-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hajtos98
csendes tag
Sziasztok! Úgy döntöttem, szeretnék venni egy DSLR-t, elsődleges cél a rally fotózása lenne. Erre a felhasználásra melyik típusok lennének megfelelőek?
Néztem Canon 40D, 400D, 450D-t ezek nagyjából 60ezer forint körül használtan megkaphatóak. Ebben az árkategóriában szeretnék vásárolni(persze ha van szerintetek értelmes enyiért).
Mit ajánlanátok?
Nem kell újnak, csilivilinek lennie, csak lehessen vele értelmes képeket készíteni.
Üdv: Csabi
Boldog Új Évet![ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz hajtos98 #34551 üzenetére
Kategóriában a 40D lenne talán a legjobb, na de az már lassacskán tini korba lép, igaz a másik kettő sem fiatal jószág. A 40-et új korában használtam hasonló célra, de kérdés, milyen példányt tudnál kifogni belőle.
Na és milyen objektívet tennél rá, ez legalább ennyire fontos kérdés.
-
#31733248
törölt tag
válasz hajtos98 #34551 üzenetére
(#34533) tnilabk
A nikonosok széles körében konszenzus övezi, hogy érdemesebb a 18-55 helyett 18-105-tel, vagy 18-140-nel venni.
(#34541) func93
Egyértelműen a Nikont venném.
(#34544) jjeahh válasza
Sajnos nem tudtam vele tapasztalatot szerezni és az A6000 után érthető módon nem is vonz a G6, de azt el kell ismerni, hogy használtam nagyon jó ajánlatot jelent, ha kell valakinek a videós tudás és a kereső.
(#34551) hajtos98
Elég szűkös ez a keret, mivel - gondolom - terveid szerint ebben már benne van az obi is.
-
Vyndree
őstag
válasz hajtos98 #34551 üzenetére
Milyen obit tennél rá és főleg hogy mire? Tele gondolom nem kell, mert nem leszel távol az autóktól. Viszont fényerősnek kell lenni, mert autók gyorsan mozognak rövid záridő kell és nem akarsz ISO 400 fölé menni. No meg ott sem süt mindig a nap, van mikor borús, esős idő van.
Stabid nem lesz, talán annyira nem is fontos. Amennyiben szenzor stabit szeretnél, akkor Sony A200-230-300, vagy Pentax. Erre kéne egy fényerős nem fix. Azért nem, mert max 10Mpixelben fogsz megállni, abból meg nagyot croppolni nem fogsz. Manuál megint nem játszik mert nem lesz időd azzal is bajlódni gyorsak ezek az autók, pedig ebből a keretből más nem fog kijönni.Azt mondom minimum egy Nikon D3200 (inkább D5x00 vagy D90) + 18-105 VR, de ez nem áll meg annyiból mint a kereted, legalább a duplája. A rossz és a rosszabb választás közül majdnem mindegy milyen gépet veszel, úgyis el kell adnod később ha jó képeket szeretnél. Törekedj arra, hogy eladható gépet vegyél.
Azt mondom Sony NEX 3 vagy 5 + kitobi (esetleg ilce3000) és egy fényerős manuál (1,7/50 vagy ha távolabb vagy akkor 135/2,8), ez talán kis szerencsével akár megállhat 60-ból. Kittel lesz stabid ha szép idő van, rossz az idő esetén pedig fényerőssel manuálozol. Azzal számolj, hogy ezzel többet kell gyakorolni, később is jó ha minden harmadik képed lesz vállalható.
Nem azért ajánlom ezt mert ez a legjobb megoldás, sőt! Hanem mert ennyi a keret.Esetleg FZ200, de az sem jön ki 60-ból még használtan sem.
-
Vyndree
őstag
válasz Ear001 #34555 üzenetére
Voltam nézőként is és tudom, hogy biztosnásgos helyről bőven elég egy fix 50-es. Ezek a képek is ilyennel készültek: [link] [link] [link]
Az utolsó képen az a fotós szerinted milyen telét használ? Jó ha egy méterre áll az autótól én nem normális, oda halszem kéne.
Maradjunk annyiban, hogynagyban függ attól honnan akar fotózni. Egyébként a Nikon 1 is jó lehet autóversenyre a gyors fókusz miatt.Te mit ajánlanál neki ennyi pénzből? Mi az amit szerinted ki lehet hozni?
-
Vyndree
őstag
válasz hajtos98 #34557 üzenetére
Azért megpróbálhatnád behatárolni a távolságot. Nyuszifül azt hiszi több 100 méterről fogsz lőni, bár eddig még semmit nem ajánlott, csak ellen érvei voltak, továbbra is várjuk az ajánlatát, bár van egy sejtésem...
Olyan 20-30 méterre saccolom a távod, de ezt neked kell tudni honnan szeretnél fotózni. Amíg nem segítesz mi sem tudunk. -
MrChris
nagyúr
válasz hajtos98 #34557 üzenetére
Sajnos ennyiből ez a helyzet. Régi dslr és kit telezoom. 40d vagy 450d, előbbinek jobb a fókuszrendszere, iso 400 még vállalható, 800 meg ízlés kérdése. Inkább az obi a gyenge pont, fókuszrendszer is jobb szereti ha nem sötét a kép, viszont ennyiért csak a gyenge fényerejű gyenge képű 55-200asok meg társai vannak. Persze ha olyan közelről nyomod több a választék, de azért az ekvivalens 100-200mm talán jobb lenne. Azért egy kis gyakorlással, odafigyeléssel el lehet boldogulni. (Annó Olympus c5050-el fotózgattam Piliscséven motokrosszt borult időben is, apám meg Oly E1-el, 3.5-5.6 fényerejű ekvivalens 100-300-as zoommal. Lettek jó képek és örültünk neki.) Meg kísérletezhetsz régi manuál telékkel.
-
Vyndree
őstag
válasz MrChris #34559 üzenetére
"Meg kísérletezhetsz régi manuál telékkel."
"Azok a nagy kályhacső zoomoknak nem sok előnyük van. Eleve a zoom obi akkoriban elég gyerekcipőben járt a maiakhoz képest, sokkal nagyobb méret gyengébb képminőségben." [link]
hajtos98: nézz bele egy 50mm-es fix lencsébe milyen látőszöge van és látni fogod, hogy 5 méterről nem fér bele. A 20-30 viszont ideális, de még úgy is szűk lesz. Ha ilyen közelről tervezed és vágni is akarod, akkor inkább valami nagylátó (pl. fix 28mm) kéne.
[ Szerkesztve ]
-
Vyndree
őstag
válasz hajtos98 #34560 üzenetére
Vettem a fáradtságot, hogy szemléltetni tudjam a távolságot és a látószöget. Milyen távból mennyi fér egy képre, mit látsz az autóból:
50mm 5 méterről: [link]
50mm 20 méterről: [link]
50mm 35 méterről: [link]
200mm 5 méterről: [link]
200mm 20 méterről: [link]
200mm 35 méterről: [link]A képek le vannak méretezve, de vágva nincsenek. Az élesség direkt ilyen, nem az én autóm. A lényeg az, hogy ekkora távból ilyen látóval mi az ami belefér.
Ki lehet jelenteni, az autó fotózása 50mm-es fix obival 30-40 méterről ideális, de 50-60 méterről még jobb, mert ezek a vasak bizony mozogni szoktak, valamint kell a terület hogy vágni tudd. (kivéve parc fermé) 100-200mm-es obi inkább 100-150 méterről ideális, ezért kérdeztem a távot, mert nagyon nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Vyndree #34561 üzenetére
Ok! Használd örömmel, nem akartam elvenni a kedved, vagy belekötni. Persze, hogy lehet vélük képet csinálni, csak már elég küzdős. A minőségükön, meg összevetve egy modernnel már el lehet vitatkozni kinek mi fér bele. Egy hasonló nativ zoommal, persze nem élvonalbelivel lehetne összehasonlítani a képüket. Mondjuk nem a Sony kit 50-200-al, hanem pl az Olympus kit 40-150-el.
Nekem is van 'kályhacsövem', ami fix és elég éles is, de alig veszem elő.
Számomra a digit gépen a manuálozás nem kifejezetten nosztalgia, hanem részben az olcsóbb megoldásról szól, bizonyos helyzetekben (videó) a jobb kezelhetőség és harmad részben csak feelingről. (Erre amúgy is van hozzájuk két rendesebb filmes vázam, ff filmmel másik diával.)
Ezek a régi kályhacső zoomok nem véletlenül olcsóak, ha már manuál akkor több értelmét látom egy jobb fixnek, mert elsősorban jobb a képminőségük. Pl ott van az Olympus OM 200/5 ami az f5 ellenére durván lealázza az összes manuál zoomot, hiába azok némelyike f4-es. Sőt az elég drága OM180/2.8-at is. És akár 16-25ezerért megkapható. De van a Pentacon 200/4 meg más jó és olcsó régi obik amik jobbak, lényegesen jobbak mint a régi zoomok.[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Vyndree #34558 üzenetére
Tényleg sose fotóztam még autót, se ralin, se driften, se pályaversenyen, és sose segítettem még rali könyvet szerkeszteni, tényleg nem...
A pálya széléről valóban nem telével kell fotózni, ha nem fér bele a kocsi, de miért kéne a pálya szélén állni mindig? Egy magaslatról több irányt is meg lehet lőni, a leválasztás a háttérről is jobban összejön, croppolni meg ezeknél a vázaknál nem életbiztosítás. Én egy 30D 24-105 F/4 kombóval lőttem meg az első mozgós autós képeimet, az egy ügyes kompromisszum volt akkoriban, de a tippem, az, hogy nincs tippem, mivel lehetne élvezetesen és üzembiztosan ralit fotózni 60 000 forintból.
-
Vyndree
őstag
válasz Ear001 #34564 üzenetére
Jó neked!
Említette hogy "5-35 méter a táv körülbelül", tehát azt mondhatni pálya szélének. Miért kell oda állni? Ezt ne tőlem kérdezd. Sokan fotóznak még mindig onnan, sajnos van aki külső ívről.
Az egykori Semperiten 2001-ben (talán már Waldviertel volt) a harmadik gyorson mi is elsodortunk egy ilyen lényt. Nem lett semmi baja, viszont Janikáék is ugyanott megdögönyözték. Ez ha jól rémlik azon a szakaszon volt, mikor a hűtőjük kilyukadt és fel kellett adniuk, ködös, fagy közeli, lucskos idő volt.MrChris: azt nem értettem, hogy nekem ellenezted, most meg ajánlod, így viszont már értelek. Mozgó jármúra is lehet velük lőni, ezt például olyan 4-500 méterről sikerült tele zoommal (Super Carenar MC 85-210mm f3.8) erősen naplementés viszonyok között, mondjuk jót is tett a képnek. Ja, és Hoya Skylight volt előtte, valamint ablakon keresztül a meleg épületből mert már hideg volt.
-
hajtos98
csendes tag
Értem, tehát egy 50mm-es nagyjából jó lenne. Mondjuk egy 40d-vel lehetne ilyen kombóval vállalható képeket készíteni?
Nagyon sok pályán, főleg ami ilyen erdei, a körülmények nem teszik lehetővé a messziről/magasból fotózást.[ Szerkesztve ]
-
Tav-Csoves
őstag
válasz #31733248 #34553 üzenetére
Köszönöm, én a 105-öst fogom választani. Épp tőkésítem magam hozzá
Itt fogom megvenni. Viszont már írtam nekik egy kacifántos, körmönfont levelet, mi alapján - és erre hátha Ti megtudjátok előbb adni a választ - hogy ha náluk megveszem a bodyt, és az obit, akkor azokat beregisztrálva a Nikonnál, kapok pluszba éveket?[ Szerkesztve ]
-
csacsi77
senior tag
válasz Tav-Csoves #34568 üzenetére
Semmilyen plusz évet nem fogsz kapni regisztrálással. Vázra három év, obira egy év. Ez a Nikon Magyarország ajánlata a hivatalos kereskedőknél. Amit az EDiditalnál írnak, az a saját garanciájuk, amit drága pénzért megvehetsz, aztán ha baj van, akkor valamilyen kifogással tutira nem kapsz pénzt vagy cserét.
[ Szerkesztve ]
Öreg fater megoldja!!!!
-
80hun
addikt
válasz Tav-Csoves #34568 üzenetére
Jobboldalt lejebb látható a +1 év biztosítás. De ez fizetős
-
#31733248
törölt tag
-
hotibi
aktív tag
@Econ, @Tin_Shield köszönöm. Eldöntöm ill.van még pár pihis nap olvasgatok. Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz hotibi #34575 üzenetére
Akkor már ne hagyjuk ki a GX7 előnyeit sem: magnézium váz, érintőképernyő, dönthető EVF, váztabi, 1/8000 zár, e-zár stb.
Szerintem fej-fej mellett van a két gép, döntsél bátran a szimpátia alapján, ne vidd túlzásba a feature-farok méregetést, kivéve ha valamelyik egyértelműen billenti a mérleg nyelvét. És én is azt tanácsolnám amit Econ,
ha vannak elképzeléseid a váz+kitobi kombón túl is, akkor nézd meg melyik rendszer mit, hogyan és mennyiért kínál. -
Tin_Shield
őstag
válasz Nippon #34576 üzenetére
Azért meredek dolog kijelenteni, hogy mindenképpen az a6000-rel jár jobban.
A Sigmák m43-ra is elérhetők ugyanannyiért. Persze nem ugyanazt a gyutávot adják, de nem is egyértelmű, hogy pl. az ekv.90mm minden helyzetben jobb lenne mint az ekv.120mm. A rövidebb gyutávú Sigmák tulképpen okafogyottá váltak m43-ra a Pana 25 f1.7 miatt, árban gyakorlatilag egy kategória, és a Pana azért 1,5 FÉ-vel jobb. -
Nippon
őstag
válasz Tin_Shield #34578 üzenetére
Igen, de akkor nézzük a mondat többi részét is: ha megfelel az igényeidnek a Sony objektívkínálata, akkor tényleg jobban jársz vele
Nem vitatom, hogy a MFT obikínálata lényegesen szélesebb, mint az E-mount APS-vonala. A Sony-ra viszont ott van a 35F18 ami egy nagyon jó obi, persze árban nem ott van ahol az általad említett frissen megjelent Pana 25-ös.
A GX7-et továbbra sem tartom jó váznak, ellenben az A6000-et igen, ezért kezdtem úgy az elején, hogy szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
-
MrChris
nagyúr
válasz Tin_Shield #34573 üzenetére
A "szenzor jobb" se olyan meggyőző mint más APS-C vázak esetében. Felbontásban jobb az A6000, viszont zajban láthatóan gyengébb a GX7-nél. Nem olyan homogén, pixelek túlcsordulnak, amennyivel nagyobb a szenzor érthetetlenül annyival zajosabb. Ha összevetjük egy szintén APS-C D3300-al, akkor látszik, hogy eléggé sereghajtó az A6000 zaj tekintetében.
Szerintem az alap kérdés inkább az, hogy rendszerként vizsgálva melyiket válasszuk? Pl ha fix obizunk akkor a Sony A6000 a jó árú és kiváló Sigma 2,8-as sorával több mint egy EV objektív hátrányban van a Pana GX7 1.7-1.8-as obijaival. Ez zaj szempontjából azt jelenti, hogy az A6000 szenzorának 1,2-1,3 EV-vel kéne jobban teljesíteni, hogy behozza a gyengébb fényerejű objektívek okozta hátrányát, ez pedig messze nincs meg ami tovább rontja az összképet. Csak a több megapixelből tud profitálni a GX7-hez képest, mert a szenzor pixelei nem teljesítenek olyan jól (a D3300-tól amilyennek lennie kéne az A6000-nek meg végképp elmarad.)
Szokás még a DOF-ot is idehozni, de a fentebb vázolt okok miatt azonos kompozícióval az A6000+60/2.8 obi-val nem lesz meg a GX7+45/1.8 nyújtotta DOF. Egy hangyányival kevésbé lesz 'leválasztva' a téma a nagyobb szenzor ellenére.
Ezért is érdemes rendszer szinten nézni ki mit választ, nem csak vázat. Hiába teljesít 2/3 FÉvel jobban egy szenzor, ha 1,3FÉ-t elbukik a megvásárolandó objektíveken.
[ Szerkesztve ]
-
fefe9
tag
Hátha valakit érdekel: Szolnoki Media M. akció, fotós részleg, ma délelőtt voltam arra:
- fehér Sony A5000 kit, sérült, gondolom bemutató darab volt (obin két nagyobb karc, vázon egy kicsi, működést gondolom nem befolyásolja, szvsz. inkább csak esztétikai hiba, de mivel le volt merülve az akkuja, kipróbálni nem tudtam): 60.000.- Ft.
- Samsung NX3000 kit 70.000.- Ft. (remélem, jól emlékszem, ha véletlen NX300, senki ne kövezzen meg
Canon obik voltak még, meg Nikon DSLR kit, de azokat nem néztem meg alaposabban, így árakat sem tudok.
--- https://flic.kr/ps/37w6iv ---
-
zolikaDB
veterán
-
zolikaDB
veterán
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #34587 üzenetére
Persze, van egy hangyányi előnye a több MP miatt, de nem az APS-C méret miatt, mint a Nikonnak, az kihozza a méretbeli zaj előnyt is. Az hogy a Nikon ugyan abból jobban tudja nem vigasztal, inkább elszomorító, a Sony miért nem? Aztán ahol erre az előnyre szükség lenne ott hiányzik. A GX7+1.7-es obikkal szemben az A6000+Sigma 2.8-as obikkal azonos záridőhöz több mint dupla záridő adódik az objektív fényvesztesége miatt, ez gyenge fénynél iso 6400 helyett kb iso 15000-et jelent. Egy példa, ha az A6000-re a szobában gyenge fénynél felcsavarod a Sigma 19/2.8-t, és iso6400 érzékenységen 1/30s záridővel tudsz fotózni, addig a GX7-re a 20/1.7-el csak iso 2500 adódik szintén 1/30s mellett! Ennyit tudna hozni az A6000 szenzora? Rendszer szinten máris más a leányzó fekvése Aztán a Sony obi kínálata APS-Chez és a jövőbeni támogatás is érdekes,
mint annó a 4/3.
Mindennek nem lenne jelentősége, ha az A6000 hozná az elvárhatót amit a Nikon ki is hoz belőle. Akkor nem lenne kérdés, bár az obik akkor is meghatározóak és a Sigma sorral csak hátrányban van 1.3 EV-vel amit a szenzorral kell ledolgozni. Ha a Sony is kínálná a kicsi méretű megfizethető 1.8-as és nyitva is éles objektíveket (nem egyet hanem 5-6-ot!) akkor egyértelműen a jobb választás lenne.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #34590 üzenetére
A Te valóság érzékelésed mondjuk úgy, hogy alternatív. Hangyányi előny a felbontásban - persze, másfélszeres az a hangyányi és tegyük hozzá: értelmesebb képarány mellett. Az objektívekből van 35-ös és 50-es f1.8 fényerejű is. Meg aztán az APS-C szenzorral 19 mm kissé más, mint MFT-n a 20 mm - szerintem. Azt meg, hogy a GX7 jobb zajban szerintem még Te sem hiszed el.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #34592 üzenetére
Az értelmesebb képarány vitatható, én használok 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, sőt egyedit is, amit a téma megkíván, és nem gondolom, hogy bármelyik "értelmesebb" lenne a másiktól.
A sok megapixel jó dolog, de átlagos felhasználás felől nézve ettől nem lesznek jobbak a képek, csak a digitális szemét mennyiége nő -
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #34592 üzenetére
Ha nem akarod érteni amit leírtam akkor ne értsd. Tudom, hogy a Sonyverzum víziójából nehéz kilépni. Furcsa, hogy a képarányt is ide veszed, az is jósági tényező? 3:2 jó, 4:3 rossz? 1:1 az jó vagy rossz? 16:9, 2.35:1 milyen kategória? Kör alakú kép meg maga az ördög? Ovális meg brrr...
Nem azt írtam hogy jobb a GX7 szenzora, hanem kb nagyítóval kell keresni azt a kis pluszt. De nézzük meg, van akár csak egy EV-nyi? Ehhez ISO 6400-on úgy kéne teljesítenie, mint a GX7-nek 3200-on. De láthatóan nem teszi. Kb jó ha 0.5 EV-t hoz rajta. Ennél viszont sokkal többet 1.3-et veszítesz a gyenge fényerejű Sigma objektívekkel.
Derék dolog hogy van két azaz két darab halandó számára kifizethető fényerős (f:<2.0) fix Sony obi az A6000-hez amivel kihasználhatod szenzora adta előnyét. GX7-hez csak a 15, 17, 20, 25, 42.5 és 45mm-es obi van 1.4-1.7-1.8 fényerővel. Az a Sony 50/1.8 egy jó kis senkiföldje, nem véletlenül nem készültek FF-re se 75mm-es objektívek. Se nem normál se nem kis tele. Vajon kire gondoltak mikor ezt megálmodták? Csak nem arra, hogy legolcsóbban gyártható, 80 éves a licensz, már rég lejárt, többi meg le van tojva? Meg pont ezt váltják ki legtöbben egy filléres ugyan ilyen felépítésű 50 éves manuállal, ha már van az A6000-ben egy jó adag fókusz segéd. Így marad egy darab megfizethető, értelmes Sony fényerős fix obi. De igaz ez senkit se zavarjon!
Jól támogatott és ajánlott az A6000, mert a GX7-nél jobb a szenzora 0.5EV-vel és van hozzá egy azaz egy darab fényerős normál Sony objektív. Ajánlom mindenkinek! -
nana95
tag
Üdv!
Még mint teljesen zöld fülű szeretnék kérdezni tőletek. Már rég óta nagyon vonz a fényképezés, de csak most kezdem rá szánni magam, hogy jobban bele mélyedjek a dolgokba. Nos mivel egy komolyabb gép vétel elött meg is kéne tanulnom valahogy, hogyan is kell ezt az egészet művelni, akadna itthon egy régebbi gép. Ezzel meg lehetne tanulni az alapokat?
Fujifilm finepix S5600.
Ez után még egy olyan kérdés is felmerült bennem, hogy van itthon egy régi zenit gép, rajta egy Helios 44m-4-es obi. Szerintetek ehez később milyen dslr-t érdemes venni, hogy tudjam használni mind makróra, és legyen végtelen is? ( Azzal azért tisztában vagyok, hogy kell a mai gépekhez egy köz gyűrű a használathoz). Én ilyen Nikon D5300 és Canon eos 700D között vacilálok, valami alap obival, esetleg valami olcsóbb is szóba jöhetne. Ez a két gép lenne a teteje az árnak.
Köszi előre is a válaszokat, remélem tudtok nekem segíteni.
A kisebb-nagyobb elírásokért bocsi, telefonról írtam[ Szerkesztve ]
-
PofaJenö
senior tag
válasz Tin_Shield #34588 üzenetére
Ezek ? [link]
Lumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
csega10
újonc
Szeretnék segítséget kérni....vásárolnék MILC Olympus OM D E 10 kit obik 14-42 és 40-150 vagy a Fuji X T10 kit obik 16-50 és 50 230 a kettő közt jelentős árkülönbség van ..a Fuji drágább. Amatőr fotos vagyok.
Melyiket ajánljátok? Kinek van esetleg tapasztalata akár a gépekkel akár az objektívekkel?
kösz előre is -
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #34595 üzenetére
Igen, szerintem értelmesebb a 3:2 képarány, mint a 4:3. Mint ahogyan a másfélszeres felbontásbeli különbség sem éppen "hangyányi", mint ahogyan a Te sajátos értékelésed mutatja.
"Nem azt írtam hogy jobb a GX7 szenzora"
Azért olvasd csak vissza Magad...
Azzal meg végképp nem tudok mit kezdeni, hogy sokadik nekifutásra is képtelen vagy megérteni, hogy van megfizethető 35 mm f.1.8 is. Annak meg őszintén szólva nem sok értelmét látom, hogy az MFT két nagy gyártója sokszor ugyanolyan, vagy alig eltérő hosszúságú és fényerejű obit ad ki. Persze el lehet mondani, hogy milyen hatalmas a válaszék, de ennél sokkal több értelme nincs.
Nyomatod ezt az 50 mm-es senkiföldje szöveget, aztán ehhez képest fotósok milliói boldogan használják APS-C gépekre, anélkül, hogy ez eszükbe jutna.
Ha gondolod, folytasd sokadik felvonásban ezt a trollkodást, én meguntalak, bocs.
[ Szerkesztve ]