-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Ma elk@rv@ltam és egyik barátomnak elvállaltam, hogy injetor és vezérléscsere lesz a peugeot 308 asán 90le 1.6 hdi.
Hát sose tettem volna .
csak a kompresszoros kiütővel jött ki az egyes hengerből. (Hívtam az ismerőst akinek van)
a vezérlés ezek utàn már kélyutazás volt.
8 kor kezdtem a 4 injektor 3 at én ütögettem ki, a 4.ik ugye szakosodott kiszerelőt igényelt. 6.5 óra alatt jött ki. A vezérlést 4 óra alatt kicseréltem.Renault power
-
salieri.
őstag
válasz Nordik #88198 üzenetére
Ha jól emlékszem van Angol és Francia gyártmány. Nekem a vezérlés cseréjekor Angol lett beépítve,de azonnal cserélni kellett ,mert selejtes volt( felhordta a motorolajat az új szíjra) Francia lett berakva az tökéletes 2017-óta(második vezérlés lett felrakva)Szolenoid szelep nem volt cserélve 17-ben sem, sem 22-ben. 5w30 900 sxr olajjal használom.
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #88200 üzenetére
Köszi!
80% országút, 15% város, 5% pálya az éves futásom.btw. Van kettőstömegű a 2.0 M4R-os Laguna 3-ban?
Illetve fl előtt esélyem sincs FM transzmitter nélkül telefont csatlakoztatni, ugye?
Megvan az első problémám is az autóval. Borzasztó gyenge a rádiójel vétel. A szokásos ingázós utamon eddig ez a rádió a leggyengébb. 24km-ből az eddigi verdáim kb 2-3km-t recsegtek vagy szüneteltek (fixen ugyanazokon a helyeken), de a Laguna kb a felét kussban tölti és csak keres… Természetesen hazafelé ugyanígy, tehát nem random.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88202 üzenetére
Ma adtam le őket majd kiderül, de 2 sanszos, hogy bevégezte.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #88209 üzenetére
Graf pumpa hangos, de 7-8 évet kibír .
Nem tudom mi van benne, de lehet azon a 9-12ezer forinton nem spórolnék a helyedben, mert ha megkotlik az drágább lesz lényegesen drágább.
Meg én annak a híve vagyok, hogy hajtásoldalon mindent egyszerre és 5 évre levan a gond .Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #88199 üzenetére
Nem értem ezt az 1,6 benzin 110 lovas motort, már mindent is kicseréltem benne, de ez a nyomorult még mindig kerreg, ép úgy mint a régi alkatrészekkel. Nem értem egyszerűen, ma még hideg sem volt, mi a francért csinálja? Az okoskerék jól működik, az autó szedi a lábát, jól megy, de hidegindítás az vagy kerreg, vagy nem, holott minden új már benne, nem értem, hogy miért csinálja, vagy mitől.
Direkt azért vettem egyszerű benzinest, hogy ne szopjak vele, erre ez az egy komplikáció van benne, az is egy raklap lóvé volt és még mindig fos az egész. Mi okozhatja, már kifogytan az ötletekből... -
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88212 üzenetére
Nincs pozicióban a kerék. Pl.
Jobb ötletem nincs.
Új vezérlés új solenoid új kerék annak nem szabad szólnia.Renault power
-
hermanyi
addikt
Urak . Scenicnél üzemi víz hőfok hogy néz ki ? Utálom a digitalizációt Szóval vannak azok a rublikák a végén azzal a pirossal . Mit kellene látnom ? nekem az utolsó üres a piros előtt . Ja 1.5 dci 110 paci
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88213 üzenetére
De akkor a másik sem volt és épp így szólt? Szépen működik amúgy, kapcsol ahogy kell, amikor kell. Csak az olajat visszaengedi ezek szerint. Említetted múltkor a visszafolyás gátló olajszűrőt, az segíthet rajtam? Melyik lenne az, mert a purflux ls 932esen semmi extrát nem látok kívülről sem, a tulajdonságai leírásában sem, épp olyan és azok között van mint a hengst vagy a gyári renault.
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #88217 üzenetére
Nekem Purflux volt benne, most Hengst. Ugyanúgy kerreg.
Gondolkodtam rajta, hogy kap egy új szolenoid szelepet mivel valószínűleg a gyari lehet benne, de ezek után minek…
Mondjuk ez annyira nem pálya, hogy 2-3 évente meg kell bontani a vezerlest, mert nem bírja az okoskerek. Vagy együtt kell élni a kerregessel. Kérdés meddig viseli el a vezérlés.
-
diablo1984
veterán
válasz Nordik #88219 üzenetére
Ez az ls 932 volt benne? Elvileg az indításkori kerregés az nem a szolenoidra vezethető vissza, vagyis a megane3 csoportban ezt is írták, hogy ez így van-e azt nem tudom.
A purfluxban, a gyáriban van valami a kis furatai mögött, ami a visszafolyás gátlás lenne elvileg, de nem látom sehol a tulajdonságai között. Aminél oda van írva, az 8,5-8,9cm magas mann, valeo és vaico gyártmányban van a bárdis listában, kérdés, hogy et nem-e okoz más gondot a motorban, az olajnyomás időben tudja-e vajon nyitni, vagy valami nem-e üzemszerű használatával.
Holnap elugrok olajszűrő simogatóba, megnézem a purfluxot, a gyárit az egyszerűbbekbőlés egy mann filtert a tulajdonság szerint is visszafolyás gátlóval. Amitől félek, az az, hogy elfér-e egy 3-4 centivel hosszabb azon a helyen a vízcsövektől és a generátortól.
Valamit próbálok csinálni, mert meghülyülök ettől a kerregéstől, pláne hogy egy vagyonban van már a javítása és érdemi eredmény nincs. -
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #88220 üzenetére
Igen ez volt benne. Szerintem nincs érdemi jelentősége milyen van benne ha amúgy ajanlott hozza.
M3nal is ennyire rosszul tervezett egyébként? Vagy ott már változtattak?Olvastam én is régebben ezzel kapcsolatba mindenfélét. És mindenki mást mondd. Van akinek megoldja a szolenoid csere, van akinek az okoskerek csere és van akinek ugyanúgy kerreg tovább hiába cserél ki mindent is.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Nordik #88219 üzenetére
Ez a 2-3 éventi okoskerék csere nagyon nem természetes, föleg hogy az enyémben még a gyári 11 éves lehetett és nem kizárt, hogy nem volt rossz. Most merem azt hinni, hogy az olajszűrő a gonosz, szerintem szombaton cserélem az új hengst egy ilyen visszafolyás gátlósra és jövő héten kiderül....
Nekem 2012es megane 3 van ezzel a motorral....
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz diablo1984 #88222 üzenetére
A gyari az enyembe is annyit bírt nagyjából a szervizkönyve szerint. Ez pont be van jegyezve. Aztán kapott újat ami kibírt úgy 5-6 évet. Majd én csereltettem és ez most majdnem 3 ev után megadta magát. Szolenoid az valószínű egyszer se lett cserélve.
-
prandris
tag
válasz diablo1984 #88222 üzenetére
A vvt bordáskék belsejét egy stift rögzíti alapállapotban ameddig nem ér el X fordulatot a motor, ha eléri akkor kapcsol a vvt szelep ami kinyomja az olajnyomással a rögzítő stiftet a helyéről és eltekeri a bordáskerék belsejét másik állásba nem? Ha indításkor kerreg akkor a stift nincs a helyén (ahol lennie kellene) és ide oda verődik ameddig be nem kattan a furatba. Szerintem itt teljesen mindegy hogy milyen olajszűrőt raksz fel az indítás pillanatában amúgy sincs nagyon olaj a vvt kerékben. Arra van a legnagyobb esély sajnos hogy szar az okoskerék. Valakitől olvastam hogy szeretik úgy megtépni az új okoskereket hogy nem a gyári rögzítővel van letartva, hanem az okoskerék stiftje tart ellen a húzásnak így kapásból szétcseszik. De én vakon vagyok a témában, lehet hülyeség az egész akkor hagyd figyelmen kívül.
-
rob210
Topikgazda
Na ha már ennyire sok a kerregő megane.
Én még úgy autót nem adtam ki a kezeimből, hogy az kerreg javítás után.
Nem futtatom magam, csak az nem javítás ha nincs megszűntetve a hiba.
Ez a rendszer nem sok elemből épül fel.
Viszont a kerregés sem lehet sok hiba miatt.
Ha kerreg akkor az okoskerék .
Az új okoskerék lehet gyári hibás, vagy rosszul beszerelt.
Ha nem vált, az szolenoid, vagy olaj hiba. (Rossz vizkozitás) legrosszabb esetben nem épül fel az olajnyomás, de akkor a kanna alias állj meg mert tönkreb@szod a motort jelző is világít, meg a stopp, meg az engin failure hazard. Meg minden. Egyszóval ezt nem kell túlmisztifikálni.Viszont mindíg elmondom, hogy, ha olyan ember szerel vezérlést, akinek két fabottal kéne tehenet kergetni a mezőn akkor meg fog keseredni a tulaj nem kicsit , hanem nagyon !!!
Soha nem került még vissza úgy kocsi, hogy te figyelj már, kerreg az okoskerék.
Igaz olyan már volt, hogy 4 napig szereltem mire minden összeállt.
De az az én hülyeségem is volt.Legutóbbi M3ast 3 kifejezetten renault szerelőnek mondott szaki után kaptam kézhez.
A vezérlés nem volt a helyén. Pedig ők névnek számítanak a "szakmában".
A tulaj elmondása alapján egy álom most a kocsi, ott húz ahol kell, a fogyasztása jobb lett fél literrel. (Mindjuk az a beéget gyertya miatt volt szerintem) valamint sokkal zörej és csörgésmentesebb a motor.
Egyedül a vízpumpa hangja nem tetszik neki, de azzal nem lehet mit csinálni, mindegyiknek hülye örvényhangja van.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Újra csak azt tudom mondani ezt nézd / nézzétek meg, ez jól és szakszerűen elmagyarázza!
[link]Renault power
-
diablo1984
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88227 üzenetére
De el tud.
Illetve ha egyszer nem a megfelelő olaj kerül bele, vagy éppen bemos valami koszt az okoskába az is tud ilyen gondot okozni.
Hiszen megragad a retesz és ugyan ott vagy.
Azt hiszem cseréltél olajat és mocskos volt, ha jól emlékszem.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88228 üzenetére
Igen, full fekete volt, de darabos dolgokat nem tartalmazott. Bár azt sem értem, hogy 3000km-t futott gyári elf olaj mitől tud így befeketedni, de olyan szinten, hogy semennyire ne látszódjon át.
Az opel is hajlamos volt koszolni az olajat, de az inkább besötétedett, de átlátszó maradt, ebből meg olyan folyt le, mint anno az eur2es dízel passatomból 10ezer km után. Ez sem tűnik túl természetesnek számomra.... -
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88229 üzenetére
Attól viszont meg tud tapadni a retesz.
Ha hiszel benne ha nem, tegyél bele egy verylub turbót.
Rontani nem fog, viszont kenő és tisztítóképességének köszönhetően lehet helyreáll a retesz.Renault power
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #88232 üzenetére
Szia, Dialogys-ban megtudnál olyat nézni (egyáltalán lehet-e benne ilyet látni???), hogy talisman fejegységének mi a lábkiosztása?
Illetve ha autospecifikus, akkor küldök vázszámot/motorkódot, bármit.Netet túrom, bő 2 hete, szinte semmit nem találok róla...(annyit tudtam, meg, hogy az LG gyártja a fejet)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Tudja valaki fejből, hogy Megane 3/3 kombi, 1,6 benzin, 110 LE, 6 gangos autónak, mennyi a hivatalos végsebessége?
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Mezga Aladár #88234 üzenetére
...mert 4.-ben 190-nél nem merted tovább nyomni?
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Mezga Aladár
veterán
válasz LamerGyuri #88235 üzenetére
Tegnap mentem egy 600 km távot és toltam neki 170-ig. Simán ment csak a forgalom nem tette lehetővé, hogy tovább nyomjam.
Kíváncsi lettem. -
vzsryl
nagyúr
válasz Mezga Aladár #88236 üzenetére
Gyere az M6-osra, Szekszárd után, Pécs felé. Ott 10 percenként látsz másik autót. Annak idején az N16-os Almerával toltam egy 190-est, pedig 1.5@98ló. Még gyorsult volna, de téli gumin nem akartam forszírozni.
Szerintem a Megane megnyalná a 200-at.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #88234 üzenetére
Végsebesség vagy még autózható sebesség kell?
197nél ne told tovább!
A bünti fáj ott már nagyon.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz Mezga Aladár #88234 üzenetére
Nem nagyon gondolnám, hogy 200nál nagyon stabil lehet, nem épp kemény futómű van alatta, annál a tempónál már van rizikó bőven, pláne a motor is ott már 5-6 ezer között foroghat, az már nem kevés, pedig 4ezer fölött nagyon tudja szedni a lábát!
-
krono.
tag
válasz krono. #88072 üzenetére
Végül megvettem ezt a BT modult, az eladó biztosított, hogy jó lesz bele, illetve mondta, hogy természetesen vissza is veszik, ha úgy van (mondjuk az elállási jog miatt amúgy is kellene).
Meg is érkezett, nagyjából másfél órát tudtam tesztelni, idáig nagyon meg vagyok vele elégedve. Mint ahogy beszéltük is, CD tárként funkcionál, működik a pause, meg a görgővel lehet számot váltani (bár nem ajánlott mert picit lassú, illetve pause után az autón kell unpauseolni is, mert nem oda-vissza a kommunikáció értelemszerűen). Hangminőség tekintetében össze sem hasonlítható a transzmitterrel, pedig abból kb a legjobb minőségűt használtam. Fagyás, lecsatlakozás, egyebek nem voltak, ha ez így marad, akkor nekem teljesen megérte ez az összeg érte.
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Mégane 2-re kellene kipufogótartó FA1 lenne olcsón 3K vélemény?
Talpas FAG ?
Motortartó középső Hutchinson?
Köszi! -
MaXX81
tag
Üdv urak!
Szervóolaj cseréjéhez a Mannol ATF DEXRON II D megfelelő lenne?
Renault megane 1 1.6 16v (107le) ph ll az alany. -
polonic
félisten
Egyébként GS 3-ban kéne szervóolajat cserélni? Milyen kell bele és az beszerezhető mezei halandónak?
-
MaXX81
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest