-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Szoszo94 #88099 üzenetére
Szia. Első körben váltóolaj elf nfx75w ez kell bele mást nem is szabad beletenni!
Vezérlést akkor is cseréltetném a helyedben , ha papír van róla.
Amit a logoutban olvastál azt felejtsd el, mert egy b@romság. 2004 es tehát delphis a rendszer semmi köze a piezzos siemenshez.
Hajtókar csapágy csere az kötelező mivel ismeretlen az előélete. (Ez pedig az érintett motor)
Amire figyelj, mivel egy 2es megane:
Rugók, alaposan nézd át ne legyen letörve belőle.
Nagyon nehezen lehet észrevenni.
A klíma kondenzvíz elvezető legyen tiszta, az esővíz elvezető járatai legyenek tiszták.
Valamint az ü.a. rendszerben ne legyenek buborékok. (Szűrőnél lévő csatitól tud falsot szívni)
Mindig minőségi ü.a. szűrő kerüljön be. (Mahle, purflux, mann [bár én a mann-t utálom])
Elsőre ennyi. A többi ennyi idősen és kilométerrel már úgy is kijött az előző tulajoknálRenault power
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #88103 üzenetére
Anno, egy másik fórumon évek óta ajánlott szerelő is cserélte nekem úgy a fagyállót, hogy mivel úgysem jön ki mind, ezért, csak ami kiment a vízpumpánál, annyit folyatott ki, majd feltöltve az új koncentrátummal, ha még fért bele, akkor öntött vizet.
Most nincs előttem a vízrajz, mennyi van 1.5dCi-nél a vízpumpa szintje alatt?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #88100 üzenetére
A fagyállót az sejtettem, de komolyan mindent szájbarágósan kell mondani, utána én leszek a hisztis, pedig csak egy alsó vízcsövet kellet volna lehúzni hogy a vízhűtőből is kifollyon, ami bent marad a fűtőradiban, az bumm. De ez nem friss fagyálló így ez 9e ft kib@szva az ablakon, legalább hozzá se nyúltak volna a vízhez, így pocséklás az egész, pláne majd 3 liter- 70fokost belevertek a 2, 5liter - 35fokosra kevertbe, áh, nem találok szavakat.
Az a vicc, hogy amit eddig csináltak az autón, az semmi volt ahhoz képest amit csinálni kellett volna, mert a szelepfedél az ehhez képest brutális bontással jár, ami időigényesebb sokkal, de már előre félek tőle, hogy majd beleszarnak a szívósor lyukaiba és a szelepfedél alá az olajba, aki ilyen munkát csinál mint ami a vízzel is volt, az inkább ne nyúljon a szelepfedélhez, mert többet árt, mint használ, utána por lesz a szívósorban és az olajban is, ami nagyon hiányzik, mint púposnak a gerincsérv.
Komolyan szétcsesz az ideg.
forceberg: marad benne, a hűtő egy része is alatta van, de mi értelme a vízpumpánál rommá áztatni mindent, mikor tervezetten leengedhető az összes víz belőle és akkor nem lenne minden csupa fagyálló...
Rob: ha közelebb lettél volna, akkor simán átvittem vokna neked, csak 250km-re kicsit megmelegszik a blokk, mire lehűl az már holnap, ezért a távolság kizáró ok, pedig benned még ilyen távolból is jobban megbízok, mint itt a környék szererőiben. Itt is a műhelygazda az tudná, hogy mit csinálna, de nem ő szerel már és ahogy észrevettem nem igazán sok renaultot láttak még(mikor reklamáltam a szelepfedél miatt, akkor szerintem nekem sikerült felvilágosítani, hogy ez milyen bontással is jár)...[ Szerkesztve ]
-
Zol01
tag
válasz diablo1984 #88098 üzenetére
Szörnyen rossz ezt olvasni, és egyben nagyon fájó is. Sajnálom hogy így jártál. Én nem jártam még így vagy csak nem tudok a háttérben zajló dolgokról, de együttérzek veled.
Remélem Hétfőn minden rendbe raknak és azt kapja az autód amit megérdemel. -
Szoszo94
őstag
válasz rob210 #88101 üzenetére
Köszönöm
A hajtókarcsapágy az nem az erősebb motor problémája volt csak? Fene egye meg.
Üzemanyagra mennyire háklis egyébként? Néha prémium, egyébként sima B7 mehet bele?
Jövő héten át tudok menni ismerőshöz aknára, akkor alaposan át fogom nézni és megcsinálom amiket írtálLexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
hermanyi
őstag
Hát úgy néz ki megérkeztem én is fórum lakónak
A történet lényege ,hogy a kiszemeltemet részben a saját lustaságom és munkám miatt lefoglaltózták előttem 5 perccel ( tényleg 5 perccel) . Ez egy 2012 es III as Grand Scenic volt Bose felszereltséggel . Majd olyan autókba futottam bele amik hát hogy mondjam laikusan is látszódott ,hogy nem kerek .vagy Grandnak hirdetett sima Scenic 150 kilométerembe fájt
Itt jegyzem meg a Grand azért kell ,mert a peca és az ernyőzés elég sok batyuval társul . A lényeg ma reggel Csepelről Győrbe a kiszemelt egy Ezüst színű 2012 es Grand Bose . Odaérve szemrevételezve hát a képeken sokkal jobbnak látszott . Motornak nincs szép hangja , elől a karosszéria hézagok össze vissza , belül lelakott (fogantyúk kallantyúk leszakadva össze vissza a padlón ) Erre jobbra elnézve 6 autóval arrébb ott egy másik Scenic. Igaz 2011 es de hézagok jók 180X ezer km . Rendszám rajta , mocinak (1.5dci) szép kulturált hangja . Tulajt felhívtam (volt benne egy névkártya ami a forgalmiban is szerepelt ) Egy nyugdíjas katona a tulaj Ő hozta be kintről 14 ben . Mondom hurrá . Kormányablakban lekérdezve minden stimmel az elmondottak alapján :) Kicsi alkudozás után ma lefoglalóztam és szerdán megyek érte :D Apróságokat vétem felfedezni rajta amiket orvosolni kell pl bal hátsó lámpában víz , pedig nem tűnik sérültnek :)
Remélem nem döntöttem rosszul .Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
rob210
Topikgazda
válasz Szoszo94 #88107 üzenetére
A tiéd 101 le az ugyan úgy érintett mint a 106le!
Főleg ennyi kilóméterrel ismeretlen előélettel.
Hidd el olcsóbb cserélni, mint megforgatni a fészkében és motort felújítani, ha majd lehet még! Mert a spéntől haza is tudja vágni a motort.
Ha végig fut az olajzó rendszeren a spén ne gondolj bele mit csinál. Ilyenkor szoktak k9k motort keresni a fórumokonRenault power
-
-
Szoszo94
őstag
válasz rob210 #88110 üzenetére
Nem kérdőjelezem meg Helyileg egyébként Te merre dolgozol?
Még egy dolog eszembe jutott: a vízhőfok nem áll teljesen függőbe, az előtte lévő jelen áll meg. Fűtés van viszonylag gyorsan, viszont nem tudom, hogy hogyan kell állnia - Lexusban pl. nem teljesen középen. Termosztát hiba lehet, vagy itt is ez a normális?
Meg még egy kérdés, ha már így belejöttem Tempomatot utólag beletenni lehet?[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Szoszo94 #88112 üzenetére
Tempomatot lehet. Vagy mutyi kapcsolóval és aktiválni canclippel.
Vagy kormánycsere és aktiválni canclippel.
Szerintem teljesen függőben egyiknek se áll
, de dci betegség, hogy kicsi a veszteséghő.
A meleget azért érzed , mert van benne egy kiegészítő elektromos fűtés.(Érd)
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #88111 üzenetére
hát ja, de mikor minden ott volt hozzá a kezük alá hordva, semmiből sem lett volna jól is megcsinálni és legalább akkar nem fürdetett volna mindent a fagyállóban. Ez már nem tudás-nem tudás kérdése, ez igénytelenség, de azt sem értem, milyen kis szöszmöszök úszkálnak a tartályban, csak ne burították vissza azt a fagyállót, ami a koszos blokkot végigmosta, áh, mondd, hogy nem!
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88115 üzenetére
Nem írok semmit mert csak sírva fakadsz.
De ha leveszik a szelepfedelet ezzel a mentalitással, és hozzáértéssel.....
Renault power
-
Zol01
tag
Valaki tapasztalta már hogy valamelyik hangszóró nem szóll az autójában? Nem gondolnám hogy típushiba, de hátha van hozzáértő aki tudja hogy ez mitől jelentkezhet. Nekem a bal oldali magas és az bal első ajtóban lévő közép/ mély valami oknál fogva nem. Nem tudom hogy érdemes e valamit szétbontanom emiatt.
Előre is köszi
-
Somatom
veterán
válasz FerNandor #88097 üzenetére
Még jobban élveznéd az utazást, ha panolármatetőd is lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #88116 üzenetére
Olvastam, és ugyan erre gondoltam.
Ha valahol ilyen tróger alja munkát végeznek, ott nem hogy újra elvégeztetném velük, de még a balhét is kiverném, hogy az utolsó petákot adják vissza és egy másik szerviz költségét is fizessék ki, ahol helyreállítják amit elbasztak.Világ életemben türelmes voltam mindenkivel, mert… tudom hogy velem is annak kell lenni, de ami körülöttem levő világban folyik, napról napra kicsapja a biztit, különösképpen az elmúlt 3 évben. Ennek köszönhetően, egyre radikálisabban beleállok az összes tróger, lusta linkbe. A minap már figyelmeztetett a feleségem, hogy fogjam vissza magam, mert egyre közelebb vagyok hozzá, hogy meg fognak verni.
Egyre frusztráltabb mindenki, s megy lejjebb a szint, mert mindenki azt látja, hogy a másikhoz mérve, többet csinál, s az jár jobban, aki linkel, s átbassza a másikat, de ezek után még sincs következménye. S ezt egyre pofátlanabbul teszik.
S le sem írom, hogy a kollégák által ajánlott, a cég közelében levő szervizzel, hogy jártam… csak jobban felhúzom magam. Anyagi károm nem lett, csak az a hidegvér, és rutin ahogy kezelték a helyzetet, az…Szerintem te nem is sejted, mennyire összetehetjük a kezeinket, hogy te még nem adtak fel, s elvből nem adsz ki szart a kezedből.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Somatom
veterán
válasz Xantomas #88121 üzenetére
"Szerintem te nem is sejted, mennyire összetehetjük a kezeinket, hogy te még nem adtak fel, s elvből nem adsz ki szart a kezedből."
+1
Aki manapság gariidőn túli autóval nyugodtan szeretne autózni, annak a szerelőhöz kell választania típust és lakhelyet.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xantomas
őstag
válasz krono. #88096 üzenetére
Írj privátot. folytassuk ott. 2 éve csináltam az egyik tárgy keretében nixiet, mert én is mindig is akartam
Igazából a forrasztás lényege, egy jó páka, jó vezetékek, és forrasztóón. Már olyan anyagok vannak, hogy jó eszközzel egy nulla kézügyességű kezdő is gyönyörűen tud dolgozni, ha igényes arra amit csinál.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apró kérdést szeretnék feltenni nektek. Egy 2020-as Kadjar-t 1.3 TCe motorral meg szabad venni szerintetek? 2.5 év alatt 180000km Szerintem átment a tűzkeresztségen és a hosszútáv próbán. Még nem eszik olajat, szóval azért nem a topik szerint is hírhedt 1.2TCe...
A családban szemeznek egy ilyen céges autóval, igen érdekes példány...
30 ezrenként kapta az ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 5W30, végig pályán nyomatva.
-
Gombinyó
őstag
válasz csubuka #88127 üzenetére
Nekem bejött anno a Kadjar, simán megvenném. Sztem egy jó autó csak a forma volt picit elavult a 2019es Renault arculathoz képest. Ha tényleg hosszútávokat futott csak akkor talán még a 30ezres olajcsere sem annyira ördögtől való, bár jónak nem mondanám. Meg kell vizsgáltatni olyannal, aki ért hozzá.
-
johnny576
csendes tag
válasz rob210 #87361 üzenetére
Hétvégén nekiálltam, kicseréltem a tömítéseket [kép] , kipucoltam a fojtószelepet és alapjárati motort. Azóta nem fulladt le és nem tartott indokolatlanul magas alapjáratot üzemmelegen. Viszont továbbra is fura, hogy 0 fok körüli hidegindításnál alig magasabb 1000-nél az alapjárati fordulatszám. Ez így normális? Ilyen beavatkozás után van valami tanulási procedúra? Vagy meg kellene oldania magától?
(szerelés közben levettem az akkusarut, szerelés után pöccre indult, hibalámpa nem volt és most sincs)Más. Üzemmeleg alapjáraton kicsit ingadozik a fordulatszám, meg periodikusan beremeg a motor. Ez lambda szonda lustulás? Csak 117 ezer van az autóban...
-
csibor
őstag
2009 Clio 3 combi. A- felszereltséggel. Kapott utólag központi kijelzőt. Végre van hőmérő, de nem mér pontosan. Lehet kalibrálni? Kb 6C mutat kevesebbet.
-
harry
veterán
Sziasztok! Lassan egy eves lesz az auto (Megane 4 PHEV), kozeleg az elso kotelezo szerviz, ami a hivatalos leiras szerint egy utaster legszuro csere... olajat /egyebeket csak a 2. evben ir.
Mennyire lenne gond tenyleg megvarni a ket evet az olajcserevel? Foleg igy a legelso alkalommal?
~8200km van benne, es a kovetkezo evben is kb ennyit mennenk.
Illetve mivel ez egy PHEV, a rovid ingazasokhoz tisztan villany modban hasznaljuk, igy a benzinmotorban joval kevesebb van, illetve amikor az is ment, akkor jellemzoen hosszabb tavon, autopalyan.Kerjek ra egy ajanlatot a markaszervizben, aztan artol fuggoen dontsem el? Mas szerviz vegezhet nem kotelezo karbantartast garancialis ido alatt?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Kozben megneztem a MyRenault oldalon ahol foglalni lehet szervizt, az 'A' szerviz 124 euro (ami most kene), 'B' szerviz 211 (ebben van olaj+szuro csere), illetve ha mindkettot kerem akkor egyben 286 euro. Meg persze van egy lista arrol mi mindent neznek meg (lenges csillapitok, fekek, folyadekszintek, kerekek stb).
Oszinten szolva tobbre szamitottam, foleg a kombinalt eseten (jo tudom csak ket szuro + olajcsere + atnezes, ahhoz kepest sok, masfelol uj kocsi, markaszerviz oradij, kulfold, szoval lehetne rosszabb is).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
t.imi
addikt
Nekem hármas meganra mondtak itthon 210-es szervizre, olaj, szűrő, pollen 80k-t tavaly. Aztán 60-at. Aztán nem vittem el, még a 18000ft-os óradíjjal sem jött ki a matek.
Azért egy egy éves autóra ~55k-t kiadni, szerintem nem tétel még itthon sem, legalábbis ha a vas árát is nézzük.
Hogy mit kapsz érte...egy új szűrőt, kompresszor menteset. Meg egy pecsétet, ha b+ van lehet reklamálni. Kint biztos, itt meredekebb -
Szoszo94
őstag
Hűtőfolyadékból milyen és mennyi kell a 2-es Mégane-ba (1.5dCi 74kW)? Illetve szervóolajat is érdemes gondolom cserélni, abból mennyit, milyet?
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen