-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
blt.62
őstag
válasz z123456789 #74751 üzenetére
Benzines kocsinál a lambdaszonda es a légmennyiség mérő az egy és ugyan az? Vagyis ez egy alakatrész aminek két neve van?
Ha kifúj a kipufogó mert repedt az öntvény ( merci típushiba) akkor adhat fars értéket a számítógépnek és mutathat lambdaszonda hibát?[ Szerkesztve ]
MegtorloXp
-
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Ha a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadék a maximum jelzés felett van hidegen 1.5cm-el az nagy baj?
[ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
válasz madmike #74740 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy nem lehet megkerülni az NKH-s műszakizást az leső forgalomba helyezéshez. De ha kikerülnéd, akkor is minden ilyen vizsgahelyen kötelező kamerázás van. A fék pedig megéri, hogy rendben legyen, én nem spórolnék rajta, mint ahogy a vétel utáni kötelezőnek mondható karbantartásra se, ami szintén nem olcsóság, saccra olyan100k minimum, de konkrétan nem ismerem a Megane 2-es szervizelésének
a költségeit. Vezérlés és sok egyéb, gondolom tudod miről van szó.
Rendszámot csak a forgalmival együtt kaphatsz, aminek a sikeres műszaki vizsga adatlap az egyik feltétele. -
Sziasztok! Nézegettem a nagyobb vontatóképességű kocsikat, és egy számomra ismeretlen márka jött szembe több oldalon is: SsangYong - konkrétabban a Rexton. Mit lehet ezekről tudni? Hová tennétek őket pl egy VW SUV-hez képest a minőségi-megbízhatósági-szervizelhetőségi skálán?
Azt mondjuk már látom, hogy a kategória mellé érdemes olajkutat is venni
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #74764 üzenetére
Én nem tenném VW tehén mellé, mert csak méreteiben összehasonlítható. Ugyanakkor az önkormányzat emelt szintű teljesítményadót szokott rá kivetni mert vizuális környezetszennyezésben mindent felülmúl
Asszem merci motor van benne, annak olvass utána.
Ha sokallod a 10-12 literes átlagfogyasztást, akkor nem neked való a kategória
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz bitpork #74765 üzenetére
Necces ügy: melóba menet egy nagyon takarékos (=<5L/100km) dízeles Octaviát használok mostanság. A gond viszont, hogy évi 20-30 alkalommal kellene egy nagyon komoly vontatókapacitás (2tonna felett). Utóbbi azért túl gyakori ahhoz, hogy mindíg béreljek, ráadásul egy ilyen bérlemény is csillagászati összegekbe kerül.
Ezért elgondolkoztam, hogy mivel a mostani kocsi cseréje aktuális lesz lassan, van-e valami, ami tud ekkorát húzni és nem kamion. Ahogy nézem, 3 tonnát már csak SUV-ok cibálnak el, használtan nem feltétlen nagyon drágák, viszont az év nagyrészében feleslegesen itatnám. Itteni, délnémet árakon a konkrét többletköltség nem tűnik rémisztőnek (kb szumma 20%), csak a tudat, hogy a sorban utánam jövőnek már nem marad üzemanyag a kútnál...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#94529552
törölt tag
válasz blt.62 #74729 üzenetére
[link]
Már írták többen is, hogy el kellene engedni ezt a Mergát, mert nagy bukta lehet belőle. Prémium autó, aminek extra magas javítási és szerviz költségei lehetnek rendszeresen a mostani autódhoz képest, és nem csak az automata váltó miatt. Ennél egy teljes váltó olaj+ szűrőcsere is elég drága, itt akár meg is lehetne kérdezni az árat. De jobb lenne keresni ésszerűbb fenntartással bíró autótípust.
Hasznos tippek » Mire kell figyelnem automata autó vásárlásakor? -
madmike
őstag
válasz #94529552 #74761 üzenetére
Az autó megkapta a szervízt, vezérlés,összes folyadék,szűrők, fékbetétek és egy kitámasztó gömbfej lett cserélve.
A kézifék bőven fog annyira,hogy egy meredek utcában is biztonságosan rögzítse az autót, de nekik ez nem volt elég.Azért bosszant a dolog,mert magyarországon bármilyeb bontószökevény szutykot le lehet vizsgáztatni, az nkh meg azt várja hogy egy 14 éves autón úgy fogjon a kézifék mintha új lenne.
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
BigBlackDog
veterán
válasz madmike #74768 üzenetére
"A kézifék bőven fog annyira,hogy egy meredek utcában is biztonságosan rögzítse az autót, de nekik ez nem volt elég."
Volt egy meredek utca is a műszaki vizsgabázison? Én nem szarakodnék, ha kell a rendbetétel a gyári értékek teljesítéséhez, akkor kell és kész. Elvinném megcsináltatni és utána mindenki boldog. Szerintem ez a legegyszerűbb.
[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
válasz BigBlackDog #74770 üzenetére
meredek utca éppen nem volt, de szlovák próbarendszámom igen (még mielőtt bárki átkokat szórna rám teljesen legálisan használtam),illetve utvonalengedélyem is,amivel vihettem Tatabányára az autót. Szóval ki lett a kocsi próbálva, új fékbetetétek bekoptatva.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
-v-
addikt
válasz EQMontoya #74772 üzenetére
Hallod, tegnap monteiro de geci szanalmas volt a futam vegen te uristen, az fwd geppel probalt volna emberkedni kicsit a hazai kozonsegnek, kezit probalta rahuzni, de beleallt a falba utana le is fulladt, akkor probalta masodszor, akkor is majdnem beleallt a falba, kicsit rahuzta megint a kezit, legalabb el birt fordulni aztan ennyi volt, nagyon latvanyos volt hat legalabb megprobalta szegeny, fwd-vel a gumiegetes a bukoterben az ennyi
-
[link]
Mondhatnám h tipikus magyar más hibája logika.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz Snoop-y #74769 üzenetére
Őszre fogom megcsinálni a BE-t .
#74776: A teher alatti fogyasztástól nem fogok szívinfarktust kapni, mert éves szinten jelentéktelen az a ~10e km, amit ilyen üzemben mennék. A maradék melós kb 30e km viszont már neccesebb.
Számolgattam, hogy 2 tonnába esetleg beleférek-e, mert akkor egy 2literes Octavia 4x4 is elég lenne, de nagyon necces, a gond az, hogy még egy ~350kiló körüli utánfutó-súllyal is számolni kell. Hiába, a nyergesvontatókat se trabanttal szokás huzigálni
#74779: pontosan, ötletként felmerült az LPG-üzem (errefelé németajkúaknál az LPG kb féláron van a dízelhez képest, benzinről nem is beszélve), ez ugyan a litereken nem segít, de a költségeket lehet vele kicsit optimalizálni.. Egyelőre így logikáztam a költségekről:
#1: dízel: benzinnél kb 30-40%-kal kevesebb üzemanyagköltség (pláne, ha olasz/görög/francia területre tévedek), viszont évi átlag 2-300EUR-val magasabb szervizköltség (az a fránya vezérműszíj ugye) ÉS magasabb beszerzési ár.
#2: benya: kiissza Szaúd-Arábiát, viszont olcsóbb a dízeles variánsnál és olcsóbb a szerviz.
#3: lpg: egyelőre mocsokolcsó üzemanyag - ami nem tudom, marad-e a nagy villanyautó-mániával. A szerviz kicsit komplikáltabb a benzinesnél, és az átalakítás se olcsó errefelé. - de mindenképp érdekes, sztem utánajárok a konkrét számoknak
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
nagyúr
Manapság szoktam látni melóbamenet egy olyan fókakombit amit venni fogok, színben csomagban majdnem ugyanaz. Csorog rá a nyálam Reggel meg egy RS ment el előttem, úúúúú
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz t72killer #74780 üzenetére
En az lpg-rol csak jokat tudok nyilatkozni, edesapam kb 5-7 eve jar lpg-s astraval, ket evente kell talan vizsgaztatni a gazt (), meg gazszurot kell cserelni X idokozonkent, de egyeb macera nincs vele. 6L benya helyett 8L gazt ker az astra, 179ft a gáz itt jelenleg. A beepites valoban nem olcso, ~150 volt nekünk, de egy ilyen nagyvasba biztosan tobb lesz, mondjuk szerintem hamar megterul ilyen evi 30k km futasnal.
-
-
-
válasz tboy93 #74784 üzenetére
Ahogy nézegetem, mifelénk egy nagyobb motor vizsgáztatott-elfogadott átalakítása még a 2kEUR-t is át fogja ugrani (), ami azért sürgősen visszatereli az embert a számológéphez. Mo.-gon történt gázosítást pedig tudtommal nem fogad el az itteni vizsga, de még ennek is utána kell néznem.
A piactól is nagyon függ a dolog, a használt dízeles árak elkezdtek a földre szállni - mivel alaposan megkeverték a kakit - és kínálat is van bőven. Olyan benzinest, ami 2 tonna felett húz meg nagyítóval kell keresni, és nemigen lesz árelőnye.
Itt van még egy jelölt: Isuzu D-Max, reálisan 9L-t iszik, használtan nem lenne drágább, mint a 4x4-es (2t-át húzó) Octavia, amit eredetileg nézegettem.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz bitpork #74789 üzenetére
Értem. Így viszont a leányzó fekvése: a rover alapból elég magas árcédulával startol, a használtpiacot nézegetve nemigazán látok értelmes áron mozgó fiatalabb benzinest - amire még rájön az átalakítás.
Más szegmensben, ahol 50/50 a benya/dízel arány és 2+kEUR a dízelfelár, simán megéri benzinesből kiindulni, átalakíttatni, de úgy néz ki, hogy a SUV-okat elfelejtették... Sebaj, majd jön a Tesla és csinál villany-SUV-ot, csak az lesz a gond, hogy a 3.5t vontatókapacitás 2/3-át kitölti majd az akksi .
Kieg az Isuzu D-max-hoz és a Rextonhoz: ezek a konkrét mostani éves dízelszámlámat 1kEUR-val toldanák meg, azaz ha a beszerzendő benyás kőolajpusztító drágább ezek 20-25kEUR-s használt áránál, és tényleg, a D-max láncos, úgyhogy a 7-800EUR-s szíjcserét el lehet felejteni
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz bitpork #74792 üzenetére
Igazából a terepfunkciót max télen használnám ki, ami kell, az a vontatás. Városban azért kell a kicsike, mert nem akarunk 2 kocsival bajlódni (akkor se feltétlen, ha egy melóbajárós mini összes költsége kevesebb lenne, mint az elefánt nafta-igénye).
Ezért örülnék, ha vmelyik nagyobb kombit, pl a skoda superb vmelyik verzióját felcombosítanák 3t húzóképességre. Családfurikázásra sokkal jobb egy személykocsi, mint egy ilyen keresztapaszállító SUV...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz bajnokpityu #74794 üzenetére
Saját tömeg >= vontatmány megengedett össztömege(!).
Márpedig a sorrento nincs 2.5t.
Same rules apply!
-
válasz bajnokpityu #74794 üzenetére
Köszi. 2.5t - azaz kb 2t hasznos teher - már érdekes. Amúgy ezt csak a Sorento legcombosabb változata tudja (vigyázat, számok fontban - azaz osztani őket kettővel!) Az Alhambrára 2t alatti számokat találtam, ami necces, mert 1600kg-ba már nemigen férek bele.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz t72killer #74780 üzenetére
Ha nem elég egy Octavia Combi 2.0TDI vontatható össztömege, akkor szvsz egy pickup lenne a megoldás Ott 3-3,5-ig rendben vagy. Ha ennyire hangsúlyos az országút (gondolom minimális terheléssel), és belefér a keretbe, egy Navara kényelmes lenne - hátul spirálrugós. Kicsit árnyalandó a képet, kint simán vizsgáztatható a dízel is gázosítva, van rá magyar cég, de elég ritka dolog. Illetve idén érkezik az NP300 alapjain a Mercedes X-Klasse, az már remélhetőleg elég személyautós lesz (meg kicsit drágább ).
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #74792 üzenetére
mi nagyon csipázzuk vitarát városban. kb oda találták ki. nem túl nagy, fordulékony, és kibeszálláskor nagyon jó dolog a suv-ság. sorentóval (és nyilván a többi böszme suv-val is) bajban lennék, mert az egy hegy, normál pakolók szűkek neki, viszont majdnem olyan széles a hátsó ülése, mint egy alhambra,smax, szóval kirándulni meg jó lehet vele.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
válasz bajnokpityu #74799 üzenetére
Én is szimpatizálok vele, de nincs neki tömege a megfelelő vontatáshoz. A vitara tényleg városi terepre van. Azon kívül meg a landi
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html