Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #25340 üzenetére
"Nekem tegnap sikerült..."
Először is, mihamarabb, gyors és fájdalommentes felépülést !
"Fasza lett a gép, a Statorade hozott -40 fokot,
nem melegedett túl, simán felvitt a szerpentinen is, beraktam a 10A-es
töltőt a mélygarázsba, hogy majd bármikor fel tudjam gyorsan tölteni..."
Injektálós képet látva, már tegnap rád akartam írni, hogy milyen lett, hozta-e amit vártál.
Látom sikerült.Baleset.
Nos, én mindíg úgy indultam el motorozni, hogy nem biztos, hogy hazajövök. Egy csúszásom volt a Pilisben, idomtöréssel megúsztam, keréken jöttem haza.
Most is, és régen is az volt a mottóm, hogy az élethez szerencse kell. Ha szerencséd van, van mindened, ha nincs akkor semmid. (*A szerencséért meg, meg kell dolgozni! )
Nézd úgy hogy lehetett volna rosszabb is.
Azért mondom, ezt., mert anno vesztettem el motoros barátomat. Egy tavaszi bemotorozáson, napos időben kicsúszott, leszakadt lába, esélye sem volt, azonnal szörnyethalt.
Nálam egyébként sokkal jobb, rutinosabb motoros volt. A családjával együtt kísértem el az utolsó útjára.
Felni törés.Használtnál, nem lehet biztos az ember az előéletében, ezért vettem a mocit is, meg most a rollert is újonnan. Így talán kisebb az esélye egy eltitkolt/elhanyagolt sérülésnek.
Legnagyobb gondossággal sem biztos hogy el tudtad volna kerülni a baleset. Anyagfáradás, mikro repedések, akármi bármikor.
Ez nem repülőgép, hogy megröngenezzék. Akkor talán kiderülhetett volna.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
nimfas
addikt
válasz DigitXT #25340 üzenetére
Mákod volt! Ezért szép ez az új világ, forrasztó ónból kihagynak 1-2 dolgot, mert káros, aztán a tv panel megadja magát 3 év után, mert elengedi a forrasztás.
Ki tudja itt az alu ötvény keréken mit spóroltak ki.... Jó lesz az, max. nem tart örökké!
De lehet hogy kapott előtte egy oldalirányú ütést, volt egy kis repedés, most meg induláskor kapott egy nagyobb erőbehatást és reccs. Ilyen szempontból rossz az öntvény, mert ugyan merev, de pont ezért nem hajlik mint egy acél, hanem törik. -
polo493
tag
válasz DigitXT #25340 üzenetére
wow jobbulást ez a felni megoldás, konstrukció elég gyenge szerintem.
dualton city is ugyan ilyen béna kerék ott a motor is plusz terhelés azoknak a villáknak , idővel az is el fog törni szerintem ha nincs megedzve rendesen az anyag vagy koszos gyenge anyagból lett gyártva. -
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #25486 üzenetére
"Neked egy eBike lenne akkor az ideális... azon nem kell erőlködni
ha nem akarsz, hiszen tud segíteni... Annyi csak a baj, hogy "300"
tudjuk mire elég (ha spártai, sokra, de ha ezer forint, semmire)."Szomorú, hogy ezt kell, hogy mondjam, de ha esélyes az ájulás, akkor potenciális gyilkos lesz, ha kimegy a forgalomba.
Úgy magára, mint másokra veszélyt jelent, és ha felelősen gondolkodik, akkor nem akar megölni, még ha nem is szándékosan pl. egy kisgyerekét szállító anyukát... vagy akárkit.
Speciel én nem szeretnék Vele találkozni, vezetés közben.
Értem már nem kár, de az unokámat szállító kislányomat sem szeretném, ha találkozna vele út közben.
Otthoni munka, privát sofőr (gondolom elérhetetlen), közösségi közlekedés, és gyalog, kb. ezek a lehetőségei.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
fatalista22
tag
válasz DigitXT #25490 üzenetére
Bocs, régen jártam erre. Mivel az orvosok egyáltalán nem tiltják most, ez azt jelenti, hogy bíznak benne, megoldották a problémámat. Kaptam egy pacemakert, ami nem engedi a szívet olyan állapotba kerülni, ami után ájulás lehetne. Tulajdonképpen azt mondták, hogy kardiológiai szempontból ájulás már nem lehet. Mivel nálam ez volt, így az ok megoldva. Persze addig is tesztelem magam, mielőtt döntenék, de tényleg sokkal jobban megy minden, azért érzem.
[ Szerkesztve ]
-
Pano
addikt
válasz DigitXT #25531 üzenetére
Jobbulást! Remélem minden okés lesz.
Sajnos olyan közlekedési eszköz nincs, ami nem balesetveszélyes. A körülmények mindent képesek felülírni vagy rossz vagy jó irányba.
Néha elgondolkozom, hogy lehet kéne egy gyorsabb roller, de mindig hamar arra jutok, hogy nem éri meg a kockázatot.
Jól elvagyok én a 20 km/h-al. 25-el is csak olyan helyen megyek amit ismerek és nincs gyalogos vagy autós forgalom.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz DigitXT #23507 üzenetére
Nem a csőváz a rossz, hanem, h hátul nincs ami összefogja, csak a motor-tengely, amit meg a csapágyak tartanak a helyén ugye.
Egy dobozos trepni önhordó, amiről két nyúlvány megy hátra, h a kerekeket tartsa, és nem a csapágyak viselik el az oldalirányú esetlegesen nyíró terhelést, míg azoknál, ahol nincs "doboz", ott a csapágyazás kénytelen elviselni az esetleges csavarodó erőhatásokat.
Ez persze nem azt jelenti, h ez így nem jó, csak rossz utakon nagyobb igénybevételt jelent a csapágyaknak.*Napi régész..
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
h1mpi
nagyúr
válasz DigitXT #25720 üzenetére
Ha valaki kretén azon nem segít semmi. Nekem volt 1000-es motorom, most 500+ LE-s autóm van és soha nem volt semmi. Tudni kell visszafogni magát az embernek. Én egy ilyen IXS fullface sisakot vettem, egy jó kesztyűt meg térd és könyökvédőt, ha lenne valami, akkor legyen esélyem elkerülni a nagyobb bajt. Azért is vettem egy komolyabb rollert, hogy legyen nagyobb kerék és jó lengéscsillapító. Egyszóval én nem kampányolok a sisak mellett, mert mindenki azt csinál, amit akar, de gondolja végig, hogy nem védi semmi a fejét....
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #25720 üzenetére
"... akkor azt hiszi, hogy sisakban nem lehet semmi baja, ezért kockázatosan kezd vezetni. "
A semmi baja nem lehet, az erős túlzás. Az már önmagában orvosi eset. A helyes szakkifejezés: »hamis biztonságérzet«. Bátrabban vezet, többet bevállal, mint nélküle tenné. Viszont sisaktól a jármű semennyivel se lett megbízhatóbb, az út minősége nem lett jobb és a közlekedésben résztvevő többi szereplő sem lett figyelmesebb. A sebesség növekedésével csak a balesetek számát növelte meg. (A sisak viselésének nem kellene együtt járnia a sebesség növekedésével, de mégis ez történik. És ez fordítva is igaz: sisak nélkül óvatosabban szokás közlekedni.)"És erre állítólag van valami statisztika is, ami mutatta, hogy a holland biciklisták közt sok kretén van"
Hollandokat nem önmagukban vizsgálták, hanem az Ausztrálokkal együtt. Ausztráliában kötelezővé tették a sisak viselését, ezzel sikerült elérniük, hogy náluk 22-szer nagyobb lett a fajlagos kerékpár balesetek száma, mint Hollandiában. A tanulmányok szerint a legfőbb ok, hogy Ausztráliában nagyon kevesen kerékpároznak, számuk drasztikusan visszaesett, a kerékpáros infrastruktúra "feleslegessé vált", ezáltal visszaszorult, autósok nem számítanak rájuk, ők maguk nem bicajoznak, így nem is tudják milyen kellemetlen pár centire elhaladni egy kerékpáros mellett. Hollandiában pont fordítva van, mindenki kerékpározik, az autós is hétvégén előveszi a bicajt.
A tömeges elterjedés az, ami igazán biztonságossá teszi, mert az vonzza be a megfelelő szemléletet, a megfelelő infrastruktúrát. Magyar mentalitást ismeretében a szemlélet legalább olyan rossz, mint az utak minősége, emiatt nagyon nagy szükség lenne arra, hogy az autósok számára vonzóvá / elérhetővé váljon alternatívaként.
A sisakviselés kötelezővé tétele azt is szinte teljesen ellehetetlenítené, hogy valaki a bérrollert ki tudja próbálni. Például akkor, amikor az autója szerelőnél van, de a tömegközlekedés helyett másra vágyna. A két fő bázis, az állandóan rollerezők és az alkalmi rolleresek közül az utóbbi az, ami ellehetetlenülne. Ausztráliában a kölcsönzések visszaszorulása kapcsán a sisak viselését jelölték meg a legfőbb hátráltató oknak. Volt kísérlet sisak bérlésre, de nem jött be. Ezért inkább egyes tartományokban elkezdték fokozatosan eltörölni / felhígítani a sisak viselését előíró szabályokat. Azt, amire anno hatástanulmányok nélkül, röntgenképek mutogatásával sikerült rávenni a törvényhozókat. -
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #25781 üzenetére
"biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány szerint (ahogy sikerül)..."
Elvileg minden EU-ban forgalomba hozott rollerhez kéne lennieilyen, vagy hasonló tanusítványnak, hogy az megfelel az EU-s szabályoknak.
Ami még eszembe jutott ezzel kapcsolatban.
Amikor szereltem a kereket, végülis csak le kellett venni az egyik lengőkart, amik egy kónuszon ült.
Ez szabályosan két módon lehetséges, spec. un. "csapágylehúzóval" vagy gumikalapáccsal.
A Te esetedben a kerék tört ketté, vagy anyagszerkezeti, szerelési, vagy vezetéstechnikai hiba miatt, nem tudom kizárni egyiket sem.
Mivel írtad, hogy használtan vetted, simán el tudom képzelni hogy acél kalapáccsal ütöttek rá az alufelnire, hogy lelazítsák a lengőkart, vagy egyszerűen járdaszegélynek csúszott/ütközött a gépes, nem tudhatom, de lehet akár gyári hibás is.
Mindenesetre ha tömegesen fordul elő az ilyesmi, ott már élni kell a gyanúperrel, hogy a gyártástechnológia nem megfelelő.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
FőDudu
addikt
válasz DigitXT #25850 üzenetére
Ezek a helyi (ex) gyar termekeit preferaljak.
Tomos Flexer meg hasonlok.
Valto nelkuli, ropsulyos gepek.Hivatalosan fouton nem mehetnek ezzel a cuccal - viszont rendszam van rajtuk, biztositas kell rajuk es vizsgan ellenorzik, van-e bennuk korlatozas.
A fiam baratainak korlatozott motorjaik vannak.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #25953 üzenetére
G30 ban, sok minden mellett ez is ügyes okos dolog, hogy 3,5A el tölt. Normális(abb) kábelek és csatlakozók vannak benne. És ehhez csak egy 220as kanóc kell neki. Sok sok szempontból tényleg azt érzem, hogy még mindig az a pálcika gépek csúcsa
De ez már picit off.Amúgy egy standard pálcika gépre lehet én sem merném rádugni 5At.
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
pontyos
senior tag
válasz DigitXT #25953 üzenetére
" tehát ahogy az akku ezt eléri már nem fog áram folyni "
Igen, ez stimmt - csak valahogy nincs bizodalmam úgy aludni, hogy 7 órát megy egy eszköz töltése pár méterrel mellettem. Ez lehet, hogy az én félszem, de hát láttunk már jó pár eszközt olvadni, kigyulladni stb.
Marad a délutáni töltés a nem használt időszakban. Mindösszesen csak annyi, hogy egy gyorsabb tölthetőségű, nagyobb hatótávolságú roller lesz a következő, ha ez cserés lesz.
Elsőnek ez most elmegy. -
bordi10
senior tag
válasz DigitXT #25986 üzenetére
Passzolom. Nem nagyon értek ilyen szinten hozzá, nem szereltem még rollert. Még bőven garis. Beszélem Segway szervizzel, küldenének futárt érte, ha van doboz. Mondom honnan lenne? Pár napig tároltam csak. Hívom a Future Boardot, mondom a szitut, vigyem be, de ők is csak dobozban küldik el a szervizbe, nekik sincs doboz. Ott állna addig, míg valaki venne doboz nélkül egy rollert és abban el tudnák küldeni. Kész téboly. Nemtom honnan szerezzek egy dobozt, ami elbír kb 20 kg-t. Mászkáljak én érte...szemét banda.
Samsung QE65QN90B | Samsung Galaxy S23 ULTRA™ Green | Samsung Level On Wireless PRO Gold | Samsung Galaxy Watch5™ PRO | PlayStation®5 | PSN Id: bordi10
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #25340 üzenetére
Az ügy margójára: feljelentettek a KRESZ megsértése miatt...
Hogy pontosan mivel, hogyan, azt nem tudni, de remélhetőleg
annyi lesz a vége, hogy lezárják az ügyem, uis nem állapítható
meg a baleset pontos oka. Meglehetősen biztosnak érzem az
anyagfáradást, a küllők törése miatti borulást. Ám bizonyítani
nem tudom. Végülis akár az esés következtében is kitörhetett.Ui: azt mondják alapvetően SMKP-ként kezelik! Ha ez igaz, az
lehet kritizálható, hogy a kerékpársávon haladtam illetve csak
kerékpáros bukósisak volt rajtam (ill. hello.hu a biztosításom).
Cserébe akkor pont nem számít, hogy 25 vagy 45, és <4000W
is bele kéne férjen... De utólag már mindegy is. (Én kiszálltam:
soha többet nem állok rollerre, s ezt jegyzőkönyvbe is írták.) -
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #26002 üzenetére
Buntetoeljaras, ne izgulj. Ha ketseg nelkul nem allapithato meg, hogy a tores a baleset utan-kozben kovetkezett be, tehat akar elotte is lehet es amiatt tortent a baleset, akkor nem tudjak ketseget kizaroan bizonyitani, hogy elkovettel valamit, igy buntetheto se vagy.
Amugy a rendor csak szimpla burokrata: leszarja mi van. Az a feladata h feljelentsen akarmi is lesz az eredmenye, ebbol latszik, hogy dolgozik. Kozben paran nyomozgatnak, levelezgetnek: meg par bujtatott naploponak indokolt lesz a fizetese. Mint amikor az ugyfelszolgalaton elkeri a pultos neni a sorszamodat, hiszen az a munkajanak a meroszama, te csak egy szukseges kellemetlenseg vagy szamukra a rendszerben.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #26002 üzenetére
Amennyiben a hatóság által közölt tényállást és a minősítést ( mibe ütközik ! ) szó szerint bemásolod ide, talán tudnék tanácsot adni, ill. más is okulhatna.
Persze csak ha nem szakítok fel vele sebeket...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #26005 üzenetére
Ez nem szó szerint, és a tényállás is hiányzik...
Egyébként ez egy gumiszabály, és a tényállásnak kéne pontosan megmondania, hogy Te a sok felsorolt elem közül melyik részét, vagy hányat, és hogyan szegted meg.
Azért kértem a szó szerintit, mert minden szónak, egy ésnek, egy vesszőnek is jelentősége lehet.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #26007 üzenetére
Megkaptam a "feljelentést".
Személyi sérüléses közúti balesetnél kötelező a rendőri intézkedés.
Ugyanezen okból készült a feljelentés, és mivel nem volt más résztvevője a balesetnek, nem lehetett más az alanya csak Te.
Közlekedési balesetek vizsgálata sosem volt a szakterületem, így nem is érzem annyira otthonosan magam az ügyben, de...
Ez ugye szabálysértési feljelentés, és a meghallgatás célja annak a megállapítása VOLT, hogy történt-e szabálysértés, és ha igen, akkor milyen stb.
Nem ismerem, mit mondtál a hatóságnak, illetve a felvételeket sem láttam.
Az viszont látszik, hogy már elfogadtad lehetséges kimenetelként, hogy olyan szabálysértésért kaszáljanak el, ahol nincs ok-okozati összefüggés a bekövetkezett baleset, és a szabálytalan vezetés között, de mond hogyha rosszul gondolom.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
FingR86
őstag
válasz DigitXT #25934 üzenetére
na kész lett a pakk és a roller. Hát brutális a kulönbség
de egy kicsit sztem túlméreteztem mindent, amikor megláttam a motor vezérlőt, hogy milyen csirke kis kábelek jönnek ki belőle én meg a pakkot megépítettem kisujjam vastag kábelből
100-ról 85%-ra 20km. És most már simán akasztja a végsebességet. Szoftverben felcsontoltam 40-re és végig tartja is. Egyébként érzetre még menne sztem, mert érzem ahogy befékez. Így már 820 wattokat is látok. Mondjuk egy jó nagy kör után 70 fok felett volt a vezérlő hőmérséklete. Az már kritikus ?át kellett variálni a teljes belsejét és a motor vezérlő most már nem a padlóra fekszik fel, hanem a hátlapra állítva. Érdemes lenne oda beszúrni vmi hőpadot ? Mert ugye most a motorvezérlő bordás háza fekszik fel az alu házra, de az a bordák miatt csak 50%-os kontakt kb.
a fék most már így édes kevés, hiába fog jól az első dobfék, nem tudja állóra fékezni a kereket amikor lendületben van a 100 kilóval
[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
addikt
válasz DigitXT #26036 üzenetére
Most jon a masodik szett tomor gumi - szoval keszulok a szivasra.
Hatsonal meg csak-csak ra lehet kabel kotegelozni a kullok menten es ahol mar beugrott ott rahuzva valoban a helyen marad. Aztan mehet a gumis szerszam/pajszer/csavarhuzo/kezi rahatas.De a motornal nem tudom mi lesz... Lehet megint szivesseget kerek
Persze foleg az elso van elkopva a hajtas miatt.Azt olvastam, a gumit jol felmelegitve (forro vizben) kicsit javul a felrakasi esely.
Ahonnan rendeltem, ott ki is van irva a felrakasi utmutatoban, hogy tan x percig kell fozni.
Majd ha megjott, elolvasom.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #26123 üzenetére
"Ez még ugyanaz a garis vas, amin a gázmarkolat nem cserélhető emiatt?
Csak mert a kormányrúd levágása nem tűnik reverzibilis átalakításnak."
Jogos! Egy szóval, bevállaltam!Bringánál, kocsinál stb. lehet állítgatni az ülést, a kormányt, hozzáigazítani az optimális testhelyzethez, ha ebből probléma lesz akkor így jártam.
De ez sem fog megakadályozni abban, hogy komfortosabban vezethessek, mert a jármű van értem, és nem fordítva.
Arról nem is beszélve, hogy az irreális elvárás, hogy egy gyereknek, meg egy magasugrónak egyforma beállítás feleljen meg...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
bexinho23
őstag
válasz DigitXT #26168 üzenetére
Jelen pillanatban a kopott betéttel nyomom a tárcsát az új betéthez. Picit több, mint 3/4 fékkar állásnál satuként fogja a kereket.
A bowdent és féknyerget a lehető legoptimálisabb állapotba állítottam (amennyire tudtam most az új és kopott betét miatt). A fék fog, egyenlő távolságra van a két betét a tárcsától, nem érnek hozzá.
Amúgy mm pontosan beleesik az új betét a mágneses foglalatba, így a mérete jó, csak sajnos a kopó anyag vastagsága miatt nem megy bele egyszerre a két betét. Erre viszont nem számítottam.
-
bexinho23
őstag
válasz DigitXT #26176 üzenetére
Másik helyen tettem fel a kérdést, itt valamiért lemaradt. Eredetileg erre is irányult volna a segítség kérésem.
Nálam nem az imbusz méretével van probléma, hanem a típussal. Mivel a csavaron van egy bemélyedés közepén. Mintha torx jellegű csavarhúzó kéne hozzá.
Gondoltam nem egy ritka példány a ninebot F sorozat, sokban hasonlít a Xiaomi korabbi szériához, hátha van itt a topikban olyan személy, aki sokat szerel rollereket, és tud válaszolni.
A a kerékpárom hidraulikus fékrendszeremet szervizbe szoktam vinni. Ezzel nem lenne probléma, ha a a 2 betétet be tudtam volna tenni. Ezzel nem számoltam.
Betét ügyben meg linkeltem, hogy mit vettem. De ha szerinted ez rossz betét, szívesen fogadom a linkedet. Temun ugyailyen formával és mérettel találtam F sorozathoz ajánlottat.
Szervizt nem találtam a környéken, mert google és fórumokon, fb csoportban sem kaptam választ. Annak idején vettem a rollert, és rákérdeztem csak, hogy szükség esetén már tudjam kohez forduljak.
Azóta már garanciaban visszafizettél az árát, majd vettem egy ugyanilyen típust.
Mivel változott a munkabajarasi szokásom, így mar ritkábban van használva a roller, ezezrt gondolkozom a mai napig, hogy lehet meghirdetem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs