Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    Ah, szinte el is felejtettem, hogy ez a topic is van... akkor jövök ide boldogítani titeket :)

    Szóval röviden összefoglalva: elsősorban tájképelek. Az A7-esek árának csökkenésével úgy gondoltam én is kipróbálok egyet, az addig főgép EM5 vörös csatornája sajnos elég könnyen kiég, és szerettem volna egy kicsit nagyobb dinamikát, jobban húzható rawt, jobb magas ISOt, egy kicsivel több játékot a mélységélességgel, stb. (ezeknek végül csak egy része teljesült). De nem akartam fejest ugrani a rendszerbe, és megpróbálom a költségvetésben is visszafogni magam, így leginkább régi manuál fixekkel fogom használni, amiből Minoltára volt is egy sorom, 28 (Tokina RMC f2.), 50 (MD-III f2) és 135 (MC Tele-PF f2.8). Miután meglett a váz, még szereztem egy Samyang-párost: 14 f2.8 és 85 f1.4 (EF).

    Ez így elméletben jónak tűnt, gyakorlatban már annyira nem. A 14, 85 és 135 elég nagy és nehéz (a legkönnyebb is bő félkilós), én viszont jobban szeretek egy aránylag kompakt járkálós kitet; jók ezek is, csak nem cipelném mindig magammal, hanem inkább speciális helyzetekre valónak gondolom.
    - A terv a kistelére egy könnyebb és kompaktabb 85~105, f2~f2.8 obi (ha már Minolta, akkor MD 85 f2, 100 f2.5; vagy Pentax 100 f2.8, Oly OM 100 f2.8, vagy FD 100 f2.8 - 80hun? :DDD).
    - Következő lépésként valami 20~21. A 14 volt az egyik érv a FF mellett, mert asztrofotóra nagyon jó, és elég érdekes látószög, de egyben elég extrém és így ritkán használatos is, és nagy közte és a 28 között a szakadék. Minolta, Canon nFD, vagy Nikon AI 20 f2.8, vagy a palacsinta Voigtländer 20 f3.5, ide ezeket gondolom jelöltnek?
    - Gondolkozom még a Tokina 28 leváltásán is, mert bár élességre jó, de flare és coma terén elég csehül áll. Minolta 28 f2.8?
    - Vagy a 20~21 és 28 helyett legyen egy 24, és akkor 24-50-100 felállással 3 obira tudom redukálni? Azonban OMD-n a 9-18-cal az ekv. 18-at használtam messze legtöbbet, a 24-et és 28-at ritkán, afelett pedig a 20-ast (40) csavartam fel... Ezesetben a nFD 24 f2.8-ról hallottam jókat; s ha 24 és 100 is FD, akkor egy +50-essel full-FD setup és kevesebb adapter...
    - Kicsit hiányzik egy 35-ös is, leginkább ez áll közel hozzám - Minolta 35 f2.8-ra vadászok
    - Az 50 f2-t szeretem, mert kicsi, könnyű, kontrasztos és saroktól sarokig éles már minimális rekeszeléssel is; hátránya csak az f2 és kicsit ideges boke, igaz ezt az MD 50 f1.4-re is mondják, esetleg egy nFD 50 f1.4-et megnézek még majd.

    A fentiekre vélemény, vagy tippek, ha kihagytam valamit? Köszi!

Új hozzászólás Aktív témák