Új hozzászólás Aktív témák

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz _seth_ #25339 üzenetére

    Kondi? Oda azért kraftos rendszer kell, kb valódi 1000W-tól kezdve vagy két nagyobb teljesítményű erősítőnél mindenesetre a kondira költött pénzt érdemesebb jobb erősítőre költeni.
    Csak ez nem fogja kiszolgálni a hirtelen fellépő terheléseket. Egy kondenzátort ki tudsz váltani egy másik akkuval, csak éppen sokkal lassabban reagál a terhelésváltásokra. A legideálisabb, ha jó nagy generátorod van, csak ez a legtöbb autóban nincs meg. Egy méretes, jó minőségű kondenzátor nagyon jól tud dolgozni.
    Test jó lehet ülés alatti csavarnál is, nekem is ott van és hibátlan, felesleges végigvezetni az akkutól.
    Szerintem meg összeszed mindenféle zavart, és többet árt a rendszerednek, mint bármi más. Jónak jó, de ha valaki profi, az ilyet nem tesz.
    Jó akkut nem pótol egy kondi pláne nem egy olyan ami 30e forint alatt van, azokat szinte kár is megvenni. Jó kondenzátort meg semmilyen akku nem pótol. A kondenzátorokat két dologra használják az elektronikában. Felül áteresztő szűrőként (magasabb frekvenciájú jeleknél a kondenzátor vezetővé válik) vagy pufferként, amivel a fellépő ingadozásokat lehet kiküszöbölni.
    Tingli-tangli erősítők esetében pedig nem az akku és nem a kondi lesz a szűk keresztmetszet hanem maga az erősítő.
    Tingli-tangli erősítő is össze tud hozni tisztességes terheléseket, aminek nem feltétlenül kell megjelennie a kimenő teljesítményben vagy a hangminőségben, de az kérdés szempontjából nem releváns.
    Az autó gyári hangszóró kábeleivel sincs gond amíg valaki ráköt a végére egy pár 10 wattos rms teljesítményű hangszórót mivel annak még kb az is megfelelő.
    A vezeték vastagsága kevésbé játszik a kérdésben, ekkora vezetéken tisztességes teljesítmény is átvihető. A vezeték minősége az, ami az analóg jelátvitel szempontjából érdekes. A vezetékeknél a legnagyobb kérdés az egyenáramú ellenállás, a szükséges keresztmetszetet pedig a kábel hossza és a hangszóró névleges impedanciája határozza meg. Ebből elég jól látszik, hogy 100 autóhifiből 95-höz teljesen jó lenne a gyári vezeték is.
    Az, hogy hány csatlakozás van kb az is mindegy jópár száz ezer forintos rendszer alatt, úgysem lehet hallani. Menet közben meg pláne elvész minden finom részlet kb a nagy luxus limuzinokig.
    A legdrágább limuzinokban, gyári BOSE rendszerekhez sincsen jobb gyári vezetékezés, mert a mérnökök nem dőlnek be a sok hülyeségnek.
    Én most pont egy olyan gyárban dolgozom, ahol kábelkorbácsokat gyártanak az autóiparba, és tudom, milyen előírásokat kell teljesítenünk a vezetékeknek. Ezek a 0.75-ös vezetékek jobbak, mint azok az 1,5-ösök, amit marketing rizsával eladnak a legtöbb autóhifi boltban.
    A legnagyobb baj az, hogy a fórumokon fellelhető információk jó része is egy óriási marhaság, és terjednek a hamis információk, mint a pestis.

    [ Szerkesztve ]

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Új hozzászólás Aktív témák