-
Fototrend
Mielőtt kérdeznél valamit olvasd el az alábbi Téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kezo0
addikt
válasz
CharlieDrop
#70199
üzenetére
Jaja, közben már kiderült: [link]
-
modflow
veterán
Tegnap tényleg nem kockasodott éppen.
-
Celtis
veterán
válasz
daniel2121
#70196
üzenetére
Tegnap írtam, és ma derült ki, hogy központi hiba volt.
-
Quqesz
nagyúr
Digi kábel...ugyan ez, de nem csak a rötölö, más csatornák is.
-
modflow
veterán
Ez akkor fura, ha nálatok is...
Este kiderítem 2 TV-t nézve.
Az lesz a tuti.Nézzétek meg ezt, ilyen nálatok is?
https://mammutmail.com/hu/download/8f8037a36447b06c80e13e44104a4b64 -
kezo0
addikt
Viszont ha a földi digitálison is jelentkezik a hiba, ahogy Celtis írja a #70190-ben, akkor esélyes hogy már eleve így adja fel az RTL a műsort…
Amit az egyébként mindig hiteles és megbízható hírforrás, a Blikk is megerősít (
):
Ön is észrevette, hogy akadozik az RTL? Megszólalt a Blikknek a csatorna -
-
kezo0
addikt
válasz
modflow
#70185
üzenetére
Egyetértek vlevi kollégával, valószínűleg a Voda a hunyó. Főműsoridőben kockásodik, szétesik az RTL adása, de a női kézilabdameccset hibátlanul végignéztük anyámnál az M4-en. És nála van egy régi Cisco box is, azzal is szarakodott az RTL, szóval nem a tévé tunere rosszalkodik…
-
modflow
veterán
Van itt még Vodafone CI+ -s tv néző?
Nekem ez a XK csodálatos széria is elkezdett 2-3 napja kockásodni 1,5 év után...Egy kisbaltát beleillesztenék az illetékes Sony tervezőmérnök fejébe...
-
duke
aktív tag
válasz
tigribigri
#70181
üzenetére
Megnéztem az ebay-en 15-20 ezerért lehet venni led készletet hozzá. Valószinűleg kiprobálom a cserét, mert ennyit azért bőven megér, és kiváncsi is vagyok a eredményre.
-
duke
aktív tag
válasz
bebeago
#70179
üzenetére
Ez biztató hogy akkor csak a ledek mentek tönkre. A foltoságból arra következtettem, hogy nem csak a ledek hanem a LCD panel is rossz. De akkor azért foltos, mert különböző mértékben szinezödtek el a melegedéstől. Mikor 6-8 éve vettem azon gondolkodtam, hogy szédszedem és beleteszek pár hütőventilátort, hogy a kapcsolóüzeműtáp kondezátorait védjem, mert tudom hogy a gyártok gyakran a kondik szándékos hőhalálával korlátozzák a készülékek élettartamát. De aztán féltem a garanciavesztéstől, és nem csináltam meg. Érdekes lenne látni, hogy, hogy nézne ki ha mégis beletettem volna pár ventit.
-
modflow
veterán
Éppen most jött egy új frissítés.
-
Piftuka
veterán
válasz
Celtis
#70146
üzenetére
"Megértem a csalódásodat. Mégis a legtöbb amit tehetsz, hogy sürgősen bejelented újra a hibát. A másik verzió, hogy ezt felgyújtod és veszel egy samsungot."
Ugye a Samsung említése csak irónia volt?
(Abból, amit a szervizesek meséltek a márkáról, már nem veszek Samsung terméket. Ahogyan TCL-t sem.)
Hagytam végül... tényleg kisebb gondom is nagyobb az életben, mint hogy ezzel foglalkozzam.
Ráadásul abban is biztos vagyok, hogy nem tudtak volna még egyszer panelt cserélni benne. Hidd el.... mindabból, amit tudok a SONY garanciális hátteréről, már az is csoda, hogy egyáltalán ezt előteremtették valahonnan.
Aztán pedig ha kaptam volna egy csereutalványt, avagy a vételárat vissza, akkor vehettem volna helyette 200 ezerrel drágábban egy bizonyos szempontból gyengébb minőségű 2023-ast.
Summa summarum: marad ez. Legalább a panel új, aztán működik, ameddig működik. Remélhetőleg újabb 3 évet ez is kibír!
-
bebeago
tag
-
duke
aktív tag
Sony tévém KD49XD700x félig tönkrement, a fényerő felére csökkent, a kép kékes árnyalatú, és foltos, olyan mintha a háttérvilágitás ledjei átlátszanának. A feltöltött képen, egy teljesen fehér képet RGB(255,255,255) mutat a tévé. a valóságban ennél azért halványabb kék, csak így sikerült lefényképezni. Mi lehet a gond az LCD panel ment tönkre, vagy a háttérvilágítás ? A kidobáson kivűl lehet ezzel kezdeni valamit ?
-
pinnacle
nagyúr
Azért mert az Rtingsnél csak a Sonyra írták, hogy Flicker Free, PWM mentes, RGB elrendezésű.
Egyébként te mit vennél a helyemben? Nagyon érzékeny a szemem, idáig csak ettől az EIZO-tól nem fájt, azért szeretnék venni a fenti tulajdonságokkal rendelkező TV-t.
Nem tudom, hogy lehet, de ezt írták a 43X80L-ra Szuper a TV, fényerőben este nekem lehetne sötétebb különben minden hibátlan Ez nekem is gondot okozna, mivel 1 méterről nézem, de eleve van benne fényérzékelő, illetve gondolom csökkenteni is lehet a fényerőt. -
pinnacle
nagyúr
Az a gond, hogy megfelelő monitor sincs ebben a méretben.
Ismerős ilyen TV-t használ, semmi gondja vele. -
pinnacle
nagyúr
Miért probléma a 60Hz? Mostani EIZO 2433w monitorom is olyan. 3 db-ot szeretnék egy 43"-ra cserélni. De egyszerűen nincs Flicker Free, PWM mentes, RGB elrendezésű monitor ebben a méretben. Mindegyikre panaszkodnak. Érthetetlen módon BGR elrendezésűek, ami rontja az olvashatóságot. Ha lenne TV a fenti tulajdonságokkal, az megfelelne nekem. Legfeljebb visszaküldöm ha a fáj a szemem tőle. VRR is problémás.
-
-
pinnacle
nagyúr
Köszi! Chart lenne rajta 10 órában, de akkor ez egyiknél sem probléma szerencsére.
Azt nem tudod, hogy mindhárom Flicker Free, PWM mentes, RGB elrendezésű? Elsőről nem találtam panel indormációt, a másodiknál nincs feltüntetve (lehet ez piactól függően változik?), a harmadiknál IPS-t írnak. Összességében melyik a legjobb a három közül? Második matt, az jobb lenne, harmadiknál nem jelzik. -
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! 42- 43"-as méretben keresek monitort, ami Flicker Free, PWM mentes, RGB elrendezésű a jó szövegolvashatóság miatt. Az a gond, hogy ilyen monitor nincs vagy csak nagyon drágán. Viszont úgy néz ki, a TV-k közül csak a Sony tudja ezt. Abban kérem a segítségeteket, hogy ez a három TV is ilyen lehet, tesztben nagyobb méretet néztek ( a vastagítottat tesztelték, de más a panel mérettől függően), illetve milyen panelesek? VA ugye nem ég be, az IPS-el ellentétben? Nem is értem, hogy monitorban miért nincs ilyen. Ott a BGR elrendezés van ebben a méretben, ami rosszabbul olvasható.

-
rzerge
aktív tag
Sziasztok
Ez a jelenség hiba lehet ?
Hangerő állításnal egy fehér sav jelenik meg a képernyő alján teljes szélességben.
KE/55XH9077
Köszi
[link] <- kép -
csƵ
addikt
Üdv!
Van egy 7 éves 49WE755 tévém, aminek a paneljába beszorult egy istenverte szúnyog pont középen. Olyan mintha egymás mellett 10 pixelhiba lenne. Szét lehet ezeket szedni, otthon, hogy megtisztítsam a szennyeződéstől?
-
rooland
senior tag
Sziasztok! Sony 65QN90B-m van. Az app tárban nem érhető el a Telekom TV Go alkalmazás. Rá lehet varázsolni valahogyan a TV-re ilyen "külső" appot?
-
GaTa_3S
csendes tag
válasz
Ger_man
#70150
üzenetére
Kipróbáltam új elemmel, másik távkapcsolóval - a helyzet ugyanaz:
Miután bekapcsolom a TV-t (XH95), nem tudok TV adást nézni: hiába léptetem a csatornaválasztót, csak a csatorna infók jönnek be, de az adás képe helyett csak egy fekete háttér előtt "homokórázik". De pl. a Youtube vagy a Kodi elindul, le is játszák a filmeket. Ha viszont a digitális kábelTV adást szeretném nézni, akkor minden esetben újra kell indítanom a TV-t. Ezután már rendben működik a TV - egészen a következő bekapcsolásig...

Esetleg valakinek valami ötlete, megoldási javaslata?

-
Ger_man
senior tag
válasz
GaTa_3S
#70149
üzenetére
Aksis ikeás elemekkel használom, gyorsan merül, de azért írja sokszor hogy merül mert az aksis elemek csak 1,2V-osak, szemben az alkáli elemmel ami 1,5V-osak.
Ha írnak ilyet akkor próbáld meg hogy egy ideig infrásan használod, bár nem gondolom h ez okozza. Én a mikrofon miatt és a kényelem miatt használom a BT-t, nem kell célozni a TV-re.
-
GaTa_3S
csendes tag
válasz
Ger_man
#70148
üzenetére
Valahol az olvastam, hogy akár a távkapcsolóban lévő gyenge elem is okozhat fagyást, rendellenes működést. Én Eneloop akkumulátorokkal használom, de nagyon hamar lemerül a távkapcsolóban. Pont azért vettem akkut, mert a Sony távja nagyon eszi az elemeket. A régebbi TV-im távjaiban akár évekig kitartott az elem, ebben meg egy hónapig se... Talán a Bluetooth miatt merül annyira... Neked milyen sűrűn kell elemet cserélned?
-
Ger_man
senior tag
válasz
GaTa_3S
#70147
üzenetére
Szia!
Nekem ugyanilyen tv-m van, csak 55"-ban, szintén a legújabb szoftverrel (6.6152), és 2021.04-es.
Nem tapasztaltam még ilyen hibát, de az is igaz hogy mostanában a disney+ meg-meg röccen egy 4K-s film alatt.
Bár azt is hozzá kell tennem, hogy streamingen kívül én másra nem használom, helyi fájlokat a NAS-ről, nem a tv-vel, hanem egy Nvidia Shielddel játszok le a veszteségmentes hang miatt, szintén házimozira kötve.
Nem tudom mit tudsz ezzel a problémával kezdeni
-
GaTa_3S
csendes tag
Sziasztok!
Tudnátok ezzel kapcsolatban segíteni, hasznos tanácsot adni?
Van egy 3+ éves 49XH95 tip. TV-m, ami rendszeresen lefagy. Már ott tartok, hogy szinte minden bekapcsolás után kénytelen vagyok újraindítani, (ehhez gyakran a konnektorból is ki kell húzni, ha a távkapcsolóra sem reagál), hogy működésre lehessen bírni.
Kb. 1 éve csinálja, és egyre rosszabb. A legfrissebb Android10-es szoftver van rajta, és 1-2 hete megcsináltam a gyári visszaállítást is. Ekkor úgy tűnt, jobb lett, de már megint kínlódás használni. A gyári visszaállítás után csak a csatornalistát töltöttem fel rá, valamint a SkyShowtime App-ot és a Kodit telepítettem. (Nem tudom, van-e jelentősége, de rá van kötve még egy Onkyo TX-NR545 AVR is.)
USB-s filmlejátszás, streaming és kábelcsatorna nézés közben egyébként nem szokott lefagyni, ha már egyszer elindult. Viszont ha alkalmazást váltok, akkor vagy lefagy, vagy legalábbis nagyon hosszasan "gondolkodik". Újabban, ha bekapcsolom a TV gombbal, akkor megjelenik az aktuális kábel tv csatorna száma, elkezd egy karika körözni a fekete háttéren, de egyébként a műsornak se képe, se hangja, amíg újra nem indítom a TV-t...
Találkozott már valaki ilyen problémával? Mi lehet erre a megoldás?
(A gari sajnos már februárban lejárt.) -
Piftuka
veterán
válasz
Piftuka
#70117
üzenetére
"Aztán legutóbb már a képkímélésként beállított 1 óra inaktivitás utáni automatikus lekapcsolást nem lehetett leállítani. Nem reagált semmire. (Alapvetően ilyenkor elegendő a távkapcsolón bármelyik gombot megnyomni, és folytatódik tovább az adás.) Ezt le is tudtam filmezni szerencsére, ahogyan a fagyás utánai egyik hibakódról is készítettem fotót."
No, eddig tartott...
Az új alaplappal is előjött a fenti hiba.
(Megint lefilmeztem, de semmi kedvem, erőm nincsen egy újabb szervizes körhöz.
)
A hócipőm tele van a SONY-val is már, komolyan mondom! -
Buster17
addikt
válasz
Celtis
#70125
üzenetére
Szia! Addig jutottam hogy a T-con -ról lehúztam a kábelt és akkor nem nem jön elő a piros villogás. Ez akkor alaplap vagy T-con lap hiba? Multizni meg forrasztani nem tudok már sajnos.
Illetve a pontos diagnózis az úgy néz ki, hogy bekapcsolás után elfehéredik ( [kép] ) a képernyő teljesen, pár másodpercre, majd pár másodperc múlva újra, majd elsötétül és utána kezd pirosan villogni.
T-con lap alatt van egy gyanús barna folt. Az mi lehet? Csak nem a panel sült oda?

-
Joshi
titán
válasz
.kissnorbi.
#70139
üzenetére
Akkor nincs mit tenni, szervizbe kell vinni.
-
Joshi
titán
válasz
.kissnorbi.
#70137
üzenetére
Első körben a tévé áramtalanítása 5-10percre. Ha ettől nem javul meg, akkor a tévé bekapcsolt állapotában a távirányítón a bekapcsológombot hosszan nyomva tartva amíg újra nem indul a tévé, ilyenkor újrabootol az Android rendszer. Ha ez se oldja meg, akkor gyári resetet kell nyomni a tévén, de ugye ilyenkor minden addigi beállítást buksz. Előtte célszerű a csatornalistát kimenteni pendrive-ra a Sony Editorral. Ha egyik sem segít, akkor garancia.
-
.kissnorbi.
tag
sziasztok!
adott egy Sony Bravia tv. A következő jelenséget produkálja:
villognak a betűk, olvashatatlan.
-
Joshi
titán
válasz
Vhiktor
#70132
üzenetére
MiniLED-es tévék tesztje közül Vincent a Sony-t hozta ki győztesre. Igaz hogy itt még a 2023-as X95L volt a tesztalany. Ha végignézd a tesztet, akkor elmondja hogy nem feltétlenül csak az számít hogy hány zóna van és mekkora a kontrasztja az adott panelnek sőt, a Sony mindenbe jobb volt mint a konkurencia. Jó az is igaz, hogy Vincent nem kicsit Sony párti, de hülyeségeket nem szokott mondani.
#70133 Piftuka múúködjön minél tovább és használd egészséggel.

-
Piftuka
veterán
"Ezzel ne foglalkozz. Egy kábellel és szervizprogrammal azt írnak be oda amit csak akarnak, ezért írtam hogy az lehetne a neved is.
"
Köszi a lelki támaszt! Nem foglalkozom a dologgal. Az egészségem fontosabb.
(Egyébként tényleg klassz volna, ha Piftuka lenne a tévém neve.
)"Ezt nevezik vertical bendingnek. A legjobban 5%-os szürkeskálán látható. Ellenőrizd le."
Igen, leteszteltem már.
5%-os szürke skálán rendben van, és egészen ~70%-ig jó. 75% és 90% között látszik rajta sávosodás, de ez sem érdekel már. Működjön, aztán használom így.
Ha visszavinném is a szervizbe, mi történne? Még egy tortúra a szállítás... még egyszer szétszednék... lehet, hogy még jobban elbarmolnák a kijelző panelt.
Aztán lehet, hogy már másik panelt nem is tudnának adni. (Az is fura, hogy egyáltalán ezt találták valahol.)
Ha pedig esetleg csereutalványt kapnék helyette, ill. visszakapnám a vételárat, azzal sem lennék kisegítve, mert ~200-250 ezer forinttal drágább most egy 2023-as, vagy 2024-es, 65 colos SONY OLED televízió.
Szóval marad ez. És remélem, hogy legalább 2,5 évet (jó volna, ha annál többet) kibír további problémák nélkül! -
Vhiktor
nagyúr
válasz
Kbhont
#70126
üzenetére
Az, hogy újabb modell semmit nem jelent. Oledbol a Sony csúcsa most az a95l, nem jöttek ki új modellel, mert nem volt értelme.
Ha első sorban sötétben használod akkor a 95l, ha viszont nappal.nagy fényben akkor miniled. Bár a fene tudja milyenek a Sony miniledjei. Ha ips vagy ads panel akkor messzire kerülendő. -
Celtis
veterán
válasz
Kbhont
#70129
üzenetére
Alapvetően kétféle kijelző technológia van: OLED és az LCD. Utóbbin belül sokféle megoldás a képminőség emelésére mint pl. QLED és miniLED,, de ezek is csak LCD-k.
Mindkét technológiának vannak előnyei és hátrányai, de összességében nem kérdés, hogy képminőségben az OLED a legjobb.
Ha van rá pénz, akkor szerintem a csúcs a Sony Bravia XR-77A95L.Ha maradsz az LCD vonalon, akkor mindenképpen a miniLED-est keress, azaz a 75XR90 egy kiváló választás.
-
Szia!
Köszönöm Szépen!
Igen, egyenlőre az R90 a nyerő, de olyan sok típus van, hogy mikor csak egy betű tér el és az 1-200eFt különbség akkor nem akarsz elhamarkodott döntést hozni.
Már csak azért sem, mert a kiindulási alap a 55XR80 volt. Aztán akkor jött, hogy legyen 65XR80. Aztán ezt elkezdtem körbe járni és akkor már mi lenne ha 75" is befér, legyen az.
Szóval azt mondod hogy nem kell az O LED-hez ragaszkodja? -
Szoke1982
senior tag
Nem tudom nézted e?
De ha be van kapcsolva a fényérzékelő (azon belül a automatikus fényerő szint (be) akkor ha azt (ki) kapcsolod, akkor megnövekedett fényerőt kapsz!
Nálam durván leveszi ha be van kapcsolva! (csak egy tipp hátha az a gubanc!?)
És akkor még ott a takarékos üzemmód (ki) értékre rakd! Ezek mind veszik le a fényerőt! -
Joshi
titán
válasz
Kbhont
#70126
üzenetére
A kiszemelt Sony modellek két különböző típusú tévé. A 75XR90 az egy LCD tévé MiniLED háttérvilágítással, a 77XR80 viszont egy OLED tévé. Az elvárásaidnak mindenképpen az XR90 MiniLED-es LCD tévé felelne meg, ráadásul a piacon MiniLED-ből a legjobb. Gondolom az árával tisztában vagy.
-
Sziasztok!
A segítségeteket kérném!
Kicsit elvesztem a sok modell kapcsán!
Amit valószínű szeretnék!
75-78"
Azt hiszem az O LED is fontos lenne!
Kicsit ez a " Q'LED Mini LED" egy kicsit bekavart!
Néztem Öt: SONY K75XR90 BRAVIA 9
IlletveÖt: SONY K77XR80 BRAVIA 8
A szoba átlagos 6x6 méretű. A nap csak reggel süt be akkor se a tv-re.
Kicsit idengenkednék a MiniLed verziótól, de az újabb modell meg csak izgalmasabb lehet.
Esetleg Ti mit ajánlanátok?
A Tv szinte egész nap megy . Fogyasztás nem szempont. -
Buster17
addikt
Hali! Van egy Sony 50w809c tvk és pár hete bekapcsolásnál fehéren világít de áramtalanítás álltalaban segített de már az sem. 5x villog a piros led is. Érdemes javítani? Mi szokott ezekben tönkre menni?
-
Joshi
titán
válasz
Piftuka
#70122
üzenetére
Nem hinném hogy az 55"-os és a 65"-os modellekben különböző alaplapot használnának. Mindegyik 4K felbontású, szóval nincs szerepe. Ezzel ne foglalkozz. Egy kábellel és szervizprogrammal azt írnak be oda amit csak akarnak, ezért írtam hogy az lehetne a neved is.

"Az egyik fentebb említett "anomália" viszont az volt, hogy a beüzemelést követő néhány napban erőteles függőleges sávosodást mutatott a kijelző. Mostanra viszont elmúlt."
Ezt nevezik vertical bendingnek. A legjobban 5%-os szürkeskálán látható. Ellenőrizd le.
Kalibrálás ügyben keresd meg Vhiktort. -
Piftuka
veterán
"Az csak a modellnév ami az is lehetne hogy Piftuka."
Tisztelettel, de nem a modellnévről van szó! Az ugyanis szabadon átírható a menüben.
Itt viszont a Service Menu és a "Help" menüben található "Rendszerinformáció" is mutatja, hogy egy 55AG8 panel került a tévémbe.
(Korábban ezekben természetesen 65AG8 szerepelt, ráadásul a gyári sorozatszámmal kiegészítve. Ami most szintén hiányzik, ahogyan fentebb említettem.)"Jól nézd át a panelt hogy esetleg nincs-e rajta pixelhiba, illetve a vertical bandinget és color tint is ellenőrizd."
Természetesen ilyen szempontból (is) alaposan leteszteltem a tévét. (A kijelző panelt nem cserélték egyébként, csak az alaplapot.)
Tinting szerencsére nincsen jelen.
Az egyik fentebb említett "anomália" viszont az volt, hogy a beüzemelést követő néhány napban erőteles függőleges sávosodást mutatott a kijelző. Mostanra viszont elmúlt."Ha utóbbiak rendben vannak, akkor a helyedbe én bekalibráltatnám és ha jó a tévé akkor használnám."
Mennyibe kerül manapság egy kalibrálás? -
Joshi
titán
válasz
Piftuka
#70117
üzenetére
"hogy a menüt megnyitva az 55AG8 típusnév köszön vissza rám a 65 colos tévémen."
Az csak a modellnév ami az is lehetne hogy Piftuka. Jól nézd át a panelt hogy esetleg nincs-e rajta pixelhiba, illetve a vertical bandinget és color tint is ellenőrizd. Ha utóbbiak rendben vannak, akkor a helyedbe én bekalibráltatnám és ha jó a tévé akkor használnám. -
Piftuka
veterán
válasz
Piftuka
#62960
üzenetére
"Summa summarum: használom a "65AG8"-at, remélhetőleg jó egészséggel, és hiba nélkül még nagyon sokáig!"
Sziasztok! A fentiek óta eltelt 3 év, és gondoltam, megosztom Veletek a friss tapasztalataimat, mert a márka és a garanciális ügyintézés miatt szvsz tanulságos a történet.
Az történt, hogy ~2,5 év után, idén június magasságában elkezdett egyre gyakrabban hibázni a készülékem.
Újraindult, vagy lefagyott tévézés, valamint a menü használata közben, vagy éppen a Yettel tévé és Youtube alkalmazásban jöttek elő ugyanezek a problémák. Utóbbiak használata esetén hibakódokat is dobált.
Olyan is előfordult, hogy bekapcsoltam, de nem adott képet, csak az állapotjelző LED világított kb. 2 percig, majd teljesen lekapcsolt a készülék. Volt, hogy harmadszorra sikerült bekapcsolni.
És olyan is megtörtént, hogy egy fagyást követően, rögtön egymás után 4x indult újra, majd hosszú percekig tartott a boot folyamat.
A hibák teljesen véletlenszerűen jelentkeztek; időnként 1-2 óra tévézés alatt is többször, máskor napokig egyszer sem.
Aztán legutóbb már a képkímélésként beállított 1 óra inaktivitás utáni automatikus lekapcsolást nem lehetett leállítani. Nem reagált semmire. (Alapvetően ilyenkor elegendő a távkapcsolón bármelyik gombot megnyomni, és folytatódik tovább az adás.) Ezt le is tudtam filmezni szerencsére, ahogyan a fagyás utánai egyik hibakódról is készítettem fotót.
A soft reset, és gyári visszaállítás sem segített a problémán. Az gondoltam, hogy a központi egység romlott el.
Sajnos egy borzasztó év, és különösen rossz 3 hónap áll mögöttem. Emiatt kisebb gondom is nagyobb volt, mint a tévével, vagy garanciális ügyintézéssel foglalkozni. Majdnem le is tettem az egészről.
Aztán végül úgy voltam vele, hogy a "fenébe is, hát miért van 3 év jótállás a tévére, ha az ember nem él vele, amikor szükséges?"...
Szóval szeptember végén felhívtam az érintett szervizt, és ugyanakkor levélben is megírtam minden fontos részletet, megosztva a hibákról készült felvételeket is.
Már 11 nap eltelt a bejelentésemtől, amikor a szerviz eljött a készülékért, és elvitte javításra "alaplaphibát" gyanítva.
Arra vonatkozóan egyébként nem kaptam tájékoztatást, hogy várhatóan 15 napnál tovább fog tartani a javítás. (Pedig a törvény előírja már ezt is.)
A napok csak teltek, semmi visszajelzést nem kaptam... majd mivel már több, mint 30 nap eltelt a bejelentése óta, ezért bementem a szervizbe érdeklődni, hogy ugyan mi történt, és mi tart ennyi ideig.
A jogszabályt nem jól ismerő fiatal ügyintéző és szervizes fogadott, és elmondták, hogy "Alaplap csere lesz, de engedélyeztetni kellett a SONY Magyarországgal a javítást, mert közeli a garanciaidő lejártának időpontja".
Azért utóbbi hallattán alig akartam hinni a fülemnek...
Mondták, hogy "a következő hét elejére megjavítják, csak várják a SONY-hoz értő szervizes szakijukat, akinek még majd szoftvert is kell az alaplapcserét követően telepíteni a tévére, és az hosszadalmas folyamat".
Kedveltem a 65AG8 készülékemet, annak képminőségét, homogén panelját, ezért szerettem volna azt visszakapni; javított, kifogástalan állapotban.
Ezért eldöntöttem, hogy - bár kifutottak a törvény által előírt 30 napos határidőből - várok még egy hetet. (Úgy gondolom, rendkívül türelmes, és nagyon korrekt voltam.)
A hét elején szerencsére meghozták a tévét; külsőleg sértetlen állapotban volt, bár a kijelzőt több helyen zsíros kézzel összetapogatták.
Ellenőriztem, és tényleg új alaplapot szereltek bele; mindössze 7 óra üzemidő volt benne, szóval ez jó hír.
Viszont a korábbi, elmentett képbeállításaimmal nem olyan a kép, mint korábban.
A "Hideg", a "Semleges", a "Meleg" profilok teljes mértékben egyforma képet és színvilágot produkálnak, míg a "Profi 1" és "Profi 2" képmód pedig olyan sárga, mintha 100 kékfény szűrőt engedtek volna rá a képre.
Egyelőre nem tudtam még nekem igazán tetsző képet beállítani rajta.
Produkál még pár furcsa "anomáliát", amelyet nem sikerült megfejtenem.
Az Android menü is kicsit másként néz ki, mint legutóbb, mielőtt a szerviz elvitte. Pedig ugyanaz a Firmware van a tévén a "Help" menü visszajelzése alapján.
Az pedig csak tegnap tűnt fel, hogy egy 55AG8 alaplapja került a 65 colos készülékembe! A "Rendszerinformáció" alatt: "Típus: KD-55AG8"; "Gyári szám - unknown".
Tudom, hogy több tucat SONY tévé ugyanezt a firmware-t használja, és hogy egy-egy gyártó adott szériájának eltérő méretű modelljeiben felépítésre azonos vezérlőpanel van, de azért nem jó látni, hogy a menüt megnyitva az 55AG8 típusnév köszön vissza rám a 65 colos tévémen.
A sorozatszám hiánya miatt már olyan gondolatok is megfordultak a fejemben, hogy esetleg ez valami no-name, utángyártott lap, és valami "susmussal" került a tévémbe a szervizben.
Azon tanakodom, hogy visszamenjek-e a szervizbe, és kérjem a megfelelő alaplapra történő cserét, vagy hagyjam az egészet, és használjam így...!?
Még alszom rá egyet. -
Quqesz
nagyúr
válasz
Simivok
#70095
üzenetére
Gondolkoztam én is tv cserén, és csábított a mini-led. De....
A TCL szoftvere hiába google tv hagy kivánnivalót. Pár hete nézem a fórumot, de hiába jó a kép, ha a többi sorra panaszt generál (Celtis sztem megrősítí), Hisense ugyan ez, ráadásul ott saját os van, sokan külső lejátszót használnak, hogy legyen streaming.
Samsungot nem néztem, de hogy az ajánlott mini-led tv ips kijelzős.
Szóval lehet szebb egy kijelző, de ha a többi bajos, inkább akkor a Sony vonal marad sztem nálam is a maga hibáival.(Max Pana).... -
Piftuka
veterán
Ha jól látom, a készülékedhez elérhető legfrissebb firmware mellett működik a televíziód.
Nem tudom, azt mikor telepítetted, de a frissítés okozhatja bizonyos beállítások elvesztését, alapállapotba visszaállítását, stb.
Ahogyan valamelyik telepített applikáció is (amennyiben van ilyen).
Emellett szimplán okozhatta valami bug az Android OS-ben is.
Mindenesetre örülök, hogy megoldódott!
-
Piftuka
veterán
Rákerestél a "HOME" gomb --> "Appok" --> "Telepített alkalmazások" között is? (Középen kell látnod sok ikont, köztük a "? Help" menüt is.
Esetleg a "Beállítások" menü --> "Alkalmazások" --> "Összes alkalmazás megjelenítése" --> "Rendszeralkalmazások" --> "? Súgó"?
- Azon belül "Megnyitás", vagy "Kényszerített leállítás", majd a készülék újraindítása, esetleg az "Adatok törlése" & "Gyorsítótár törlése".
- Valamint nézd meg, hogy a letiltott alkalmazások között van-e!? (Ha ott van, akkor engedélyezd ismét!) -
Sonja
nagyúr
Meg akarom nézni egy digitális (DVB-C) csatorna jelszintjét és erősségét. Régebben a Help (?) gombot kellett megnyomnom a távirányítón, és akkor egy csomó menűs oldal jött fel, ahol volt "Self Diagnostic" rész, és ott volt. Most viszont hiába nyomkodom a Help gombot, vagy nem jön be semmi, vagy néha az alábbi képet kapom, és ennyi?!


A TV típusa a és a software verzió a kép jobb felső sarkában van.
Ilyenkor mi a fene van? Hova tűnt az eddig használt képernyő? Mert sehol máshol nincs ez a diagnosztikai rész.

-
ndomokos
tag
Sziasztok!
55” TV-t vennék, elsősorban Telekomtól, keret 475e. MAX.
Csak a képminőség érdekel, eddig LG és egy W755 Sonym voltak, OLED-et az állandó nappali-esti Jimjammel szerintem tönkretenné, pedig azt venném szívesebben. Sony QLEDből esetleg mi az ajánlott vétel ebben az árban esetleg? -
Jeep1
tag
@ Infernusz
@ GigicuciKöszönöm szépen a segítségeteket.
Alszok rá mindenképp egyet. Lehet valóban a szobához mérten kevés a fényerő, hisz nappaliban van. Még van pár napom eldönteni új beszerzés. -
Gigicuci
senior tag
válasz
Simivok
#70095
üzenetére
Szia!
Én nem venném mert nagyon belépő modell, a Q60T-hez képest is. Lehet nem kéne ezt itt írnom, de ha az ár fontosabb szempont akkor inkább néznék egy jobb TCL modellt, ár-érték arányban szerintem jobb mint a 75WL. Nem hinném, hogy magasabb minőséget képvisel, de a +két év megvásárolható kiterjesztett garancia az alap három mellé ad biztonságot.
-
Gigicuci
senior tag
Szia,
Mivel ez egy belépő modell így valószínűleg igen, kevés a fényereje a felhasználási helyhez képest. A RTINGS tesztelte a TV-t (X77L néven fut az USA-ban)
[link]
és mind a HDR mind az SDR módban középszerű a fényereje, simán lehet sötétnek érezni egy világos nappaliban.Persze a hibás működést nem lehet kizárni, ha idáig jónak érezted és most már nem az, akkor érdemes felhívni a Sony szervizt. Ha viszont új beszerzés akkor valószínűleg a készülék tudása nem megfelelő.
Alternatíva a 65X90L, ott biztosan elég lesz a fényerő.
Üdv!
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 50QNED85T3A / QNED / 50" - 127 cm / 4K UHD / 120Hz / HDR Dolby Vision / FreeSync Premium / VRR
- SAMSUNG (QE75LS03D ) FRAME ! 190CM 4K SMART CSÚCS TV ! 2024 MODELL! AKCIÓ!
- SAMSUNG (QE65LS03B) 165CM Q-LED FRAME PRÉMIUM MODELL! AKCIÓ!
- SAMSUNG (QE75Q800T) 190CM 8K SMART PRÉMIUM LED TV ! AKCIÓ
- SAMSUNG (QE85QN85B) 215CM NEO-QLED SMART PRÉMIUM ! AKCIÓ!
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 5455 14 FHD+ üzleti notebook - Qualcomm X Plus X1 16GB DDR5 512GB SSD W11
- Eladó One Plus Nord 2T 5G 8/128GB / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Air 15 M4 24GB RAM 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- XBOX Series X 1TB // Számla+Garancia //
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3281, 100% akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
):
(Abból, amit a szervizesek meséltek a márkáról, már nem veszek Samsung terméket. Ahogyan TCL-t sem.)




Úgy legyen...
)


