-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ártól függ, pár százalék felárat még talán megérhet újabb autók/motorok esetében.
Talán...
Autóknál valószínűleg jobb a helyzet, mert már mindenhol szondák vannak és a holdtöltét is számolja a fedélzeti computer.
Ha csak ezt tankolod, hozzáállíthatja a rendszert, de nem mernék rá megesküdni, hogy tényleg van értelme. -
polimorf
tag
válasz baboss #70380 üzenetére
Látom a tőlem kapott útvonalat jártátok meg, örülök ha tetszett!
Az autós szitut ügyesen megoldottad Ismerve a motorodat 2 személlyel a gyorshajtás szóba sem jöhet.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Nem olyan régen, alig fél órája történt egy eset velem az utakon. Váci út, közepes forgalom. Piros. Én előre csorogtam és annyira előre álltam, hogy ha mögöttem motoros van akkor kiférjen még a másik kocsi elé. Erre a semmiből elsuhan a masszív több másodperces piroson egy biciklis, de az a "fan", látszott az öltözetén. Következő pirosnál is láttam, hogy elmegy, de annál csak egyetlen egy új fajta fehér swift állt. Nem is érdekelt a dolog. Ámde benéztem a kocsiba. Rendőrök ültek benne és úgy megnéztük egymást, amikor is zöld lett. Mivel elnézték a dolgot mindenféle reakció nélkül és nyél gázzal a bicaj után mentem. Elég sokat haladt mert minden piroson átment. Ő elküldött a picsába én is őt és mentünk utunkra. HA tovább piros a lámpa ugyan megkérdezem, hogy nem kellett volna utána menni? És minket basztatnak? Minket? Hát ott agyon tudtam volna ütni ha nem teker az a nyamvadék.
Most képzeljétek el, hogy jönnek ki a kocsik az utcából és a bicajos ugyan szélén de folytatólagosan kapcsolódik be hozzájuk.
Rendőrök? Pf![ Szerkesztve ]
-
togvau
senior tag
válasz Daywalker #70306 üzenetére
baleset esetén protokoll (gondolom be voltam-e rúgva, gyorsan hajtottam-e)... tekintve hogy magamtól nehéz ellopnom a motort 1,5 év után, főleg úgy hogy meg van a másfél évvel ezelőtti adásvételi, és eredetvizsga...
De csinálnak vérvizsgálatot, vesznek vért, és a kórház laboratóriumában lefuttatják.
Nincs okmány a motorról, mivel hogy alukáltam mikor odaadhatták volna, ugyan is egy "csöppet" beütöttem a fejem... telefonról, gatyáról polóról van.Azt akarom tudni, mennyi ideig faszkodnak ilyenkor a járművel.
[ Szerkesztve ]
hitler, sztálin, micro usb
-
ath
senior tag
válasz Kolondrum #70403 üzenetére
nem tudom hallottál e róla, de szorgalmazzák ennek a szabályszerűsítését, vagyis hogy a piroson, ha mást vagy forgalmat nem akadályoz a biciklis, akkor átmehessen a piroson.
az indok kb annyi, hogy amíg meg kell állnia, lendületet veszít, és a lassú indulásával feltartja az induló forgalmat. legalább akkora baromságok, minthogy szemből bemehet egyirányúból (ha tábla engedi) -
Dobnék egy labdát. Valaki rávilágított arra, hogy 10w40 és 10w40 között mi a difi.
Repsol Moto Sport 4T 10W40 motorolaj: API SJ
Castrol ACT/EVO 4T 10W40 motorolaj. API SG
Motul 5100 10w40 motorolaj: API SL/SJ/SH/SG
Az API szintrendszer
Benzinüzemű motorok motorolajai
API (SG) –( SH) – SJ - SL - SM – SN növekvő sorrendben(SG): 1989-ben bevezetett katalizátorbarát, ólommentes benzinüzemhez alkalmas teljesítménykategória.
SH: 1994-től érvényes, az API SG jóváhagyatási folyamatának szigorításán alapuló kategória.
SJ: 1996-ban életbe lépett, jelenleg érvényben lévő amerikai benzines teljesítményszint. Jelentős magas hőmérsékletű lerakódás csökkenés, alacsonyabb kéntartalom és illékonyság, illetve növelt üzemanyag-takarékosság jellemzi.
SL: 2001 júliusától érvényes teljesítményszint, különösen a kopásvédelem, az öregedésállóság és az energiahatékonyság terén támaszt fokozott követelményeket.
SM: Minden jelenleg használatban lévő gépjárműmotorhoz. Bevezetve 2004.11.30-tól. Az SM olajok fokozott öregedésállósággal, jobb lerakódás elleni védelemmel, jobb kopásvédő képességgel és kedvezőbb hidegtulajdonságokkal rendelkeznek, mint az eddigi teljesítményszintűek. Néhány SM kategóriájú motorolaj megfelel az ILSAC GF-4 specifikációnak és/vagy energiatakarékos (EC) olajnak minősíthető. Az SM olajokban alkalmazható adalékelemek foszfortartalma és kéntartalma a korábbi telejsítményszintekhez képest korlátozott, a jobb katalizátor-kompatibilitás érdekében.
SN: 2010 októberében kerül bevezetésre. Alapvetően az ILSAC GF-5 műszaki követelményeit veszi át, de a minősíthető SAE viszkozitás osztályok köre szélesebb, tartalmazza a 10W-XX osztályokat is. Az API SN minősítésű motorolajokat 85% bioetanolt tartalmazó E85 üzemanyag használata mellett is tesztelik. Csökken a katalizátormérgező foszfor- és kéntartalom, a hangsúly a SAE 0W-20, 5W-20 viszkozitás osztályokon van. A szigorú vizsgálati határértékek miatt az iszapképződésnek jobban ellenálló hidrokrakkolt alapolajok és a belső motortisztaságot elősegítő korszerű hamumentes antioxidáns, detergens-diszpergens és súrlódásmódosító adalékok kerülnek előtérbe.
Vélemény?
ath! Baj van a világgal... Vezessék be, de nem egyértelmű mikor lehet mikor nem.
[ Szerkesztve ]
-
Ma egy nagyon aranyos dolog is történt. Egy előttem átmenő kisfiú, épp indultam dolgomra, akinek ilyen fa motorja volt és lábbal hajtotta azt mondta nekem, hogy bácsi nagyon szép a motorod. Más helyzetben fel is ültettem volna rá. A gyerekek igen őszintén nyilatkoznak erről, a kislányok szokták mutatni, hogy hangos, közben mélyen a szemembe néznek.
dugynok! API-t én még soha nem néztem. SN-essel nem nagyon futok össze.
[ Szerkesztve ]
-
-
Daywalker
addikt
válasz togvau #70404 üzenetére
Na, akkor csak kiderült végre, hogy baleset volt! Eddig ezt nem mondtad, csak ment a süketelés protokollal kapcsolatban, de hogy mi volt a sztori, azt nem mondtad. Tehát az a kérdés, hogy baleset után meddig van lefoglalva a motor. Erre biztos tudnak majd itt válaszolni.
(Oké, vesznek vért, de az eredmény a kórház dolga, nem a mentősöké, de most ezt hagyjuk, technikai kérdés...)
(Adásvétel és eredetvizsga nem véd semmitől, van bőven sztori a neten, hogy évekkel utána is foglalnak le járművet, mert kiderült, hogy lopott, mahináltak a számokkal, csak nem buktak le az eredetvizsgán, ahol kőkorszaki módszerrel dolgoznak amúgy)"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
baboss
őstag
válasz polimorf #70402 üzenetére
Köszönöm az útvonal tippeket.
Rég jártam már arra, és jó volt az egész túra. 15:45-re értünk Besztercebányára, onnan még hátravolt a felső nagy kőralakú útvonal. Abszolút nem izgatott, hogy mennyi az idő, és hány km van még hátra, a lényeg, hogy jól érezzük magunkat. Úgy voltam vele, hogy egyszer csak hazaérünk.
Amikor kikanyarodott az autó igencsak meglepődtem, mert idáig az volt a tapasztalatom, hogy a Szlovák autósok figyelnek a motorosokra és segítik a haladásukat. A párom meg is jegyezte, hogy mennyire lehúzódnak amikor utolértünk egy lassabban haladó gépkocsit.
Két személlyel egy kicsit lassabban gyorsult a paripa, előzésnél 6-ból visszaraktam 4-be ha úgy láttam, hogy megkívánja a helyzet. Összegezve egy nyugis motorozgatásra még éppen, hogy elég a Zephyr 2 személlyel. Az E50-es egy részén kipróbáltuk, hogy menyi a végsebesség,140km/o.
(kcsa ez már gyorshajtás.)
De ahogy tanácsoltad jövőre érdemes lesz lecserélnem nagyobbra ha ketten akarunk túrázgatni. Jól jön majd az a dupla lóerő. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz baboss #70415 üzenetére
Hasonlóan már én is jártam: a 6-oson, erősen emelkedős részen (kapaszkodósáv van) negyedikben nyélgáz 130-cal tépek felfelé, erre valami vadállat legalább két kilóval elsüvített mellettem (szép emelkedőn felfelé). Ja, és még integetett is közben a jobb lábával.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
válasz baboss #70415 üzenetére
Az a 140 nem egy olyan tempó amit nehéz elérni. Mindenféle teperés nélkül a 100 is 10s-en belül elérhető és észre sem veszem. Én pl jobban félek egy suzukiban 140-nél mint a motoromon 180-nál.
A sebesség érzet a fejidomos motorokra nem annyira jellemző, legalábbis én ezt vettem le. Nakeden sokkal jobban kijön a tempó. Motor ill. autó között nézve az autóban jobban érezni mint motoron. -
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #70418 üzenetére
Ez a sebességérzet érdekes dolog. Az oktatói Hornettel nem mertem 50-60-nál gyorsabban menni (mondjuk ez a motor már ránézésre is olyan, hogy bármikor széteshet), a tesztelt R1200GS Adventure-rel meg vígan mentem kb 100-zal a 60-as táblánál abban a hitben, hogy annyival megyek.
Viszont a saját ETZ-men, majd később a CB500X-emen is viszonylag helyesen "éreztem" a sebességemet már kezdetben is. -
yodamastah
őstag
kiraly az ido, 3an vagyunk a palyan, 46.5 eddig a legjobb idő
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #70422 üzenetére
Ne fájdítsd a szívem, oké?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
Ez fogós kérdés mindig, mert a sporttúra gumira nem ad meg a gyártó nyomást pályára, de ha valami sportosabb gumid van (DOT-os, de pályán is használják sokan) akkor jó eséllyel találsz a gyártó oldalán adatot. De ehhez tudni kell milyen gumi van fent, mert nagyon eltérőek...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Na, az szép lesz. Nem tom mennyire nyomod, de ha most kezdted és nem fordulsz térden stb akkor picit leengedsz belőle és az úgy pont jó Én első pár alkalommal gyári nyomáson mentem és nem volt semmi...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Something_
őstag
Kb 6-7 menetet mentem ma, az elso 3nal szetcseszett az ideg, mert alig akart fordulni a motor, csak kb a 10. kor utan lett jo. Nagyon leengedtem, fujtam bele egy kicsit elore es hipphopp jo lett.
Daywalker: lassan magamat bannolom, megfeszultem ma is a palyan, egyszeruen nem akar menni :S nagyonnagyon az elejen vagyok a dolognak :-( 52 ala nem akart ma sem menni, plusz egy normalis korom nem volt, mindig mashol megyek szarul.
Bezzeg Ath, elso palyanap es 50et ment Yoda meg asszem bement 45re, de hat tole ezt is varja az ember :-))
-
mindkilla
tag
válasz Something_ #70436 üzenetére
Mindenki magának méri, vagy van rá valami technika a pályán?
-
Kroni1
veterán
Amig nem vagy nagy pályázó addig nem sokat kell engedni belőle, - hisz vszleg nem is fogod egyből a határon nyomni neki - de néhány tized bar nyomást már most mondom, hogy nyugodtan engedhetsz a gyári értékhez képest, hisz a jobban tapadó aszfalton még óvatos motorozással is jobban fel fogod melegíteni, ergo vissza is megy majd a nyomás a gyári értékre..
Jól mondják a többiek, minden gumi más! Utcai túra gumik talán kevésbé is bírják, hamar 5-6 kör után elkezdődnek elmelegedni, kicsit sportosabb utcai gumival már több kört lehet megtenni. Haver aki elég sokat megy pályán azt mondja, hogy a Metzeler Z5-öt neki oda nagyon le kell engedni, egészen 1.8-1.9barig. Amíg ennél kevesebbet engedett ő nem is érezte jónak, de amint lejebb vitte jöttek is a 45-ös köridők! Szóval szerintem ne a gyártó oldalát bújd, kezdj el pályázni, aztán ha megy már próbálj meg odafigyelni, hogy milyen nyomáson milyen érzés menni, és lődd be magadnak!
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #70436 üzenetére
Vannak jobb és rosszabb napok. Gyakorolni kell, de úgy nem lehet, hogy egy évben talán 10x ülök rendes motorra. Nem igazán foglalkozom másokkal. A másik haverod is bátor volt, aztán összecsukta első hringes napján. Fokozatosság, aztán majd jön a többi...nyilván ha nem egy bálnán ülnek, talán nekem is jobban menne
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
yodamastah
őstag
Hú de elfáradtam. Jobban tetszik ez a pálya mint kecsó, de sajna eléggé megtéptem a bal oldalát a hátsónak Legközelebb megforgatva ugyanezzel a hátsóval mindenképp gumimelegítőzni kéne, hátha csak ez volt a baja. 45 meglett, de megint az lett hogy mire kezdett összeállni a kép, addigra hulla elfáradtunk, és ilyenkor a koncentráció már erősen visszaesik 1x sikerült is kimotoroznom úgy 80al a fűre, nem sok kellett a bukfenchez. Na most futok melózni majd felrakok pár képet a többiekről ahogy lapon fordulnak
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #70445 üzenetére
Nálam is ez van, de úgy nem csoda, hogy pár hetente jár el az ember. Múltkor alig álltam a lábamon 35 fokban és a végére (legutolsó körre, előtte 10 körön át kergetőztünk) mentem egy kerek 51-et, de már dönteni alig bírtam. Szóval ha meg lenne fejben rendesen, akkor frissen 50 alá simán menne...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
imibogyo
veterán
Amikor egy gyors pilótát gyors motorral beraknak a kezdők közé...
Bocsi lehet csak nekem volt új a videó...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Húzz le biciklin egy-két szezont, majd visszatérünk az érvekre utána!
A motorosok is épp úgy pufogtatják, hogy motoron máshogy lehet és kell közlekedni, mint mondjuk autóval.
(Én mondjuk azt sem értem, ha már itt tartunk, de mindegy. Mert az 50 az motoron is és autón is és biciklin is 50.)
Ez érvényes a többi résztvevőre is, biciklire meg különösen.(#70407) bogyo112
Remélhetőleg a felelősség továbbra is a bringásé.*
Lehet menni - át a piroson is akár, miért ne... de aki idióta haljon meg!
Én biciklin piroson csak akkor mentem át, mikor hajnali egy óra volt és én voltam az egyetlen ember az úton.
Persze amúgy nem tartom rossz ötletnek a szabályozást, jobbra kis ívben pl. minden gond nélkül lehetne alkalmazni.*Ha elütteti magát a pirosnál.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen