-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
Amúgy kipuffot meghegesztették, de továbbra is hallok kopogást sz.r úton alulról. Lengéscsillapító lenne?
-
tomyoy
senior tag
válasz aphra2 #24151 üzenetére
bátyám hegesztett én nem értek hozzá, ívvel kezdte el,körbe nyomatta, utána én lecsiszoltam, de vékony volt a lemez, így a kis lyukakat amelyek maradtak azt már awival csinálta. Én meg fogtam, forgattam, úgy leégtem áá
ez az akna nélküli szerelés azért rendesen kihívás, bár én szeretem a kihívásokat
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
D.Orion
veterán
Üdvözletem!
Van itten ez az eladó autó.
Előélete a kocsinak:
Garázsban tartott egy idős tulajdonos, de az egyik hideg télen megfagyott a gép és sikeresen beállt a motor indításnál.
A leírásban szereplő 200ezres javítás ebből adódik. Számlák, szervizkönyv megvan.Mit lehet tudni erről a 82LE-s motortípusról és, hogy ha ez a javítás ténylegesen normálisan megtörtént, akkor érdemes megvenni?
Előre is köszönöm barátom nevében is.
-
#81556480
törölt tag
válasz D.Orion #24156 üzenetére
c14se motor ha jól gondolom( hengerenkénti injektor, 8 szelep) . én rosszat nem tudok róla mondani! igénytelen, lendületes a központi befecskendezésűekhez képest, több nyomaték. 12 éve van egy a családban, minimális problémák voltak vele .
Én szeretem nagyon. Jóól eltalált fapados technika ami örök mint a nyomorúság -
Werewolf20
tag
Hali. 4 éve egy fiatal ember tulajdonában van, ő vette az idős úrtól. Nagyobb köbcenti kell neki a melója miatt, ezért árulja. Itt a kérdés igazából az, hogy lehet e bízni abban a teljes motor felújításban amit 200 ezer forintért papírokkal bizonyítottan a helyi Opel Szervizben végeztek el. Még az idős úr tulajdonában történt ez, azóta keveset használt, a mostani tulajdonosnak nem volt vele baja. Kétszer megjárta Horvátországot. A lényeg, hogy bízható e így a motorba, megvegyem e, ha személyesen nem találok mást a telefonban történt állításokhoz képest.
It's not the destination...but the drive there
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Werewolf20 #24161 üzenetére
Nézd, ha jár, akkor teljesen mindegy. 18 éves autó, még lehet is örülni a generálnak. Ha valami elromlik, akkor nem fog rámenni a gatyád. Azt nézd meg, hogy ne rohadjon, ne essen ki alóla a futómű, ill. belül ne legyen szétb@...ltázva. Aztán hajrá.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
Pitu
aktív tag
válasz Werewolf20 #24161 üzenetére
Nagyot szerintem sem bukhatsz vele, bontottan komplett motort kapsz "fillérekért", de az új alaktrész árak sem vészesek.
A teljes motorgenerál során pontosan mi történt, dokumentálva van? -
Werewolf20
tag
A tulaj azt állítja, hogy teljes papír megvan róla, hogy mi történt ezen teljes felújítás alatt. Mindenről számla és papír van. 200 ezer forintba fájt az öregnek anno, azóta az ő elmondása szerint nem járt vele sokat, nem volt vele baja, a motorban van bőven élet és erő, kétszer megjárta Horvátországot és nem hagyta ott sehol. Ma mennék el megnézni, ott tudom csak megnézni mit írnak a papírok, mi is volt cserélve\javítva.
It's not the destination...but the drive there
-
#81556480
törölt tag
válasz Werewolf20 #24163 üzenetére
Igaz én már hozzászóltam de szembe jutott pár dolog:
c14se nekünk csak ezekben az esetekben állt meg:
- generátor hiba, elment a töltés
- kifogyott a benzin.Egyszer volt egy olyan szitu (gyenge idegzetűek ne olvassák ) hogy autópályán meg lett küldve Pesttől Miskolcig 5.padlón óra szerint 210-el végig. ( tudom csal az óra) Ekkor átégett a hengerfejpakolás plusz néhány hidrotőkét kellett cserélni . ez kb 10 éve 80 ezer forint volt. Azóta a motorja tökéletes. gumicsövek kezdenek elérni dehát 20 éves a miénk. Rozsda a tankajtó körül biztos van, vagy lesz. Könnyen javítható technika. Tényleg bármi baja is lesz fillérekből megoldod.
Szelepdekli , gyujtás és váltó körül enyhe olajpára hogy ha van, ne aggódj. Szinte mindegyiken van, de elhanyagolható! kivéve az olyan fanatikusokat akik kicserélik azokat a szimeringeket, és tömítéseket. Ez olcsó de inkább szívatós munka
-
TasiA
senior tag
válasz Werewolf20 #24165 üzenetére
Hali!
Az én autómban van 400 ezer, 95-ös évjárat, ráadásul gázzal hajtom ,soha nem volt felújítva, de még a hengerfej sem volt levéve és minden hétvégén megyek (vagy minden második hétvégén) megyek 1700-1800 km-ert, olyan jó 140-160-as tempóban. Miért kéne tartanod egy 200-ezre futott kis Opeltől, amit eddig mindenki kímélt (elmondásuk szerint)+ még ezt azt ki is cseréltek benne nem régen és az ára egy pizzafutár 3 havi keresete?
Nézd meg, ha nincs szétrohadva és nem csörög csattog, puffog, füstöl, akkor vedd meg! Ennyi! -
#81556480
törölt tag
Elhiszem hogy ennyit keres, de vidéken nincsen pizza
-
nzozz
aktív tag
Sziasztok!
A Dexos 2 -es olajoknal mennyivel nagyobb a csereperiódusa a GM LL-A-025 -höz képest? -
őstag
válasz zolikaDB #24183 üzenetére
A legegyszerűbb, ha elviszed egy szakihoz, aki ráz rajta párat akna alatt, és megmondja, hogy mi kopog. Vagy, ha van aknád vagy aknás ismerősöd, Ti is meg tudjátok nézni, hogy a futóműn belül melyik gömbfej, vagy szilent adta meg magát. Ezeket érdemes párban cserélni, hiszen valószínűleg a másik oldalon is ugyan olyan, vagy közel ugyanolyan állapotban lesz a másik is.
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
tomyoy
senior tag
válasz zolikaDB #24183 üzenetére
Elől vidéki autósboltban 'talpas gömbfej' egyébként trapézgömbfej ha listában keresed, ha előröl jön a hang, hátul ilyen nincs. Legegyszerűbben úgy tudod kideríteni, hogy megemeled és egy pajszerrel ráfeszítessz a szilentekre, bár szerintem ha kopott a szilent az nem kopog. Stabilizátor gömbfej vagy kutyacsont(összekötő) az tud kopogni ha törött vagy elkopott.
nyiknyiknyiknyik
-
zolikaDB
veterán
Kosziii kartarsak!!!
-
sNORh
addikt
válasz tomyoy #24185 üzenetére
Nekem hátul kopog mint a vesztés egy kis kátyús, rosszabb úton, de elől is gubi van valahol, ha indulásnál teljesen eltekerem a szervót, mintha egy kis darabot megakadna(mintha lötyögne) az első futómű.
talán ősszel lesz rá pénzem megcsinálni.
Én ha megrángatom hátul a kocsit, emelés nélkül is rugós kattogós hangot ad. Kicsit kilehet..Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
tomyoy
senior tag
elől általában a kormányösszekötő gömbfej megy tönkre, általánosan tapasztalatom szerint első futómű kopási sorrend kormányösszekötő gömbfej->stabilizátor összekötő vagy gömbfej ->végén trapéz gömbfej és szilentek.
hátul meg a fölső szilent kezd el először lógni. ha nagyon veri akkor meg stabilizátor törött vagy irdatlanul kopott.
persze minden használatfüggőnyiknyiknyiknyik
-
-
Pitu
aktív tag
Hidrotőke csere után mikor lehet pörgetni a motort? Csere óta kb. 1500-2000km-t mentem, de 3000-es fordulat felett nem járt, így lustult is kicsit. [z12xe]
-
tomyoy
senior tag
válasz bambano #24192 üzenetére
igen, de nagy százalékban az már következményként szokott tönkremenni. Előbb mondjuk nem tettem hozzá rengeteg F astrás ismerősöm van ebből indultam ki, nekik sokat segítettem ilyen téren. Újabb technológia H J stb opelhez semmi közöm sincs,azokat csak képen láttam
(ez nálam az astránál pont így történt, a talpas bemondta a szolgálatot)+lengéscsillapító is) aztán majd cserélem majd cserélem és a végén toronycsapágy csere is lett)
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
sNORh
addikt
válasz tomyoy #24193 üzenetére
A toronycsapágyam most lett cserélve 1 hónapja, viszont alul semmi. A blogod alapján kicserélek én is mindent stabilizátort, szilenteket stb. Majd egybe megrendelem a Kovács-tól, úgy meg fogja érni majd féláron.
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
Findzs
addikt
-
-
sNORh
addikt
válasz Findzs #24196 üzenetére
Már tuti hogy szilent, msot forgalmizott a verda, megadták 2 évre, csak cseréljem ki minnél hamarabb. Inkább akkor recseg, hogy máshogy fogalmazzak
tomy: Érzek magamban annyi elhivatottságot, hogy megcsináljam. Olajcserét sem láttam mégTV-ben sem még is 2 hete megcsináltam magamnak. Ki akarom ismerni az autóm, nameg a munkadíjból már megvan az első futómű. És én tudom mit rakok bele.
pl tavaly a szerelő Mann szűrőket "rakott bele" még a munkalapon is fel van tüntetve. Most hogy csináltam, rádöbbentem hogy feleannyiba kerülő kínaji volt benne.
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
őstag
-
Pitu
aktív tag
válasz Findzs #24196 üzenetére
1. fokozat: először csak hidegen kerregett kb. félpercig
2. fokozat: hidegen 1-2 percig, aztán kb. 40km megtétele után melegen
3. fokozat: állandóanKülönösebb teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam, csak nagyon idegesített, meg égő volt a csattogás.
Időben kezeltük a problémát, mivel szaki szerint akár a vezérműtengelyen lévő bütykök is deformálódhatnak.
Próbáltam hidrotőke tisztítót is korábban, de az csak felerősítette a hangot, ill. előrébb hozta a cserét (gondolom kimoshatta a lerakódott olajsárt).Nem vagyok benne 100%-ig biztos hogy mindet kellett volna cserélni, de gondolom nem könnyű kiszűrni a hibásakat sem. (sztetoszkóp, összenyomás..stb.)
Úgy gondolom ez a jellegű javítás nem igényel "bejáratást", de egy darabig még próbálok kímélőbb üzemmódban hajtani.
Jól emlékszem neked is z12xe-s astra-d van?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben