-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz StoneBridge #57933 üzenetére
Tavaly ilyen tájba mentünk egy Zp~Tátra gurit. Reggel 6-kor indultunk, köd/pára minden volt. Kint meg sütött a nap. Fel kell öltözni.
Golota:
Hülyeségeket írsz. Hagytam már el kamerát, nem esés miatt hanem elengedett a ragasztó. Simán leesett,majd kiesett a tokjaból, ennyi. Esésnél ha pont a kamerával találkozik valami az fog leesni/letörni/elengedni a ragasztása.
3psilon:
Azt hiszem egy Széchenyi a díja.
Canniball:
Méricskéjjél.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
PoLizei
aktív tag
A vezető szeme közelében szerelt kamerával lehet olyan videót csinálni, ami visszaadja az élményt. A fejtetőn is furcsa már a perspektíva, nagyon messze van a műszerfal, ami meg ha nem is látszik a filmen, azt meg sem szoktam nézni. A mellkashevederes felvételek még egész jók.
P*L****
-
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #57953 üzenetére
Az esetleg eszedbe jutott, hogy ha mondjuk 130-nál hagyod el (eszembe sem jut, hogy gyorsabban mennél), akkor az nem pont 90 fokos szögben fog a talajra érkezni, ergo akár el is találhat valamit mögötted? Az szintén teljesen kizárt, hogy esésnél megtámassza a fejedet?
Részemről befejeztem. Mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy balesetveszélyes dolgot reklámoztok, de úgy látom, hiába dumálok. Jó motorozást, remélem sosem kell megtapasztalnotok ezeket a dolgokat egy szarul sikerült helyzetben.
-
.mf
veterán
válasz canniball #57726 üzenetére
Az enyém képe is eltűnt.
Válassz, két hónappal ezelőtti jobb fotó:
Vagy a tegnapi állapota
Utolértem egy alig-kivilágított mezőgazdasági lassú járművet éjszaka -- mire észrevettem, már túl késő volt. Gondolom látszik a képről, elég csúnyán összetört. Első felni behajlott-betört, jobb első tárcsa kihajlott, futómű bement a hűtőbe, váz horpadt- hajlott, kuplung-dekli betört, jobb idom ripityára, bal darabokra, tank elülső oldala kiszakadt a vázból, stb.
Ja és mindez Szlovákiában, Zólyomnál.
Ehhez képest én, csodával határos módon, nem csak, hogy túléltem, de még törés se, csak pár csúnya zúzódás. Lábon voltam végig, mentő-tűzoltók, mentők, rendőrök. Szerencsésen estem, és a védőfelszerelés is tette a dolgát.
Motort pár ismerőssel hazahoztuk, reggelre értünk Pestre, előtte engem ledobtak a Fiumei úti balesetin, röntgenek, ultrahang, 9-re már otthon voltam és dolgoztam.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
HSM
félisten
válasz baboss #57956 üzenetére
Jó, hát persze, de nem a kamera volt a lényeg. Van belőle az AS20, azt 30 rugó körül szórták nem olyan rég. Persze, a képminősége szerintem nem éri el az SJ4000-ét.
Amúgy ezekkel is tuti meg lehet csinálni egy tépőzáras rögzítést, csak meg kell okosan álmodni. Pl. [link]
Meg egy sisak oldalára rögzítőset is láttam valakitől, de a link már nincs meg.
Az SJ4000-ekkel nem szoktak vacakolni, mert elvileg van hozzá gyárilag ragasztós rögzítő, ami egyből mehet a sisak oldalára. Mondjuk az alá is mehet a tépőzár, ha elég nagy a felület, hogy megfogja.(#57958) .mf: Azt kell, hogy mondjam, hatalmas mákod volt, hogy nem lett nagyobb baj. Szerencsére.
Nem szabad vakon vezetni, az kész orosz rulett. Gondolom, most már Te is látod....[ Szerkesztve ]
-
-
Ferdzsoo
addikt
Még egy ok amiért nem motorozom éjszaka...
Kicsit részletesebb leírás?
Trakesz volt? mennyivel kaptad el? Hova csúsztál? Motor merre ment stb.stb.?
Persze ha csak nem esik rosszul beszélned róla...."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
zeon.hu
nagyúr
okos sisak. csak drága
#?*@&!
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57960 üzenetére
Azt írta a fórumtárs, hogy "Utolértem egy alig-kivilágított mezőgazdasági lassú járművet éjszaka -- mire észrevettem, már túl késő volt.", amiből én arra gondoltam, hogy túl gyorsan ment, és így nem volt már elég ideje lefékezni, mielőtt megtörtént volna a baj. A KRESZ-ben azt nevezik vakvezetésnek, amikor a gépjárművezető által belátott út rövidebb, mint a féktávolság. A leírás alapján itt pontosan ez történt.
-
HSM
félisten
-
.mf
veterán
Az volt, nem tagadom. Láttam már motorosokat úgy meghalni, hogy a motorjaik az enyémhez képest pöpec állapotban maradtak.
Előző kanyarnál a szembe jövők miatt lekapcsoltam a refit. A traktor utánfutóján kb. dísznek volt az a két pici piros, az egyiket az útszéli kisoszlopnak gondoltam először. Volt még rajta egy háromszög is, de fejmagasságban, amit a tompított már nem világított meg.
Mire realizáltam, hogy ez itt egy jármű előttem, már ahhoz is túl közel volt, hogy kikerüljem. Belemartam a fékbe, de az rövidesen engedett, én nagy szerencsémre balra le-hátra estem, motor jobbra-előttem, utána csak annyi, hogy lehuppanás, pörgés-csúszás, földön vagyok, motor is meg én is a szembesávban, menjünkleazútról, egybenvagyoke. Ennél pontosabban nem tudom. Szerintem a motor stréhen, 45 fokban, első kerékkel előre csúszott a bal oldalán, beérte az utánfutót, nekicsapódott előbb kerékkel (itt kapott a felni, tárcsa, villa), majd jobb oldala felágaskodott és azzal is, így törhetett ripityára a jobb idom, tört be a kuplungdekli, horpadt-hajolt a váz.Eddig kb. 50k km-ből elég sokat vezettem már éjszaka, rengeteg őzet-rókát mindenfélét láttam már, de ez a mérete ellenére még annál is nehezebben kiszúrható volt, koromfekete, két pici lámpa, semmi tükröződő felület. Igen, gyorsabban mentem (de annyira nem sokkal) -- mert a Tátrában már kezdett elkapni az eső, és már este és hideg volt, annál már csak az rosszabb, amikor este, hideg és megázva mész. De ha rendes világítása, egy-két fényvisszaverő lett volna rajta.... Kocsikat-teherautókat sorba lazán kerülgettem.
Szlovák rendőrök persze azt hozták ki, hogy világítása volt, háromszög volt, én vagyok a hibás, mert nem számítottam egy 10-20-szal haladó feketeségre, és megbírságoltak. Szerencsére csak 50 EUR-ra.Moszkító: ebből már nem sok lesz -- ld a felsorolást. Első traktusból semmi sem ép. Mögötte hűtő is törött-hajlott. Váz horpadt, talán hajlott is; blokk se tudom, hogy repedt-e. Blokk meg már úgyis érett a nagygenerálra, vezműlánc cserés volt, szelepekkel is volt valami, mert kompresszió már év elején is csak fele volt, azóta még romlott. Segédváz, hátsó idom, hátsó kerék, kb ennyi maradt Amit erre rá kéne költeni, abból lehet, hogy egy másik is kijön.
Feree: miért ne tudnék... még valami kérdés?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-Mosquito-
őstag
Plusz még szemüveges is vagy, bár nem tudom ez mennyire befolyásol esti vezetés közben. Igazad van ebből nem lesz már motor, esetleg Sima Béla tudna valamit kezdeni vele,de milyen áron. Lényeg,hogy élsz és nem lett maradandó sérülésed!
HSM:
Szeretek este, kora reggel motorozni. E miatt is cseréltem ki az izzókat, lett DRL és most kap majd egy Cree ledes távfenyszóró féleséget is.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
HSM
félisten
Igen, azért is írtam, hogy oltári mák, hogy így egyben maradtál.
Tudom, milyen este sötétben, hidegben, esőben menni többszáz km-t. Volt már benne részem, esőruha nélkül, ráadásul, csak simán motoros ruhában.
Ebben az egészben csak az a nagyon rossz, hogy így bukta a kár, ami keletkezett a motorban, ha jól gondolom. Az pedig nem kevés... Amiket írtál, teljesen GTK....
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #57971 üzenetére
Én nem szeretek félhomályban motorozni, de a gép világítására én is költöttem: ugyan még kapcsoló híján nem mennek a LED-es lámpáim, de a jó szándék megvolt bennem. A GE 120+-os izzóim meg ma jöttek meg (4 db), a motorhoz és a kocsihoz is (marad egy tartalékom).
Más: ez milyen lehet?!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #57975 üzenetére
Az Oxford jobb markolatának miért nem törik meg a kábele? Az is ugyanúgy csavarodik gázadáskor. Ez a legfőbb aggodalmam azzal is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
whYz
addikt
válasz Topiccsendőr #57977 üzenetére
Okes, talan tudok kolcsonkerni valakitol.
-
-Mosquito-
őstag
Megnézed az Oxford markolaton a kábel csatlakozást sokkal "húsossabb"/masszívabb a gumi kialakitása plussz íves is. A linkelt 18w tudás meg éppen langyos, egy fokozatú.. Az ár az jó de a tudása..
Ui. 17-én lesz a Bázismotornál akciók!Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #57979 üzenetére
Engem pont a 18W fogott meg (az árán kívül persze). El sem tudom képzelni, mire kellhet 50-60W egy markolatfűtésen, hacsak nem jégmotorozok... A Weller-pákám is 50W-os, én nem szeretem fogdosni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Doki16
addikt
válasz Golota #57941 üzenetére
Használtál már valaha ilyen kamerákat?
Pont az van amit utoljára írtál. Mivel míg rajtad van csak a menetszél behatásai érik ezért simán tűri és semmi nem enged el. De amint valami komolyabb fizikai behatás éri egyszerűen kipattan a sínből amibe bele kell csúsztatni. Annyira nincs erősre és merevre csinálva, hogy kibírjon egy nagyobb esést. Sokkal gyengébb a műanyag rész mint a műanyag. Annyira el van könnyítve a széleken, hogy egyből elreped. Ezt onnan tudom, hogy rosszul raktam fel egyet a sisakomra és próbáltam levenni úgy, hogy bepattintottam a tartót és amikor kicsit erősebben megrántottam egyből eltört a tartó amit felragasztottam. Gyenge a műanyag és rideg, ezért egyből elpattan.
Az már más kérdés, hogy mit össze nem kínlódtam mire sikerült levenni
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57971 üzenetére
Kora reggel, amikor hajnalodik, olyankor én is szeretek. De este, sötétben már nem. Engem nagyon frusztrál, hogy nem látok nagyon előre, és még ha lassan is megyek, nem érzem magam biztonságban.
Pedig az SV650S-en igazán semmi panaszom nem lehet a világításra, a 2db 55/60W-os izzó elég komoly fényt produkál előre motoros viszonylatban, mivel mindkettő megy egyszerre, nem félszeműzik.Városban amúgy, ahol van közvilágítás még elmegy, de a senkiföldjén a töksötétben már necces szerintem.
(#57980) bogyo112: Jó, de a pákád nem is két markolatnyi felületen csinál 400 fokot.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #57980 üzenetére
Olyan mintha az Oxfordon az 1 max jóindulattal 2fokozat lenne. Közben meg 5 fokozat van. Neked nincsen kézvédőd, na az esőben/hidegben ezzel finoman szólva is kevéske lesz. Nem akarlak rábeszélni az Oxfordra, de ne reklamálj majd ha vacak vagy tönkre megy hamar az olcsó markolatfűtés.
HSM:
Erre jön még Cree led ami mellett a 2db H4 refije elbujhat. 4eft-ért.
[link][ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #57986 üzenetére
Szombaton a Mecsekben szembe jött egy túra-BMW valami hasonló "fényágyúkkal" szerelve, nem semmi volt! szerk: az enyém ilyen: [link]
Markolatfűtésből igazából az Oxfordon merengek, bár ha jól emléxem, Indexen a grafománban sokaknak tönkrement (egy-két éve olvastam...)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57986 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy a dupla H4-et lekörözi.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #57987 üzenetére
Írtam régen, azzal jól fogsz látszódni, de nem látni. Szorja a fényt. 2db Saito és 2db Oxfordom volt már. Semmi hiba, ill. annyi, hogy a Saito gyengült és a puha markolat miatt rendesen megkopott. Az jó lenne tudni, hogy ami tönkre ment azt maga kötötte-e be..?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
A plexid sötétített volt?
A tompított a motorodon ha jól gondolom az hogy csak a bal oldali világít, a jobb oldali meg nem.
Csak ha felnyomod a refit akkor világít mindkettő.
A cbf-emen is ilyen volt, nagyon nem szerettem, a tompított fénye elég gyatra."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
polimorf
tag
Az a lényeg, hogy Te egyben vagy.
Viszont van egy rossz hirem, nekem is volt egy szinte ugyan ilyen esetem autóval itt Szlovákiában és a végén én voltam a hunyó pedig amibe én belementem traktorba még lámpája sem volt, de azt mondták ki, hogy nem a látási és útviszonyoknak megfelelően hajtottam és ezért én lettem a hibás. Szóval nem valószinű, hogy bárki kifizetné a károdat.SajnosMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57991 üzenetére
Egyébként én is. Más dolog, hogy nem biztos, hogy egyet is fogok érteni velük.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #57989 üzenetére
Szórja a lópikulát! 2 méterről egy 20 centi átmérőjű kört világít meg a falon.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
Szerencsére jó iparágban dolgozom, nem kiemelkedő (meg minisztériumi milliós), de elég korrekt a fizetésem. "Zsebből" azaz bankban lekötött megtakarításból bármelyik szalonba besétálhatnék. Az anyagi oldala nem érdekel. Inkább a motor törjön, ha már valaminek törnie kell, csak nagyon sajnálom, mert nagyon a szívemhez nőtt, sok szép emlékem fűződik hozzá, s egy puszta tárgynál nekem sokkal többet jelentett.
Feree: beépített napszemüveges. A motor dupla tompítottas, és amúgy elég jó (volt) a tompított fénye is. De ez a helyzet nem jött össze. Talán még kicsit lejtett is az út, ezzel is csökkentve a távot, mire bevilágította. Mindegy. Evvan.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
HSM
félisten
Ez még a "legszerencsésebb" baleset, ha sem az egészségedet, sem a malacperselyt nem tette tönkre.
Talán azzal tudlak vigasztalni, hogy a motor csak egy eszköz a motorozáshoz. A közös szép emlékek megmaradnak, később pedig egy új eszköz nyergében újabbakkal gyarapíthatod őket.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz zeon.hu #57999 üzenetére
A ZX6R felirat egyben tört le a jobb idomból, kb az a legnagyobb egyben maradt darabja. Azon gondolkozok a falra Meg még a fejidom és meglepően törés nélkül egyben maradt lámpák, meg a kiflibe hajlott féktárcsa.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok