-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #102775 üzenetére
Az autó tetszik, a cikk nem annyira szar.
De inkább egy E500 kéne(#102794): egyetértek, én se vinném semmilyen autómosóba/kozmetikába a kocsimat.
Egyszer vittem, szerintem attól mattult be a csomagtartóm, bár a fene tudja... normál autómosás mellett (ahogy én csinálom) nem tudom elképzelni, mitől mattul be. Majd ha a külsejét rendbe rakatom, ezt is megcsináltatom.[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Cicero #102800 üzenetére
vigyázok rá, így nem nagyon kell.
Amikor az Amperát megvettem, akkor alapos porszívózás után gőztisztítóval átmentem a szövetkárpiton (ez ugye a padló nálam, meg csomagtér), majd kárpittisztító meg kefe (aztán megint porszívó, később). eléggé újszerű lettI humbly and respectfully decline™
-
Qtya123
őstag
válasz szőröscica #102772 üzenetére
Persze, én ezzel nem azt mondtam, hogy nem ért hozzá, csak rossz, hogy a TC besztárolja, te erre megnyugszol, hogy na van egy szerelő, akihez viheted az autót és meg tudja csinálni, de ott meg kiderül, hogy esélyed nincs nála, ha nem olyan autód van, amiből 1 hónapban csinál 5-öt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Magnum_ #102805 üzenetére
Talán az autóápolás topikba jobban passzolna, de most itt vagy kéznél, és csak egy rövid választ kérek.
Vettem egy bontott, gyári könyöklőt, papírforma szerint ~3 óra múlva ideér a futár vele. Így néz ki. Van egy ilyen Mannol kárpittisztítóm, amit még soha nem használtam (nem volt rá szükség). Szerinted jó lesz rá?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #102160 üzenetére
Egy kis adalék a parkolási témához:
"Sipos szerint már ott tartanak a politikusok parkolással kapcsolatos, szakmailag rossz döntései, hogy akár anyagilag ráfizetéses zónákat is kijelölnek. “Ez a jelenlegi rendszer azzal is jár, hogy számos olyan helyen is bevezetik a díjfizetéshez kötött várakozást, ahol azt szakmai indok nem támasztja alá, csupán politikai érdekek motiválják." - [link]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Magnum_ #102780 üzenetére
Az a legnagyobb baj, hogy kint is 2-3 között indulnak, ami olcsóbb, az törött. A szállítás és honosítás nyomja meg igazán az árát.
Cikkre reagálva:
-kétféle van, egy EU átalakítás olcsóbban, németeknél jellemző, sima lökhárítók jelzik általában, illetve a váltókar; a gyári eredeti villany verzió kapott 500e feliratos lökösöket
-500e jellemző még egy TomTom készülék gyárilag, ebben több extra adatot lehet megtekinteni, amit műszerfalon nem
-volt 1-2 alkalommal 500e visszahívás, utána kell járni még kint, megkapta-e
-500e kormánymű jellemzően hamar kopik, egyszer mindenképp szükséges felújítás (kint nem szoktak foglalkozni vele)
-vették flottában is, emiatt kerülnek ciklikusan nagyobb csomagok eladásra
-4 óra töltés már élhető szvsz városban, de nyilvános töltőhöz kell átalakító, mert type 1. -
nagyúr
Az utolsó előtti bekezdés (amúgy az egész cikk is) nagyon igaz:
"Nehéz elképzelni, hogy amikor Tarlós István azt hajtogatja, egységessé akarja tenni Budapesten a parkolási rendszert, azt is érti alatta, hogy ez megszüntetné százezrek számára a lakásuk közelében parkolást az autójukkal. Vagy, hogy ezért százezreket fizessenek évente."
Szerintem ebbe senki sem menne bele, sőt. Amúgy is elcseszett a rendszer, ha pl. albérletes vagy, hosszú távon, mert nincs zsé saját lakásra, de kell autó (van egy Punto II-d mondjuk) munkához-nagyihoz-gyerek miatt, akkor irdatlan pénz megy el parkolásra vagy pedig vadászod a lakhelyed környéki szabad helyeket.
Persze ez már egyéniszoc, az ott bejelentett lakó még fontosabb. Nincsenek nagy parkoló(háza)k építve, a P+R leépítés alatt van. Megoldás a zöld rendszám, de 10-20 év múlva már annyi lesz, hogy szerintem azokra is bevezetik, mert kell a bevétel.
Ideje lenne feltalálni a teleportálást...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz szőröscica #102819 üzenetére
Ez is csak attól függ, meddig érzi a kormányzat h nem számottevő adóztatási alap. Ez volt a gázzal is anno. Amikor nekem volt gázos autóm, akkor az önkori 50% kedvezményt adott a súlyadóból. Osztán sokaknak lett, rögtön meg is szűnt a kedvezmény, meg az olcsó nyál.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
tboldi
nagyúr
-
-
-v-
addikt
válasz EQMontoya #102834 üzenetére
Háát, azért úgy már elég fekete fehér, de.
Pl. ez itt: [link] a gyártást nem nézi, de ha megnézed, akár csak olajból is, de tipikus EU mix. energiatermelésnél is jóval jobb jön ki az elektromos autóra, szóval visszahozza az életciklus alatt a gyártást bőven.
A belsőégésű autót is le kell gyártani, a kőolajfinomítás is energiaigényes, azt is szállítani kell a benzinkutakra, a tankerhajókról ne is beszéljünk stb. stb. szóval ha azt veszed elektromos autó, csak napelemmel töltve, akkor mindennek a teljes életciklusára nézve, gyártással tokkal vonóval az jóval jobbra kijön, nézz life cycle elemzéseket. Persze azok a bányavidékek, ahol az akksihoz napelemhez bányásszák a cuccot nem túl vidámak, de most szigorúan co2 kibocsátásra nézve.
Ezt ha megnézed [link]
"In coal heavy India, China, Australia and South Africa electric cars using grid power are just like typical gasoline vehicles, in the 25-30 MPGUS range. " - nagyjából a létező legszarabb energiatermelésű, csak szenet használó országokban az jön ki, kb. ugyanaz ott az elektromos autó valóban, csak máshol szennyezel .. mindenhol máshol már jobbra jön ki, igen máshol szennyezel, és kevesebbet is.. elvileg.
Persze az sem zero emission, soha nem lesz az, nyilván.
Meg hát a belsőégésű technológia ki van maxolva, napelemből meg jönnek hírek mindig, találnak sokkal hatékonyabb meg egyszerűbb megoldásokat, olcsón meg kevésbé szennyezően gyártható stb. ott még rengeteg a potenciál.[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
Az a probléma az elektromos autó napelemmel töltésével, hogy a napelem sajnos csak napos időben tölt (a szélkerék meg szelesben), Te meg mondjuk alapvetően éjszaka töltenél.
Így gyakorlatilag kell mégegy, legalább akkora akkupakk, ami a kocsidban van, hogy elraktározd a nappal összegyűjtött energiát, és éjjel bepumpáld az autóba.
Persze valószínű, hogy élettartam alatt még így is jobb a helyzet, mint egy benzines esetén, de ennek is vannak hátrányai, azt érdemes látni.
Same rules apply!
-
-
-
expander
senior tag
sziasztok,
hozzaertoktol kerdeznem: nagyjabol azonos aron kinalnak egy 2005-os golf v 1.6 fsi-t es egy 2009-es golf vi 1.4 tsi-t.
az eszem azt mondja, hogy inkabb a (kicsivel jobban) megbizhatobb, de regebbi golf v, viszont talan az ujabb szerias, fiatalabb golf talan jobban tartana az arat egy 2-3 ev mulva is.
mind2 normal allapotban van, szoval tenyleg csak a motorra kellene kihegyezni a dolgokat.
tenyleg nagyon megbizhatatlan az 1.4 tsi ? inkabb varoson belul hasznalom az autot, de eleg dinamikusan vezetek, illetve nyilvan becsuszik neha 1-1 hosszabb ut is, ahol azert szeretnek ugy kamiont elozni, hogy ne porogjon le az egesz eletem elottem kozben
nem is terveznem olyan sokaig, szerintem max 2-3 ev, raadasul "atlag alatti" futasteljesitmennyel, kb 10ezer km/ev
ilyen, relativ keves km-re nagyon lutri lenne a turbos 1.4? -
brumi1024
veterán
Jelentem a csalódízel Q3 újabb 2 évig várhatja érvényes műszakival a dízelautózás halálát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Xbox Series X|S
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- World of Tanks - MMO
- PlayStation 5
- Háztartási gépek
- Windows 11
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...