-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jamy25
csendes tag
válasz Degeczi #6850 üzenetére
Nagyon köszönöm!
Délután megyek Ballagást fotózni és még nagyon új a másik gépem.
Kinti képekhez a 70-300 AF-S obit merészelném használni és nagyon izgulok, hogy jók legyenek a képek, ezért minden segítség jól jön.
Bár a fenti képek egészen más technikával és fényviszonyok mellett készültek, de az információ így is nagyon hasznos.
Még azt sem tudom, hogy melyik módtárcsa funkciót állítsam, ami kellően rugalmas, de bőven lehetőséget ad az utómunkákhoz is.[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Ha az alapvető dolgokkal azért tisztában vagy, a tárcsát állítsd "A" állásba. Iso-t beállítod a fényviszonyoknak megfelelően, és szabadon állíthatsz rekeszt attól függően, mennyire akarod a hátteret mosni, a többi automata.
Utómunka más tészta, ahhoz a jpeg helyett állítsd át raw-ra a fájl formátumot. Így utólag könnyen lehet élesíteni, színtelítettséget állítani, és főleg fehéregyensúlyt állítani.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
eda
csendes tag
Az obi téma után pont erre szerettelek volna megkérni, hogy a zársebesség, meg a rekesznagyság, meg ISO- k ról illetve ezek állításainak összefüggéseiről írjatok nekem valami okosat, és kezdőnek érthetőset. Ügye az automaán kívül vannak a scene- beállításokon belül különböző lehetőségek. Na de ami érdekesebb az a P S A M beállítási lehetőség.. itt lehet variázni az előbb említett paramétereket...itt hogyan is a mit is??
-
Doom
aktív tag
Ezt a cikket olvasd el (illetve az előzményét is esetleg).
Nagyjából a következő a szitu (pongyola fogalmazásban):
Annál "világosabb" a kép, minél
- nagyobb a rekesz
- hosszabb a záridő
- magasabb az ISOEzen hármas variálásával tudod megteremteni a képen a helyes megvilágítást. A "helyes" itt attól függ, mit akarsz a képen megjeleníteni (ha kis mélységélesség kell, akkor a rekeszt muszáj tágra venni, ekkor csak a másik kettővel játszhatsz; ha mozgó célt akarsz kimerevíteni, vagy félsz a bemozdulástól, akkor pedig a záridő lesz szükségszerűen rövid stb.). Általában az ISO-t célszerű alacsonyan tartani, elkerülendő a képzajt, kevés fényben, mozgó célpontok esetén viszont nincs sok választás.
A módokra nagy vonalakban:
P - programautomatika - a gép vezérli a rekeszt és a záridőt.
S - záridőelőválasztás - a gép vezérli a rekeszt, te a záridőt manuálisan állítod. Akkor van értelme, ha fontos a hosszú vagy a rövid záridő a kép jellegétől függően.
A - a gép vezérli a záridőt, te a rekeszt manuálisan állítod. Akkor van értelme, ha pl. a mélységélességgel akarsz játszani.
M - kézzel vezérled mind a rekeszt, mind a záridőt.Most ennyit volt türelmem leírni (majd Szten kiegészíti ), de ennél azért mélyebb a téma, meg a megfogalmazásom is olyan, amilyen - de tán érthető. Egy jó könyvben részletesen, ábrákkal illusztrálva magyaráznak, érdemes lehet benézned a fotós könyvek topic-jába is.
Szerk: ez itt egy kicsit OFF
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Én szemezgettem a Tamron 18-270-nel.
Az slrgear.com oldalán nézegettem, olvasgattam és hasonlítottam össze más obikkal.
Pl a Nikon 18-200-al összevetve egész jónak mondható:"Nikon 18-200mm ƒ/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX VR ~$600
The Tamron is noticeably sharper than the Nikon in the majority of focal length / aperture combinations, except at the telephoto end (200mm) where both lenses produce similarly average results. Chromatic aberration is similar between the two, perhaps better controlled in the Tamron in the mid-range (35-70mm). Distortion is similar between the two, and the Nikon shows more obvious corner shading when used with large apertures. Both feature image stabilization and 72mm filter mounts."Mintafotókat néztem, de én szívesen ki is próbálnám ezt a lencsét.
Általános vélekedés ezekről az ultrazoomokról, hogy kompromisszumokkal lehet használni.
Csak azt nem tudom ennek mekkora a mértéke.
Pl az mondják egyesek, hogy egy audiofil különbséget tud tenni, hogy a tápkábel villásdugója éppen mely állásban csatlakozik a konnektorba. Kihallja a zenéből .
Nekem variálhatják akárhogy, tuti nem hallom a differenciát .Viszont a fent említett oldalon is láthatóan jobban teljesít a 18-105 a Tamron "szuper" zoomjánál. És ezért egyelőre én letettem róla.
-
-
Jamy25
csendes tag
Szerintem olvasd el ezeket a cikkeket.
A fényképezés vázlatos technikai alapjai kezdőknek
A fényképezés vázlatos technikai alapjai kezdőknek II.Nekem nagyon hasznos volt.
-
Dare2Live
nagyúr
eladóvá válik Nikon véggel a Tamron 17-50 2.8 as obim, és SB800as vakum. Makulátlan állapotban vannak, vakuhoz ajándék 4db Panasonic infinium aksi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Brown
csendes tag
Sziasztok!
Canon 50D-re tervezek venni egy nagylátó-alap zoom obit. Árban és minőségben, ami megfelelne, a Canon 17-40/4 L-es példányt néztem ki. Mi a véleményetek róla? Esetleg alternatív lehetőségek? -
Doom
aktív tag
-
Dare2Live
nagyúr
ha nem tervezel FFet akkor ugyanúgy drága de megfontolando a Canon 17-55 2.8
ha olcsobbat szeretnél érdemes megnézni a tamron 17-50 2.8at.mindkét obi többet fog át és 2.7. Canonban még IS is van ami elég nagy előny.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Joeey
csendes tag
Sziasztok!
Tokina 11-16 f 2.8-as obival (Nikonra) van valakinek tapasztalata?
Itthon csak az e-digital árulja, róluk mit gondoltok (főleg garancia terén..)?Köszi
-
Ren Hoek
veterán
Hello!
Canon 70-200 f4 L USM ... Megéri lecserélni az 55-250 IS-t? Az a baj, hogy egyelőre nem melóra kéne, csak hobbi célra. Csak az 55-250 sokszor annyira lágy képet produkál... Néha viszont szép éles a képe. Főleg 55-ön jó inkább. Bár lehet az IS fogja meg a hátteret, és a téma mozdul be, ezért látom életlennek.
Szóval így általános fotózgatásra megéri 130-145 rugót kiadni? (- 55-250 IS ára) egy obira?
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
-
Ren Hoek
veterán
válasz Cassidey #6868 üzenetére
Köszi a választ
Igazából az IS nem fog kelleni egy idő után, mivel építek egy steady cam-et, amin aztán feleslegessé válik majd. Amúgy is mozgó témánál nemsok értelme van az IS-nek... Max állónál. Kár hogy nincs követő IS Viszont a fix fényerő videónál fontos, mivel így zoomolni is lehet vele akár. Itt meg is kérdezem, a zoom mechanikája milyen finoman mozgatható ezeknek az L-es obiknak? Ugyanis van egy házilag építhető szerkezet, amit follow focusnak vagy follow zoom-nak lehet használni. Egy servo motor finoman tekeri a fókuszgyűrűt, vagy a zoomgyűrűt, így elérve hogy távirányítóval lehessen használni... Ha már egy kicsit finomabb mozgású, mint pl egy "nép" obié.. akkor megéri azt a 120 rugót
A másik meg, hogy kilátásba helyeződött néhány divat, illetve rendezvényfotó is, és nagyon fontos lenne egy szép rajzolatú gyors AF-es uborka. Ez már lehet meló is lesz... Szóval vissza is jöhetne az ára.
Vagy divatfotózni, portrézni lehet jobban járnék egy 50 mm 1.8 II-vel? 25 körül... Rajzolata f4-en annak is besz*rás kb... Ahogy ennek az L-es csőnek is.
Annyit tudok, hogy szerintem emberi áron ez éri meg a legjobban mint "fehér" L-es objektív.
[ Szerkesztve ]
-
Cassidey
senior tag
válasz Ren Hoek #6869 üzenetére
akkor az tokeletes lesz neked finom mozgasu e? szerintem az. en ugy gondolom elegedett leszel vele ha nem kezded el hianyolni a 2.8-as fenyerot. az 50/1.8-al nem hinnem h jobban jarnal esetleg pluszban megveheted pont mert nem tul nagy kiadas, de a 70-200-al abszolut jol lehet portrezni, sot.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Cassidey #6870 üzenetére
Ha hiányzik a fényerő, akkor tényleg inkább veszek hozzá később egy 1.8-ast 50-es kalibert.
Ja és mégegy érv a 70-200 mellett: 550D 18 Mpixeles szenzora, ami a 7D-ből lett átemelve, szinte éhezik egy jobb rajzolatú objektívre... Mert annak ellenére hogy belépőszint, belvilágra teljesen profi jó cucc. Cropolni meg csak minimális lágyulás és szép rajzolat mellett érdemes...
Na mégegyszer köszi az iránymutatást, töröm a malacperselyt
Pixinfón van 119 ezerért... lehet valami szürkeimportos cucc... Ezeket ugye nemnagyon hamisítják? Illetve azért azt észre lehet venni...
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
válasz Ren Hoek #6871 üzenetére
Nekem van 50 1,8 -as objektívem, és (szinte) csak jókat tudok mondani róla. Remekül mossa a hátteret, gyönyörűen rajzol, remek objektív. Viszont hiányzik néha az USM, kicsit hangosan fókuszál, és amit még nem szeretek benne, az az autófókusz, sokszor félre/pontatlanul fókuszál.
Ettől függetlenül szerintem ár/érték arányban a legjobb Canon objektív, szerintem jól fog jönni a 70-200 mellé. -
Ren Hoek
veterán
Egy érdekesség: már linkelte egyszer valaki...M42 adapter
Egy érv Canon mellett: Lehet hozzájuk kapni 3900 Ft-ért chipes M42 átalakítót, ami átviszi az AF adatokat, és a váz felépítése miatt végtelen is beállítható. Ez Nikonnál nem lehetséges... és szívtam is vele, mert van egy Carl Zeiss Jena MC 135-öm, és gyönyörű a képe.. de makrózáson kívül nem mentem vele sokra a Nikon átalakítómmal... Végtelen nemvolt. Manuál fókuszgyűrűje pedig sokkal finomabb mint a mai obiknak. Van még egy 50 mm 2.8-am is. Szóval egyelőre ezt az átalakítós bulit bejátszom Majd rakok fel képeket, hogy hogy vizsgáznak az M42-es objektíveim
-
Tomate
veterán
Bugáztam ma egy fényképezőt. (egy konténerből ) A lényeg, hogy van rajta egy Jupiter8-as fix 50mm/f2-es obi ami M42-es. Ugyebár ha veszek egy nikon M42-konvertert fogom tudni használni? (tudom, hogy mindent nekem kell majd beállítani) Milyen konvertert ajánlotok? Vagy mindegy, mert tök ugyan az az összes csak az áruk más? Előre is köszi. Végezetül pár kép:
Szerk: Ja és szerintetek mit várjak egy ilyen obitól?
[ Szerkesztve ]
-
Slowman
aktív tag
Nem tudom, hogy te mennyire néztél ennek utána, de sztem ez a az obi inkább M39-es [link] . Már a gép méretét tekintve is be lehet saccolni - ugyan nem ismerem ezeket a vázakat - mert kb akkora mint egy Leica, meg maga az obi is kis termetű. (Amúgy egy egyszerű tolómérővel le lehet ezt ellenőrizni szerintem. )
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Úgy látszik ez az újabbik fajta Jupiter-8, pár ezer forintot mindenképpen megér.
A gond csak az, hogy M39-es a váz is és az objektív is. Contax bajonettes lehetne még, de mivel a Zorki nem ilyen...
Ez a váz kombináció működőképesen 40 és 100 dollár közötti áron mozog (ebay), felszereléstől függően.
Vegyél bele egy tekercs filmet, tanuld meg belerakni és próbáld ki.
Egészen szép állapotban van. Csak nem Kispesten jártál (mert itt most lomi van). Igazi kincs ilyet találni (a "low level" emberek úgyis csak szétverik a fémért).Soosfotó kirakatában láttam egy ilyet a múlt héten, ha jól emlékszem...
Harrrr!!!!
-
Tomate
veterán
Alapvetően nem rossz gondolat amit mondasz, ki is fogom próbálni. Bár nem tudom működik-e rendesen a gép. Meg még azt sem tudom, hogy kell használni Vagyis rájöttem, hogy felhúzom aztán kioldom, de mik ezek a számok?
A filmet ha berakom tekerni kell? vagy tekeri magától?
Milyen filmet vegyek bele?
Amúgy Kispesten találtam, csak nem lomiban. Apámmal melóztam a hétvégén, és ahol dolgoztunk ott dobták ki. Sorry ez már egy kicsit off ide.
-
Slowman
aktív tag
Ha nem érzed magad kompetensnek a témába ne mondj inkább semmit. Azt hiszem, hogy ezt már többször megkaptad . Tényleg nem akarlak bántani, de az enyhe túlzás, hogy a filmek méregdrágák [link] (én itt veszem általában, de aki nagyon akar biztos tud olcsóbban is szerezni ennél). Pl.: egy Infold Pan 400, vagy egy Agfa APX 400 illetve Fomapan 400 (amiket én szoktam használni) ezek mind megkaphatóak 900- HUF körül (és 36 kockásak általában, de ha 24-est veszel az olcsóbb is lehet 700- HUF). Ez mindennek mondható csak nem méregdrága . Természetesen az igazi profi filmek/diák már komolyabb összeget emésztenek fel, de azt hiszem, hogy nem kell mindenkinek arra fényképeznie, mint ahogy nem mindenki használ 5D mkII-t sem. Remélem érted mire céloztam . Tehát ilyen amatőr szinten azért megfelelnek ezek az 1k körüli kategóriák. Persze ha valaki kicsit is komolyabban gondolja akkor már lehet az Infold Delta vagy Pan plus esetleg Kodak vagy Fuji drágább nyersanyagai felé kacsintgatni. Ugye azt sem kell mondanom, hogy nem ezzel fényképezek végig szóval egy tekercs film kb 2 hónapig elvan a gépbe, ez azért nem egy őrült összeg. Az előhívás az más tészta az egy kicsit költségesebb, de ha hívatod (mondjuk ebben nem vagyok otthon mert eddig ingyen csinálták nekem ismerősi alapon) - ami ugye nem az igazi, de mégis olcsóbb kicsit mint ezért a pár alkalomért berendezni egy labort - szvsz jó buli filmre fényképezni .
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
1-2 hónap múlva szeretnék venni egy teleobjektívet.
A kiválasztott, szinte már biztos, hogy a Canon 55-250 IS lesz. Szívem szerint egy 70-200 F4 L -t vennék, de két ok miatt is lemarad.
1, Kevés nekem valószínűleg a 200mm, többször próbáltam 300mm végű teléket, és mindig arra jutok, hogy ennyi nekem minimum kell.
2, Hát nem olcsó. Meg lesz rá a pénz, de megmondom őszintén, nem csak erre szeretnék költeni, nem csak a tele hiányzik. Kb. pont annyi pénzem lesz, mint használtan egy 70-200 ára, de kell még Raynox előtét, kell még markolat, le szeretném cserélni a kitobim IS-es típusra, egy vakuban is gondolkozom, a lényeg a lényeg, nem tudom megvenni a 70-200 -at.
Ezért marad az 55-250 IS, de ettől is tartok egy kicsit, mégpedig szintén a 250mm-től. Valahogy úgy érzem, kicsi nekem a 250mm, viszont az IS nagyon jó, hogy van benne, telében mindenképp jól jön, ki is fogom használni.
Valahogy az a fránya 250mm tart csak vissza...
Ki szerettem volna próbálni mindenképp egy 55-250 -et, de sehol sem volt alkalmam rá sajnos. Voltam Media Markt-ban, Saturn-ban, de mindenhol csak megfogni volt alkalmam, mivel csak kirakva volt, egyik vázra se volt felrakva, egyik üzletben sem. Arra meg nem igazán volt kedvem, hogy eladót hívni, felrakni, stb.
Talán majd elmegyek a Soós fotóboltba, ott csak van, és csupa jót írnak róluk.A kérdésem, az obiról:
- Milyen képminőséget várhatok tőle? Van most két Canon obim, egy sima kitobim (IS nélküli), és egy 50 1,8-as obim. Valaki tud ezekhez viszonyítani, akinek esetleg van 55-250-e, és az én általam említett objektívei, vagy csak aki próbálta mindegyiket, vagy csak aki tudja...
Mire várhatok? Képminőségben, rajzolatban, színvilágban melyikhez hasonlít inkább az 55-250? Megüti az 50 -es obim szintjét? Tudom, nincs akkora fényereje, de valami viszonyítási alapra lennék kíváncsi.
+ kérdés:
- Mennyibe kerül egy 2x -ező előtét, ha tényleg nem lenne elég az a 250mm? Mennyit ront ez a minőségén?Előre is köszönöm annak, aki segít!
Máyköl
szerk: Slowman: Tudom, hogy ennyibe kerülnek a filmek, így nem hangzik drágának tényleg, de ha ezt hetenként kel venni, rá jön az ember, hogy lehet, hogy ez így nem fog menni. Mert nem feltétlenül 2 hónapig megy el mindenkinek egy film.
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
válasz Szten Márs #6890 üzenetére
Na, ne!
Ott jártam egyik nap, és akkor még nem volt felrakva. Csak a két váz közötti kis objektív tartóra volt kirakva, hogy meg lehet nézni, de egy vázon sem volt fent.
Melyik vázon volt, és a vázak melyik oldalán? (mert ugye két oldalon vannak ott vázak, a bejárattól jobbra Canon, Nikon, Pentax vázak -ha jól emlékszem, a bal oldalon ugyanilyenek- csak Olympus is. -
Slowman
aktív tag
Egy dohányos ennél jóval többet füstöl el egy héten . Ha valakinek ez a hobbija sztem belefér.
A 2X drága és ront a minőségen. Továbbá úgy tudom, hogy a 2X-t ilyen 2.8-as obikhoz szokták ajánlani 4-eshez 1.4X, a többihez meg gyaloglást . A 250 és a 300 között nincs nagy különbség megnyugtathatlak. Amúgy volt alkalmam egy hetet végigfotózni egy 40D-vel és egy 70-200/2.8 IS-el. Sztem bővel elég a 200 vég APS-C-n sőt... Ha meg nem elég akkor valószínű madarazni akarsz amihez ezek az obik nem éppen alkalmasak . Normál körülmények között nem igazán lehet kitartani a 250-et vagy ha ki is tartod mert 10000 ágra süt a nap akkor az van hogy már elment a téma képből mert annyira szűk kivágást ad. Szvsz remek kis obi lehet az 55-250, Canonra ideális. De én inkább 70-200-at vennék, nem ezeket, de te tudod. A Raynox jó dolog játszani meg minden, de nem használja annyit az ember. Akkor inkább egy makró obi. -
máyköl
veterán
válasz Slowman #6893 üzenetére
Vennék én 70-200-at, de tényleg pénzes zebra mintás obi. Nincs rá pénzem, talán majd egyszer le tudom cserélni az 55-250-et egy 70-200-ra.
Egyébként észrevetted, hogy nem rég, a Tamron 70-300 -ról nagy nehezen rábeszéltél az 55-250-re, most meg a 70-200-ra szeretnél rábeszélni?
A raynox kell, de ebbe most nem igazán szeretnék belemenni. Makróobira sincs pénz.Szten Márs: Értem, lehet, hogy majd benézek...
-
kricsi81
senior tag
Ha ilyen kis nyuszi vagy, hogy nem mersz megszólítani egy eladót, nem is nagyon fogod tudni kipróbálni a cuccost, kivéve ha PONT nincs akkora szerencséd hogy fel van tekerve valamire...
Amúgy a 300mm között és 250mm között tényleg alig van különbség, fölösleges ezen izgulni.
A Raynox tényleg jó, de először nézd meg hogy egyáltalán használható-e az obidon a vignettálás miatt. Amúgy egy atombiztos állvány nélkül elég kínszenvedés használni...Én a 70-200-at venném. Viszont a vaku is nagyon hasznos, főleg off-camera flashként, amihez ugyebár kell kioldó állvány tartó esetleg ernyő... Ami már kicsit megdobja a költségeket.
Neked kell érezni, melyik hiányzik többször, melyiket érzed fontosabbnak.
kovacsrichard.hu
-
Ren Hoek
veterán
Nekem van egy 55-250... Annyira nem vagyok tőle oda... Eléggé lágyul a képe, főleg a vége felé. Az IS szép és jó, de ugye mozgó témáknál gyakorlatilag semmi értelme... És a 2-3 lépésköz enyhe túlzás. Sokszor elhiteti az emberrel hogy alkalmazhat hosszabb expo-t, aztán a témabemozdulás miatt enyhén mosott lesz a kép amit persze csak otthon lehet észrevenni.
Szóval 250-en valahogy nem olyan kontrasztos éles a képe. 5.6-on vagy 8-on sem javul annyira szerintem. Pont ez vele a baj, hogy a céltartományban (tele) nem túl jó a képe. Közelre teljesen jó képeket lehet csinálni vele. Fókuszmotor amúgy halk és gyors (Nikkor 70-300-hoz mérve)
Az 55-ös állás 1.2 m-es közelponttal, hát megintcsak egy fájó pont nekem. (Ha van 50 1.8-as akkor meg teljesen értelmetlen ez a tartomány neked, mert 100x jobb a rajzolata annak.) Vagy cserélsz, vagy felkell állni és hátrébbmenni.
Én 53 ropiért vettem, annyit mondjuk megért. De mostmár biztosan gyűjtenék hozzá még 50-et és vennék egy 70-200 f4 USM-et. APS-C vázon ugye még jobb telét is ad mint a 250. És optikailag is rommá veri. (Nem nemírom azt hogy vegyél olyat )
Szóval az én review-em szerint:
Pro: Olcsó, könnyű, kicsi, IS
Kontra: Erősen lágyul a vége felé, gyenge kontraszt, 55 mm állásnak nincs értelme 1.2m közelponttal - ilyenkor már úgyis cserélnél kit-re, fényerő is lehetne jobb
Kezdésnek ideális, ismerkedő obinak. Szigorúan 50 körül, néhány boltban 75-ért árulják.. hát sz*rjanak sünt
Amúgy meg vegyél 70-200 f4 USM-et
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Napelem
- Robot fűnyírók
- Milyen autót vegyek?
- Gaming notebook topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- További aktív témák...