-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#75912448
törölt tag
Miért lenne bonyolult, felírod az általad kapott eredményeket, majd a távirányítóval 3 perc alatt bepötyögöd. Ha tetszett a Sony kalibrációja, akkor pedig meghagyod. Egyébként a Sony saját bemérést is több szempont alapján kell többször elvégezni, egy nem elég. De ezzel ráérsz később foglalkozni, vagy utánaolvasni, kérdezni

-
#75912448
törölt tag
válasz
Ed Parker
#48791
üzenetére
ŐŐŐ, nekem is, akkor már hárman vagyunk
Egyébként azért, mert eleve semmi szükségem az EQ-ra, így olyan bemérésre sem, amihez a gyárilag mellékelt mikrofont kicsomagolnám. Teljesen más tészta egy 40 milliós rendszer, amit eleve mérnökök telepítenek szigorú szabványok szerint. A 100-200k-s erősítők esetében van ellenérzésem. Azt nem vitatom, hogy akusztikailag kissé elcseszett helyiségben javíthat, de ronthat is.(#48792) krx21
Mindenképp csináld meg az önbemérést, mert előfordulhat, hogy jobban tetszik az általa kapott végeredmény. Valószínűleg a Hz-eket és távolságokat némileg korrigálni kell, de a Din EQ bejöhet neked. Sokan a loudness-t is szeretik
Adj esélyt mindkét módszernek, ez a lényeg.(#48795) Dorian
Szerencsés esetben hangnyomásmérővel illene csinálni, ha lehetséges kölcsön kérni.
-
Dorian
félisten
Nekem pedig jól működik a beépített mikrofonos kalibráció. Nyilván egy totál szétcseszett akusztikájú helységben mérhet hülyeségeket, de normál körülmények közt a telefonos hangnyomásmérővel semmi esélyed a mikrofon + soksávos EQ beállításokkal szemben.
-
krx21
nagyúr
Még egy kérdés! A Szoba parkettázva van, de sok helyen szőnyeg van... A Subok alatt most sima parketta...
Nem lenne jobb az alá is szőnyeget tenni? (lefele van a reflexcső)Az erősítőn nem csináltam semmilyen mikrofonos kalibrálást még... Nem is bízok benne annyira...
-
Ed Parker
nagyúr
ebben egyet is értünk,én nem is a mozis képességeit vitatom,sokkal inkább az audio részét.
attól hogy kapott két xlr kimenetet,még nem jelent semmit,lehet hogy nem is szimmetrikus.van e mögötte olyan táp,elektronika,fejlesztés?
(#48790) regger:nekem is kézzel van beállítva

-
#75912448
törölt tag
Látom szerkesztetted, így világosabb. Először mindenképpen EQ nélkül próbálnám, saját kezű beállítással, majd utána jöhet a Sony bemérése. Ha jól emlékszem xtremetuning is sk állítja be a saját és mások rendszerét, lehet ketten vagyunk vele, vagy rosszul emlékszem

A vágási pontokat valóban utána kell állítani, ha magától nem 80 hertzre tette.
Ha magától nem a hangsugárzó képességeinek megfelelő értékre mérte, azt jelenti rosszul mér. Többnyire rossz akusztika miatt szoktunk egész elképesztő számokat kapni. Ugyanígy elqrja a D EQ-t is, de abba már nem nyúlhatsz bele, ezért nem is használnám belépő-közép rendszereken. Legalábbis egyből.
-
BBéci
legenda
válasz
Ed Parker
#48783
üzenetére
A médialejátszók ára 10000 forint környékén indul, a középkategória valahol 40000-től. Azokhoz képest az 1000 eurós Popi simán a felső véglet. Jó, nem Kaleidescape, de képben már az A-400 is simán high-end, ezt ki merem jelenteni. Haverom SIM2 C3X Lumis 3D-S vetítővel, 1,5 milliós Stewart vászonnal nézi a képét és el van tőle ájulva. Előtte volt másfél évig CineMastere és. próbáltunk nála OPPO-kat is.
-
BBéci
legenda
válasz
#75912448
#48786
üzenetére
Mit csinál kézzel? Beállítja a csatornánként 5-10 sávos parametrikus ekvalizátort?

Nem a távolságokról és a szintekről beszélek. A vágási pontokat valóban utána kell állítani, ha magától nem 80 hertzre tette.
A Sony 1040-ben is van EQ.Nem tetszett különösebben a Pioneer SC-LX76 hangja, ám a Professional MCACC végigfuttatása után kisimultak a ráncaim, annyival jobban szólt a rendszer.
-
#75912448
törölt tag
Az picit más rendszer, mint a középkategóriás erősítők bemérő rendszere, amit ráadásul általában tönkre vág a helyiség akusztikája, ebből fakadóan egész hülye értékek szoktak kijönni. Miután megcsinálta kézzel, egész nyugodtan el lehet végezni az önbemérést is, és lehet dönteni melyik a jobb

(#48784)
OK, esetedben ott kell.
-
BBéci
legenda
válasz
#75912448
#48782
üzenetére
A Házimozi Stúdió (régi) bemutatótermét hangmérnök tervezte, akusztikailag többet tenni nem lehetett, mégis a nagy Audyssey doboz (most nem jut eszembe a típusa) és a JBL Synthesis SDEC processzora, valamint installáló és bemérő rendszere nagyságrendekkel javította a hangzást. Utóbbi 7 db mikrofonnal végzi a mérést és csak a disztribútorok kapnak belőle.
Szóval én nem mernék olyat kijelenteni,hogy bárhol felesleges az önbemérő EQ használata.(#48784) krx21
Igen, mindet 80-ra és pont! Két szubláda esetén ez különösen fontos, olvasgasd a THX ajánlásait!
Többször leírtam, hogy a JBL Synthesis Array 1400 frontokat, 35 centis mélysugárzójuk ellenére, szintén 80 Hz-re állította az előbb említett professzionális bemérő szerkezet. -
krx21
nagyúr
80Hz-re a kicsit és a nagyot is??? A kicsinél a default a 120Hz... A nagynál melyben van oldalsó 20cm-es az tudna szerintem 60Hz körül is...
Voltam a KácsaAudió-nál, vettem audioquest cinnamon hdmi kábeleket, mondtam hogy jönnek Neked egy havi fizetéssel, mert sokat emlegeted őket és a kábeleiket...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
(#48782) regger: A Sony S790 blu ray lejátszón állítottam valami és most kiírja rendesen DTS, Dolby Digital stb...
-
#75912448
törölt tag
HTPC, médialejátszó vagy BD player mindig bitstream legyen, vagy RAW, passthrough stb, ilyenkor az erősítő végzi a dekódolást és még amit kell. Nehezen tudom elképzelni, hogy az erősítő ne tudjon vágni. Alapesetben bemérésre sincs szükség, legalábbis ha rendezett az akusztika
Leméred szépen a távolságokat, smallra teszed az összes sugárzót. Aluláteresztő szűrőt 120Hz-re állítod, hangsugárzókat első körben 80Hz-en vágod, majd a frontok esetében meghallgatod, hogy lemehetsz-e 70 ill 60-ig.A hangnyomásmérést pedig egy telefonra letöltött alkalmazással is el tudod végezni, egész pontosan. Erről bővebben is olvashatsz ebben a topikban is.
Egyébként bitstream esetén Dolby Digital, DTS stb-t kéne, hogy kiírjon. Ha a BD-n LPCM hangsáv található, akkor lehet multichannel PCM, vagy ha nem az erősítő, hanem pl egy HTPC dekódol az erősítő helyett.
-
BBéci
legenda
Kettővel előtted találsz egy linket, amit érdemes elolvasnod, mert nem vagy tisztában a filmhangok fajtáival.
Feltétlenül a Bitstream beállítást kell választanod! OFF a mixre.
80 Hz-re állíts minden vágást!(#48780) Ed Parker
Médialejátszók között a legmagasabb kategóriába tartozik, ezért talán nem olyan tragédia a high-end elnevezés. -
-
Toobee
veterán
-
Mikisys
őstag
válasz
#09634560
#48712
üzenetére
Nekem mindegy, hogy vonali, vagy Pre-Out a kimenete, csak analóg 6-csatornás legyen.
Csak előerősítő-dekóder kell, vagyis hangprcesszor, néhány analóg sztereó bemenettel és néhány S/P DIF digitális (KOAX) bemenettel.
Optikai bemenet nem kell, mert nem tudok mit rákötni, minden készülékem analóg, vagy S/P DIF (KOAX) csatlakozású.Mik a készülékek tipusai? - Ha említettél, írj tipust is.
Üdv!
-
krx21
nagyúr
Sziasztok!
Beüzemeltem a Sony STR-DN1040 erősítőt... Nyomtam rá egy firmware frissítést eltartott vagy 40 percig...
Amit észrevettem ,hogy a filmeknél már nem azt írja ki, hogy Dolby Digital 5.1 vagy DTS 5.1 hanem PCM 5.1 stb... Elvileg a PCM tömörítetlen tehát blu ray esetén ez a jobb... Jól tudom?
A blu-ray lejátszóban a Dolby Digital/DTS menüt, hogy mire állítsam be? Bitstream vagy Downmix PCM???
A másik a BD Audio MIX Setting: On vagy Off?Sajnos a SUB kimenetet nem lehet vágni az erősítőn, de ha a hangfalszettnél (wharfedale obsidian 600)
A hangszórókat small-ra teszem akkor automatikusan 120Hz-nél vág... Gondolom ez így jó is... (állítható!)
Arra gondoltam, hogy a frontot is small-ra teszem, mert akkor az is állítható lesz és olyan 70Hz körül vágom meg, mert amúgy is van a 2db Proson R10
Ez így jónak tűnik szerintetek? Várok ötleteket mit hogy állítsak be!Köszönöm a segítséget előre is...
-
M_AND_Ms
veterán
-
Valkűr
addikt
Itt egy link, írnak néhány hasznos infót...
-
ithomas
őstag
Én is így tudom.
(Bár annyira nem értek hozzá
)Maga a mag egy sima (veszteséges) DTS jelnek felel meg, ami a régi csak DTS-t tudó erősítőkkel való kompatibilitás miatt fontos.
A többi rész az gyakorlatilag a magra épülő redundancia, aminek segítségével már veszteségmentes tömörítést kapunk. -
BBéci
legenda
válasz
MasterMark
#48762
üzenetére
Olyan szerintem nem létezik, hogy kiveszed a magot (embeddedet) és a maradékot játszod le. A magra, aköré épül, nélküle csak kusza adathalmaz lenne.
-
MasterMark
titán
Koax spdifről van szó, de szerintem lényegtelen, hogy optikai vagy koax.
XBMC optikai/koax-ra van állítva.
Csak a DD és DTS kipipálva.Szinte biztos, hogy valamilyen rilízer turkálásról van szó, ezért volt az eredeti kérdésem, hogy lehetséges-e kivenni a TrueHD-ba embeddelt DD-t.
BBéci: Régebbi erősítőről van szó, csak sima Pro Logic-cal, ami meg ugye csak DD, vagy PCM forrásra érvényes.
Ha DD jelet kap az erősítő, akkor külön jelzi, hogy DD jel, kis logo világit, sztereonál is.
Ha sztereó, akkor a fősorban középen, a stereo, és pro logic lehetőségeket vált a surround mód.
Ha 5.1-es, akko stereo, és dolby d-t lehet váltani, azaz ilyenkor kétszer van kiírva a DD. -
"Nem láttam még olyan filmet, amin egyszerre jelen lett volna egy DTS-HD (amibő a DTS core van ugyebár, de nem összekeverendő a "sima" DTS-el!) és egy Dolby TrueHD."
Egy gyenge kivételt tudok: Feledés, US kiadású BD: DTS-HD MA az eredeti hangsáv + a külön filmzene Dolby TrueHD-ban.

-
FefeeX
veterán
"T.i. optikain már kikódolt LPCM hang megy, 2 vagy több csatornán, ott nincs BitStreaming."
plusz az utolsó linked is csak a HD hangról szólt, ez szerintem nem igaz a Core tömörített állományokra, tehát a DD illetve a DTS kódoltan megy tovább az erősítőbe, nem? (különben a médialejátszóban nem lenne benn a RAW beállítási lehetőség) -
#75912448
törölt tag
válasz
FefeeX
#48743
üzenetére
1mbps alatti TrueHD nem igazán van, vagy valami elcseszett release lehetett. Valóban előfordul gyári alacsonyabb bitrate is, de jellemzően 1400kbps körüli.
(#48745) BBéci
A gyári DTS és DTS-HD HR minden esetben constant, azaz CBR, előbbi 255>1509kbps, utóbbi jellemzően 2>6mbps. A DTS-HD MA már valóban variable, jellemzően 2>24,5mpbs.
(#48741) MasterMark
Valami beállítás hiba lesz. XBMC-ben ne legyen bepipálva a TrueHD képes erősítő fül, ahogy a DTS-HD sem, szimplán a Dolby Digital és DTS. Ebben az esetben ha nem valami mókolt fájlt nézel, TrueHD esetén 640kbps DD jelet kell kapj.
-
Peak
addikt
válasz
#09634560
#48751
üzenetére
Igazából annyira sok info van neten, hogy összegyűjteni linkeket is legalább 2 nap lenne.

De hogy valami példát irjak a tömörítési algoritmusokról.
Készits egy 800x800 pixeles csak 255ös byteértékű 24bites BMPt ( full fehér ).
Ha lemented BMPbe, akkor veszteségmentesen, akkor 1920054 bytot foglal, azaz 800 x 800 x 3 ( 24 bit = 3 byte ), plusz az 54bit a Metainformáció a fájlról.Ugyan az legmagasabb JPG tömörítéssel 8000 byteba kerül. VESZTESÉGES!
JPG legrosszabb minőségű tömörítéssel 4249 byteba. VESZTESÉGES!TIFF kontérerbe téve LZW tömörítéssel ( hasonló, mint a ZIP ) 2784 byteba belefér Metaadatokkal együtt, VESZTESÉGMENTESEN!
Tanulság: rohadtul nem a tömörítés vagy a hangformátum számit, hanem a benne levő NYERS adat, amit ki kéne nyerni belőle.
A veszteséges tömörítési algoritmusok a képek és hangok esetén úgy működnek, hogy a megadott sávszélesség értéket MAXIMÁLISAN kihasználva dolgozzanak CBR ( konstans bitrate ) esetén!
Tehát te megadhatsz 3000Mbps sávszélt is egy veszteséges algoritmusnak, mint mozgásteret, akkor 3000Mbps sávszélt fog megtölteni veszteséges adatokkal. Ez egyáltalán nem kizáró ok arra, hogy egy veszeségmentes algoritmus esetleg kisebb adatkódot állitson elő ugyan abból a forrásból.Remélem igy már érthető.
-
TCr
veterán
válasz
FefeeX
#48749
üzenetére
"Egy master sávból készül akkor egy DTS core 1,5 meg egy THD 1,0..."
Eleve ott hibázik a "feltevésed", hogy ugyanezen hangsávok nem szoktak egy lemezre rákerülni, hacsak nem valami kölcsönzős buhera release-ről beszélünk.
Nem láttam még olyan filmet, amin egyszerre jelen lett volna egy DTS-HD (amibő a DTS core van ugyebár, de nem összekeverendő a "sima" DTS-el!) és egy Dolby TrueHD.
-
#09634560
törölt tag
válasz
FefeeX
#48746
üzenetére
Ezen nincs mit csodálkozni: van olyan hogy egy film DTS változata kisebb mint egy másik film DD5.1 változata. Pl. az időutazó felesége ha adnák DTS-ben kissebb helyet foglalhat mint a csatahajó vagy a Vasember3 c. film DD5.1 változata.
Peak: küldhetsz nekem linkeket priviben is akár.. -
Peak
addikt
válasz
FefeeX
#48749
üzenetére
Ha egy kicsit utána olvasol a sima ZIP tömörités módjának, akkor rájösz magadtól is, hogy pl. nullák sorozatát, mint adatot is be lehet tömöriteni VESZTESÉGMENTESEN olyan picire, hogy meglepődnél.
Egyáltalán nem meglepő az dinamikus tömöritési módoknál az ugrálás. (mint MP3 esetén a VBR is ).
Egy picit böngéssz interneten, olvass, tanulj, és minden kérdésedre megkapod a választ!
-
FefeeX
veterán
-
Peak
addikt
válasz
MasterMark
#48739
üzenetére
Meg néne nézni az XBMC beállitását, hogy az optikai kimeneten ( szerintem ezt akartad irni az SPDIFfel ) milyen módon küldje ki a hangot, ugyanis ezt is lehet állitani, hogy oda miként keverje ki az adatot.
T.i. optikain már kikódolt LPCM hang megy, 2 vagy több csatornán, ott nincs BitStreaming.
Tehát a TrueHD hangot ha optikain küldted az erősítőbe, és az Stereoban szólaltatta meg, az azért volt, mert az XBMC alakitotta át 2 channel Stereo PCM streammé. -
FefeeX
veterán
Akkor megint nem nagyon értem a dolgot

A DTS 1536kbps-es veszteséges tömörítéssel, a TrueHD meg 1000 alatti is lehet veszteségmentesen? Ez kb azt jelentené, hogy egy BMP kép kisebb méretű lesz egy JPG-nél ugyanarról a képről, vagy hogy egy FLAC állomány kisebb méretű lesz, mint egy 320as mp3... Nem mondom, hogy nincs ilyen, csak kicsit ellentmond a józan észnek...
-
BBéci
legenda
válasz
MasterMark
#48741
üzenetére
Amint az előbb mondtam, az erősítők simán másképp kezelhetik a Dolby Digital és a DTS hangot. Tegyük fel, mindkettő sztereó, ám a DTS-t Pro Logic Movie formában osztja 6 csatornára, a Dolby Digitalt meghagyja sztereónak. Vagy éppen fordítva, ez beállítás függő.
(#48744) TCr
Pontosan így van. VBR, tehát a bitrátája változik, az a normális. A DTS core is felmehet néha 2,2 Mbps-re, máskor leesik 400 kbps-re. Átlagosan 1509 vagy 1536. A Popcorn A-400 szépen mutatja a hang pillanatnyi bitrátáját.
Ugyanez a helyzet a HD hangsávokkal, az is simán le szokott csökkenni 1000 alá, de gyakran eléri a 3-4000-es értéket. -
TCr
veterán
válasz
FefeeX
#48743
üzenetére
A TrueHD nem konténer, hanem egy veszteségmentesen tömörített többcsatornás audiokodek.
Hogy 1000 kbps alatti volt a tartalma, az csak annyi, hogy nincs kihasználva a max sávszél.
Ahogyan a legtöbb esetben ez így is van.Persze, hogy DD-t ír az erősítőd, ha DD 2.0 jelet kap, ez evidens.
-
FefeeX
veterán
válasz
MasterMark
#48741
üzenetére
Tudomásom szerint a TrueHD csak egy konténer, amiben akár sztereo hangsáv is lehet... Pl tegnap néztem Misfits-et amin alapból DD2.0 hangsáv volt, a Pioneer persze kiírta hogy DD
Valahol találkoztam 1000kbps alatti TrueHD hangsávval is, akkor tettem itt fel a kérdést, hogy is van ez...Arról nem is beszélve, hogy a rilízerek át szokták kódolni a hangsávot, ami eredményezhet furcsa dolgokat...
-
MasterMark
titán
Igen, de DTS-HD nél szól rendesen a core.
Onnan tudom, hogy a jelre is DD-t ír meg középen is. Ha csak sztereo DD akkor csak a jelnél jelzi a DD-t középen vagy stereo, vagy Pro Logic van ahogy mondtad.
Ellenben hallom, hogy csak sztereo.Másik True HD anyaggal még nem próbáltam, lehet csak ebben van valami beletúrkálva.
-
BBéci
legenda
válasz
MasterMark
#48737
üzenetére
Gyanítottam az első kérdésednél is, hogy valamit félreértesz. Miért kellene eltávolítani? Az nem is lehetséges, csak külön kinyerhető a TrueHD-ból.
Médialejátszókon be lehet állítani, hogy csak a
core és az embedded hangokat adja ki HDMI-n, a nem HD-s erősítők számára. SPDIF-en értelemszerűen azok mennek ki, HD nem is tudna.
A Nálad tapasztalt jelenség oka beállítási hiba lehet.
Honnan tudod, hogy nem Dolby Digital 2.0 amit az erősítő kap? Némelyik erősítő menüjében be lehet állítani, hogy a különféle beérkező hangformátumokat hogyan kezeljék, miként szólaltassák meg. A Dolby Digital 2.0-hoz rendelhető sztereó és Pro Logic II is. -
MasterMark
titán
válasz
#09634560
#48738
üzenetére
PC XBMC - SPDIF-en erősítő, egy film True HD hangsávja csak sztereóban szól, erősítő DD jelet vesz, és nem sztereót, mert akkor azt írná. (Mármint nem DD-be kódolt sztereót.)
Igazából nem olyan fontos, mert mellette ott van a sima DD hangsáv is, csak kíváncsi voltam. -
#09634560
törölt tag
válasz
MasterMark
#48737
üzenetére
Nem: embedded azaz beágyazott.
Ird le részletesebben milyen összeköttetéssel mivel játszanád le... -
#09634560
törölt tag
válasz
MasterMark
#48731
üzenetére
Optikain ki kell jönnie a DD-nak.
Béci: én is találtam rá utalást.. -
BBéci
legenda
válasz
MasterMark
#48731
üzenetére
De van, embedded a neve.
-
Goose-T
veterán
válasz
Gabor970
#48587
üzenetére
Azért csak sikerült eladni 29 rugóért.
Egyébként szerintem nagyon dinamikus, precíz, száraz, acélos hangja volt. A mostani Pioneer hangja nem annyira fegyelmezett, viszont az Advanced MCACC 10 sávos EQ-ja a mérőmikrofonnal nagyon helyre teszi a hangfalak átviteli görbéjét. -
MasterMark
titán
Az létezik, hogy egy DD True HD hangsávból ki lett véve, az 5.1-es része? Itt nincs olyan, mint a DTS Core?
-
Bubanc
aktív tag
Ez biztosan így van, de akkor az igazi az lenne, ha otthon hallgathatnám meg őket, hogy ott mi tetszik a legjobban, mert ha egy optimálisra tervezett steril mozi szobában hallgatom őket, akkor az egyáltalán nem biztos, hogy otthon is úgy fog szólni, sőt az sem biztos,. hogy, ami ott a legjobban tetszett, az lesz a legjobb otthon is... csak hát erre nincs nagyon lehetőség, de ha tudtok ajánlani boltot, ahol belemennek ilyesmibe, akkor szóljatok

-
#09634560
törölt tag
válasz
Bubanc
#48716
üzenetére
Szerintem otthon kicsit meg fog változni a véleményed, Tamoo-val értek egyet: maradjunk annyiban hogy csak izelitőt kaptál, mondjuk az otthoni akusztikától is erősen függ. Ráadásul (ez inkább vélemény)a Zensor 7 nagyobb térben jobban érzi magát,Lektor viszont 20 nm.-en is jól ki tud futni. Denon jó társ melléjük.Az hogy megéri-e a különbözetet, a pénztárcád is beleszól (én azért soknak találom a különbséget) de a Lektor bizony részletgazdagabb, teresebb.
-
Bubanc
aktív tag
Sziasztok!
Minap hallgattam ugyan azon az erősítőn Dali Lektor 6-ot, és Zensor 5-öt 7-et.
Lehet, hogy nem elég jó a fülem hozzá, de csak nagyon apró különbséget éreztem, a zensor 7 és a lektor 6 között, talán valamivel dinamikusabb, erőteljesebb volt a Zensor, és talán egy lehelletnyivel több részletet adott vissza a lektor, de ha függetlenül hallanám a két rendszert nem biztos, hogy megmondanám a különbséget.. A Zensor 5 érdekes módon kb hasonlóan részletgazdag volt mint a lektor, viszont hiányzott egy kis élet belőle.A kérdésem az, hogy, otthon és nem pedig nagy áruházi teremben mennyit változik a rendszer hangja, illetve, pl a zensor 5 kisebb térben mennyire tud életre kelni?
A másik, hogy ténylegesen miben jobb a lektor, mint a zensor, érdemes azt a plusz 60-70 ezretilletve 100-110 ezret rákölteni a két Zensorhoz képest?
Eddig a Lektor felé hajlottam, de most, hogy meghallgattam egymás mellet, már nem vagyok biztos a dolgomban. Ráadásul kis, kb 20 nm-es szobába lenne, és lehet, hogy egy kisebb rendszerrel járnék jobban...
-
spiky03
veterán
válasz
Sefter
#48714
üzenetére
Hát ha minden jól megy és időben elviszik a Yamahát és persze meg lesz a kiszemelt erősítő, akkor Pioneer VSX-920 vagy Onkyo TX-NR609-es.
Nem tudom melyik lenne a jobb?
Egyiket sem hallottam, de a Pio szimpatikusabb.
Jelenleg ez a két erősítő, ami megfelel a követelményeimnek.

-
#09634560
törölt tag
válasz
Mikisys
#48711
üzenetére
Spyki Yamahája vagy Ghoose-T onkyója sztem oké lehet. De szinte mindegyik erősitő teljesiti ezt a feltételt.
JA és az optikai is S/pdif protokollt használ.
Mire kötnéd ha csak hangprocesszornak kell?? Sztereóra???Akkor kell valami kimenet is rá az viszont nem mindegy hogy vonali vagy pre out. -
Mikisys
őstag
Kedves Mindannyian!
Tudnátok nekem ajánlani házi-mozi előerősítőt/dekódert, ami tud analóg szteró, Dolby-Prologic, Dolby-Stereo, DTS 5.1 és DolbyDigital 5.1-hangot, valamint még legalább két S/P-DIF bemenete van?
Optikai bemenet nem érdekel, HDMI se, video-bemenetek/kimenetek sem kellenek, tehát csak hangprocesszorra lenne szükségem, bérből-fizetésből megoldhatóan.Üdv!
-
HoryThePooh
aktív tag
válasz
#09634560
#48707
üzenetére
Yamaha RX-V1800. Tán' 2007-es.
Ebben nincs DPL IIz csak DPL IIx van.Reggi: btw, sztem +2 hangfallal inkább "Surround Back" bekötést kellene kipróbálnod , ha van lehetőséged. Talán egy kicsit több élményt nyújt.
TOP GUN - DolbyDigital Ex verzióban eléggé megdobja hanghatásokat.
Sztem. -
Parson
addikt
...És valóban ott van... már csak BD lemez iró + 7.1-es erősitő + 2 SB hangfal kéne a BDP-51FD mögé...

-
#09634560
törölt tag
válasz
HoryThePooh
#48702
üzenetére
Mikori erősitő?
Amit irtál helytáll csak DPL IIz üzemmódban kaphat róla jelet.,
Reggi: a Dolbynál működhetne, de jelenleg csak Dolby PL IIz üzemmódban válik aktivvá, ot tis High üzemmódban (Wide üzemmódban pedig mintegy külső frontként üzemel) önálló csatornája nincs 7.1-nél.. Jelenleg egyik sem (High-Wide) önálló (diszkrét) fokozat, mátrixolt jellel dolgozik a processszor, tehát más jelekből állitja elő. 9.1-es forrásnál lesz igazi,de jelenleg még nincs hordozó/forrás. ami tudná. -
Ed Parker
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#48705
üzenetére
ez általában így van,én is jobban szeretem ha szól,mint hogy állandóan a hibákat keresni és kütyüzni

-
xtremetuning
addikt
válasz
bajnokpityu
#48701
üzenetére
Bladelius Design Group. Tervezett nagynevű amcsi cégeknek sokáig erősítőt. Aztán megcsinálta inkább saját magának a tutit.....de ettől még svéd.
-
Ed Parker
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#48701
üzenetére
jah,mintha én is úgy emlékszem hogy amcsiba volt valami inas

-
HoryThePooh
aktív tag
Hi
Yamaha tapasztalat.Csak mint presence hangsugárzó tudod működtetni és csak a CINEMA DSP üzemmódokban.
Adventure, Mono Movie, Sci-Fi stb.Tehát Dolby Pro Logic IIx, Dolby Digital, Dolby Digital EX, DTS Digital Surround, DTS-ES processzorral NEM.
A CINEMA DSP üzemmódokban tudod vele a DIALOG UPLIFT üzemmódot használni, azaz fel tudod emelni vele a dialógusokat a képernyőre, már ha a TV alatt van a centered. Én erre használom.
Nem mondom, hogy nem hasznos, de csodát ne várj tőle.
Esetleg régi filmeknél ad egy kis + térérzetet.
Ha van bármi filléres hangfal párod egy próbát megér.
Sztem.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
xtremetuning
#48700
üzenetére
Akkor valami emigrált amcsi lehetett. Vagy usaban hallgatott zenéket. Esetleg ez a vonal tetszett neki. Véletlen nem Mike a keresztneve?

Végfokom kinyirtam kábelkígyóval...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- OnePlus Pad Go Green nagy kijelző, könnyű hordozhatóság 8/128 GB Használt, karcmentes 3 hó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÚJ MSI CYBORG 15 A13VF - 15.6"FHD 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 4060 -3 év garancia
- Samsung Galaxy Tab A9 / 4/64GB / Kártyafüggetlen / 12Hó garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

Egyébként azért, mert eleve semmi szükségem az EQ-ra, így olyan bemérésre sem, amihez a gyárilag mellékelt mikrofont kicsomagolnám. Teljesen más tészta egy 40 milliós rendszer, amit eleve mérnökök telepítenek szigorú szabványok szerint. A 100-200k-s erősítők esetében van ellenérzésem. Azt nem vitatom, hogy akusztikailag kissé elcseszett helyiségben javíthat, de ronthat is.
Adj esélyt mindkét módszernek, ez a lényeg.










