-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
Vectra B1-es kapcsoloi (ulesfutes, veszvillogo, ablakfutes, stb) kompatibilisek a B2-es kapcsoloival? Magyaran B1-es vectraba beletudom-e tenni a B2-es kapcsoloit a kozepkonzolba? Latszolag szerintem tok egyforman neznek ki, de inkabb megkerdezem
-
_seth_
veterán
-
_seth_
veterán
Tegnap ki lett cserélve a középső dob, korábban a katalizátor, még korábban a flexi cső, eddig 1,1-1,2 l/h volt alapjáraton a fogyasztás, most 1,0-1,1 és ez főleg 1,0 stabilan. A katalizátor alja el volt már törve a középdob szintén szét volt esve és lyukas is volt a tetején, a hangja is végre jónak mondható
Néhány kósza paci is előkerülhetett, érezhetően jobban megy, fordulatról odalépve könnyen pörög tovább, a megtalált lovak száma remélhetőleg eléri az egyet ( a többi képzelet )
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
a gumi méretváltás alapvető szabálya, hogy a szerelt keréknek mindig ugyanakkora átmérőjűnek kell lennie. ez persze nem mindig sikerül, de 2-3%-nál nagyobb eltérés már gáz.
következésképp egy ilyen táblázatnak nincs értelme, valószínűleg ezért is nem rakták fel.
a sportosabb gumikkal többet fog fogyasztani, a tartósabbnak nevezett gumikkal kevesebbet, pici túlfújást elbír, de sokat nem, mert szétrázza a fogtömésedet meg az egész autót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Calogero
addikt
válasz zolikaDB #26508 üzenetére
Én az enyémmel megvagyok elégedve, mert amíg úgy használtam az autót ahogy kell addig nem volt "gond".
2010-ig elég jó fogyi adataim voltak.
Melóhely váltás után már nem volt nagyon szükség az autóra.
Az autó kikerült a fűtött garázsból ez meglátszik a téli fogyi adatokon, illetve a rövid város szakaszok sem kedvezően befolyásolják a fogyasztást.Van közte két 5 liter alatti fogyasztás is ami nem átlagos használat mellett született.
Autópályán max 80-nal tempomattal kamion mögött szélárnyékban 195/65 R15 Continental WinterContact TS810 gumikkal. -
diablo1984
veterán
válasz realmadrid #26484 üzenetére
az én nagyonmegbízható VW passatomra egy vagyont vertem rá 5 év alatt, az újabbakat meg szidják mint a bokrot, kivéve az első gazdáik amíg garos a verda, de azok is, hogy sokat van szervízben! nem is mertem újabban VW-ben és dízelben gondolkozni, ez a kettő szinte kizárják egymást, mert nem akarok megint a pénztárcám ellensége lenni!
így a Rapid, hát igen, az is VW, nem merném, bár újonnan míg garis addig talán....
-
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #26511 üzenetére
A melóhelyemen a vezetői autó VW passat 1.8-as.
2008-as közel 300 000 kmrel. Kinézetre kívül belül pöpec, de hogy műszakilag is jó állapotban legyen már egy vagyont ráköltöttünk. A többi autónk Skoda Octavia 1.6, (2012) de azoknál hol,ez folyik hol az, eszik az izzókat..stb. -
Lomha 8V
addikt
válasz zolikaDB #26505 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű azért, a turbós motor nagyon nyomatékos, könnyen viszi az autót, hosszabb váltót tehetnek rá. Ergo nem erőlködik és nem is forog annyit az ideális üzemhez, mint a kis szívómotor. Nem mondom, hogy kevesebbet fogyaszt, de többet se és a teljesítmény kárpótol azért a minimális pluszért (ha egyáltalán).
-
_seth_
veterán
válasz Lomha 8V #26514 üzenetére
Max turbóból fogyaszt többet mint egy szívó
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
válasz Lomha 8V #26514 üzenetére
a turbós nem erőlködik annyit? mikor már levegőből is túl van töltve?
ez a dowsizing meg turbó egy egy ócska mítosz, amit a hülye eu bürokraták kényszerítenek rá az emberekre a gagyi környezetvédelmi normáikkal.szerk: kihozzák ezeket a remek hamisított norma szerinti fogyasztási adatokat, utána a totálkárosok elviszik tesztelni életszerű körülmények között, és kiderül, hogy nemritkán kettes szorzó van a valóság meg a hazugság között. 1.2-es turbó, annyit eszik egy egérkamionban, mint az enyém. rotfl.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Lomha 8V
addikt
válasz bambano #26516 üzenetére
Haverom pizzafutár Pécsen, egy 1986-os 1.3 Uno Turbo-t hajt. Majd megmondom neki, hogy cserélje le, mert az autója egy ócska mítosz. Sőt, én is vezettem ócska mítoszt, mert volt Punto GT céges autóm (1996-os).
A gyárilag megadott fogyasztási adatok meg a szívóknál is kamuk, nem értem ez, hogy jön ide.
-
hdman
őstag
Kész a kocsim.
Szívósor csere, EGR tisztitás, hosszbordás szíj csere, olaj+ összes szűrők cseréje, munkadij = 204.000
Még egy résolajcsövet kell cserélnem és akkor egyelőre kész.
A kettőstömegű is csörög nagyon minimálisan,de azt egyelőre hagyom későbbre. A szerelő azt mondta, hogy amikor levették a burkolatokat, akkor lehetett igazán hallani, hogy apaaa kezdőőőőődik.
Sopron city :)
-
válasz Lomha 8V #26517 üzenetére
A 86-os uno turbo teljesen más karakter, mint amikről én beszéltem. egy relatíve könnyű, kicsi bódéban van egy nem annyira kicsi motor és egy kisnyomású turbó. az egész évtizedekkel a downsizing előtt született.
amiről én beszéltem, az az 1.0-s meg 1.2-es mondeo és hasonlók, fűnyíró motorral, böszme nagy turbóval, amik az utóbbi 1-2 évben születtek.
a gyári fogyasztási adatok meg úgy jönnek ide, hogy a régi szívóknál rátettél 10-20%-ot, és valódi adatokat kaptál, most meg ráteszel 100-200%-ot, és akkor se lesz igaz.
de nem muszáj nekem hinni, lehet totalcar-t olvasni, ott ezek a dolgok le vannak írva.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
szívósor már volt az enyémen is cserélve, az látszik, hogy nem régi, egr-t mikor vettem akkor kellett takarítani, összes szűrő, szíjak nálam is cserélve lettek az első körben, pedig continental szett volt rajta, szervízkönyv szerint sem volt benne 50e km.
igen, ezek amit a tieden csináltak sajna tipushibának mondható, mielőtt vettem a vectrát, ezeket a neten is megtaláltam.
apropó: olyat csinál a kocsim, hogy ha nem pörgetem elég ideig az önindítót, és megállítom az indítást, akkor olyan mintha 1-2 henger beindulnra, égtelen csörgésbe kezd és megáll! csak az a durva, hogy párszor tapasztaltam már, szarul hangzik, de más járt már így? nem egy pöcc röffös fajta a gép, nem tudom, hogy önindítója válogatja-e, nálam nem az a tipikus japán indítású. így bele lehet szaladni abba, hogy ez a csörgő-zörgő valami előjöjjön.
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Még egyszer írok, talán lesz valakinek ötlete. Van egy Z16XEP-s motorom, és az a probléma vele, hogy:
- meleg motornál rángat gázadásnál, főként alacsony fordulatnál
- hidegen nem rángat
- alapjárat rendben vanVan valami ötletetek?
Köszönöm szépen,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
válasz Findzs #26522 üzenetére
B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 156
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 31KÉSŐBB mikor adtam neki egy kis gázt, akkor ilyen értékeket adott
B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 293
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 2Ez kizárja a lambda-szondát? A szerelő szétszedte, kitisztogatta, és ő azt mondta, hogy ez nem lambda-szonda hanem valami más. Csak mi?
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
Illetve tudtok esetleg Budán, Budaörsön vagy akár Pesten is egy jó szervizest, aki talán megoldást találna problémámra?
köszönöm szépen,
zsambek` -
-
Lomha 8V
addikt
válasz bambano #26519 üzenetére
1.4-es Astráról volt szó, abba a sima 1.4 is vállalható, turbóval meg aztán messze van a downsizing-tól. Tesztekben még az Insigniát is megfelelőnek tartják ezzel a motorral, az Astra meg egész jó vele. Én 8 literes fogyasztásról hallottam flottás autóban. A 100-200%-os túlfogyasztásról még csak hiba esetén hallottam, ilyen érdekességeket nem szoktam olvasni a totalcar-on. Viszont olvastam az autó tesztjét, ahol Vályi Pista ezt írta:
"Átlagban 7,2 litert kér a kicsi turbómotor, ami mindenképpen több, mint a gyár által megadott 5,9 liter."
És ezzel hol vagyunk még a srácok által itt emlegetett 1.4-es szívó G Astrák 8-9 literes fogyasztásaitól...
-
adorjant
senior tag
Na,akkor ne csak a kisebb motorokról beszéljünk,Opel Antara 2.4-ről van valakinek tapasztalata?
-
válasz Lomha 8V #26528 üzenetére
[link]: "A mindennapi priusozáson edződött kötélidegeimmel 7,7 literes átlaggal nyomtam le a teszthetet, nagyobbrészt városban. Végig eco fokozatban, bekapcsolt automatikus motorleállító rendszerrel, ami egyébként hibátlan. Ez majdnem a másfélszerese az ígért fogyasztásnak (5,7),"
tehát az a Karotta, aki rendesen benne van az autóversenyzésben, vagyis tud vezetni, és beleszoktatta a lábát a priusos pedálkezelésbe, járt vele 5.7 helyett 7.7-tel. ha ugyanezt az autót odaadod valakinek, akinek nincs ilyen jó érzéke a forgalomhoz, vezetéshez, az nem fog 7.7-ből megállni vele, ez biztos.
egyértelműen mindenhol azt írják, hogy a downsizinggel nem lesz benzinmegtakarítás.
az insigniába 1.4-es turbó az az én szememben a downsizing egyik tipikus példája (a literes mondeó a másik). Szerintem egy ekkora autóba a 2 literes turbó se az igazi, de mindenki a maga szerencséjének a pogácsa.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26530 üzenetére
azért egy teszt vezetés alkalmával azért adnak a pofájának a kocsinak, nem feltétlenül spórolják el! míg ha valaki a saját pénztárcájából tankol, az kissé oda figyelhet, nem pörgeti az autót, nem keresi a határokat. egy tesztben viszont azt nézik és hiába eko, akkor is rugatják, amúgy tesztesen!
nálam is a vectra full városi használatban kijön 6l-ből, de az első időszakban, ahol élveszkedtem a 150 csikóval, majdnem megvolt a 10 liter is!
-
válasz bzoley #26531 üzenetére
bocs, hogy csak annyi időt szántam a válaszra, amíg 1-2 releváns cikk előkerült, és nem kerestem meg az összeset.
(#26532) diablo1984: "azért egy teszt vezetés alkalmával azért adnak a pofájának a kocsinak, nem feltétlenül spórolják el!": leírta, hogy nem rúgta szét az autót. Karotta azt is le szokta írni, ha megkergeti, szóval neki elhiheted. Ja, egyébként ők tankolják a tesztautót, nem a cég, aki adja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
deicide
veterán
válasz Lomha 8V #26528 üzenetére
1.4-es szívó G 8-9 liter?
7.7-es fogyasztást mértem mai tankolásnál a gtc-vel (46 liter/596km), kb 450km pálya (110km/h), kb 150km város és ez ugye 2 liter benzines turbós. Mondjuk ebben az etapban nem sok állatkodás volt, mert amúgy 8.5-8.8 közé szokott kijönni az átlag, ha sokat lámpázok.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
deicide
veterán
válasz bambano #26535 üzenetére
Persze, nyilván nem lehet összehasonlítani, ha nem ugyanolyan körülmények között vannak használva az autók, az enyém is biztos bőven 10 felett lenne BP-n. Ezért áldom is a sorsot, hogy csak ritkán kell bemennem a városba, nagyrészt Budaörs-Sukoró-Fehérvár táv van.
zolikaDB: de akkor azt is városban, gondolom, országúton azért biztos kevesebb.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zolikaDB
veterán
Volt benne 4x30km fout is
Aaaa, imadja a hasat a kis dragam!! -
-
amargo
addikt
Fogyasztás, én is inkább 1,6-t kerestem, de ez volt a megfelelő.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
zolikaDB
veterán
Hallottam, h Opel betegseg, de mi okozza?
Reggel meloban egy kis emelkedon csapatok fel, tokig ero ho. Motor uzemmeleg. Lefullad. Rainditok, beindul, leall. Megegyszer. Gyujtast leveszem, par masodpercet varok, raadom, inditok, es minden OK, mar a parkoloban feszitek!!!
Ja, Exide-os kollegak: akksi tolton, reggel nehezebben kapta el, es nem akarok porul jarni.
Az tuti, h legkozelebb 13e Ft-os 45Ah-s Bannerem lesz!! Exide draga ehhez a tudashoz. -
Okuyama
tag
Üdv ,egy kis infóra volna szükségem aki jártas ebben .Nemtudom menyire csereszavatosak a Vectra B 2.0 DTI 101 lovas és egy szintén 101 lovas Vectra C 2.0 DTI motor alkatrészei .Engem a turbó / váltószerkezet ,kettős tömegű lendkereke érdekelne legfőként
[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
marix vagy ferroz középső dobot vegyek szerintetek?
nem ismerem egyik márkát se, az egyik 9 a másik 10 ezer [link]állítólag a ferroz lengyel és a bosal alapanyagait használják, olyan rossz nem lehet
és olcsóviszont a marix ha jól látom és olvasom aluból van
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
diablo1984
veterán
ehhez a felnihez honnan lehet olyan kulcsot venni, ami azt a koronás csavart kiszedné?
-
Lomha 8V
addikt
válasz diablo1984 #26546 üzenetére
Nem könnyű gyári kulcsot szerezni, szerintem inkább csináltass esztergályossal egy fejet, amibe mondjuk imbuszkulccsal bele tudsz nyúlni. Nem drágább, mint egy ilyet keresgetni, megvenni.
-
_seth_
veterán
válasz diablo1984 #26546 üzenetére
Csaba Carnál nincs debrecenben? Mintha láttam volna ilyet ott egy bordó b vekiben pár hónapja. Magyar X20XEV motorral az épület mellett jobbra egy targoncával szemben.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
adorjant
senior tag
Astra G digitklíma vezérlő panelt keresek,nincs valakinek?
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban