-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #69502 üzenetére
Azért, mert nem a főtengely hajtja a kereket, hanem van közte még néhány áttétel. Márpedig a kisebb fordulatra tervezett motorok (márpedig a 135Nm 125LE nem túl pörgős motorra enged következtetni) mellé hosszabb áttételt szokás tenni, és máris nem olyan az a 135Nm, mintha egy rövidebb áttétel mellett lenne.
A dízel autót végképp nem értem, hogy jött ide....
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kroni1 #69500 üzenetére
Tisztában vagyok vele, hogy kellő alázattal kell kezelni ezeket.
2009-ben kezdtem egy Puch Maxi S-sel, majd 2012-ben jött a 125-ös ETZ, majd 2014-ben a Honda CB500X, és most oldottam fel a 35 kW-os korlátot. Szóval, ha nem is sok, azért valamennyi rutinom van már. A tanulómotorral (2001 Honda CB600F Hornet) csak a legelső elindulás volt olyan "hűha", utána már úgy éreztem, mintha mindig is ilyet vezettem volna. Persze nem is akkora nyomatékgyár, mint a boxerek.
Nem vagyok az az állatkodós fajta, igyekszem ésszel és biztonságosan közlekedni. Ha szem előtt tartom, hogy ez olyan, mint a medve (vagyis nem játék), szerintem nem lesz gondom.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Tudom, hogy a váltó megsokszorozza a nyomatékot az alsóbb fokozatokban mindenképpen, de ettől függetlenül is biztosan nehezebben irányítható egy ilyen erős motor. Én egy idei Africa Twin-nel mentem, ami azért gyengébb is, de hasonló karakter, nem egy kismotor, na. Nem kell sok gázt húzni a nagy tempóhoz se, nem városi szaladgálásra találták ki őket. Szerpentinen felfelé, megpakolva, oda kell.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #69504 üzenetére
Itt egy dögunalmas videó, ahogy motorozok a városban. Ebből leszűrhető, hogy milyen a vezetési stílusom.
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #69505 üzenetére
Igen, tuti óvatosabban kell ezekkel bánni. Az SV is ilyen, mégsem estem vele hasra, pedig enyhén más karakter, mint az azelőtti 50-es nagyrobogóm volt.
Csak azt akartam mondani, valóságos körülmények között nem az fog kijönni, hogy mondjuk 64nm egy SV, és akkor duplaolyan vadul indul az 1200 boxer...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #69513 üzenetére
Akkor -Mike--nak lesz miből válogatnia!
-
BoB
veterán
650- es SV-vel nagyon vigyázni kell? LoL hagyjuk már... Kezdőknek meg nőknek szokták ajánlgatni ugyanúgy mint az én gépemet is (F800).
Folyton előadod hogy bezzeg' a 650 SV milyen láncrángatós vadállat amivel óvatosan kell menni.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Bogyó bá'
nagyúr
A 650-es SV (blokkjával szerelt Gladius) a rutinpályán ritka utálatos valami, de a forgalomban még kezdőként sem okozott semmi gondot (imádtam), pedig néha igen nagyot csavartam a markolaton. (Leszámítva azt, hogy olyankor az oktató hangja a szamárordításra emlékeztetett a fülhallgatómban)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
demars
addikt
Enyémet másnap postára adták. Néhány nappal később rendeltem.
Más: Nyaralni vagyunk Békésszentandráson, a másik fórumon pont találtam hátsó doboz konzolt, Szentesre elmentem érte. Saját gyártás, de jól megalkotott. Kaptam távtartókat és csavarokat is hozzá. Picit beszélgettem a sráccal (jó fej volt, mondott sok okosságot, hogy mire figyeljek), le volt döbbenve, hogy az enyémen nincs közép sztenderd. Azt mondta ezeknél gyári tartozék volt anno. Jó lenne nekem is, de horror áron láttam külföldi oldalakon múltkor. Jó lakatost nem ismerek aki ilyennel foglalkozik.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Kroni1
veterán
Egyetértek! Az F800 is egy nagyon kezes kis gép de bőven elegendő lehet hosszútávon is. Én is majdnem F800GS-t vettem, csak használtan is rohadt drága lett volna, így lett végül az R1150GSA.
Az új LC Boxerek meg teljesen más kategória nemcsak az SV-hez és az F800-hoz, de a korábbi nagy boxer BMW-khez is! Én sírva ültem vissza az enyémre, unokatesóm 145LE-s FZR1000 Exup-jához képest is sokkal durvábbnak tűnt a 125LE-s GS, pedig nem is a legélesebb motorkarakterisztikával mentem, hanem azt hiszem Road módban ami annál kicsit visszafogottabb. De az egyel korábbi 110LE-s GS tulaj srác is úgy szállt le róla, hogy ha ez 125LE akkor az övé az nem 110 pacis, mert vagy kétszer olyan erősnek érzete! Ez azért lehet, mert az új az alul is fényévekkel jobban tol, kb. olyan érzés, mint egy villanymotor.
tboldi: De ha úgy motorozol mint a videón, akkor nem lesz gond vele!
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Igen, vigyázni kell vele, főleg egyesben elég komolyan meg tud indulni egy meggondolatlan gázadásra.
Jó nagy marhaság szerinem kezdőknek ajánlgatni... Azoknak 100X inkább egy békés sor4, vagy esetleg egy kisebb teljesítményű sor2 az ideális szerintem.... SV650-et én csak a bevállalósabbak alá tennék kezdőmotornak.Hol adtam elő, milyen vadállat? Éppen azt ecseteltem, hogy biciglinek érződött a GSXR100-hez képest, ráadásul épp neked írtam... [link]
Ettől függetlenül elég vad egyesben, csak sajnos az egyesben max 70-ig megy és utána vége a durvulásnak.[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz demars #69520 üzenetére
kicsit irigyellek, imádom azt a környéket.
Ha nyugdíjas leszek elmegyek gátőrnek a Kákafoki holtágra.Közép sztendert is ebay-on néznék a helyedben, vagy itthon bontóban.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
vlevi
nagyúr
válasz Kroni1 #69521 üzenetére
F800GS-t évekkel ezelőtt próbáltam, (nem vásárlási szándékkal, csak volt tesztlehetsőg, és kipróbáltam). Motorikusan nagyon tetszett. Szerintem finomabb, mint az SV.
Ami nem tetszett az F800-ban, hogy úgy éreztem, mintha fél számmal kisebb lenne, mint ami nekem jó. Persze, nem V-Stromról kellett volna átülni rá, és akkor nem érezném kisebbnek. Annál a Vara és az Adventure kivételével minden kisebbnek érződikDe az, hogy az SV650 egy kezelhetetlen vadállat lenne?
Nekem inkább azzal volt bajom, hogy a 100 lovas Fazer tanulómotor induláskor le akart fulladni. Mert az SV (és a DL) motorja alapjáraton, és alacsony fordulaton, még, ha darabosabbnak is érződik, nagyobb nyomatékot ad le, mint a sor4-ek.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
Nagyon szép ez a környék, öröm arra autózni. Már írtam cimborámnak, hogy szervezzünk erre egy karikát!
Az időjárás sajnos szeszélyes, hideg szél felhős égbolt, eső. Egy óra múlva meg tűz a nap. De így is jó móka, Szarvast imádom, de itt is minden sarkon van bolt, az utak nagyon jók!!! GyMS Megye elbújhat mellette!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
imibogyo
veterán
Tegnap este elkészültem a vízpumpa dekli javításával. Még komoly kozmetika sehol nem volt (ez látszik is rajta), első a működőképesség kiderítése/visszaállítása. Ettől mondjuk sokkal rosszabbul nézett ki, tehát azért minimálisan már tisztogattam, de nagy energiákat nem fektetek (most) bele.
Oszlopos gépen átfúrtam a belső 4 mm-es furattal rendelkező csatlakozási pontot 6-osra és egy 1 mm falvastagságú 4 mm-es belső furatú csonkot esztergáltam alumíniumból, így elvileg tökéletesen a gyárival megegyező áteresztőképességű "csövet" kaptam, tehát a víz forgatásába (legalábbis e szempontból) nem szólhat bele komolyan, gyári értékeket kell, hogy mutasson a vízáram. De ez majd úgyis kiderül a motor indítását követően, hogy milyen hőfokokat mutat a gép.
Az elemek egymáshoz rögzítését 2 komponensű epoxy-val oldottam meg, mely elvileg 2 tonna nyomást bír ki 100 fokig, valamint csiszolható, fúrható, forgácsolható száradás után. Az biztos, hogy 8 bar-ral megküldve (szigorúan csak a deklit ) nem tapasztaltam levegő szivárgást.
A most belátható munkák közül már csak a tank csöpögését kell megoldanom (új csapra lesz szükség, szinte biztos) és akkor lényegében olaj, víz és benzin feltöltés után megpróbálkozhatom az első indítással. Az új akksi, légszűrő és olajszűrők (2 db) már megérkeztek (bezzeg a vacak benzinszűrő még mind a mai napig nem ...). Az elektromos rendszert is 90%-ban helyreraktam, a szakadt kábeleket kicseréltem, most már minden 100%-osan működik (lámpák, indexek, féklámpák, duda (ritka hülye hangja van)). Azért csak 90%, mert a motor hátsó részét (farok) is szeretném majd újrakábelezni, de elfogyott az 1-es kábelemből a legtöbb szín. Remélem hamarosan megérkezik az új kuplung-, fékkar, az új markolatok, a gázkar és az új kormány is. A gyári kapcsolók viszont tökéletesen működnek, így azok majd egy teljes generált kapnak és mennek vissza a helyükre.
Ja és az év végi telekvásárlásból az lett, hogy tegnap este impulzus-vásárlással vettünk egy 2100 m2-eset. Erre már el fog férni az új műhelyem, ami nagyságrendileg 100-110 m2 lesz (már csak nagyon picit kell puhítanom az asszonyt, hogy belássa: "ez a család érdeke"!).
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"De az, hogy az SV650 egy kezelhetetlen vadállat lenne? "
Azért ezt sem mondtam róla. De sokkal hidegebb fejjel kell kezelni szerintem, mint a kisebb sor2-ket vagy hasonló sor4-eket.
GS500-on és sor4-es CB400-as Hondán tanultam motorozni. Főleg a Honda azért 100X barátságosabban kezelhető volt, mint az SV. Ott szépen felváltogatott az ember, és kis fordulaton akármit csinált a gázzal, nem történt semmi. Ez azért nagy előny egy kezdőnél, aki még sokszor nem használja jól a gázt, esetleg beparázik helyzetekben... Ugyanis az SV-n nem is nagyon lehet úgy felváltogatni, mert nem szereti a kis fordulatot, és elég érzékenyen reagál kis gázra is. Szerintem az erős motorfék és ez a karakterisztika sokkal több odafigyelést igényel, mint a sor4-ek semleges, pörgetésre megjövő erejű karaktere. Én szeretem, hogy ilyen az SV, de nem hiszem, hogy egy átlagos kezdő motorosnak ez lenne az ideális.[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz imibogyo #69526 üzenetére
Gratulálok!
A párodnak meg mutasd meg neki ezt a képet.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
imibogyo
veterán
Köszi!
Hát nem szólhatok amúgy semmit a feleségemre, mert belement a nagy műhely-garázs kombóba, egy feltétellel, hogy nem a ház mellett lesz, nem kapcsolódik hozzá (ennyi kompromisszum nekem belefér). A telek adottságait figyelembe véve egy alapvetően "hosszú, de keskeny" műhely lesz a befutó, mert 19 méter széles a telek, viszont 110 méter hosszú ( )...
A mostani (tegnap esti), telekhez igazított, véglegesített műhelytervemről nincsenek képeim, de itt van pár régebbi tervem. Az új terv is ezeknek a vegyítéséből született és logikusan inkább a hosszúkás tervre hajaz, csak éppen 2 autónak van benne hely és a motor(ok)nak külön dedikált helyük lesz. 8 méter x 15 méter amúgy az új terv. Ha lesz időm (és persze érdekel itt bárkit is egyáltalán), akkor OFF-ba majd bedobom estére az új tervet...
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
-
mm89
őstag
Tényleg nem unod még?
Nekem is sv volt az első nagy motorom (k4 650). Az első pár ezer km-en mindig ámultam, hogy úristen mekkora ereje van! A motorfék ami inkább meglepő volt, de ahhoz is bőven hozzá lehet szokni.
Természetesen nem ugyanaz mint egy sor4, de ezt mindenki tudja. Remélem ezt a témát nem fogjuk tőled annyit hallgatni/olvasni mint a futómű dolgot.
Jajj, majdnem kihagytam a gixeres témát. Igen, azt is olvastuk már párszor...imibogyo
Az igen, szép nagy műhely lesz
A motorral meg hajrá, szerintem vagyunk páran akik hasonlóképpen izgulunk érte mint teHGabor89
Én is akárhányszor nézem vissza a pályás videókat, valahogy nem tűnik olyan gyorsnak, izgalmasnak mint amilyen élőbentboldi
Szerintem te vehetnél akár 200 lovas gépet is Nem tűnsz egy állatkodósnakkisninja
Grat hozzá, széles utat, gumifákat![ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #69534 üzenetére
Akkor a hosszú lábú, rövid kezű pilótákra.
kisninja!
Gratula, sok balesetmentes kilométert!
Lassan több lesz itt a Kawa Z mint az SV...(vagy már több is?)mm89!
Ahhoz a motorfékhez nemcsak hogy hozzá lehet szokni, én egyenesen imádom.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
imibogyo
veterán
válasz Lomha 8V #69530 üzenetére
Alakul a gép. Már nagyon várom az első indítást.
Hát még én. Remélem, hogy nem feleslegesen ölöm bele a munkaórákat és a pénzt. Bár hobbinak sem utolsó az igaz... És sajnos, mint láthatjátok elég lassan is haladok, ma is fél órát tudtam össze-vissza kinn lenni a műhelyben (felszereltem és bekötöttem a deklit), ennyi.(#69531) bogyo112:
De hát ez asztalosműhely, nem motorszerelő!
Igen. És? Én meg könyvtáros vagyok! Mi a probléma? Amúgy alapvetően famunkákkal szoktam foglalkozni a szabadidőmben (konyhaszekrény, pergola, kerti bútorok, kisebb/egyszerűbb ácsmunkák stb.), tehát arra rendezkedtem be. De azért akad jó pár fémmegmunkálásra is alkalmas gépem/szerszámom. Eddig amire szükségem volt, mindent megoldottam a rendelkezésre álló cuccokkal.(#69536) mm89:
Az igen, szép nagy műhely lesz
Igen szerintem szűkösen de el leszek benne egy darabig.
ITT VAN egyébként az aktuális látványterv, amit a telek adottságaihoz igazítottam. Na mondjuk az is igaz, hogy ez még évek kérdése. Tegnap megvettük a telket. Első a ház alapja (jövő tavasszal), az udvar rendezése (addig és folyamatában), majd a következő év a falazás, az azt követő pedig tető és egyebek, stb. stb. stb.. A műhelyem csak azután fog következni. Úgy számolok, hogy innentől, ha minden jól megy 4-5 év mire meglesz, de hát ugye egyrészt mindent hitel nélkül szeretnénk, másrészt meg ember tervez...A motorral meg hajrá, szerintem vagyunk páran akik hasonlóképpen izgulunk érte mint te
Annyira biztos nem, mint én, főleg mivel hangját még nem hallottam, de a pénzt meg nyeli... Ráadásul a hülye eBay-es rendeléseim sem akarnak megérkezni.(#69538) Somatom:
Csak a leglényegesebb részlet nem derül ki. Be lehet -e állni motorral a nappaliba?
Miért nálad be lehet? Egyáltalán akarnál? Amúgy sem igazán értem, hogy ezzel mire akarsz pontosan célozni, vagy milyen üzenetet átadni nekem... Valószínűleg alul-művelt vagyok a motoros virágnyelvben... Ha csak egy burkolt beszólás lenne, akkor meg úgyis mindegy... -
tboldi
nagyúr
válasz kisninja #69535 üzenetére
Hiányzik az embléma az Astráról, a Citroënen pedig lóg a lökhárító.
Sok balesetmentest!
(#69536) mm89: Anyum ha meglátná, hogy mit írtál nekem, egyből elájulna. Erről a tesztvezetésről is le akar beszélni. Érthető és természetes, hogy aggódik, főleg a baleset után, de ha már felajánlották, én nem szeretném elszalasztani a lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz imibogyo #69541 üzenetére
Ha építkeznék, akkor csak olyan terv jöhetne szóba. Mivel a HD dísznek is gyönyörű, és soha nem kell szerelni , ezért egyértelműen a nappaliban a helye. Elég keveset vagyok otthon (értsd: Magyarországon), de olyankor nagyrészt a klubházban szoktam lenni. Ott az "előszobában", szőnyegen állnak a motorjaink. Balra a "nappali", vagyis a bárhelyiség, jobbra meg a műhely, konyha, fürdő, stb.
[ Szerkesztve ]
-
válasz -Mosquito- #69545 üzenetére
Elég gyorsan készen lettek vele. Az a fehér kavics lesz érdekes majd..
-
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #69543 üzenetére
OK! Így már értem. Parányi kis agysejtjeimnek túl sok volt az infó éjfél környékén (cirka 39 óra alvás nélkül....). És megmondom őszintén inkább rosszindulatúnak sejtettem a hozzászólásodat, egyfajta burkolt beszólásnak... Sorry.
és soha nem kell szerelni
Na nálam itt megbukott az egész felvetésed...[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz imibogyo #69547 üzenetére
Nem kell, de lehet szerelni. A HD egy Lego. A legbizarrabb ötleteidet is megvalósíthatod.
Persze, némileg túloztam. Csütörtök reggel érek haza, és péntek reggel indulok a többiek után a Balatonra. A kettő között még lesz egy "gyors" generátorcsere. Ez nem olyan ecccerű a HD -n, mivel lánckerekestől, kuplungostól, a teljes primer hajtást le kell hozzá szerelni.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Kroni1 #69549 üzenetére
Olyan motor nincs, amit soha nem kell szerelni. Az eddigi 60 ezer alatt volt egy önindító szabadonfutó cserém (rájöttem, hogy a HD nem városi lótifuti motor), meg nemrég egy karbi felújításom. Sajnos, valamitől elszállt a töltésem. Megtekercseltettem, de csak két fázis kelt életre. Nem kókányolok tovább, tekercs csere.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Steam topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Elektromos cigaretta 🔞
- Politika
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest