-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenox
veterán
-
Formaster
addikt
Mindenképp piszkálni akarom
Szerintem (és többek vsz. is) ez egy elég jó szériája a Jamo-nak, és az a processzor koránt sem volt sosem egymillió, inkább 999USD, ami kb 900 eurónak felel meg. (jobban szeretem a magyar árakat mellőzni a volatilitások miatt)Ehhez jön az A7 végfok, szintén ennyiért és ha eredeti árat nézek a Jamo S626-tól, illetve amennyit ráköltenék, akkor pontosan a ökölszabálynál vagyok, hogy a hangsugárzó / komponensek 1:1 arányba kerülnek. (azt meg inkább nem is mondom mennyiért vettem a Jamo szettet és nem is akarok megválni tőle)
-
-KP-
veterán
válasz
Formaster
#187794
üzenetére
Szerintem elvetendő ötlet. Nem érdemes a Jamo váltóját piszkálni. Soha nem fogod visszakapni ami pénzt ráköltesz, és annyiból lehetne egy a Jamotól sokkal jobb szetted is akár. Azért egy 1milliós AVR mellé ettől a Jamo-tól egy sokkal jobb szett illene. Nem fogja tudni az Emo megmutatni a tudását.
-
Formaster
addikt
Próbálom fejben összerakni az új szettet, pár tanácsot elfogadnék. Érkezik az Emotiva MC1 és A7, ehhez egy Jamo S626 -os szett áll rendelkezésre (hasonló kaliberű "fosch"
), aminek a frontjai bi-amp hajtást kapnak. A beépített hangváltókkal nem vagyok elégedett, így első körben leválasztanám a mélyet egy aktív szűrővel. Elvetendő ötlet?
Amennyiben nem, akkor a jelenlegi 3 utas hangváltóról is kössem le woofert és ráköthetem direktben a második hangfal bemenetre, vagy inkább ne piszkáljam, mert úszik vele az egész jelenlegi áramkör?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#187792
üzenetére
Pontosan feszültségre illesztett, közel zajmentes (100+ dB) erősítő volt utána, ami a csereprocival gond nélkül megállta a helyét. Az ASR olyan teszteszközt használt, amit az ajánlott feszültségre állított be (ott az ábrákon, és az AP el is várja, hogy teszt előtt beírd). És akkor erre jön még rá a fogalom, amit nem ismersz, ami garantálja erősítő oldalon a 100+ dB SNR-t, innentől kizárólag csak az AVR felelős. Értem én, hogy lenézed a tesztoldalalt, mert mást mer mondani, mint te, ami oké, csak ne ennyire elvakultan tedd, hanem érdemi érvekkel.
-
I'am Dony
őstag
válasz
VoidXs
#187791
üzenetére
A gyártói előírások objektív leirása, idézése nem egy termék védelme. Ez ténykérdés. Ezek nem ismerete tájékozatlanság és az elöírástól eltérő illesztés súlyos szakmai hiba. Amennyiben betartottátok volna a műszaki előírásokat, más lett volna a végerdmény. Ez igaz mindazokra a neten található panaszkodókra is, akik hasonlóan csalódtak, mert figyelmetlenek voltak. Attól, hogy valamit többen mondanak nem feltétlenül lesz igaz, föleg, hogy a kiváltó okkal sincsenek tisztában.
Egyébként megcáfolhatod tényszerüen. Tegyél be utána egy gyártói előírás szerinti végfokot, biztos nem lesz az előzőhöz hasonlóan zajos. Minden más csak duma és terelés. -
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#187781
üzenetére
Van egy olyan érzésem, hogy ez a nagyon sok felesleges szó egymás után úgy került, hogy nem tudod, mi az a unity gain. Egy látványosan durva tervezési hibát próbálsz védeni, amit mérések és tapasztalatok igazolnak. Ennyire durva zajról nem beszélnek ennyien csak úgy. Attól még, hogy te nem ilyen módon hallgattad az erősítőt, ez egy létező dolog. Mintha azt mondanád, hogy "gyerekek, egyáltalán nem életveszélyes a sávtartó a Volkswagenekben, nekem még nem rántott rá a kormányra, és ezt onnan tudom, hogy sosem kapcsoltam be".
-
I'am Dony
őstag
válasz
Quetz
#187786
üzenetére
Ez nálam ott dőlt meg, amikor a Denon 3300 ról 4500 ra váltottam anno. Nagyon vártam, hogy mennyivel jobb lesz, újabb, drágább, ajnározták. Tehát egy újabb, drágább, "újdonságként fényesebben csillogó" eszköz volt előttem a régi mellett. Hát elmondom óriási csalodás volt. Nem hallottam bele, hogy mennyivel jobb, -pedig ugye bele kellett volna. Nem hetek múlva hasonlítottam össze őket, hanem egymás mellett. 1 hét után mindkettőt eladtam.
Lehet hivatkozni bármilyen videora, ha valami valóban elörelépés azt hallod, ha nem vagy süket vagy elfogult. Vagy maradsz a táblázatok szintjén és soha nem tapasztalod meg, hogy van feljebb. -
-KP-
veterán
válasz
python1
#187782
üzenetére
Ezzel nem értek egyet. Jelenleg egy jobb proci 2 milla felett van. Arcam AV40, Anthem AVM70 mind 2 milla felett van. Marantz AV10 2.8 milla. Aztán vegyél még hozzá x csatornányi végfokot. Ezek a termékek egyre inkább luxustermékekké válnak és egyre szűkebb réteg tudja csak megengedni magának sajnos. Legalábbis nálunk. Több gyártó bebizonyítja, hogy azért nem olyan nagy kunszt jó preout szekciót építeni egy AVR-be, szóval remélhetőleg ez lesz az általános. Bár kétlem. Ha valaki sok csatornás kiépítést szeretne,de limitált a költségvetés, akkor azért nagyon nem mindegy, hogy egy AVR-nek milyen a preout kimenete és milyen végfokokat lehet rákötni. Nyilván egy normál 5/7 csatornás használat mellett ez általában kevésbé szempont.
Illetve mondok még egy csúnyát. Ott a Marantz Cinema 70. Sajna ennek is felment az ára de az utóbbi években tök olcsó volt. Egy félméretes slim avr, elég kis teljesítménnyel. De van rajta preout 7 csatornás kimenethez. Több reviewt néztem, ahol ezt használták processzornak és 7 csatornás felállásig jó volt. Persze kell mellé egy minidsp, ha több szubot akarsz kezelni, és nincs Dirac. De ott van pl. az Audessey One, amivel az Audysseyn elég nagyot lehet dobni, és nem kizárt, hogy egy igen jó kis budget rendszret össze lehet hozni vele, ha értelmesen vásárolunk végfokokat mellé.
-
-KP-
veterán
válasz
I'am Dony
#187781
üzenetére
Nézd, ebben lehet valami. De abban is, hogy a más márkáknál azért képesek a pre-out részt jobban megcsinálni. Pl. a Anthem MRX széria 5V felett tud gyári speckó szerint.
Audioholics ki is mérte: [link]
Más kérdés, hogy ott meg az együttes 5 ill. 7 csatornás teljesítmény kevesebb jóval, mint egy nagyobb Arcam vagy akár egy Onkyo RZ70 esetén. Szóval el is érkeztünk a melyik ujjunkba harapjunk kérdéshez.
Az Onkyo RZ70 pedig hozza egy nagyobb Arcam sokcsatornás teljesítményét, és a multi channel pre outon 4V-t tud.
Erre is van Audioholics mérés [link]
Jelenleg bő 400 ezerrel olcsóbb(van olyan bolt ahol meg 700 ezerrel), mint egy Arcam AVR21. Ami azért egy szemmel látható összeg. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy nem tetszhet jobban egyik vagy másik.
-
Quetz
őstag
Persze, nem mérték meg, mert nem volt náluk tesztelésre. A cikk is flaggelve van: "Preview".
Az az Onkyo egyébként jo vasnak tűnik, full BW dirac, belerakták a preamp módot a D+M-től, a Klipsch optimalizálás meg hab a tortán. És mérések alapján ugyanott van mint a Gene Storm Audiója

Meg kellene ismét néznetek Floyd Toole - Sound reproduction – art and science/opinions and facts- videójat. Elég látványos a változás amikor tudják a tesztelők, hogy mit hallanak, meg amikor nem tudják. Az Arcamra ugyanez vonatkozik. Ezért nem ér semmit I'am Dony otthoni tesztelése, mert akármennyire is igyekezett objektív maradni, nem tud. Nem így működik az agyunk.
De amikor lehülyéztek, hogy szerintem a Denon, vagy az Onkyo jobb választás mint egy Storm, akkor rossz oldalról közelítitek meg a kérdést. Soha senki ugyanis nem kérdezte, miért vennék Stormot, vagy Trinnovot....
-
Joe123
senior tag
-
I'am Dony
őstag
Nagyon kiváncsi lennék, milyen végfokot kötöttek utána. Erős a gyanú, hogy a manualt sem olvasták el és így született az eredmény, aztán megy a fikázás, hogy zajos. Ez pusztán hozzá nem értés. Ha valamihez 0.9 V, 31 dB gain végfokot ír elő a gyártó nem kell csodálkozni a sz@r eredményen, ha nem ennek megfelelő párosítással teszik. Na így születnek kb. a vélemények amik egy forintot nem érnek.
-
BBéci
legenda
Ahogy már írtam, egy rakat Arcamot teszteltem (nem csak saját rendszerben), használtam és mindegyiket szvesen megtartottam volna. Kezdve az AVR250-nel, majd 280; 300; 350; 400; 500; 600; 750 és közben valamelyik elő-végfok párosuk, a típusszámok nem jutnak eszembe. Az AVR500-at majdnem megvettem, de szériahiba (túlmelegedés) miatt az összeset visszahívták és visszaküldték Angliába. A 750 eszméletlen jó hangminőségű, ezt a német Video mgazin is megállapította, beleszerettem, ám az 5000 eurós listaár miatt a bekerülési is olyan magas volt, hogy nem az én pénztárcámhoz illett, az is visszakerült a forgalmazóhoz.
Mindegyiknek hatalmas trafó uralta a belsejét, akkora csatornánkénti teljesítményt biztosítva, aminek a töredékét tudtam kihasználni, így eszembe sem jutott, hogy végfokozni kellene. Egy azóta megszűnt cég demószobájában sem végfokozták és egy több tízmilliós, dedikált moziszobát is vidáman behangosított 1-1 Arcam AVR. Mindkettőről vannak fényképeim, bemutató cikkek is születtek róluk. -
-KP-
veterán
válasz
Gino20
#187777
üzenetére
Elég egyértelmű mit írt.
"Az AVR390 az ASR történetének egyik legrosszabb SINAD-ját produkálta, ami teljesen egybevág a tapasztalatommal, hogy olyan zajos, hogy EQ nélkül is használhatatlan. Közben viszont elolvastam a cikket, és itt a válasz, hogy miért hallottátok néhányan mégis jól (I'am Dony, itt a válasz): csak a pre-amp kimenete borzalmas, miközben az erősített kimenetei kiemelkedők. Én teljesen végfokolva hallgattam, ezért volt olyan zajos, de ha magában van, tökéletes. Ahogy eddig is, ismét bebizonyosodott, hogy a számok nem hazudnak, kiderült, hogy akármilyen fura is, de mindkét eset igaz."
-
Joacoking
tag
válasz
VoidXs
#187772
üzenetére
Sajnos egy egyszerűbb analóg setupba kellene megoldás, van egy oszlop hangfal, ami 3.5-ös Jack-el rá van dugva egy nem-okos TV-re. A kettő közé próbáltam kutatni valamilyen eszközt, amin átmenne a hang.
Vagy talán lehet a láncot komplexebbé tenni, analóg -> digitális átalakítással útközben, és úgy elérni valamit.
Ha más nem, akkor megpróbálkozok egy rPI-vel. Köszi a segítséget
-
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#187752
üzenetére
Ha az AVR-t AVR-ként használja az ember, akkor miért a zajról beszéltek, mikor te magad írtad, hogy olvastál egy cikket miszerint az Arcam erősített kimenetei kiemelkedők.?
Minden bizonnyal erről van szó, ez az amit hallanak az emberek, ez lehet az ami miatt az Arcam AVR tulaj jellemzően már nem fog egy D/M terméket venni és ez az amit itt jó néhányan még sosem próbáltatok. -
Joacoking
tag
Sziasztok!

Tudna ajánlani valaki egy olyan olcsó eszközt (max 50.000 Ft), amely képes Dynamic Range Compression-t (DRC), vagy (ahogy olvastam róla) néhány receivernél "night mode"-ként emlegetett kompresszor / limiter funkciót, vagy bármi egyszerűbbet, ami hasonló effektet ér el?Azzal a céllal kellene, hogy egyszerű TV csatornáknál a filmek és a reklámok közötti hangkülönbségeket kiegyenlítse, valamint filmek alatt a robbanások / zene / egyéb hangos effektek ne legyenek túl hangosak a párbeszédekhez képest?
Olvastam róla, hogy Raspberry Pi segítségével meg lehet oldani szoftveresen is, de ha lehet, akkor valamilyen kész megoldást szívesebben alkalmaznék!
Előre is hálásan köszönöm mindenkinek!
Remélem jó fórumon vagyok ezzel a kérdéssel -
WaterWave
veterán
8015-ről nem nyilatkoznék mert elfogult lennék hisz ilyet használok de annyit elmondhatok, hogy egy JÓ ideig nem fogom lecserélni.
-
-KP-
veterán
válasz
VoidXs
#187763
üzenetére
Tudom, ezt már említetted sokszor. Mármint az Anthemet és a C211-et. De kérdem én, ha a C211-el annyira rossz, akkor a 3677-el miért nem volt az? Cutlerről tudok még, aki szintén zajra panaszkodott AVM60 és KCS S2001 mellett, de ugye ott a magas + tölcsér szekció 110dB érzékenységű. Nem 80x, vagy 90x mint egy átlag hangsugárzó esetén, és nem is 96/97/98 mint egy átlagos passzív pro hangsugárzónál. Egy ellenállást bekötött a magas elé, amivel csökkentette a hangerejét a tölcsérnek és utána már jó volt nála is. Enyhe túlzással ő indítota be a bogarat ezzel a rendszerrel avx-en a Pro irányba. Akkor meg annyira mégse lehetett rossz
-
-KP-
veterán
válasz
VoidXs
#187760
üzenetére
Érdekes,ismerősömnek Anthem AVM70 van és nem sistereg semennyire sem Elac FS hangrendszerrel. Pedig a szoba L alak, és hátul jóval szűkebb. Az oldalsó surroundok 1 méternél nem sokkal messzebb vennak csak a hallgatási pozíciótól. A 3 fős kanapé szélén meg szinte rajta ülsz. De nemsokára meghallgatom majd KCS S1500 / JBL 8340 mellett, ami érzékenységben jóval nagyobb és elvileg jóval nagyobb kellene legyen rajtuk a sistergés. Másik ismerősnél se hallani még az AVM60-ból se sistergést az ülőpozícióban, pedig Crown XLS-el hajtta az összes surroundot. Egy harmadik helyen se volt zajos az AVM60 JBL 3677 és 8330-ak mellett. Az hogy a fület 1 centire a magashoz téve milyen, az engem special nem érdekel,és sose érdekelt, ha fél méterről nem hallani már belőle semmit.
-
-KP-
veterán
válasz
Quetz
#187726
üzenetére
Na de ha már mérés, akkor legyen mérés. Ugye ezt hiányolod. Azt csak mellékesen jegyezem meg, de elég beszédes, hogy az Audioholics - ami szinte mindig mindent mér - , sem a Denon 3800, sem a Denon 4800 review-ban nem eszközölt teljesítmény mérést. Az Onkyo RZ70 tesztjében meg igen. Illetve évekkel ezelőtt a Marantz 8015 tesztjében is. Itt meg nem. Vajon miért? Erre is van tipped
Na de, legyen mérés."The TX-RZ70 was able to muster 118 watts/ch at 0.1% THD+N and 133 watts/ch at 1% THD+N into 8-ohms with seven channels driven. By comparison, the costlier Marantz SR8015 tested 92 watts/ch @ .01% THD+N and 101 watts/ch at 1% with seven channels driven under similar test conditions."
92 vs 118 0,1% ill. 101 vs 133 1% THD mellett. Ez pedig egy RZ70 és egy Marantz 8015 közötti különbség. A Marantz 8015 talán a Denon 8500 megfelelője lehet? Egy Denon 38xx ettől 3 polcal lejjebb levő készülék. Persze csak találgatni lehet, hogy ott mennyi lehet a sok csatornás teljesítmény. De "tippelek" szerintem jóval kevesebb.
-
VoidXs
nagyúr
Pont SINAD csoda kínai DAC-t használok, és nem Trinnov/Storm liga, hanem magasabb. Jó, PC-s EQ, nem fair a játéktér, de már bőven az a pont, ahol a SINAD mindegy, ez a 90 dB. Feltételezve egy 45-ös szobai alapzajt, 20 dB EQ veszteséget, a 115-ig eljutni ennyi kell, hogy transzparens legyen. Dolgoztam Anthem 70-nel és 90-nel, alapból valóban vállalható volt (ahogy a 70 dB az, ha nincs EQ veszteséged), viszont amint megpróbálod korrigálni, a megemelkedett alapjárat hangerő már durván sisteregni fog. Engem ezzel ki lehet üldözni nem csak a filmből, de a szobából is.
-
-KP-
veterán
válasz
Quetz
#187750
üzenetére
Mondanám, hogy ezt te sem gondolod komolyan, de sajnos tudom, hogy komolyan gondolod.
Olyannyira van a D+M a Storm/Trinnov nyomában, hogy csillagászati teleszkóppal nézi őket hátulról.
A kapott hang egy Denonos rendszer esetén olyan messze van ezektől, mint Makó Jeruzsálemtől. Ez a SINAD csak egy szám, hogy adott watt érték mellett milyen a jel és a zaj aránya. Persze jó ha ez az érték nagy, önmagában nem garancia semmire, és az se feltétlen gond, ha nem magas az eredmény. Te is tudod, hogy az elektronikákhoz képest nagyságrenddel nagyobb torzítást visznek a rendszerbe a hangsugárzók, a szobaakusztikai anomáliák pedig a hangsugárzókhoz képest is még egy nagyságrend. Ráadásul a SINAD is olyan, hogy az emberi füllel már egy bizonyos érték felett nem is hallani meg a különbséget, persze műszer ettől még mérni tudja. Amir diagramjain vicces,mikor 40-50 ezres kínai dacok vannak a SINAD lista tetején, és valami érdekes módon mégis rogyásig tele van az apró ezekkel a SINAD csodákkal. -
-KP-
veterán
válasz
VoidXs
#187756
üzenetére
Pár hónapja hallottam Arcam 30-ast és jobban szólt végfok nélkül, mint az összes korábban hallott agyon ajnározott Denon/Marantz részlegesen, vagy kompletten végfokolva. Persze azt aláírom, hogy az az Arcam többe kerül, mint a Denon végfokokkal tokkal vonóval, de na. Az arany középút valószínűleg nem az Arcam 31, hanem a 21-es modell. Volt szerencsém Onkyo Integra DRX 8.4-hez is, ami kvázi egy RZ70 xlr be és kimenetekkel és az RZ70-es képest több beállítási lehetőséggel, hogy valamitől mégis csak rá lehessen biggyeszteni az Integra nevet. Igaz processzorként volt csak használva, de az ott hallott hang szintén köröket vert a korábban hallott szintén processzorként használt Denon/Marantz vonalra.
-
VoidXs
nagyúr
-
I'am Dony
őstag
válasz
VoidXs
#187754
üzenetére
Tekintettel arra, hogy ez tévedés ajánlom a figyelmedbe az alábbi tesztet. [link] nem csak a SINAD ról szól ez.
Másrészt a feltevésed menetén folytatva, úgy tűnik a - mindkét márkát valóban kipróbáló - felhasználók jobban kedvelik a mérnöki szemeket szúró, agyon gyalázott, alacsony SINAD értékű Arcamokat mint a D/M vonalat, hiszen utóbbiról váltanak az előbbire nem pedig fordítva és ha váltották nem térnek vissza.
-
VoidXs
nagyúr
-
I'am Dony
őstag
válasz
VoidXs
#187752
üzenetére
Azt gondolom, a "hallgatóság" jelentős többségét többségét nem érdekli mitől szól valami úgy ahogy. Vagy tetszik neki vagy nem. Nem érdekli a Sinad sem. Bekapcsolja, használja, ha tetszik marad, ha nem, jön más. Egy biztos, azt a jelenlét érzetet, természetességet nem tudták produkálni. Legyen az egy halkabb ének közbeni lélegzetvétel, sóhaj, az énekes hangjának természetes karcossága, egy gitár pendítés hangja vagy bármi más, kinek mi jut éppen eszébe. De akkor a végére hozzáteszem. Nekem ettől lesz jobb vagy rosszabb egy vas, akár mi szerepel a színes táblázatban és bármi is a márkajelzése.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#187751
üzenetére
Ezzel semmi baj nincs, volt már, aki megfogalmazta, hogy neki tetszik a zaj, és ettől tűnik valósnak számára egy felvétel. Sok zenész pont ezért tesz szándékosan zajt a felvételeire, még elektronikusabb előadók is, pl. Caravan Palace. Csak akkor úgy mondd, hogy ezt szereted, ne úgy, hogy ettől műszakilag jobb, miközben nem az.
-
I'am Dony
őstag
válasz
Quetz
#187750
üzenetére
Nincs bennem előítélet egy termék iránt sem. Nagyon szerettem volna a Denont, Marantzot jó áron, mert nyilván nem vagyok dacból a saját bukszám ellensége. Csak soha nem tudta azt amit elvártam. Ezzel szemben az itt szénné fikázott régi Arcam AVR550 mellett elbújhatott akár a 4800H/Cinema 40, de a 8500H is. Ugyanez igaz az AVR 10-21 ig bezárólag, amelyeket itt divat fikázni, mégis nagyságrendekkel jobbak. De mondok mást. Az új Onkyo RZ70 is köröket ver rájuk. Onnan tudom ezt, hogy vegigpróbaltam őket. Nem szines táblázatokat nézgettem, hanem megvettem és kipróbáltam. Elhiheted, hogy jobban esne egy 4800H 1.700 Eur áron mint a többi 2000-3000 körül csak eszemben sincs visszatérni és megint azt hallgatni. Annyira jó lenne, ha egyszer otthon kipróbálnád és hallanád is, de tudom a táblázat....
-
Quetz
őstag
-
I'am Dony
őstag
-
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony
#187745
üzenetére
Tavalytól a Marantzokhoz vehető Dirac.
Nálam értékelési szempont a részletező/felbontóképesség és a színezetlenség, amit natúrban Pure Directben is meghallgatok, ellenőrzök.
Nem teljesen idevágó: ma éjjel 1 tájban kétszer fordult elő, hogy megtévesztett, a frászt hozta rám egy sorozat hangja. Azt hittem, a nappali ajtaját döngetik kívülről, a másik valami csörömpölés volt.
-
I'am Dony
őstag
-
I'am Dony
őstag
Igen az RZ50 nem független, de az Rz70 már független kimenetekkel rendelkezik. Ez egyébként a realitásokat figyelembe véve pont elég is. Átlag nappaliban nem gyakori a 3 v 4 szubos megoldás, inkább a dedikált szobák jellemzője, ott pedig jellemzően proci-végfok üzemel. De megoldható erről is 4 szub.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Gino20
#187737
üzenetére
Nem terveztem azt a Denont.
Nekem elsődleges a sztereó zenehallgatas kiegészítve a subbal.
Nem szoktuk hangosan hallgatni a zenét, de, ha lefekszunk és bekapcsoljuk, akkor azt tisztán és úgy szeretném hallgatni, ahogy megvan írva. Nem csattog, nem túl magas, nem túl mély.
Azt szeretem, amikor minden részlet megjelenik a zenében és betölti a teret. Amikor hirtelen megjelenik a zene jobbról is balról is fentről is, a hangok itt ott, ahogy elő akarták adni eredetileg.

Én ehhez keresek jó alternatívát az SPA23 után.
Az, hogy proci + erősítő, vagy komplett avr nekem mindegy, mert helyem van elrakni. A lényeg, hogy szépen szóljon kis hangerőn is. A házimozi másodlagos, párom miatt amúgy is csak szinkronos filmek jöhetnek szóba. Mondjuk PS5 miatt is jó, ha jó az 5.1 része.
Ha mondjuk adott áron a proci + végfok jobb, mint a komplett AVR, akkor legyen az. Legalább egy készülékbe kell csak bedugni a kábeleket és nem oda-vissza.
-
Gino20
őstag
válasz
Atomgeszi
#187713
üzenetére
Én meg néha azon agyalok, hogy visszaváltok egy Arcam AV40-re
.
Amúgy ha vennél pl egy itt istenitett X3800-at, akkor csak annyit javasolnék, hogy azt online tedd meg, mert úgy lesz 14 napod visszaküldeni, ha csalódást keltene.
#187714BBéci: és az alacsony pre-amp-ra ott van még a Lexicon, Parasound és még biztos van pár végfok, ami jó hozzá.Amúgy egy AVR550/20/21 teljesítménye kb mindenre is elég egy átlagos helyiségbe és nem igényel végfokot, de itt mégis mindig csak a pre-amp van emlegetve pedig egyszer már le is lett írva, hogy miért halljuk olyan rohadt jónak azt az ócska AVR-t.
"elolvastam a cikket, és itt a válasz, hogy miért hallottátok néhányan mégis jól (I'am Dony, itt a válasz): csak a pre-amp kimenete borzalmas, miközben az erősített kimenetei kiemelkedők. Én teljesen végfokolva hallgattam, ezért volt olyan zajos, de ha magában van, tökéletes." by: Void -
-
Formaster
addikt
Üdv Urak, Hölgyek
Hamarosan érkezik egy Emotiva MC1 + A7 páros. Hogy boldog tulajdonos leszek-e meglátjuk, egyenlőre az X2600-ról elég nagy ugrást várok. Lenne pár apró kérdésem.
Milyen RCA kábelt ajánlanátok? Fontos lenne, hogy 20-30 centis legyen maximum és kellene legyen belőle bi-amphoz is gyártott verzió. A 12-16 gauges mit jelent ebben a termék kategóriában?
Másik kérdés, hogy mennyire éri meg beruházni egy UMIK 1/2 mikrofonra és nekiugrani egy REW szoba korrekciónak, a gyárival szemben? Esetleg van más program/hardver, ami ajánlottabb? Dirac ugye nincs.Tapasztalatok esetleg azoktól, akiknek van Emotiva? Nem a hallottam verziók érdekelnének, hanem a jelenlegi állása a szoftveres, hardveres bugoknak.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
imi4199
#187730
üzenetére
Biztos vagy ebben?
(szerk: az idézetre megy) -
imi4199
tag
válasz
Quetz
#187726
üzenetére
"- Abban igazad van, hogy a licensz díjakat is nézni kell, illetve a D+M csoporton kívül is van élet, de az Onkyo/Pioneer céget már annyiszor temették, meg jöttek csőd hírek, hogy inkább a D+M-ben hiszek."
Akinek halálhírét keltik...
Éppen a napokban jelentettek be új modellt, az RZ 30-at, DLBC-vel, amit utólag megkap az RZ-50 is....Ahogy előttem szólók írták, ugyan azért a pénzért erősebb techinkát ad az Onkyo/Pioneer, ezt megtapasztaltam...., érdemes meghallgatni....
-
titta73
tag
válasz
Squirrel
#187703
üzenetére
Próbáld ki, hogy mielőtt kikapcsolod a tv-t az erősítőn másik bemenetet választasz és úgy kapcsolod ki, vagy előbb az erősítőt kapcsolod ki és aztán a tv-t. Nekem LG Oled és Denon erősítővel az utóbbi működik. Csak akkor kapcsolja be a tv az erősítőt, ha úgy kapcsoltam ki a tv-t, hogy az erősítő még be volt kapcsolva,
-
xxlongikaxx
aktív tag
Nalam az X3800 zug egy picit de nem idegesito, ami jobban idegesit hogy hangeroszabalyzasnal a digitalis poti kattog picit.
-
Quetz
őstag
Pár észrevétel:
- A hátlapra írt fogyasztás vagy Watt szán nem jelent semmit. Nem tudod, hogy átlagos értéket írnak, vagy 0.1%, 1% esetleg 10% THD melletti áramfelvételt. Ez csak egy marketing eszköz, van aki nagy syámot ír oda, hogy lássátok milyen tökösek vagyunk, valaki meg alacsonyat, hogy azoknak reklámozza a terméket, akik spórolósak. Hogy ki mennyire erős, azt csak egy all channel méréssel lehetne megnézni, tippelek, hogy 1dB-n belül lennének multichannel esetén.- Az alacsony pre-out szint problémás, mert az input sensitivty csökkentése a zaj növekedésével jár együtt. Nekem azért szúrja a szemem, hogy egy Denonnál 2.5x drágább audiophile eszköz esetén ezt megengedi magának a gyártó. Ha már elkérnek érte egy kalap pénzt, akkor mérnökileg is tegyék oda magukat.
- Abban igazad van, hogy a licensz díjakat is nézni kell, illetve a D+M csoporton kívül is van élet, de az Onkyo/Pioneer céget már annyiszor temették, meg jöttek csőd hírek, hogy inkább a D+M-ben hiszek.
-
Atomgeszi
nagyúr
De amikor 1 hónapig jó, majd utána kezdi el a sípolást, ott akkor mégsem a hálózattal van valószínűleg gond.
Külföldi fórumokon is olvasva, valakinek segített a DC szűrő, valakinek nem.
Sok sok DC tápegyseg a hálózaton tud ám galibát okozni, ezért sem merek kísérletezni.
-
-KP-
veterán
válasz
Quetz
#187711
üzenetére
Nyilván a max 0.9V behatárolja mit lehet használni, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne ilyet találni. Jónéhány végfokon van input sensitivity kapcsoló. Viszont egy Arcam esetén, ha nem a legkisebbet veszi, nem biztos, hogy feltétlen kell végfok. Egy Arcam AVR-nek 1.5kW áramfelvétele van. Pont ennyi az 5 csatornás Emo XPA végfokomnál is. Kigyűjtöttem Denon 3800 660W, Denon 4800 710W, Denon x6800 750W, Denon X8500 900W, ugyanennyi az októberben megjelenő Denon A10H, Denon A1H 1100W. Ehhez képest Onkyo RZ50 850W, Onkyo RZ70 1095W. A vele egyenértékű Pioneer ugyanennyi és mindkettőhöz fullos teljes sávszélességű Dirac jön, amit a Denonhoz még meg kell venni. Csak a DLBC fizetős, a Denonhoz viszont az alap Diracot is meg kell venni pluszba. Nem véletlen mondják, hogy azonos ársávban sokkal dinamikusabb, erősebb Onkyo AVR-t lehet venni, mint Denon-t. Egy Arcam pedig még ezektől is erősebb.
-
Atomgeszi
nagyúr
Akivel én beszéltem ő egy AVR11-et vitt vissza, mert az elejétől kezdve zúgott.
Kihozott helyette egy AVR21-et, 1 hónapig jó volt, majd elkezdett zúgni, ismét garancia.
Utána továbbadott rajta. De előtte megerősítették neki más Arcam tulajok is, hogy valakinél jobban, valakinél kevésbé. -
-KP-
veterán
válasz
BBéci
#187716
üzenetére
De ez nem Arcam sajátosság, és ahol trafózaj van, ott jó eséllyel a helyi hálózattal van gond. Nálam itthon trafózaja van az Emotiva XPA5-ös végfokomnak(Gen1). Emellett a korábbi Heed Obelisk és Heed Canopus végfokoknak is. Az Elixirnek nem. Szintén így jártam a Rythmik F12 mélynyomóval. A korábbi Pioneer,Marantz és Anthem avr-em esetén semmi, illetve a korábbi Audiolab 8000x7-es végfok se csinálta. Aztán a D osztályú végfokok közül nálam járt Behringer A800, Crown XLS1502, ill. a Behringer NX6000D Stageline 2000D végfokom közül se csinálja/csinálta egyik sem.
-
Quetz
őstag
válasz
Atomgeszi
#187709
üzenetére
Az Arcamokkal az az egyik baj, hogy 0.9V körül maxol a pre-amp kimenetük, felette clippelnek. Én vennék egy Denon 3800-t és black friday környékén kiegészíteném Dirac DLBC-t 1 sub-os licenszel mert akkor 30% kedvezménnyel adják. A Denon most külföldön 1k euro alatt beszerezhető. Késöbb, ha akarod kikapcsolt belső végfokok mellett processzorként is használhatod.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Atomgeszi
#187709
üzenetére
Én ezt a splittert használom [link] . Nem olcsó de jól működik. Igaz csak 4K60-ba tudom tesztelni mert annyi a max amit a házimozi processzor tud. Én házimozi processzor után kétfelé dobom a jelet. Egyik a TV a másik meg a projektor.
Splitter Audio részét sem használom, mert nem kell nekem. -
bikerfun
csendes tag
Sziasztok! Bocsi de nem a találtam stereo topikot.. de sztem tudtok segíteni.
Szeretnek hamarosan venni egy sztereo szettet de kicsit zavarban vagyok a dolgokkal.
Ha adott egy 32 bites Dac vagy veszek egyet ami már sok mindent tudd (bluetooth stb) akkor 32 bit erősítő kell mellé!?
Nem is nagyon találok olyat... illetve a sztereo erősítőre és hangfalakra olyan 500-600 szántam....ebből Szeretnek valami igazán szép hangzású álló hangfalas sztereo rendszert.
Hogy van ez pontosan a Dac-kal?Koszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i3-7G I 8GB I 128SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Samsung Galaxy S23 FE / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (ELKELT)
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon!
- Lenovo ThinkPad T14S Gen1 Intel i5-10310U Refurbished - Garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Szerintem (és többek vsz. is) ez egy elég jó szériája a Jamo-nak, és az a processzor koránt sem volt sosem egymillió, inkább 999USD, ami kb 900 eurónak felel meg. (jobban szeretem a magyar árakat mellőzni a volatilitások miatt)
), aminek a frontjai bi-amp hajtást kapnak. A beépített hangváltókkal nem vagyok elégedett, így első körben leválasztanám a mélyet egy

Olyannyira van a D+M a Storm/Trinnov nyomában, hogy csillagászati teleszkóppal nézi őket hátulról.


