-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
B-L-A-C-K
titán
válasz stickermajom #43500 üzenetére
-
zack
nagyúr
válasz Mágus2 #43484 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy az autó, ha használod napi szinten, luxus, illetve a kényelmet, nyugodtabb, gyorsabb közlekedést teszi lehetővé.
Ha a BKV nem lenne ennyire "ergya" (by babi néni ), és mellé mocsok drága, sokan letennék az autót.
De nincs megfelelő alternatíva. 10-12k-ból tankol 30-40L-t, amiből 500km-t autózik. Ha csak melóba jár Pesten belül, ez akár 2 hónap is lehet.
Ezért sok az összetákolt hulladék, mert a felmerülő költségekre a kötelező szűrő és olajcserén felül már nem marad a költségvetésből, ezért oldjuk meg minél olcsóbban, csak guruljon.
Nekem Mondeo 2.5 V6 van. Amikor megvettem, tisztában voltam vele, hogy jöhet nagy költség. Akár akkora is, amit nehézkesen tudtam volna finanszírozni. Ezekre nem lehet felkészülni, mert 1M autó vételénél nem marad 6-700e a zsebedben, és simán belefuthatsz ilyen tételbe, pláne turbó dízelnél.
Mondeo TDCi Mk3 kuplung + kettős tömegű + nagy nyomású. Vagy turbó + porlasztócsúcsok.
Esetemben 1 év alatt "beleöntöttem" 350-400e környékét, de ezek "apróbb" dolgok voltak, a blokknak eddig nem volt baja. Még 100e kell beletolnom kb a jelenlegi hibák orvoslására, ami nem akut (első futómű, lengéscsillapítók Bárdi 50% kedvezménnyel). Volt 1-2 azonnal orvoslásra szoruló gond, és persze soha nem akkor, amikor ideálisak a körülmények.
Igazából egy 2-3M autóval is be lehet fürödni, akár jobban is, mint egy 2x idősebb fele ennyibe kerülő autó esetében. Biztos nagyobb %-ban jobbak, de ha kifogod, lehet önteni bele a pénzt, és mivel frissebb, újabb, bonyolultabb, ez még költségesebb.
Ezen kívül pedig említettem, hogy egy 1,5-1,7x drágább Passat-ban rosszabbul éreztem magam, hiába drágább, újabb technika. Ott már volt egy automata váltó felújítás 500e-ért, és egyéb nyalánkságok, de eladás pillanatában is volt futómű gondja. Hiába volt valós 200e környéke az órában, és 5 évvel fiatalabb életkor a forgalmiban...Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-v-
addikt
Na vettünk már panamerat vagy mi van?
-
-v-
addikt
Amúgy hazafele épp a megálló mellett nyomott egy kövéret egy fehér panamera .. kurva anyját, azért elég szépet ugrott
-
Kornel
veterán
Gólyalab csere megrendelve, szép pénz lesz 😂
Tsebacsi, hallom jártal te is arra.
😉 -
-
BigBlackDog
veterán
válasz Qtya123 #43520 üzenetére
Mondjuk én pont fordítva látom ezt. A mostani 3-4 éves típusokkal kapcsolatban elég sokszor olyan számokat hallok nagyobb hibák esetén, hogy lehidalok. A mostani 10-15 típusoknál meg egy komolyabb probléma is jó eséllyel orvosolható emberibb összegből (ami mondjuk a kocsi árához képest nem biztos, hogy elhanyagolható).
Másik oldalról viszont egy 3-4 éves autón sok minden talán még nem romlik/öregszik el, de egy 10-15 évesen már csomó apróság csere érett lesz.
Összességében szerintem esélyes azért, hogy egy 10-15 éves kocsi fenntartása még mindig olcsóbbra jön ki, mint az árkülönbözet egy 3-4 éveshez képest, de komfortban is el kell fogadni, hogy idősebb a járgány.
-
z123456789
addikt
Nagy téma ez most erre mifelénk.
(#43475) Integrale
Már nem először olvastam ezt a napokban itt a PH-n. Autóáplós topic-ban is nagy harcok mentek. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Qtya123 #43520 üzenetére
Hozz egy bármilyen 10 éves autót, összeírjuk, mit kell cserélni hogy egyenértékű legyen egy 3 éves állapotával, amit rendesen szervizeltek, és meglátod hogy majdnem annyi, és eladásnál azt a pénzt többet nem látod. Tudok olyan autót, amin ezeket a dolgokat kicseréltem. Megbízható, de akkor is öregebb, kisebb tudású, kevesbé biztonságos, hangosabb, mint egy fiatalabb. Ezeket mind meg kelkl fizetni. Nagyn patent állapotban lehet tartani egy akár 15-áves autót is, csak nem biztos, hogy megéri. Az elsô koccnál a biztosító szénné avultat rajta mindent, neked meg úszott a jó autód és a beleölt pénzed.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Mágus2 #43523 üzenetére
"Hozz egy bármilyen 10 éves autót, összeírjuk, mit kell cserélni hogy egyenértékű legyen egy 3 éves állapotával"
Ha szó szerint veszem ezt, akkor cseréljük a komplett futóművet (függetlenül attól, hogy mi rossz benne), mert akkor lesz "egyenértékű". Inkább fogalmazzunk úgy, hogy cseréljük azt, ami elöregedett/hibás. Azért nem minden 10 éves autónak kell a felét kicserélni.
De beszéljünk inkább számokról (rokonsági példa):
13 éves Toyota eladva 1.2 millió (indok: jaj el kell adni, újkora óta nincs baja, de most öreg lett, elviszi a pénzt, eddig nem volt baja, de most a fékeket komplett cserélni kell, ez így nem mehet)
7 éves Honda megvéve 3.5 millió ---> most nyugodtak vagyunk, erre majd nem kell költeni, nem olyan öreg.
Ha elvinném hozzád az eladott autót nemhogy a 2.3 millió különbözetet nem fogod összeírni javítási költségnek ezen a "nagyon" öreg autón, de ha 800ezret összeírsz, már vendégem vagy egy láda sörre.
-
Skillet
addikt
válasz Qtya123 #43524 üzenetére
ezen részével veled kell egyetértenem. az öreget kirakni, eladni, csak mert már öreg, jönnek a bajok, nagyon nem okos gondolat. ahogy írtad is, az árkülönbözet miatt egyáltalán nem okos lépés.
a fiatalabbra a teljesítmény adó is drágább, szerintem összességében drágább fenntartani a fiatalt.
szóval ez az alap vitának egy külön ága lesz, amin ti csámcsogtok.
de maradjunk a 6 hónapnál!
nem, ne maradjunk. van aki így, van aki meg úgy gondolja. de szerintem nem kellene ezzel a totálkáros nyavalyával etetni a népet. az más kérdés, hogy ha autót vesz, legyen még a zsebében nagy szervizre, váratlan kiadásokra, gumikra, mindenre... ez oké. de ezt a 6 hónapot nagyon el kellene felejteni, mert pont semmi értelme sincsen.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Declare
őstag
válasz tomcsi23 #43448 üzenetére
pont igy gondolnam...nem veszhelyzet, csak szedd ki...ha olcsobban meg tudom oldani, miert ne
Amugy volt valami nyeremenyjatek, amin itt többen nyertetek 100 milliot vagy mi ez a 100 millios löves? mindenki ugy osztja, szorozza, mondom most mar megkerdezem miröl maradtam le (szvsz altalaban picit összetettebb az elet annal, mint hogy "ha lenne 100 millio a bankszamlamon"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Qtya123 #43524 üzenetére
Szívó benzinnel talán egy árban lesz a különbözet, talán..én javarészt turbós autókat javítok, ott már nem ilyen szép a helyzet. Mert ugye ahhoz, hogy üzembiztos legyen, le kell cserélni az összes csövet, folyadékot, gumi alkatrészeket. A motortérben lévő csöveket arany áron mérik. Nem ritka a 150 euró/darab.
A példáid addig igazak, míg nem akarsz az autóval hosszabb útra menni. A 10 éve az otthoni környéken futkosva üzembiztos autó minden nyűgje ki szokott jönni 1-2000km pálya után.
De tudod, mit, gondolj amit akarsz. Látom, hogy nem lehet ész érvekkel sem meggyőzni.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Qtya123 #43524 üzenetére
Tudod mikor vennek attol autot, aki 13 evig nem költött ra semmit es most cserel egy feket, amitöl ki van akadva
En azt latom kb mind1 milyen autot veszel, ha tul van 3-4-5 even utanna folyamatosan lehet ra költeni....persze meg lehet sporolni sok mindent, ami aztan majd evekkel/km ekkel kesöbb triplan fog ostorkent csattanni
En mindig ugy adom oda a kocsit a szerelömnek, hogy minden legyen tuti, ne erjen meglepetes. Felet sem kellett volna költenem az autora....csak en nem igy tartom karban, hogy jo a fek, addig, amig meg pont megvan az elöirt kötelezö mm....aztan ha mar nem igen fog, akkor valahogy okosban a legolcsobbat hekkeljük ra....
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43523 üzenetére
Ööö, wut?
Az IS-em 14 éves, értéke 1.5M, egy hasonló tudású 5 éves autó mondjuk 5M. Hát, ennek a 3.5M különbségnek a tizedét is nehezen tudnám rákölteni a kocsira. Pl. meghalt a 3.5 éves Baren akku, eltört a motortérben a kitámasztó pálca tartója, 1-2 elemet le lehetne fényezni, mert látszik rajta a városi harc...Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #43532 üzenetére
Csak a teljes fényezés elvinne egy elég fájdalmas összeget, ugye 14-év után biztos nincs bemattutlva sehol.
Az összes lámpa cseréjét is bele számoltad? Ugye nem gondolod, hogy a tükrök nem használódtak el a lámpákban. Egy 3 éves még jó eséllyel újszerű autó
Arról beszéltem, hogy olyan állapotra hozzuk, mint egy 3 évest, nem arról, hogy szerinted milyen most az állapota. Hidd el, egy csomó szerinted még használható és jó állapotban lévő dolog a kukában fogja végezni.
Sok mindent fel lehet újítani, de sok mindenből új kell.
A lehet hogy nem lesz baja és a biztos között ott van a 3 milla különbség egy 14 éves autónál.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43535 üzenetére
Ezüst és hasonlók értelmes minőségben azért nem mattulnak annyira, mint az élénk színek. A piros pl. nagyon hajlamos rá, meg mondjuk az F Astrák bármelyik színe, de ott a festék volt fos.
Persze, értem, amit mondasz, de ha egy telifényt csináltatunk, még az is csak mondjuk 350k, és annyiért már fasza is lesz, akár gyöngyházra fújva is.
Perzse, ki lehet dobni az összes szilentet és polyurenthánra cserélni, de az már nem egy 3 éves autó állapota lesz, hanem komolyabb megoldás, mint amivel kijön a gyárból.A lehet hogy nem lesz baja és a biztos között ott van a 3 milla különbség egy 14 éves autónál.
Igen, alapvetően én is ebben szeretnék hinni, de olvasgatva a fiaskókat mostanság (Prinz motor, BMW-nél szétrepülő pillangószelep, stb), sajnos az az érzésem, hogy a 14 éves szívóbenzinesem kisebb eséllyel fog az út szélén hagyni az elkövetkező öt évben, mint ha most vennék valami nem túl szerencsés konstrukciót 3 évesen, és azzal tolnám le az elkövetkező öt évet.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #43537 üzenetére
Ne hallgass rám, én erőn felül autózom, szóval hülye vagyok.
tboy93 Ha ki van ülve, akkor csere. De, csak hogy mást ne említsek, a légzsákok 10 év után cserések. Az gazdasági totálkár egy 10 év fölötti autónál. Még mindig meg akarod mutatni?
EQMontoya Most sem BMW-vel tolod. Körtét körtével, almát almával. Ha turbó benzinesed van, akkor értelem szerűen ilyennel hasonlítanám a 3 és 10+ éveset. Értelmetlen lenne egy 16 éves szívó benzinest egy modern turbódízellel hasonlítani.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
De nem az én zsebemből. Azt ingyen cserélték visszahívás során... Egy tizensok légzsákos autónál egyáltalán nem vicces tétel. Haver fejre tette az A6-ot. 14 000 euró volt a légzsákok cseréje. És akkor még mindig olyan az autó, mint egy összegyűrt szalvéta, kitört első kerékkel.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43540 üzenetére
Most sem BMW-vel tolod. Körtét körtével, almát almával. Ha turbó benzinesed van, akkor értelem szerűen ilyennel hasonlítanám a 3 és 10+ éveset. Értelmetlen lenne egy 16 éves szívó benzinest egy modern turbódízellel hasonlítani.
Persze, ebben igazad van, de kapok ma szívó motort, amiben négynél több henger van, mondjuk 10M alatt?
Szerintem maximum a BMW K1600 felel meg ennek a kritériumnak.Szóval oké, almát körtével, de mivel hasonlítsam?
Same rules apply!
-
zack
nagyúr
válasz tboy93 #43538 üzenetére
Nekem is 14,5 éves, gyári fény. Letakarítva eddig mindenki megkérdezte, hogy "ez a 14 éves kor komoly"?Persze lehet költeni rá szervizben. Vezetőoldali ülésfűtés cseréjére mondtak 80e-et, mert nem javítható...1 óra alatt, forrasztással meg lett csinálva 5e-ből.
A klímája kb annyira pattent, hogy egy frissen töltött A8 4.2, Q7 4.2-nél hidegebbet fúj, és nem pár fokkal.Az autószerelő/kereskedő barátom mindig azt mondja nekem, csak azt kell javítani ami ténylegesen cserés, hibás, kopott. Lehet mást is, csak az jelentősen koptatni fogja a pénztárcát.
1 dolgot cseréltem, amit nem volt még feltétlen muszáj, az pedig az aksi. Excide Premium került bele.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-v-
addikt
Az igazság - szerintem - szokás szerint valahol félúton van, csak most mindenki mindent bedob, hogy érvelhessen vele, hogy neki van igaza
-
Mágus2
Közösségépítő
Mikor jön a busz? Gondoltam feldobok valami témát, amihez Te is hozzá tudnál szólni.
EQMontoya Félreolvastál valamit. Nem arról megy a vita, hogy egy újabb autó biztosan megbízhatóbb. Esélyekről beszélek, mi annak az esélye, hogy megkotlik a 3 éves vagy a 14 éves. Sokkal kisebb egy 3 évesnél hacsak nem valami szofisztikált, kisköbcentis, agyon húzott valamiről beszélünk. Kicsit árnyalja a képet, hogy a régebbi autókat sokkal inkább strapabírásra csinálták, nem eldobhatóra.
Most még találsz régebbit, ami lehet hogy sokkal megbízhatóbb lesz az újnál, más paraméterekben meg el fog maradni. Felszereltség, biztonság... de, mondjuk ha egy picit a távolabbi jövőbe nézel, a mostani autók 10 évesen szerinted hány sebből fognak vérezni. a sajátodat ne hasonlítsd semmihez, mondjuk, hogy a sajátodat akarod olyan állapotba hozni, mintha csak három éves lenne. Ahhoz elég lenne 350 000ft?
Számomra az a biztos, amikor kicserélek valami kopottat eredeti újra, azt tudom hogy egy darabig biztosan nem fogom piszkálni, hacsak nem fogok ki egy gyári hibásat.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43545 üzenetére
Abban a korban amúgy volt, akár E46, akár még E92, még a következő generációs IS is szívó v6 volt, csak ezeket a nagyobb szívókat azóta kinyírták. Csak az az érzésem, hogy ettől inkább rosszabb lett a világ, mint jobb.
Pedig milyen jó kis 2.8-as V6 volt még az Audi 100-ban is.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest