-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pho3bus
tag
válasz Pho3bus #143556 üzenetére
Végül nem sikerült összehozni, hogy eljussak és kipróbáljam a kiszemelt példányokat és ahogy nézem közben el is keltek. Erről mi a véleményetek? Tudom AAA autó, igazából úgy vagyok vele, hogy roszabb nem lehet, mintha magánszemélytől venném és pluszban még garanciát is adnak rá. Ha bevizsgáltatom egy szakszervízzel (ha van mód rá), akkor szerintetek jó lehet?
-
nagyúr
válasz Kornel #144145 üzenetére
Mondjuk ez a tutibiztos Mazda rohadás azért nem teljesen reális nekem, mert nekem volt Mazdám (egy Millenia), amit 18 évesen adtam el, és makulátlan volt rozsdailag. Pedig még lakatolva is volt, mert eleve úgy vettem 11 évesen, hogy meg volt húzva az oldala, meg a hátulját is megtalálta egy kamion még az elején. Normálisan meg lett lakatolva-festve, de olyan helyen sem volt semmi baja, amihez nem nyúltunk. Pl. ajtók alja vagy sárvédőívek.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Kornel
veterán
válasz pilóta #144152 üzenetére
Csak szóltunk, hogy mit nézz rajta.
Ha kifogsz egy olyat ennyiért, ami nem rohad, akkor ok.
Én 700-ert vettem motorikusan tökéletes dízel (a jobb, tddi-t) mondeot, ami rohadt, és annyiért is adtam el, úgy, hogy megmutattam, hogy hol van gond vele.
Csak hogy az ársávval képbe legyél.[ Szerkesztve ]
-
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #144100 üzenetére
Köszönöm az infót! Egyelőre parkolóba tettem. Eredendően fiatalabbat keresgélek, no meg, ahogy te is írtad korábban az E61 kapcsán, olyat, amire szívesen költök. De ha a futás valós és az állapot is ennek megfelelő, akkor meggondolandó. A keretbe bőven belefér. Emellett tízéves Fordért így elsőre sokallom a 2,5 milliót, de nincs sok hasonló, amivel össze lehetne hasonlítani, az is lehet, hogy ez a reális. Erről véleményeket szívesen veszek
Túrom azért még a hahut (lassan már ott lakom ) Jó lenne még vagy két -három potenciális jelöltet összeszedni, de sajna az én igényimmel szűk a hazai lehetőségek tárháza - valamiből biztosan engednem kell. -
lenko
aktív tag
válasz Pho3bus #144151 üzenetére
Faternak volt ilyen, még ez is a frissítés előtti, ezzel a motorral nem venném, neki 1.9pd volt.
Az jobb választás. Chippelve volt neki 30e km-nél. 210e-ig nem volt semmi baja. Kuplung+2tömegű csere 100e km-nél, majd 200e-nél aztán ennyi. 2tömegűt ő ölte meg, hiába mondtam ne menjen 5.be 1500-s fordulat alatt.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
őstag
Az 1.2-es motor kapcsán jutott eszembe még a tegnapi témához kapcsolódóan.
Barátnőmnek van egy 2004 év végi VW Poloja (9N, körlámpás), 1.2-es 3 hengeres motorral, alig van benne kilométer (~70.000). Ez a kocsi talán olyan 8-900 ezer forintot érhet jelen állapotában. Tavaly még a fullos casco lejárta előtt kívül megcsináltatott rajta minden meghúzást, hibát, aztán átváltott ilyen pár ezer forintos lopás/elemi kár cascora.
Na a lényeg, hogy bizony a kora miatt most már egyre-másra jönnek elő rajta hibák. Hopp, egy szilent itt, egy lengéscsillapító ott, gyújtótrafó amott. Azt gondolom, hogy most jött el az az idő, amikor már havonta költheti rá a pénzt (nem feltétlenül drága az alkatrész, de a szerelő munkadíja plusz a kiesett idő, amíg odaviszi, az is tétel), de soha nem lehet biztos benne, hogy holnapra nem romlik el rajta semmi. Oké, egy 5 éves autónál is elromolhat bármi holnapra, de kisebb eséllyel, mint egy 12 évesnél.Ezt talán még azt mondom, hogy érdemes megvenni, mert városon belül 6 literből elvan és mégsem egy Szutyuki, de ami ennél olcsóbb vagy régebbi, azt már sem anyagilag, sem biztonsági szempontból nem mondanám racionális döntésnek.
"Less but better" - Dieter Rams
-
barnam_
nagyúr
válasz xEon1337 #144160 üzenetére
Azt gondolom, hogy most jött el az az idő, amikor már havonta költheti rá a pénzt
Szerény véleményem szerint, amelyik autóra havonta kell költeni javítás céljából, azt jobb felgyújtani.
Az meg a másik, hogy egy idő után elkopik az autó, ez tény.De a gyakran meghibásodás szerintem inkább rossz konstrukcióra vall.
Idén 24 éves a Mercim, 1 éve van nálam. Ez idő alatt egy adagoló tömítés csere (7500 Ft), meg a küszöbök hegesztése az emelési pontoknál (40e Ft) volt. OK, ilyen öreg autónál a rozsda az ellenség, de azt is kordában lehet tartani. De nem kell félnem, hogy reggel nem jutok be a munkahelyre -
Integrale
veterán
válasz xEon1337 #144160 üzenetére
Amit egyszer kicserelsz, az utana jo lesz, nem kell havonta cserelned a szilenteket. Vasarlas elott atnezessel azert sok mindent kiszurhetsz, nagyon feketen feheren nezed a dolgot, ennel azert sokkal arnyaltabb.
2000 utani uj autok azert biztonsag szempontjabol mar eleg jok.
Amiket felsoroltal pedig erosen kopo alkatresznek minosulnek, azoknak a csereje azert ferjen mar bele, nem kell melyiteni a fogyasztoi tarsadalom szakadekat, ami jo es javithato, azt meg kell javitani, felteve ha gazdasagosz de egy 2004-es Polo eseteben boven gazdasagos par szilent es lengescsillapito csere."Bad reklám is reklám too"
-
kalmanchris
tag
válasz xEon1337 #144160 üzenetére
Tavaly adtam el a 15 éves autómat, most egy 13 éves van.
Egyáltalán nem kellett havonta költenem a régire. Az egyetlen hibája eladáskor az első lökösön a pattogzó festék volt. Azóta is csak téli gumit vett rá az új tulaj. Bámikor elindultunk vele horvátba egy szimpla szintellenőrzés után.
Mostanin nyár óta hatsó dob, feszítőgörgő csere volt eddig. Tavasszal hatsó fék tarcsával betéttel lesz. Nem költök rá minden hónapban az üzemanyagon kívül. Múlt héten is nyugodtan indultam egy 400km-es karikára.
Tehát nyugodtan mesélheted magadnak az 5 éves autódban feszítve, hogy 1m alatt csak bontószökevény van, addig én röhögök rajtad.[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz kalmanchris #144163 üzenetére
17 éves a sz@rf@s V6-om. Simán kijöttem vele + azóta egyszer már voltam vele otthon és újra kint vagyok. Ez így 3.000km, minden gond nélkül.
-
kalmanchris
tag
válasz MunezXBK #144165 üzenetére
Ennyi. Oda kell figyelni egy kicsit az autóra és nem lesz gond.
10 éves múlt és ért kb 900 ezret az autóm, mikor megjártam vele Londont oda-vissza. Visszafele úton kiégett a jobbos tompítottam, ennyi volt a problémám. B.sszus mikor hazáértem, be kellett volna tolni a bontóba. Igaz Szabi? -
őstag
válasz kalmanchris #144163 üzenetére
Nyugodtan nevessél, attól még tartom a véleményemet.
A véleményem másik része a biztonság. Sajnos tavaly télen premier plánban láttam, amint teljesen váratlanul keresztbe fordult egy szemből érkező, régebbi gyártású Land Rover Defender, amit úgy telibe kapott a közvetlenül előttünk haladó 3-as Golf, hogy a faszi a helyszínen életét vesztette. Mi valami isteni csoda folytán éppen átfértünk egy "folyosón" ami a repülő Land Rover (ami konkrétan fejtetőn állt meg) és a Golf között keletkezett.
Na utána kétszer is meggondolod, hogy mibe ülsz bele, főleg, ha családod is van. Azért amikor kifejlesztették ezeket a kétezres évek körül bemutatott csodákat, még nem volt annyi nagy szilárdságú acél, mint manapság.
Szerk.: mindez egy osztrák főúton, ami, bár tél volt, de rendesen le volt takarítva. Oké, a Defenderes ember lehet, hogy nem lassan jött..
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
lenko
aktív tag
válasz xEon1337 #144160 üzenetére
Egy szilent csere nehogy már probléma legyen, én is kicseréltettem 50e-ért az összeset lemförderre pedig még nem kopogott csak enyhe nyekeregés volt kanyarban, és csak akkor amikor szintkülönbség volt amire kanyarodtam, megkockáztatom amíg nálam van az autó nem is kell többet cserélnem. Gyertyacsere után nekem is megadta magát egy trafó, kidobáltam mindet, új NGK került bele. A rossz kivételével többi tartaléknak maradt, ezzel se lesz soha többet gondom. Stb....
Az embereknek fáj az igazság!
-
Declare
őstag
válasz xEon1337 #144160 üzenetére
Egjenek az oldtimerek?
Minden egy jo szerelön es egy gondos tulajon mulik. Az en automnak 5 evesen 160k km nel az elözö tulajnal volt a legtöbb baja. Utanna nem sokkal megvettem, sok kis aprosagot kicsereltettem, szerelömmel atnezettem, mondtam, hogy minden legyen cseres, ami ennyi idösen, ilyen km el kb esedekes lehet es ugy latjak jobb a bekesseg. Azota is ez van, minden olajcserenel, evente 2x. Aprosagokat, amiket ugy gondoljak cserelik es azota nekem semmi varatlan nincs, megy mint a doxa.
(#144167) xeon.Szabi azert ez a lo masik oldala most....a golf III az mar ösregi....konkretan 150 euroert kapsz a nemeteknel nem erröl beszeltünk irtunk, hanem a meghuzott 1M korlatodrol. A masik, meg honnan tudod, ha mondjuk a te autodat kapja el a landrover, akkor most itt beszelgetünk?
[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz xEon1337 #144167 üzenetére
Véleménye ugyebár mindenkinek lehet. A mögötte rejlő racionalitással vannak bajok egyes embereknél. Golf 3... mikori is a konstrukció? 90-es évek eleje?
Megnyugodhatsz, hogy a mostani autód is 5 év múlva rossz töréstesztet fog produkálni az akkori 5 éveseknél és így tovább. Miért is kockáztatsz? Miért is mersz menni bárhova is és miért is nem busszal, vonattal?[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz kalmanchris #144170 üzenetére
Abban is volt már 2 lufi (felszereltség függő)
Lehet be se volt kötve stb.(#144169) Declare
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
nagyúr
Na képbe került a Vectra C/Signum is. Ezek mit tudnak? (továbbra is 850k-1M keretből)
Opeleket nem nézegettem eddig, mert korábban ültem régebbi astrákban, elég pusztulat volt mind, de a C Vectra egész kulturált. Eszik még az olajat, vagy ez már nem az ecotek rettenet?Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
lenko
aktív tag
válasz xEon1337 #144173 üzenetére
Volkswagen Golf 1.6 GT Special Egy ilyenbe még ma is nyugodt szívvel tekernék bele 100e km-t. Ami nálam ~6év.
(#144179) Declare
Hétköznap is eljárkálnék vele, nekem jobban bejön, mint a G4 formára.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
szőröscica
addikt
Sarkosan fogalmaz, de alapvetoen nem mond hulyeseget: az uj autok biztonsagosabbak es jo esellyel ritkabban kell oket szervizbe vinni. De a regebbiek kozul sem all mindegyik havonta szervizben.
-
kalmanchris
tag
válasz szőröscica #144181 üzenetére
Biztonságosabbak, oké. A második része már nem biztos hogy egyértelmű. De itt nem ezzel a kettősséggel volt gond. Ha ő sarkalatosan fogalmazott, akkor Te túl langyosan ☺ Na mindegy, nem kell Őt etetni.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz szőröscica #144181 üzenetére
Erre épül a fogyasztói társadalom. Ami régi, dobd ki.
-
őstag
válasz kalmanchris #144184 üzenetére
Lehet, hogy élesen és túl őszintén fogalmazok, de a trollkodást kikérem magamnak.
Nem nézek le senkit az autója vagy a külseje miatt, mert lehet, hogy van a bankszámláján 100 millió forint, esetleg sokkal példásabban neveli a családját, mint amit én csak elképzelni tudok, csak egyszerűen nincs igénye a minőségre, ezért jár szakadt göncökben. Amúgy is, a kis C30-am mindennek számít, csak drága járműnek nem itt Győr környékén.
Az egész abból indult ki, hogy pár százezer forintért SZERINTEM nem szabad autót venni, aztán innen eljutottunk oda, ahova.. Jelentősen túlmutat a topikon a gazdasági és társadalmi okok kivesézése, de abban talán egyetértés van, hogy aki nem teheti meg, az ne akarja, kész. Ez minden, csak nem sznobizmus.
Ja igen, még ami eszembe jutott: bárhol, ahol előkerül a neten egy általánosan elfogadott tény, például, hogy egy bizonyos motorcsalád konstrukciós hibáktól szenved vagy csak a szokásos dízel téma, megjönnek nagyon gyorsan azok az emberek, akiknek elment olajcsere nélkül 500.000 kilométert meg akinek 1 millió fölött sem kormol a "tédéí", csak mögötte be kell kapcsoljam a reflektort, hogy észrevegye magát és ne padlózza szerencsétlent.
Ugyan így vannak olyanok is, akiknek csak olaj és szűrőcsere kell az ezer éves, gombokért vett gépébe és akkor le vagyok hülyézve, mert szeretem a komfortot.[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Declare
őstag
válasz szőröscica #144181 üzenetére
Nem a sarkossaggal volt it a gnd, hanem egy ökölszaballyal, amit kitalalt maganak es epitett köre egy szabalyrendszert.....1M az auto vonala. Alatta sz@r es nem biztonsagos es szerviztöltelek, fölötte kiraly az elet es happy. Az hogy eljutottunk oda, hogy egy 90 es evek elejei Golf III ban agyonütött valakit egy pörgöforgo Land Rover, az mar csak a dolgok kiforgatasarol szolt
, mert Lenkon kivül mas nem akar mar olyanban ülni ( ). Nem 1-200 ezer forintos 100 eves autokrol irtunk.Olyan ez mint a 100k km, meg a 200k km. Valaki hasonloan kitalalta ezeket, sokat szajkozta aztan vannak akik mennek ezutan, hogy oooooo 200k fölött nem auto az auto....mit lehet mondani....jo.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz kalmanchris #144170 üzenetére
Kettes Golfra épül a G3, szóval inkább 80-as évek.
xeon.szabi: Lassan el kell adnod a C30-at, még egy év és milla alatt lesz a kezdőár. 11 éves a legöregebb, de az alapja ugye a Ford C1 platform, ami már 13. Egy bontószökevényben ülsz.
A minőség és a komfort pedig tényleg ne függjön már az autó korától, mert visszaböffentem az anyatejet.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
lenko
aktív tag
válasz mdani01 #144183 üzenetére
Kinek mi, G4 előnye talán akinek nagyon fontos a biztonság, abban jobb.
Vagy a nagyobb kerékátmérő jobb ezekre az utakra.
Gázpedálpozíció is jobb mint G3-ban, bár tempomat elérhető a G3 ban is...
Extralista szinte ugyanaz mindkét autónál.3ajtós is ugyanolyan felszerelt lehet mint bármelyik más változat. Minden esetben legalább GT változatot kell venni(ez alatt én sem vennék semmilyen G3-at). 96-97-es évjáratot. 4 tárcsafék, 4 villanyablak, ABS, klíma, esetleg ülésfűtés, tempomat, bőrkormány is fellelhető, de ezek ritkábbak.
Egyébként ezek az extrák bőven elegek ma is, nekem nincs igényem ilyen-olyan asszisztensre stb.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
kalmanchris
tag
válasz xEon1337 #144186 üzenetére
Nem néz hülyének senki, de butaságokat írtál azzal, hogy 1m alatti autó bontószökevény. Én is írhatnék butaságokat az IT topikba.
Gyere megnézheted és kipróbálhatod a bontószökevényem nyugodtan. Nem kell ám megijedni, ha egy millió alatti autónak annyi vagy esetleg még kevesebb is a fenntartása mint a c30-adnak. Ja és én is szeretem a komfortot.
Ne keverd a dolgokat. Reszemről befejeztem.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Integrale #144188 üzenetére
Jó, de az enyém 2009-es, eléggé a kínálat tetejéről válogattam, most léptem át a 41.000 kilométert, szóval odébb van az az 1 milliós határ még.
Az 1.6D-vel tényleg meg lehet már csípni az első, 2007-es évjáratot 1,5M körül/alatt, a világ összes kilométerével, valószínűleg tele hibákkal, de normális ember azt a motort elkerüli. Viszont megint beletenyereltem, mert jön majd itt valaki, hogy neki nincsen semmi baja azzal a PSA eredetű betegággyal. Nem véletlenül nem tartja a dízel az árát, az első tulaj után egy pénztemető.
Szerk.: Többször előkerült már talán itt is, hogy ez a Ford féle 1.8-as benzines motor is elég problémás..
Szerk2.: A magas lóról ugatott véleményem szerint valahol a Honda Jazz körül kezdődik az a szint, amit józan döntésnek gondolok autózás szempontjából, de ez tényleg csak a saját tapasztalatom, nem volt még dolgom régebbi járgányokkal.
Igen, én is abba a táborba tartozom, aki nézi erősen a kilométert is, nem hiszek teljesen az "állapotot veszünk, nem kilométert" mantrában. Átnézetheted az autót bármilyen alaposan is, a legfőbb elem, a motor kopottságát, széthajtottságát nem fogod látni ránézésre, ahogyan minden más is nagyobb igénybevételnek van kitéve az utakon, mint egy garázsban. (Tudom, adódhat kevés kilométer napi 15 városon belüli rövid szakaszból és sok kilométer napi 1000 km autópályázásból is, de most nem ez a lényeg.)
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Declare
őstag
válasz Integrale #144188 üzenetére
Mar kesö C30 - 2900 €
Bar lehet csak magyarorszagi hirdetes szamit, akkor viszont még minden rendben van
-
Integrale
veterán
válasz xEon1337 #144191 üzenetére
Az az 1.6 HDi akkor betegágy, ha nem szervizelik, már milliószor le lett írva, hogy a fő gond a turbó olajkörében levő kicsi szűrő, amit ha nem cserélnek mellé pedig betartják a gyári 30e km-es olajcserét, akkor eltömődik, a turbó pedig nem kap olajat, megsül, megtapad, és kuka a fél motor.
~5 éve a szervizeknek el kell távolítaniuk a szűrőt a rendszerből.Szóval csak a te modelled számít, értem. Akkor jó, mert Golf 3 is van 2 millióért, szóval lehet, hogy igazából a Land Rover áldozata nem volt bontószökevény.
Declare: , remélem már senki sem akar ilyen szerviztölteléket venni.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Declare
őstag
válasz xEon1337 #144191 üzenetére
"Átnézetheted az autót bármilyen alaposan is, a legfőbb elem, a motor kopottságát, széthajtottságát nem fogod látni ránézésre"
de ranezel a km ora allasara es akkor mar latod
"Tudom, adódhat kevés kilométer napi 15 városon belüli rövid szakaszból és sok kilométer napi 1000 km autópályázásból is, de most nem ez a lényeg"
Hanem? A km ora allasa es hogy 1M alatt vagy fölött van?
-
őstag
válasz Integrale #144193 üzenetére
Volt ezzel a motorral szerelt V50-es Volvónk, 2,5 éve adtuk el, mert volt annak minden más baja az általad említetten kívül (szerencsére az nem jött elő). Hiába volt végig márkaszervizbe hordva, itt Győrben akkor elfelejtették őket tájékoztatni, hogy ezt a szűrőt távolítsák el vagy csak csendben szedték ki szó nélkül!?
Meginog a bizalmad a technikában, amikor főúton, előzés közben kapcsol vészüzembe.
A munkahelyemen van két embernek is ezzel a motorral szerelt Focus II-ese, össze sem számolom, hogy az elmúlt párhónapban hány százezret kellett költeniük a kocsikra, ami problémák mind erre a motorra vezethetők vissza, de mint korábban írtam, megint beletenyereltem a tuti témába.Nem állítom, hogy ez a 2004-es konstrukció (S40/V50) akkora császárság lenne, főleg, mivel Focus alapokon nyugszik. Egy kényelmes, komfortos, biztonságos, kellemes küllemű autó és ennyi.
Azért ne a legolcsóbb, valószínűleg komolyabb hibás példány árából induljunk ki, mert tudok linkelni T5-ös verziót is tizensokezer euróért. Igen, nekem az én példányom számít, mivel mint olvashattad, szinte még bejáratós, nem lehet belekötni esztétikailag sem, benzines, szóval ezek egy ilyen világban, ahol a legtöbb embernek a kilométer számít, elég sokat jelent.."Less but better" - Dieter Rams
-
Integrale
veterán
válasz xEon1337 #144196 üzenetére
Na itt a baj, hogy neked az ár szoros összefüggésben van az autó milyenségével. Abból indulsz ki, hogy ha a felső rétegből válogatsz, akkor az biztos jó, ha az alsóból, akkor biztos szar. Ez a Volvó jelenleg ennyit ér, és szépen lassan csúszik lejjebb (sajnos).
Mesélj, milyen komoly bajok voltak azzal a motorral? Átadom a bill a kollégámnak, és ír ő is a Focus 2-ről.
Turbót cserélt kétszer, a fenti probléma miatt, a szűrő nem, hogy eltávolítva nem lett, de 4 olajcsere alatt még csak megszagolva sem. Lendkerék rakoncátlankodik már, sok a rövid táv és a város, dpf tisztításra szorul, ezt megkapod bármelyik dízelnél."Bad reklám is reklám too"
-
Ádám16
addikt
Sziasztok!
700k környékén érdemes 4-es Golfot választani, vagy jóval inkább ajánlott egy 1.6 16V Toledo például?
Bátyám ennyiért keres autót, és a 4-es Golfot nyögi, viszont meglátásaim szerint egy Toledoval jobban járna. Erősítsetek meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000