-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz fero02 #26249 üzenetére
Hat idaig ha hidegen inditottam kb 2 masodperc alatt indult, melegen meg poccre. A gyujtasra mar en is gondoltam, de azt en tudom hazilag cserelni nem? Csak izzitogyertyat kell vegyek es kicserelni, vagy ez nagy melo? Egyebkent az indulassal eddig (lekopogom) nem volt gondom, de kb 3 hete van meg a dragasagom meg ismerkedunk, csiszolodunk.
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #26251 üzenetére
akkor az indítással nincs gondod! hidegen tekerősebb, melegen jobban indulósak ezek az opelok! a japán toyotáknak volt olyanja, hogy pöccröff, de abban az indító motor is pörgősebb volt, meg a motor is adagolós....
tehát szerintem nálad okés, majd nagyobb hidegeknél jöhet ki ha az izzítás véletlen nincs rendben....
zsambek: szerelő csak megnézi, hogy van-e hibakód, nálam dízelnél néha bedobta a motorhibát, mikor az egr el volt koszolódva, de nem volt a hiba mindig jelen!
[ Szerkesztve ]
-
válasz zsambek #26250 üzenetére
na most akkor álljunk meg egy pillanatra:
rángat a kasztni vagy beremeg? rángatni akkor szokott, ha a motor nem a számára kedvező fordulatszám tartományban jár, remegni meg másért. úgy értem, üzemszerűen ezért rángat, ha más ok miatt is rángat, akkor tényleg szerelő kezére kell adni.nekem például akkor remegett az autó, amikor bemaródott a féltengely csukló és emiatt rezonancia keletkezett. viszont ha 1500-nál lassan lelépek a gázról, akkor az enyém is rángat, ahogy lassulni akar a kocsi, de ezzel szembemegy a motorvezérlő, ami nem akarja lefullasztani a motort.
gyertyacsere jó ötlet lehet, ha van benne gyertyakábel, akkor azok cseréje is. a jól működő gyertyának meghatározott színe van, jó szerelő kicsavarja, meglámolja, megmondja.
ami még az ilyen mágikus hibáknál esetleg segíthet, hogy nem tankolsz többet azon a kúton. esetleg azt is fel kell venni a szokások közé, hogy időnként meghajtod az autót pályán, mint állat. sok trutyit kitakaríthat belőle az ilyen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolikaDB
veterán
-
-
adorjant
senior tag
válasz zsambek #26253 üzenetére
Nem jelez mindig,ilyenkor egy takarítás sokat segít,de valamennyire normálisak a kis "rángatások".
Amit leírtál,komolyabb baj lesz. Első körben meg kell hajtani nem kímélve,mert az Ecotecnél előfordul,hogy beragadnak a szelepek,az is okozhat hasonló tüneteket. De akár trafóhiba, vagy valamilyen jeladó is szóba jöhet, ez esetben kapnád a csekkendzsint -
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26255 üzenetére
Szia,
Rángat, fix 2200-as fordulatszámon is. Az 1500 kicsit túlzás volt, de kb. ha 1800-2400 között fix-en tartom a motor fordulatszámát, és nem megy se fel, se le, akkor el kezd rángatni Úgy gondolom, hogy az lesz, hogy holnap visszaviszem, megkérem, hogy tisztítsuk ki az EGR-t, ha azzal végeztünk, akkor megkérem, hogy nézze meg a gyertyákat, és mondjon róla valamit. Aztán, ha valami nem tetszik neki, akkor veszek gyertyákat is. Csak kicsit elkeserítő, hogy 1,5 hete vettem, próba úton semmi hasonlót nem tapasztaltam, az átnézetéskor se mondtak semmi hasonlót a márkaszervizesek, nálam meg rögtön kijön. SHELL FuelSaver van benne, a másik két itthoni ótó is ugyanezt eszi. Remélem az EGR-vel megoldódik Illetve, a fogyasztás is regenerálódik valami normális értékre, mivel most alapjáraton megeszik 1,7l-t. Ha pedig utazok vele, akkor a folytonos gyorsítás miatt (mert nem lehet vele menni folyton ugyanolyan fordulatszámon) 12.8 l a BC szerint
zsambek`
-
Spancer RE
aktív tag
válasz zolikaDB #26256 üzenetére
Ennyi pénzért komoly a kérdés?
Ez egy kopó holmi, amit én minden télen cserélek. Az ideit a madaras teszkóban vettem, darabját 350Ft-ért és tökéletes. Jövő télen kidobom és veszek ismét egy garnitúrát ugyan ilyen áron.
Gyanítom ez a Csempion is gatya lesz addigra az idei jégtől és a nyári napfénytől.
Szóval szerintem egyáltalán nem ér ennyit. -
zsambek
aktív tag
válasz diablo1984 #26263 üzenetére
Km-ben? Nem lesz baja a motornak, hogy sokáig 3-asban 120-al megy, magas fordulatszám miatt?
zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26257 üzenetére
Volt is benne igaz csak 72-es, a gyári előírás az 54-es, kétszer vettem 72-est mindkettő meghalt, az egyik savat engedett a másik zárlatos lett, a töltést megnézettem mindkétszer és jó volt, most is az, generátor csapágyazva lett de annak is csak hangja volt attól még töltött rendesen. Legutóbb már csak 54-est vettem tescoba exide-ot 8-9e forintért kiárusításban. Nincs eltérés indításkor a korábbi exide premium 72-eshez képest pedig ez csak exide excell azaz alap változat. Igaz az autó egy benzines 2 literes tehát semmi extra ez akár egy 35-ös akkuról is indulna. Egyedül arra figyelek, hogy ha nem jár a motor akkor kikapcsolom a hifit is és más fogyasztót is, korábbi 72-es akkukkal úgy voltam, hogy azért van nagy, hogy bírjon még egy kis zenehallgatást állva is vagy laptopozást szivargyújtóról. Igaz a mostanival is megoldható csak jobban figyelek (rádióra pláne a 2 erősítő miatt).
Zolika: Champion ablaktörlőm volt már és éveket bírt, szerintem jó.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
válasz zsambek #26262 üzenetére
berakod abba a fokozatba, amivel 5000 fölé lehet tekerni a fordulatszámot úgy, hogy az adott útszakaszra érvényes sebességkorlátozás szerint még nem lő fejbe a yard.
mész folyamatosan úgy, hogy egyszer se menjen 5000 alá a fordulat. én úgy szoktam, hogy legalább két teljes szám lemenjen közben a rádióban. de volt már olyan is, hogy hosszabban kellett nyomni, hogy észhez térjen a szekér (az nem az enyém volt, évekig nem ment ki a városból. azzal mentem vagy 30 kilométert, mire érezni lehetett a változást).Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz zsambek #26260 üzenetére
elkeserítő, elkeserítő, én évekig ugyanarra a labanc kútra jártam tankolni, majd kétszer tankoltak olyat, hogy szerviz lett belőle, azóta kagylósra megyek nitróért.
világ változik, használt autó is elromlik egyszer...
lehet, hogy nem tankolnék sima 95-öst, azokkal nekem csak a bajom volt. emlékeim szerint 9 forinttal drágább csak a nitro. a labancoknál meg maxmotiont tankoltam (vagy hogy nevezték...). a régi szép időkben árult a mol gyalog 98-ast, az volt a kedvencem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26268 üzenetére
ezt még megcsinálom, akkor holnap a szerviz előtt nagyon szépen köszönöm a segítséged!
a kutas írásodra visszatérve, sajnos nem a kút a ludas, mivel amikor még a régi benzin volt benne, akkor is rángatott az ótó.Majd írok, hogyha van valami!
Gyermeknek, hogy ment az első félév? vizsgákkal hol tart?
zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Nálam 72-es exide premium kb 8 órát bírt, ajtók nyitva (ilyenkor ugyan nem minden csak az ajtók + belsőtér világítás + csomagtér világítás megy) a zene az a tápkondi + 2 erősítő + 8 hangszóró és egy mélyláda. 8 óra elteltével már bikázni kellett, hogy beinduljon és csak azért vettem észre, hogy lemerült az akku mert a két erősítő protect módba kapcsolt az alacsony feszültség miatt.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
F_Gergely
őstag
Ma volt a kocsi atvizsgalason es kiderul folyik belole a motorolaj...
Szerdan viszem egy ismeros altal ajanlott szerelohoz, de eddig nem volt olajfolyas es 1 ora alatt egy tenyernyi olajfolt keletkezett. Van tippetek ez mitol lehet es nagysagrendileg mibe fajhat?
A turbo tolja az olajat azt tudom, de itt most valami mas folyhat. A turbo draga lesz azt tudom, bar orulnek neki ha csak valami tomitest kene cserelni -
-
F_Gergely
őstag
Mikor vettem az autót 1 db kulcsot kaptam hozzá. Most beszéltem egy ismerőssel, azt mondja kéne valami 4 jegyű kód ami alapján nyers kulcsot lehet rendelni a kocsihoz majd azt betanitani. Ha nincsen meg ez a 4 jegyű kód, akkor le lehet kérdezni németországból de az kb. 20 ezer és utána lehet kulcsot rendelni majd azt betanítani. Tényleg ennyire problémás egy kulcsot pótolni? Megpróbálom felhívni az előző tulajt de sztem neki sem lesz kulcsa sem kódja, mert a többedik tulaj... Járt már igy valaki?
-
F_Gergely
őstag
válasz realmadrid #26282 üzenetére
És ezt honnan lehet beszerezni? Kocsiból nem lehet kiolvasni?
-
Okuyama
tag
válasz F_Gergely #26283 üzenetére
Hát nemtudom hogy ha megis van ez a kód menyiért lehet berendelni a kulcsot az opel -nél .Én félnék mivel kitudja kinél van a másik kulcs , mivel bárki hozzáférhet a kocsidhoz ha felismeri ....... Én fognám kibasznám az egész zárat és új szettet raknék bele távirányostól hogy még csak véletlenül se működjön a régivel
[ Szerkesztve ]
-
Okuyama
tag
A Vectra B Kombim regadóztatása sajnos csúszni fog mert a fényező televan munkával Pedig ittvan egy rakás extra amit már kézzel lábbal építenék befele
-
F_Gergely
őstag
válasz Okuyama #26284 üzenetére
Igen én is erre gondoltam, de akkor új zárak, új gyujtás, stb.
Fogalmam sincs anyagilag hogy jövök ki jobban. Meg kéne találnom olyan helyet ahol ezt megcsinálják.
És ugye gyári kulcs kéne nekem, nem valami kinai olcsó hulladék ami fél év múlva besz@r..#26286) Findzs:
És még lesz is, a tetőkárpit le van rogyva, azt is rendbe kell majd rakni, a hátsó ajtó komplett csere mert rohad és törve is van, a hátsó kerékivet cserélni kell majd mert rohad, a kocsi hátulját fényeztetni kellene majd mert be van mattulva. 400 volt a kocsi meglássuk mennyi lesz a rendberakás költsége. De abban biztos voltam hogy kell rá költeni, mert elég lelakott, látszik hogy marhára nem foglalkoztak vele. Én úgy gondoltam 400-at megért, aztán persze lehet nagy bukta lesz az egészből[ Szerkesztve ]
-
Okuyama
tag
válasz F_Gergely #26287 üzenetére
Nézd ,ha ez segít a döntésben 20 ért tudok neked adni komplett zárszettet 2 gyári kulcsal 2 db gyári távirányitóval közpintízár modullal ,immo csippel és immo karikával stb .[link] .Én azt mondom még azért járd körbe a bontókat , esetleg böngészd át a netet milyen megoldást lehet rá találni .Ha végképp a zárcsere mellett döntesz és érdekel a cucc irsz és megbeszéljük a részleteket .Maga a csere nem nehéz egyébként ,még a kormány oszlopból sem nehéz kivenni a zárhengert
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz realmadrid #26289 üzenetére
Hát az opel szerviz 10-20 ezres összeget mondott csak a lekérdezéshez. Az első forgalomba helyező nem tudom ki volt, mert 98-as az autó, és 2004-ben lett MO-on forgalomba helyezve. De még puhatolózok, egyenlőre az olajfolyás most jobban aggaszt
-
F_Gergely
őstag
Végignyálazva a netet, úgy tűnik nyelestengelycsapágy csere kellene a kocsin...
De azt mondják ha mázlim van egy váltóolaj megoldja a gondot, ha nem akkor csere, csak ahhoz szét kell szedni teljesen az autót. Csak a munkadíjra 60-70 ezer forintot harangoztak be... -
válasz F_Gergely #26279 üzenetére
muszáj volt megcsináltatni, kellett a szekér... így indulnak azok a történetek, hogy van egy kis folyás, apró meló, majd megoldják, azután amikor megbontják az autót, akkor sorban jönnek a telefonok, hogy ez se jó, az se jó... egy kis hátsó főtengely-szimmering cseréből egy komplett autó-szétborítás lett, kuplung-készlet cserével, egyébbel.
utána meg harsány ordítozás mindenkivel, hogy miért lett dupla szám a számla végén. szerintem ha bepereltem volna őket, a kártérítésből egy fél autó kifutotta volna.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsambek
aktív tag
válasz zsambek #26270 üzenetére
Sziasztok,
Elvittem a szerelőhöz. Megnéztük, EGR szelepet kitisztítottuk, de még mindig rángatott. Gyertyákat kicseréltük, még mindig rángat(fogyasztás egy picit csökkent). Újra rádugtuk gépre, kiolvastuk. Lambdaszondát írt most hibának, ha mindenigaz Holnap visszaviszem, aztán meglátjuk mi lesz a vége Z16XER-t eddig nem nagyon szeretem.
zsambek`
-
-
hdman
őstag
Na megjöttem a szerelőtől, hát nem vagyok túl boldog. Elvileg a szívósort cserélni kell, mert totál el van kopva, plusz pár helyen olajfilm van a motoron A szabadonfutónak is van egy kis hangja.
Ezek a tipushibák vannak:
1.9 CDTi motoroknál a generátor sűrűn megáll 80-90e km-nél. Sajnos alul van méretezve.
Z19DT folytószelepbe belejut az olaj és elromlik.
Z19DT EGR elromlik és lekormolja miatta a részecskeszűrőt.
Z19DTH szívótorokban a leffentyűk összekötője lehulik, majd akár az egész leffentyű is kimozdulhat a helyéről. Gyakorlatilag a szívótorok elkopik kb 150.000 km-enként.
Z19DTH kipufogósor tőcsavarjai eltörnek a 4-es hengertől kezdődően.
Z19DTH 3-as henger befecskendező csatlakozója szokott rosszalkodni.
Sopron city :)
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy GT-S 3100 telefonba hol a rendeljek akksit?
- Mikrotik routerek
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Apple notebookok
- Óra topik
- További aktív témák...