-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
Ha valakinek még kétsége volt, miért érdemes beöltözni "csakaboltbaszaladokel" útra is.
-
runner 125
nagyúr
válasz Polemius #57151 üzenetére
Hjah.
Már dacból is felöltözök mindig. Kb. 2x mentem nagy melegben farmerben és utcai cipőben. Szét is qrta a váltó a cipőmet...Egyébként a VFR Club-os srác története is tanulságos, benézett egy STOP táblát Szlovákiában és telibevert egy kamiont, csoda h túlélte és ennyivel megúszta:
"Sziasztok!
Most éreztem úgy, hogy már meg tudom osztani Veletek a történetem:
2015.08.27-én reggel indultam útnak azzal a céllal, hogy barátommal Rimaszombaton találkozva, majd onnan a Tátra lábáig gyűjtve a kanyarokat, megalszunk egy kis szlovák faluban, majd másnap együtt haza motorozva hagyjuk magunk mögött az idei nyarat...
...sajnos nem jutottam el a találkozó pontig, mert néhány km.-el előtte balesetet szenvedtem.
Egy hosszú egyenes úton haladva, egyszer csak felbukkant velem szemben egy kamion, mely nem haladt el mellettem ahogy azt vártam, hanem hirtelen elkezdett előttem befordulni, keresztezve az útvonalam. Erőteljesen fékeztem és próbáltam kitörni balra, de túl hosszúnak bizonyult a jármű, így az egyik hátsó kerekének csapódva fejeződött be életem egy meghatározó korszaka, majd ugyanabban a pillanatban kezdődött el egy másik, melyet ezentúl szülinapi tortával ünneplünk családommal.
Az alábbi képeken láthatjátok, amit én NEM LÁTTAM! Az út amin haladtam, beletorkollott egy előttem keresztben elkanyarodó főútba, mely stop táblával volt védve (előlem). Hogy miért nem vettem észre a stop táblát?? Ezt már sosem fogom megtudni, ennek oka, szeretett motorommal együtt odaveszett...
Most, így kettős bokatörés, térdszalag sérülés, combcsont alsó, -térd feletti részének esetleges repedése, valamint zúzódások elszenvedésének közepette, arra kérlek Benneteket, legyetek a megszokottnál is figyelmesebbek és vigyázzatok magatokra, utasotokra!""Szia!
...a becsapódás után nem vesztettem el az eszméletem, mindenre tisztán emlékszem.
Ahogy földet értem, láttam hogy az út közepén fekszem...nem tudtam megmozdítani a lábaimat, ezért a kezeimmel kúszva vonszoltam magam az út széle felé, nehogy átmenjen még rajtam valami. Iszonyatosan fájt a bokám és alig tudtam kifújni a levegőt a tüdőmből...még a földön fekve jött a kérdés, vajon megvan mindkét lábam? Rettegve próbáltam kitekerdve odafordulni hogy lássam, megvannak.
A szlovák kórházban nem vágták le rólam a ruhákat hiába kértem, inkább kihámoztak mindenből...amikor a bakancsot vették le rólam, úgy éreztem, megy vele együtt a lábam is...egyszerre ordítottam a fájdalomtól és imádkoztam hogy a lábam megmaradjon... Másnap du. kezdtem megnyugodni, amikor már itthon, betoltak a műtőbe...A motor ropogása, a fájdalom és a félelem, minden pillanat örökre beégett az agyamba..."
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
Mint kiderült, a balesetet okozó hölgy az éppen megszűnő Astra biztosítónál volt...
runner 125: Ez sem egy túl szép sztori.
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz tboldi #57153 üzenetére
Ez az ország egy vicc, hogy ilyen cégek működhetnek Végeredményben az a szerencse, hogy így vagy úgy, de kártalanítani fognak téged úgyis, csak ez nem rövidíti le a folyamatot, hanem épp ellenkezőleg
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #57148 üzenetére
Nézelődtem is.mert volt mit nézni,de csak a tájat.Múzeum és hasonlóra nem volt időm meg kedvem se.
Este 21:45-re, de írtam is a hozzászólásban.Csak a fejem fájt a sisakban amikor rajtam volt a maszk,nem tudom miért de 1 óra után valamiért és érdekes fejfájást okozott.A másik sisak amit a gyerek használ az 1 mérettel nagyobb,majd letesztelem azzal is.
StoneBridge
Szép kis út lesz. Vasárnap nekem is volt egy kanyar kiegyenesítésem,jobbos kifele dőlő kanyar előtt fékeztem,de nem mertem bedönteni a gépet,mert azt gondoltam elfogok csúszni,ezért tovább mentem egyenesen,de szerencsémre volt út is hozzá. Az autó pályákra figyelj,mert én hazafele 1 helyen majdnem rámentem,de láttam a figyelmeztető táblát.Viszont egy másik részen biztos,hogy véletlenül ráhajtottam, táblát nem láttam,de 2 sávos út volt elválasztó korláttal és 130 volt a megengedett sebesség és kamera is volt az út felett.Nem tudom, hogy mi lesz a következménye. Pedig a GPS-en be volt állítva,hogy elkerülje.Egy 11 km-es szakasz volt és piros R1-et jelzett a GPS.[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz baboss #57155 üzenetére
Ennek már utánajártam, Szlovákiában motorral ingyen használható az autópálya, nem kell matrica!
(#57152) runner 125
Uhh, kemény sztori.
Ha jól hallottam a rendőrökre is nagyon figyelni kell SK-ban, vannak olyan "jófejek", mint a románoknál.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz tboldi #57153 üzenetére
Talán van esély kártalanításra. Unokatesóm autóval volt, amikor egy hülyegyerek telibeverte robogóval. Kiderült papír és rendszám nélküli 125-ös, biztosítás nélkül, a srácnak semmilyen jogsija nem volt. A lényeg, hogy a MABISZ megtérítette az unokatesóm minden kárát korrektül, de azért egy két hónapja ráment. Ha esetleg te is ide jutnál, akkor írj egy privit és összehozlak vele, hogy elmondja neked, miként kell intézni.
baboss: Lehet nekiszaladok én is az általad járt útnak. Nagy volt a forgalom? Rendőrök?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #57157 üzenetére
Nem volt nagy forgalom,de szerintem ez változó.Rendőr volt egy pár,de nem vészes.Van egy pár km-es útszakasz amit felújítanak,az út fel van marva és dobálja a motort.30-as tábla van kint,ott volt egy sebességmérő,de már a múltheti vasárnapi túrán is ott mért.
zeon.hu
Van.de a tetején és egész vékony,viszont a fejem a halántékomnál fájt 2 oldalt.Enyhe nyomást éreztem,olyasmi mint amikor bemegy a szél a sisak alá és a hideg széltől fáj a fejem.[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
válasz V.Stryker #57157 üzenetére
Az astra román biztosito volt. Mabisznak nincs köze az csak Mo-i biztosítókra vonatkozik.
Itt max a román "mabisz" játszik. Nem irigylem az ugyintezes miatt. Vicc hogy mennyien kotottek itt kgfb-t, valami 200 e ember van az utakon most. Anno en is neztem de felmentem a honlapjara és még a magyart is törték rajta írásban... azonnal ment a levesbe az ajánlat, pláne mikor láttam nem is magyar cég.[ Szerkesztve ]
-
ujskodas
tag
3 napja süt a nap, jó az idő! 3 napja vagyok szabin! 5 napja van itthon a kicsi lányom betegen!
Holnaptól meló.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
baboss
őstag
-
baboss
őstag
válasz StoneBridge #57168 üzenetére
Nem tudom pontosan megmondani,most próbálom megkeresni,de nem emlékszem hol van.Mind a 2 sávot felújítják.Több helyen is egy sávra van terelve az út lámpával meg anélkül,valamit a kis átfolyó hidaknál is javítanak.Talán KoVee84 vagy Shad0w kolléga jobban emlékszik rá a múltheti túráról.
[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz Topiccsendőr #57027 üzenetére
Köszönöm, ránézek a csapágyra! Ha tudok hogy tudom megállapítani hogy laza-e?
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
baboss
őstag
válasz StoneBridge #57156 üzenetére
Köszönöm a jó hìrt. Azon filoztam, hogy hány szàz euro lesz majd a büntetés.
[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz Topiccsendőr #57174 üzenetére
[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #57174 üzenetére
akkor a behuzott fekkel elore-hatra mozgatassal mar csak olyan esetben lehet erezni/hallani a kotyogast, amikor mar reges-reg cserelni/huzni kellett volna? vagy az csak bringanal mukodo technika?
-
FIREBLADE78
addikt
Nagy okosoknak üzenem,hogy semmi baja a kormány csapágynak. Nincs benne lengéscsillapító,tehát ez ilyen.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gery20
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.Röviden a story az, hogy egy német jó ember elütött a kocsijával, miközben irányjelző használata nélkül akart a 2-es főúton balra kanyarodni vagy megfordulni miközben én előztem. A vallomásában azt állította, hogy ő használt irányjelzőt és én előztem szabálytalanul, ezért a felelősséget nem vállalja. A rendőrség ezért műszaki szakértői vizsgálatot kér, ami azonban 3 hónapig is eltarthat a rendőrök szerint. A sérült motort a jövő hét elején el kell szállíttatnom a rendőrség telephelyéről. A motoron nincs casco csak kgfb! Szerintetek mit érdemes ilyenkor tenni:
a.) tároljam ilyen állapotban a motort és csak akkor legyen vele valami, ha már kiderült, hogy fizet-e számomra a biztosító vagy sem
b.) saját pénzen becsültessem fel a javítási költségeket és javíttassam meg a motort
c.) adjam el a motort ilyen állapotban ahogy most van (bár fogalmam sincs, hogy egyáltalán vesznek-e ilyet az emberek vagy kereskedők)
Előre is köszönöm a segítséget!
''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD
-
fattyu
veterán
válasz Gery20 #57179 üzenetére
1: attól hogy indexel még nem lesz elsőbbsége és ha te már megkezted az előzést ( amiről neki meg kell győződnie )....
2 ha nem volt kereszteződés, csak megfordulni akart akkor még egyértelműbben ő a hibás.
( hacsak nem fénnyel jöttél akkor 50:50 lesz belőle. )
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Xaels
félisten
válasz Gery20 #57179 üzenetére
Ennél azért lehetne több info. Gmapson mutathatnál egy helyet, hogy hol történt. Az, hogy irányjelzőzött még nem jelenti azt, hogy letaposhat az útról, attól még meg kell győződnie a művelet végrehajthatóságáról.
Tanulság: ezért nem szabad a helyszínt megbontani mindaddig amíg nem készülnek részletes fotók illetve a felelősség nincs rendezve ÍRÁSBAN. Mivel külföldi volt eleve a rendőri intézkedés a helyszínen alap kell legyen.
Az, hogy mit kezdesz a "ronccsal" a saját döntésed.
Más
Meg volt az első olajcserém, a frász belém állt mert a leeresztő csavar nehezen akarta megadni magát. Ugye tavaly az elsőnél meg is szakították a menetet... Kaptam új csavart végül és minden rendben volt.
A táblám stabilan áll a helyén
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
FIREBLADE78
addikt
Hogyan döntik el,hogy ki a hibás? Semmi tanú gondolom. Két ember állat valamit,ennyi.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Something_
őstag
Kb 1 hónapja leadtam gariztatni a hátizsákomat, most küldték vissza a dellát.
Nézegettem egy rakat táskát, de nem találtam jobbat a 2015-ös tech aeronál. Nincs is olyan táska, amibe bele lehet rakni külön a bukót, olyan megoldások vannak, hogy adnak hozzá egy sisakzsákot, aztán rá lehet fűzni a táskára és lóg rajta.Dainese új hátizsákjai viccesek. Mármint faszák, de 100%-ra megegyezik az Ogio-val, csak van rajta pár dainese logo és felirat és kb mindegyik táska 10.000-15.000-el drágább
Jobb oldalán a "régi" táskám, bal oldalon meg a leendő
Alpinestars Tech Aero Backpack Review at RevZilla.comLegalább korrekt volt az intercars, simán visszaküldte a dellát, habár nem igazán akart helyette mást eladni
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #57183 üzenetére
Vidd szatyorban,olcsóbb
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #57184 üzenetére
Néha olyan, mintha te hordanád szatyorban az agyad.
Szitál a kormányod és az a szerelő szerint normális? Vagy mire írtad ezt a nagyokosoknak?
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #57185 üzenetére
Az,hogy megleste a múltkori szerviznél. Jobban ért hozzá,mint a mezei szerelő aki életében nem szerelt ilyen típust illetve neki is ugyanilyen motorja van és maga szereli. Természetesen nem szitál egyenes úton és minden pillanatban,csak ha hoki az út és veretem,mint az állat.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
HSM
félisten
válasz Polemius #57188 üzenetére
Azért radírozás és radírozás között is komoly különbségek vannak. Ugye a mozgási energia négyzetes összefüggése a sebességgel. 100km/h-nál négyszer akkorát csúszol, mint 50-nél. Ez azért eléggé el nem hanyagolható. Nem azt mondom, ne öltözzünk be a sarki közérthez, de azért a kockázat is egész más.
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #57185 üzenetére
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #57192 üzenetére
De nem is indulok el olyan útra normális védőfelszerelés nélkül, ahol 50-nél gyorsabban megyek. Ha viszont nincs nagyon időm átöltözködni, akkor városon belül azért előfordul, hogy rövidebb utakat bevállalok minimális védő-öltözékben, extrém óvatosan. Értsd, sisak, kesztyű, hosszúujjú, és valami masszívabb utcai cipő, de más nem, mint pl. a motoros csizma, protektoros kabát, meg hasonlók.
Rövidgatyós, papucsos izompólós motorozni engem városban sem fogsz látni.[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz FIREBLADE78 #57177 üzenetére
Így, ahogy mondod
SJ4000 kamerát használok. Van kettő, de most csak egyet tudtam vinni.
Haver elcsúszott az sv-vel. Szerencsére nem lett baja. A motor is egész jól megúszta. Fékkar (cnc rövid) vége horzsolt, fékpedál picit hajlott, kormánysúly horzsolt, csavarja elhajolt, ami komolyabb az a kipufogó. Annak kicsit kilyukadt a palástja. Meg a fejidom kapott egy kicsit, de nem vészes, polírral megoldható.
Fordítva mentünk a pályán, célegyenes után erős jobbos, kb 45-50 km/h tempó. Én előtte voltam, de másik kolléga a pálya széléről nézett engem, majd hallotta, hogy amott karcol a lábtartó, lent a térd, majd erősebb karcolás. Pihentünk és folytattukFura a Zé, nehezebb is mint az sv, magasabban van szerintem a lábtartó, mert a térdem sűrűbben ért le. Persze azt húzhatom beljebb még, csak nem bízok ebben a gumiban (Michelin pilot power). Az első menetben eléggé bizonytalan volt (hidegen 1.6 bár, később mértem, melegen már majdnem 2bar volt), aztán szerintem bekopott rendesen vagy nem tudom, de második menettől már egész jó volt. Időben egyelőre lassabban megyek mint az sv-velsv-vel, de majd megszokom
Annyiból nem baj hogy nem jöttél velünk, mert nem bírtad volna oda meg vissza az utat. 140 körül mentünk, az meg nem jó neked.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #57187 üzenetére
Haggyamá, oké, kanyarodni jó lehet a supermotoval, de egyenesbe csapatni? 25 mp alatt eléri a 150-et? Vagy mi a csapatás?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #25954560 #57176 üzenetére
pontosan ilyesmi a helyzet. nagyon rangatni kell, ha az ember erez valami nagyon minimalis logast, akkor , mar reg szital a motor nagy sebessegnel. de van hogy csapagy csere utan nem szitalt es en meg nem mondtam volna, hogy baja volt. nehez megnezni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #57178 üzenetére
en volnek a nagyokos.
uzenem neked hogy egyaltlan nem biztos. nem uzemszeru hogy szital. a kormanygatlo nem erre valo. arra valo, hogy ha elkonnyul az eleje es valami meguti ne csapkodjon be.
egy beleszaros szerelo, aki nem akar eltolteni sok idot a vizsgalassal, ramondja hogy jo. te nagyokos.
ugyanez Volt a dt 200 asomnal. nincs semmi baja. 140 nel beszitalt. meghuztam a nyakcsapagyat, 140 felett is atomstabil. mindenki mondta ra, hogy ez ilyen, mert enduro. hat nem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
Na srácok, ma majdnem engem is elb@sztak. Még gondolkodom,hogy én mennyire tehetek róla... legyetek őszinték.
Megyek egy faluban, fő út. Az én sorom áll valamiért, mint a cövek. Szembe forgalom alig. Motorosként mentem előre a sor mellett, nem mint az állat, hanem ilyen 30-40 körül, nehogy valaki hirtelen megakarjon fordulni előttem.
Egyszer csak egy jobb oldali utcából egy nő jön kifele, ki akar balra kanyarodni, mivel látja,hogy áll a sor előtte, ezért csak azt nézte, hogy jobbról jön-e valami. Velem nem számolt, hogy előzöm a sort. Szerencsére ezt én is láttam , de már nagyon közel volt a fékezéshez, így egy gázrántással "elugrottam előle". Nem is tudom, hogy nem ütött el végül.Ez mennyire az én saram is?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Burt1793
veterán
válasz V.Stryker #57198 üzenetére
Ez egy tipikus baleseti forrás, ha azt nézzük, hogy ő nem adta meg az elsőbbséget, akkor az ő hibája, nem tudom, hogy mi van azzal, hogy kereszteződésben jobbról lehet előzni, illetve azzal, hogy álló kocsisor mellett jobb oldalt kell elmenni. Figyelni kell a kereszteződést motorosként és megállni/gyorsítani. Jól csináltad.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hobby rádiós topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Külpolitika
- HTPC (házimozi PC) topik
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000