-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WP14
őstag
-
egy link a sok közül.
kár elhumorizálni a kérdést, mert a műveletlenség sokba kerülhet...az olajteknőbe kerülhet üzemanyag, vízgőz, sok más dolog is, amitől nő az olaj mennyisége. tehát a motor eszi az olajat, mint minden rendes motor, csak kerül bele pl. benzin, és ezért nem látod kevesebbnek. csak a kenési képessége, az csökken rendesen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26753 üzenetére
hát én nem tudom, biztosan vannak jól összerakott, jól illeszkedő motorok amik nem eszik az olajat, és nem azért mert pont annyi vízből pótolja! minimális előfordulhat(csereperiódus alatt max 1 liter), de pl az általam említett daf motorban 320ezer km van, 2 éves, 4550ccm, 4 henger, 180lovas turbó motorral, injektorokkal, 1820fordulatnál megy 90et(tehát a fordulata is viszonylag nagy, nem mint egy nyerges 1000es fordulata), tehát ez közelebb áll egy személyautó motorhoz, 2 éve vett hozzá főnök 1 liter olajat pótolni és azóta is megvan az 1 liter, mert nem kellett még bele semmi! anno a passatom az új motorral 3000km alatt kátrány feketévé koszolta az olajat, ebből 60ezer után is átlátszó, kissé szürkés olaj színe van, de semmi korom, semmi retek! ilyet még nem pipáltam! se víz, se semmi nem kopik belőle, a dízelt sem sz@rja bele az olajba, így én elhiszem, hogy személyautóba is lehetnek jó motorok, amik 15ezres csereperiódusban is 1 literen belül maradnak! remélem az enyém is ilyen......
-
WP14
őstag
válasz #81556480 #26757 üzenetére
Az lehet, ellenben az a minimális benzin minimális idő alatt el is párolog Attól biztosan nem marad a fél liter olajat megzabáló motornak ugyanakkora az olajszintje, erre nyakamat teszem
Nem mellesleg pedig, ha valaki ellenőrzi a szintet, az a nívó pálcán meglátja az esetleges más anyagot az olajon kívül - szerintem
Én általában meg szoktam szagolni is, hogy van-e égett szaga, kokszos-e
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
#81556480
törölt tag
Hát pedig nem beszéltünk össze a kollégával. Viszont láttam már habot a szelepdeklinél ami a benzin+olaj és sok hideg működés miatt van. tehát ezek nem kitalált dolgok.
abban viszont igazad van hogy ez nem a fél literes olajfogyasztású autóknál va.A benzint te a nívópálcán nem fogod látni. Leeresztéskor lehet érezni a szagán.
ha egy autó fél liter olajat fogyaszt akkor ott valószínűbb hogy a hengerfejben van a probléma onnét pedig nehezebben kerül be az olajba a benzin. De mint mondtam ez egy létező folyamat hogy az olaj benzinnel hígul.
-
válasz diablo1984 #26755 üzenetére
szerintem meg ez a daf motor a lehető legtávolabb áll a személyautó motortól.
aki teherautót hajt, az jobban ért hozzá, mint az átlag autós, figyel a melegedésre, lehűtésre, stb. motor szempontjából az is szerencsésebb, ha hosszú távokat megy, pláne, ha városon kívül. motornak annál jobb nincs, minthogy felmész a pályára, benyomod a tempomatot és 8 órán át mész egy lendülettel.
na ilyet személyautó nem szokott. ráadásul normális tulaj a munkagépét rendesen karbantartja, ott kevésbé divat elhanyagolni az olajcserét. így a motor kevésbé kopik.
"minimális előfordulhat(csereperiódus alatt max 1 liter)": ez az optimális fogyás. de ez akkor is fogyás, és messze van attól, hogy "az olajfogyasztás megállt".
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26760 üzenetére
hát ja, ilyen időszakban reggel indulás előtt 15 perc járatás, akkor már üzemmeleg és lehet taposni egész nap! kopp-kopp, hogy 320ezer alatt még az olajcserén kívül(meg szürők, stb) nem kellett mást sem csinálni, 1-2 elektromos gondom volt, de még a fék is gyári, a gyári tárcsa a gyári betétekkel! az biztos, hogy ez a használat nehezebben eszi meg az autót, bár szerintem a motor nem áll mesze a személyautóstól, max a használati körülménye nem átlagos, de ez messzebb van a 6 illetve 8 hengeres nagy monstrumoktól, ami tényleg alig forog, 400-600 lovas és tizenakárhányszáz ccm-es, na akkor ez is inkább személyautós! merci sprinterek a 4 hengeres 2.2-es motorral a sima cdi motorral vannak szerelve, mint a személyautók, csak max hosszabb váltóval, na az elmúlt 4 évben a cégnél volt 8 db, 2 évente cserélve lettek(volna), a 8ból 1db-ban nem volt cserélve a motor, a többi beszart 300-400ezer km alatt! azért az már teljesítmény a mercedestől! ezzel az 1,9cdti motorral nincs autónk, egy transporter volt 1,9 pdti-vel, az 450ezernél volt cserélve, de a többiek szerint már nem volt az igazi erőre, pedig a felhasználás ugyanígy hosszú távú volt, de ezek az új mercik egyszerűen kritikán aluliak, 180 lóval megrakva elsírják magukat az emelkedőn, de mint írtam, 400ezret egyik sem bírt(az az 1 amiben nem halt meg a motor, 360-nál lett becserélve).
kíváncsi lennék, hogy ez a fiat konszernes motor mit bírna, de én valahogy nem bízok a kis ccm-ben, valszeg ez is behányna viszonylag hamar, ha dolgoznia kellene!
-
válasz diablo1984 #26761 üzenetére
amióta 98-ban ellopták az első autómat, egy 1.6D kadettet, azóta nem volt a családban semmilyen kisköbcentis dízel gép. a legkisebb, ami mostanában előfordul, az 4.75l-es.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
adidas4death
aktív tag
2 kérdésem lenne B vekivel kapcsolatban:
- meglehet-e oldani házilag a fék légtelenítését (elég levegősnek érzem), és ha igen akkor mi lenne a menete?
- a bal hátsó ajtóból a zár részt hogy a pöcörőbe szedjem ki? (próbáltam ki tetris-ezni onnan de az ablak vezető sínje útban volt :/) Valami okosság esetleg rá?
azért kellene kiszednem, mert nem akarja a központi zár ezt az egy ajtót zárni és rá szeretnék jönni, hogy miért. Az már más, hogy a csomagtartó ajtaját sem zárja és arra sem jövök rá szintén hogy miért, mert ehez hasonlóan egyszer csak nem zárta és ennyi. )Előre is big thx.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
#81556480
törölt tag
válasz adidas4death #26763 üzenetére
A zárhoz bizony ki kell venni az ablak vezető sint.
-
Lomha 8V
addikt
(#26726) F_Gergely: Felhúzod az eredeti bőrt a váltókaron, alatta lesz egy gumiharang. Az gyárilag gyors kötözővel van rögzítve, elvágod és felhúzod a gumit is. A váltókart egy stift tartja, azt kiszeded és kint is van. Visszafelé ugyanez, értelemszerűen kell egy új gyors kötöző a gumiharangra. A kéziféket nem tudom biztosra, de szerintem vagy a markolatot kell leszerelni valahogy és előrefelé levenni, vagy ha az nem jön le akkor szőnyeget kiszedni és a váltóalagút oldalán oldani a csavarokat, akkor kijön az egész fékkar.
(#26728) mephi666: Ez mindenen szörnyen mutatna, merthogy csúnya mint az állat. Ráadásul az ilyen kiképzésű felnik iszonyatosan surrognak.
(#26730) adorjant: Annyira nem szörnyű azért, nekem 195/45 R16 van a Kadetten, még sosem durrant be a karom.
(#26731) DopeBob: Ahogy LaciCRM is mondja, jó alapos mosás, akár többször is. Opcionális: Az eladó zaklatása ismeretlen telefonszámról, mindenféle hajnali időpontban.
(#26733) mephi666: Hivatalosan kb. semmit nem tehetsz alá a gyárin kívül. Nem hivatalosan ne legyen túl peres, ne legyen túl nagy átmérőjű, ne lógjon ki a sárvédő alól. Kb. ennyi az aranyszabály a rendőrök elkerülésére. Jól emlékszem, Astrád van? Én keresnék rá gyári 16'-os felnit későbbi Opelről. Az biztosan jó és jól is mutat.
(#26735) Findzs: Nekem volt egy Toyota Starletem, járkálósnak. 50k forintért vettem, a karburátorát kellett rendbe rakni, utána soha nem volt vele baj. 2 évig volt meg és életem egyik nagy hibájának tartom az eladását.
(#26738) mephi666: Bánni is fogja. A Kadett nagyon megbízható, ha mégis elromlik, olyan egyszerű javítani mint egy ajtóéket. És fingért van hozzá az alkatrész (igaz, nem mindig van).
(#26739) LaciCRM: Én is így jártam a Toyotával, de azért nem mentem el a végletekig. Ki lett javítva a karosszéria, megcsináltam rajta minden kifogásolható dolgot (kuplung főhenger, futóműben pár szilent és beállítás, fékbetétek cseréje) aztán csak használtam. Nem lett porig ültetett, Supra motoros világverő.
(#26741) Impressa: Azért ha tényleg nagyon szép és jó, szerintem nyugodtan megveheted akkor is, ha nem CDX.
(#26743) bambano: Nem szeretnék a továbbiakban értekezni a témáról, ahány, ház annyi szokás. Ellenben egyik ex apósjelöltemnek volt TZ-4K-ja, párszor voltam vele a hegyen. Nagy élmény a "derékből fordulóval" menni. Na jó, nem...
(#26744) Damage401: Legyen inkább 1.6-os, szerintem is.
Az olajos kérdéshez: A hitetlenek nyugodtan higgyék csak el, amit a kollégák mondanak. Fél liter üzemanyag is simán lekerülhet a karterbe egy periódus alatt. Nem általános, de előfordul. Főleg futároknál, érthető okokból.
(#26763) adidas4death: A fék légtelenítésének menete:
Először is megkeresed a levegősödés okát. Ha az megvan és ki lett javítva, akkor jöhet a légtelenítés. A házilagos módszert írom le, nyilván nincs otthon profi szervizes felszerelés. Kerekek szerint kell sorban haladni, így:
1. Jobb hátsó, 2. Bal hátsó, 3. Jobb első, 4. Bal első
Veszel átlátszó gumicsövet, olyan 1-1.5 méter hosszút, olyan vastagságút ami pont rászorul a légtelenítő csavar "csöcsére". Ellenőrzöd, hogy az olajszint maximumon van e a tartályban, ha nincs, akkor feltöltöd. Valakit beültetsz az autóba, lehetőleg olyat akinek amúgy is van jogosítványa. Ez azért fontos, mert ha olyan ül be, aki nincs képben, az nem fogja tudni finoman adagolni a pedált. Rárakod a csövet a "csöcsre", a másik felét a szádba veszed. Fellazítod a csavart, a bent ülő elkezdni finoman nyomni a pedált, Te pedig szívod a csövet lassan. Amikor már nem jönnek belőle buborékok, akkor jó. Úgy kell elzárni, hogy közben is szívod, nehogy jusson vissza levegő. Az átlátszó cső azért fontos, hogy ha netán majdnem megtelik a cső, akkor lásd és ne nyeld be. Ilyenkor elzárod, a csőből az olajat visszatöltöd a tartályba, aztán folytatod (de 99%, hogy ennyi levegő nem lesz benne). Ezt megcsinálod minden keréknél, de mindegyik után ellenőrizni kell a tartályt, hogy nem e kell rátölteni. Ha az utolsó után hiányzik a tartályból, akkor rátöltesz és végeztél is. Ezt pedig sajnos muszáj leírnom:
A fék nem játék! Ha nem értesz hozzá, vidd szerelőhöz! Nem vállalom a felelősséget, ha elrontasz valamit és ebből bárkinek kára származik.
-
DopeBob
addikt
válasz Lomha 8V #26765 üzenetére
Köszönöm, tegnap ki lett sikálva párszos kis domesztosos vízzel, aztán este beszereltem, nem lett büdös reggelre, úgyhogy jónak tekintem. Jól is jött, szar volt azért közlekedeni, vizes útón, ráadásul amerre járok reggel, majdnem végig szembe süt a nap.
Már csak pár apróság kell, és gyári lesz a kicsikém , de elég nehezen tudtam napellenzőt is szerezni... hétvégén jön a középkonzolban az izzócsere, szerencsére az egész műszerfalat le kell bontani hozzá. Ja tényleg, erre mindenhol úgy hivatkoznak, hogy rizsszem izzó. Ha így kérem a boltba megértik? Foglalat nélküli 12W/1.2W.
Ha valakinek van esetleg F Astra Caravan jobb hatsó sárfogó (opel emblémás), vagy légzsák nélküli, 3 küllös nem kopott kormánykereke, az keressen, megegyezünk
MZ/X
-
F_Gergely
őstag
Tud valaki budapesten olyan helyet, ahol tudnak kulcsot másolni b vekihez?
-
zso79
őstag
Új autónál mi bánattól kormolódik kicsit a kipufogó? Erősen bejáratós még, érezni hogy még nem égett ki teljesen, de kicsit furcsállom. Ötlet?
-
zso79
őstag
válasz diablo1984 #26771 üzenetére
1.4t benzin, van benne 900km
-
diablo1984
veterán
1,4 turbó? az is részecske szűrős már biztosan, ez már mindenkinek a mániája, majd ha bejáródik csak hagy el majd belőle, bejáratós fázisban kicsit jobban csíphet akár olajat, kormozni viszont benzines révén nem nagyon kellene, max kicsit füstölni! mit mond a szervíz?(bár ott minden természetes, olyanokat mondanak néha, hogy csuda, az 1 literes olajfogyasztásra is merci esetén természetest....)
-
zso79
őstag
válasz diablo1984 #26773 üzenetére
Még nem voltam vele szervizben, most vettem csak észre. Az nem tűnt fel, hogy füstölne. Sajnos most csak nagyon rövid távokon járok vele városban, hidegben megyek, hidegben jövök. Olajfogyasztáshoz: a könyvében az összes motorhoz 0,6l/1000km-t írnak (könyv nem említi a benzineshez a részecskeszűrőt)
[ Szerkesztve ]
-
zso79
őstag
válasz diablo1984 #26775 üzenetére
Persze, ismerem az ilyet, kollégának volt olyan kocsija, amire mondták hogy "de hát ez még tűrésen belül van..." aztán talált olyan szervizt ahol megcsinálták neki. Nem vagyok kétségbeesve, lassan megyek vissza szervizbe, majd kifaggatom őket, szerencsére jó a viszonyom velük. Csak furcsállom, hogy kicsit kormos Máshonnan hallottam, hogy állítólag most még a szoftver is más rajta, majd kap újat az első szerviz alkalmával. Igaz hogy még közel sem padlózom, de még az overboostot sem tudja.
-
zso79
őstag
válasz DeFranco #26777 üzenetére
Nem bizony, nagyon érdekes adat
Motorazonosító kód A14XEL A14XER A14NEL A14NET LPG A16XER A16LET A16XHT
Hengerűrtartalom [cm3] 1398 1398 1362 1362 1598 1598 1598
Motorteljesítmény [kW] 64 74 88 103 85 132 125Olajfogyasztás [l/1000 km] 0,6 0,6 0,6 0,6 0,6 0,6 0,6
Az 1.4 szívótól a 2.0t OPC-ig mindegyikhez ez van írva
-
F_Gergely
őstag
Arra van-e valami tippetek hogy az izzitasnak az ikonja a muszerfalon miert nem eg gyujtaskor? En azt gondoltam kiegett az izzo, de most kicsereltek az osszeset es igy sem eg... Poccre indul az auto csak marhara zavar hogy az ikonja meg nem vilagit a muszerfalon
-
diablo1984
veterán
vectra c alá milyen szélességű 17"-os felni fér alá? mert láttam egy omegáét, szép és szélesnek tűnik, csak gyanús nekem....
-
válasz DeFranco #26777 üzenetére
a gépkönyvben hivatalosan megadott olajfogyasztási adat nem arra való, hogy életszerűen annyival járjon az autó, hanem arra, hogy a garanciális igényekkel jelentkező tulajdonosokat legyen mire alapozva lerázni.
ezért olyan magas az a szám, hogy normális ember fordítva veszi tőle a levegőt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz diablo1984 #26787 üzenetére
az enyém alatt hivatalos gyári felni 215/50R17.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #26790 üzenetére
igencsak felejtős a felni gumi páros, mert 235/45 r17-es gumi van rajta, a vectra könyve meg 225öt ír max, attól szélesebbet nem! lehet valamibe már beleérne, így nem jó dolog, mert 4 gumi meg aranyárban lenne alá!
-
Damage401
senior tag
Köszönöm a segítségetek. Akkor szétnézek mi a helyzet.
Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
igen, ez a fogalmazási kettősség nekem is feltűnt, de felni nem szokott beleverni a kasztniba, csak gumi, és a felni szélessége változhat a gumikhoz képest is...
de sajnos nem találtam konkrét infót a felni szélességéről, sem az et-ről. az biztos, hogy az enyémen elborult et-jű felni van, mert nagy dög fék van alatta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Formula-1
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LG LCD és LED TV-k
- Diablo 3
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Milyen okostelefont vegyek?
- Villanyszerelés
- További aktív témák...