-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zso79
őstag
válasz gaben75 #25150 üzenetére
Ott van a leírás a pdf-ben. Mindent lehet a kormányról állítani, amint beleptél a menübe a hangerő görgővel tudsz váltani a funkciók között, a nyilakkal tudod változtatni az értékeket. Amúgy az Alpine-hoz is ugyanez a kütyü való, csak a fejegységhez megfelelő kábel kell hozzá. Kb. 1500Ft-os tétel.
[ Szerkesztve ]
-
gaben75
tag
Ez jó hír:-D
Akkor ha jól értem akkor a tiéd is jó lenne hozzá csak pluszba kell vennem még valamit 1500 Ft-ért?
Milyen néven fut az átalakító?
Ha tudnék hozzá venni akkor lehet hogy érdekelne a tiéd?Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
-
HWSW
tag
-
_seth_
veterán
Erre való a biztosíték, azt kell kiszedni és akkor nem fog nullázodni a BC sem
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
őstag
-
TasiA
senior tag
Hali! Hol van ez a fentebb említett cím? Eladtam az öreg gázos vasat az új meg benzinnel horror áron közlekedik. Nekem speciel 15-20 ezer km alatt jön vissza az ára egy 200-ezres szettnek. Egy oda vissza haza utam 250 euró benzinnel, 160 gázzal. Nagyon nem mind1 és ez csak a hazaút. Ez a 160 ezres beszerelés nagyon érdekelne!!!
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz Jim Tonic #25166 üzenetére
Hali! Igazad van, elmaradt!! 3 hete vettem, de igazán csak most hétvégén ültem bele,addig az üzembiztossá tétel volt a lényeg, nehogy gond legyen vele a hosszú utakon. Egy X20XEV B Vectra kombit vettem, "Irmscher" verzióban.
itt van róla 1-2 fotóKicsit fura még és vannak apróságok, de alakul. Jelenleg kormány holtjátékkal küzdök, amit az okoz, hogy az a csuklós toldó (vagy hogy fogalmazzak) kotyog ami a kormányrúd végét a kormányművel összeköti. A csuklókban is van egy pici lógás, de inkább, ahol egymásba csúszik a két vas, ott kotyog ide oda.
ez az a szarAkkor kapott motormosás jelleggel 5W-40-es Castrolt, azonnal előjött a hidrotőke csattogás.
Egy kicsit kínlódok és sajnálom az öreget, azzal soha semmi gondom nem volt. (lehet fiatalabbatt kellett volna néznem, vaalmi H Astrát, C vectrát, nem tudom, majd kiderül)
-
mikoljan
tag
Sziasztok,
Lassan motorolaj csere előtt állok. A szerekezet 250800 km-nél áll. Dexos2 minősítéssel milyen olajat ajánlotok, 5W30 csuroghat bele?
Köszi!
Remélem nem indítok el háborút...
Szerk: Z14XE
[ Szerkesztve ]
- - - We Enter Into The Future - - -
-
TasiA
senior tag
válasz Jim Tonic #25172 üzenetére
Mondjuk ebben igazad van, 135 ezer volt az anyagár így első körben: pár szilent, lambdaszonda, veztengely jeladó, olajak ,szűrők, vezérlés, szíjak, izzók a műszerfalban, hátsó szélvédő ragasztás, futómű ellenőrzés, főtengely szimering, szelepfedél. Eddig ennyi. Most, hogy csörög csattog, voltam a bontóban, szétszedtem egy valós 160 ezer km-es 1.8-ast, olyan mintha most jött volna a gyárból, se olajsár, se semmi. Van kopásmentes 2 veztengely, 16 hidrotőke, légtömegmérő, marék biztosíték, apró patentek, szir-szarok, csatlakozók. ezért fizettem 20 eurót
[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
opel típushiba lista, elég érdekes hibák is vannak: [link]
pl:
"Z14XEP motorokban a vezérműtengely lefogató csészék fellazulnak (gyárilag alig van lehúzva vagy nincs is), a kipufogó oldali vezérműtengely eltörik akár 30-40.000 kmnél!. Ha még nem volt ellenőrizve, érdemes!"
"Emellett a gyári twinport láncos (Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) vízpumpákon van egy kicsi műanyag vízcsőcsonk, ami rendszeresen eltörik. Ez nem is volna baj, csak általában későn veszik észre és besül a motor. Érdemes kicserélni fémre, amíg nem késő!"
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
nagyúr
Ehh... Tegnapelőtt megcsináltattam a nagyszervizt (vezérműszíj, hosszbordás szíj, görgők, olaj, szűrők cseréje) erre ma nagyon nehezem volt csak hajlandó beindulni a kocsi. Reggel hidegen viszonylag jól indult; elkapta elsőre, de miután bevittem a lányom az oviba (kb 5 perc út) utána kellett vagy 4-5x 10 másodpercig köszörülni mire nagy nehezen beindult. Aztán bementem a városba (kb. 1 óra volt) és ott már nem volt hajlandó beindulni mikor el akartam indulni kb. negyed óra állás után. Aztán otthagytam a kocsit. Délután visszamentem érte akkor nagy-nagy nehezen elindult (persze már bikázni kellett)
Valami olyasmit sejtek, hogy valahol belevegősödik, mert az indítózások végére más lesz a hangja és akkor be is indul.
Tudtok esetleg tippet adni, hogy hol nézessem meg a szerelővel? A magasnyomású rendszer előtt vagy utána?
Halottam egy tippet, hogy a CR cső végén lévő légtelenítő szelepnél lehet a gond (a hűlő és visszafolyó üzemanyag levegőt szív be onnét) Erről mi a véleményetek?
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Imy
veterán
válasz Findzs #25178 üzenetére
Ez mindkető igaz!
-volt egy széria, amire volt visszahívás a vezérmű tengely csavarok miatt (nem volt meghúzva, és falazulhatott)
-a műanyag csonkot érdemes csarélni (kb 2007-ig a XEP motorokba - Z12XEP, Z14XEP), mert műanyagból volt a csonk-szívótorok-twinport szelepek, egy idő alatt beadhajtja a kulcsot, de az inkább 200e+-nál jöhet elő, de nem annyira jellemző
-
_seth_
veterán
Adott egy B vectra jól működő fényszóró magasság állítóval, nem bemattult jó szép állapotú fényszórókkal, bennük már nincs xenon csak halogén abból is csak night breaker szóval semmi kínai cucc.
Elvittem beállíttatni még nyár elején a fényszórókat, tekertek is rajtuk bár nem kellett sokat, a ködlámpák már régiek voltak és cserélve lettek most azok is be lettek állítva. Előzőleg is jók voltak a "műszer" szerint, most is viszont mégis van, hogy rámvillognak este. Most ismét beállíttatva is tekergettek rajta de cask minimálisan, ha megint villognak mit csináljak vele? A fényszórók vetítési képe olyan mint ahogy az a nagykönyvben meg van írva. A keréknyomás ugyanaz mint előzőleg, a súllyal is számolok de akkor is villogtak ha csak én ültem az autóban mindenféle csomag nélkül.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Osram Night Breaker H7-es izzókról van szó, szerintem nem plus verzió mivel azt nem írtam oda anno mellé bár a net csak plus verziót dob ki belőle aminek 1500 lm a fényárama, E jelzéssel pedig H7-es izzó 1500 lm +/- 10% lehet tehát belefér még az 1650 is akár ugyanakkor nem a fény erőssége itt a gond hanem, hogy villognak mintha őket világítaná. Az is eszembe jutott, hogy mi van ha az utóbb vásárolt fényszóró nem EU szabvány mivel vateráról vettem hanem angol, de nem az ez elsőre látszik a vetített képén ami mértani pontossággal követi az előírt mintát és egyáltalán nincs szórt fénye sem a vonalak felett tehát rendben van. Az új ködlámpák képe is tökéletes, azok is be lettek állítva szépen vonalhoz. Úgy tűnt nem sokan állíttatják be a ködlámpát mert úgy néztek rám mintha valami nagyon nagy hülyeséget kérnék... Viszont nekem kell, hogy jók legyenek mivel sokat közlekedem folyó mellett ahol nagyon nagy köd van kora ősztől késő tavaszig.
Nem bosszantana ha nem közlekedtem volna 4 évig utólagos xenonnal ilyen fényszórókkal úgy, hogy összesen talán ha 10 autós villantott rám az évek alatt lehet sokat mondok és az is inkább csak hídon vagy nagyon rossz úton, ezzel szemben mióta halogén van benne villogtak már pár hónap alatt kb 15-en. A foncsor hibátlan, a lámpatest rendben van, nem is lötyög, a magasság állítás is jól működik szóval nem értem... Ráadásul ültetve is van az autó nem, hogy nagy SUV lenne ami valóban vakít közelről... az enyém lámpái egészen lent vannak.
----
Termosztátot kicseréltem, az "új" blokkon még eredeti GM volt de nem voltam megelégedve vele, az új termosztát is eredeti GM valamint a tömítése is, ezzel hamarabb melegszik, felmegy 90-ig mutató szerint majd kicsit visszaesik gondolom amikor nyit ezután tartja kb 88-90 körül szépen, délután megyek vele egy hosszabb utat majd kiderül mit tud pontosan. Az utángyártott tömítéssel szemben ezzel nem ereszt, az előzőt loctite tömítővel kellett feltuningolni, hogy jó legyen.
Alapjárati motor tömítését is lecseréltem új GM-re, a régi már eléggé el volt használva, nagy eltérés nincs ezzel sem.
Szelepfedél Erling került bele viszont a kis kerek bogyókat nem adták vele a csavarokhoz ami nem okozott gondot, ment oda is a speckó loctite tömítő valamint az új tömítés alá is + a szelepfedélre is követve a tömítés vonalát, kis száradás után össze is raktam. Ez is majd délután derül ki mennyire lett tuti.[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Csak az tér el ami a furat méretéből eltérő a többi megegyezik teljesen.
Termosztátot neked is érdemes cserélni ha nem tuti a hőmérséklete, még a hangja is más ha 90 körül áll fixen a mutató, sem felette sem alatta nem tuti. Szelepfedél tömítésre pedig loctite tömítőpasztát tudom ajánlani, kinyomós flakonban van bírja az olajat és a hűtővizet, megszáradva pedig rugalmas de tartós gumi felületet ad. Én alig tudtam levenni a szelepfedelet miután kicsavaroztam annyira összetartotta ez a paszta, kb 250-400 ml egy flakon de sokáig elég és ez a legjobb belőle.
Érdemes még megnézni, hogy a generátorvédő fent van-e az autó alján, télen ott sok latyak jut be és képes tönkretenni a szíjakat, gyárilag lennie kell ilyennek de ki tudja megvan-e még.Jim Tonic: de EU-s a fényszóró, utángyártott bár de tökéletesen hozza a nekünk megfelelő vetítési képet
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #25193 üzenetére
Ezt látni a műszerben is, az angol rész csak felmerült, hogy esetleg az okozza-e de biztosan nem. Majd ma délután-este kiderül jobb lesz-e a friss állítás után.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #25196 üzenetére
3-an néztük és nem angol Akitől vettem is itthon használta + Első alkalommal is néztük, hogy rendben van-e és mint írtam a vetített kép a képen láthatóval megegyezik. A műszeren nincs is fordítva vonal sem csak a hazai szabványnak megfelelően
(Jah, pár hete műszakin is megnézték, ott is rendben volt, eddig nem láttam olyat, hogy műszert gurítanának elé de most még ilyet is csináltak már.)[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
diablo1984
veterán
válasz _seth_ #25185 üzenetére
nyugi, amelyik fényszóróból kilát az izzó, azokat mindig megtalálják a szűk pupillájú egyedek! én is mikor lemosom a teherautó fényszóróját, akkor jönnek a flash-ek, pedig csak tiszta és virít.... vannak gyökerek, de most járjak koszos fényszóróval, vagy sárga plexivel? emberek 30%-a sötétben csak távolságival jár, mindegy neki, hogy szembe villogsz, ő tompítottal még az utat sem találja meg, még autópályán sem.....
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban