-
Fototrend
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zkerbolt
újonc
válasz
Fehercsoki
#96598
üzenetére
Amennyiben jól tudom ez a két modell különbözik az összes nagyobbtól, nem annyira fényes, kicsit butított gondolom, gyakorlatban ez nem tudom mekkora különbséget jelent. Remélem valaki tapasztaltabb tud itt erre válaszolni, mert én is kíváncsi lennék. LG hivatalos oldalán a kis betűs pontok közül 2 vonatkozik erre:
2. A 48/42 C3 kivételével minden LG OLED evo modell fényereje nagyobb, mint a hagyományos OLED televízióké.
4. A Fényerő-rásegítő (Brightness Booster) algoritmus nem vonatkozik a 48/42 C3-ra.És van egy ilyen pont is:
6. A keskeny káva méretei nem vonatkoznak a 83/48 C3-ra.
Tehát talán ennyi különbség lehet a 42"-os és 48"-os között, a káva és a talp. -
Fehercsoki
aktív tag
LG C3 42" és 48" méretben miben különbözik? Van ahol írták, hogy kevésbé fényes 42-es méretben, de konkrétumot nem találtam. Arról tudok, hogy az állvány más.
-
alaves
addikt
válasz
szkutyi
#96595
üzenetére
Oly annyira, hogy a 1402-es fw-vel a TV eARC-ja a Samsung soundbar-okat (más gyártóét is) pár perc múlva eldobja. Nálam a telekom boxot dobta TV bekapcs. után 2 sec múlva a sima HDMI csat. (PC-t pl. nem). Más kérdés, hogy véletlenül jöttem rá, hogy a factory reset-en túlmenően érthetetlen módon a kézi pixelfrissítés stabilizálja. OK, hogy 1,6 GB a tizenOS, de jó lenne a kevesebb hiba.
-
alaves
addikt
válasz
Vhiktor
#96592
üzenetére
A 1310 fw-nél jó volt a 2.2 gamma is, a 1402-nél egy kicsit elkalapálták (mást is, ezért a uk és aus oldalakon már levették) (S90C fw update után fac.reset). A filmszalagra vett (tökéletes világításokkal felvett jelenetek) és pontosan digitalizált (pl. ref.fekete) filmeknél most is jó a 2.2. Újabb filmeknél előfordul (nem mindnél de azért van) elsősorban a lassú és közepes ütemű kép-világosodás/sötétedés (pl. jelenetváltás) részeknél kisebb nagyobb sávosodás látható (kb. mint az OLED754-nél). BT.1886-nál valóban most is jó és az is volt.
-
Malfroy
aktív tag
válasz
hunspikey
#96579
üzenetére
láthatóan fényesebb a 95d második demo videonál, és a legvégén , valószinű itt jobb volt a forrás,ami kihozta a különbséget. sőt inkább világosabb és több részletet jelenit meg úgy mondanám. templomi videoban jól látható volt. viszont szinben ugyan az, azon meglepődtem.
-
torma1981
veterán
válasz
Tyrone89
#96584
üzenetére
Nem rendes 3 év. Simán elírás. Másik képen jól szerepel a 3 év. A lényeg, hogy 3 év után a munkadíjat ki kell fizetni, ha gond van a panellal.
#96583Sasi001
Nem jól tudod. 3 évet ad az LG. Nincs 1 év. 3 év a törvényi. Mindegy kitől vetted. Én pl az Lg.hu-ról vettem a tv-t. Természetesen 3 év amit adtak. Pl ha regisztrálod a tv-t, stb az oldalon hiába 250k feletti az érték, hibásan 24 hónap garanciát ír. Az ügyfélszolgálat írta, hogy természetesen hibás. 3 év a garancia 250k felett. Itt meg ugye mind drágább mint 250k. A G3.#96585xyzikeee
Semmi hátrány. Sőt ingyen hozzák ki. Én is onnan vettem. -
xyzikeee
aktív tag
Sziasztok!
Ha Lg honlapjarol rendelek Tv-t az ugyan úgy működik mintha egy áruházbol rendelném ( mediamarkt, euronics…) Vagy jár vmi hátránnyal?
-
torma1981
veterán
válasz
Tyrone89
#96578
üzenetére
Nem teljesen igaz. 3 év teljes +2 év a panelra. Csak a javítási költséget kell fizetni. A panel ingyenes. Nem is értem miből gondolod, hogy az alkatrészeket is fizetni kell, ha a panel hibás. Azért van a 2 év garancia rá.Amúgy hülyén írták. Az az 1 év természetesen 3 év. Mivel az a törvényes garanciaidő.
-
hunspikey
őstag
Samsung új s95D review Villaman által.
Sajnos úgy tűnik a valóságban a tükröződés mentesítő réteg cserén kívül nem sok minden történt. Fényesebb legalábbis nem láthatóan fényesebb még egymás melletti összehasonlításnál sem. (s95c-vel})
-
Tyrone89
senior tag
válasz
NomAd_82
#96577
üzenetére
Nem, az LG a G3 oledre ad 5 év garanciát, ami úgy néz ki hogy 3 év az egész tv-re és ezen felül további 2 év de csak a panelra. Viszont ha a pl az alap 3 év után van hiba a panellal akkor a munkadíjat és ha minden igaz az alkatrészeket is ki kell fizetni. A C3 oledre csak az ársávból fakadó 3 év garancia vonatkozik.
-
NomAd_82
aktív tag
válasz
MaxxDamage
#96576
üzenetére
Sziasztok,
jött egy jó lehetőség, hogy lecseréljem a 7 éves Sony lcd 55xe8096-os tvmet.
Első LG és első Oled tv lenne, a sony oled nem fér bele.
Az Lg weboldalról most egész jó akció van berendelni egy C3-at de jól értelmezem, hogy az Lg 3 év teljeskörű garanciát ad és +2 év panel garanciát? Ezt pluszban kell fizetni vagy automatikus?
Náluk nem lehet olyat mint az MM-nél, hogy +garancia vásárlásra és biztosításra is van lehetőség? Köszönöm a választ. -
-
Tyrone89
senior tag
válasz
MaxxDamage
#96574
üzenetére
Simán jó ez a sebesség
ezen gond nélkül mennie kell még a magas bitrátájú 4K filmeknek is -
-
Tyrone89
senior tag
válasz
MaxxDamage
#96572
üzenetére
Mondjuk én tv-n nem ezt a speestest cuccot használom, hanem azt hiszem az LG content store-ban van egy speedtest app..én azon mérek
Ez az:
-
válasz
MaxxDamage
#96571
üzenetére
TV:
Telefon:
Néztem és 5GHz-n van Mind2 csatlakozva.TV pl.
-
-
Tyrone89
senior tag
válasz
MaxxDamage
#96566
üzenetére
Gondolom igen
mert sosem próbáltam egyszerre a kettőt, de szerintem nem is lehet..úgy értem valamelyik biztos nem aktív ha a lan is be van dugva. De a routerben tudod beállítani hogy az 5 GHz wifit is lássa a tv. Telefonnal mérj már egy sebességet hogy ott mit mutat. Én most telón 700 Mbps sebességet mértem, a tv-n pedig 236 Mbps
-
-
-
ricsip
addikt
válasz
MaxxDamage
#96563
üzenetére
Ez sajnos 1 ilyen dolog: a fillérbaszó tv gyártók bevásároltak 15 éve vagy 1-2 milliárd 10/100-as Lan IC-t. Amíg kb. 2035-ig mind egy szálig el nem fogynak ezek, addig az ügyvezető igazgatójuk élete árán sem lesznek hajlandók gigabites LAN IC-t rakni egyetlen konzumer tv-be sem. Nem, 2024-ben nincs 1 ilyen tv sem a piacon, amiben gigabites drótos hálókártya lenne.

-
Tyrone89
senior tag
válasz
MaxxDamage
#96563
üzenetére
5 GHz wifi hálózatra van csatlakoztatva? Mert szerintem ez alapján nem. Egyébként 5 GHz wifin is kb 180-260 MBps sebességet fog elérni a tv ami messze elmarad attól mint ha telón mérnéd DE még így is bőven elég lesz mindenre. Szintén LG C9 és Telekom 2000/1000 optika
-
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy az LG C9 OLED TV-n a LAN és WiFi között nincs különbség? Mind2 egyforma gagyi, lassú?
[kép] (1000/1000 Optika van és ahogy nézem a TV max 100/100-as lehet..)
-
alaves
addikt
válasz
Malfroy
#96548
üzenetére
Nem a fényképről van szó, Vhiktor csak érzékeltetni akarta, hogy mi a baj az adott rilízzel, látni kell és mindenki eldöntheti, hogy mi van (a felbontás lényegtelen, mert most a fényviszonyokról van szó): elég belepörgetni a sötét és világos jelenetekbe
-Doctor.Strange.2016.1080p.UHD.BluRay.DD+7.1.x264.HuN-TRiNiTY
-fulcrum-dsitmomo.2022.2160p.dvhdr.mkv -
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey
#96553
üzenetére
Eszméletlen mekkora energiát fektettek olyan dolgokba amire nincs ráhatásunk.xd...
Mert ha mi magunk (topik lakói) keszitenénk az utómunkát, teljesen megérteném..de így.....szerintem annyira felesleges ebbe energiát fektetni...
Ha nem tetszik kell építeni egy madvr pc-t ami kepkockánként optimalizálja a fényerőt minden egyes pixelre, aztán csáobelló...

Új: nyilván nem tetszik az alsó,.de ha be kell allitanom a tv-t és a teknikat akkor inkább az alsóra állítom mert megmarad minden részlet és az NATÍV. -
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#96526
üzenetére
Ezzel csak az a baj hogy nem így működik maga a fényképészet, márpedig a filmnél is van faszi aki elvileg ezért felel. (más is de főleg ő).
Szóval a két kép között a neked tetsző egy full alulexponált hibás kép. Miért az és miért nem a világos ahol elvileg kiégtek a részletek?
A válsz rettenetesen kézenfekvő, ha ismerjük a kompozíciós és a helyes fénymérés szabályait.
Ugyanis fényt a témára mérünk és még véletlenül sem a háttérben lévő csúcsfényekre.
Ebben a jelenetben Strange doktor pofájára kell fényt mérni és azt kell helyesen kiexponáltan megjeleníteni és ez csak a világos kép esetében teljesül. Sorry!
-
Malfroy
aktív tag
válasz
Quadgame94
#96547
üzenetére
4:4:4.vs rgb?
-
T.Peter
őstag
válasz
Quadgame94
#96542
üzenetére
Ez most mindegy, en csak a kerdesere valaszoltam.
-
alaves
addikt
válasz
szkutyi
#96532
üzenetére
Nem tudom jelenleg streamen milyen, de annál a rilíznél a strange 1 rossz, hasonlónak kellene lennie azért, mint strange 2-nek, ami jó. A C1-en először azt hittem, hogy nem is váltott képmódot.
Az egésszel annyi lett volna a mondanivalóm, hogy minek a hdr, ha korlátozom a csúcsfényerőt a példában lévő 500 nitre. -
szkutyi
addikt
válasz
Quadgame94
#96542
üzenetére
És nincs is kijelző ami megjelenitene 12bitet.xdd
-
T.Peter
őstag
válasz
Quadgame94
#96538
üzenetére
8 biten. 12-vel nem fog menni. 10 bit-tel meg pont belefer, ezert tudja a G4 (4:4:4 mellett). 4:2:0-val megy ertelemszeruen 12-vel is.
-
T.Peter
őstag
-
szkutyi
addikt
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#96526
üzenetére
Este néztem c3at azthiszem sdr volt..na mondom felveszem 60ra a fenyerőt...de minek is?hát 30on tökéletes, sőt néha sok is.....
Pontosan! Jól írod! Én is ezt érzem / látom.
És akkor most kérlek képzeld el mit érzek amikor pl apple TV Siló című sorozat ami Dolby Vision HDR, kb mindenhol sötétebb mint egy 30-as oled pixel fényerős SDR adás. Na ez a botrány és az elfogadhatatlan.
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey
#96529
üzenetére
Én ezen már rég túl vagyok Vhiktorral, az eredeti a jó és pont. Lehet játszani a vertexel meg ezzel azzal, htpcvel stb, de az eredeti remux anyagnál helyesebb nem lessz...lehet vilagositani, de többet árt mint használ..bár kinek mi. Lehet valakinek tetszik a sokkal nagyobb fenyero meg annak ellenére is hogy nincs feketeszint és részlet.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#96526
üzenetére
Ezt ne mondd, mert lehet, hogy csak a fényképezőgép szenzorát koppantotta ki és a valóságban ott volt! Fotóból nem lehet levonni semmilyen következtetést arra vonatkozólag, hogy a valóságban az emberi szemnek mi jelent meg és mi nem - ezt többször beszéltük is. Egyszerűen annál a szimpla oknál fogva, hogy a fényképezőgépek szenzorai nagyon limitált fényátfogással rendelkeznek, és a bemutatott fotók rögzített expoziciós pamaréterrel készültek több mint valószínűen - így be lehet mutatni, hogy mennyivel lett fényesebb (nagyjából) de azt nem, hogy mi látszott és mi nem. Ehhez expozició sorozatot kellett volna csinálni 1-2 blendénként és összefűzni őket egy HDR képes fotóalkalmazással...
EDIT: ha jól figyelsz Viktor leírja, 1000 nitre tette a kijelző képességi limitet, ami akár meg is jeleníthető.. egy G3-nak mindenképp, tehát nincs elvesző részlet.
-
szkutyi
addikt
válasz
Vhiktor
#96525
üzenetére
És ezáltal egy rahedli részlet bele bukott a csúcsfenybe..ellenben az eredeti lehet sötét, de ott vannak a részletek!

Komolyan mondom.vicc már ez a fény téma.
Este néztem c3at azthiszem sdr volt..na mondom felveszem 60ra a fenyerőt...de minek is?hát 30on tökéletes, sőt néha sok is..... -
Vhiktor
Topikgazda
Ez nem DV volt hanem HDR.
Semmi köze a kalibráláshoz.
Semmi mást nem csináltam, mint egy Vertex2 beiktattam a lejátszó és a TV közé, Vertex2-vel meg real time kicseréltem a HDR metaadatot.
Mastering display max luminance levelt 4.000-ről átállítottam 1.000-re, ha jól emlékszem.
Ez nyílván kihatással van mindenre, így a tone mappingre is. -
hunspikey
őstag
válasz
alaves
#96517
üzenetére
Pl. pár hónapja Vhiktor a Strange 1-ből kivette ezeket a dolgokat és iszonyú jó lett utána...
Ez mit jelent? Mármint mit vett ki és hogy lett kétszer világosabb? Más szóval hogy lett nézhetetlenből nézhető?
Hónapok óta itt a fórumon kergetjük ezt a DV túl sötét fospacalt és nem tudjuk megfogni.. kezdek rámenni idegileg.

Privátban is folyton erről beszélgetünk de még úgy sem értem. Kajak nem.
Engem az idegel ki végleg, hogy a helyesnek tartott rendkívül jól kalibrálható delta E minimumra hozható DV Mozi mód ólyan sötét mint az állat. A csúcsfényei is és a középtartomány is.
A vivid meg kb 2x fényesebb Oké, erre jött egy válasz, hogy nagyon bele van húzva a középtartmományába, tehát nem követi megfelelően az EOTF-et. Oké, ezt helyre lehet tenni. De mi van azzal, hogy akkor is brutál fényerő többletet tud mutatni? Illetve azzal mi van, hogy a normál filmmaker HDR10 is kb kétszer fényesebb mint a DV Mozi (filmmaker) ?
-
alaves
addikt
válasz
hunspikey
#96515
üzenetére
A HDR/DV anyagoknál szoros összefüggés van az alábbi kodek információk és a TV által megjelenített kép fényviszonyai között:
Egy példa:
Mastering display luminance : min: 0.0050 cd/m2, max: 4000.0000 cd/m2
Maximum Content Light Level : 801 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Level : 188 cd/m2
Itt biztos nincs 1500 nites csúcsfény, de még 1000 sem. A streaming anyagok zöménél max 1000-et láttam (Maximum Content Light Level-nél), de gyakori az 500 köröli érték, amikor is iszonyú sötét az egész film. Pl. pár hónapja Vhiktor a Strange 1-ből kivette ezeket a dolgokat és iszonyú jó lett utána (mintakép is volt csak nem találom). -
alaves
addikt
válasz
Malfroy
#96512
üzenetére
A maximum beállítási lehetőséget írtam, a nálam lévő konfig. ennyit tud. Amúgy 120Hz/10bpc-en használom, a dolgaimhoz nem kell több. 10 vs 12 bpc között a gyakorlatban nem látok különbséget, de valószínűleg gradiens (color banding) tekintetében tesztábrán lehet árnyalatnyi különbség. Profi fotó- vagy videófeldolgozás során lehet hogy látszik.
-
hunspikey
őstag
válasz
junkpod
#96506
üzenetére
Nem jól példálózol, bár értem így is mire akarsz kilyukadni - szóval 50 nit és 1500 nit között csak 5 blende, vagy fényérték, vagy F-stop, netán rekesz, nevezd, ahogy akarod, fény mennyiség különbség van és hát a szemednek nem 5 FÉ az átfogása.
Sokkal jobb példa a 1.5 nites tényleges holdfényes homány és ehhez képest az 1500 nit - ez kb 10 fényérték különbség, ez már van akkora hogy egy időpillanatban pupillázási képesség nélkül nem tudja átfogni teljes mértékben a látásunk - ha ide-vagy oda tekintesz természetesen azonnal a pupillát használva rá-rekeszel tehát menni fog ez is a látásunknak.
Az éles látás iszonyú pici térszögéhez mérten van egyébként pupilla reflex, messze nem tesz ki még 1 fokot sem.
De ez már inkább orvostan hallgatói értekezés lenne, maradjunk a TV-nél.
Van értelme nyomni a niteket, mert pontosan egy olyan képnél ahol nappal van, kellene a kakaó. Samsung ilyen szempontból színeket tekintve előrébb tart, mert sokkal nagyobb az egyes primér színek fényereje, azaz árnyalat torzulás nélkül tud egyre világosabb színeket megjeleníteni, míg az LG panelek elég hamar a fehér pixelhez nyúlnak segítségért, ami természetesen a szín deszaturálódásához vezet, hiszen veszít a színtelítettségből - elhígul egyszerűen fogalmazva.
Ennek ellenére viszont a MLA panelek csúcsfényerőben jeleskednek tehát a csillanásokat, napkorongot stb elég jól ábrázolnak.
Az egész jelenség messze legjobb fellelhető mintapéldája a Netflix Out Planet sorozata, ahol az űrben kezd a kamera, a holdat kerüljük és feltűnik távolban a föld, de eközben látható galaxisunk struktúrája is az "égbolton". Na itt, ha rendes HDR képes TV-t nézel, akkor már bejön az a jelenség, hogy amennyiben letakarod a holdfelszínt a kezeddel akkor sokkal több porstruktúrát látsz a Tejútban, míg, ha látod a hold felszínét akkor jelentősen elvakít és nem látod csak a fényesebb csillagokat. Ezen a téren a G3 iszonyú szépen teljesít, imádom.
-
Malfroy
aktív tag
válasz
alaves
#96511
üzenetére
Ezt most nem értem .azt akartam kérdezni hogy 144 Hz-en miért 10bpc használsz 120hz-en pedig 12bpc. Mi ennek az oka? Észreveszel bármi különbséget is?
Én most váltogattam 10 bpc es 12 bpc között de semmi különbséget nem veszek észre .(Ami ezt indokolná az az hogy az oled panelek 10 bitesek max. Rtx3070-em van, egy 50 ezres hdmi kabellel.
-
alaves
addikt
-
alaves
addikt
válasz
Sasi001
#96500
üzenetére
A jobb felső sarokban 10 másodpercig kiírja, hogy a pixelfrissítés sikeres. De mivel nem tudhattad mikor történt, nem is biztos hogy figyelted minden bekapcsolás után közvetlenül a kijelzőt. Kézi indítás utáni bekapcsoláskor nyilván láthatjuk, mert számítunk rá hogy kiír valamit.
-
junkpod
nagyúr
válasz
hunspikey
#96497
üzenetére
Azt gondolom hogy érdemes külön kezelni a 360 fokban körülvevő valóság és 20x10 fokban látott kép között.
A valóságában a szemünk folyton alkalmazkodik a különböző fényviszonyok hoz. Amire figyelünk ahhoz állítja magát. Nem lehet egy képen elé rakni az 50 nites félhomályt és az 1500 nites vakítást egyszerre, mert akkor nem tudunk a látványhoz adaptálódni. Ahogy te is írod a nit érzés az agyban keletkezik, nem a szemben. A szem pont, hogy csökkenti a dinamikát hiszen a hatalmas fényerőt lecsökkenti az alacsonyat megnöveli.
Egy 100 nites képet tartalom függvényében erzekelhetunk sötétnek vagy ragyogonak.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG ( OLED77G42LW) 195CM 4K OLED SMART TV ! UJ MODELL! AKCIÓ
- LG OLED Evo G3, 65,''col, 4K Dolby Vision,120hz,vrr,aalm,Xs,ps5 Ready
- LG OLED 65G4 - 165cm, 4k, 144Hz - szépséghibás - ÁRON ALUL
- LG 83G4 - 83" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- ÚJ Samsung OLED 4K 55S90F Vision AI Smart TV (2025) 65S90F 77S90F 83S90F 3év
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3060
- Új, Aktiválatlan iPhone 16 (128 GB) (rendelhető)
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 (5TW13AA) (DisplayLink)
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I HDMI I W10 I CAM I Garancia
- Samsung Galaxy A16 / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Forrástól függően a 2.2-nél néha látszik némi eltérés (S90C).
Nem teljesen igaz. 3 év teljes +2 év a panelra. Csak a javítási költséget kell fizetni. A panel ingyenes. Nem is értem miből gondolod, hogy az alkatrészeket is fizetni kell, ha a panel hibás. Azért van a 2 év garancia rá.
ezen gond nélkül mennie kell még a magas bitrátájú 4K filmeknek is
mert sosem próbáltam egyszerre a kettőt, de szerintem nem is lehet..úgy értem valamelyik biztos nem aktív ha a lan is be van dugva. De a routerben tudod beállítani hogy az 5 GHz wifit is lássa a tv. Telefonnal mérj már egy sebességet hogy ott mit mutat.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



