Új hozzászólás Aktív témák

  • hunspikey

    őstag

    válasz Malfroy #97078 üzenetére

    Ha én vagyok az ő akkor azt azért szeretném hozzátenni, mint hogy mindig is elmondom, hogy a Vivid módot nem azért preferálom egyenlőre, mert Vivid mármint színében. Én azzal kezdek, hogy kiírtom a vivid színeket, meleg50 WB-t használva, illetve a szaturációt levéve. 45-re teszem. Ez egyébként talán kicsit szín mentesebb mint pl a "mozi"- aka filmmaker DV esetén. Én azért használom a vividet, mert sokkal magasabb a csúcsfény ami helyére teszi a középtónusok világosságát is számomra.

    Pont a minap néztem a "Sugar" című sori (Apple TV) második részét, 15 perc környékén COlin Farell elmegy a nőhöz dumálni és itt van egy csomó árnyékban felvett közeli portré. Ez kotta tutti lehet tudni, hogy milyen fényességgel kéne megjeleníteni, ha csak az utómunkát nem valami elmeháborodott végezte. És "mozi" módban sajnos alagút van - teljesen tökéletesen hibásan alulexponáltak az arcok.

    Az én TV-m nincs még kalibrálva, ezért kénytelen vagyok vividet használni, kiherélni a sok fost belőle és csak és kizárólag azt a részét felhasználni, hogy kb 2x világosabb mint a többi. Mielőtt azzal oltanátok le, hogy így a megemelt fényesség miatt a WOLED panel működéséből adódóan kifakulnak a színek a túlzott W pixel hajtás miatt - megnyugtatlak, hogy szó sincs erről. Úgyanis ha rafkós vagy, akkor meg tudod azt csinálni, hogy megállítod a műsort egy olyan jelenetnél ahol pl zseblámba csóva van. Itt kiválóan be lehet határolni, hogy az anyagban lévő csúcsfény igazából IRE mennyinek felel meg a TV-n.

    Sajnos IRE 50 felett gyakorlatilag nincs semmi a DV anyagokban - emiatt van ez az egész sötét lyuk kérdés (számomra ez nem elfogadható - ezért korrigálom, önfejűen - lol, a HDR az legyen HDR)

Új hozzászólás Aktív témák