-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
A vezérműszíjcsere esedékessége az szerintem nem hiba, hanem a kötelező karbantartás része.Ha ezt a vevő új tulajdonos figyelmen kívül hagyja én azt gondolom nem lehet az eladő a felelős a szíj elszakadásáért.
Viszont ha megtekerted a km-órát és így a szíj a valóságban túlfutotta a tervezett élettartamát majd elszakadt, és ezt bizonyítani is tudja a vevő akkor szerintem lehet jogászkodni. -
Sirus86
tag
válasz rob210 #94647 üzenetére
Tenyleg igazad volt (mind mindig ), a 10 eves Expat eletem megnyomta a tudasom aktualitiasat: https://ugyeszseg.hu/egyszeruen-jogszeruen-fontos-tudnivalok-hasznalt-auto-vasarlasrol/
Tehat az en ertelmezsem szerint:
-ha leirom,hogy az autoban ez es ez problemas ( vezerles csere idoszeru, porlasztok allapota elhasznaldotott, stb. ) Akkor vedve van az elado popoja
-ha nem irja le, akkor egy evig szivathatja a vevo, ha bizonyitja, hogy a fo alaktreszek velhetoleg mar eladaskor is hibasak voltak.
Nemetben egyszerubb: privat embertol veszel, nem nagyon van jogod. Autokereskedestol, akkor egy ev szavatossagi jogod van. Ezert is bizomanyos ertekesites megy mar itt is ezerrel. De az otthoni helyzet azert szivatos, mert egy 20 eves auto ne legyen mar riziko mentes. En korlatoznam ezt futas es eletkorra egy auto vasaralasanal. Sajnos sok fejben az letezeik,hogy egy oreg auto az a tokeletesseg kulcsa.[ Szerkesztve ]
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Mennyi idő és/vagy km futás után kell egy 2019-es 1.33as TCE 150Le motornak a vezérlését cserélni?
Próbáltam a könyvéből ezt az információt kinyerni, de nem jártam sikerrel. -
rob210
Topikgazda
Donorra várva.
Csendélet a műhelyben 🤣Renault power
-
fogkefe21
csendes tag
Sziasztok!
Szimpatizálok a Renault Megane 1.3 TCE típussal, sajnos 4 millió a keret így a kínálat aljáról tudnék választani, de nem sürgős a csere hátha beesik még az áruk. Ezeknél mennyire drága a vezérlés csere? Pont olvasom, hogy elég 300 ezer km-nél. Mondjuk ahogy számolom egy 6-7 év alatt kb el is érnék oda (ha egy ilyen 130-130 ezer km körülit vennék) vagy mivel ez nagyon a kínálat alja, jobb választás lenne egy M3 1.5 dci? Ott akkor kevesebb lenne a keret, mert a dízler típusbetegségekre 1 milliót félre tennék. tennék. Mennyire problémás szerintetek az a motor, a hajtókarcsapágy kopást olvastam egyedül mint problémát. Köszi a segítséget! -
dellfanboy
őstag
válasz fogkefe21 #94657 üzenetére
én nem vezérléscsere periodús miatt választanék motort, mármint h dízel v benzin, ha sokat autópályáznék, csakis dízelt vennék. meg igazság szerint 1x kell cserélni utána viszonylag sok ideig jó, lsd 300k km v 10 év....
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
szebe
addikt
válasz fogkefe21 #94657 üzenetére
Én azért egy jó csipet sóval nézegetném a 4 millió környéki 1.3-asokat, főleg a RUG-xxx rendszámosat, egyszerűen túl szép, hogy igaz legyen.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
den89
tag
Eddigi tulajdonosok száma: 5. Egy 5 éves autónak, elég fura. Tudom, hogy tulajnak számít a kereskedés is. De én akkor is gyanakodva nézném. Első 3 évében belement 124k km, majd valószínű tulajváltás, belement 4 hónap alatt 2 ezer km, ott is lehetett egy tulajváltás, kivonták a forgalomból és 1,5 évig semmi. Ettől még az autó lehet hibátlan. Lehet ezek miatt a fura dolgok miatt van ennyire áron alul.
fogkefe21: azért 4 millióért ne az alapján vegyél autót, hogy mennyibe fog kerülni 6-7 év múlva egy vezérléscsere. Sőt a láncosra azt mondják, hogy elvileg cserélni sem kell. Nyilván ajánlott 300k körül. De ha jól össze van rakva, akár az autót is kiszolgálhatja. De amúgy ennyiért tényleg nagyon-nagyon a kínálat alja van. Vagy gyűjts még 5 millióig legalább, vagy a korábbi 1.6 szívókat nézd.
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
csendes tag
RUG-xxx amúgy egy pillanatra csábító is lenne, csak tényleg gyanús ennyiért, ezért egy 5 perc után el is vetettem De van rendszám nélküli 4.190-ért az elgondolkodtató.
1.6 már van olcsóbban csak sprintmonitor szerint rengeteget fogyaszt, ami miatt nálam kiesik. Fontos a fogyasztás napi 2x33 plusz 2x4,5 km-t megyek. Hétvégente sokszor 2x20 szülők miatt. Plusz nyaralások. Tehát inkább benzineseket keresek. De azt látom ez a 4 millió ez is fekete lyuk, nem csak a megane-nál többi típusnál.Aztán a végén lehet egy 1.5.dci lesz mégis. Sose volt Renault autóm, mindig japán volt, de elkepsztő mennyivel drágábbak és nem hiszen hogy annyival jobbak, de nincs összehasonlításom.
[ Szerkesztve ]
-
-
den89
tag
válasz fogkefe21 #94663 üzenetére
Alapvetően az, hogy áron alul adják, nem feltétlen baj. Lehet egyszerűen csak szabadulnának tőle, nem árulgatni akarja hónapokig, hanem eladni minél hamarabb. Én is ilyen Megane-t nézegetek már egy ideje, kicsit magasabb ársávban, és láttam már több olyat, ami áron alul volt. Egyik messze volt tőlem és 3 nap alatt elvitték. Másik törve és messze is volt, de azt is elvitték pár héten belül.
Valljuk be ez a pezsgő szín is leszűkíti a kört az eladásnál, amúgy nem néz ki rosszul, de nem biztos, hogy sokan vennének ilyen színt. Meg sokakat eltántoríthat az 5 tulaj, ha ránéznek a rendszám lekérdezőn.
Megértem, hogy ezzel a motorral vennéd. Az 1.6 kicsit karcsú lehet nyomatékban, plussz igen, magasabb is a fogyasztása, mint az 1.33-nak.[ Szerkesztve ]
-
tycon
tag
Nem advesz topik. Nem is tudom, hol van ilyen, a használtautó.hu-n ajánlott valamit. Eladtam a Lagunámat, 1.9 dCi, itt szárad a nyakamon egy új számlás vezérműszíj (133fog), szíjtárcsa, hosszbordásszíj (Kauffer). Az Avensis nem igényel ilyet.
[ Szerkesztve ]
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
fogkefe21
csendes tag
Több típust néztem eddig ez a Megane csak most került a latószögembe, de amit írsz azt tapasztalom én is. Ha egy autó jó áron van hirdetve akkor 1-2 nap alatt elmegy, sőt olyat is láttam, hogy napon belül. Van amelyik pedig már hónapok óta fent van várják a csodát az eladók.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kronos3000
senior tag
válasz Kronos3000 #94605 üzenetére
Map szenzor volt. Egy hétig minden reggel felvettem az adatokat, mire kiszúrtam, csak első hideg indításnál fals értéket adott. Csak egy elm27 vagy mi a bánat ami van nekem, és a képernyő élő adatait vettem videóra indulásnál, de csak kiszúrtam az anomáliát. Hideg indításnál 18-19kpa értéket mutatott, következőre már 100, elindulás után 39, és utána meleg indulásoknál is ezek az értékek voltak stabilan. Tegnap vettem egy másikat, reggel azonnal, és munka végeztével is szépen indult. Viszont van egy kérdésem, ezen a panelen hogyan lehet izzót cserélni, és milyen kell bele?
Wasabi...
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #94672 üzenetére
rizsszem.
Magnó ki keret ki és hátulról csere.
Van fent yutubon videóRenault power
-
Sirus86
tag
válasz fogkefe21 #94663 üzenetére
Elozo heten sokat taxiztam, mert utazgatni kellett EU-ban. A Uberesek mind Toyotasok vagy Teslasok voltak. A Teslat semmire se veszem tobb ok miatt is, szoval azt hagyom, de a Toyis taxisokat kerdezgettem (Auris hibrid, Corolla hibrid) es hat kenyelemre nem egy Renault, de mindegyik elmondta,hogy 200-250 ezer korul csak kopo dolgokat cserelt. azaz olaj, es fek, (hibridek), es fogyasztas 4-4.4 liter kozott volt. Csak csomagtarto hat az nincsen, es ossze-vissza bog a motor. Eddig negy taxis kozul mindegyik csak aradozott a Toyikrol. Mivel szamomra (nejemnek meg nagyon fontos a kenyelem) fapad a Toyota, igy marad a Renault
[ Szerkesztve ]
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
den89
tag
válasz Sirus86 #94676 üzenetére
A taxisok nagy része dicsérni fogja a saját autóját, ez emberi tulajdonság. Rájuk meg főleg igaz. Na meg ők meg vannak veszve a fogyasztásért (joggal persze), ha keveset fogyaszt az autó és nincs vele gond, nyilván mi baja lenne vele? Amúgy ez manapság nagy dolog, hogy 200k km-ig nem kell hozzányúlni egy autóhoz? Költői kérdés, mert sajnos sejtem, hogy az. Nekem a 2007-es 1.5 dci Megane-ommal 3-4 évvel ezelőttig (kb 200-220k km) semmi gond nem volt, a kopókon kívül kb hozzá sem volt nyúlva. Mondjuk azóta viszont az autó árához képest sokat költöttem rá. (~600 k-nál vagyok ~2 év alatt, jó ebben van egy vezérlés+hosszbordás, ami független az autó állapotától és korától)
Pár hónapja taxiztam, elektromos autóval volt az úriember (Hyundai). Beszélgettünk kicsit. Mondtam is, hogy városba a legjobb az elektromos autó, ehhez nem fér kétség. Válasza: nem csak oda, amúgy is ez a legjobb mindenhova. (Aha, mondom magamban ok... neked biztos igazad van. Indulj el egy 800 km-es nyaralásra vele, ahol esetleg még kirándulsz is jobbra-balra... vagy csak itthon egy 200 km-es útra, és nézegesd, hogy hazaérsz-e)
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
A taxisnak nyilván az a legjobb, ha minél kisebb a fenntartási költség. Ha köztük népszerű 1-1 márka, vagy annak adott típusa, akkor lehet gyanakodni, hogy az megéri.
Indulj el egy 800 km-es nyaralásra vele, ahol esetleg még kirándulsz is jobbra-balra...)
Nem fogom védeni, mert nem való mindenkinek, de egy 800km-es nyaralást úgyse egy seggel ülsz meg, főleg ha van asszony meg gyerek (vagy egyéb háziállat).
Mondhatni "fix" tavaszi célpont nekünk Bled-Bohinj, ~500km, és még itt is megállunk egy pihenőre. Na, ott már addig akár tölthetnék is..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
den89
tag
Igen, én is jeleztem, hogy joggal fontos nekik a fogyasztás (meg persze a fenntartási költség). De egy taxisnak esélyes, hogy más szempontok fontosak, mint egy átlagembernek. 10-ből 8 embert lehet nem érdekel, hogy 5 vagy 7 litert fogyaszt az autó városban, de a taxisnak ez nyilván elsődleges. Vagy a taxist lehet nem érdekli, hogy az anyósülésen vagy épp hátul mennyire kényelmes. Egy átlagember lehet többet jár városon kívül/autópályán, mint a taxis, ezért pl lehet sokkal jobban zavarja a tipikus motorbőgéses hang (tudom pl. az új Corollákban ezen már finomítottak). Na de holnapig lehetne sorolni ezeket. Egyébként jó megoldásnak találom a hibrid rendszert, meg mindenkitől azt hallom, hogy megbízható a Toyota és a hibrid, ne essék félreértés. De pl. kényelemben egy Toyota Corolla vagy akár egy CH-R elmarad egy Renault-tól, én úgy gondolom/hallom/olvasom. Meg ezidáig kinézetben is inkább a szódával elmegy kategória volt a Corolla. Az utóbbi években kezdtek el kicsit jobban kinézni. Meg mondjuk jelen pillanatban egy új hibrid Corolla 12 millió, egy benzines Megane 9,5 (igaz, már kifutó). Az a 2,5 millió a fogyasztáson nem 1-2 év alatt térül meg.
Én többek között a gyerekek miatt (sem) vennék családi autónak elektromost, meg persze az ára miatt sem. Második autónak tökéletes, 90%-ban városban járva, főleg ha napelemről tölti az illető (különben igen sokára térül meg). De nem indulnék el vele egy családi nyaralásra. Természetes, hogy megállok a gyerekekkel 2-300 km-enként, de amúgy is, amikor még csak ketten voltunk, akkor is. Nem tudom mennyire vannak kiépítve pl. Horvátországban, Olaszországban a töltőpontok. 1-1 megállóhelyen mennyi töltőpont van, mekkora sor van főszezonban, stb. Erről szívesen meghallgatok tapasztalatokat.
rob: ott a pont. Közben meg 1,5-2x annyiba kerül, mint egy benzines. Én mindig hangoztatom, hogy úgy gondolom, csak annak éri meg, aki ingyen tölti. Annak is hosszú évekbe telik, hogy megtérüljön, amennyivel drágább egy benzineshez képest. Hát még annak, aki fizet a töltésért... lehet előbb eladja az autót, minthogy megtérülne neki.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Hát az elektromos autó fenntartási költsége nem olyan alacsony ám mint ahogy azt mindenki misztifikálja.
Pont tegnap beszélgettem egy szerelő barátommal.
Ott volt nála egy i3.
Hát sok jót nem mondott rá.
Persze nem kell olaj csere, nincs vezérlés csere.
Na de van fékcsere, ami nem olcsó, van gumicsere ami nem olcsó, ezeket azért emelte ki, mert sokkal jobban fogy alattuk mint más autónál.
Igen mindenki jól olvassa a fék jobban fogy!!!
Senki nem gondolkozik ugyanis abban, hogy persze visszatölt meg ilyen olyan űrtechnika.
De ha bent van egy 400kg akkupakk, annak a tömegét meg kell ám állítani.
Magyarán olyan mint ha egy benzinessel folyamatosan 4 személlyel mennél.
Magyarán az elektromos autónak is van fenntartási költsége. Csak eddig ezekbe nem gondoltak bele a tulajok.
Renault power
-
Sirus86
tag
válasz rob210 #94680 üzenetére
Ugy-ugy, es amikor az akkupakk meg megadja magat, vagy a Tesla szerviznel negy honapot all az auto, mert valami akku.ellato egyseg megy tonkre. Sved kolegak szivtak/szivnak sokat Teslakkal. Es kozben az elektronikai hibak,amikhez mar IT-s sem eleg. (ismeros ezert kapta vissz az arat az Audi E-tronra, mert lerohadt a gep es az Audinak goze sem volt, mi a baja, es allt egy honapot egy hotel parkolojaban) Es a kasztnija a legtobb EV-nek nem javithato, mert az akkubolcso rendkivul koltseges eljarassal keszul, ami nem javithato egyszeruen.(ismerem, aki ezzel dolgozik a Teslanak es VW-nek, o is tervezi a a femmegmunkalas oldalat). Egyik se jo, de a Toyota bogese sem, mert azt hiszem tehen van az uton
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
szebe
addikt
Direkt írtam fenntartási költséget, nem fogyasztást De lehetne írni a rendelkezésre állást, mert állásidő=kieső jövedelem, annál meg nem fáj jobban semmi.
#94680 rob210
Egyetértek azzal, hogy nem való mindenkinek, csak amikor valaki az évi 1-2 hosszabb túrát mondja ellenérvnek, azt nem érzem jogosnak. Ha nem tudja az ember otthon (vagy még ingyen/nagyon kedvezően superchargeren) tölteni, akkor a fogyasztáson se lehet nyerni, mert a beetetésnek vége, elég szép ára van a publikus oszlopoknak.
A gumi valid pont, ahol van tömeg, meg van teljesítmény, ott kopni fog.
Ismerősi körben a féket meg pont dicsérik, hogy nem fogy. Ami ott visszás számomra, hogy olyan kis alulméretezettnek tűnik az egész.#94681 Sirus86
Szerintem az elektromos hibákat pont itt nem kell bemutatni .
Gyerekcipőben jár a technika, már így is sokkal jobbak a maiak, mint az elején. Az egyik (ha nem a legnagyobb) probléma az, hogy ráerőltetik mindenkire, ebből jönnek a "csakazértse" tagadások.
A mezei júzernek meg pont mindegy lesz, hogy hogy bőg a kocsi, ha 6 helyett 4-et eszik mondjuk.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
M2 2004 megane. Hátul 2 köd lampa van vagy csak egy?
Ha menet irany szerint nézem a balos világ, a jobb nem. Kérdés ez igy a jó, vagy vmi van a jobb oldalival?
Köszi előre is
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sesomaru1989 #94683 üzenetére
Legtöbb autón így van.
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #94684 üzenetére
Megtévesztő lehet, hogy mindkét oldalon van foglalat, de a jobb oldali talán be sincs vezetékezve. Az angol példányoknál fordítva lehet.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #94683 üzenetére
Eu előírás szerint a bal hátsó világít!
Aki bevezetékeli annak világít a jobb oldali is, szerintem zavaró, és a féklámpa se látszik úgy, mint ha nem világít csak 1!
Gyárilag a jobb nem világít!Renault power
-
sesomaru1989
aktív tag
Szuper köszi a gyors segitseget mindenkinek.
-
rob210
Topikgazda
Srácok tud valaki jó kárpitost aki újjá tud varázsolni egy ülésszettet?
Renault power
-
Megvettük a linkelt hármas Megane-t. Olyat láttatok már, hogy az első Renault emblémáról mintha válna le valami fólia? /Nagyobb gondom sose legyen /
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
válasz molnarpeter #94692 üzenetére
Kösz, azt hittem ez az anyagában ilyen.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #94691 üzenetére
Komplett lárpitozást is csinálnak?
Mert a facen csak a bőrjavítás van.
Renault power
-
forceberg
veterán
válasz norbert1998 #94694 üzenetére
Hol, legalább jobban néz ki tőle az autó? Vagy plusz hány lóerekció?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #94691 üzenetére
Kárpitoznak is, mert az nem látszik a facen csak a bőrjavítás.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest