-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Ha ránézünk a baleseti statisztikákra elenyészően csekély, szinte láthatatlan az öregek érintettsége. A reakcióidő nagyobb, de csekély a szerepe a balesetek bekövetkezésében. A potenciális veszélyforrások nem az idősek, hanem mi. Ha valaki tudja tekergetni a kormányt, le tudja nyomni a pedálokat, belátja az utat az fizikailag alkalmas a vezetésre.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
nagyúr
válasz ivana #176592 üzenetére
Ez biztos?
Én csak mezei júzer vagyok, de úgy érzem, hogy a gyengébb teljesítményű, mégis nyomatékosabb autóval könnyebben ment az előzés, mint a mostani nagyobb teljesítményű, de kevésbé nyomatékos autóval.
Vagy ez placebo lenne?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
rbalint88
addikt
válasz sutszi #176594 üzenetére
Mondom, ki van kormolva Ha a helyzet engedi, megnezi minden nap a revlimitert is 1x.
Egyszeruen gyenge fos, nincs mit szepiteni. Ha tele a fedelzet, nyomhatod akarmilyen fordulaton, akkor se megy, csak jobban zug. Hamar leszoksz rola es inkabb nem bantod, erezni, hogy nem kivanja.
Karottanak van egy ezer eves videoja, amiben ezt a benzin-dizel, nyomatek dolgot koruljarta. Szivo benzines normal motorizaltsag mellett sokkal erzekenyebb a terhelesre a kisebb nyomateka miatt. -
-
szimi57
őstag
válasz stickermajom #176608 üzenetére
65 éves kortól brutálisan visszaesnek a mutatók. Kíváncsi vagyok, hogy ebből hány fő a 75 év feletti?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MasterMark
titán
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #176612 üzenetére
Ebben a korban ez bocsánatos dolog, de fiatalabbaknál is előfordul. Mint ahogy a tolás helyett is csak a húzás megy nekik
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
stickermajom
addikt
válasz szimi57 #176613 üzenetére
Azt hittem rendelkezel valami statisztikával, annyira magabiztosan állítottad, hogy elenyésző a számuk.
Brutális visszaesésről sem beszélnék a KSH statisztikája alapján, főleg ha fejben hozzáképzeled az érvényes jogosítvánnyal rendelkező 65 év fölöttiek számát, ami valószínűleg jóval kevesebb, mint a többi korcsoportnál. Életkor alapján súlyozott baleseti átlagot sajnos nem találtam a KSH-nál.
-
szimi57
őstag
válasz stickermajom #176617 üzenetére
A 75 év felettieket nevezném időseknek. Sok ismerősöm van, aki agyilag még fiatal. Erre a korcsoportra lennék kíváncsi.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Coyot
őstag
válasz stickermajom #176608 üzenetére
Kurva gáz ez a stat:
- 46-64 = 18 év
- 21-24 = 3 évNomeg nincs benne a csoportban levő söfőrök száma sem. Ez az a fajta statisztika amivel bármit alá lehet támasztani ahogy érdekem kívánja.
Erre mondják, hogy a statisztika veszélyes fegyver ha fél évig fosol, fél évig szorulásod van, egész évre vetítve tökéletes a székleted.
(#176623) stickermajom
Nem vártam sokat a KSH-tól, de ez még azt is alulmúlta.
Gond inkább, hogy bedobtad ide mint hiteles érv.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
stickermajom
addikt
válasz Coyot #176622 üzenetére
Egy fokkal talán hitelesebb, mint a beböfögött láthatatlan az idősek érintettsége dolog. De hajrá, várjuk a cáfolatod a hiteles statisztikával.
(#176624) szimi57 Senki nem fikázza az időseket. Egyszerűen az autózás nem egy alapvető emberi jog: ha valaki veszélyes a többi közlekedőre nézve, akkor nincs helye a forgalomban.
-
Coyot
őstag
válasz stickermajom #176625 üzenetére
Én az általad linkelt statisztika totális értelmetlenségére szerettem volna rávilágítani, úgy gondolom az érvek ellene eléggé szemet szúróak - mondhatnám úgy is, hogy aki ezt benyeli meg is érdemli.
De majd add össze 20-35 évig azokat a számokat. spoiler alert: az fog kijönni, hogy a fiatalok okozzák a legtöbb balesetet ha ilyen csodás 18 éves időtartammal számolunk.
Emiatt egyetlen értelmes megoldás azt mondani hogy fingom sincs ki okoz balesetet ahelyett, hogy a csak ez a fos statisztika van akkor erre alapozni.
De nem lesz megfelelő adatod, max a biztosítók adatinak feldolgozása után.Má' nem
-
szimi57
őstag
válasz stickermajom #176625 üzenetére
A mozgás szabadsága nem alapvető? Sehol sincs leírva, hogy azt gyalog, vagy akármivel kell megtenned. Mindenki el tudja dönteni mindenféle orvosi vizsgálat nélkül, hogy képes e részt venni a közúti forgalomban saját maga vagy mások veszélyeztetése nélkül. A statisztikából világosan látszik, hogy kiknek nincs helye a közutakon. Szerintem Te is bele esel.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
nagyúr
válasz szimi57 #176628 üzenetére
"Mindenki el tudja dönteni mindenféle orvosi vizsgálat nélkül, hogy képes e részt venni a közúti forgalomban saját maga vagy mások veszélyeztetése nélkül."
Innentől hiteled vesztetted, ekkora sületlenséget még életemben nem olvastam
Biztos hülye vagyok, de a nicked alapján (57-es születés) lassan beleesel a "veszélyeztetett" korosztályba, és mindent elkövetsz, hogy az ellenkezőjét állítsd, mint amit a tények sugallnak.
SZVSZ ugyanolyan veszélyes a 18+ suhanc a volán mögött aki racsingol, mint a 70-80-as bácsi, aki meg csak megy, néz, de nem lát.
Édesapámon látom, aki szintén 70 éves, hogy mennyivel másabbul (egyre rosszabbul) vezet, mint 10-20 évvel ezelőtt.Emellett ott vannak a hülyebaromszáguldozók, mint én, a hibbant nők, mint sokan (ma reggel csak 2-vel találkoztam ), és etc.
Mégis a 70-80-as bácsik szoktak szembe menni az M7-esen, tolatgatni rajta meg ész nélkül besorolni (ugye Cactus ).
De nem baj, a KSH biztos az ujjából szopja az adatokat, nem beszél a biztosítókkal, hiszen nem az a dolga[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
AMD Power
titán
válasz parandroid #176599 üzenetére
Ezt nem tudtam. Viszont ez igy ebben a formában *urva gáz!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
szimi57
őstag
válasz Tsebacsi #176629 üzenetére
Ja persze, Te vagy a kivétel Egyébként soha sem volt hitelem, nem is vágyok rá. 20 évesen sem írtam volna mást. Az legalább világos szerintem, hogy nem az idősek jelentik a potenciális veszélyt. A futásteljesítményt hülyeség figyelembe venni.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MasterMark
titán
válasz Coyot #176627 üzenetére
Erre írtam, hogy ha 100 fiatalabbból 10 balesetet okoz, meg ha 10 öregből 5 okoz balesetet, az számszerűleg kevesebb, de százalékosan meg több. Ezért kéne tudni azt is, hogy összesen hány vezetőből vannak ezek a számok.
Lehet így már lenne értelme az évek szerinti beosztásnak is.
Switch Tax
-
Coyot
őstag
válasz Tsebacsi #176629 üzenetére
Nem szeretnék kiállni a nagyon idősek védelme érdekében, van pár kirívó eset valóban, de ez a megjegyzés is egy marha nagy sületlenség.
Igen is tudni fogod te hogy mikor nem kell már autóznod majd 6x évesen, max nem ismered be is csakazértis menni fogsz és egy fórumon emiatt fognak pont így erről beszélniLegyen egy idevágó sztori konkrétan a családomból. Nagyapám mikor 64 lett, azt mondta, egy életen át tartó vezetés után, hogy nem tudja olyan könnyen felvenni már a ritmust, érzi hogy rosszabbak a reflexei így a slusszkulcsot a szögre akasztja. Úgy hogy ő még mindig feltűnésmentesen vezetett és haladt a forgalomban, nem a hétvégi kalapo sofőr volt nem csinált fasságokat az úton.
Ja és aki a KSH-ban kicsit is megbízik, majd nézze meg az inflációs mutatót is, aztán számolja ki mennyivel költ többet uarra mint tavaly, jó mulatást és ennyit a KSH-ról.
MasterMark:
A 2-3 éves bontás vs 18 éves bontás teljesen egyértelműen mutatja, hogy mit akarnak alátámasztani a statisztikával. Ahogy írtam és ahogy mondod kellenek a vezető számok és mellé a vezetési gyakoriság is. Az már enged valamit, csak ott nem elég egy tábla, az elemzéshez.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #176629 üzenetére
[fater igenis önszántából adta vissza]
71 éves apósom viszont még mindig egészen jól vezet.
Amikor voltunk HR-ben, kifejezetten jól jött mögöttem, szintem értette, mit és mikor akarok, autópályán egymást segítettük, figyeltük. És nem 110-zel mentem , csak ahol annyi volt a max megengedett.
Meg is köszöntem neki[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
dj79
senior tag
válasz Coyot #176633 üzenetére
Igen, valószínűleg sok idősebb ember érzi, hogy már nem kellene vezetnie, ezáltal a rutin is megkopik a figyelemmel és a reflexekkel együtt. Az autó megmarad, hátha el kell menni valahová. Na most az esetek többségében el is fog menni.... Csak az orvoshoz, csak a gyógyszertárba, csak a telekre vagy csak horgászni. Családon belül is volt ilyenre példa, párom megboldogult nagyapja rendszeresen safety carként vezette fel a város forgalmát, de volt olyan is, hogy a saját garázsajtajának nekigurult, mert pl elfelejtette leállítani az autót, miután sebességben rakta és ki akart szállni. Utána beszéltünk az orvosával, hogy kicsit szigorúbban kellene kezelnie e az alkalmasságit, így sikerült elérni, hogy többször nem hosszabbítottak a jogsiját.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz Coyot #176627 üzenetére
Szerintem ide jellemzően olvasni tudó emberek járnak, senkinek nem okozott gondot az eltérő időtartam értelmezése.
Illetve továbbra sem arról van szó, hogy ki okoz több balesetet, hanem, hogy bizonyos életkor fölött mennyire nem kéne már vezetnie egyeseknek. Erre jött egy olyan állítás, hogy elhanyagolható mértékben okoznak az idősek, erre írtam a statisztikát, hogy 11% talán nem is annyira elhanyagolható..
A számok valósak, más kérdés, hogy mit mutatnak meg velük. Az inflációs példád sem állja meg a helyét, az abban lévő termékek ára valóban annyit változott amennyit, más kérdés, hogy a végén a fogyasztói kosárral mit hoztak ki ebből. -
nagyúr
válasz szimi57 #176631 üzenetére
Miféle kivétel vagyok, hol írtam ilyet?
Te valami béna troll vagy mi a szent szar vagy? Vilikénk már van, Ő ügyes, neked még van mit tanulni, de kérlek, NE ITT!!
Ha neked világos, akkor jó, élj ebben a hitben. A futásteljesítményt autókra mondjuk, nem emberekre. Azt levezetett km-nek hívják, és esetleg rutinnak, ami sajnos a korral ugyanúgy kopik, de neked aztán írhatom, úgyis okosabb vagy
(#176633) Coyot: Szükségtelen, napi 70km-el a lábamban a fővárosban pontosan látom ki hogy vezet, nem csak az idősekkel van a gond, ahogy írtam, csak ők nagyobb hülyeségeket csinálnak, mint a 30-50-es korosztály együtt. 1-2 kocc nem egyenlő egy vaksin kamion elé menéssel...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Coyot
őstag
válasz stickermajom #176639 üzenetére
Mi nem okoz gondot? Ha összeadod a 30 év alattiak számait, az kétszer annyi lesz mint a 65 év felettieké. Mit bizonyít ez? Továbbra is semmit, de ha itt mindenki tud írni meg olvasni, már csak azt nem értem hogy került ez ide be?
A KSH infláció jogos amugy, pontosan a kihagyott tételek miatt van némi eltérés.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Coyot #176637 üzenetére
Nagyfaterom az utolsó utáni pillanatig kapaszkodott a jogsiba, pedig közelebb volt a 90. szülinapjához, mint a 80.-hoz. A végén már faterom beszélt vele fennhangon, hogy mi a fenének neki jogsi, amikor rosszul lát és rosszul is hall... Kilencven egynéhány évesen halt meg, szinte az utolsó pillanatig bírta fizikailag, akarat az volt - ha összezördült apámmal, akkor hazasétált a vasárnapi ebéd közepén a szomszéd városba, ami cirka ~10 km, igaz, az utolsó időszakban már volt, hogy rossz irányba indult és úgy szedték össze a polgárőrök - , de fejben az utolsó évek már nagyon-nagyon szenvedősek voltak. Amíg volt ismeretsége, addig ő ragaszkodott a jogosítványhoz, még akkor is, amikor a Wartburgja már ténylegesen üzemképtelen volt.
Attól, hogy nálunk ez volt, még nem feltétlenül érzem azt, hogy ezt nekem le kellett volna írni korábban. Ez személyiségfüggő, az öreg egy akaratos k*rafi volt, anno a pártrendszerben sem hódolt be, pedig kapott szegény rendesen, gyakorlatilag szinte mindenét elvették. Neki ez elvi dolog volt, ahogy írtam, akkor is, amikor az autója már nem tudott a garázsból sem kiállni.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ivana
Ármester
válasz cappa72 #176603 üzenetére
Biztos, nézz rá bármilyen autó 0-100-as gyorsulására szívó benzin és turbo dízel verzióban. Azonos max. teljesítmény esetén nem nagyon lesz eltérés, pedig a dízelnek előnye van ebben az adatban, mert alul nyomatékosabb. Itt persze bejátszik a váltó kiosztás is.
Országúti tempónál már a benzint megfelelő fokozatba rakva lesz ereje bőven.
Ha megnézed a versenyre használt motorokat ott egészen kicsi is lehet a max. nyomaték, mert magas fordulatra hangolják a motort, alul döglött.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz Tsebacsi #176640 üzenetére
Te már azt sem tudod, hogy mi az amit én írtam és mi az amit Te. Azt nem Te írtad én írtam. Szedd össze magad, nem vagy még Te olyan öreg. A többi zagyvaságot, amit írtál inkább hanyagolnám.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Coyot
őstag
válasz stickermajom #176642 üzenetére
Nekem pedig még mindig magával ezzel az adathalommal van bajom, kérdezhetném úgy is, hogy f*szért jelenik meg ilyen egyáltalán? költői kérdés nyilván.
A szinte láthatatlan mennyiség pedig nem egy egzakt dolog. 11% - azt hiszem ennyit mondtál rá összesen az idősek részére, vagy valaki más sorry. Hasogathatnám a szőrszálat azzal, hogy az összes fiatalabbhoz mért maradék 89% hoz képest tényleg szinte láthatalan
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, egy rendes cabriohoz (kabrió, cabriole ?) képest mennyivel másabb egy olyan autó, aminek csak a tető része nyitható, húzható le? Nem rohanok váltani, valószínűleg még évekig megmarad a hörcsög, de játszom a gondolattal, hogy a következő autónál ilyesmit szeretnék (sajna nem volt RS Twingoból akkor a piacon FL előtti üvegtetős, pedig az jó lett volna). Nyilván nálam méretben elől is problémás a dolog és kéne a 2 gyerkőcnek is a hely, így a legtöbb rendes cabrio ki is esik, mert hátul nagyon szűk.
Mondjuk erre az FL B&W edition-re is cserélném, ha nem lenne a fara olyan bűn ronda (meg az orrán az a két buflák ködlámpa).
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #176526 üzenetére
Na rákérdeztem, azért nincs nút mert a fémmegmunkálás drága az öntapadós kéder meg olcsón megvan Kínából. Holnap megnézik de valószínűleg egyben cserélik az egészet.
#nincsbennetarcsi