Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
őstag
válasz Gabibácsi #45692 üzenetére
Hallgattam a youtubét, aztán láttam egy zenében egy lemezjátszót, ami kísértetiesen olyan, mint a Technics 1200 sorozat. Szerintem a jót könnyen lemásolták, és ez még csak nem is annyira kínai: Audio-Technica AT-LP120 (az említett videóban PL van a készülékre írva). Ez USB-s is, meg nem kell korrektorral szarakodni, mert van line-out (benne van a riaa korrektor - lemezvágás után használt frekvencia menet "kompenzáló" áramkör). Jó alternatíva még a hasonló Reloop / Pioneer / Numark / Stanton cuccok, de ezek árazása eléggé változó, piaci respekttől kezdve a brandig minden befolyásolja. Ezekből van egész jó árú cucc is.
Ránézésre mindegyik az etalon Technics elrendezésű. Direkt meghajtás, nagy nyomaték, 'S' kar, végén ellensúly, anti-skating, pitch kontroll (sebesség állítás DJzéshez, hogy ütemre keverehesd a melódiákat), 33-45-78 RPM, stroboszkópos tányér, barázda világító lámpa, akármi. A '70s évektől - amikor megjelent a Technics lemezjátszója- ez az elrendezés nem változott, a jappánok elsőre megcsinálták a tutit.
Reloop akkor lehet érdekes, ha nem spúroskodsz, és a RP-8000 a választás, a sok extra gomb pénzkereséshez jó. Közvetlen Serato DJ vezérlő gopmbok. Itt nem feltétlen audio lemezt játszol, hanem egy ún. időkód lemezt. Ezzel lehet vezérelni a MACen futó cuccot, és onnan megy ki a hang a népnek. De ez messzire vezet a szépségipartól.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
addikt
Ez most a majdnem teljesen halott cellákkal ennyi. Ha megjönnek a minőségi cellák, akkor majd meglátjuk.
Ez a kis súly nekem teljesen mindegy, mivel a bringa eleve 12 kg pedál és sárhányó nélkül. Szóval menetkészen inkább 13 felett lesz az. A hátamon hátizsák, amiben a következők:
- irodai ruházat (ing, pantalló, póló alá)
- extra alsógatya és zokni
- punepa
- szerszámkészlet
- extra belső
- reggeli
- ebéd
- 14"-os laptop
- pénztárca
- céges mobil
- karóra
- a zsákra ráhurkolva egy nehezebb ABUS láncCsak a zsák nehezebb, mint a bringa szerintem, bár még nem mértem le.
Szóval a lámpa akksipakkja igazából nem oszt, nem szoroz számomra. Néztem, hogy van 4-es és 8-as ilyen pakk is. A 4-est kicsit kevésnek éreztem, aztán amikor megtaláltam a 6-os Liitolaka töltőt és a 6-os pakkot, akkor úgy éreztem, hogy megérkeztünk.
Ha az országútira néznék lámpát, akkor alighanem olyat néznék, amibe 2 db 18650-es cella megy. És alighanem olyasmit mint ami neked van, amihez nem kell külön pakk, hanem egyben van a lámpa a pakkal. Az országúti bringám is 9 kg felett van, nem szuperkönnyű cuccaim vannak. Kipótolom a tömegét combból....
[ Szerkesztve ]
-
npera
addikt
Good news!
Most a még valamennyire működő 18650-es cellákat elvileg fullra feltöltve (már amennyire lehetett) beraktam a 6-os tartóba és a lámpát teljes fényerőn járattam. És mértem az időt.
32,5 percet futott, mielőtt kikapcsolt a lámpa.
Utána a cellafeszültségek:
1. 3,49V
2. 3,73V
3. 3,63V
4. 3,84V
5. 3,71V
6. 3,73VMost újra töltöm őket, aztán lehet még egyszer ismételni a merítést.
-
-igu-
addikt
-
blueboi69
senior tag
válasz ncc1701 #45630 üzenetére
Kört világít, viszont mivel az aszfaltot bizonyos szögben világítod meg, ezért ez a kör egy elipszisféleséggé torzul. Bringához közelebb eső részre több foton jut, a távolabbira pedig elhalványul.
Másrészt meg ha nincsenek meg a megfelelő körülmények, akkor nem kell elmenni éjszaka tekerni. Nem kötelező. Lehet menni hétvégén nappal is, ha a hét minden munkanapján reggeltől estig dolgozol és nem rugalmas a munkaidőd. Senki nem tart fegyver a fejedhez, hogy márpedig neked hétköznap este kell menni. Senki nem tart fegyvert a fejedhez, hogy márpedig neked a sötét éjszakában 30-40el kell tekerned közúton.
Ha nincs bringapálya, ahol ezt kiélheted, akkor más sportot kell választani. Síugrást sem gyakorolsz itthon, mert nincs rá pálya. Meg érdekes módon pár éve még nagyon ment az, hogy a közúton driftelés milyen veszélyes. Na és ha éppen a drifter sportoló éppen akkor ér rá edzeni, munka után és minden driftpálya már bezárt akkor már lehet közúton balesetveszélyesen?
-
ncc1701
veterán
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #45685 üzenetére
Meglepodnel, hogy mennyi mindent tudsz spanyolul: La Policia Mexicana
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
őstag
válasz BobaHWSW #45659 üzenetére
Kárrámbá! Gyere a karámba!
Régi filmes élményekből ami fennmaradt, hogy "donde esztász amigosz?"
Komprende / ekkóA gesztikulációval vigyázz, mint minden déli nép, szerintem tud mindenfelé is mutogatni és közben hangosan beszélni -vagy nemsokára előjön ez a skill. Illetve ha nem vigyázol,. eléggé meg fogsz tanulni spanyolul káromkodni. Talán a magyar és az olasz mellett a spanyol, ahol el tudok képzelni egy rendes szitkozódást. Persze magyarul leginkább.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-igu-
addikt
válasz BobaHWSW #45659 üzenetére
Latin mentalitásról mindig dobozoli jut eszembe:
"Volt egy brazil csajom (...)
Ahányszor templom elött elmentünk, keresztet vetett meg motyogott 2 percig. Na azon kívül semmi szendeség vagy ilyesmi nem volt.
Sima pavlovi reflex volt. A kutya nyáladzik, a brazil keresztet vet. "A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
cyberde
tag
válasz Bujdy81 #45614 üzenetére
"Milyen szabályt szeg meg a "kerékpáros távfénnyel"? Értem, hogy vakít, azt is, hogy bunkó, de van bármilyen szabály, ami előírja, hogy hogyan kell világítani egy kerékpáros lámpának?"
Olyan nincs, hogy hogyan kell, de olyan van, hogy hogyan tilos.
KRESZ
"44.§ (3)...Tilos a távolsági fényszóró használata
a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű, illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja," -
Jahno
veterán
válasz -NoVa- #45649 üzenetére
Erre mi készülünk. Előtte megnéztük a Gemini mant is (ennyit megérdemelt a Bazilikás buliért cserébe) és teljesen jó volt.
Új terminátor érdekelt volna, de már nem találtuk műsoron. Lehet nem volt túl nagy érdeklődés. Asszonnyal mindig tervezünk mozikat aztán néha lesz belőle valami.
-
npera
addikt
Tesla Björn analízise az Ionity új ármodelljéről. Érdemes megnézni.
-
-NoVa-
addikt
Ha meg már Will Smith, Bad Boys 3 nagyon rendben volt.
-
Jahno
veterán
válasz FőDudu #45635 üzenetére
Optocsatolás az olyan, kérdés van-e benne mesterséges intelligencia, vagy megmaradt egy Zenit fényképező szintjén, ami igazából fényerő függvényében szabályoz? Aztán ha jön szembe autó, akkor lehúzza a fényerőt, hogy ne lásd az utat? Meg itt volt enpera videója, az is kapcsoljon le, mert jönnek szembe, holott a szembejövőt ez pont nem bírja zavarni? Azt is elképzeltem, hogy utcai lámpa sor alatt majd stroboszkópozik, mint állat, hogy meghülyítsen.
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #45635 üzenetére
Azt már egyszer dícsértem szerintem, nekem van. A legjobb benne, hogy ezt ki lehet kapcsolni fix fényerősre.
Végülis ha utcai lámpa alatt mész el, kikapcsol mert van elég fény. Ha szembe jön egy autó, és vakít, kikapcsol, mert van sok fény. Igaz, így végképp nem látni az utat, de okos meg automata. Fenét.
-
Jahno
veterán
válasz FőDudu #45639 üzenetére
Milliamper/üzemidő kérdése, meg persze a fényereje is szabályozható, plusz ugye fénysűrűség kérdése. Más nem jut eszembe, már ittam, de meggondolhatom. Lefelé nekem ezek tök jók, valamit látok az útból és pont elég. Mondom én, mint telibe koca bicajos, akinek van pár pislogója, hogy valamennyire lássanak és amúgy sokkal értelmesebb terepeken bóklászom, mint itt a haladó kategóriásak.
-
npera
addikt
válasz FőDudu #45639 üzenetére
Nézted, hogy a 8-cellás akksi 2S4P volt? És 2 cella teljesen gatya volt benne? Azért merült olyan gyorsan. Ha a rózsaszín cellákat mutató képes hozzászólásomra visszagörgetsz akkor látod a cellafeszültségeket. 2 cella teljesen lehúzta az egész pakkot.
Maximum drive current: 3000 mA
Ez a maximum. Ha tényleg működött volna az akksipakk minőségi cellákból építve (ahogy nem volt ugye), akkor kábé 12 Ah lett volna a kapacitása (20 Ah-val reklámozták, ami fizikai lehetetlenség) és akkor kábé 4 órát kellett volna mennie. Ennyire fos volt a pakk.
Itt látod a fényét a videóban téli reggeli sötétségben.
Az is látszik, hogy mennyire van a szembejövőtől elfordítva. Nem egy modern kocsi fényszórójához hasonló fényforrásról van szó. Egy darab CREE LED van benne, az erősebb lámpákban akár 4-5 ilyen LED-et is beraknak. Na, az már vakít erősen. Ez inkább egy racionális melóba járós lámpa. Látok és én is látszom. De nem egy mini Napról van szó vagy neutroncsillagról.
-
FőDudu
veterán
válasz ncc1701 #45637 üzenetére
Naaaaa.
Azert npera lampaja csak lemerit 8db 18650-et kb 1 ora alatt. Az valoszinuleg amperoras kapacitas. Azert az combos LED kell hogy legyen ami azt leszopja. Sokezer lumenes fenyerovel egy picsanyi lampaban.
Bujdy meg mar megmagyarazta, hogy lefele iranyitva szart se er, szoval vakit az valoszinuleg ahogy a tobbiek mondjak.
Erre szerencsere ritka az ejszakai biciklizes, meg amugy is van jo sok kerekparut, szoval nem jellemzo a tortenet. De ettol meg el tudom kepzelni, hogy HZ es kekfiu nem veletlenul hoztak fel a temat.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
veterán
válasz ncc1701 #45631 üzenetére
Lattam valami intelligencs pilacsot bicajra is ami mar kb azt tudja, hogy fenyviszonyoknak megfeleloen varialja a fenyerot es a szembe jovot nem vakitja el.
Az mar majdnem az Audi/BMW fele lezeres cucc ami kimaszkolja a szembe jovot a paszmajabol valahogy.
Van letjogosultsaga amint a fenti vitabol latszik. Kotelezove tennem a biciklisek szamara.
Ha van penze draga bicajra, legyen penze a biztonsagi cuccokra is. Vagy bicajozzon vilagosban. Ez magas labda, de pont leszarom.A kozuti kozlekedes az minden resztvevo szamara kotelezo szabalyokat kell szabjon.
Legyen az biciklis/motoros/rolleres/szamarkordes/stb...[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
veterán
válasz eattila #45579 üzenetére
Itt is végre dér, jég, minden vacak. Kimentem a közeli erdőbe, ott meg semmi nem volt :-O
Párat azért kattintottam, nem estem bele a tóba és elmormoltam egy sátánista átkot a fix50essel példálózók ellen. Mindjárt megnézem mi volt, de oda napfelkeltekor/lementekor kellene visszamennem,
-
npera
addikt
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #45616 üzenetére
nemtom, nalunk van egy csomo felmaraton futo a cegnel, azok meg ott edzenek
jarnak szerte az orszagban versenyekre, de meg kulfoldre is
dobogos helyet szokott elerni -most mar- a senior kategoriaban az egyik ember, regebben volt amikor a Vasas, meg a akarmi masik sportegyesulet futojat is megelozte a 21km-n, szoval mondhatni jo tempot tud
de osztol tavaszig nem utcan edz a serules veszely miatt
en is amikor jartam a terembe telen sokkal tobben futottak a padokon rendes sportcuccokban
akkor alig volt szabad futogep, pedig 10-12db volt egymas mellett, tavasztol-oszig meg a fele ures volt kb barmikor
ez hogyan lehet?nekem csak az a furcsa, hogy a bringasoknak vhogy jan01-tol dec31-g van vmi megmagyarazasuk, hogy most miertis vakit, maskor meg miert nem vilagit sehogy
az hogy egy normalis lampaval vilagit nem vakitva, az vhogy qrvara nem akar mukodni nekik, hiaba is vezet egy reszukes nem erdekel, hogy 16:30-g hol mit csinal vagy mit nem csinal
az nem jogositja fel arra, hogy amikor edz vagy csak kozlekedik az akarhonnan az akarhova szandekosan vakitson a lampajaval
ennyi erovel majd en is tavfennyel jarok mindenhol, mert csakezekkel a bringasokkal mindig csak a baj van
vagy nincs lampaja
vagy van, de nincs bekapcsolva
vagy van, de csak ugy vilagit, hogy... sehogy
vagy van es vilagit is, de vakit
vagy van es vilagit, es jol is van beallitva
szoval van az 5 lehetosegbol 4, ami nem jo, es vhogy azt 4-t azt ugy, de ugy tudjak csuklobol csinalni, mintha muszaj lenne
piroslampat meg zebrat meg rohadtul nem akarjakm ismernies ha szolsz neki, meg nagyobb a pofaja, ahelyett hogy lapitana, ha mar egy f.sz
olyanok, mint a taxisok is
abban is van nehany normalis, de nagytobbseg egy gyoker azok kozott istöbb drón kell ;P
-
Bujdy81
aktív tag
válasz hobizoli #45611 üzenetére
Tudod, hogy a maraton/ultra/terepultra futok miért a teremben edzenek szezonon kívül? Azért, mert NEM ott edzenek. Vagyis, bőven nem mind. Én a héten kétszer voltam futni éjjel. Hogy miért? Mert van életem, dolgozom, családozok, mikor a családi alszik, elmegyek futni.
Az az eltérés, hogy a futónak nem kell nagyon erős lámpa, mert 3 lépés a fékút. Felveszek egy kukásmellényt/fényvisszaverő széldzsekit és lehet veretni. Az autos örül, mert nem vakítom el a lámpámmal (ami elém világít 3-4 méterrel), de közben látja a bazi nagy dzsekit is. Keróval ugyanaz nem tud működni a más tempó miatt.
Amikor 16:30-kor megy le a Nap, akkor nem tudsz munka után nem sötétben edzeni...
-
Bujdy81
aktív tag
A konfliktusok jelentős részét itt (is) a silány infrastruktúra adja.
Pl. a Pákozd-Dinnyés közötti szakasz (amit arcátlanul a Velence-tó körüli kerékpár kör /direkt nem hívják kerékpárútnak!/ része) olyan szinten leromlott, hogy a jobb szélétől 80-100 centire tudok csak menni. Ami már majdnem a sáv közepe. Tehát ha két irányú a kerékpáros forgalom, akkor már EGY autó sem fér el biztonságosan az úton. Egy 2x1 sávos úton...Erre jön még nyáron a sok kiránduló, plusz a sóher falusiak, akik nem kerülnek 2 km-t, hogy ne ezen a szar úton kelljen menniük és kódolt a konfliktus…
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #45608 üzenetére
eleve nem ertem miert kell orszagutiskodni ejszaka
elhiszem, hogy nappal nagyon termeli a GDP-t, de a maratonfutok miert teremben edzenek a szezonon kivul?
van nalunk par futomanias, de ok ilyenkor nem a szabadban edzenek +2 fokban, hanem alapoznak
pedig o is futkoraszhatna lathatosagi mellenyben a jardan, meg LED bigyokkal karacsonyfanak feldiszitve orszaguton, de vmiert megsem ezt teszi
amugy ha a lampa szembe vilagit, akkor hogyan latja meg vele az uttesten a kikerulendo uthibakat, csatorna lefolyokat meg aknafadoket?
ami tegnap este szembe vilagitott, annak sem volt lofuttyosnyi fenycsovaja sem az uttesten, a lampa a kormany tetejen kajakra ~vizszintesen voltvannak edzotermek eleg sok helyen, ahol megtehetne
es legalabbis annak, akinek futja egy normalisabb, Leslie approved orszaguti cangara is, ha mar sportolaskent csinalja, annak apropenz lenne a havi korlatlan berlet is oda
aztan ha belecsokol egy aszfaltgorcsbe az elso kerek, tobbe kerul a kerek javitasa, mint a 2 havi berlete oda
ha el is esik benne, akkor meg folegtöbb drón kell ;P
-
zetor2000
őstag
válasz blueboi69 #45600 üzenetére
Most néztem, 110 nm 159miller. Bp., 11. Ker. 95 nm lakás, 25nm erkély, ennek ugye a felétvszokták alapterülethez számolni. Garázs nincs, de tégla. És ez veretős haszonnal, persze, mert 5 vagy 6 lakás van a házban.
Az a 80-90m szerintem alsó hang, de ne legyen igazam.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz hobizoli #45559 üzenetére
Gondolom, sok ezer km éjszakai kerékpározás tapasztalatait összegezted.
Ahol blueboj lakik, ott kb. pont 10 m/s-kel szoktam menni. Mivel a féktávom ennél a tempónál szintén van vagy 10-15 méter, így also hangon 20-25 métert be kell tudni világítani a lámpának, hogy biztonságban érezhessem magamat.
Tehát NEM elég a 8-10 méter. Hogy van-e olyan kerékpáros lámpa, ami tud olyan fényt csinálni, hogy biztonságos legyen ÉS ne vakítsa a szembeövőt, nem tudom. Amit viszont - veled ellentétben - fixen tudok, hogy a legtöbb országútis kerékpáros (nem a CM-en tekerő kézműves sörös fixis!) vezet autót is. És tudja, hogy mi az ami kibaszás az autósokkal és azt is tudja, hogy amikor keróz, akkor ő a kisebb/gyengébb, szóval nagy részük nem provokálja direkt a forgalom többi résztvevőjét, maximum figyelmetlenségből!
(magánvélemény: mivel nekem rossz a szemem, nekem még több fény kell, ezért sem tekerek éjjel, tény, hogy én megtehetem, hogy görgőzök a kis kondi szobámban, ezt nem mindenki teheti meg).
-
WiZARD
addikt
válasz blueboi69 #45600 üzenetére
Jó kérdés, amennyi kell... 10-20(-30)m talán még nem gáz arányaiban se, illetve visszafizetni sem.
Ma beszéltünk kivitelezővel, fűtéskész házra 360k/nm körüli árat mondott, ha emeletes, akkor a második szint kb fele annyi. De igen, az befejezve, burkolva, mindennel valószínűleg inkább 450-500.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
npera
addikt
válasz hobizoli #45559 üzenetére
Én egy 900 lumenes lámpát használok sötétben. Úgy állítom be, hogy kábé 5-8 méterre elém világítson. Egy gumis felfogatása van, gödörbe hajtva igazítani kell rajta. Mivel körkörösen világít, így valamennyire vakít. De nem felfelé állítom, hogy durván vakítson.
Eddig még nem láttam olyan lámpát bringára, aminek autóhoz hasonló fénykávája van és szintszabályozóval lehet a kormányra rögzíteni. És a modern ledes autók is szénné vakítanak, pedig azokon aztán elvileg mindenféle csoda szintszabályozás van.
Nem minden bringás szabályszegő kamikáze, van egy részük aki szabálykövető. És elég sokan autóznak is, amikor nem éppen bringán ülnek.
-
npera
addikt
válasz Bujdy81 #45502 üzenetére
Itt a nyugati parton van nagyon sok kerékpáros út, én többnyire azon közlekedem, ha valahova bringázom.
Ha edzeni megyek, akkor viszont tipikusan már nem elég a bringaút, mert annyira ráz tempót menve. A vicc az, hogy a melóba menő bringaút még 50-el is teljesen jó. De amerre edzeni járok ott nincs is út vagy tipikusan olyan, hogy mész rajta 500 métert és hirtelen vége és mehetsz fel az országútra.
Én csak nappal edzek az országútival és az út szélén haladok. Ha olyan tiszta az út és nincs kátyú, akkor hajlandó vagyok az út szélét jelző fehér szaggatott vonal és a padka közötti 20 centis sávon is haladni. Ismerek olyan szakaszokat, ahol simán lehetséges.
De ha rosszabb a padka, akkor a fehér vonaltól (az út szélén, nem a középső) kábé 10-15 centire megyek.
A helyi autósok kétségbeejtően silány sofőrök. Van, amikor simán elhúz mellettem úgy, hogy a tükör és a karom között van mondjuk 15-20 centi. 70-el vagy többel. Van, amikor az utolsó pillanatban rájön, hogy a szembejövő miatt nem fog elférni és az utolsó pillanatban satuz mellettem, aztán visszaváltás nélkül próbál négyesből kigyorsítani 25-30-ról.
Van, amikor simán szembeelőz kábé 120-al és leszorít az útról.
Ettől függetlenül lehet haladni. Van ismerősöm, akit egy idős tata csoportostul letarolt egy régi 740-es Volvóval és elhajtott. Sosem lett meg az illető, páran úgy lesérültek, hogy sosem tudtak többet tekerni. Mondjuk egyik sem halt meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Telekom mobilszolgáltatások
- BMW topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vírusirtó topic
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest