-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ferdzsoo
addikt
válasz laccczka #69939 üzenetére
Én még mindig fenntartom azt a véleményemet hogy egy motor 250ccm felett soha nem lesz olcsóbb a kevesebb fogyasztása miatt mint egy autó.
A spórolás miatt ne vegyél motort mert nem fogsz vele spórolni. Amit esetleg megspórolsz az üzemanyagon, annak a többszörösét fogod majd olajcserékre költeni, láncszettre költeni, gumira költeni, meg ruhára, bukósisakra és minden ilyen kiegészítőre. Nem fogja megérni, soha nem fogja visszahozni az üzemanyag differencia a plusz költségeidet ezt garantálom....Ha a motorozás miatt akarsz motort venni, az egy teljesen más dimenzió.
És 500ccm alatt semmit nem vennék a helyedben, napi 120km-re pedig végképp nem..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #69951 üzenetére
"spórolás miatt ne vegyél motort"
Van benne valami.
Második jármű, második biztosítás, ráadásul, ha nem volt előtte motorod, akkor A0-al indul a kötelező, plusz súlyadó, ezeket is bele kell sajnos számolni a fenntartási költségbe.
125-össel nem szabad kimenni hosszabb távra országútra, ahogy bogyó nagyonjól leírta, egy nagyobb motor pedig már fogyaszt majdnem annyit, mint egy dízel autó.
Ráadásul az autót sem fogod eladni, abba is megy bele a pénz.
Amit meg lehet spórolni, az az idő, és esetleg a parkolás. -
canniball
nagyúr
válasz Ferdzsoo #69951 üzenetére
A kevesebb fogyasztás miatt sanszos hogy nem nagyon lesz olcsóbb a motor mint az autó, nekem pl. a paripa többet eszik; ha azzal a spórolással is számolunk hogy nem kell a dugóban szöszmörögni, akkor talán egálban vannak.
A többi meg egyértelműen "ráfizetés" az autóhoz képest, amennyiben szimplán az anyagi részét nézzük a dolognak.laccczka!
Ha tényleg akarsz motorozni én a helyedben tuti a korlátlant csinálnám. Az összeget pedig valamennyire jó lenne belőni, nem mindegy hogy 500 ezret tudsz/akarsz rászánni vagy 5 milliót.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Something_ #69955 üzenetére
A dugó és a parkolás valóban problémás lehet, de az is lehet neki nem az, ezt neki kell mérlegre tennie. Nekem már az eleve problémás ha Pestre kell menni.
A keret meg egy olyan dolog hogy egy bizonyos szintig nyilván mindenkinél képlékeny, de ez a szint mindenkinél más és más. Ezt megint neki kell tudnia. Én is olcsóbb gépet néztem eredetileg, aztán szerencsés helyzetbe kerülvén ez is belefért, de kétszer ennyiért hiába akartam volna az nem fért volna bele.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Polemius
aktív tag
válasz laccczka #69946 üzenetére
Ilyen célra szerintem pl. a Suzuki GS500 kimondottan jó választás lehet. Normál karbantartás (ami ez esetben nem egy vagyon) mellett kimegy a világból, van belőle fojtott verzió (de ha már nem B125, akkor érdemes A-ra menni), és elég sok van a piacon.
Bogyo112 is ilyenre nyergelt át, biztosan megosztja a tapasztalatait, ha kéred. -
A Dunakanyarban egy kawaszaki kle 500-as civil rendőrmotor is cirkál. Ez eddig biztos. Fekete-arany.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintetek ez ér valamit? [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #69959 üzenetére
Én is gondolkodtam ezen, de én nem merném ott hagyni a gépen (annyira azért nem olcsó hogy valaki magával vigye ha megtetszik neki); inkább rákérdeztem Tommotnál mennyi lenne a beépített verzió.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
FIREBLADE78
addikt
Mol lánc tisztítót molon nem kaptam. Csak lesett,hogy van olyan. Hol lehet ezt beszerezni? Netről nem rendelnék.
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Polemius
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #69961 üzenetére
szerk: hülyeséget írtam. Lánctisztítót keresel? Van olyan a MOL-nak?
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Bogyó bá' #69959 üzenetére
Azt nem tudom, hogy ez a párna ér -e valamit, de akinek zselés ülése van, az esküszik rá, hogy nagyon király dolog. Szerencsére nekem nem kell, mert találtam az enyémre egy nagyon kényelmes ülést. Hétvégén gurultunk kb. 700km -t, és meg sem éreztem. A pénteki Bp. - Harkányt (250km) is letoltam "egy seggel".
-
válasz Bogyó bá' #69959 üzenetére
Röhögni fogsz, de alapvetően kutyáknak szánt 30x60-as hűtő lapot lehet venni. Sokan autóba vagy csak simán székhez veszik, de alapvetően kutyáknak szánt dologról van szó. Ez a cucc ha ráülsz, tehát nyomást fejtesz ki rá, akkor 8 fokkal alacsonyabbra hűti a hátsódat mint a külső hőmérséklet. Kipróbáltam ráültem farmerba, működik ne mkamu. Mondom veszek a motorra, csak egy a gond, inkább kettő. Ez nem épp puha dolog tehát javítani nem javít a kényelmen és hát babakék.
(#69962) FIREBLADE78 ! HÁt most nagyon mellé lőttél. Tegnap este óta dolgozok, most értem haza, de lehet kockulásnak is hívni. Ált szabadidőmben írok, mert itt akad olyan munka alatt. Aztán meg te nem tudod mennyit megyek ide-oda amoda. Mostmár igen gyakori, hogy 2 naponta tankolok ált 10 litereket. Hol munka, hol pedig szórakozás miatt megyek ennyit. A Dunakanyart meg meg lehet unni igen hamar. Minden fűszálát ismerem oda-vissza. És még valami! Már nem ott élek, max kijárok oda.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #69962 üzenetére
Nem mindenkit érdekel a táj, speciel engem sem...
Symbi!
Ez komoly! Ehhez még nem volt szerencsém, zselés irodaszékhez viszont már igen, az teljesen más volt, nem is tudom, kb. mintha lágy sziló lenne a szövet alatt és hosszú távon tényleg kényelmes a "sima" székhez képest.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
válasz canniball #69967 üzenetére
És kissé kemény, de semmiképp nem olyan mint az ülés. Engem kimondottan a színe zavart. 5000 rongy volt ez a méret és 2 éves szavatosságot írtak neki. NEm hittem el, mondta a nő ülj le, áááááh legyen. Ülök rajta és farmeron át olyan volt minta jégkockákra ültem volna. Ugye alapból az a funkciója, hogy ha a kutyusnak melege van és rájön, hogy működik akkor mindig ide fog ülni. Van névjegyem, megkérdezem páromat meg van e még vagy kidobta. Babaékék.
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #69959 üzenetére
Beépítettre szavazok. Ültem múltkor egy Tommot féle VFR ülésen, hát na, azért durván más. Iszonyúan érezni a "gélt", de a legjobb, h szinte nulla rezonanciát továbbít.
Ha megtartom idővel lehet én is csináltatok, de most az a qrva dobozszett fontosabb volna, persze sehol nincs gyári.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
laccczka
tag
Köszönöm az újabb észrevételeket, tapasztalatokat.
A jogsi kérdéskörben nem a pénz dominál mert az csak egyszeri kiadás.
A hozzáállásom az, hogy miért adjak ki többet valamiért (ami esetemben az A2 vagy a korlátlan A jogsi) amit a büdös életben nem fogok használni.A motor választásánál is azért esett a voksom a 125-ös VAN VAN-ra mert tetszik és kényelmesnek tűnik.
Nem szándékozom cikázni a városban vagy csapatni az országúton. Csak vigyen el A-ból B-be. Kövezzetek meg de a sebességhatárokat mindig betartom. Ergo ha a városban tudok normálisan 50-el közlekedni illetve országúton megy 80-at az már számomra megfelelő.
Ráadásul a megteendő táv fele elég rossz minőségű.A MÁV nyaranként felénk (VADKELET) az 54 km-es utat általában 2 óra alatt küzdi le plussz ugye még el kell jutni is az állomásra illetve a járatok menetrend szerint indulnak nem pedig az én érkezésemet nézik.
A saját gépkocsimmal ez sosem több 1 óránál.Az anyagiakra rátérve jelenleg úgy állok hozzá, hogy behiteleznék egy újra. A SUZUKI mostanság 3%-os THM-el hirdet.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Geresics
addikt
válasz laccczka #69971 üzenetére
Minden érvedet értem, és elfogadom!
A leírtak alapján tisztázódott a keret, és az "életkor" is. A VanVan helyett azonban én megnézném a helyedben az Inazuma 250-t! Alig drágább, mint a VanVan, ugyan az a hitel van erre is gondolom, és azért mégis 2x akkora lökettérfogatról beszélünk!
Magáról a motorról sajnos semmit nem tudok, de google-vel találhatsz magadnak teszteket (pl. MotorRevü)!
Tényleg életveszély városon kívül ha nincs tartalék a motorodban![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
válasz laccczka #69971 üzenetére
Akkor motorral el fognak taposni, mármint ha ennyire csontra betartod a sebességeket. Nem úgy tűnsz mint aki tudja mi lesz ha felülsz egy kis motorra. Mai fejjel kihagytam volna mindent ami mondjuk egy nexus 500-as nagyrobogó alatt van.
Véletlenül sem neked címzem, de mivel leírtad csak kijön. Azt aki óra szerint annyival megy mint ami a táblán van attól fel tudok robbanni. Újabban én nem tudom, de annyi hasonlóan lassan haladó járműbe akadok bele.... 2-3 napja. Ranault tália elől, mögötte kocsi sor, nem kicsi. Látom, hogy óra szerint 50-el mentünk. Kielőztem a sort jóóó nagy ívben Lfalun. Figyu, mert durva lesz. Beértem Endrére. BEVÁSÁROLTAM és az a pappa akkor ért be mögém a lámpához miután végeztem, kivártam a sorom meg minden. Ilyen 100km-eket 1 óra alatt megteszek. Melóba a 15-öt legutóbb 13 alatt tettem meg, hajnalban. Amúgy csak nem aludtam, nem harapok.Értékeld át a dolgot és vegyél nagy motort, mert ilyen kis 125-ö visító csodákkal el fognak taposni.
-
canniball
nagyúr
válasz laccczka #69971 üzenetére
Anélkül, hogy bármiről meg akarnálak győzni:
- tapasztalatból tudom alátámasztani amit nauro kolléga ír: a CG125-tel nagyon meg kellett gondolnom, hogy egy "tájnézegető módban" közlekedő autóst mikor állok neki előzni. Ráadásul ha a sofőr ilyenkor ébred rá, hogy a 70-80kmph az nem 90 és a gázra lép (a motort sok autós kihívásnak veszi), akkor az a kevés tartalék is két másodperc alatt lenullázódik.
Városban nem volt gond, ott "felvette a versenyt" a legtöbb autóssal (nyilván a bömbisekkel nem).
- ha rossz az út felétek akkor emiatt is meggondolandó, mivel lassabb leszel a többi közlekedőnél az illendőség és a veszélyek elkerülése miatt is a sáv jobb szélén kell majd haladnod, márpedig az út jellemzően ugye ott a legrosszabb. A Van van-ra nem tudom milyen futóművet szerelnek, de itt a környéken van olyan útszakasz amin a CG-vel inkább visszafordultam mert úgy éreztem kirázza belőlem a lelket, az SV-vel ugyanott bár nem fénysebességgel de nagyobb gond nélkül át tudtam csapatni.
- az új motor alacsony kamatra csábító lehet ha belefér a büdzsébe. De az egyik "nagy igazság", hogy egyszer minden motor az oldalára kerül (nem feltétlenül azért mert ökör módjára veretnek vele, lehet akár egy rosszul sikerült letámasztás is az oka) és ha az egy új motor akkor jobban fogod sajnálni (persze ha használt akkor sem jár fölötte táncot az ember). Én úgy gondolom egy dolog szól az új mellett: az előélete (egész pontosan hogy nincs).Summa summarum: ha úgy érzed elég az A1 csináld azt, legfeljebb ha később úgy ítéled meg hogy kevés 2 éven belül úgy rémlik relatíve nem nagy felárral ki lehet hozni a különbözetit (mármint a kettő együtt az A-hoz képest). Az új motor helyett viszont inkább egy jól megnézett hadználtra voksolnék.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Kolondrum #69974 üzenetére
Jó idő van, pláne ha hétvégén volt nem kell ezen meglepődni, ilyenkor mindenki előveszi az autót, az aki csak hétvégén ül bele vagy csak napsütésben gurul ki a garázsból. Örülj neki hogy motorral voltál és nem kellett a sorban kullognod.
Aki pedig követi amit a Kresz enged az szabályos, azon nem kell felhúzni magad; anyázz annak aki a megengedettnél is lassabban molyol az úton.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Kolondrum #69966 üzenetére
OK,de itt alföldön semmi nincs,fos puszta,semmi kanyargós rész,hitvány út. Én is ismerem minden méterét,de mégis más. Vettem ponyvát,shox defense L-es,pont jó lett. Rámakarták beszélni a givi-t 14k-rt. Még jó,hogy nem azt vettem.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #69975 üzenetére
Hát, sajnos nem nagyon éri meg kicsire, aztán felárasan nagyobbra megcsinálni. Amennyi plusz idő, pénz, vacakolás, utólag mindenki rájön, hogy nem érte meg - főleg ha valami kis hiba miatt még meg is rántják. Ha van lehetőség, nagyra megcsinálni és kész. Sosem lehet tudni, mikor lesz jó még az! De persze aki rám hallgat, az azt csinál, amit akar...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #69978 üzenetére
Így igaz, főnök!
Nekem végülis "megérte" az A1, mert:
- nulla motoros tudással (nem robogóztam sohasem) el sem mertem volna kezdeni az A-tanfolyamot. Drága, hátha már a tanfolyamon kitöröm a nyakamat , aztán lehet hogy kidobott pénz az egész, mert úgy sem fog tetszeni a dolog.
- a kicsivel ugyan néha küzdelmes volt az élet az országúton, de tőle kaptam kedvet az "igazi" motorhoz: az országúton, bő két év alatt lenyomott 19 ezer km sok mindenre megtanított. Szóval nem volt az rossz dolog.Ha a dupla tanfolyamra eltöltött időt nem számítjuk, akkor pénzben ugyanott állt meg a két eksön együtt, mint nulláról indítva az A lett volna.
(#69980) Daywalker: jogos, de ha az oktató 3 évvel ezelőtt alám, satnya, rozoga, beteges öregember alá tolja a rutinpályán a 650-es Gladiust, akkor - miután az első nyolcasnál magamra borítottam volna - soha a büdös életben nem megyek vissza a következő órára. Ez nagyjából hót' ziher....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #69979 üzenetére
Igen, de attól hogy nagy jogsid van, vezethetsz kisebbet, nem fáj semmibe, ha megvan a jogsi. Ellenben fordítva nem igaz. Meg azért mert rendes A-t csináltál, nem kötelez arra, hogy nagyobbat vegyél. Úgy gondolom egy bizonyos kor felett az ember már tudja hogy mit akar, és nem öli meg magát (ergo nem vesz ezredest 0 tudással, vagy ha mégis, akkor tudja fejben kezelni). De a motorozás tök olyan, hogy többnyire az ember rájön, hogy nagyobb kell neki, mert a kicsivel könnyen eltapossák - kivéve belváros, ahol a kicsi és agilis motorok, robogók többet érnek, mint a nagymotorok. Én sem szívesen megyek ki a 125-ös robogóval autópályára, mert még a busz megelőzése is rákészülést igényel. Nem is tudom hányszor hallotta már ezt a 125-ös elég lesz, nem akarok meghalni stb mantrát, aztán mindenki feljebb lépett elég hamar.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
canniball
nagyúr
válasz Daywalker #69978 üzenetére
A különbözetit csak opcióként hoztam fel, mivel most úgy gondolja elég az A1. Érthető az ő álláspontja is, ha végül úgy ítéli meg valóban elég lesz a 125ccm akkor a B125-ös jogsija félpénzből megvan.
Amúgy ha emlékszel nekem is különbözetivel lett A-m, azon kívül hogy plusz egy vizsgára és plusz egy jogsira kellett türelmetlenül várnom nem jártam rosszabbul mintha egyből korlátlanra mentem volna (bár igaz én még szerencsés időszakban mentem, nem tudom most mennyibe fáj a különbözeti), ellenben egy valag lóvét dobtam volna ki feleslegesen ha mégsem kap el a "gépszíj"...de elkapott.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
FIREBLADE78
addikt
Akkor én mit szóljak?! Még M kategóriám is van .
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Polemius
aktív tag
Műszakira kellene vinnem a gépet, de mintha senki nem akarna szombaton pénzt keresni ilyesmivel...
Tud valaki szombaton is működő vizsgaállomást Győr-Moson-Sopron megyében?
Mondjuk úgy, hogy a határhoz közel, Győr-Csorna-Sopron-Szombathely vonalon valahol. -
#79335424
törölt tag
válasz FIREBLADE78 #69984 üzenetére
Az mi?
-
#79335424
törölt tag
válasz FIREBLADE78 #69987 üzenetére
Én is 14 évesen vizsgáztam, de nekem nem kellett hozzá robogó. Csak ki kellett tölteni a tesztlapot, és ennyi. Gyanítom, hogy van köztünk némi korkülönbség.
-
Rent
senior tag
Na megrendeltem a gyári helyett az új légkürtöt ebay-ről.
Stebel M80/2 Magnum Chrome. Vz800 ra lesz, remélem nem lesz olyan harmatos, mint a gyári.
Ami még nagyobb öröm, bódottá az az, hogy 2 hét múlva megy újra szerelőhöz (1 hónapja lábtartós bukócső, légszűrők, olaj, olajszűrő, karbik tisztítása, karbi membránok cseréje, karbiszinkron, szelephézag állítás, első fékbetét csere) és kinyílik a silvertail dobom, valamint szívató és teló szimering + olajcsere, valamint légkürt csere stebel magnumra
Van valakinek tapasztalata, hogy nyitott dobbal problémáztak volna a műszakin?[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
-
runner 125
nagyúr
Egy röpke szösszenet gumiügyben.
Helyi motoros találkozóról ismertem meg egy srácot, ugyanolyan gépe van mint nekem, elbeszélgettünk, mondta még annó h van műhelye meg minden, szóval akár ha gumit kell áthúzni, keressem bátran. Nyilván nem kívántam ingyen semmit, de gondoltam ha már tavaly megbeszéltük, élek a lehetőséggel és egy ismerősnek fizetek. Most hétvégére be volt tervezve a Balaton, feltétlenül új gumikkal akartam menni, de a munkám miatt nem tudtam elmenni hozzá motorral, így egy barátomat kértem meg, h vigye már fel Sopronba hozzá a motort pénteken és cseréljék le a gumikat. A 2 gumit kivitte a futár a sráchoz, haverom elvitte pénteken a motort. Majd csörög a srác, h nem tudják levenni a gumit, mert a gépbe nem lehet befogni a kereket sérülés nélkül, akárhogy "próbálja". - WTF?! 3x kérdeztem meg előtte telefonban a tagot, h ugye meg tudja oldani és mindezt úgy h egy karc ne legyen a felnin... a válasz mindvégig az "igen, persze" volt.
Haveromnak mondtam h ne is kockáztassa, hagyja ott a pcsába, vigye haza a motort, majd elviszem akkor én valahova.
Mindeközben ahogy próbálkozott szerencsétlen félnótás az acélfelnikhez használatos, 5 x 3 körmös géppel, az egyik felén faxán megnyomta pár helyen az addig új, kavicsmentes első felnim belsejét. Azt hittem szétkúr az ideg amikor mondja a haversrác, h mi van. Javítófestékkel beecsetelgettem, illetve becsiszoltam, ha melléguggolok akkor látszik csak, na de akkor is.
S egy ilyen kontár vallja magát szerelőnek, aki még nem is hallott a műanyag betéttel ellátott pofákról, vagy éppem a műanyag élvédőről, aminek neki tudja a "pajszert" támasztani.
Szombat délelőtt bevittem Sopronba a két kereket, kb. az első gumis azonnal meg tudta csinálni úgy, h egy karc nem esett a felniken.
Konklúziót levontam. Legközelebb normális gumishoz megyek és magam viszem."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Formula-1 humoros
- Autós topik
- Horgász topik
- Tőzsde és gazdaság
- Linux felhasználók OFF topikja
- Jelentős előnyt kínál az egységes memória az OpenFOAM keretrendszerrel
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Linux kezdőknek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest