-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos86
aktív tag
Kedves fórumtársak!
Sajnos az autóm elég sokat fogyaszt Opel Astra F 1.6 16v (X16XEL) hosszú távon 9-10 litert 90-100km/h tempónál, városban bőven 10liter felett. Van e valami mód arra hogy a fogyasztás csökkenjen ,illetve mi az amit érdemel lenne átnézetnem?Minden segítséget és tapasztalatot szívesen fogadok.
Előre is köszönöm.
üdv Áki![ Szerkesztve ]
3dfx, gone but never forgotten...
-
akos86
aktív tag
válasz diablo1984 #27702 üzenetére
Olajcsere és a szűrők cseréje már megvolt az alapjáratot is normálisnak mondanám, erő is van az autóban. Az autó egyébként tip top állapotban van elég komolyan rendbe lett rakva,néha alaposan is meghajtom. Esetleg a vezetési stíluson változtassak? kb 2200-2500as fordulatnál szoktam felváltani
[ Szerkesztve ]
3dfx, gone but never forgotten...
-
akos86
aktív tag
válasz diablo1984 #27705 üzenetére
Folyamatosan csinosítgattam, de a fogyasztást mindig is sokalltam, most hogy állandóan mérem és számolom a fogyasztást, eléggé idegesítő tudva azt, hogy kb 6 liternek kellene lennie normál használat mellett hosszú távon
[ Szerkesztve ]
3dfx, gone but never forgotten...
-
adidas4death
aktív tag
válasz akos86 #27706 üzenetére
Nekem is X16XEL, B vekiben és 7 alá nagyon ritkán tudtam vinni a fogyasztást. Ha tényleg ésszel váltogatok és nem "racingolva" előzgetek akkor olyan 7-7,5 között van, de ha "normálisan" a saját stilusomban (picit később váltás, előzgetés stb.. nem nagyon szeretem ha vannak előttem ) vezetgetek akkor 8 környéke inkább, meg picit néha felette
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
diablo1984
veterán
válasz akos86 #27706 üzenetére
mint a fórumtárs is írta, nem valószínű a 6 literes fogyasztás elérése. sok minden függvénye lehet a magas fogyasztás, nem feltétlenül a technika hibás, lehet a benzin is "gyengébb", lehet te kezeled sportosabban az autót, passz! ha a kocsit érzed hibásnak, olvastass rá az agyára, hátha kidob valami rendellenes adatot.
-
akos86
aktív tag
válasz diablo1984 #27708 üzenetére
Rendben megpróbálom, majd manuálisan (kapocs módszer) kiolvasom hátha akad vmi hibakód.Néha bevillan a sárga hibakód de általában ki is alszik pár km után. Köszönöm a segítségeteket
3dfx, gone but never forgotten...
-
gban
Közösségépítő
válasz akos86 #27709 üzenetére
Alapból nem normális ha felvillan a hibajelző.
A fogyasztás városban még magyarázható, városon kívül kevésbé.
Gondold át, a stíluson lehetne-e finomítani - pl. ha nem nyomod a gázt, nyomod-e a féket, ha igen, nem gurulsz eleget, stb. Sok megtakarítható ha nem nyomod ha nem szükséges.
Én megnéztem egyszer, 20 km-ből 5-6 km-t gurulok üresben (természetesen nem föltartva a forgalmat)!
Ebből van egy 1,2 km, több 5-600 méteres szakasz is. De sokat számít az is ha látod hogy piros a lámpa, akkor nem nyomod, és mire odaérsz, már zöld és 3-asban mehetsz tovább.
Ezeket gondold át, bár igen gyanús a felvillanó hibajelző.Postázást nem vállalok.
-
juve600
nagyúr
üdv
z16xep
80-90km-es temponál sipolás-fütyölés jön a motorból,mi lehet ez ??
thx -
bambano
titán
válasz akos86 #27701 üzenetére
én a bosch tecnikus kezére adnám a szekeret, más megoldási módszerek szerintem hosszan elhúzódó és összességében drágább folyamatot eredményeznének.
ha az az autó rendben van, akkor egy kísérlet kedvéért elkövetett tisztán országutas óvatos tesztvezetés alatt inkább 5-öt kellene fogyasszon, mint hatot, a 10 pedig egyértelműen hiba. lehet ott kohn féle taktushiba, esetleg elugrott egy fogat a vezérlés, vagy bármi más is.
de kezdheted a guminyomás ellenőrzésével is, meg kísérlet kedvéért valami jobb benzin tankolásával.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsambek
aktív tag
válasz zsambek #27602 üzenetére
"Sziasztok,
A kálvária folytatódik.
Adott egy Z16XEP OPEL ASTRA H, 60.000 km-t futott.
A problémája pedig az, hogyha megyek vele egy hosszabb időt (3-4km), akkor a normális motorjárat közben elkezd rángatni, dadogni a motor, és a kezdeti 6-7L fogyasztásról felugrik 11L-re, és ez után van, hogy megint visszaesik, de akkor újra elkezd rángatni, és megint felugrik a fogyasztás 10-11L körülire. Az átlag fogyasztás így 10,3L / 100.
Az autót előéletéről azt lehet tudni, hogy munkábajárásra volt használva (napi 2x 4-5km).
Ki lett cserélve az EGR szelep wessznél(az átlag 12L fogyasztás így esett le átlag 10L-re), és STP benzin injektor tisztítóval lett menve 100km 4000-4200 fordulatszám között, de ez sem hozott javulást.
A kérdésem az, hogy van-e valakinek valamilyen ötlete, vagy a pályázást rosszul csináltam? Talán STP benzin-üzemanyag adalékkal kellett volna mennem, vagy micsoda?
Válaszaitokat előre is köszönöm,
zsambek`"Sziasztok,
Ezeket a hibákat megfejelve feljött a sárga motor, illetve a 17152-es hibakód. Erre találtam egy megoldást: http://pemberton1.co.../ecn-17152.html
Viszont nem tudom, hogy ez a sok korom miatt lehet-e a rángatás, és a dadogás?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
zsambek`
-
Tomoty
aktív tag
válasz zsambek #27714 üzenetére
Szegényes keverék.
szerintem vagy injektor, vagy lambdaszonda hiba.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
Mi a véleményetek egy Vectra B 1.6 GL Plus Automata-ról? 2000-es gyártmány.
Mire figyeljen az ember e típusnál?[ Szerkesztve ]
-
akos86
aktív tag
válasz akos86 #27709 üzenetére
Nos nekiláttam a hibakódok kiolvasásához.
Eléggé letaglózott hogy ennyi hibakód van tárolva a rendszerben: 47, 63, 64, 93, 15, 33, 24
Szóval előfordulhat hogy valamelyik hibakód elvezet a magas fogyasztás okához csak táblázatot kell találni hozzá.3dfx, gone but never forgotten...
-
_seth_
veterán
válasz Kalandor #27717 üzenetére
Tökéletes választás ha az alábbi negatívumokat nem vesszük figyelembe:
-1.6
-Automata
A többi része rendben van 1.6 amúgy sem erős egy 1,4 tonnás autóban bár nem elviselhetetlen, sőt sokaknak van és nem is panaszkodnak rá de ha még kap egy lusta automatát is a nyakába akkor már nem lehet dinamikus közlekedésről beszélni valamint amit nyernél városban a fogyasztáson a kis motor miatt azt az automata lazán megeszi.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
glutamin
őstag
válasz zsambek #27715 üzenetére
Nálam felső holtponti jeladó hiba csinált ilyet (10-20e-es tétel). Igaz az Astra F 1.4i 8v-ben volt, de azért annyira nem ég és föld a két motor.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
-
hdman
őstag
válasz diablo1984 #27692 üzenetére
Egyszerűen nem tetszik
Alig vártam, hogy felrakhassam a nyárit. Az viszont nagyon tetszik, majd teszek képet!
Sopron city :)
-
Pitu
aktív tag
Búcsúzom a topic-tól, tegnap sikerült eladnom az Astra-t.
Köszönöm a segítséget és a jó tanácsokat amiket itt kaptam!
Baleset és problémamentes közlekedést kívánok minden fórumtársnak! -
juve600
nagyúr
üdv
én most vettem a H ASTRA-mra 205/55/R16 gumit,eddig continental volt rajta de nem igazán volt komfortos,most Hankook K425 lett rá és sokkal jobb,az áráról nem is beszélve,16k volt darabja -
#92891904
törölt tag
Sziasztok! Egy kis segitség kellene nekem. Van egy H astra kombim ids+ futóművel,és ültetőrugót szeretnék hozzá venni. Állitólag nekem nem jó a sima ültetőrugó. Valaki fel tudna világosítani hogy miért kell nekem másfajta rugó?? Vagy hogy hogyan keressek rá? 30-30mm-ben gondolkodom. (z17dtr ; 92kw)
http://www.fp-tuning.hu/product_info.php/cPath/1511_1823_1826/products_id/7303?osCsid=4d8b0a65d62985026180127bdb3a87da Mit jelenthet a "beleértve magasság állitás"?? -
Lomha 8V
addikt
válasz #92891904 #27730 üzenetére
Az IDS Plus futómű valami automata szintszabályzós, adaptív cucc. Hozzá van kötve a BC-hez, állítható keménységű stb. Ezekhez általában nem vagy csak nagyon drágán lehet tuning cuccot venni. Merciknél csak szimplán le szokták cserélni az egészet simára, itt nem tudom, hogy megoldható e. De azt tudom, hogy nem piszkálnám a helyedben.
-
#92891904
törölt tag
-
F_Gergely
őstag
válasz zolikaDB #27732 üzenetére
Motorikusan komplett fel lett újítva, új adagoló, új fékek, új szilentek, új stab pálca, új kormánykapcsolók, kapott új üléseket meg kárpitokat szóval egy zsák pénzt ráköltöttem.
Nekem a problémám az hogy 4 hónapból kb. 3-at volt szerelőnél, és hiába eszik 5-6 liter között, marhára zavar hogy csörög a belseje, zörög minden műanyag az illesztésnél, és 100-as tempónál olyan menetszelet lehet hallani mintha le lenne engedve az ablak. Beázni nem ázik be sehol de gondolom a gumi kérderek nem szigetelnek megfelelően vagy a fene tudja. Most szerdán szerintem a klima kuplungja ment szét, de még nem beszéltem a szerelővel. És igazából már az dühít hogy van autó de nem tudom használni, de amikor nálam van akkor is csörög-zörög a belseje. Igazából már elfogyott a türelmem, tisztában vagyok vele hogy kb fél millát bukom vele, de inkább bukom most ennyit, mint később többet, mert nálam valahogy minden szar tönkre megy... Én tudom hogy ez nem a típus hibája, hanem az előző tulaj volt egy hanyag, és igénytelen f@sz, csak én meg mindenáron kocsit akartam venni, azt jó balek voltam -
INMOTEP
őstag
válasz F_Gergely #27735 üzenetére
Sajnos Vectra B főleg a 2.0 DTI 100 lovas dízel mind ilyen hogy hidegen a műanyag kárpitok egy idő után rázkódnak ,főleg a komplett műszerfalon venni észre alapjáraton .És a csörgő dízel hangot is megkell szokni mellette ,ez van .De legalább ez a típus nem kajálja az olajat , keveset eszik és ha rendben van kilehet menni vele a világból is elég nagy nyomaték mellett .A menetszél zaj az bármi lehet nem csak a gumikléder ,lehetett előtte egy sérülés is a kasznin ami miatt nem pontos az ajtó illesztése pl ,+ ami sok Vectra B-ből hiányzik ilyenkor az az első sárvédőknél belül a műanyag doblemez mögött egy szivacsos hangelnyelő / zajcsökkentő szigetelés az ajtóknál ... Ha törik az autó ezt kiszedik és sokan nem teszik vissza , ez van .Egyébként a hasonlat kedvéért az az érdekes hogy C Vectra 2.0 DTI motorja ezerszer halkabb nem csörög nem zörög .Viszont többet eszik mind olajból mint gázolajból , üzemanyagból ez kb 6.5 liter / 100
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Ma hivott a szerelo, kormanymu felujitas
Igazabol igy mar nincs szivem eladni lassan nem marad alkatresz a kocsin amit nem csereltem ki vagy ujitottam fel. Adagolo garancialis most lett megcsinalva. A belso zorgesekre meg majd legfeljebb kitalalok valamit hogy lehetne lezsigetelni :/ -
soo277
őstag
H astra bontódik
BT: wersoo#21211
-
hdman
őstag
Erről mi a véleményetek? A céggel van vmi tapasztalat? (kuplungmester.hu)
Opel Astra H 1.9 CDTi kettős tömegű lendkerék Z 19 DTL; Z 19 DTJ; Z 19 DT; Z 19 DTH, - 100 LE, 120 LE, 150 LE - LUK gyártmányban (új. gyári) bruttó ár: 95 000 Ft
Opel Astra H 1.9 CDTI kuplung szett+hidraulikus kinyomó csapágy- motorkódok: Z 19 DTL; Z 19 DTJ; Z 19 DT; Z 19 DTH - 100 LE-120 LE-150 LE - LUK gyártmányban (új. gyári) bruttó ár: 88 463 Ft
A LUK ajánlott, vagy legyen más? Ha már kuplungot cserélek, mindenképpen kicseréltetem a a kettőstmegűt is, ugyis zörög már. Nehogy két hét múlva megint bontani kelljen
A szerelő azt mondta, hogy fontoljam meg az egytömegűsítést is, mint alternatívát...
Sopron city :)
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #27735 üzenetére
nem te voltál aki úgy vette a kocsit, hogy olcsóér, mert tudtad, hogy kicsit költeni kell rá? mert így akkor ez a városi legenda is megdől, tehát amin látszik, hogy költeni kell, az olyan minden részében!
de ahogy olvasom, te aztán tényleg belenyúltál a tutiba, mennyi km van abban a kocsiban, hogy ennyire szétment minden benne? mert nem kizárt, hogy egy életet kiszolgált már.....
ja, és a motorfelújítás nem az adagoló felújításánál kezdődik, az sallang, csak a fűzött blokkra ha ráversz 4kilót, na az a felújítás!
hdman: részvétem! látom így a nyári felnidet, nem rossz, de azért a vectra alatt ez is furcsán mutatna! ez hanyas et-jű? luk az jó márka, nem egykét gyár gyárilag szereli az autóit vele! viszont az ilyen apródos dolgoknál valahogy bizonyosodj meg róla, hogy gyárik, nem átmatricázott, átcsomagolt kínai szarok....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #27747 üzenetére
ja a cég valszeg nem kínaival seftel, csak az apródos, racing-bazásos utánvétes dolgok miatt írtam.
nekem pl laptop helyett jött ágynemű laptop árában!
-
Remekelek28
őstag
Én a felújitást javasolnám,elvileg közel a gyári szintre hozzák és kb 40-50 ezerből megvan.
Szentendrén csinálják.
Állátólag a gyári is LUK,tehát az a javallott,Más: Nekem a Corsában pár hete volt olajcsere és a napokban olajfoltokat láttunk a kocsi alatt.Gondolom a képen látható rész az olaj leengedő nyilása? Alábújtam tisztára töröltem és ott láttam kb 1 óra múlva egy csepp olajat (középen,ahol meg kell húzni). Próbáltam meghúzni,de elég feszes volt. Szerintetek van benne valami gumigyűrű,vagy tömités és az kopott el,hogy szivárog?
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Remekelek28 #27749 üzenetére
nekem eddig minden olajcserénél cserélték a leeresztő csavar tömítését is (gumigyűrűs).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatott versenypályák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000