-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Bubee82
őstag
Na, mivel lassan talán véget ér a kálváriám Egérkével, ezért megírom a sztorit dióhéjban
Az autó tehát egy I-es Clio, 1997. évjárat. Jó verda, ha jó De az utóbbi időszakban többet volt szerelőnél, mint nálam. Apám autóját elneveztük mentőautónak (92-es, fehér Clio), mert többet használtam azt, mint az enyémet.
Megvétele után átnézettük szerelővel, aki jó véleménnyel volt róla. Ez részben megalapozott, hiszen valóban jó állapotban van, azonban pár dolog végül kiütközött. Mostanra talán véget ér a rejtett hibákból eredő örömteli idő.
Az első és legbrutálabb hiba az volt h sokáig két hengerrel mentem Ugyanis kettő nem ment és csak komolyabb utánanézést követően (amikor már úgy kellett lendületből felmennem, -2-be egy enyhébb emelkedőn) lett diagnosztizálva (vagyis hengerfej levételt követően), h a tömítés a két belső henger között át van égve, de az egész gyakorlatilag elégett. Tömítés csere, újracsiszolás (?) és miegymás után, végre normálisan megy.
Közben a kerékcsapágy - jobb első vagy mindkettő elöl - erősen csereérett lett, mert már elég szépen kalapál kanyarodásnál. Ez majd most lesz kicserélve.
Ezen kívül 2 hete pénteken jöttem haza (Mosonmagyaróvár-Tata), Tata előtt már éreztem a benzinszagot, de nem foglalkoztam vele különösebben. Beértem Tatára, látom utána az autó villogtat, dudál, hadonásznak a kezek stb. Félreállás. Mondom mi van. Mondja a faszi h komám ömlik a benzin Alánézek, hát folyik rendesen. Húztam a csíkot. Akkor már kezdett haldokolni a kocsi, de begurultam a szerelőhöz. Nos, a probléma forrása az volt, h a benzincső (nyomóág) egyszerűen leugrott. Ez annak köszönhető, h valaki már előzőleg megcseszegette az egész benzin szivattyút és maga a cső úgy lett odatákolva, RAGASZTVA. Eddig bírta. Pár liter kenyót elhagytam az úton ennek köszönhetően. Megúsztam az egész hóbelevanc cseréjét és egy esztergályos segítségével faszán oda lett rögzítve. Amúgy elég nehéz lett volna összehozni és csak az egész szivattyút cseréve lehetett volna megoldani.
Ezen kívül még hátul valami torziós részt kell majd cserélni, mert a jobb hátulja eléggé kopog. Azt hittük, h a lökös nincs jól rögzítve, vagy a lengéscsillapító szar, de végül kiderült a turpisság. Most csak fel lett töltve zsírral oszt kész.
Ennyit a problémákról
Ő az amúgy: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Azért mentem hozzá, mert fater is hozzá vitte mindig. Ismerik egymást gyerekkoruk óta.
Hozzáteszem, ezért a motorjavításért még fizetnem nem kellett, pedig 3x szóltunk neki h írja össze mi pénz lesz. Tovább nem erőltetem
De megelégedve nem igazán vagyok vele, természetesen.
A kerékcsapággyal valaki máshoz fogom vinni azt hiszem.
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #6958 üzenetére
Nagyon egyszerűen kideríthető.
Beülsz a kocsiba egy nyílt terepen alászeded a kormányt jobbra egyesben szépen lassan elkezdsz menni, ha hallod a klaty klaty klatyot akkor féltengely.
Ha nem akkor alászeded balra indulsz ha szintén nincs hang, akkor:----Felemeled a kocsit az egyik oldalt megforgatod üresben a kereket.
Ha surrog, búg akkor csapágy, ha nincs hangja akkor nem csapágy.
Akkor ha csak kanyarban jön elő a hang akkor lehet kopott féktárcsa is vagy üt a tárcsa.Ezzel ki tudod szűrni a hangot valamelyik teszten fennakad, ha van hangja.
Renault power
-
Bubee82
őstag
Rázni a szó szoros értelmében nem ráz, csak most már onnan is érzek / hallok valamit, de az tényleg csak nagyobb sebességnél. Eddig ilyen nem volt. Szóval gyorsan romlik a helyzet annyi biztos.
Most mentem vele: jobbra kanyarodáskor már alacsony sebességen is hallani, balra sokkal enyhébben, de szintén.
Meddig lehet ezzel így menni? Mi történik legrosszabb esetben?
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #6962 üzenetére
Legrosszabb esetben eltörik a féltengely csuklód és újat kell venned.
Még rosszabb esetben 130-as tempónál törik el és szétveri a kocsi elejét.
Nem jó vele szórakozni, de ha finoman gyorsítasz és ésszel mész akkor sokat el lehet vele menni.Sportos vezetés mellett nem ajánlott a tovább közlekedés.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
-
106 lovas 6gang 1.5dci, amiben van 290k km mostmár.
Autós topikba, már kapom is a tipikus olcsójánosoktól, hogy majd akkor számolgassak, ha ezt-azt kell cserélni, stb. ...valószínűleg az ilyenek miatt tart itt ez az ország, ahol. Szánalmasak az ilyen emberek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
g.gergo
senior tag
-
válasz g.gergo #6976 üzenetére
Hát, mondjuk ez már átesett egy kisebb-nagyobb beavatkozáson, 220k km körül, komplett hengerfej felújítás, és porlasztócsúcsok felújítása. Illetve a turbo kezdte el csipegetni az olajat, de csak minimálisan --> olajcserék között meg sem látszik az elveszett mennyiség.
A váltóján beszarok, hogy mennyire egybe van még ennyi km után is, mintha új lenne....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
senior tag
Na elkészült a mű, és eddig úgy tűnik jó lett
sokkal rugalmasabbnak tűnik a gép, a fogyasztást, meg majd meglátjuk...
most már csak a kormánybőrözést kellene megcsináltatni, ma Fehérváron beszéltem egy emberrel, de sokallom a 12 ezret érte.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
2-3k körül az Auchanban elég jót lehet venni, szerintem jól is néz ki és bírja is. Én, faterom, meg még 2 haverom is ezt használjuk. --> mod.: most gondolkozok, mind a négyünknek megane-ja van
Holnap, majd lefényképezem, felrakom ide.
Más:
Nem tud valaki valami műszaki leírást, megane 2 kombihoz??? Keresgéltem egész nap, nem találtam semmi használhatót...igazából az 1.5dci futóműve, azon belül is a hátsó érdekelne, hogy pontosan milyen is. (ültetőrugókon gondolkozok 3-3.5cm és nemtudom, milyen is kellene)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Ne szivass, hogy kombi megant ültetni akarsz?
Egyszer tegyél bele valamit megtudod miért olyan magas.:-DEgyébként létezik hozzá ültető szett, csak nagyon kemény lesz, mivel rövidebb rugó megy bele keményebbre van edzve, hogy ha netalántán mégis szeretnél rakodni bele, akkor kibírja a futómű.
Ezzel viszont az a baj, hogy elveszti a kényelmét és olyan lesz mint a régi fiat ritmo és társai, hátha ültél olyanba.
Egy előnye van veseköved nem lesz.
Ha meg a mostani keménységű rugót rakod bele rövidebb kivitelben, akkor nem fogsz tudni pakolni bele semmit.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
Sajnos annyit melózok most a hónap végén, hogy szeptember elejéig nem jutok fotózási lehetőség közelébe, úgy hogy azt fel is tudjam tenni ide.
Ha szeptember elején még aktuális lesz akkor majd lövök képet.
Egyébként a Homasitában nagyon jók vannak.
Varrható verzióból is, 1.000.- nál kezdődnek.Renault power
-
Tisztában vagyok vele, hogy milyen lesz azért is akarom megcsinálni.
Nagyon sok hely van egyébként a z első és a hátsó kerekek felett is, ez a 3cm környéke bőven belefér, nem fog a pakolhatóság rovására menni, no meg nem is járok általában fullrapakolva.
Azt is vágom, hogy van hozzá komplett szett (mindenképp venni akarok, nem a mostanit összekókányolni), csak jó lenne tudni, hogy pontosan milyen is az enyém --> amit tudok, hogy 2000-es évjáratú 1.4-es 5 ajtósba, 2 rugó kellett előre, hátul pedig a torziót kellett csavargatni- na ez utóbbit szeretném elkerülni, bár úgy tom, hogy az enyém független, tehát 4 rugó kell bele, csak még nem találtam semmi konkrét leírást erről.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
t-bali3
senior tag
Sziasztok!
Amikor 2 éve hozzám került egy 1996-os Megane 1.6-os 75 lovas motorral még minden szép volt, 50e garantált kilométerrel, ja és persze automata váltóval...ma ott tartunk, hogy nemsokára begurítom a Dunába
Sorba jönnek a gondok (leszakadt kipufogó, eltörött levegőkeringető lapát, rohadó sárvédő, leszakadó ékszíj (nah az pont lehet, h az én hibám volt), hűtőproblémák, legújabban most lehet, h hengerfejes is...) A vicc az egészben, h kb alig használtam évi 10e km. Hiába az idő keményen dolgozik.Tudom, h senkit nem érdekel, de azzal, h most meghallgattatok (vagy legalábbis azt hiszem) lehet, hogy megmentettéket a kocsi életét, mert esetleg megtartom még egy darabig (bár amúgy sem venné meg a kutya sem )
Mindezek ennek ellenére ma is vennék Renaultot, mondjuk egy új Clio RS-t
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Eleglide C1 - a középérték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Energiaital topic
- Robogó, kismotor
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- MinDig TV
- OLED TV topic
- További aktív témák...