Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Akkor van értelme forradalmi fejlesztéseket hozni, ha azokat majd használják is a szoftverek.
Az RDNA3 – többek között – például elhozta a dual issue képességet, amivel papíron elméletileg nagyot gyorsulhattak volna az érintett RX 9000-es kártyák, de mivel a játékmotorok túlnyomó része egyáltalán nem használja ki azt a lehetőséget, így lényegében meddő fejlesztés lett. Egyedül talán az Infinity Ward aknázta ki az RDNA3-ban rejlő lehetőségeket, ami aztán az eredményeken is meglátszott. Na meg részben esetleg az Epic az UE5 kapcsán.
Azért is tűzte ki célul a jelenlegi generációban az AMD a Radeon kártyák piaci részesedésének növelését, mert jelentősebb piaci részesedés nélkül a játékfejlesztő stúdiók nem bajlódnak a Radeon kártyák extra képességeinek a támogatásával. -
BerserkGuts
addikt
De mégis 2évente adnak ki videokártyát aztán az 1millió forinttal alá is lőttem mert 2millió forintért is elvitték rtx5090-et amikor fent voltak az árak még február környékén.
A ps5 meg 2020-as azóta már az rtx 4000 széria is kijött szóval sok értelme nincsen a pc-nek pénz égetésre tökéletes mazochizmus. -
Gainka
őstag
Kiosztod miközben te alkalmazol kettösmércét. Egy piacvezetö cég utáni loholást hivahtunk fejlödésnek csak ez a helyzet az én szememben nem 100% pozitiv. Aztán "beleszart" tehát ha én rossz munkát adok ki a kezemböl neked akkor is tapsolnod kell nekem, ismerös helyzet ez az emberi kapcsolatok világábol, ez sem túl pozitiv ugye. Az a baj az érveléseiddel hogy nem a két ház elött állsz az utcán, hanem az eggyik házbol kiabálsz.
"Szerintem az hogy RT ben és felskálázásban lépniük kellett a PC gaming terén pont nem a PS5 nek köszönhető, hanem a konkurenciának."'
Igen ez a piacvezetö utáni loholásnak köszönhetö hogy maradjon egy kis apro vásárlo erö, na meg a megdelelési kéynszer, és te ezt hivod fejlödésnek ez nem fejlödés hanem diktatura. -
S_x96x_S
addikt
> Továbbra is azt gondolom őket a Konzol fejlesztések visszafogják
> sok szempontból abban hogy merészebben és főleg hogy gyorsabban ötleteljenek.
más a két rendszer (pc vs. konzol) filozófiája
és inkább kiegészítik egymást, tanulnak egymástól.
PC - egy nyílt architektúra, moduláris cserelehetőséggel;
a fejlesztők évente követik az új GPU/SSD hullámot;
vagyis a PC inkább egy gyors iterációs labor,
( kis változtatások, kis nyereség - de gyorsan)
Persze most az AI-által generált hullámból sokkal hamarabb tudott profitálni.
egy konzol - eléggé zárt SoC + egyedi OS; hardver-váltás csak 5 - 7 évente,
ezért a tervezéskor évekre előre kell kalkulálni
viszont a lehetőség adott egy mélyen optimalizált referencia platform megalkotására.
ott van például a konzolok ~ compression offload cél hardware-e
( kraken, bcpak ) a többi i/o optimalizációval.
a pc-s megfelelője a DirectStorage ;
de a fragmentáció miatt nagyon lassan terjed és eléggé vegyesek az eredmények.
úgyhogy én eléggé kíváncsi vagyok, hogy mit pakolnak be a következő generációs konzolokba, mert a kötelező ( ami a PC-n van ) az nem lesz elég.
-
BerserkGuts
addikt
-
S_x96x_S
addikt
> Az AMD szerintem sokkal előrébb tart
Igen, vanak területek ahol az AMD túl domináns[1]
( pl. a zen apu miatt )
[1] Best PC Gaming Handhelds 2025: Windows and Steam Decks
https://www.tomshardware.com/video-games/handheld-gaming/best-pc-gaming-handhelds
-----------
viszont hamarosan jönnek majd a full nvidia chipsetes pc-k és kézi konzolok,
és remélhetőleg a verseny nem áll meg.
A nagy trend, a mindenre is jó okostelefon lehet a jövőben.
Vagyis a csak egy maradhat elven - az okostelefon fogja betölteni
( ~ dokkolhatóan , vagy okos-szeműveggel )
a notebook , tablet, pc, konzol - funkciókat is.
wiki:Technological convergenceAz új Android 16 -ra és az utódaira figyeljetek majd,
mert az új Linux Terminál funkció - sok mindent lehetővé tesz majd.
például akár a SteamOS futtatását is,
azzal, hogy teljes értékű Linux -ot telepíthetsz rá,
és egy külső monitoron/tv-n élvezheted a nagy képet,
sok felhasználónál kiválthatja a konzolokat vagy a gaming PC-ket."Android 16's Linux Terminal (powered by AVF) that Google is still currently working on: hardware acceleration and a fully-fledged graphical environment."
https://news.itsfoss.com/android-16-linux-terminal-doom/ -
Alogonomus
őstag
A PS3 és PS4 nélkül a GCN architektúráknak még barátságtalanabb szoftverkörnyezetben kellett volna megküzdeniük a konkurenciával a játékokban, mert az AMD azokban az időkben saját zsebből nagyságren(ekk)el kevesebb pénzügyi és eszközökben megvalósuló "szponzorációval" tudott a játékstúdiók szimpátiájáért versenyezni, míg az Nvidia gond nélkül fenntarthatott egy akár milliárd dolláros nagyságrendű lobbi-költségkeretet. Ebből a hátránybólt dolgozott le az AMD sokat azáltal, hogy a Sony és a Microsoft saját költségen is arra ösztönözte a stúdiókat, hogy az AMD hardverelemeket tartalmazó bőven százmilliós nagyságrendet meghaladó példányszámban eladott konzolaikon is rendben fussanak a játékok.
A PS5 pedig az első RDNA architektúrát követő – már hardveres sugárkövetésre is felkészített – termékeket megfelelően kezelő játékmotorok érkezését biztosította/biztosítja, aminek köszönhetően mostanra a raszteres teljesítményen felül már a raytracing tekintetében is felértek a Radeon kártyák a Geforce kártyák szintjére, aminek következtében az Nvidia az előző generáció idején elindult a mindkét gyártó kártyái számára még túl nagy kihívást jelentő pathtracing irányába, végül a jelenlegi generációban a gaming szektor területéről át is helyezte az üzleti fókuszát a nagygépekbe szánt gyorsítók területére.
A konzolok nem csak egy stabil bevételt biztosítottak/biztosítanak az AMD számára, de az AMD lobbiereje a konzolok gyártóinak lobbierejével kiegészítve lehetővé teszi azt, hogy a játékstúdiók szoftvereibe bekerüljenek a különböző AMD architektúrák erősségeire építő technológiák.
-
-
-
Az RT és upscaling előtt nem volt kérdés, hogy objektíven meg lehetett határozni, melyik termék a gyorsabb. Aztán bejött az RT és az egymástól eltérő upscaling, mindjárt szubjektív alapokra került a döntéshozás.
Ha egy teszter nem csak a tényadatok alapján dönt, hanem az általa érzékelt látványt is figyelembe veszi, akkor már kevert alapú a döntéshozatal. Nem is kell hozzá két gyártó, elég egy: DLSS Quality és Performance mód közül az utóbbi a gyorsabb, ami mérhető, tehát tényadat. Objektíve tehát a Performance a jobb, mert gyorsabb. Azonban neked a Quality képminősége jobban tetszik (meglepő, nem?
) a szemrevételezés során, így egy szubjektív szempont alapján inkább azt választod, hiába lassabb a megjelenítés.
Kicsit úgy érzem, Abu miatt az AMD után a szubjektív szó is pejoratív értelmet kapott, és tiltakoztok, mint apáca a gruppen szex ellen.
-
-
Én nem vitatkozom senkivel, az FSR minőségéről meg pláne nem, mivel DLSS-t használok az NV kártyámon. Az FSR3 nem ad jó eredményt Stalker 2-ben meglátásom szerint, ami egy szubjektív vélemény. A világért sem akarnám ezt objektív véleményként eladni, mert nem mért tényeken alapul, így csakis szubjektív lehet.
Egyébként ha a képminőséget úgy mérnék, hogy egy referencia képhez hasonlítanák az adott kártya által generált képet egy arra alkalmas szoftverrel (valahol láttam ilyet, fekete alapon zölddel jelölték az eltérő pixeleket), akkor lehetne számosítani a pixeleket, amelyek eltérnek. Mivel számosítható, ezért lehetne akár objektív tesztnek is nevezni. Bár sejtem, hogy upscale esetén ez sem lenne túl hasznos.
-
DudeHUN
senior tag
Annyival jobb az FSR 3.1, mint az Nvidia megoldása, hogy mind az AMD, mind a Sony váltott...
Mondom ezt úgy, hogy szerintem Quality upscale FSR 3.1 estén is okés 4K és 1440p-ben. De messze nem jobb, mint az FSR4 vagy főleg egy DLSS. LOL. Talán anno pár játékban, ahol több figyelmet kapott az FSR implementáció. -
proci985
MODERÁTOR
Természetesen. Ettől még nevezéktanilag nem segíti az egységes összehasonlítást teszteknél.
deathcrow4: vannak edge casek. Pl a szimulátorosoknál, ahol vagy 7680x1440ben fut a cucc, vagy legalább 1.4 SSAA mellett VRben fix 80 fpssel. van olyan use-case, ahol a 7900XT mellett dönt, hogy bírja a 7680x1440@75fpst.
Raszter bizonyos felhasználásnál kell.
-
Nem kell túlgondolni. A teszt objektív része addig tart, amíg mért eredményeket közöl ilyen-olyan beállításokkal. A szubjektív része ott kezdődik, hogy véleményt formál a képminőségről szemre vételezés során. A verdikt pedig az objektív és szubjektív rész együttes kiértékelésével képződik.
Busterftw: Természetesen a szubjektív véleményem az, hogy a DLAA/DLSS ad jobb képminőséget, ezt Stalker 2-ben ki is próbáltam, nincs ebben vita.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan. És mivel nem egyenlő, ezért csak szubjektív lehet egy teszt, ami eltérően kapcsolja be őket.
#49125 PuMbA : Beleírják. De ettől még az a mérés nem lesz objektív, ami nem ugyanazt a beállítást alkalmazza az eltérő VGA-kon. Ezt úgy hívják, hogy szubjektív mérés. És ez az FSR4 és DLSS4 összevetésre is vonatkozik.
-
PuMbA
titán
2019-ben még nem volt PT tudtommal, akkor jelent meg a Quake 2 RTX
A hivatalos honlapján sincs PT említve, csak a különböző RT effektek, ahogy a GTA V Enhanced és a Cyberpunk 2077 menüjében is külön van szedve az árnyék, a megvilágítás, a tükröződés stb.
[link] Itt már meg path tracing van említve, na szép
-
PuMbA
titán
Persze, értelek. Sajnos ez egy 12 éves játék és a látvány attól is függ, amilyenek voltak az eredeti modellek
Ettől még nem vesz el az érdemből, hiszen az RT az mindenhol RT marad. Példa: a Quake 2 még rosszabb grafikájú, még baltával faragottabb és jóval kevesebb objektummal mégis a Quake 2 RTX verziója sokkal rosszabbul futott, mint most a GTA V Enhanced. Ennek oka, hogy az RT mindig számításigényes és a GTA V Enhanced RT-jét átrakva mai játékokra álleejtő lenne és majd lesz is a GTA VI-tal. Ez a Rockstar-nak egy kiváló homokozó, hogy teszteljen és fejlesszen.
-
PuMbA
titán
Hogy ez fut messze a leggyorsabban. Hány olyan játékot ismerünk, ami egy középkategóriás kártyán 1440p natívban ezekkel az RT effektekkel megy 90 fps-sel?
Kinézetre sajnos nem várható el ugyanaz, mint a mai játékoknál, mert a GTA V esetén még nem volt Physically based rendering (PBR), tehát a különböző anyagok (tégla, fa stb.) nem igazán látszanak különbözőnek, minden objektum sterilebb
Az én videóm nem mutat be mindent teljesen, inkább csak a tükröződéseket. Ha érdekel több, akkor ezt csekkold: DigitalFoundry: Grand Theft Auto 5 PC - Ray Tracing Upgrade
-
huskydog17
addikt
Igen, viszont csak a csúcskategóriánál (4090, 5090), amit általában 4K-ban használnak legtöbben, így nem nagy gond.
#49067 PuMbA: Miért ne lenne értelme? Mi az, hogy nem sokan? Én erről nem láttam semmilyen kimutatást, de ettől teljesen független ez a döntés, egyszerűen játszható sebességen akarták tesztelni a játékot. Ha 100%-os render felbontáson tesztelték volna, akkor a VGA-k többségén játszhatatlan lenne. Amúgy a Balanced-al semmi gond, én is játszottam már úgy 1440p-n és nagyon szép volt a kép, igaz DLSS 4 mellett (Star Wars Outlaws).
-
-
proci985
MODERÁTOR
feltunt egyebkent, hogy mar nem cenzurazza a karomkodasokat? monetizalt videoknal szokta, most viszont igy latvanyosan merges tech Jesus.
ami mondjuk stimmel, MFGnek semmi keresnivaloja direkt osszehasonlitasos videoknal metodikai okok miatt.
egyebkent 19:30nal az SGI reference ul.
-
-
Busterftw
nagyúr
Eközben a sehol nem kapni 5080 Steamen múlt hónaphoz képest majdnem duplázott (0.38%), megjelent a launchkor 5 darab készletes 5070ti (0.28%) / 5070 (0.38%).
Ezért mondtam a múltkor, hogy Lisa Su interjú "10x annyi ment el launchkor mint eddig" válasza diplomatikus vol, mert konkrét számok nélkül ez nem jelent semmit.
-
Alogonomus
őstag
Az AMD csak végre meglépte ugyanazt, amit a korábbi jó pár generáció kártyáinak bevezetésekor az Nvidia szinte mindig meglépett a kedvező első napos tesztvélemények érdekében a kamu msrp árral.
Egyértelműen nem így szerette volna kezdeni az évet az Nvidia, de az is egyértelmű, hogy ez a mostani helyzet az Nvidia tudatos kármérséklésének az eredménye. Háttérsztoriként pedig arra tippelek, hogy a B200 tavaly ősszel kibukott tervezési hibája miatt a teljes addig legyártott B200-as volumenben cserélni kell a GPU-kat javított GB100-as chipekre, és a GB202/203/205/206/207 chipek helyett javított GB100-as chipeket gyártat az Nvidia a lekötött waferein, mert az Amazon, Microsoft, Google, Oracle az egyéb B200-at vásárlókkal együtt eléggé vaskos számlát nyújthattak be abban az esetben, ha nagyon rövid időn belül nem cseréli az Nvidia a leszállított akárhány százezernyi B200-as egységet már jól működő B200-as egységekre. Nvidia számára sokkal nagyobb gond lenne, ha a nagy megrendelőinek a bizalmát is elbukná, mint hogy most a játékosok közül elveszít valamennyit, akik az AMD felé fordulnak.
Az igazán nagy problémát az jelentené az Nvidia számára, ha a nyári vakációs időszak alatt is megmaradna az a jelenlegi állapot, hogy a nagykereskedőknél/boltokban az RTX 50-es kártyák darabszámát legalább tízszeresen meghaladja RX 90-es kártyák száma. -
proci985
MODERÁTOR
a DeepSeek R1 utan a teljes AI piac esett, ahogy neztem.
NV reszben emiatt van ennyire magasra arazva.
NVnel is ugyanugy paper launch volt nemletezo MSRPn.
Raymond: sved piacon 1-2 hete meg voltak.
7900XTk is kifogytak, de pl spanyol amazonon elozo heten meg lattam ertelmes aron.
hosszu tavon egyebkent ebbol meg problema lehet. annyira megdragult a BYOD PC piac, hogy a mostani 20onevesek egyszeruen nem epitenek mar PCt.
gyakorlatilag 5 eve nem lehet epeszu aron komponenseket kapni.
bonuszkent meg neztem anno par eve, hogy csaladtag 3080TIt vett jo dragan... elnezve az 5070et, az a kartya kb elobb fogja megsutni magat, mint elavul.
-
Devid_81
félisten
Egyetertek!
Mondjuk en szemely szerint egyik partjan sem vagyok.
Mindketto ceg kapzsi f0sh@zi es szepen osszedolgoznak akarva akaratlanul azon, hogy a user ne jarjon jol.Erdekessegkeppen mar a nyari uborkaszezonnal erdemes lesz megnezni, hogy kinek mennyi VGA-ja es mennyiert all a polcon.
A kezdeti lelkes vasarlok utan majd csak azok vesznek akik 'raertek kivarni'
Es ilyen magas arak mellett egyik oldal sem fog eladni millio VGA-t szvsz. -
-
Alogonomus
őstag
Első akár milliósnál is nagyobb volumenű kártyaszállítmány iránt hatalmas igény lesz, mert nagyjából tavaly ősz óta aki csak tehette kivárt a kártyacserével, és a várakozók számát nagyon növelték a még RT nélküli vagy már túl gyenge RT képességekkel rendelkező 5 évesnél idősebb kártyák tulajdonosai is.
Miután Geforce kártyákból értelmes készlet nem érkezett, ami érkezett az pedig 50-150 százalékos felárral került a polcokra, így minimum április végéig, de talán nyár közepéig is még masszívan keresleti piac lesz a tisztességes teljesítményt nyújtó 16 GB-os modellek iránt. -
Petykemano
veterán
Érdekelne a valós helyzet (nem pedig a PR nyilatkozatok)
Az áremelkedéssel tulajdonképpen maguk alatt vágják a fát. Mármint a piaci szegmens alatt.
Értem, hogy az AMD-t a konzol/kézikonzol, az nvidiát pedig az AI miatt nem érdekli.
De azért érdekes volna látni objektíve, hogy mondjuk az említett célpiacokra fókuszálás (onnan érkező emelkedő kereslet) miatt emelkednek a költségek, vagy csak arról van szó, hogy nem kereslet kiszolgálására, nem profitra, hanem magas margóra optimalizálnak.Megjegyzem, nekem évek óta az a véleményem, hogy az AMD-nél ez zajlik, ezért nem hajolnak le az aprópénzért. Vajon mi lehet az oka, hogy ennyire hangsúlyos tényezővé vált a margó egy cég teljesítménye, egészsége szempontjából olyanokkal szemben, mint profittömeg, vagy piaci részesedés?
Ez az Apple minta, oké....lehet, hogy itt már nem is a cég számít, vagy a profit. Mármint hogy ugye gyakorlatilag végtelen pénz van a tőzsdén. A részvémyesek számára sokkal többet ér, ha a cég sikeresnek, egészségesnek, domimánsnak látszik, mert az ebből fakadó árfolyamnyereség sokszorosa lehet annak, amit a cég sikeres reáltevékenységéből fakadó profitból osztalékként realizálható.
-
Devid_81
félisten
Angliaban a helyzet:
OCUK, meg se nezd mert a hideg kiraz az araktol, de van egy pici keszlet mindket oldalon.
CCLonline inkabb hagyjuk az arakat
SCAN olcsobb de nincs semmi
AWD it - marek szaraz kutysz@rt nem vennek toluk mert nem megbizhatoak, de van 9070-9070XT +£100-ert MSRP-hez kepest
Currys - semmi nincs csak egyetlen 5070 csillagaszati aron
Amazon - Scalper Parade 2025 megamix -
-
-
-
Alogonomus
őstag
"Az Avatar pedig egy jól optimalizált és szép játék ami jócskán használ sugárkövetést és ha ki akarod maxolni már egy hasonlóan komoly PC kell alá VGA és CPU terén mint az általad említett játékoknak."
Állításoddal szemben pont az a helyzet, hogy míg a tényleg szép Avatar 1080p esetén még egy 3090 Ti-on is eléri a 100 fps-t minden grafikai beállítást maximálisra állítva, 4090 esetén pedig a 160 fps-t is meghaladja, addig a Cyberpunk RT mellett még 4090-en sem éri el a 100 fps-t, míg a Wukong még 66%-os upscaling mellett is 100 fps alatt marad. Magasabb felbontások esetén is megmarad az arány a játékok között, csak míg az Avatar 1440p esetén még bőven játszható 100+ fps sebességre képes, és 4K felbontáson is megvan a natív 60 fps, addig a másik két említett játék esetén a 1440p már kb 60 fps, a 4K pedig kb 40 fps.
Az Avatar esetében értelmes mértékben használták az RT-t, és így maradt számítási kapacitás a látványt javító egyéb funkciókra is, míg például a Cyberpunk és a Wukong esetében szinte minden erőforrást az RT szolgálatába állítottak, amitől azoknak a játékoknak a világa sokkal kopárabb és sivárabb lett, de cserébe az RT hatására "fénylett minden, mint a Salamon töke".
-
fLeSs
nagyúr
Ezért kellett az Intelnek nagyon versenyképesen áraznia, mert csak így versenyképes, a driver miatt, az összevissza teljesítmény miatt és benne van a pakliban, hogy találkozik az ember olyan játékkal, ami nem is megy x driverfrissítés erejéig. Szóval nem ad garantáltan egy sima felhasználói élményt.
De ez csak versenyképes ár, 1.5 évvel az RX7600 után ez az ár/teljesítmény már simán az elvárható kategória, szóval igazából nem egy nagy szám, de ettől függetlenül egy pár hétig ajnározva lesz, mert "csak" $250 és hű 12GB ram és mert az embereknek teli van a töke az NV(/AMD) monopol helyzettel.
Ha az AMD és az NV a következő belépőkártyáját is 128bitesre csinálta, vagyis alapból 8 GB-osra tervezték, akkor eléggé becumizták.
Drukkolok, hogy kapjanak egy pofont, mert akkor már 3-adszorra akarnák eladni lényegében ugyanazt a teljesítmény adott áron bármi lényegi előrelépés nélkül. Ezen a belépőszinten már elég régóta lényegében csak átnevezgetések mennek mindkét gyártótól. -
fLeSs
nagyúr
Erre nem 4600-ról váltanak majd az emberek, hanem RX 580-ról vagy GTX 1650/1060/1070-ről. Meg hasonlók. Szal régi kártyákról.
Sztem ezt az Intel elpuskázta.
Sztem ezt a kártyát annyiért kellett volna adnia mint az A580-at, csak akkor valszeg bukóval adnák meg amúgyis, ezek a gyártók szeretik egymáshoz igazítani az árakat ha nem éppen piacvezetők. Szal $180-ért vagy mennyi volt az A580 ez egy "disruptive" kártya lenne, de így csak egy picit felforgatja majd az alsókategóriában a dolgokat, és szépen eltűnik a süllyesztőben. Épp annyira árazták, hogy az emberek megfontolják a vételt. A nagyon csórók talán meg is fogják venni (ha az AMD nem fog lépni).
Annyi hatása lesz, hogy kb. $350-400-os szintig mindennek lejjebb mehet az ára. Afelett nem fog érződni a "hullám" amit ver.
Az AMD-nek le kell áraznia az összes 6600/7600-asát, mert 8 GB rammal nem adhatja majd drágábban, mint az Intel a 12 GB-ot. Az NV le fogja sz@rni az egészet, esetleg $20-30-at diszkontál, talán még azt sem.
Ami pozitívumot majd ez még el tud érni az az, hogy az AMD és az NV a jövő évben megjelenő feltételezhetően 128bites alsókategóriás GPU-it 8 GB rammal majd nem adhatják $250 felett, vagy méginkább még annál is olcsóbban. Vagyis de, de akkor nevetségessé válnak és le lesznek kegyetlenül húzva.
Nemtom az ő szempontjukból egyáltalán lesz-e így értelme kiadniuk az új kártyákat. (ugye az RX 8600-ra és az RTX 5060-ra gondolok). -
Intelt biztos nem vehetik meg.Nem ?
Semmi sem tart örökké. Voltak nagy nevek, akik eltűntek a piacról, már igazából az IBM is ilyen, ők szinte már csak a szerverpiacon működnek, az asztali divíziót eladták a Lenovónak.
Esetleg ARM alapon gondolkodhatnak valamin?
Mármint milyen célra? Asztali gépekbe? Laptopokban biztosan van már ARM chip és a szerverpiac az, ahol igazán mozog a pénz most, ott pedig az ARM-nek van jövője. Igen valószínű, hogy az Oracle is a közeljövőben fogja felvásárolni az Amperet, nem kevés pénzért. [link]
Szerk.: nagyobb probléma ARM oldalon a szoftveres támogatás hiánya, így asztali oldalon biztosan nem egyszerű a váltás. Konkrétan Linux alapú oprendszerekről hallottam már (pl. Armbian), Windows terén nem tudom mi a helyzet. -
Alogonomus
őstag
Nem csak ő, de az utolsó jéghegyek már egyértelműen az ő számlájára írhatóak. Degradálódásig tekert Raptor Lake, pénztemetővé váló Arc termékvonal, crypto-vonatról lemaradás, AI-vonatról lemaradás, a korszerűtlen IFS gyártósorok használatának az erőltetése, szinte minden más inteles fejlesztési projekt elkaszálása az IDM 2.0 finanszírozásához. Ja és a tajvaniakat megalázó beszólását se felejtsük el, amitől bukta az Intel a TSMC kedvezőbb árazását.
-
fLeSs
nagyúr
Hát, ez a pcgamer eléggé "woke" felütéssel kezdi mindjárt a cikk legelső mondatát, szóval Musk talán nem mond hülyességet. Talán épp az ilyen szerkesztőkre gondolt, mint ez az Andy Chalk akik woke-ság szerint értékelik a játékokat és a kiadók ezért rakatnak a játékokba woke elemeket. Ezen a fickón egyértelműen látszik, hogy nem Musk fan, épp az ellenkezője.
Szvsz egy EA és egy Activision mellett elfér egy Musk gaming. -
-
-
Busterftw
nagyúr
Update: It appears that the card is now listed for as low as $246, which is a surprisingly good price. A quick check confirms that a US retailers do indeed list the card at ~$250, and it is a new listing of a boxed Limited Editions.
Ha a LE 250 dollár, 3rd party modellek jöhetnek akár olcsóbban is.
Eközben az A580 150 dollár környékére esett. -
huskydog17
addikt
Nagyon fontos hozzátenni, hogy a CB is a sajtónak szánt preview buildet tesztelte, viszont a Day-0-Patch nélkül. Ez utóbbi rengeteg hibát felszámolt állítólag, a PCGH már a Day-0-Patch telepítése után tesztelt, ezért érdemes az ő tesztjüket is megkukkantani.
PCGH tesztjében azért nincsenek még egyelőre AMD kártyák, mert az AMD még nem készült el a saját Game Ready driverével, így azok még nem lettek lemérve.
A CB az AMD kártyák esetén a legfrissebb, de nem game ready driverrel tesztelt, tehát ami még nincs hozzáigazítva a játékhoz.Ettől függetlenül mindkét teszt megerősíti, hogy egyrészt a játék nagyon bugos még (ezen meglepődött valaki? én nem), másrészt Full HD-hoz már túl kevés a 8 GB VRAM. 4K-hoz 16 GB VRAM az ajánlott. Ahogy a Dragon Age Veilguard úgy ez a játék sem csökkenti a textúrák minőségét ha elfogy a VRAM, hanem egyszerűen összeomlik a sebesség, ez főleg a PCGH tesztjében rendkívül látványos az RTX 4060Ti esetében.
Amíg a CB preview verziójában mindegyik TAA és felskálázó gyenge vagy pocsék képminőséget adott (DLSS is), addig a PCGH szerint a TSR elég jól működik, szerintük messze az adja a legjobb minőséget. Valószínűleg ezt a különbséget is a Day-0-Patch okozta.
-
PuMbA
titán
Egész jókat írnak a frametime-okról. Ha lemegy a shader fordítás, akkor ok
Gugli fordítás: "The frame pacing sometimes has major problems Stalker 2: Heart of Chornobyl precompiles shaders for several minutes when you first start the game or after changing the GPU driver, which also works well. The game doesn't have to deal with shader compilation stutters. On the other hand, this does apply to traversal stutterers, but these do not occur very often nor is the effect particularly large. In the absolute GPU limit, the Radeon RX 7900 XTX has quite good frame times. Although there are a few minor outliers in the image output, they are not large enough and do not occur frequently enough to become a problem."
WccfTech saját gépén is jó:
"There were a few stutters here and there, but compared to most of the UE games we've seen recently, it wasn't too problematic."
-
S_x96x_S
addikt
> Miért az RTx 3050 micsoda ,ha nem olcsó GPu megoldás?
az idézett cikk
"Intel takes down AMD in our integrated graphics battle royale — iGPUs are still nowhere near dedicated GPU levels but use much less power"
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/intel-takes-down-amd-in-our-integrated-graphics-battle-royale
éppen azt fejtegeti, hogy az árához képest
- se teljesítményben
- se fogyasztásban
már nem annyira gazdaságos egy RTX3050;
Persze budget "RTX 3050" - laptop helyett RTX 3050 Ti -el teszteltek:
"We wanted that specifically, or the RTX 3050, just to see how a budget dedicated RTX GPU stands up to the latest integrated solutions."És a grafikonokat látva tényleg nem az a "true budget"
aminek minimális 4GB VRAM - lehet az oka;
ami manapság már nem sok mindenre elég:
"The Last of Us, Part 1, refused to run on the RTX 3050 Ti laptop, showing an "insufficient memory" error. We're not sure if that's purely from the 4GB of VRAM, or if it's the combination of VRAM and system RAM."
--
a cikkből:"""
And then look at the gaming laptop, which uses 39.2W on average for the CPU, and 77.3W on average for the RTX 3050 Ti. We suspect that with a slightly different and newer graphics solution, like the RTX 4050 laptop GPU, performance would be improved thanks to the additional VRAM, and the CPU and system RAM might also hold back the 3050 Ti. But it's still interesting to see just how big the gap is between the iGPU solutions and the dedicated GPU.
Nvidia GPUs can also run in lower power modes, though we did some limited testing with a 30W power limit and found that performance dropped substantially in that case, with the 3050 Ti often falling below the fastest iGPU solution. There's a good reason we never liked the RTX 3050 or 3050 Ti laptop GPUs. Beating a newer iGPU doesn't require much performance, really.
"""
A fogyasztás -
És ez a teljesítmény - 27 játék átlaga :
és pár random ( csersznyézgetve )
-
fLeSs
nagyúr
Végülis az Intel csinált már rosszabbat is, szal akkor az AMD is legyen kötsög.
Igazából nem érdekel, hogy ez a két cég hogy nyírja egymást, az már inkább , hogy az AMD intVGA-s blamázsa (amit itt látni) mennyire ugyanaz mint amit az Intel csinált a CPU-kkal a múlt évtizedben. Szépen lassan, nyugisan, elkényelmesedve fejlesztgettek és közben a másik meg beérte.
De sztem ez a helyzet nem fog sokáig tartani, mert ha a következő Lake-nél már nem lesz integrálva a memória mint ezen a Lunar Lake-en, akkor az intVGA is lassabb lesz. -
Raymond
titán
Most hogy hivatalosan is megerositett hogy az RTX 50-es sorozat januarban lesz bejelentve es hogy osszel semmi nem jon az AMD-tol es az uj sorozat jovore igy az ezek megjelenesi datumaval most mar nem lehet klikkeket gyartani es kell valami uj suletlenseg amire ugranak majd az emberek.
-
gV
őstag
de ki akarna 24H2-t Core Ultraval mikor a 23H2-vel gyorsabb Core Ultra 5 245K and 9 285K review: Does Arrow Lake signal Intel's return to the forefront? - Hardware & Co
-
Alogonomus
őstag
Hát ha kicsit gondolkoztál volna a válaszolás előtt, akkor talán még te is rájöttél volna a valószínű okára, hogy az AMD miért pont csak a szerverekbe szánt Turin változatot gyártja a TSMC 3 nm-es gyártósorán, pedig pont a szerverek területén van a legkevésbé rákényszerülve a legdrágább TSMC node használatára.
A consumer piacra szánt Zen5-ös termékeket pont azért nem 3 nm-en gyártatja az AMD, mert az 5 nm halfnode-ja is elég a csúcspozíció biztosításához, és így sokkal nagyobb gyártási kapacitás áll az AMD rendelkezésére, mint ami a 3 nm esetén elérhető lenne. -
Alogonomus
őstag
jaj...
Ha esetleg el is olvasná a beküldő, amit beküld...
Ez nem arról szól, amit az Nvidia kapcsán emlegettek, hogy majd az Arm licensz megvonásával fenyegetheti azokat a cégeket, akik nem Nvidia kártyákat tesznek a gépeikbe. Ez arról szól, hogy a Qualcomm megvette a Nuvia céget, és évek óta azon vitatkozik a Qualcomm és az Arm, hogy a Nuvia licensze vajon átszállt a Qualcomm tulajdonába, vagy nem. -
-
Gyuri27
félisten
A negyedévvel nem sokra megy az ember. Mert egy év az 12 hónap. És hiába futott fel némileg mikor közben ott a 14.9%-s csökkenés. Ezzel együtt 2016 q4 és 2017 q4 között lett egy 4.2%-s növekedés. Csak a láz nem ért véget 2017 év végén ha jól emlékszem. Az valamikor 18 vége és 19 elején csöngött le. A 2018-s számok meg azt mutatják, hogy az nv majd 15%-t nőtt.
De nyilván az amd kereste gennyesre magát a bányászokkal.
Részemről befejeztem veletek.
Mert ez nem amd vs nvidia vs intel topik. Hanem mindig mindenben is az amd a szar topik. A hsz-ek 99%-a erről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Futás, futópályák
- Építő/felújító topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Napelem
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Subaru topik
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Akciós dokkolók, Lenovo Legion Pro 7 RTX 4080/4090 laptopok, licencek, antivírusok
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Erő és sebesség? Most az Öné lehet! Ráadásul kamatmentes rèszletre is!
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest