-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
3800+
őstag
válasz fattyu #145399 üzenetére
Így van, a tankönyvi vészfék a hátsó fékkel kezdődik, és ahogy nő az első fékhatás úgy kell csökkenteni a hátsót, hogy megmaradjon a tapadás. Nyilván ezzel itt mindenki képben van, viszont számomra nagyon érdekes volt egy tréningen ezt 90-es tempóról alkalmazni. Brutál nehéz, de a fékúton méterekben mérhető a különbség a helyes végrehajtás és a hibás között.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Apophis
őstag
A hátsóra egy tized másodperccel az első előtt kell rálépni, hogy a futómű optimálisan beálljon, utána progresszív első fék, ideális esetben a hátsó kerék teljes elkönnyüléséig, azaz a motor hátulja lebeg, meg lehet nézni GP-ben. Innentől a hátsó féknek semmi értelme, de közúton nyilván nem lehet/kell ennyire kimérni, így nyugodtan lehet tovább taposni a hátsót, aztán még talán valami hatása is van. Utcán egyébként is vészféknél az ABS lesz a "limitáló" tényező (valójában a motorosok 99%-a nem is tudna egy ABS-nél jobban a tapadáshatáron maradni).
...a lamb in a lion’s presence, no recourse beyond obeisance, no hope beyond prayer.
-
dellfanboy
őstag
a veszfekezes ott kezdodik, hogy elcsukod a gazt...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
bardi
aktív tag
válasz vihartigris #145406 üzenetére
Rutinpályán a betonon nagyon szépen meg lehetett csúsztatni az első kereket, ha az ember rendesen tépte az első féket, de ha az ember visszaengedte, nem buktattak érte.
'92 Honda VFR 750
-
palfitom
félisten
válasz dellfanboy #145402 üzenetére
Sok helyen így oktatják, tanítják.
[ Szerkesztve ]
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
3800+
őstag
válasz dellfanboy #145404 üzenetére
Persze, elcsukod a gázt ez is igaz. Amúgy én HUMDA képzéseken jártam. Mással nincs tapasztalatom. És ahogy Apophis is írja itt nagyon rövid időről beszélünk, épp csak annyi hogy a súlypont elinduljon előre, és elkezdjen terülni az első gumi.
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
-
neutron23
csendes tag
válasz bardi #145396 üzenetére
Szerintem az a lényeg, hogy mindenki begyakorolja a motorja határait. Ki kell menni vészfékezést gyakorolni, hogyha sor kerül rá, akkor zsigerből menjen. Szerintem mindegy, hogy valaki hátsó fékkel együtt vagy anélkül fékez, csinálja úgy ahogy neki a legjobban megy és úgy fejlessze tökéletesre. Én egyébként hátsó féket csak szűk megforduláshoz meg emelkedőn induláshoz használok, vagy ha elkottáztam egy kanyart. Nem szeretem vészékezéshez használni, mert egy hajszál érintésre is blokkol a hátsó kerék és megszűnik a motor vezetettsége, valamelyik irányba megindul a hátulja. Volt szerencsém az M-ringen 150-ről is gyakorolgatni a vészfékezést, illetve parkolóban gyakoroltam az első kerék megcsúsztatását egyre nagyobb sebességről. Hasznos dolgok.
Egyszer egy lassításból intenzív kigyorsítás közben kifordultak elém és vészfékezni kellett, blokkoltam az első kereket, mert a gyorsítás miatt sokkal kevesebb súly volt elöl, szerencsére beleengedtem és az elkerülő manőver sikeres volt. Ha ilyesmit gyakorlok már ezt a forgatókönyvet is beleveszem, mert még sokkal finomabban kell mindenhez hozzányúlni. -
bardi
aktív tag
válasz csongi #145413 üzenetére
VFR 750.
Azt kezdőként is érezni, hogy az első fék nem túl acélos, intenzív lassításhoz 1 ujjal eléggé kell tépni a kart. Utassal a két fék együtt tűnt nyerőnek.
Fém fékcsővel átengedik műszakin a motort, vagy azért baszakodnak? Az valószínű javítana rajta valamennyit. Autón is jó lenne lecserélni a gyárit arra.'92 Honda VFR 750
-
GTVili
tag
válasz bardi #145415 üzenetére
Annak azért több oka is lehet....
Lehet valami hiba/elhasználódás is a fékrendszerben. Megaztán a kisebb tárcsa és a kétdugattyús féknyergek és a gumi fékcsövek sem segítik elő az egyujjas törekvésedet...
Nem felétlen várható el egy huszonéves technikától, hogy hozza a mai motorok szintjét.Persze nem legenda az egyujjas fék, de oda inkább 320-330-as tárcsa, és 4-6dugattyús féknyereg illik...
De nyilván erre is van megoldás. Ne egy ujjal fékezz.
A fékcső csere valószínűleg átcsúszik a radar alatt..... hiszen sok motort gyárilag szerelnek fém fékcsővel. Talán a vizsgabiztosnak nincs a fejében az összes típus összes műszaki paramétere....
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #145415 üzenetére
Nem segit. Csak a nyomaspont lesz hatarozottabb, maga a fekhatas nem lesz jobb, ugyanolyan erokifejtesnel.
a 90 es evek japan motorjain tulkepp nincs se fek, se futomu. 4 ujjal kell markolni.
Betet csere segithet - ha egyaltalan van vmi sportosabb betet ahhoz az uszonyereghez - de az hamarabb fog kopni, a tarcsaval egyutt.
Es nem gondolnam, hogy haraposabb betetkeverek elerheto hozza, en eleve tarcsa- nyereg, villacsereben gondolkodtam, mar amior megvettem, mert az a fek egy vicc.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bardi
aktív tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #145418 üzenetére
Gyorsan rakerestem, nem gondoltam volna, de van versenykeverek hozza.
Amennyiben melegiteni kell, ez nem jo utcara, de vmi koztes kevereknek lennie kell. Egy normalis betethez legalabb 100-150€ t ki kellene adni, viszont lesz fekhatasod. (Lehet van olcsobban is) Ez a legolcsobb es legkisebb energiabefektetessel elerheto fekhatas noveles.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz bardi #145415 üzenetére
Huzzad tobb ujjal.
Egy alapos takaritas es rendbe tetel utan javulhat.
En is 3-4 et hasznalok.
Akinek van tipus ismerete eszre veszi, akinek nincs az nem fogja a fekcsovet.En az enduronal, a hatsoval megultetem es megy hozza az elso. Meg kell szokni, erezni melyiken adjon tobb fekhatast a user.
Utassal meg alapbol vam hatul suly.De nem mindegy, hogy a telok milyen allapotba vannak, mennyire bolint, milyenek a csillapitok.
Eleg sok minden befolyasolja mit is erzel a motoron.
De sztem egy kozuti kozlekedeshez a rendbetetel mar sokat segit. Ezek kimotorzasa is sok rutint es km-t kíván. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #145422 üzenetére
Nem javul.
Ha valamit kitakaritasz, amit mas szempontok alapjan terveztek, az tiszta lesz, de nem fog jobban mukodni.Itt a tarcsaatmerovel, a dugattyu nyomaspont-fekkar csap erokarral, a fofekhenger-munkahenger attetellel, a munkahengerrel, a betet anyagaval van baj.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
erikke17
őstag
Sziasztok
Bőr motoros kesztyűt hogy szoktátok ti tisztítani?
Igazából nem is koszosnak mondanám az izzdaságtól a só van kicsapódva
Sima langyos vízbe nyomogassam meg esetleg kevéske folyékony szappan alapos öblítés majd bőrápoló?||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #145423 üzenetére
Sztem meg a jelenlegi allapotahoz kepest jobb lehet. A jelenelgi allapotot nem ismerem, de kopott zaraz csapok, feszulo dugattyuk mind kihatassal vanak, es ha gyari teljesitmenyt is alul mulja, akkor mar a gyari ertekhez visszaterni is erezheto es jelentos javulas. Onmagahoz kepest nem lesz jobb ez teny.
Nem tudjuk mit jelent, a 4 ujjal huzni kell erosen meghatarozas. .
Egy fekkar zsirzasa is erezheto valtozast okoz, foleg ezeknel a regi vasaknal. Mar ezt is pozitiv valtozaskent elik meg . -
Topiccsendőr
addikt
76 lo
10 250 fordulat, egy henger. 30 e km szelep szervizimtervallum[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #145426 üzenetére
...sportkipufogóval 85.... .... azt a 30 ezres szervizintervallumot meg majd meglátjuk...
-
macilaci78
nagyúr
válasz GTVili #145427 üzenetére
Olyan ez, mint személyautónál a 30 ezres olajcsere. Felezd le és gyakorlatilag minden hibát kiiktattál, ami az olajból fakadhat.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #145429 üzenetére
Ez szelepellenorzesre ertendo, nem olajra. Szelep szervizintervallumot irtam, lehet nem voltam egyertelmu.
Ez eleg jo intervallum, bar mar eleg regota nem okoz gondot nagyobb intervallum betartasa, kb a testastretta blokkok ota. A leghuteses 2 szelepeseknel meg mindig 12e km, es allitani is kell ennyi ido utan.
egyebkent japan sor4 eknel tapasztalatom alapjan 25e km kornyeken mar kell szelepet allitani, bar hol 24, hol 42e km van megadva, mint szelephezag ellenorzes.
De ekkora fordulat, ilyen keves hengerrel ezek az adatok nem rosszak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz vihartigris #145430 üzenetére
Nem semmi a cucc.
Meglátjuk tartóssága milyen lesz. Persze önmaga tulajdonságaihoz képest mérve.
Biztos jó hangja van. -
GTVili
tag
https://youtu.be/cUObgn_vGr8?si=_GIHFvBgZvszpmt9
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #145432 üzenetére
Tartossaga nem lesz olyan, mint egy gyenge egyhengeresé.
Nezd meg azt a dugattyu szoknyat, nezd meg a hajtorudat, mekkora alternalo tomeget kell fognia. Ilyen fordulattal, nem arra valo, hogy leveleket kezbesits 100e km en keresztul.
Mivel megfeleztek a superquadro blokkot, eleg nagy tapasztalat felgyult mar, hogy mi mukodik, mi nem, tehat lerobbanni ez nem fog, de sokat nem fog elmenni, az fix. Mert nem arra van.A ducati be akar lepni a cross agazatba, valoszinuleg ezert is fejlesztettek ki ezt a blokkot. Nem turaendurokba valo.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #145434 üzenetére
Nem is gondoltam 100 ezrekre.
Inkabb, arra, hogy mennyire kell belenyulni egy generalba?Egy dugo gyuru csere emesztheto lehet., ha hagynak benne par javito meret lehetoseget. Aztan ha mehet tovabb, nem is rossz, akkor mar tartos sztem, es ne legyen eldobos.
Ezek kimeletlenul aldozatai a nagy fordulatnak. De kozben meg normalis. Masnak sem lenne jobb. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #145435 üzenetére
Amennyiben idoben elkapod a hajtorudcsapagyat, nagy baj nem lesz. ezeknek a nagy fordulatu blokkoknak gyakran ez a bajuk. A henger-dugo olyan 50e nel cseres a v2 nel, ha viszonylag bantva van. De a superquadronal a hajtorud volt mindig a gyenge pont.
Ezenkivul itt a szivoszelep titan. Azt nem tudod becsiszolni a feszekhez, mert lecsiszolod a kemeny feluletet rola, az csere, nagyonsok penzert. Emlekeim szerint ~150-180€ /darab
A kis penzbol felujithato motorok, a leghuteses 2 szelepesek. Vasszelep, semmi fancy anyag. Gorgoscsapagyas fotengely. Ott barmit becsiszolsz, es megy tovabb. Nem erzekeny az olaj hianyara sem annyira, mint a siklocsapagy. Nem erzekeny ha valami lotyog. Ott tobb 100e km lehetseges, kisebb munkalatokkal, nem anyagi totalkarral. De a literteljesitmeny egy vicc.
Ez mindenhol igy megy. valamit valamiert.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Zoli bácsi
őstag
Ritkán fordulok meg itt, a lényeg, hogy régen motoroztam, ugye a Simson, MZ, ETZ korszak, aztán 90'-es écvekben megnősülve eladtam az utólsó MZ-t. Persze mindig hiányzott a motor, aztán először belekaptam egy Honda CBF125-be, aztán lett egy Piaggio Liberty 125, amibe 3,5 év alatt ment bele 1400km. Nem sokat ültem rá, na meg a kollégák ki is röhögtek, hogy nézek ki rajt a közel 2 méteremmel, meg a néha tél végére összeszedett közel 140 kilómmal. Idén tavasszal aztán beszámítattam egy Benelli Imperiale típusba.
Igazából nem akartam drágábbat, mert esélyes volt hogy ezzel sem megyek, nem tudtam mennyire fogok motorozni. Hétvégi, hobbi motornak vettem, munkahely 200méter.
Igazából egész sokszor elővettem, elején úgy éreztem elránt a 200+ kilójával, aztán megszoktam. Bejött a stílus is, sosem szerettem a visító sportgépeket, jó ez a nyomatékos pöfögés. Persze, lehetne egy kicsit erősebb, gyorsabb, de hétvégi motornak tökéletes.
Na, szóval úgy néz ki, pár ezer kilómétert megyek évente, azért jó időben erős ingerenciát érzek, hogy lemenjek a Bakonyba, vagy Balaton fele..(Sopron mellett élek).
Csak jó időben, tehát 20+ fokban, és esőmentesen.
Azért írtam le, mert ide kapcsolódik a kérdés. Semmi motoros ruhám nincs, egy kesztyűt vettem. Tudom, motorosnak az a karosszéria, 36 éve dolgozom mentőknél, láttam egyet-mást, de a robogóra azért mégsem akartam, de most úgy érzem, kellene.
Szóval arra gondoltam, tavaszra vennék valami alap öltözetet, egy kabátot, meg egy nadrágot első körben.
Ilyen protektoros szövet kabátra gondoltam, ahogy láttam 30 ezernél indulnak az árak.
Gondolom ezekben benne vannak a protektorok, vagyis olyat keresnék, lehetőleg ebben a 30-40 ezres árban. Meg persze egy motoros nadrág, vannak ilyen motoros farmerek, erősítettek, ezt néztem ki, meg térdvédőt, persze.
Motoros csizmát egyenlőre nem keresek, vannak acélbetétes, magasszárú még bontatlan bakancsaim (Céges, ingyé' vót... ), szerintem ez elég lesz.
Netről nem rendelhetek, elmegyek Győrbe valamikor, elég sok ruházat van ebben a City Bike üzletbe. Fel kellem próbálni, eléggé bojler testem van, aránytalanul hosszú végtagokkal. Mentőszolgálatnál egy évvel a többiek után kaptam (Az új, utólsó szériás) ruhát, méretre gyártattak nekem, 4XL méret, abból is hosszított....... Persze sikeresen fogytam, lötyög rajtam, egy méretet (kb 25 kg) leadtam, de még mindig 3XL lehet a méret.....Ja, nem egyszerű, sisakot sem kaptam, azt is ez a bolt szerezte be nekem.
A lényeg, mit gondoltok, hobbi motorozásra elég ezen a vonalon elindulni, tehát egy alap, olcsó ruházat? Vagy szánjak rá többet, és bőr legyen legalább a kabát?
Életben nem volt motoros ruhám, eddig farmer-kiskabát volt a motoros ruha, persze így a 6. x fele közeledve megfontoltabban vezet az ember, de mint tudjuk a motornak két kereke van.......Na, nem nyújtom, ötlet, tanács..? -
dellfanboy
őstag
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
jol meg kell nezni mit veszel. lattam mar olyan motoros farmert ami a seggen volt 10cm valamint a terdnel 20centis savban erositett szovet plusz vmi lofasz terdvedo 40er. ha seggen csuszol akkor ez a farmer vedte volna a segged 10cm savjat meg a terdednel20cm, vadli, hatso comb nuku...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
vihartigris
őstag
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
Egy jó protektoros szövet kabát is megfelelő védelmet tud nyújtani.
Árban több lesz mint 30eFt.bármi reciproka a semmi
-
JoinR
senior tag
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
Ha csak jó időben mész, én lehet dzsekit vennék kabát helyett. Nekem ez a Serpentize bejött, tavaly vettem. Biztos nem egy prémium ruha, de legalább szabvány SAS-TEC protektorok mennek bele és tényleg jól szellőzik.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
+1 a Serpentize-ra. Nekem fb dobta fel anno, hogy méretre is gyártanak.
Tavaly nyár végén rendeltem, Karácsonyra jött meg. A legnagyobb méretet próbáltam egy magas nyakú kardigán+póló kombóra, mégiscsak nyári kabát.
Sas-Tec protektorok vannak benne, már level2-es a mellkasprotektor is. Igaz, protektorokkal inkább 70k, de ezek a protektorok mehetnek másik kabátba, ingbe is.Nekem pocakban kellett beletoldani 5 centit, hogy ne feszüljön, illetve ha már..., akkor a derekát kértem lejjebb engedni 4 centivel.
Na, a nyári kabát a vele kapott béléssel 10-12°C-ig városban elég pólóban egy csősállal.
Azt olvastam, hogy a jó textil szerelés ugyanazt tudja védelemben, mint a bőr cucc, de várhatóan csak egyszer. Vagyis sérül a textil, szakad, foszlik és vagy nem tudod javíttatni, vagy aránytalanul drága. A bőr viszont jobban bírja a strapát és könnyebben is javítható.
A kabátban láttam a protektorokat, nincs elmismásolva. Egy nadrágba bevarrt protektorokban inkább csak a hit van meg. Csípő, térd. Az anyag se mindegy. A cordura jó cucc, de a 600D cordura hátizsákom (5.11 Tactical, USA hadi minősítés) is sérült picit, mikor a robogóval elcsúsztam. Minimálisat ugyan, egy körömnyi felületen olvadt meg a szövet, pedig nem csúsztam, hanem 3× meghemperegtem.
Na, ha seggen, vagy az oldaladon csúszol, mikor 60-nál eldobod a vasat, nagyon nem mindegy, mi van a hab tested és az aszfalt között.Azért vettem, mert tudtam, hogy A jogsit csinálok és a méretemben nem lesz a motoros iskolának ruhája. Sisak, kesztyű volt korábbról, egy sima utcai bakancs is megfelelt, az is volt. Vettem egy véglegesnek mondható kabátot és egy pár térdvédőt az olcsóbból.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
őstag
Sziasztok,
Egy 2006-os YBR 125 indítási probléméval jöttem hozzátok.
Mentem egy kisebb karikát budapesten még október elején, félúton megálltam tankolni shellnél (95 prémium, vagy 100-as töltöttem bele már nem emlékszem,de számla megvan)
A cél az lett volna hogy telitankolok, a lakásig elgurulok vele,majd két hét múlva fateréknál elteleltetem "telitankkal".
Mikor eltelt a két hét, indítottam volna a motort....de egyszerűen nem megy. Szikra van, kompresszió van, önindítóztam, rúgtam, de semmire nem reagál abszolút.
Mivel semmin nem változtattam alapból, értetlenül állok a dolog előtt, és nemtudom mitévő legyek. Október közepétől mostanáig 3x merítettem le az akksit, rugtam ,indítóztam, szivatóztam, keverékcsavarokat is állítottam, de semmi...
Ti mivel próbálkoznátok?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Kiki18 #145442 üzenetére
Karburátoros vagy befecskendezős?
Karburátorosnál megnézném kap-e benzint, ha igen, szétszedném a karbit. Ha befecskendezős, akkor hallod a zúgást, ahogy elindul a befecskendező?
Ha szikra van, és kompresszió, akkor üzemanyag probléma lehet. Egyszerűbb dolgoktól indulnák, azzal kezdeném hogy megnézném a benzin eljut-e a rendeltetési helyére. -
macilaci78
nagyúr
-
őstag
karbis, benzin van, üzemanyagszűrő rendben van, karbiba eljut az üzemanyag, illetve leszedve a légszűrőt látszik, hogy akarbin belül is működik az üzemanyag befecskendezés.
El kell vinnem a szülőkhöz teleltetni...nálam most az utcán áll.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz teleahocipöm #145447 üzenetére
A benzinszuro erre van.
Sajnos az, hogy kosz miatt nem indul valami, az olyan ritka, mint a feher hollo. Elobb tippelnek pickup szenzorra, vagy valami elektromos dologra, anelkul hogy lattam volna a motort.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm a ruhás tippeket!
-
teleahocipöm
senior tag
válasz Topiccsendőr #145448 üzenetére
Én belefutottam ebbe, a karbi gumi alkatrészei indultak porladásnak. Egyik nap indult, másik nap már semmi. Az úszóházból leengedett benzinben rengeteg kisebb nagyobb törmelék volt, nem is értettem, hogy került bele, amíg szét nem szedtem a karbit. Csak gondoltam, ha velem megtörténhetett, mással is előfordulhat.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- DXRacer használt szék eladó
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest