-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa134
addikt
válasz htomi85 #144263 üzenetére
A Jazz-en kívül (ami nem lett túl szép..) ott a CR-V, ami azért egy tisztességes, sokoldalú családi hintó, remek szívómotorral, korrekt áron. Sztem az egy jó ajánlat, aki ekkora méretben keres Suv-ot, Kia/Hyundai mellett nem nagyon kap mást ennyi pénzért. De jah,ezt a Civitet nagyon eltoltàk. Az árnál a kinézete a nagyobb gond, ez annyira nem európai ízlésvilág, hogy az borzasztó.
Avanti Roma
-
Declare
őstag
válasz Tothgera30 #144300 üzenetére
Ez lehet, en csak a velemenyem mondtam. Tök mind1, amugy mikori, a H astra kb 13-14 eves modell, raadasul egy total semleges 1,6 os motorral, amivel se nem erös, se nem különösen jo fogyasztasu.....raadasul alap felszereltseggel kb. Ezert en nem adnek 2,3M forinot 2017 ben.
A J astra meg kategoria legnehezebbje, egy nem tul jol hangolt motorral. Igy még erötlenebb, még többet fogyaszt es a kortarsai között kb a sor hatuljan kullog technologiban.....ugyan csak nem adnek erte 2,8M.
Egy 1,7 cdti H astram van, amit alapvetöen szeretek, igy irom ezeket . Ez viszont legalabb egy jo fogyasztasu, megbizhato dizel motor, ami kategoriajaban abszolut jonak szamit.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Declare #144302 üzenetére
Bár ez nem volt válasz a kérdésemre, mert nem tudtál olyan alsó-középkategóriás autót mutatni, ami olcsóbb, és maximum 5 éves. Ilyen szempontból a vélemény teljesen mindegy, mert a piac könyörtelenül beáraz. Azt viszont tegyük hozzá hogy attól még hogy valami korábbi technika, vagy ép egyesek szerint eljárt már felette az idő, attól még nem rossz, pölö: Niva, G Merci, adagolós TDI motorok, sötöbö.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
válasz Tothgera30 #144300 üzenetére
Mondjuk ezt az 1.4T-t nem ismerem, hogy mennyire jó/nem jó.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Tothgera30 #144298 üzenetére
Elég fapados, ettől jobbak is vannak.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Declare
őstag
válasz Tothgera30 #144303 üzenetére
Nem is akartam mast mutatni, en a kettö autorol irtam le a velemenyem, amit linkeltel
Egy 1,6 os, alap felszereltsegü H astra esetebn nem erzem a jelentöseget, hogy 50k km van benne es 2012 es, vagy 150k km van benne es 2008 as. Plane nem fizetnek ezert a ket parameterert +1M-t.
Viszont, mint irtam ez az en velemenyem. Ha te igen, akkor meg kell venni, mert megbizhato, egyszerü, olcso szervizelesü auto, nagy buktato nincs benne.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz RocknRoller #144289 üzenetére
Általában 15-20 ezer km éves futás körül van az a halvány határvonal ahol már a dízel előnyére fordítható a fogyasztáskülönbségből eredendő anyagi különbség. Pláne ha még az ÁFA is leugrik róla. Szerintem a te esetedben egyértelműen dízel.
Apámnak a híresen szar 2.0 DTI motorral szerelt Zafirájában 450 ezer km körül adta meg magát fél éven belül szinte minden ami megadhatta magát. 4-500 ezer Ft ment rá, de előtte a futóművön és egy két elektronikai bizbaszon kívül 4-5 éven (ez nála kb 200 ezer km) át semmi váratlan hiba nem történt. Ráadásul az taxi volt, városban, szóval extra szar terhelést kapott. Ezután még kb 110 ezer km-t volt nála, azalatt nem volt motorikusan gond, olajat sem ette, 560 ezerrel adta el.
Ehhez képest az általad leírt felhasználási mód szinte "gyógyüzem". Ha beesne nálad is egy 3-400 ezres szervízköltség, akkor kb az 1 éves üzemanyagkülönbségedet buknád rajta, viszont utána évekig nem lenne vele bajod, hiszen megcsináltattál rajta mindnet. Hosszú távon jobb üzletnek tűnik.
Szóval szerintem bőven jobban járnál egy dízellel. Csak olyat próbálj kifogni, amiben nincs benne a világ összes kilométere, 6-700 ezerről is halál nyugodtan tekergetik vissza 200 ezerre a nepik az óráját.
A totalcarosok az 1.9 PDTDI-t istenítik, szerintük az örök élet+1.A Prius 2 jó kis kocsi, kollegámnak az van 5 éve és agyba főbe dícséri, városban 4,5 - 5 litereket produkál vele, de az autópálya nagyon nem az ő terepe sajnos.
Egyébként még sosem hallottam őt hibákat említeni(#144293) Lacy6, lol, az 1.5 dci-t nincs az az ember aki ajánlott motornak tekinti. Pár hete valamelyik Égéstérben pont szó is volt róla, és hosszan ecsetelték, hogy a delphi rendszerűek kifejezetten szarok, aztán fokozatosan reszelgették, javítgatták, és jobb lett, de valójában ugyanúgy szar.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
benczeb
aktív tag
Sziasztok, kisebb családi autót szeretnénk vásárolni, az új Honda Jazz 1.3 és Suzuki S-Cross 1.4 között vacilálunk. Előbbi szívó benzines, utóbbi turbós. Esetleg, ha valakinek van errefelé Honda Jazz, megírná, hogy a hétköznapokban valóban jól pakolható az autó még gyerkőccel is (babakocsi, etc)? Újat szeretnénk, 5MM a határ, így a Mazda 3 kiesett, viszont az előző Civic is bent lehet, készletkisöprési akcióik vannak. Civicből az 1.4 nagyon lusta?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz benczeb #144309 üzenetére
Nagyon. 1.4-es 8-9gen civicet ne vegyel. Honda topikban van szerintem uj jazz tulaj is. Amugy meg, tessek elmenni mindket szalonba es nezd meg a ket autot, hogy melyiket erzed tagasabbnak. A jazz jol pakolhato, sok minden elfer benne, de a vitara sem rossz ám! En ultem benne, szerintem elol hatul el lehet ferni rendesen (180cm vagyok).
-
sasa134
addikt
-
őstag
válasz benczeb #144309 üzenetére
Nekem nagyobbnak tűnik az Suzuki csomagtartója, mint a Hondáé. Ez az új Jazz nem szólt akkorát, mint a régebbiek, jó-jó, hozták a kötelezőt, de semmi extra. Ha gyereketek van és legtöbbször hárman utaztok (nem pedig csak anyuka használja a kocsit), akkor véleményem szerint kicsi lenne a Jazz nektek.
A most kifutó Civic 1.4-es motorral nagyon harmatos, szerintem innen senki nem fogja ajánlani.
Végig úgy írtam a hozzászólást, hogy a Vitarára gondoltam közben, utána nézem, hogy az S-Crossot említed. A Vitara nem játszik? 5 millióból azért már elég szépen felszerelt példányt kaptok. Baráti körben van egy pár, akiknek pár hónapos a gyermekük és ők is a Vitarát választották. Nem bánták meg, kényelmesen beférnek.
Azt tudnám javasolni, hogy menjél el a szalonokba és próbáld bele a babakocsit meg a kötelező cuccokat a kocsikba, akkor kiderül, hogy melyik lenne az ideális.
Szerk.: Igen, a Kia Carens is egy nagyon jó ötlet, sokkal nagyobb, mint a többi említett típus, emellett talán még ez néz ki a legjobban, persze ez szubjektív.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Sur1G
aktív tag
válasz xEon1337 #144312 üzenetére
Üdv!
Az új Suzuki S-Cross 1,4T motorral GL+ felszereltséggel 4,7-4,9M között megáll (összes extrával ami egy normális embernek eszébe jut). A Vitara 1,6 motorja és az 1,4 turbó között egy konkrét évszázad különbség van hangban, erőben, járáskultúrában. Én nem egy túl csendes 11 éves autóból átülve próbáltam az új Vitarát (nagyon akartunk egyet) és az a motor nekem egy nettó csalódás volt. Biztos jól fogyaszt, és tuti 300 ezer km múlva is jó lesz, de aki új Suzukit akar nem hiszem, hogy pont ez lenne a fő szempont.
Sajnos a Vitarában az 1,4T motornak elég borsos felára van, az S-Cross nem tetszik külsőleg, illetve a belső anyagok minősége nem ütötte meg nálam a minimum szintet. Ettől függetlenül szerintem az S-Cross 1,4T ilyen áron, ilyen extrákkal nagyon is megéri.
-
őstag
válasz Tothgera30 #144298 üzenetére
Hali!
Én kombi 1.6 h astráról váltottam, kombi 1.6 tdci mk3 focusra. Az astra is nagyon jól felszerelt volt, a focus titanium + extrák. Higgy nekem, ilyen áron ne akarj h astrát. Ég és föld a kettő között a különbség kb mindenben a focus javára. Semmi olyat nem tudok mondani, amiben az astra jobb volt. Ja, de mégis, a gyári alufelnije jobban bejött. Kb ennyi. Futómű, váltó olyan szinten más, olyan szinten jobb, mintha nem is egy kategóriába tartoznának. Teljesen egyetértek (#144302) Declare-el. Alapvetően én is benzines focust kerestem, de olyan irreálisan magas az áruk, hogy vettem egy magyar, fordnál vezetett szervizkönyvest jóval olcsóbban. Aztán remélem nem szopom be!
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz mycso #144304 üzenetére
Nézegettem a típust, bár sima 1.6-al, és a Top5-ben benne is lenne, de még vacillálok.
#144305 Luck Dragon: Olyan sok extrára nincs szükségem, klíma legyen, örülnék egy vonóhorognak, esetleg tempomat, xenon, ülésfűtés a vágyálom.
#144306 Declare: Viszont fiatal benzines autók közül ami vakon ajánlhatok 15+ évre, mást nem nagyon találok. Minél kisebb rizikóval keresek autót, de bizonyára tudod hogy már nyár vége óta lesem a kínálatot.
#144314 johnny82: A Focus Mk3 nekem is gyenge pontom, talán Top1 lenne ő, bár amiket eddig megnéztünk, mind fújva volt, ezért kissé elment a kedvem tőle.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
válasz Tothgera30 #144317 üzenetére
H Astraban ezek meg is vannak. Mondjuk az ülésfűtés az ritkaság.
De a kiszemelt a tudásához nézve akkor is drága, még ha Ennyi kilométert is ment.
Az elmúlt hónapokban az Opel topicban 2M környéken 1.8/140 lovas, Cosmos felszereltségű astrákat lettek linkelve. Hasonló kis futás teljesítménnyel. Ezt múltkor én linkeltem be.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Declare
őstag
válasz Tothgera30 #144317 üzenetére
Vakon semit nem lehet sajna ajanlani. 15+ evre meg plane nem Az 50k km es 1,6 H astraval ugyan ugy beszivhatod, mint egy 150k verzioval.
Külföldröl, valami hasonlo nem jatszik? 1,8 H astra, xenon, caravan
-
Kakaduku
senior tag
válasz benczeb #144309 üzenetére
Mi most rendeltük meg az S-cross 1.4 GL+ felszereltséggel + parkolóradar. 4,8- ba lesz az autó és az üzembe helyezése is. Szóval ez után csak tankolni szükséges. Nézd meg ezt a felszereltséget szerintem.
Én kipróbáltam az 1.6 Vitarát és közvetlenül utána az 1.4 S-cross-t. Alapból a Vitara miatt mentünk a szalonba, de miután kiszálltam az s-crossból, azt kérdeztem, hogy hol lehet megrendelni ezt? De komolyan. Mint előttem is írták fényévek vannak a két autó motorja között, valamint minőségben is érezhető a dolog.
-
benczeb
aktív tag
Köszönöm az ajánlásokat, megnézem mégegyszer a Vitarát, a Carens eddig nem került a látóterembe, ha jól látom, volt egy modellfrissítés tavaly, a Rapid Spacebacket néztem, de nem kapott túl sok elismerést, elmegyek tesztvezetni, kipróbálom.
A Suzukikkal kapcsolatban egyedül a biztonságosság miatt hezitálok, értem, hogy tele van légzsákkal, de nem tudom, hogy az újak jobb konstrukciók-e, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt. Az S-Crosst tesztvezettem, brutál húzott gyorsításnál, a csomagtartó is jó, egyedül talán a biztonsággal kapcsolatban lehetnek félelmeim.
Fiat, Seat egyáltalán nem ismerem őket.
A kisautósabb irányt azért néztem, mert egy 300+ literes csomagtartóba már simán befér a babakocsi, 1 db lehajtott hátsó üléssel a fontosabb cuccok is. Hosszú útra (pl nyaralni) viszonylag keveset fogunk menni (max 15-20 nap egy évben), akár egy tetőbox is érdekes lehet itt, a többi napján az évnek egyedül használom, ezért talán nincs szükségünk nagyobb egyterűre, de tényleg nem látom még, a baba majd tavasszal érkezik.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz benczeb #144321 üzenetére
Szerintem nincs velük gond.
-
Kakaduku
senior tag
válasz benczeb #144325 üzenetére
Még nem tudjuk, mert még csak 2 nappal ezelőtt indult újra a gyártás, de körülbelül március vége, április eleje lesz. Nagyon el vannak maradva, valamint rengeteg megrendelés érkezik, ami nem baj, csak hosszú a várólista.
Szerintem a biztonságtól nem kell tartani. 10 éves Suzukik már nem hasonlíthatóak a mostaniakhoz semmilyen tekintetben. Ez már nem az a Suzuki, mint tudod, mert már teszt vezetted. Ég és a föld...
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
Ez a 200 ezer km-ezés kezd unalmas lenni. Magyarország fele azt hiszi hogy minden 200 ezernél történik. Akkor szakad ki a váltószoknya, akkor kopik le a kormány, akkor kopnak el a pedálok, akkor romlik el minden az autón. Még a duda gomb is akkor szakad ki
G Astrám van, jelenleg 250 ezer van benne. Nem 200 ezernél szakadt ki a gombja.
Céges flottában G Astrák, természetesen az összesnek kiszakadt előbb utóbb, de nem 200 ezernél mindnek. Valamelyiknek 300-nál, valamelyiknek 120-nál, 150-nél, 200-nál stb stb. Használat függő az hogy mennyire kopik a beltér.
Megint apám Zafiráját tudom példának hozni, 560 ezerrel lett eladva, és a kormány meg a váltó szarrá volt kopva, de se az ajtókárpitok, se a műszerfal, se az üléshuzatok nem voltak elkopva. Egy jóérzésű nepper azonnal tekerte volna 200 ezerre vissza egy kis szilikonsprézés után. Eközben a fentebb említett némelyik flottás astra beltere már 300 ezernél úgy nézett ki, mintha valaki csiszolópapírral átment volna a beltéren, némelyik másik meg 300 ezernél is teljesen jó állapotban volt belül.
Némelyiket testesebb, izzadós emberek használták, némelyiket meg nem. Némelyiket városban hajtották, némelyiket meg vidéki országutakon (orvoslátogatók). Némelyik használója foglalkozott a kocsival, takarította, ápolta, némelyik meg nem. Tehát nem igazán km függő.Egyébként épp emiatt a 200 ezer kilométerezés miatt van az, hogy felmész a hahura, és a hirdetések 80%-nak pont 200 ezer körüli a futásteljesítményük, plusz mínusz 20 ezer.
3-4-5 éves autóké is annyi, meg a 18 éves behozott csodák is épp 198 ezer környékére tekerődnek vissza, egytől egyig.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Tothgera30
Ármester
válasz Luck Dragon #144318 üzenetére
Luck Dragon, Declare: Ezek megfelelnének, de idősebbek az elvártnál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Atomgeszi
veterán
Köszi, csak egy átlagra voltam kíváncsi, hogy behatárolhassam azért a futást.
Egyébként ez a 200 ezer km.. Pontosan, mindegy, hogy az ember 20 éves autót, vagy 10 éveset, vagy 2 éveset néz, rendre csak 180 és 250 között futott autók vannak. Milyen érdekes.
-
w333
félisten
válasz #94529552 #144340 üzenetére
Ez annyira jellemző ... ismerős is megvette a 166 -s Alfát és ő a mai napig azt hiszi hogy a 2004 -s (2.4JTD) valós 140 ezer km. van
Szerk.
De hogy őszinte legyek nagyon nem a km. óra állása határozza meg az autó állapotát ... láttam én már alig 100 ezer km. olyan lelakott autót is ami csörgött zörgött kívül belül, és láttam már 500 ezer km -s is amit ha visszatekernének 100 ezerre akkor sem tűnne fel a vevőnek, nem km. órát nézünk hanem állapotot
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
-
w333
félisten
válasz hobizoli #144342 üzenetére
Nyilván nem ... de reálisan nézve évi 15-20 ezer km és ha ezt felszorzod kb. 15 évvel akkor mindjárt kiderül a turpisság !
Mondjuk én sokkal inkább vennék egy olyan autót amiben van 300 ezer és pályán használták, mint sem egy városi autót amiben 100 ezer van !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
hobizoli
nagyúr
válasz htomi85 #144346 üzenetére
Miert ne kerulne? pl 8 eves van benne 120k km, es van ujabb az embernek, a regivel mit csinaljon, nezze?
Munkatarsam olyan 14 eves F Astra-t vett helyben ahol lakik, hogy 78k km volt benne, elso tulajos, papi meghalt, mamonak nincs jogsija, es a hahu-n volt fent az auto
szerinted a 75eves papi majd tekergeti az orat benne?
meg o elve hova jarna el vele?
raeros unalmaban korbejarja az orszagot a kisnyugdijabol?persze itt ez hihetetlen, mert amiben 3 evesen nincs mar 300k km, az nem is auto
szerinted zsebbol ki mindenki tankolna ekkora futast meg nyugaton is?
ha a ceg fizeti, abban lehet
3200€-s fizubol a nemet is megnezi, mert leadozik belole marad 2500, kifizeti a lakbert marad 1900, hogy elfurikazzon-e belole havi 5-600-t (karbival-biztivel-adoval), vagy inkabb koltozzon kozelebb es bereljen ott lakast (mert azt berelnie kell igyis-ugyis), es akkor kb 25-30%-l tobb loveja marad, ami azert akarhogy nezzuk nem kis osszeg ott seegy havercsaj 2010-s CRV-jeben nincs 20k km, zsir ujan vette o az autot
muterja kocsija egy Escort 1.6 16v, 1996-s evjarat, azaz 20(!) eves, 90k km van benne, szinten ujan ok vettek
na?
tesom Ignis-e 2004-s auto es van benne 123k km, 2008-ban vette 65k-val, es azota 8.5 ev alatt ment bele meg 58k az kb 7000km per ev, ami 600km per ho futast jelent
EZ a normalis autohasznalat, nem a havi 3-4000km-s futasitt a topikban ez kb elkepzelhetetlen, mert vmiert qrvara muszaj lett heti 1000km-ket levezetni, ami mar benzinarfolyamon nezve 25-30k uzemanyagra HETENTE megha lopott dizelbol is nezem lassan akkoris, a futasbol eredo karbik nelkul, azaz havi 140-150k az auto fenntartasa mindennel, ami egy atlagkereset ma magyarorszagon
tenyleg jol elunk itt, ha ez vkinek normalis
ennyibol egy eleg jo csaladi hazat lehet berelni helyben, es akkor nem kell orakat vezetni naponta, hanem 5perc alatt otthon vagy(joval az atlag felett keresek szerencsere, de nem az eletcelom arra keresni, hogy vilagvegeutanihalalfaszarol jarjak barhova es benzinre/gazolajra koltsek el ennyit)
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P