-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
chrisnagy13
senior tag
válasz Dorian #88848 üzenetére
Én nem tudom milyen zenéket hallgatsz, vagy hol találkozol te manapság rossz felvétellel. Viszont a loudness war valós probléma, ahol pont a hangosság számít. Ki van préselve a dinamika a zenéből, sőt 16biten a térinformációból is vágnak. Úgyhogy pont nem mindegy, hogy CD vagy Studio mastert hallgatsz.
-
Sinesol
veterán
válasz chrisnagy13 #88851 üzenetére
Már a 16 bit dinamikatartományát is nehéz teljesen kihasználni, egyáltalában 20 bit az a max dinamikatartomány, amire a legjobb elektronikák képesek. A 16 bit 96dB-es dinamikatartományt jelent, ha ehhez hozzáadod a 30dB-es háttérzajt, akkor ez azt jelenti , hogy 126dB-es hangerőn kellene hallgatnod egy jó minőségű 16 bites felvételt, hogy kihasználd a lehetőségeit. Ha loudnesses a zene, akkor meg nem kell 16 bit sem.
[ Szerkesztve ]
-
btraven
őstag
válasz chrisnagy13 #88851 üzenetére
Ne hagyd magad
16*44100 az sose lesz annyi mint 24*192000[ Szerkesztve ]
-
niof
addikt
válasz Cathfaern #88849 üzenetére
Igen, de nem csupán jó rendszer szükséges, hanem rá való érzékenység is. Vannak, akik egyszerűen nem is "fogékonyak" ezekre. Nekem van olyan ismerősöm, aki tök vidáman elvan egy 5000 Ft-os fejhallgatóval, meg az ingyenes Spotify-al, és teljesen elégedett vele. A mázlista!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz btraven #88853 üzenetére
Inkább olvasgassatok egy kis szakmát, ha nagyon unatkoztok, mielőtt megpróbáljátok a nagyérdeműnek megmagyarázni azt, amiről úgy gondoljátok, hogy tudjátok, pedig nem. Elég korrekt oktatóanyagok vannak az alábbi oldalakon. Hosszú, száraz, de ha átrágod magad rajta, nem fogsz többet butaságokat állítani.
[link]Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
chrisnagy13
senior tag
válasz Sinesol #88852 üzenetére
Ha csökkented a bitmélységet a zajt közelebb hozod a hallható tartományhoz. Ha a végén még szét is kompresszálod még jobban elő fog jönni a zaj. Nyilván ezeknek a mértéke nem mindegy, de létezik SACD is, ahol pont kitolják a dinamikatartományt a normál CD-hez képest.
(Mondjuk egy szakmabeli idetévedhetne, hogy jól gondolom e. )
Mindenesetre én jóval tisztábbnak, levegősebbnek hallom az összes 24-bites albumomat, a normál CD-hez képest.
-
4ndre
csendes tag
A foobar abx teszttel (egy másik topikban kaptam az ötletet) kiderítettem, hogy félúton vagyok az ismerősöd meg a vájtfülűek között. Stabilan _nem_ hallom a különbséget a 44.1 khz és a felette lévő mintavételek között és _majdnem_ stabilan hallom a különbséget az mp3 és a FLAC között.
Ez a "majdnem" volt az egyik legnagyobb felfedezés amit eddig tettem: Az első 3-4 próbánál stabilan jó az eredmény, majd utána érzésre is, meg a log szerint is inkább csak találgatok.
Ez számomra azt jelenti, hogy ha már kicsit is fárad a fülem, akkor tökmindegy a formátum, csak a zenét szeressem. -
lanszelot
addikt
Hello,
Nekem nem működött a Topping DX3 Pro Androiddal.
Most volt időm letesztelni az új kábellel.
Igen, működik Androiddal.Tehát a gyári kábel volt hibás.
Fura hogy pc alatt viszont semmi gondot nem okozott, több pc vel, és laptoppal próbáltam, minden mással pedig egyáltalán nem működött. Se Android telefon, se Android box, se RPi. -
niof
addikt
Ennyi. Az a lényeg, hogy a sok-sok "hifizés" közben az ember ne felejtsen el zenét hallgatni, és élvezni, amit szeret! Más gyakorlatilag sokkal kevésbé rúg labdába. Én mondjuk úgy vagyok a fenti témával, hogy képes vagyok meghallani a különbséget, ha akarom, de egy ideje már nem fárasztom magam ezzel, felesleges. Simán elég számomra a CD minősége, csak legyen az jól elkészítve (loudness war)! Mondjuk a rosszul kódolt mp3 azonnal kibukik nálam, de kis gyakorlással egy egyszerű rendszerben is bárkinek baromi könnyű azt kiszúrni, a jellegzetes hibák/hiányosságok miatt. Mondjuk egy kiválóan, odafigyeléssel elkészített mp3 és egy szabvány 16bit/44.1kHz CD lemez közt nem biztos, hogy könnyű észrevenni a különbséget, mert marginális.
Az én elvárásom, hogy hozzanak a berendezéseim egy általam elvárt színvonalat, lehetőleg ne színezzenek semerre (valószínűleg ezt a legnehezebb megtalálni "olcsón"), és legyen mondjuk a fejhallgató erősítőben kellő kraft, hogy ki tudja szolgálni a fejeseimet. Nem mondom azt, hogy a jelenlegi addig megmarad, ameddig tönkre nem megy, de elég nagy rá az esély, hogy mostanában nem cserélem le.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Tulku
veterán
Én mostanság egy ismerős elég komoly rendszerén elég érzékeny hangfallal és kis erősítő teljesítménnyel hallgattam szimultán CD-t és LP-t és - elismerve hogy biztosan mérési eredmények téged igazolnak - egyáltalán nem a CD dinamika fölényét hozta ki a meghallgatás (azonos felvételekről volt szó, azonos hangerőnél, azonos pozícióval).
Persze - mint írtam is - nem a mérési eredményekkel akarok vitázni, csak saját tapasztalatom írtam le... -
niof
addikt
Én nem arra akartam terelni, hogy a CD esetleg jobb lenne, még ha így is hangzott, csak hogy igen sokan a hájrez térnyerése ellenére igenis az LP-t választják. És akár össze is lehet kötni a másik hozzászólásommal, a loudess war-al. Mert azért az PL-nél, főként a régieknél, valószínűleg nincs jelen, és ezért azok, ha esetleg halkabbak is, de jobban szólnak. Régen volt pár LP-m, persze elektronikus zenék (Emmanuel Top, Josh Wink, Plastikman), de azok is jobban szóltak, mint a CD-k.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
contaxg
veterán
sokan a hájrez térnyerése ellenére igenis az LP-t választják
Node a hájrez kvantált az LP meg nem. Csak sokkal drágább LP alapon jó hangot elérni szerintem.
[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
Dorian
félisten
Az LP max dinamikatartománya 60-65 dB, a CD-é 90. Viszont ez tök mindegy, eleve nem létezik 60dB-nél dinamikusabb hanganyag, de inkább 30-40dB a jellemző, tehát az LP-é is elég, a CD-é pedig bőven sokkal több, mint szükséges. Másrészt 60 dB-nél dinamikusabb anyagokat nem véletlenül nem készítenek, ez az átlag 40dB zajszint mellett 100dB-es csúcsokat jelent, ami már bőven igen hangos.
Az igaz, hogy azért szeretik mert sajátos színezése van a digitális anyagokhoz képest, nem azért mert a minősége jobb.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
contaxg
veterán
Szerintem hagyd a fenébe... nekem is van több mint ezer fekete korongom és gyakorlatilag csak pórfogók. Érdekes módon a gyermekem nem engedi elpasszolni!!
#88866 Dorian
A szar analóg valóban színez, De ez igaz a digitálisra is. A digitális cuccokban drága összehozni a flow-t, amitől az LP jó. Konkrétan a párom préselési hibás Jugoton Queen lemeze jobb swung-ot ad a Well Tempered lemezjátszómmal, mint az Auralic félmilliós hálózati lejátszója Tidalól.[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
Cathfaern
nagyúr
Biztos egyformán volt masterelve a kettő? Mert szokás, hogy CD-re (amit a "tömeg" vesz) betolnak némi loudnesst, LP-re meg nem.
Ha azt írtad volna, hogy nem volt különbség dinamikában, akkor nem kérdezném, de ha jól értem az LP javára hallottatok dinamikai különbséget. Viszont figyelembe véve hogy fizikai paraméterileg az a rosszabb, legfeljebb az jöhetett volna ki, hogy egyforma a kettő. Feltéve hogy tényleg 100% ugyanaz az alapanyag. -
Tulku
veterán
válasz Ear001 #88868 üzenetére
LP-n mindig kissé feljebb csavartuk a potit...egy 2w-os 2A3 erőlködő volt egyébként az erősítésért felelős...
Értem a kérdést, és alapesetben számtalanszor kell vkit leállítanom a folyamatos hangosításról, de ebben az esetben úgy érzem sikerült megtalálnom az egyenlő általános "hangosságot" mindkét anyag esetében...De persze azt hozzá kell tennem, hogy nem a dinamika eltérés volt a legnagyobb eltérés...hanem a hallgathatóság...
Cathfaerm: Ezek elég jó tesztlemezek mindkét esetben..ismert származással
-
:AMF:
senior tag
válasz HUNNIA1920 #88714 üzenetére
Mik a tapasztalatok az új kábellel?
-
bajnokpityu
félisten
pc, és vele egyenértékű streamerek (auralic japán márkák) esetén elhiszem, h durva a difi a folyamatosságban, de miuta Lumin van otthon, sose vettem elő a lemezjátszót.
nekem a dinamikaarány nem tünt fel anno, inkább a simasága az LPnek, de a jobb streamerek már jelentősen csökkentették a különbséget.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Ear001
addikt
Nem igazán a mindig feltekerjük dologra kérdeztem rá, hanem tényleg arra, hogy sikerült. Nekem nem szokott összejönni akár műszerrel, mérőjellel, akár ilyen olyan trükkel, vagy netán csak úgy fülre a lemezjátszó meg a digitális lánc általában tök más dinamikus viselkedése, az eltérő jelszintek, a más felharmonikusok stb. miatt.
-
Tulku
veterán
válasz Ear001 #88873 üzenetére
Teljesen egyetértek azzal, hogy másképp viselkedik és azt is leszögezem, hogy egy általam azonosnak ítélt hangosságról beszéltem, de szerintem - ha volt eltérés, mert erre következtetek mondnandód alapján - nem az volt a meghatározó tényező...
Persze nem írtam, hogy az LP dinamikusabbnak hatott, csak azt, hogy a CD nem tűnt semmivel sem dinamikusabbnak...az LP viszont sokkal simábbnak....minden hangerőn....ez van...
Streamarrel még rosszabb ahelyzet, ott viszont kisebb a difi CD-streamer összehasonlításban (Naim vs Innous Zenith) inkább azt mondanám, hogy másképp adják elő a mondandót....persze ebben a Lampizátor is ludas lehet -
niof
addikt
válasz Polllen #88865 üzenetére
Hát igen, megint vissza lehet kanyarodni oda, hogy a kiadótól függ, hogy mennyire mentek bele a loudness war-ba, és milyen minőségben adták ki a felvételt. Szerencsére amiket én hallgatok, azokra ez kevésbé jellemző. De persze vannak ilyenek is bőven, sajnos. Bár, azért találkozni manapság ismét olyan kiadványokkal, ahol újra kezd az trend lenni, hogy jól szóljon, ne "csak" hangosan.
#88866 Dorian
Így van, ez nem is volt kérdés. Mondjuk én abból a szempontból szerencsés vagyok, hogy csendes környéken lakom, és ha a szomszéd nem nyírja épp a füvet, akkor nem nagyon van zavaró tényező.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz chrisnagy13 #88876 üzenetére
Végfelhasználói szempontból ez nem releváns, mivel nem azt hallgatod. Ha meg konkrétan a vágott lemezekre gondolsz, valóban jobbak valamivel, mint a nyomott társaik, de azért olyan sokkal nem. Cserébe a vágott lemezek hamarabb elhasználódnak.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
chrisnagy13
senior tag
Olyan szempontból az, hogy az anyagot csak maga az LP limitálja. Míg a CD-nél 24bitről 16bitre kvantálnak, zajt adnak hozzá, hogy elnyomják a torzítást, a hangerő miatt a dinamika kisebb, elég megnézni egy -0,1db-ig passzírozott CD hullámformát, ami gyakorlatilag egy tömb peekek nélkül.
Nem véletlen, hogy sokan jobbnak, sőt dinamikusabbnak hallják az LP-t. És hiába jobb a CD technikailag, ha a rá került anyagok végfelhasználói szempontból pont nem jobbak.
-
bkercso
nagyúr
válasz chrisnagy13 #88878 üzenetére
Szerintem meg a CD-formátum limitjénél jobban limitál még sok drága DAC is a "digital glare" miatt.
Gyenge sejtésem (hatalmas tapasztalat hiányában), hogy ez a kérdés is hasonló a félvezető vs. elektroncső szókaratéhoz: mindegyikkel nagyjából ugyan azt a minőséget el lehet érni, de a "hagyományos" beidegződések mentén tervezve sokszor a cső nyer.Azért gondolom ezt, mert néha olvasni olyan véleményt digitális forrásról, hogy nagyon hasonlóan, analógosan szólt lemezjátszóval összevetve. Illetve tapasztaltam, hogy biz. bevett tervezési módokat felrúgva nagyot simul egy DAC hangja. (A NOS is errefelé mutat, ahogyan írják többen.)
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
niof
addikt
válasz chrisnagy13 #88878 üzenetére
Hát, ebbe a kvantálásba, meg a A/D D/A konverzióba ilyen szinten nem ástam bele magam, mert nem annyira nem érint. Mikor Reaper-ben szerkesztgetek, ott elég alacsony jellel dolgozok (-18-12dBFS), és a hangerőbeállításnál -4-5dBFS-nél nem engedem feljebb, hogy a DAC ne legyen koppra kivezérelve, inkább többet erősítek.
#88879 bkercso
Szerintem ez a csöves/félvezetős téma a régi erősítők miatt jön elő mindig, pontosabban a torzításuk miatt (páros felharmonikusok, a félvezetősök páratlanjaival szemben, amit a fül kellemetlenebbnek hall, előbbit meg kellemesebbnek).Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
bkercso
nagyúr
Nem csak. Csövesben nagyobb a fesz. és kisebbaz áram. Ezért fóliakondival csatolnak, nem elkóval. Emellett a huzalozáson is kisebb bajt okoznak a hibaáramok (amikor azonos vezetéken húzol különböző áramokat a GND-n). Elektromágneses indukció útján történő áthallás is kisebb. Mindezek sok nagyságrenddel.
Félvezetőnél nagyon össze kell kapnod magad, ha jó erősítőt akarsz tervezni. Csővel egy közepesen jó terv sokkal "látványosabb".[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
4ndre
csendes tag
válasz bkercso #88881 üzenetére
És a termikus torzítás is a hallható tartományon kívülre esik a csövesek esetén. Valamint kisebb a nyilthurkú erősítésük, kevesebb NFB kell, amit megint sok mágus a gonosz eszközének tekint.
Eddig hány szempontot is soroltunk fel? És ebből hány mond ellent egymásnak, ha meg akarsz a tervezésnél felelni nekik? -
bkercso
nagyúr
Én nem nagyon látok ellentmondásokat, inkább csak nyitott kérdéseket. Szóval kicsit pontosabban mutass rá kérlek, ha te látsz!
Az NFB tapasztalatom szerint akkor rossz hallható szinten, ha rossz minőségű a táp.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
4ndre
csendes tag
válasz bkercso #88885 üzenetére
A csöveseknél kisebbek az általad (a cikkeidben is) leírt, a parazita áramok által keltett problémák amik a félvezetősökben erősebben jelen vannak - ez áll szemben az NFB-vel a mérésre tökéletesre belőhető félvezetősökkel.
THD, sávszélesség, TIM, minden tökéletes. Ha megfogod a globális NFB okozta gerjedékenységet, akkor minden mérhetőben jobb a félvezetős a kimenetén. Belül persze más a helyzet, Sipos Gyula annó a visszacsatolási ponton méregetett és talált érdekes túllövéseket, amik a kimenetre már eltüntek, de belül a számolásai szerint túlvezérelték a bemeneti differősítőt.
Szóval marha komplex ez és minden irányban választanod kell melyik ujjadba harapj. Én maradok az egyre jobb félvezetősöknél, de nagyon piszkál, hogy kellene valami csöves is. Csak egy kicsit, hátha megtérek végleg. -
bkercso
nagyúr
-
bkercso
nagyúr
Csakhogy mi miatt, ugye? Mert belső túlvezérlődésről még nem hallottam. A bemenet vagy a kimenet felől kaphat tranzienst egy visszacsatolt erősítő, de, hogy magának okozzon ilyet, pláne egy modern chip, az számomra újdonság.
(Persze akkor, ha a stabilitással nincs gond.)
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
btraven
őstag
-
bkercso
nagyúr
válasz btraven #88891 üzenetére
A szűrők a karakterisztikájuk szerint elnyomják a töréspont fölötti frekvenciákat. vagyis átengednek mindent, csak valamit kevésbé.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Köszi! A TIM tiszta, de a mai erősítőknek már nem nyűgje. 30 éve valóban téma volt, mert kicsi olt a slew rate.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
HUNNIA1920
őstag
Egyelőre élvezem, amit a szimmetrikus kábel nyújt, nem hasonlítottam még össze más kábellel. A Fiio DAP 4.4mm-es kimenetén igen sokat ad a HE400S, meg is lepődtem. Talán a legjobb hangot így adja, amivel idáig hallottam.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
Mexbacsi
tag
Sziasztok!
Létezik vagy ismertek olyan DAC-ot, aminek az USB bemenete mellett van még rca vagy hasonló bemenete? Illetve, lehet váltogatni a bemenetek között és külön hangeroszabalyzoval vannak ellatva? Az sem volna hátrány ha lenne benne fejhallgató erősítő is szintén külön hangeroszabalyzoval.
-
Ear001
addikt
válasz Mexbacsi #88896 üzenetére
Kicsit pontosítani kéne A DAC-ok RCA bementén digiális, S/PDIF jelet várnak. Ilyen szinte minden DAC-on van. Ha te analóg jelet szeretnél beküldeni, akkor neked eősítő kell, attól függően, hogy mi jön a láncban utána előerősítő, vagy komplett erősítő DAC modullal és fejhallgató erősítővel.
-
Mexbacsi
tag
Lemezjátszó lenne rákötve meg egy PC. Plusz ugye a fejhallgató. Mindegyiknek szeretném ha volna lehetőségem külön külön állítani a hangerejét.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5