-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kicsiogre
tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62798 üzenetére
Az Epicon egy MTB villa, természetesen beleférnek a szélesebb külsők is, hátul minden esetre érdekes.
A rugóút állítás a villákon mindig lutri, szétszedésnél derül ki. Van amelyiket ki lehet nagyobbra húzni, van amelyiket nem. Azért az ideális mindig a gyári rugóút.
Én a helyedben inkább eladnám a mostani bringát, hozzátenném a pénzt és vennék kompletten valami használt gépet, vagy bevállalnám az áruhitelt. Az építgetés mindig többre jön ki, persze ha nagyon türelmes vagy, összehozhatsz valami jót. Csak ez nem kevés idő.
A linkelt Cube fully vázba pl átütős hátsó agy kell, persze van átalakító is, de illik átütőst használni a merevség miatt. Az Epicon villa sem annyira ideális társ ebbe a vázba.[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #62797 üzenetére
Előre simán befért a 2,25-ős. Szerintem Epiconba 2,4-es is beférne. Hátul a szélső bütyköket levágtam 45°-ban így van oldalanként kb 3-3mm a láncvillánál. A támvillánál meg bőven van hely.
Félreértettél. A 60ezret nem a Bergamontra írtam (tudom hogy az drága gép), hanem hogy annyi pénzem van. Ezért is veszek használt cuccokat inkább, meg azért linkeltem a 200 eurós vázat. Azzal már el tudnék indulni a fullysodás felé. Persze tagra csak később lenne pénzem, de addig merevfarúznék.
Epiconban állítható a rugóút. Convert travel Amikor szétszedtem láttam ezeket a lyukakat, de nem állítottam át. Azt viszont nem tudom hogy mennyire lehet kihúzni.
Vázon, tagon kívül elvileg meg van minden.
Amúgy jó áron adod a gépet csak a fizetésem a szűk keresztmetszet.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62753 üzenetére
Jó, így már értem a vázméret problémád. Ilyen adottságokkal tényleg nehéz megtalálni az optimálist.
Én is kicsit gondba voltam most a mérettel, hogy rendeltem a Cube stereo-t. Általában M-es vázakat szeretek használni, de a Cube méretezése érdekes kicsit. A Stereo 160, 18"-as váza 42cm-es, pedig ez 16,5". Ennek a váznak 590-es a horizontális hosszúsága. Ezt kicsinek gondoltam, a 20"-as meg 47 centis, ez tényegesen 18,5", ennek 608-as a horizontális hossza. Inkább ezt választottam. Remélem nem lesz nagy. A mostani Bergamont M-es vázam is 614-es horizontálisan, ténylegesen 588 és jónak érzem. Anno a 27,5"-os AM gépem M-es váza 45,5cm volt, horizontálisan 590, ténylegesen 560. Határeset volt. A 125mm-es Rock Shox reverb nyeregcső éppen hogy elég volt. Abból is inkább az L-es lett volna az ideális. Ez a 178cm körüli magasság ezért rossz, mert épp határon van az M és L méret, gyártónként meg eltérőek a vázgeometriák és könnyen bele lehet nyúlni egy kicsi vagy nagy vázba.
Egyébként a cross bicajba hogy fért be neked a 2,25 és 2,1-es külső? Nem keverd egy 29"-es montival?Van lehetőség részletre kamatmentesen. 50-60 ezer az nyilván egy más kategória (alap decathlonos hobbi monti). Minőségi Trail/AM gépek kb 10-szer ennyibe kerülnek újonnan. Ott láthattad az árat a linken is, 1800 Euro az ajánlott kiskerára a Contrail 6.0-ának. 540-ért árultuk, extra akcióban egy 450-et el tudok intézni szerintem. Ez egy elég jó ajánlat.
A banki áruhitel 25% befizetésével működik és kamatmentes. A futamidőt te választod meg 6-48 hónapig.
Ha a meglévő bicajt építenéd fullyra akkor arra figyelj, hogy XC fully vázat vegyél 100mm úttal, mert az Epicon tudtommal 100mm-es XC villa. Ezt ha beraknád egy 120mm-es vagy még nagyobb rugóutas vázba akkor elég furcsa geot kapnál. Szerintem jobban jársz ha kompletten veszed, nem építgeted, mert az többe lesz.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz -=RelakS=- #62793 üzenetére
"Azt mondjuk nem árthat nézni, hogy az a kis fül két darabból áll (mindkét oldalon egy kis darabka felszegecselve), vagy az egész sárvédőn átnyúlik (u alakú fémdarab). Nekem az utóbbi van."
már nem emlékszem, az enyémen milyen volt, a sárvédő meg már nincs meg. és továbbra sem vennék ilyent
gyorskötözős támvillára-rögzítés: nagyon sokáig jártam ilyennel, és már csak azért nincs meg, mert másik villán már van sárvédőnek csavarhely.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz rétisün #62783 üzenetére
Csak mondom, hogy kb ilyen sárvédőm van, és szerdán leszakadt. Nem bírta a gyorskötöző, amivel a támvillához rögzítettem, és begyűrte a kerék a sárvédőt önmaga, és a váz közé.
Az általad kiemelt rögzítési pontok köszönik, jól vannak, miután visszakókányoltam a sárvédőt a helyére, haza tudtam kerekezni. Persze a sárvédő íve azért megmaradt, csak a kerékkel húztam egy jó 30m-es csíkotAzt mondjuk nem árthat nézni, hogy az a kis fül két darabból áll (mindkét oldalon egy kis darabka felszegecselve), vagy az egész sárvédőn átnyúlik (u alakú fémdarab). Nekem az utóbbi van.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Vasinger!
nagyúr
Sziasztok!
Rég voltam itt, de most is csak egy kérdés erejéig maradok
Hátsó kerékre keresek anyukámnak külső gumit. Ami kellene: NAGYON erős defekt védelem, könnyű gördülékenység, tehát lehetőleg sima futófelület, kb. 2.0-2.3" körüli szélességgel, nehezebb embert is 100 kg körül is bírjon el gond nélkül.
Ezeket néztem ki:
Continental Travel Contact reflex
Continental Touring Plus
Continental RIDE PlusMindegyikben van defektvédelem, de fene se tudja melyik a legjobb.
Bármilyen hasznos tippet elfogadok, még egyszer hangsúlyoznám hogy a strapabíróság lenne a fő cél.
-
deicide
veterán
válasz Pttypang #62788 üzenetére
Nehéz helyén kezelni, mert az ember nincs tisztában vele wattmérő nélkül, hogy mikor mennyit produkál. Nekem is csak összehasonlításként, a szembeszeles (!) mai teszten 35.4km/h volt a tempó a 387W mellé, aztán visszafelé ezen az útvonalon a 45-46-os tempó már "csak" 330-350 környéke és persze a pulzus is alacsonyabban volt 10bpm-el kb. Aztán az ember meg csak azt látja, hogy mennyivel gyorsabb volt a második és mégis, kevesebb energiába került nyilván.
atok666: ebben bízom én is, meg hogy meg fogom tudni majd szokni a testtartást.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
atok666
őstag
válasz deicide #62785 üzenetére
Ekkora eronel meg temponal mar nagyon sokat tesz a technika. Egy kihegyezett TT bringaval meg ruhaval ra tudsz pakolni meg par kmh-t
Atok
@62788 a 400, az szamomra elkepzelhetetlen. Osszehasonlitaskepp: tegnapelott mentem pl. egy rovid kort - 31km@1h tempoval - arra mert a garminom 156 Wattos atlagot
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz defymoto #62779 üzenetére
Miert mondanek mast? 90k-s aldis bringa es a 140k-s emlitett ktm life one kozott pont otvenezer indoka van az embernek, hogy az elobbit valassza. Ha a rendelkezesre allo osszeg egy szazas, akkor az aldis es egy teljes atnezes es beallitas benne van a tortenetben.
Ha nincs ra keret, akkor nincs ra keret, almat az almaval, kortet a kortevel hasonlitsatok ossze.
Nincs ertelme azon lovagolni, hogy egy dragabb kerekpar jobb-e az olcsonal.
Forditott esetben mar viszont felbukkant par mokas tortenet.Elengedhetnenk vegre ezt a ktm temat, mert tenyleg semmi ertelme.
Hogy on is legyen, szerencsere kibirtam ,hogy ne induljak el sehova, esett is az eso tobbszor eleg szepen, jol dontottem, ugy tunik
Mennyivel kevesebb karbantartast igenyel a kerekpar, miota tel elott megvolt a nagyszerviz, nem is ertem, elotte miert szoszmotoltem vele annyit, azota meg a lanc es a fogas sor meg a hajtomu tanyerjainak takaritasan kivul nem sok dolgom van vele, esetleg a felni fekfeluletet attorolni..Everybody lies.
-
rétisün
veterán
válasz Eagle16 #62769 üzenetére
itt írtam hasonló sárvédőről. persze lehet, hogy az sks tartósabbra meg tudja csinálni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoli03
őstag
"A lámpák is elég bazáriak (első lámpa felfogatásnál ezüstösen csillog a körmös alátét, a fekete, biztos drága lett volna)."
A horganyzott alátétnek milyen színűnek kéne lennie? Fekete maximum festett lenne, amiről lejön a festék, de ilyet boltban se kapsz, a natúr meg már a boltba kerülés előtt rozsdás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz r.levente75 #62771 üzenetére
Nem védek én senkit, én se vettem KTM-et, mert drága volt. Szimplán csak leírtam mit láttam.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
őstag
Voltam az Aldiban és volt kirakva egy 90e Ft-os trekking. Hát az ellenségemnek se kívánnám. Baromi nehéz az a kerékpár. Oké, agydinamós, meg van rajta egy masszív csomagtartó, de ezek miatt maximum 2 kg plusz. Az a váz olyan vastag, mint anyám Hauser városi kerékpárján... Deore váltó van rajta hátul (ránézésből nem mondom meg, melyik, de nagyjából, mint az M591, tehát kb 2010-es), de ez mellé Alhonga fékek. A lámpák is elég bazáriak (első lámpa felfogatásnál ezüstösen csillog a körmös alátét, a fekete, biztos drága lett volna).
Ha már ez volt a téma: egy barátomnak van 2014-es KTM Life One-ja, az ugyanúgy a belépő cross, mint amit defymoto vett a Hervisben, csak a forgalmazói változat. Ég és föld a két kerékpár. Súlyban kb a fele (8-10 kg mínusz, természetesen dinamó és cs.tartó nélkül), kinézetre is messze jobban néz ki. Alivio váltó van rajta, na bumm, de az biztos, ha két bringa közül kéne választani, akkor a legtöbb ember a KTM-et választja. Ha csak 10e Ft van közte, akkor biztos. De ha a bolti árát nézzük a KTM-nek (140e Ft), akkor is megéri a plusz 50e Ft, ha csak ez a kettő közül kell választani.Egy dolgot tudok elképzelni, hogy valami brutál teherbírása lehet az aldisnak, de akkor azt meg csak ráírták volna nagy betűkkel. Bár a hátsó agy is elég vékonyka volt.
Aki Aldi felé jár, érdemes ránézni, mit vehet az ember, ha elmegy kenyérért...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
deicide
veterán
válasz Hasaggymeg #62766 üzenetére
Háát, meg oda egyéb csodaszerek is kellenének.
De egyéni időfutamra az itthoni amatőr mezőnyben ez már nem a "futottak még" kategória.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Eagle16
addikt
válasz mrst3ph3n #62760 üzenetére
Most méregettem, hátul elférne, elöl meg kérdéses, szerintem igen, de nem 100%.
Acef: köszi, nem tűnik rossznak. Igen, 700x28-as. Még nézegetem őket, most hétvégén meg kéne rendelni egyet, mert holnap is moshatom le, péntek reggel jól összecsaptam az alját...
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
-
veterán
válasz Hasaggymeg #62759 üzenetére
Most az enyemrol is, az utolso oblitesnel mar feher hab jott rola, szoval szerintem szep tiszta lett
(#62755) Eagle16
En hazafele szoktam elkalandozni, ilyen random Ómassa kávézás és hasonlók becsúsznak, habár ezekre elég lenne kevesebb is, nem kene montiEverybody lies.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #62759 üzenetére
Jah, az nem az én bringám, csak egy kép a netről. Majd csinálok az enyémről is. Csak azon nem látszik, semmi a kosztól.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
fpeter07
veterán
Volt néhány éve linkelve egy táblázat/cikk a pulzusmérésről. Német nyelvű volt (legalábbis a zónák nevei németül voltak) Megvan ez valakinek? Tök hasznos lenne nekem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #62754 üzenetére
Ma itt is tavaszi nagymosás.Most látnád a láncomat,enni lehet róla! (remélem bosszantó )
ShiTmano...amúgy nem tűnik fel a bringa beállításain,sőt,kifejezetten tetszetős.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
-
Eagle16
addikt
-
Eagle16
addikt
válasz Pttypang #62738 üzenetére
Oké, tesztelgetem majd. Idő kell neki, egyelőre munkába járáson (10-10 perc oda-vissza) kívül nem igazán vittem hosszabb körre, olyankor meg nem próbálgatom.
Ilyen sárvédője van valakinek? SKS Commuter Road-ot néztem először, de többen is írták hogy a hátsó sárvédő elreped egy idő után...Nem tudom pálcásat vegyek-e, azt írják elég merev anélkül is.
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
veterán
válasz Hasaggymeg #62750 üzenetére
Ja, en is mar megint lepucoltam a lancot es rogton masnap mar esik is az eso, nehogy kimozduljak
(#62753) ShiTmano
Vagjunk le a labaidbol es tegyuk be a nyakadhoz magasitsnak, tok jo lesz[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #62752 üzenetére
Ugyanez Epicon, csak feketében.
190centis ember lába, 170centis ember felsőtestével. A nyeregvázcső rövid, a felsőcső pont jó. A 400-as nyeregcső kellett. Gondolhatod hogy néz ki. Mikor leülök egy padra egy nő mellé akkora vagyok mint Ő, mikor felállunk akkor meg 10-15centivel magasabb. Elb*szott egy geometriám van. De 42 éves vagyok, ez már javulni nem fog.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #62748 üzenetére
180centi/86kg. Most 570mm horizontal felsőcsöves, cross bringám van, 46-os méret. Ilyen Cross pro, csak Epiconnal meg elöl 2,25 Smart Sam, hátul 2,1-es Ezt érzem kényelmesnek. Előtte egy 590-es volt, hosszúnak éreztem.
Köszi a tippet, de csak részletekben tudok bringát venni. Egyben kb 50-60ezer max amit kiadnék. Amúgy mennyiért adnád? A mostaninak is a fele használt alkatrész. Pl. első villa, első kerék, fékek, hátsó váltó stb. Inkább a meglévőt építeném át fullyra.(#62749) fpeter07 Dettó.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Kicsi szemerkélés,hőmérsékletcsökkenés és a sok házbanragadt bringás máris egymásnak esik.Remélem holnap jó idő lesz.
U.I. Az aldi olcsó,a kátéem drága.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fpeter07
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ati007 #62705 üzenetére
Szerintem egy percig se bánd. A Capra több díjat is nyert, mint a legjobb Enduro, és véleményem szerint a legszebb is.
Nyilván jól megcsinálták ezt a 29"-et is, biztos nagyon jó gép, de azért Enduro kategóriában, sőt már az AM kategóriában is inkább a kisebb kerék az ideális. Persze ennek ellentmond jó pár 29"-es Enduro győzelem, azért az elterjedt inkább a kisebb kerék ebben a rugóúttartományban.
Ha nem lennék belebuzulva most ebbe elektromos montizásba, akkor most nekem is Caprám lenne, tavaly majdnem rendeltem egyet.entropy: Persze, egy többállású lockolható Am géppel nagyon is kellemesen el lehet lenni városban. A 29" azért nekem érzésre jobban tartja a tempót, de ugyanakkor érzem azt is, hogy nehezebben indul meg.
haarmaan: Azt ne felejtsd el, hogy ezek vízszintes felső cső hosszok, az nem egyenlő a tényleges cső hosszal. A 600mm nem sok ha vízszintesről beszélünk. Szerintem az M-es méret lenne jó neked a kinézett bringából. Én is 178 centi vagyok, 82-83 körüli belső lábhosszal. M és L méretek szoktak jók lenni. S-est ne vegyél, az tuti, hogy kicsi lesz neked.
Egyébként ár/értékben a Canyon az egyik legjobb, mellé nem lősz vele az biztos.ShiTmano: Persze érthető amit mondasz, de azért engem a mai napig lenyűgöz sok videó, mert imádom ezt a sportot. És én is megtapasztaltam a Downhill, Enduro, AM stílusokat, ha nem is profi szinten, de az átlagnál azért merészebben. Itt a konkrét videóban meg a 29" mint csapatós bringa, volt az érdekesség.
Egyébként milyen magas vagy? van egy tavalyi Bergamont 29" fully gépünk, M-es méretben. ha érdekel nézek rá neked valami kedvezményes árat. [link][ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #62703 üzenetére
Félreértesz. Nincs bajom a fullyval, én is szeretnék egyszer. Csak a video volt hervasztó számomra. 526-odszorra tök ugyanaz a koreográfia, kameraállás, lassítások. Kb. csak a kerékpár más. Mintha a Barátok közt 3023. részét nézné az ember. Vagy autónál egy átlagos kompakt tesztje jobban érdekel, mint ha Chris Harris hajtja a Veyront. Kb. már semmit nem vált ki belőlem. Az hogy 3milkás bringával, 1 gramm speeddel a fejében, 80-al zúz lefelé egy olyan srác aki 28 éve ezt csinálja, közben meg 10méteres ugratásnál 360-akat fordul, valahogy olyan távoli és hiteltelen számomra. Mint a 20 év múlva Marsra megy az ember. És azt sugallja hogy bárki vesz egy fullyt és utánacsinálja. De hát ez a marketing. Részemről sokkal izgalmasabb egy video amiben mondjuk ezzel Cube Te lemész a HHH oldalán (esetleg egy felfelé "zúzás" is lenne benne). Valahogy jobban magaménak tudnám érezni. De lehet csak én vagyok öreg, és már nem hiszek a mesékben.
Mondjuk ha ez Cube lenne 17-es méretben akkor már lehet nekem is fullym lenne, és csapatnám. Hónapok óta nézegetem a 29" fully vázakat, de vagy k. drága vagy nincs a méretemben."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
veterán
válasz defymoto #62742 üzenetére
sok sok tapasztalat útján az embereknek ez a kialakult véleménye róla ezért megbíznak a márkában.
LoL, ez inkabb adott tipusra jellemzo, meg az araert kapott valoszinusitheto minosegben biznak meg inkabb, legalabbis en igy szoktam.Nem tudom, meg mindig nem sikerult feldolgozni, miert van ragerjedve mindenki, hogy eladjon egy aldis vagy hasonlo 100k koruli bringat, mmint itt egyaltalan miben remenykedtek, hogy majd x ido mulva nem a felszereltseg, hanem a marka alapjan fog tobbet erni? Erdekes.
En ketlem, hogy valaha eladom pl a btwines szutykot, mert egyszeruen nem er annyit, hogy utanajarjak es foglalkozzak a dologgal.Csodakra gondolva arra celzok, hogy nem fogsz a tobbihez kepest "kimagaslo minoseget" vagy barmi egyebet kapni csak azert, mert ezen ktm logo van, ugyanolyan, mint a tobbi
De elengedem a dolgot, teljesen felesleges ezzel probalkoznom, hasznald boldogan, sok jo km-t vele!
Everybody lies.
-
defymoto
senior tag
válasz r.levente75 #62744 üzenetére
-
defymoto
senior tag
válasz Pttypang #62738 üzenetére
Nem a vázra ragasztott matrica miatt vásároltam, hanem mert szükségem volt egy kerékpárra és ár-érték arányban ez volt a legjobb. De később ha arra kerül a sor akkor sokkal egyszerűbb lesz eladni, mint egy Aldisat. Milyen csodákra gondolsz? Ezt nem értem. Kinyílnak a szárnyai vagy mire gondolsz? Nem professzionális felhasználásra vettem, csak hétvégi túrázásokra.
Crytec210: Semmilyen felárat nem fizettem a KTM logóért, sőt jobb áron vettem mint néhány vetélytársát.UI: Egy márka nem csak úgy lesz megbízható, minőségi márka hogy ezt ők kijelentették, hanem sok sok tapasztalat útján az embereknek ez a kialakult véleménye róla ezért megbíznak a márkában.
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #62737 üzenetére
Röviden tömören ennyi.
100-ért jó vétel az a KTM, 220-ért meg pofátlan rablás de ez utóbbi ár szerintem is csak a marketing fogás miatt került oda.A héten megnéztem egy kolléga KTM outiját, tetszetős bringa.
Més que un club!
-
veterán
válasz zoli03 #62739 üzenetére
A ktm jol ertekesiti a logot, aztan ennyi. Nekik nem szamit, hogy also kategorias kerekparokkal milyen tapasztalatok vannak, mivel a rengeteg labon allnak, a nepnek meg eleg az erzes, hogy huha, ktm-en gurulnak, ez tok jo meg tuti minosegi. Ugyanolyan, mint a tobbi kerekpar ebben a kategoriaban, kb a logoert fizetik ki a nagyobb arat, sok sikert hozza
Everybody lies.
-
zoli03
őstag
válasz defymoto #62736 üzenetére
"Hát ö, ha már egy aldis bringával hasonlítjuk a ktm-t, arra no comment!"
Erre értettem, hogy mitől lenne jobb egy KTM. A vázban 99%, hogy semmi extra nincs, a felszereltsége meg ugyanúgy alsó kategóriás. Akkor mitől jobb, mint egy Aldis?
Ismerősi körömben tört el fél milliós össztelós KTM váza (keveset, rendeltetésszerűen volt használva, kapott is újat), úgyhogy nálam semennyivel nem számít minőségibbnek a KTM, mint egy másik márka. Arról nem is beszélve, hogy korábban téma volt, hogy a hervises KTM-eket meg se találni a hivatalos oldalon. A KTM egy dologról híres, a túlárazott kerékpárairól.
Normális áron vettél egy biciklit, ennyi a történet, de ez sose ért 2x ennyit, nem valós a leárazása.
-
veterán
válasz r.levente75 #62723 üzenetére
Semmi gond az aldis kerekparral, ha megnezed a felszereltseget, akkor lathatod, hogy egyszeruen ar/ertek aranyban rendben van. Az, hogy egyesek markafanatikusok, mar nem tartozik ide. Eladni... ha veszel egy ilyen trekking bicot, akkor ketlem, hogy olyan hamar el akarnad adni, leven kielegiti az elvarasokat jo esellyel, miert adnad el?
Ha jol emlekszem a lidl vagy aldis kerekpar atalkithato volt szijhajtasra, akkor meg mar boven megeri, hiszen a kesobbi fejlesztest ilyen iranyba lehet vele folytatni.
Egyszeruen csolatasu, aki csak azert vesz meg egy kerekpart, mert az adott marka jelzese van rajta es nem tekinti meg a reszleteket.
(#62736) defymoto
Hires a minosegrol.. sure, de ne varj csodat a ~legalso arkategoriaban.
Az elozo arat pedig ugy nezd, hogy rakeresel guglin, mennyiert vesztegetik a hasonlo kerekparokat es azzal vesd ossze, ne a hirtelen hatalmas arrol valo leakciozasnak orulve vasarolj, mert akkor konnyen atvagnak.(#62728) Eagle16
Elso es hatso feket egyutt hasznald, ha fekezel, az elso kerekre helyezodik a nagyobb terheles, ezert ott hatekonyabb lesz a lassitas, mivel a tapadas is nagyobb.
De vigyazz, az elso kerek az iranyitott, ha az elvesziti a tapadast mondjuk egy kanyarban, mert poros aszfalton megcsuszik vagy vizes vagy egyeb, akkor kvazi veged. Korrigalhatsz a hatso csusztatasaval, de az mar tenyleg rutint igenyel, en is inkabb megolelgettem szalagkorlatot vagy veszfekezeskent lassan kiaraszoltam a poros szelere a kanyarnak, mert ereztem, hogy majdnem elcsusztam..
Tesztelgesd, mit tud a kerekpar a felszerelessel, mindenfele feluleten, mindenfele sebesseggel, ez a tudas akar az eletedet mentheti meg kesobb Pont tegnap vagy tegnap elott sikerult majdnem elutnie egy tolato kistehernek, alig sikerult kikerulnom, persze a sofor is beletaposott a fekbe, de azert lendulet volt benne, ha nem tudok olyan gyorsan valtoztatni az iranyomon a kerek megcsusztatasaval, akkor fekudtem volna egy szepet..[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz defymoto #62736 üzenetére
Annyiért jó,ne idegesítsd magad.Csak a szokásos akciókamu,mely az átlagosnál is pofátlanabb,ami szemet szúrt itt nekünk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
defymoto
senior tag
válasz zoli03 #62733 üzenetére
Mitől annyira jó? A KTM híres a minőségről és azért mert leárazták nem hiszem hogy gyengébb minőségű lenne a drágább társaitól. Milyen "extrára" gondolsz? Ennyiért nem adnak carbont Nyilván vásárlás előtt körbejártam több kerékpár szaküzletet és érdeklődtem hogy ezért az összegért milyet tudnak ajánlani, de vagy nem volt a méretemben vagy gyengébb kategóriába tartozott mint ez a KTM.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz JackFeryll #62734 üzenetére
Elvetted a kenyeremet...amióta nem kontrással járok (~30 éve) még nem volt,hogy csak egyiket használnám fékezéskor.
Coi111...ez nem kérdés,hacsak nem technikázni,farolni vagy egyéb bohóckodni akarsz,hanem lassítani/megállni,akkoregyszerre a kettőt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
JackFeryll
őstag
-
zoli03
őstag
válasz r.levente75 #62723 üzenetére
És ez a KTM mitől annyira jó? Hogy van rajta egy csomó KTM matrica? Valószínűleg semmi extrát nem tud ez a váz egy másikhoz képest, az is lehet, hogy ugyanúgy katalógusból kiválasztott váz, mint az Aldis, vagy a Gepida. De azok legalább fel vannak tartozékokkal szerelve ennyiért. Igaz, a KTM-nek egy fokkal talán jobb a felszereltsége, de ugyanúgy alsó kategóriás alkatrészek vannak rajta, úgyhogy kb tökmindegy.
defymoto: nem akarlak elkeseríteni, de ahogy többen is írták már, ez ha volt is valaha 220e, annyit sose ért (bár a Hervisben mindig ilyen óriási bicikli leárazások vannak, gondolom azért, hogy a hozzá nem értő megvegye egyből), most adták kb reális áron, és arra volt egy minimális akció.
-
nagyúr
válasz #63761920 #62727 üzenetére
Igény és cél szerint. Ha pusztán lassítás/fékezés/megállás a cél, akkor az elsőt nagyobb mértékben javasolt használni.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Eagle16
addikt
válasz defymoto #62707 üzenetére
Szép, grat hozzá Annyi mondjuk szerintem sem volt soha, de 100k körül azért jó vételnek tűnik így is.
Itt az enyém, hazai [link] Most kap majd egy SKS sárvédőt a jövőhéten és készen lesz.
cooi111: én csak a hátsót szoktam használni, és azt is csak óvatosan...sima Alhonga v-fékem van alap fékbetétekkel, de simán blokkolja a hátsó kereket ha kicsit erősebben meghúzom. De jól lehet adagolnia fékerőt, szóval elégedett vagyok vele. Vészhelyzet esetén az elsőt is használnám gondolom, de remélem erre nem kerül sor azért.
A régi montin csak az elsőt használtam, azért mert a hátsó már nem fogott semmit
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
#63761920
törölt tag
Megszeretném kérdezni, ki melyik féke használja jobban!
Elsőt vagy a hátsó féket? -
Because
őstag
válasz r.levente75 #62721 üzenetére
semmi ilyen dolog, kilimanjaro a montim
csak ilyen kategóriában az aldis bicaj simán versenyképes: [link] kapsz hozzá egy csomó kiegészítőt ~90000-ért amiket le lehet szedni -
nagyúr
Amikor még Újpesten laktam, minden hétvégén maszatoltam át a városon a Fogashoz, az plusz 30 km volt oda-vissza. Odafelé még csak-csak, de vissza már elég szenvedős volt a 200/200 rugóutakkal, 2.5-ös gumikkal meg a 18 kilós géppel, rongy sárosan, büdösen hazatekerni.
Persze ismerem a városi, DH géppel fagyizós/pizzázós, körúton krúzolós arcokat.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
defymoto
senior tag
válasz Hasaggymeg #62716 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz defymoto #62707 üzenetére
Ez se volt soha 230...legalábbis remélem.Amúgy meg szép,körhátszelet hozzá!
Ati007...vettél hozzá egy bolti tartót is?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haarmaan
tag
Van valakinek tapasztalata a Canyon kerékpárokkal kapcsolatban? Vagy Canyon kerékpár rendeléssel kapcsolatban? Kinéztem két kerékpárt, ami érdekel:
Viszont tanácstalan vagyok a helyes mérettel kapcsolatban
A 177 cm magasságomhoz és a 82cm-es átlépési magasságomhoz általában 27.5-es 18”-os kerékpárt szoktak javasolni mindenhol, amin 175mm-es a hajtókar hossz.A canyonnál a megadott méreteim alapján az S méretű vázat ajánlja,[link] amin csak 170mm a hajtókar hossz, és a nyeregvázcső hossza is csak 395mm, ami 15.5”-nak felel meg.
Viszont a felsöcsö hossz, és középtengely - Vila nyak távolság pár milliméter eltéréssel megegyezik a mostani 2015-ös Cube LTD Pro 27.5-es 18” kerékpárom méreteivel. Ha viszont a Calculátorban átlépési magasságnak két centivel többet 84cm-t adok meg akkor már az M-es méretet ajánlja a Canyon, de itt már a felsöcsö hossz 600mm, ami már nekem soknak tűnik (a jelenlegi bringámon 578mm), valamint a középtengely és Vila nyak távolsága 420mm (jelenlegi bringámon 397mm). A hajtókar hossza itt már 175mm viszont az M méretű kerékpár már 29”-os, míg az S az 27.5”-os
Fogalmam sincs melyik méret lenne jó 29-es bringám még nem volt. Egyszer-kétszer próbáltam Cube 19"-ost de eddig nekem mindegyik nagynak tűnt. Jobban bevált a 27.5-es viszont a Canyonnál nagyon kicsinek tűnik a 27.5-es S méret. A 29-es M méret már viszont nagyon nagynak.
Gondolom esélytelen Magyarországon kipróbálni ilyen bringákat mivel közvetlen a gyártótól lehet rendelni a Canyonokat és nincs viszonteladó?
[ Szerkesztve ]
-
defymoto
senior tag
válasz r.levente75 #62713 üzenetére
Köszönöm!
Egyébként kinek, milyen bringája van? Jöhetnek a fotók![ Szerkesztve ]
-
Def26
félisten
Szerintetek érdemes ma lemenni fertő tó körre? Előrejelzés szerint nem lesz eső de hátha van itt aki arra felé lakik és látja is mi a helyzet.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
veterán
válasz Tothgera30 #62710 üzenetére
Vagyis ott meg egy merev villa kibirna?
[kis csapagykarosodas esetleg? ]Everybody lies.
-
entropy
tag
válasz Runner_fxr #62703 üzenetére
Én most 2 hete használom a Giant trancemet (27.5) és az a tapasztalatom, hogy alig érzek lassulást városban az előző cube analog 29hez képest. Felpumpálom annyira a gumit amennyire csak tudom a kézipumpával és nagyon gyorsan lehet haladni vele betonon. Telokat sokszor lockolom persze, de trail módban kellemes a városi környezetben. A legjobb nyilván a budai hegyekben használni, de ahhoz oda is kell tekerni és egyáltalán nem megeröltető. Persze full Dh/freeride lockolhatatlan bicókkal nem nagy kaland városban menni, de ezzel a settinggel amit írtam meglepően jó az én AM gépemmel is. Mondjuk hozzáteszem hogy a fox float ctd úgy lockol hogy merevvázas lesz kb. A bicikli, semmit nem mozog utána.
[ Szerkesztve ]
-
Ati007
őstag
válasz Runner_fxr #62704 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62687 üzenetére
Itt a lényeg a 29"-es kerekekben keresendő. 29"-es géppel így csapatni azért nem mindennapi, ehhez barom i jó geo kell. Átérzem amúgy, merev vázzal valóban nem nagy élmény a lefelé terepen, de egy jó fullyval más lenne a véleményed szerintem. Lehetőség adott, próbáld ki egyszer.
ivana: Egy Xc/Trail fully-val nagyon jól lehet városban is közlekedni. Rengeteg helyen rossz minőségű az út, sok helyen gyorsabban átgázolhatsz, ha jobb az út akkor meg lockolod a telókat, vagy legalább is a hátsót. Ezek a bringák könnyebbek is mint sok más városi terkking. AM/Enduro már valóban erdei masina kizárólag, DH-ról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
válasz Pttypang #62677 üzenetére
A 100 °C egy acélnak azért még nem az a hőmérséklet tartomány, ami "meg kell viselje" ilyen méretekben a hőtágulási KÜLÖNBSÉG szerintem max század milliméterekben mérhető, ami még a gyártási tűrésen is belül van. Gondolj bele, hogy abban az esetben is működőképesnek kell lennie, ha a 40 fokos nyári hőségben kint hagytad a napon, és felmelegedett akár 70-80 fokra is.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
veterán
Azt elfelejtettem irni, hogy van aki egeszsegugyi okokbol nem birja pl egy merevfarun, de mindenkepp tekerni akar, akkor marad az ossztelos, akkor meg mar valami durci
Ismerosom peldaul a hata miatt probalkozott vele, de keves volt, habar nem is olt olyan nagy osszegeket a projektbe, gondolom csak elkerte valakiet kolcson es gurult vele vagy szaz metert
Everybody lies.