-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
-
válasz diablo1984 #26050 üzenetére
pedig most már ideje lenne virítani, hogy hol mondtam azokat, amiket hittél rólam, mert engem is érdekel.
"segíteni akartam, de rajtad nem lehet": kinyitom a betöltő fedelét, megnézem a táblázatot, hozzáadok 10%-kot és ennyire fújatom. Milyen további segítségre van szükségem szerinted? ez az algoritmus milyen lényeges elemben tér el a gyári előírástól?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26052 üzenetére
Én 3-3.1-et szoktam az elejébe fújni/fújatni és 2.9-3 között hátulra.
ha neked nem nyalja és nem kopik egyenetlenül, akkor örülj neki, nekem sem eszi, én is örülök!
annak is örülök, hogy a tanksapka segít rajtad, meg hogy a gumis is mind hülye, annak is! ők láttak már pár autót, gondolom 2,2-2,4től még egyik lengéscsillapítója sem pattogott, de ez van!
áruld már el, hogy milyen gumik vannak a kocsidon, hogy azért töltöd túl, mert ereszt? biztos fasznántos akkor ha mindre rá kell számolni! az enyémbe egyszer felnyomom az előírtra és csá, annyi marad!
de te biztos jobban tudod ezt is.....
-
válasz diablo1984 #26054 üzenetére
próbáld meg megemészteni az infót, hogy a tankbetöltő fedelébe ragasztott gyári előírás szerint fújatom a gumikat.
igen, az a gumis, meg mindenki más is, aki megnézi a gyárilag előírt értéket a tankbetöltő fedelén levő táblázatban, és utána csakazértse annyit fúj a kerékbe, az mind hülye. plusz, aki ugyanezen órákhosszat képes vitatkozni is.
mégegyszer: nem én találtam ki, hogy mennyire kell fújni. nem találgatok. az ökölszabály az, hogy megnézed a matricát és annyit. azért ragasztja bele a gyártó a matricát, mert azt akarja, hogy aszerint fújd. én aszerint fújatom.
mondd már meg végre, hogy mi a baj ezzel az eljárással? de ne általánosságokat mondj, meg ne azt mondd, hogy a gumis mind hülye szerintem, a gumisok elsöprő többsége nem látott még ilyen autót, a debreceni opel márkaszervizek közül egynek volt hozzá szerszáma, a többinek nem, és most, hogy az a szerviz tönkrement, már egynek sem. ritka autó, a gumis honnan is tudhatná, hogy nem annyit kell fújni bele, mint egy gyalog vectrába? nem tudja. a gond az, hogy amikor megmondom neki, akkor se hiszi el. utána megmutatom neki a gyári táblázatot, azt se hiszi el. ekkor kerül be a "harmadik szomszédja is idióta" skatulyába.
tehát várom tőled a magyarázatot, hogy az a módszer, hogy kinyitom a tankbetöltő fedelét és megnézem a táblázatot, miért nem jó.
egy kisebb, mellékes szálban elbeszélgethetünk arról, hogy az, hogy én még 0.2-0.3-mal többet nyomatok bele, arra hivatkozással, hogy úgyis enged, okoz-e komoly problémát szerinted. de ezt szigorúan a fő vitától elválasztva. tehát itt nem arról van szó, hogy 2.0-t kellene gyárilag, én meg 3.1-et tolok bele, hanem arról, hogy 2.8-at kellene bele gyárilag, és 2.9-et vagy 3.0-t tolok bele hátra.
egyébként mindegyik ereszt, nem arról van szó, hogy két nap alatt, hanem arról, hogy átlag 6 hónapot van fenn a kerék és ennyi idő alatt egy-két tizedet mindegyik ereszt. Egyébként Michelin Primacy HP volt fent, hogy mi lesz, nem tudom, mert ez kukázva lett.
Szerk: egyébként jól mutatja a vita szintjét, hogy nem kérdezted meg, hogy dízel, benzines, kézi, automata, motorméret, stb. mert ezek alapján a kézikönyvben más-más értékek vannak. először írtad, hogy gts, utána lekombiztad. gts-ből nem volt kombi, csak 5 ajtós, semmilyen más kivitelben nem árulták. fogalmad sincs, hogy a kézikönyv melyik oldalán melyik táblázat melyik sorát kellene idézned.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz diablo1984 #26054 üzenetére
A 16-os kerékkel annyi a standard nyomás, amit írsz, de 17-esnél már nem. 18-nál meg még magasabb. Nekem is 3bar az előírt, 3l-es szedán, 18-as kerekeken. Minimális terhelésre kevesebbet ír, max terhelésre meg 3 felett, a középérték 2.8-2.9 körül van.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26055 üzenetére
örülök, nézegesd a tankbeömlő fedelét és tégy úgy ahogy akarsz!
de azt ne feledd, hogy te azt mondtad nem rakva használod az autót, mégis az érték fölé lövöd a levegőt! de ha ez jó neked, akkor semmi gond, mint írtam, a te autód! ja és egy gts vectra nem egy porsche carrerra, nem ritka giga méretű gumik kellenek rá, ergó ez is csak egy opel, semmi extrát nem tud ennek sem a futóműve, sem a gumija!
na alászolgálja én itt most ezt befejeztem!
-
válasz Jim Tonic #26056 üzenetére
16-os kerékkel, matchbox motorokkal annyi.
ráadásul sok minden mástól is függ, mert nekem elektronikusan a vauxhall vectra gépkönyve van meg, és az is más adatokat ír, mint amit emlegetett. automata váltó esetén 0.1-gyel magasabb nyomást ír elő. mindezt kis terheltség esetén.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #26058 üzenetére
Én is megnéztem, mi van a neten, de nem egyezik sehol a gyári könyvvel. Mindenhol hamis értékeket dob.
diablo1984: Nincs az perezve. Van gyárilag 19-cel, az van perezve. De most kisétálok a könyvvért, úgy is kiviszem a szemetet.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
válasz diablo1984 #26057 üzenetére
figyi, ha már így látatlanban tudod, hogy milyen futómű van az autó alatt, és azt is tudod látatlanban, hogy az milyen extrákat tud vagy nem tud, meg tudod mondani, hogy most a hibatárolóban milyen elektronikai hiba van és azt hogy lehet a legolcsóbban javítani?
csak gondoltam, ha már úgyis tudsz mindent 20 kilométerről, hátha ezt is, de ha még ráteszed a kezed a tv képernyőjére, hogy küldj egy kis energiát és ettől megjavul a kocsi, azért még fizetnék is!
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26062 üzenetére
mert gts-ed van nem? ha igen, akkor mi számodra ebben a kérdés! az opel a vectrakkal nem sportkocsikat gyártott, csak sportosabb limuzinokat és caravanokat!
amúgy ha gondolod abban tudok segíteni, hogy az én gyári opel könyvemben(nem elektronikus), ami 2004-es kiadású, megnézem, hogy motorkód alapján és gumiméret szerint mi a tiednek e könyv szerinti nyomása! kíváncsi vagyok, hogy egyezik-e a sapka fedelen lévőddel!
nem telepata vagyok, de nincsenek gyári egyedi opelek, mindből van annyi mint a szemét!
Jim Tonic: értem ez alatt, hogy egyedi! ebből is van széria! amúgy te tudod, hogy melyik gts a vita tárgya? vagyis melyik motorral szerelt, mert van mindenféle 1,8-től felfelé.....
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz diablo1984 #26064 üzenetére
Már hogy ne lennének gyári egyedi Opelek? Nézz meg egy alkatrész katalógust alaposabban. Csak egy példa: a rendőrségi Vectra-k Németországban. Az enyémhez pl. úgy lehet első féket rendelni a Bárdi vagy Unix katalógusból, hogy rendőrségi jármű.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
diablo1984
veterán
-
válasz diablo1984 #26064 üzenetére
"amúgy te tudod, hogy melyik gts a vita tárgya?": nekem nagyon úgy tűnik a #26063-os válasza alapján, hogy ő tudja...
"nem telepata vagyok,": ahhoz képest elég sok mindent feltételeztél tévesen az autómról. például az extra méretű versenyfék, az extra futómű tulajdonság vagy nem? én láttam egymás mellett gumiszerelőnél a vectrámat meg egy gyalog 1.8-ast és tudom, hogy az enyémben sokkal, de nagyon sokkal nagyobb fékek vannak. ez akkor most extra futómű tulajdonság vagy nem? mert szerinted nem, szerintem meg az.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26067 üzenetére
extra, de széria! nem egyedi, de nem a sima, ennyi! anno ha valaki a te autódat újonnan meg akarta venni, simán meg tudta volna a szalonból, nem direkt csak ezt az egyet építették belőle! valszeg ehhez a motorhoz ez a széria fék-futómű! ehhez nem kell mentalistának lenni, csak neked nehéz ezt felfogni valamiért!
azért a te autód megy is mint a távirat, azt meg is kell fékezni! így akár a 3bar-os guminyomás is indokolt lehet, főleg egy nagy peres gumival!
Jim Tonic: jah, ugyanezek az adatok vannak nálam is, csak német nyelvkörítéssel(az enyém németből jött pár hónapja) a képen 18-as felni van alatta? nem semmi, kisebbnek néz ki!
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz diablo1984 #26069 üzenetére
Igen, ez tök gyári Veki felni, gyári méretű 225/45 R18-as gumikkal. Szokás alátenni az Audi-féle 225/40 R18-at is, csak ezért írtam.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
hdman
őstag
Ja, jut eszembe tegnap nagyon kehesen indult a verda. Majd teszek fel ket videot, kernem a szakvelemenyeket
Holnap hivom a szerelot idopont miatt, aztan remelhetoleg minel hamarabb ranez, mert ezek utan a komplett motort atnezetem.
Az elozmeny:
Hidegen a napi elso inditasnal kis kekes fustpamacs, kb 1mp alatt kikopi, aztan rendes fust. Ha hagyom kb 1 percet melegedni, akkor valami elkezd kopacsolni a motorter felol. Pontosan nem tudom mi, mert "nem hallom ki" a szardizel kerreges mellett Ha adok egy kis gazt, akkor ahogyan megy vissza a fordulat, akkor is becsorog.
Ha megyek 1 km-t, leallitom, akkor legkozelebb fust nelkul indul, es kopacsolas sincs.
Otlet?
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Még annyi, hogy olaj és az összes szűrő 11 ezer kilometérrel ezelőtt volt cserélve. (15 ezrenként szoktam, az előző tulaj a bevallása szerint ő is 15 ezrenként cserélt.)
Nem lehet kettőstőmegű? Mondjuk csak hidegen csinálja, menet közben és melegen nem ráz, nem darál, max egy nagyon picit ha a fordulat visszaesik 1200 fordulat köré...
Sopron city :)
-
őstag
Cserés az első két gátlóm. Ki milyen márkára esküszik?
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
Dr. Gonzο
senior tag
válasz KonzolKartel #26074 üzenetére
Én Monroe-tól a KW gátlóig sok mindent használtam!
De a Bilstein B sorozat vált be a legjobban. -
diablo1984
veterán
válasz KonzolKartel #26074 üzenetére
esetleg a gyári gm-es? az enyém alatt az van, nem tudom, hogy mikori, de tudja amit kell! anno a fordomban a monroe nem bírt ki 2 év 8000km-t, az így egy fos volt, a passatban a gyári vw már biztos volt 10 éves és még mindig jó volt.
asszem a cromaxnál nem drága a gyári sem...
-
hdman
őstag
Imy: melegen nem csinálja.
diablo1984: a szerelő holnap dolgozik először, csak akkor tudok időpontot kérni. Az erő nem csökkent, megvannak a lovak
Sopron city :)
-
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
B Vectrara télire milyen acélfelnit érdemes felrakni?
A gyári gumi méret: 195/65/15 a felni mérete pedig 5/110/65 15x6 ET49 - jelenleg ilyen felni és gumi van rajta.
Ma voltam gumisnál azt mondta 15-ös felnije nincsen de 16-os igen.
Kérdésem, hogy érdemes (egyáltalán lehet-e) felrakni a 16-os acélfelnit, vagy inkább maradjak a 15-ösnél?
Sajnos 15-ös acélfelnit nem igazán találok sehol, de téligumit meg fel kéne rakatnom, igy ha nem találok felrakatom az alufelnire, de megmondom őszintén nem vágom ezeket a felni meg gumi méreteket... A 16-os kereket téligumival én kissé nagynak találom, de a gumis azt mondta simán felrakható.
Szerintetek? -
_seth_
veterán
válasz F_Gergely #26081 üzenetére
Felrakhato persze R16 205/55-ös gumival de totál felesleges, alapból szerencsésebb ha keskeny egy téli kerék így jótékony hatással is max a gumisok találkoznának mivel a 16-os gumi többe is kerül.
Vectrára 15-ös felnit pedig nem nehéz találni, jofogason vagy más aprós oldalon beütöd, hogy vectra bontás és elhozod a kerekeket Ugyanakkor pl ford focus 2005-ösre 15-ös acélfelni újonnan is csak 21e volt egy garnitúra.Másik megoldás: ha most 15-ös acélfelnin van a nyári akkor arra rakatsz téligumit és ha van ilyen terved akkor a nyárit pedig alufelnire húzod rá ismét.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
válasz F_Gergely #26081 üzenetére
nem javasolt nagyobb felni télire, és sokan nem javasolnak alu felnit sem télire (mert az igazi télen könnyebben ragad bele sok hó, ami elhúzza a centírozást).
viszont ha ilyen típusú teleket rendszeresítenek nekünk az égiek, mint ami eddig volt idén, akkor meg tökmindegy.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26083 üzenetére
Ha ilyen az alufelnije akkor az jó télre is, nekem is ez van fent télen, erős is, a hó sem ragad bele
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #26084 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, a 16-os kereket én is túlzásnak tartottam, de mivel én laikus vagyok inkább megkérdezem olyantól aki már tapasztaltabb. Éreztem én hogy a gumis akar csőbe húzni...
Racing bazárt néztem, meg jófogás és társai, de vagy nagyon messze van amit találtam, vagy pedig nagyon régi hirdetés, de azért megpróbálok párat telefonálni még hátha... Amiket eddig küldtem levelet, nem jött rá válasz.
Jelenleg gyári opel alufelni van az autón, de eléggé tré (nekem nem tetszik, és látszik is rajta az idő foga) így én is arra gondoltam, ha nem találok acélfelni erre felrakatom a télit, a nyári meg úgyis kap majd rendes, normális alufelnit. Aztán majd kerítek következő szezonra acélfelnit.Tényleg köszi a válaszokat mindenkinek!
(#26085) _seth_
Majdnem ugyan ilyen, megpróbálok róla képet keresni.[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26087 üzenetére
De ha beleragad is mi történne? A víz azonos térfogat mellett 5x nehezebb mint a hó, mennyi ragadhat bele egy ilyen felnibe? És még ha sok is ragadna bele hogyan tenne kárt? Ha csupa hó akkor nem csak az alja lesz havas, nekem még csak meg sem állt rajta a hó, a jég is a kerék és a "doblemez" között gyűlik össze nem a felniben.
Ami valóban negatívum: télen több az úthiba amiket ráadásul a hó, latyak, víz miatt nehezebb észrevenni így könnyű belefutni párba valamint a sós hólé a felületét marja a felninek, hozzátenném nekem már az ötödik szezonját futja ez a felni és semmi sem látszik rajta a téli használatból kifolyólag, alu így a rozsda sem fogja megenni.
A centírozást pedig az említett úthibákba beeső kerék okozza amit fentről nagy sebesség mellett 3-400 kiló nyom le, amin még tovább ront pl nálam is a sportfutómű de még a toronymerevítés is csökkenti a kerék-torony mozgásterét még ha nagyon minimálisan is de, hogy a hó miatt kelljen centírozni ilyenről még nem hallottam
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
válasz _seth_ #26088 üzenetére
amikor a felniket grammokkal centírozzák, akkor pont elég tud beleragadni ahhoz, hogy üssön és rezonáljon a kerék. és felhívnám a figyelmet a megfogalmazásra: "*sokan* nem javasolják". egyébként elvileg a sár is szétvághatja ideiglenesen a centírozást.
"a sós hólé a felületét marja a felninek,": ha az a könnyűfém valóban alumínium, akkor azt pont nem marja meg semmi. ha valami magnézium ötvözet, akkor nem tudom, ahhoz tudni kellene fejből a magnézium rozsdásodási szokásait.
"A centírozást pedig az említett úthibákba beeső kerék okozza": centírozást a kátyú nem okoz, mert a szlengben centírozásnak a kiegyensúlyozást nevezik, az meg nem jellemző, hogy beleszállsz egy kátyúba és ettől helyrejön a kereked kiegyensúlyozási hibát okoz a kátyúba bezuhanó kerék, ebben egyetértünk. csak ha valóban ez a probléma, a mosatás és/vagy az olvadás nem segít rajta, míg a küllőkbe szoruló hó problémáján igen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26089 üzenetére
Értem már mire gondolsz, na de az a hó ami beragad fordulaton úgyis kiesik legalábbis nekem még soha nem maradt benne semmi sem pedig ezekkel is belefutottam már havas időjárásba
Jaja, elírás a centírozás Pedig igazán fel lehetne találni
Acélfelninél a beragadó hó miatt pl könnyen rozsdásodik ha a dísztárcsa fent van az autón, a felni és tárcsa között már simán megáll a hó, nedvesség.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
zolikaDB
veterán
Mivelnaz alufelnik festve vannak... Elvileg tok mindegy. Az mas, h a sos hole ezt a festeket marja le, es utana az alu ugye oxidalodhat. De eddigre eleg fosul fog festeni. Mondjuk aki eddig elmegy, annak mindegy, h acel v alu van fent telen. Nekem is volt olyan kukas felnim, h nem sajnaltam volna, es akinek eladtam, az is telre hasznalta.
-
-
zsolthee
senior tag
Sziasztok!
Ha már felniről beszélgettek...
Kinéztem az F Astramra az alábbi Opel felnit. (Ebbe még aztán annyira sem ragadna bele a hó. )
Igazság szerint én még soha nem láttam kocsin ilyet, de még neten sem futottam össze vele. Ez tényleg gyári? Lehet, hogy csak valami kis szériában gyártott A Corsa GSI-n volt ilyen a '90-es évek elején?
(EZT ismerem, van is belőle egy szett)[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
Én kétfajta alufelnit használok, a nyári az 18-as, a téli meg 16-os. Mindkettő gyári. A nyári a szépsége miatt van, amúgy elég kemény, nyárra sem nagy élmény, télre meg nem is lenne alkalmas.
Csak egy apróság: Centírozás nem létezik. Centrírozás van.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
v.attis
őstag
Sziasztok!
'91-es kiadású Veki 2 literes benzines, C20NE motorral.
2 parafa tömítés kell az olajteknőre? Van ez a hullámtörő lemez a teknő és a blokk között, gondolom mindkét oldalára kell egy-egy tömítés.
Csak mert vettem egyet és egy van a csomagban. Hogy nem tudják az ilyesmit, hogy ennél a motornél a 2db az 1db.
(Gumiból ezt megoldják úgy, hogy U alakú a tömítés és rá kell húzni a lemezre, de az nem jött be, körbe nyomja az olajat rendesen, pedig vagy másfél éves ha van.) -
F_Gergely
őstag
Ma két furcsaságot vettem észre:
Egyik hogy motor indítása utána kb. 5 percig füstöl a kipufogó, utána már teljesen "tiszta" vagy ha egyszer kétszer rányomok a gázpedálra és felviszem a fordulatot 1800 körülire, utána jó.
Másik, hogy ha a szélvédőt szeretném mosni, akkor előbb töröl egyet szárazon és csak utána kezdi spriccelni az ablakmosó folyadékot.
Ezek mitől lehetnek?