Új hozzászólás Aktív témák

  • simonjoe

    őstag

    "Nem az autók megreformálasa fogja megmenteni a világot, mikor az összes kibocsátás kb 15% az autók."

    Megpróbáltam egy kicsit belásni magam a légi és tengeri közlekedésbe, pontosabban azon részébe, h mennyi fosszilis energiát emészt ez fel. Érdekes módon a vízi, pontosabban a tengeri közlekedés oldaláról nem találtam kézzelfogható adatokat. Nem tüntetik fel sehol a nagyobb hajók üzemanyag igényeit. Az viszont fellelhető, h a világ tíz legnagyobb hajótársasága több mint háromezer nagy szállító (személy és teher) hajóval rendelkezik.
    A másik oldal a légi közlekedés, itt már azért vannak adatok.
    A jelenleg a világ legtakarékosabb személyszállító airbus-a, az A321 Neo, ez a gép 100km-en, (bocsánat, nem forgattam át üzemórára) 444l kerozint éget el közepes terhelésen. A NATO kötelékében szolgáló C5 Super Galaxy szintén közepes terheléssel már 2175l -t éget el 100km-en, de hogy srófoljuk a tétet, ez a gép szarrá pakolva, teljes terheléssel 4544l-t !!!! Nem tévedés, ez ennyi! Szóval mit is kellene korlátozni?

    Joe

Új hozzászólás Aktív témák