-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
A multkor gps-be rossz útvonalat ütöttem, a szlovák oldalon olyan erdei útra vitt be, aszfalt se volt, ott bolyongtam vagy egy órát. Ha a medve szembe jött volna, kezet csókolok neki. Szóval gps-el is lehet eltévedni ha nem ismered az utakat.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
baboss
őstag
GÓ.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
egy naced motor mekkora sebsebégig elviselhető hosszú útra? A haverokhoz akarok csatlakozni motorozásba, állatába 100Km/h sebességgel szoktak túrázni. A naced motorok jönnek be, burkolat és plexi nélkül. Vulcan s-t vagy MT07-et estleg MT09-et néztem ki. Viszont ha nagy sebességnél hosszú távon egy naced bike nem elviselhető, akkor elégséges egy Vulcan S is. Nem vagyok az őrült motoros, jobban szeretem a nyugit és biztonságot.
Lényeg hogy kényelmes legyen 200KM után is.
Sokan illesztgetnek hogy egy 650-es motort hamar ki lehet nőni és nem lesz elég az ereje több kell.
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #57611 üzenetére
Az NAKED, mint pucér... A csupasz motorok esetén is más és más típusonként, hogy meddig elviselhető a menetszél. Ha fedobsz egy kis sportos plexit már az is sokat számít. Egyébként szerintem 130-nál azért már kényelmetlen tud lenni. A 650-es megint csak attól függ, hogy milyen felépítés. A 600-as Hornet 90LE-t tud, a 650-es Dragstar meg csak 50-et...
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Golota
aktív tag
válasz Khaosz55 #57611 üzenetére
Ez nagyon egyén- és motorfüggő. Óriási különbségek vannak naked bike és egy másik naked bike között. Attól is függ, hogy milyen a kondid, mennyira vagy edzett, mennyire jól viseled a viszontagságokat. Ha túrázgatni szeretnél, azt javaslom, hogy vizsgáld felül ennek a tükrében, hogy milyen motort is keresel.Egészen más dolog képen nézegetni, vagy a garázsban fényesítgetni, mint mikor a hegyekben szakad az eső, hirtelen lehűl a levegő és egy fárasztó motorozás után még hosszú az út hazáig... Ilyenkor egészen más szempontok érvényesülnek, mint a kávézó előtt üldögélve várni, hogy milyen tetszés-indexe van a motornak a járókelők között...
Minimum ezeket tudni kellene:
- Jellemzően milyen helyekre mennétek túrázni? Nagyon szar utak vannak (román oldal), remek utak (osztrák oldal), vagy vegyes (magyar, szlovák)?
- Milyen hosszú túrák ezek?
- Dobozokat is tennél rá?
- Kora tavasszal és késő ősszel is mentek?
- Túrán kívül is használnád, mondjuk napi szinten ingázásra?
- Milyen magas vagy és hány kg?
- Milyen motoros múltad van?
- A többiek milyen gépekkel mennek? (nem a megfelelési kényszer miatt, hanem praktikusan nyilván ehhez igazodik a túrák stílusa is)
Szerintem a 650cm3 max cruiserben kevés, ennyi köbcentivel igen agilis naked és túragépek is vannak már. Nehéz lesz kinőni, hacsak nem 2 heti cuccal, 2 személlyel mentek túrára, ahol adott esetben autópályán is kell hasítani.
A 650-es max akkor lesz "kevés", ha az is szempont, hogy szombat este ki tud nagyobbat gyorsulni a körúton.
Egyébként leírás alapján szerintem nem lenne hülyeség egy Versys-t megnézni. Ezeken a remek utakon szerintem a cruiser/choppr vonal nem a legjobb választás túrára, meg nem is mindenkinek kényelmesek, tekintve, hogy a súlyod nagy része a fenekeden lesz. Ez nyilván egyéni preferencia kérdése is.
-
V.Stryker
nagyúr
-
V.Stryker
nagyúr
válasz polimorf #57617 üzenetére
Az idei év egyik legjobb karikája volt. Mondjuk annak is örülök,hgoy a távot legyőztük. Meglepő, hogy szinte semmim nem fáj a seggemen kívül. Volt,hogy 300km-től jobban kikészültem. Ebben nagy szerepe lehet a motoros bakancsnak, ami jóval kényelmesebb a csizmánál, nincs is semmi baja a lábamnak.
Az utak nálatok fantasztikusak és a táj ott arra felé. Az út 2/3-a csodálatos erdei út, szerpentin. Sok helyen olyan fantasztikus volt a táj, mint a "A világ legnagyobb motoros útjai" c. sorozatban.
HSM-nek is nagy dicséret. Zokszó nélkül tolta végig a távot. Klassz gyerek.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #57618 üzenetére
Köszi!
Közben hazaértem én is. Nálam éppen 600km-t mutatott a műszer érkezéskor.
Nekem a hátam és lábam/hátsófelem fáradt el nagyon. Tanulság: egy téli motorosnadrág + "szakszerű" aláöltözővel és hátizsák helyett csomaghálóval ez nagyban enyhíthető lett volna.
De így is nagyon élveztem a túrát. -
polimorf
tag
válasz baboss #57619 üzenetére
Nagyon jó lehetett, sajnálom, hogy nem lehettem ott, de sajnos lázasan nyomom az ágyat 2 napja. A programom is ugrott e miatt.
A fotón a sisakban az kicsoda?
Már várom az összeállitásodat[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #57618 üzenetére
Irigykedem. Én is mentem volna, de nekem csak a budai hegyvidék jutott vaskerékkel. Majd a kövi hónapban reméljük jön még egy kis meleg száraz idő és akkor összedobhatunk valamit. Örülök, hogy mindenki egyben hazaért.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Khaosz55
addikt
válasz Golota #57615 üzenetére
Hali,
1. Győr-ben használnám a motort. A túrák nyugat Magyarország, és kelet Ausztria lenne, általában egy napos. Körülbelül 200-300Km.
2. Oldaldobozt szeretnék rá vagy hátra egy boxot.
3.Kizárólag jó időben használnám azaz +20 fok felett tehát tavasz és nyár és ha ősszel ilyen idő van. Persze ha reggel hidegebb van nem gond.
4. Túrán kívül a munkahelyemre járnék be vele ha idő megfelelő és nem kell autóval mennem munka miatt.
5. 181Cm vagyok és 83Kg
6. 21 éve van A1-em és egy 34 Éves Suzuki RV125-öt hajtok. Nagyobb motorral nincs tapasztalatom, viszont óvatos és megfontolt vagyok.
7. A csapatban vagy egy 650Bandit, egy W800 egy 1800-as Intruder és egy 400-a-s robogóKb 1 hét és vizsgázom. 650-es Banditot és SV650-et vezettem és az már biztos hogy 2 hengeres gépet szeretnék mivel a 2 hengeres motor karakterisztikája nekem jobban tetszik. Szerintem tavasszal ha van fogok menni tesztvezetésre, ha hirdetnek a gyártók. Arra is gondoltam, hogy 1-1 napra bérlek különböző motorokat és akkor hosszabb úton kiderül számomra melyik a megfelelő.
Nekem a motor kinézete fontos és a naked motorok (pl MT07) jönnek be illetve a vulcan S.
A vulcan S több dolog miatt is tetszik. Számomra jól néz, külföldi fórumok visszajelzései alapján a kényelmes, rövid túrákra is, városban is lehet használni, ideális kezdő motor, nem túl nehéz 228Kg. Az ER6-nak a motorja van benn elfokolva így alacsony fordulaton nyomatékos. Nem mondható gyengének 4,5 sec alatt van 100-on. Dobozolható, és egy Balatoni út még két személlyel is bevállalható szerintem. Persze mindenképpen ki akarom próbálni. Egy gond van hogy használt nincs még piacon.
Az MT07-is nagyon tetszik, viszont nem tudom, lehet-e dobozolni és gondolom ha esetleg 2 személlyel mennék akik hátul ül 50Km után megőrül. Viszont gondolom, motorozásban , kanyarodásban jobb élményt adhat.
-
baboss
őstag
HSM
Én nem néztem meg,hogy mennyi lett a vége.Nekem nem fáj semmim. ,de legközelebb nekem is jobban fel kel majd öltöznöm. Egy jobb kesztyűt is be kell szereznem sürgősen.
polimorf
Jobbulást kívánok,és sajnálom, hogy elmaradt a tervezett túrád.
Per pillanat csak egy pár képpel tudok szolgálni amit a videóból vágtam ki.
A videó összevágása nagy munka lesz.Át kell konvertálnom az összeset,majd kivágni a megfelelő részeket,majd összefűzni,majd felrakni egy megosztó oldalra.Per pillanat nem lesz rá időm, mert sok munkám van,de amint megvan elküldöm.[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz baboss #57625 üzenetére
Köszi!
Nem motorozás maradt el. Más program lett volna. Ha motorozásról lett volna szó akkor mentem volna veletek.
Ahogy látom volt ott elég gatya útviszony is.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-
polimorf
tag
válasz baboss #57627 üzenetére
Csak tőlem még messzebb van a Tátra mint tőletek
Az utak minősége meg szerintem nagyon messze vannak az Osztrákokétól. Persze a Magyar utaktól nem nehéz jobbat találni Magyarban csak a Varaderó és társai valók
Valóban elég sok helyet bejártam már de még van merre menni.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
tboldi
nagyúr
Lehet, hogy én is motoroznék már, ha lenne mivel. Addig is: [link].
-
baboss
őstag
válasz polimorf #57630 üzenetére
Mennyibe fájna egy ilyen 2 napos túra 5l-es fogyasztással számolva ? Kaja terén nincs nagy igényem.
A szállás megoldható sátorozással is részemről.
Más:
Leszedtem a 2 dobozt a túrára,és kellemes meglepetés volt,hogy sokkal stabilabb,kezelhetőbb lett a gép,amikor fent volt néha igencsak dobálta a motort a menetszél,nem győztem kapaszkodni a kormányba.[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
válasz Khaosz55 #57624 üzenetére
200-300 km túrákra nyugodtan vehetsz nakedet is, ha nem autópályáztok. A motorbérlés jó ötlet, így legalább kipróbálod, hogy mi jön be legjobban. A motor kényelme egyébként több tényezőn múlik, kinek mi a fontos.
Kb hasonló alkatú vagyok, mint te. Nekem pl kiemelten fontos a lábak helyzete. Azt hosszú távon el bírom viselni, ha a karommal tartani kell magam, de az összehajtogatott láb a halálom. Volt már olyan túra (napi 800 km fölött, több napon át, ahol a relatíve kényelmesnek tartott Blackbird annyira kinyírta a combomat, hogy hetekig görcs, duzzanat volt benne. A cruiser stílussal nekem az a bajom, hogy a láb nem alattad, hanem előtted van, így nem viselkedik olyan mértékben rugózó elemként, mint más motorok esetében. A súly az ember ülepére koncentrálódik, a gerinc kapja a terhelést és a derék nagyon igénybe van véve.
A szélvédelem érdekes dolog: az jó, ha az ember válláról leveszi a nyomást a plexi, de a turbulenciát a fejem körül gyűlölöm, ezért ebben nagyon válogatós vagyok.
Sokat mentem utassal, nekem az vált be, ha nem külön szekcionált az ülés (MT07) és az utas kicsit ki van emelve. Ezt sokan nem szeretik, mert az utasnak a biztonságérzete csökken, viszont a helyzet az, hogy így kilát és a turbulencia nem jelentkezik egyikőtöknek sem annyira.
Ezeket csak azért írom le, hogy érthető legyen a logika, ami mentén javaslok.
Ha két hengeres gép kell, javaslom az általad is emlegetett ER6-ot. Naked, de relatíve jó a szélvédelme. Természetes üléspozíció és 2 embernek is kényelmes. Amit még megnéznék: Triumph Street Triple. Utóbbi ugyan nem 2, hanem 3 hengeres, de ez ne zavarjon. Jobb, mint a kategória legtöbb blokkja. Ez egy sportosabb választás, de szerintem az egyik legjobb naked bike, ami kapható. Ha a kényelem is fontos, ugyan nem naked bike, de egy Transalp is jó választás lehet, vagy a már említett Versys, ami kb átmenet a túra-enduro és a naked között.
-
Khaosz55
addikt
válasz Golota #57633 üzenetére
Szia,
köszi a tippet. A Triumph Street Triple nagyon tetszetős darab. Nem ismerem a Triumph gépeket. Milyen a megbízhatósága pl a Japán gépekhez képest?
Ebben a lábtartó dologban igazad lehet. Nekem az nem tetszik ha lábam hátra felé van az üléspozícióhoz képest. Az ER6 esetében ez volt az érzésem, ráültem ok de mikor felraktam a lábamat egyből azt éreztem hogy a súly a nemes részre terhelődik.
-
Golota
aktív tag
válasz Khaosz55 #57634 üzenetére
A modern Triumphok nagyon megíbzhatóak, minőségben bármelyik japán géppel felveszik a versenyt. Nekem is volt, tapasztalatból beszélek. Az alkatrészek jelentős része amúgy japán: futómű és fékek.
Hátrahajlított láb: valamennyire szinte minden naked gépen hátra van hajítva, így sportosabb az üléspozíció. Nem mindegy viszont,, hogy mennniyre. Aminél szinte teljesen alattad van, az az endurósabb stílus. Egyébként én túrára azt vennnék, mert messze a legkényelmesebb, minden motortípus közül. Melegen ajánlom figyelmedbe ezért a Versyst, esetleg a nagyobb kerekű, tényleg endurosabb Transalpot.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
Itt van egy 10 perces videorészlet a túráról,nem a legjobb minőség.Kis méretű ablakkal nézzétek meg,ne teljes képernyős módban.
Minden utamat felveszem,csak azért,hogy ha valami galiba adódna akkor a videó alapján lehet tisztázni a körülményeket. Túrák megörökítésére és elmentésére nem igazén jó minőség,a motor és az út rezgésétől.
Jövőre majd veszek egy rendes kamerát.[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #57638 üzenetére
oszinten? nem emlexem ilyen reszletesseggel az r6-ra mindketto izgaga es nagyon pontos (az fzr/yzf vonalhoz kepest). az ulespozicio is sokkal sportosabb, bar szerencsere nem szoktam tamaszkodni a kormanyon, azert 60-70km utan a gsxr-en azt vettem eszre h tamaszkodom. na akkor inkabb megalltunk pihenni es utana inkabb 50km-enkent kb. a hangja nagyon szep, de van jopar fordulat, amikor zavaroan 'lebeg' egyenletes fordulaton es felhangosodik a sisakban, ami versenypalyan valoszinuleg nagyon ritkan fordul elo, de turazva sokszor. az elso evjaratuk az uzemmod-valtoval, de megtartottam "A"-ban (a B es C egyre szelidebbek). also tartomanyban szorakoztatoan haraposnak tunik, de valoszinuleg ehhez hozzatesz a hangja is, felul viszont szepen megindul. a tukrei is viszonylag hosszu szarat kaptak, elegge rezegnek ahhoz h messzire ne lehessen ellatni bennuk, de nem kulonosebben gond. palyan sajnos nem voltunk vele, ahol igazan megmutathatta volna mit tud. gurultunk sok szep, tokeletes minosegu aszfalton, de ott meg a szabalyoshoz nagyon kozeli tempokkal, mert bambultunk jobbra-balra, tehat ott sem kapott a szajara. a tankja is eleg kicsi, pedig picivel jobban fogyasztott, mint a viharmacska, de megis gyakrabban kellett megallni vele.
szoval nekem tetszett, de termeszetesen nem erre valo, amire most egy hetig hasznaltuk -
V.Stryker
nagyúr
Ha már itt a hideg, szeretnék tanácsot kérni. Kivételesen nem a téliesítésről , hanem téli kiegészítőkről érdeklődnék.
Véleményetek szerint ez nagyon gagyi téli kesztyű vagy esetleg inkább ezt válasszam?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #57644 üzenetére
Attól függ mennyire hidegben akarod használni. Ezeket 10fok alatt szerintem már csak kompromisszumokkal tudnád hordani.
Valamint ajánlom, hogy személyesen menj próbálni mert sokat számít ha rá tudod húzni a kabát ujjára a kesztyű szárát.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #57646 üzenetére
Neked van? Én elgondolkodtam az olcsó Oxford típuson, de egyelőre nem merek belevágni: sajnos a GS-en csak 200W-os a generátor, és nem biztos hogy elég lenne mindenre. Amúgy milyenek a tapasztalatok ezzel a típussal? Hosszú életű, vagy szeret tönkremenni? Maga a gumis markolatrész kényelmes?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #57647 üzenetére
Nekem nincs, mivel nekem a motor kiképzése, burkolata olyan, hogy a kezemre nem jön szél, igy nem is fázik.
Amúgy ennyi pénzért már vannak komolyabbak is.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó