-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
feka007
nagyúr
válasz Calogero #25550 üzenetére
Ja ok, nem vok igazán képben ebben.
Egyébként 1,5 hónapja szereztem jogsit, 3 hete kezdtem vezetgetni. 2000-es Opel Zafira 1.6 benzinesnél mennyire normális az, hogy ilyen kopogós hangot ad alapjáraton a motor? Régen sokkal halkabb volt. Plusz ha nem nyomom a gázt, akkor is ingadozik kicsit a fordulatszám. Olyan 130k km van benne csak (asszem 65-tel vettük 2004-ben), ha jól emlékszem, de mondjuk ennek szinte 100%-át városban tette (elindul-megáll-elindul-megáll..), és generálozva se mondhatni, hogy sűrűn lenne (mondjuk probléma se sok volt vele). Lehet, hogy jövőre cserélve lesz, de addig jó lenne, ha kihúzná
-
MODERÁTOR
Tegnap sajnos nekem jött egy öngyilkos őzike. (atra G 2002)
Az első lámpákat cserélni kell a motorház megsérült, állítóla ki lehet húzni (vagy mit)
A hűtő elhajolt az ütéstől, de talán megúszta a dolgot.Mennyibe fog ez kerülni kb?
[ Szerkesztve ]
20 éve a Prohardveren
-
őstag
Sok konkrétum nem derül ki a hszedből. Gondolom a lökhárító sem úszta meg sérülés nélkül.
Fényezés egy elemnél 18-25 közt megy. Kihúzás passz, nem látni mekkora meló, gondolom azért egy 10essel biztos lehet vele számolni. Hűtő(k), mert ha klímás, akkor nem csak egy van. Tippre bontottan 10k körül lehet találni. Lámpát 10k ért már kapsz egy bontott párt. Gondolom a kereszt tartó is cserés, bár ez nem nagy tétel.Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
MODERÁTOR
Remélem megáll 50-ből.
Klímás az autó, de a klímahűtő talán nem sérült csak meghajolt.
Viszont a hűtő az kilukadt (azt mondják a szakik hogy ha lehet akkor beforrasztják)
A motorháztetőt egyenlőre talán nem karosszériáztatom különösebben, főleg nem a tél előtt.
Ha tudják akkor kihúzzák mert pici elcsúszott.
Mindenzt persze egy kis faluban csinálja egy autószerelő, de opeléknál biztos lenne 200 a dolog.20 éve a Prohardveren
-
Lomha 8V
addikt
(#25546) kisjimy: Hát igen, '96 vége felé már az új eljárást alkalmazták a karosszéria védelmére, azóta nincs velük annyi baj. Az enyém '96 év elején készült. Ezt beszoptam. Amúgy az Omegák legnagyobb baja, hogy a hátsó sárvédő egy része maga a hátsó ajtó. Ez nagyon buta megoldás, a legtöbb ott rügyezik először. Legalábbis a sima B.
(#25547) zolikaDB: Az valóban azt jelenti, lyuk kell, hogy legyen rajta. A "pápaszemes" E Mercikre adtak 10 év ilyen garanciát, de mivel a legtöbben pár év után már nem a márkaszervizbe hordták, nem tudták érvényesíteni. Pedig már 3-4 év után rohadtak mint lucerna a talajvízben. Egész Magyarországon egyetlenegy ilyen Mercire kértek garanciális rozsdamentesítést.
(#25551) feka007: Kopogás lehet a kopogásérzékelő hibájából adódóan, ami ugye arra hivatott, hogy utánaállítsa a gyújtást és módosítson a befecskendezésen ha szükséges. Ettől az alapjárat is ingadozhat valamelyest, ha rossz. Én azt nézném meg először. Nem jelez hibát a műszerfal?
(#25552) odrif: Először használt alkatrészeket keresnék, annyi G Astra van mint a sz*r, tele van a piac az alkatrészeikkel. Pl egy használt motorháztető tuti olcsóbb mint kijavítani a régit. Persze ahhoz találni kell színben passzolót. Görbe hűtőt nem rakunk vissza semmiképp. Ha utána beáll a motor véletlen vagy elkezdi zabálni a termosztátokat, vízpumpát stb, akkor ez jusson majd eszedbe, ne az Opelt szidd. Az itteni (vidéki) árakon valamivel 100k alatt lehetne megúszni kb.
-
őstag
Opeléknál inkább több, mint 200e. Hogy teljesen rendben legyen az autó, ahogy hdman is írta 100 körül lenne reális.
Ha lepattogott a festék, és nem csinálsz vele valamit a tél előtt, akkor jó eséllyel rozsdával kezded a tavaszt. Nem kell fényezni, alapozzátok le, és legalább a rozsdásodás le van tudva.[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
Lomha 8V
addikt
(#25557) feka007: Akkor már jó helyen tapogatózunk. Keress egy villamosságszerelőt, akinek van komolyabb felszerelése és nézesd meg azt az érzékelőt. Esetleg elsőre tankolj bele olyan benzint amilyet amúgy nem szoktál.Tehát ha mondjuk 95-öst szoktál, akkor 98-ast vagy 100-ast rakj bele, mikor már majdnem üres. Ha ettől változik a hangja pár km után, akkor biztosan a kopogásérzékelő a rossz.
(#25559) odrif: Rosszabbra számítottam. A lökhárítót télre hagyd a fenébe, ha csak megrepedt. Majd tavasszal ráérsz vele szórakozni. A motorháztetőt kezeljétek le ha megrepedt a festék, ahogy KonzolKartel kolléga mondta. Ha jól látom a klímahűtő nyomódott neki a vízhűtőnek. A klímahűtőt télre hagyhatod, de tavasszal nézesd meg, mert ha állandóan tölteni kell majd akkor sokba lesz. A vízhűtő talán nem is sérült, azt érdemes alaposan megnézni. Ha nem nyomódtak össze a lamellák, akkor szerintem maradhat.
-
diablo1984
veterán
válasz Lomha 8V #25495 üzenetére
injektor tövében kifúj az injektor(fellazult a csavarja, szar a tömítése, stb), és ott a mélyedést feltöltötte koksszal(gondolom a hengerből ezt tolja ki), szóval cserélni kell a rézkarikát alatta, meg még ki tudja mi lehet még aminek ott nem tett jót a kijövő forró anyag! a koksz alatt azt értem, hogy a gázolajos maszlag odaégett, nem a szél hordta oda!
szerelő? speciális, megmondtam neki, hogy ízre lehet nem, de víz van a blokkban....
-
hdman
őstag
1,9 cdti motornál hogy van megoldva a kartergáz elvezetés? Szerintem valahol szökik, és a fűtés benyomja az utastérbe azt a büdös szuros szagot...
Sopron city :)
-
diablo1984
veterán
1,9 cdti-nél ha az injektort kiveszem a réz gyűrűn kívül más tömítésre kell számítanom? tehát szétszedés előtt veszek egy ilyet és csá, nem fog kis gumigyűrű zaklatni, hogy én is szétégtem, cserélj ki? mert nem raknám össza, míg ki nincs cserélve, meg az injektort sem csikicsukiztatnám....
-
Lomha 8V
addikt
(#25562) diablo1984: Szerintem nyugodtan kitisztíthatod féktisztítóval. Csak utána alaposan töröld meg és persze minden tömítésből, rézgyűrűből újat kell rakni bele.
(#25563) hdman: Nem ismerem sajnos a dízeleket, de abból kiindulva, hogy modern motorról van szó, valószínűleg kizárólag EGR szeleppel vezetik vissza a kartergázt. A régebbi (benzines) Opel motorokon egy sima csővel oldották meg. Szóval meg kell keresni az EGR szelepet és átnézni a csöveit meg magát a szelepet, hogy nem károsodtak e vagy, hogy nincsenek e tele kosszal.
Amennyiben Z19DTH motorod van, akkor itt kell keresned az EGR-t:
Így néz ki csak, hogy biztosan megismerd:
És ez a videó a motor achilles sarkáról szól:
-
Lomha 8V
addikt
Szerk: Véletlen ismételtem a hozzászólást.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
sziasztok,
opel vectra (kombi) vasarlas elott allok, elso autom lesz, csak meg keresem a megfelelo peldanyt mert igenyeim azok vannak...
kerdesem az lenne hogy a muszerfallnal ketfele computert lattam, egyik egy nagy kijelzos kocka a masik meg darabolt es jellemzoen a felso csik van a kocsiban. kerdesem hogy mi a kulonbseg es utolag ezt lehet e (ha egyaltalan kell) cserelni es milyen funkcioja van?
biztos hogy fogok meg kerdezni mert sose volt autom -
hdman
őstag
válasz diablo1984 #25574 üzenetére
Nekem nincs hibakodom, nem lusta az auto, semmi baja nincs, csak a szag...
Es tuti nem a klima, szoval en kartergazra gyanakszom.
Sopron city :)
-
hdman
őstag
-
Lomha 8V
addikt
(#25568) diablo1984: Mint említettem, nem ismerem a típust személyesen, szóval biztosat nem tudok mondani, de nekem mindkét autón van alul gumitömítés, ráhúzva az befecskendezőre. De azok benzinesek, sokkal kisebb befecskendezőkkel. Meg kéne kérdezni valakit, aki jobban képben van vele. Pl KonzolKartel kolléga eléggé vágja a DTH témát, ha jól rémlik.
(#25569) hdman: Ez a leírás tökéletes! Kincset ér az ilyen.
(#25570) F_Gergely: Ami egyben van, az több infót ad az autó állapotáról, menettulajdonságairól, menetadatokról. De nem mérvadó, ne ez alapján dönts. Az emberek 95%-a beállítja a külső hőmérséklet mutatására (én is), aztán kész. Azt meg mindkettő tudja. Utólag meg nem érdemes berakni a nagyobbat, mert akkor minden mást is be kell hozzá kötni, az meg nagyon nagy meló.
(#25571) Henk: Változó a dolog, de a legtöbb esetben már egyberakják. Régebbi autókon volt külön. Pl nekem a Kadetten külön van. Sőt még az Omegán is. Az EGR a szívósoron csücsül, a kartergáz pedig a szelepfedélről van visszavezetve a pillangóházba. Gondolom rájöttek, hogy minek külön rakni, ha ugyanaz a funkciójuk. Bár lehet, hogy az Opel a mai napig külön rakja és a Fiat rakta egybe, fene tudja. De az biztos, hogy a Z19DTH-n egyben van.
(#25575) hdman: Milyen szagot érzel?
-
Henk
veterán
válasz Lomha 8V #25579 üzenetére
Ugyanaz a funkciójuk? Az EGR a károsanyag kibocsájtást csökkenteni hivatott azzal, hogy a kipufogógáz egy részét bizonyos szakaszban (alapjáraton és intenzív gyorsításkor nem) visszavezetik a szívócsonkba és újra elégetik. A kartergázcső meg arra szolgál, hogy a forgattyúsházban keletkező nyomást vezesse el. Bár ezt is a szívóoldalra vezetik vissza, de a turbo diesel motoroknál is leggyakrabban a turbo elé a szívócsőbe. Még a korszerű tdci, hdi, stb motoroknál is megvan ez a funkció és nem az EGR végzi. A Z19DTH-t konkrétan nem tudom, de majd kinyomozom.
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #25568 üzenetére
nézegettem a youtube videókat, szépen be tud az injektor szorulni! ami érdekes, hogy az én injektorjaim nem rozsdásak, már ami kilátszik belőlük, bízom benne, hogy cserések voltak és úgy jönnek kifelé, mint a távírat, vagyis az az egy csak....
-
diablo1984
veterán
ja és mégegy: ha nem akarom a karter védőt levenni, akkor hol/hogy tudom a hűtővizet leengedni a kocsiból?
-
bakos1
tag
Sziasztok.
Esetleg tudja vki, hogy Astra H 1.6-n a nyelestengely szimmeringet ki lehet cserélni a váltó szétszedése nélkül?Samsung Galaxy S 2 _JB LSJ, Galaxy S 4
-
Lomha 8V
addikt
(#25580) Henk: Az opelforum.hu-n állandóan újra és újra felmerülő téma ezeknél a motoroknál, hogy az EGR-t miként lehetne legalább részben kiiktatni, mert teleküldi kartergázzal a szívósort, ami miatt nagyon koszolódik. De nem megy nekik, mert a fojtószeleppel együtt dolgozik, azt meg nem akarják kikötni a rendszerből (persze több buktató is van, de ez a legfőbb gond). Amúgy valószínűleg házon belül is van változtatás, mert a Saab is használta ezt a motort, ugyanezzel a kóddal, de gyanús, hogy ők különszedték az EGR-t a kartergáztól mert ha beírod google-be, hogy "Z19DTH crankcase breather", kizárólag Saab-os találatokat kapsz. Szóval variáltak vele, lehet, hogy a Fiat-nál is másképp van. Ezért is írtam, hogy nem vagyok képben a dízelekkel amúgy, de tudom, hogy ez állandó (pár havonta újra felmerülő) téma a fórumon, amit rendszeresen olvasok.
(#25581) hdman: Vízelvezetőket átnézted a szélvédő előtt? Ha az eldugul és nekiáll bent rohadni a cucc, az tud büdös lenni. Meg a pollenszűrő, de gondolom azt cserélni szoktad a többivel együtt.
-
Henk
veterán
válasz Lomha 8V #25585 üzenetére
Én hiszek neked, de a motorok főleg a diesel legnagyobb halála az EGR beiktatása volt ami amellett, hogy teljesítmény csökkenést is okoz a kipufogógázból a kormot visszavezeti a szívócsonkba, ami szépen lerakódik az egyes alkatrészekre. Ehhez társul, hogy a kartergáz is vissza van vezetve a szívóoldalra pl. a turbo elé és egy kopott motornál ezen keresztül a keletkező gázzal együtt valamennyi olajat is felhord. Így a meglévő korom és az olaj egy olyan tuti kombinációt alkot ami pl. a szívócsonkban drasztikusan le tudja csökkentei a keresztmetszeteket, de rárakódik a szelepektől elkezdve mindenre. Mondjuk egy jó álllapotú motornál ez sokkal kevésbé áll fenn mert az olaj ilyen nagymértékben nem kerül fel a kartercsövön keresztül. Az EGR-t meg szerintem mindenki kiiktatná ha tehetné, a benzines tulajok is, a diesel meg különösen mert jót nem tesz a motornak, kezdettől fogva halálraítélik a motort vele. Ez hatványozottan igaz az új dieselekre ahol a szívócsonk keresztmetszetváltozása is meg van oldva egy folytószelep- csappantyú megoldással. A régieknél, főleg a vákuumosnál gond nélkül meg lehetett oldani az EGR lefalazását, de erre a legtöbb elektromos már nem ad lehetőséget mert tilt miatta a számítógép. Mondjuk ez szerintem szándékos a gyártók részéről mert ezzel jóval több alkatrész eladható és az is biztos, hogy ez előbb-utóbb hibaként fog jelentkezni ezeknél az autóknál. Bármennyire is karban van tartva és odafigyelve egy autóra ez csak késleltethető de elkerülhetetlen.
-
realmadrid
aktív tag
Szervusz Lomha 8v !
Főként nyáron, melegben, benzinszag van az utastérben. A csomagtartóban lehet a legjobban érezni a betöltő felöl. Egyszer már nézték, de akkor nem produkálta. Tavasszal elvinném szervizbe, mit mondjak, hogy milyen tömítések vagy egyéb cseréket kérek ? Astra H 2006.decemberi Z14XEP.
Köszönöm.A sas nem vadászik legyekre
-
Lomha 8V
addikt
(#25586) hdman: Tetőablakod nincs? Ha van netán, akkor annak a lefolyóját is ellenőrizd.
(#25587) Henk: Ne haragudj, de nem tudom, hogy ezt most miért írtad nekem. Senki nem vitatta az EGR szerepét, mind tudjuk miről van szó.
(#25590) realmadrid: A benzinszag az utastérben 99%-ban a tank szellőzési problémáiról árulkodik. Első körben feltétlenül a betöltő szellőcsövét nézd meg! Vékony gumicső ami a tankról megy a betöltőnyíláshoz (én erre tippelek, abból, hogy hátul büdösebb). Ha az jó, akkor jöhetnek az egyéb csövek. Nem csak hátul a tanknál, hanem végig az autó alatt és elöl egészen a szívósorig. Minden csövet ellenőrizni kell, aminek köze van a tankhoz vagy a betöltőnyíláshoz. Kis repedés is elég, hogy tömény legyen a benzinszag. Nyáron azért érzed jobban, mert kitágul a cső és vele a repedés is nagyobb lesz.
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #25582 üzenetére
na megvolt a hűtővíz csere, nem értem, köny szerint 7,3 liter ment volna bele, de csak szűk 5 lityi jött le és ennyi is ment bele! ráharaptatnám a kipuffra, aki egy ekkora autóba ekkora motorteret hagy, semminek sincs hely, a leeresztő csap meg a nyúlvány takarásában, mondhatni szopó ágon van......
leszedtem a teljes karter védőt, alatta az alváz mit ne mondjak csúnyán rohad, majd tavasszal szét kell szedni az egész elejét, mert az intercooler is kicsit olajon, gondolom lyukas, még a turbónyomás okés, de az első lökösben is olajsár van az alján.....
a kipuff bilincs is el volt törve, cicergett is, még jó hogy észrevettem, meghegesztettem, most már csendes! vennem kell majd egy olajleeresztő csavart is, mert elég barbárúl néz ki a mostani, egy ökölnyi sziló szigeteli, de az is olaj sáros! most már szép rózsaszín a hűtővizem, -35 fokkal, igaz az előző is -30 volt, nem tudom az optikai műszer miért nem mutatott semmit.....
másnak is szokott a műszerfalban a fűtőmotor kopogni meg hasonlók? elég idegölő hangokat ad ki!
az injektor holnapra maradt, ma már nem volt kedvem pöcsölni vele, meg még rézkarikám sincs alá....
-
_seth_
veterán
válasz diablo1984 #25596 üzenetére
Az a teljes térfogata de pl a fűtő radiból csak bontással lehet leereszteni a hűtővizet, itt-ott a csövekben is marad valamennyi és máris nem megy bele csak kevesebb.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
diablo1984
veterán
válasz _seth_ #25597 üzenetére
nem gond, vettem 2db 5kg-os fagyállót, a tescoban 2190 ft volt az alukíméló piros -35fokos lötty, majd holnap visszaviszem az egyiket!
apropó, holnap ráérsz? ezt a szélvédő mosó vackot vegyük már ki a kocsiból, mert állandóan írja, idegölő! ma láttam, hogy a tartályban nincs is szintjelző, a csoki ott van, de a tartály nem olyan, ezért idegel állandóan!
-
_seth_
veterán
válasz diablo1984 #25598 üzenetére
Csörögj estefelé, akkor már itthon leszek
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN