Új hozzászólás Aktív témák

  • Teszla_

    senior tag

    Ahoy!

    Én is csak ma fedeztem fel ezt a topcot, így be is jelentkeznék egy '99-es, 1.6-os Mazda MX-5 NB-vel :)
    Amit tudni kell róla, hogy egy hisztis picsa :DDD
    2014 nyarán vettem, akkor még tökéletes volt, azóta pedig próbálok lépést tartani az igényeivel, több-kevesebb sikerrel. Rengeteg kisebb-nagyobb nyűgje volt már sajnos, nem egyszer el is gondolkodtam rajta, hogy eladom. De aztán mindig elgondolkodok, hogy rengeteg potenciál van ebben az autóban, külsőleg-belsőleg egyaránt, így még meg van.
    Mióta nálam van, kétszer vitte tréler, először gyújtáskapcsoló betét miatt, másodszor befogott a bal első fék. Akkor kapott is körbe négy EBC black tárcsát + fékbetéteket. Egyszer állt 3 hónapot, mert egy szerelő azt mondta, hogy motorfelújítás kell fél milláért, aztán egy másik szerelőnél független szakértő megállapította, hogy semmi baja. Ez az időszak durva volt, de túl lettünk rajta, persze pont nyárra esett...

    Típushibák:
    Rohad. Nagyon. Első nyúlványok, hátsó ívek, küszöbök, csomagtartó fedél. Az NB rohad a legjobban mind közül. Egyik miatás írta meg a nagy igazságot. Az MX-5 rohad, rohadni fog, vagy rohadt, de javították kisebb-nagyobb sikerrel :)
    Gyújtótrafó szeret meghalni, kettesével van, de általában csak az egyik fele adja fel a harcot, ezt én is cseréltem kompletten. Bontottan 40ezer, újonnan 100-on felül.
    A tető 10-15 évet bír, utána jön a szélek repedezése, beázás, az új tető alsó hangon 100ezer forint, plusz szerelés, ha találsz olyat, aki elvállalja. Valamint, ha a gumikédereket is cserélni kell az ablak körül, akkor az még kb. 60ezer forint, mert ebből csak a gyári ajánlott.
    Váltóban a 2-es idővel biztosan reccsenni fog, azután pedig jön a sírás is. legalábbis az 5 sebességeseknél, a 6-osról nem hallottam ilyet, de elképzelhető. Bontott 5-ös váltó 50ezer környéke. (lehet 6-ost is betenni, de azt általában sperrel együt adják/veszik + a "sallang", olyan 300ezer környékén)
    A rádió antennájában törnek a fogaskerekek, vagy berohad. Bontottat ritkán találni, mert elkapkodják, az új ára horror (100ezer környéke ez is).
    Vezérműtengely holtpont jeladó. Nagy melegben, leállítás után nem indul az autó. Nem túl drága alkatrész (20ezer) a többihez viszonyítva, sokan tartanak egyet a kesztyűtartóban, ha bekövetkezne a baj.

    Tudni kell, hogy sokszor borzalmas árakon vannak hozzá alkatrészek, viszont sokan szeretik azt mondani, hogy ez egy japán autó, ráadásul MX-5, szóval soha nincs velük baj. Az ilyen emberek vagy hazudnak, vagy annyira szeretik az autót, hogy még a 100k+os tételeket is elnézik neki. Én már rálocsoltam a vételárat és még nem látom a fényt az alagút végén. De egyszer elérem, mert utána végre jöhetnek a módosítások, hehe :)

    A legjobb dolog talán a miatázásban, hogy nagyon jó a közössége, segítőkészek, sok alkatrész bontottan el lehet érni rajtuk keresztül, de szokott lenni group buy is külföldi oldalakról. És integetünk egymásnak, ha találkozunk. Ennek én külön örülök, mert Nyíregyházán lakom és itt nincs túl sok MX-5 :)

    Fogyasztás szerintem nem sok, én főleg városban járok vele, itt 8-9 liter körül el van. Egyik télen volt 10 felett, de akkor azért mókáztunk is. Pályázásnál (nem autópálya, hanem versenypálya) állítólag 25 liternél többet is le lehet nyomni a torkán.

Új hozzászólás Aktív témák