-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz
schawo
#23096
üzenetére
Az XF60 64.1mm diameter x 63.6mm long és 218gramm. A sony 62×62mm és 202gramm.
Nem tudom ugyanarra gondolunk-e nem kicsit elszállt méret alatt (bőven kisebb mint egy tükrös 18-55ös kitobija). A (palacsinta és a) 35ös után a legkisebb obim, a 14-es is nehezebb, ducibb nála.A hatvanasok 110-130k körül mennek általában használtan, ez több mint a műanyag sony vagy a kis mft üveg. Nem tudom erőszakolás-e a hatvanas portréra, ha igen, én kérek elnézést. Árban sok? OMD-s kitek összárába gondoltam beférünk, de ebben is tévedtem.
55 F4 passzolom hogy milyen üveg, nem tudom mire való.
-
MC Pite
veterán
válasz
schawo
#22963
üzenetére
Igen, azt vágom hogy a nagyvadak területe ez (EM1/GH4/XT1; vagy méginkább D800tól felfelé) de gondolom a kisebb költségvetésbe ami még belefér alapon nézi... (különben ha elsődleges lenne a sport, akkor a vázra meg üvegre is elmenne a 600-600K) Alapból a panák marha jó fókuszrendszerrel szoktak bírni, az EM10nek is már egész korrekt van, de mozgó célpontra gőzöm sincs milyenek, átlagos felhasználásra pedig mind (G6,EM10,E2,A6000) jó már szerintem.
-
kulerr
őstag
válasz
schawo
#22563
üzenetére
Szia.
Ha későn is de köszönöm.
Még nem sikerült kiválasztani. Elsőre a Fuji X-E2-t nézte, de a kis obi választék miatt bizonytalanodott el az ismerősöm.Nem tudom létezik adapter a Fuji X bajonetthez amivel már más objektívet is lehet használni?
Ha nem akkor lehet a Sony A 6000-es.
Leírom, hogy ne kelljen mindenkinek visszaolvasni mire kértem, kérek segítséget.
Egy normális váz amit szeretne vásárolni az ismerősöm 18-150 18-200 lefedő objektív/objektívek + 1 macro illetve ha lenne vaku annak örülne.
Használat. Makró+kosárfotózás, videó...
Az A6000-en kívül lenne ajánlás még, akár másnak is? (cca 6-700K)Köszönöm előre is mindenkinek..
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#22930
üzenetére
Pontosan, annak az objektívnek Full Frame mellett van értelme.
Egyébként apám 30 évet fotózott végig egyetlen 40mm f/2.8 objektívvel egy kisfilmes vázon és ott tényleg nagyon jó, még nem olyan szűk, mint az 50mm, de a klasszikus 35mm-nél kicsit feszesebb. Ízlés kérdése, apámnak nagyon ment a dolog, jó sok gyerekkori fotó van rólam amin látszólag nagyon érezte ezt a látószöget.

-
Colonel993
senior tag
válasz
schawo
#22859
üzenetére
Annyira pontatlan... hogy akárhányszor a segítségét hívtam manuálozás közben a szűk mélység élesség matt (mindkét szem benne legyen pl a portréban) tökéletesen éles képet kaptam.
Egyedül a LV procedúra miatt nem használom MINDIG manuál lencsékkel...
Valamelyik rendszeren lehet negatív tapasztalatod volt vele, Pentax-nél ezt legalább jól megcsinálták
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#22663
üzenetére
Nem megmondtam az előbb?
Elmegy és megveszi az első útjába kerülő alsó kategóriás gépet amin egy híres márka logója van. Aztán persze még mi vagyunk a hülyék, akik felidegesítettük azzal, hogy sokféle tippet kapott. Bármelyiket megfogadhatta volna, de nem, inkább azt vette meg amit senki nem ajánlott.Tipikus. Nem értem, hogy akkor miért kell ehhez segítséget kérni. Ez ment volna anélkül is, hogy 2 hétig idejár kérdezni és mindenre ellentmondani.
Mellesleg ezzel járt most a legjobban. Az ember inkább alkosson, mindegy, hogy mivel, de inkább alkosson, ahelyett, hogy fórumokon cseszi el az időt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#22563
üzenetére
+1 az A6000-hez, ha még később vesz egy pörgősebb telét mellé, akkor semmi gond nem lesz vele. Ráadásul ez a váz nagyon jó árban van, váz 200k, 16-50 PZ-vel 240k a szalonban.
Érdemes ezt is elolvasni MILC + sportfotózás témában. Egyre csak fogynak az érvek, hogy miért jobb a DSLR.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#22009
üzenetére
Ezen én is morogtam régen, de mindegy, túl sokat nem lehet tenni ellene. Mindenesetre ez a csomag még 12,5 EUR havidíjért is simán nagyon jó, sőt, nagyon nagyon kiváló!
Lightroom CS5 - 33.200 Ft
Adobe PS CS6 - 260.500 Ft (utolsó forgalmazott ár)A CC csomag évente 150 euró, így a dobozos szoftverek árából 6,5 évre elegendő előfizetést vehetsz. Csakhogy ennyi idő alatt kijön legalább három új főverzió, CC esetén meg nem számít, mert folyamatosan kapod az új funkciókat a frissítésekkel.
Eddig lehetett joggal fikázni, hogy az Adobe letojta azokat akik csak hobbi mellé keresnek szoftvert, de ez az érv már elszállt.

-
sideburns
aktív tag
válasz
schawo
#21792
üzenetére
Metz Mecablitz 44 van Samsungra is.
http://www.metz.de/en/flash-units/product-ranges/system-flash-units/mecablitz-44-af-1-digital/data-sheet.htmlE-PM2 100k fölött van, NX2000 pedig kártyával, táskával 80k.
-
Kija
aktív tag
válasz
schawo
#21767
üzenetére
Miben jobb a Sony?
Egyébként ha két obival venném (egy 18-55mm + egy 55-200mm objektív) akkor 35 ezerrel lenne drágább.
Megéri többet szánni rá?
Ha csak egy obival veszem a Sonyt, akkor milyen más nem Sony objektív használható hozzá ami nem olyan drága de jó minőség esetleg a használt piacon is sűrűbben előfordul? -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#21746
üzenetére
Így van, de a cél elsősorban családi események megörökítése, amire meg elég lehet (ahogy a K-500 is, pedig az sem a videójáról híres). Az E-PL5 előnye a jó hatásfokú szenzoros stabilizálás, nyerhet ezen annyit egy kezdő videós, hogy a rolling shutter miatt kevésbé szétesett videó szebben mutasson a családi HDTV-n visszanézve, mint egy komolyabb géppel készült, de berázott anyag.
Komolyabb (akár amatőr) videós munkára én sem ezt választanám, de családi videóhoz megfelelő lehet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#21444
üzenetére
"Zsákutca, ha nem fejlesztik tovább"
Ez igaz. Csak nem az analóg filmre, még mindig tucatnyi kisebb gyártó fejleszt új típusokat. Elég a Lomography-ra gondolni, ami bár rettenetesen ostoba világlátást akar meghonosítani, de filmeket szép számmal fejleszt. De a Kickstarteren is több olyan projekt van ami új analóg eljárások és filmek, instant filmek kifejlesztéséhez kalapoz lóvét. Megszűnt a piaci dominanciája a fotófilmnek, ez tény, de nem ettől lesz valami zsákutca. Csak visszaszorult egy másodhegedűs szerepbe, már ami tisztán az üzleti, piaci oldalát jelenti az éremnek.
"ha véget ér a piaci uralma, ha megszűnik az általános elismertsége"
Ez nem jelent semmit. Számos technológia van ami sokkal többre érdemes, de a költségessége vagy a túl nagy piaci kockázata miatt a gyártók mellőzik. Na meg ezen az alapon pontosan a MILC kategóriára mondhatnánk, hogy zsákutca, mert a kezdetekben kivívott gyors emelkedés a piaci részesedésben elég gyorsan megtorpant, majd átment stagnálásba, tavaly már zuhanni kezdtek az eladások, idén meg ismét csak éppen annyi növekedésre futotta, hogy ráfogható legyen a befektetők előtt, hogy nem stagnál.
A cserélhető objektíves piac negyedét szerezték meg világszinten és ez már évek óta nem látszik növekedni.
Éppen ezért érdemes megkülönböztetni a technológiai zsákutcát és az üzleti sikerességet. Persze ettől még lehet zsákutca a tükör (csak visszakanyarodva az eredeti felvetéshez), de ennek az útnak még messze a vége. Az EVF-nek előbb le kell győznie a nyomasztó piaci túlerőt amit a DSLR-ek jelentenek. Meg persze sokat is kell fejlődniük, hogy minden téren, szó szerint minden téren hozni tudják azt a közvetlenséget amit a tükrös OVF jelent.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#21434
üzenetére
A TLR-ben még egyet tudok érteni, de a filmben határozottan nem. Attól lesz valami zsákutca, mert nem kommersz többé? A film sem manapság, sem 100 év múlva nem lesz zsákutca, ez egy evolúciós lépcsőfok amit nem kihalt fajként, hanem elődként kell és érdemes kezelni.
Mintha azt mondanánk, hogy a festészet zsákutca, mert már ott a digitális grafika. Az ecset és vászon zsákutca, mert ott van a stylus és a digitalizáló tábla.
Ráadásul ahogy a tradicionális festészet, úgy a filmes fotózás is párhuzamosan él tovább a digitális mellett, csupán arról van szó, hogy a digitális számos területről kiszorította népszerűségében (ahogy ez a grafikában is így van).
A TLR azért is jó példa, mert azon látszik jól, hogy miért zsákutca és miért egy elhalt/kihalt ága a fotóiparnak.
(#21436) jjeahh: Múltkor kipróbáltam fej-fej mellett a Fujifilm X-T1 és az Olympus OM-D E-M10 keresőjét (az E-M10-ben ugyan az van mint az E-M1-ben). Szerintem a Fujifilm sokkal jobb normál fényviszonyok mellett, hatalmas felbontású, jobb a színvisszaadása és lagban is jobb. Mégsem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy csak egy EVF. Még ez sem volt elég jó. Persze elég jó hozzá mindkét gép, hogy tökéletesen jól használható legyen, tökéletesen jól lehessen velük komponálni, de valahogy nekem akkor is hiányzik az a közvetlenség amit az OVF jelent.
Persze DSLR-re már egyáltalán nem vágyom vissza, de elégedett addig nem leszek egy EVF-el sem, amíg nem lesz az emberi szem által érzékelhetetlen a lag és nem fogom úgy érezni, hogy egy lezárt dobozba bámulok bele amiben van egy nagy képernyő. Mert legyen bármilyen jó az a képernyő, attól még olyan mintha elszigetelne a témától. Akkor már inkább a hátsó LCD, miközben látom magam előtt/körül a témát.
(Ez persze csak szubjektív, gondolom a többséget ez nem zavarja).
-
Tin_Shield
őstag
válasz
schawo
#21314
üzenetére
Tulajdonképpen igazad van. A 35mm gyutáv határeset, a klasszikus értelmezés szerint még enyhe nagylátó, de az alkalmazás szempontjából inkább normál. Én pl az (ekv) 50 körüli gyutávot nem igazán szeretem, nem is tudom jól használni, (ekv)35-öt annál inkább, a képeim többsége ezzel készül.
-
-
-
Nagya21
addikt
válasz
schawo
#21235
üzenetére
HAli!!
Jól tudod
De én irtam is, hogy Slave vakuként használom, a saját vaku fénye inditja a slave-t, mint ahogy irtad manuális buta slave-ként, de a vakuban azért fénymérés van.
Üdv Nagya
UI: ha félreérthető vol akkor elnézést, de én csak egy olcsóbb alternatívát kivántam megemlíteni. -
Nagya21
addikt
válasz
schawo
#21233
üzenetére
HAli!!
Bocs, hogy belevauzok
Ha slave, vagy más TTL vaku kell, akkor merem bátran ajánlani "kici sárga barátink" által összehegesztett Yongnuó vakukat, nekem egy 460-II-es Slave vakum van tőlük, és nagyon megbizhatóan üzemel.
A Nikon1 S1-el is jól müködik (márha nem felejtem otthon mint legutóbb)
Üdv Nagya -
sideburns
aktív tag
válasz
schawo
#21198
üzenetére
Samu (45/1.8 - ez a gyútáv már elég határeset portréra, cserébe 3D-t is tud)
Samsung NX210
Samsung NX200
Samsung NX2100
Samsung NX2000
Vedd figyelembe, hogy a 45mm-esből KÉTFÉLE verzió van, egy olcsóbb, sima kb. 200 euróért, meg a 3D-s, ami kb. 350 euró. Ez utóbbi ráadásul a belépő modelekkel nem is tud 3D-t.
A sima viszont ennyi pénzért elég jó vétel. -
psg5
veterán
válasz
schawo
#21225
üzenetére
Köszi!
Igen, közben Lassú Víz kollega is arra tippel, hogy valami ufók. Gondolom, ha lencseprobléma lenne jelentkezne sima felvételen is. Igaz vakusnál se legyen, de akkor ez ezek szerint nem hiba.Nos akkor user error lesz, próbálom állítgatni ilyen szemmel. Ha jól értem akkor a géppel nincs baj.
Ez megnyugtató.Igen többféle képet lőttem, hogy látszódjon.
-
psg5
veterán
válasz
schawo
#21172
üzenetére
Szia!
Köszi, hogy foglalkozol velem! Hálás vagyok érte!

Töltöm a képeket flick-re. Nem tudom, hogy ebben a topikban folytassuk vagy esetleg máshol?
G5-ről max régebbit tudok, tehát ugyanott, ugyanakkor készültet nem, mert sajna megadta magát, azért kellett új. De egyértelmű lesz szerintem a képminőség egymagában is és remélem, hogy csupán beállításokat kell megszoknom (igaz G5-nél autóban is szépen ment minden)
Amúgy az miért, hogy (erről is lesz fent kép) ha vaku villant beltérben, akkor képen foltok jelennek meg, mintha a lencsén lenne valami? Vaku nélkülin nem láttam, s a lencsén sem látok kivül koszt. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#21190
üzenetére
Természetesen csak vicceltem, mert az XF 56mm f/1.2 nem egy olcsó üveg (legfeljebb csak a teljesítményéhez és a konkurenciához képest, de még így is drága).

Most attól függetlenül, hogy neked vagy nekem lenne-e rá igényünk, tényleg hiányoznak a MILC rendszerekből ezek a nem nagy teljesítményű, de cserébe rendkívül olcsó objektívek. Emiatt is alakult ki az az általános nézet, hogy a MILC objektívek túlárazottak, mert az egységsugarú user nem minőség, hanem árcédula alapján végzi az összehasonlítást. Nem mindenki igénytelenségből, van akinek tényleg nincs szüksége jobbra vagy esetleg nem is telik rá.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#21187
üzenetére
Tegyük hozzá, hogy Fujifilmre meg legalább van világklasszis portréobjektív:
Fujinon XF 56mm f/1.2 (ekv. 85mm) - 320.000 Ft
Zeiss/Leica minőség a Zeiss/Leica ár harmadáért-feléért. Innen nézve meg olcsó.
De a vele többnyire egyenértékű MFT-re készült Leica-Panasonic üveg is drágább nála kapásból 200 rugóval. Hozzá képest is olcsó. 
"Kicsit bővebb: MILC-re nem tudok olyan szar objektívet"
Én nem döngölném ennyire földbe a Canon 50mm f/1.8 II-t. Én csak annyit mondok rá, hogy az árával arányos a minősége. Újonnan 28k, használtan 20k alatt. Hogy élesen rajzoljon vissza kell annyira rekeszelni, mintha egy régebbi, vele egy árban lévő manuális objektívet adaptereznél fel, de cserébe van AF is. Teljesen korrektül van árazva.
-
ccs2929
senior tag
válasz
schawo
#21179
üzenetére
Tudom, én sem adaptereznék, főleg ilyen árak mellett

Amúgy csak azért hoztam szóba, mert a kérdező erre vonatkozólag is kérdezett: "Milyen milcet vegyek a fenti obik és külső vaku miatt?"@21185 Akkor félreértettem, ezért írtam bele a hsz-embe azt is, hogy az említett keretbe natív cuccokkal valószínűleg nem fér bele.

-
szabolcs1975
aktív tag
válasz
schawo
#20741
üzenetére
értem. Én viszont nagyon gyakran megyek ugy fotózni, hogy kigondolok egy témát (érdekes hely, stb), és csak direkt azért megyek, hogy visszaadjam a hangulatát. Van egy nagy hátizsákom, belepakolom a cuccomoat (nem titok : 18-55VR, 55-200VR, 35, SB600), és esetleg egy álványt ez nem tittok. Na most ezt berakva, még marad egy csomó hely a hátizsákomban, akár kajának vagy bárminek.
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz
schawo
#20727
üzenetére
voltam olyan pofátlan, hogy a Nikon d5200-at kicseréltem d3300-ra, remélem ez nem rontja köztünk a viszonyt.
a differencia kb 230 gram. Hát nem is tudom !
de engem az 55-200as tartomány is érdekelne
Olympus += 380g
D3330 += 335gA difi kb 170 gramm.
Na mindegy, marad pár gramm előnye a MILC rendszernek, de ahogy növeljük az obik számát, ugy vesz el az előny, mert ugye 18-108ast (ami az egyik legjobb obi a belépő DSLR-eknél), egyben igazán ki sem tudod váltani, a pakolgatás peid ugyanugy ott marad. Én ezért nem váltanék az biztos, de mégértem, hogy akinek sok pénze van, az ilyenért is fizet és elhiszem, hogy elégedett vele.
-
k1csi
senior tag
válasz
schawo
#20703
üzenetére
Én tényleg nem igazán látom mivel lenne sokkal jobb egy belépő DSLR mint pl. az EM-10 (ami nem olyan rég volt itt is ajánlva).
OK, ugyanannyi pénzből nem kap a 18-105-höz hasonló átfogású obit hozzá, meg lehet a követő AF sem fog annyira menni, de minden másban hobbi/kezdő szinten lehet jobban járna a MILC-el (vagy konkrétabban a m43-al mert ugye pl. a Fuji is MILC, de lehet nem a kezdő kategóriában és jóval nagyobb kerettel). -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#20403
üzenetére
Ez a bajom nekem is. Múltkor majdnem megrendeltem usánkából 200 dollárért (+vám + áfa) mert annyit még megér, de így sem veszi fel a versenyt a Canon EF-M 22mm f/2 üveggel ár-érték arányban. Az egy nagyon jól eltalált darab, újonnan 60k körül van, nagy kár, hogy az EOS M rendszer nagy ívben le van tojva a Canon által. Így 2014 derekára már bőven kinyöghettek volna egy bőven jól használható vázat is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#20384
üzenetére
No és én, hogy örülök is ennek!
Egyébként nem akarom leszólni, nekem is van, szeretem, de jelen pillanatban inkább Olympust vennék helyette amíg ki nem jön az X-A2 az új és sokkal hatásosabb hibrid AF rendszerrel (ez valamikor ősszel várható majd).A kérdezőnek mondom: X-A1-et az vegyen aki tudja, hogy nem fotóz olyan témákat amik igénylik a villámgyors AF-et. Minden másban nagyon patent egyébként. De egy Olympussal sem maradsz le semmiről, azok is fasza JPEG-et köpnek ki és az objektívek is elérhetőbbek árban.
-
#22145024
törölt tag
válasz
schawo
#20289
üzenetére
Nem. Az zavar alapvetően, hogy olyan hóka-döglött az egész. A kontraszthiány miatt az élességérzet is az alsó határt súrolja, meg kicsit telefonos fílingje van. (tudom, azok rosszabbak...) Szal ez alapján nem venném meg ezt a vázat.
De amúgy továbbra is ez a favorit (G6). Bár versenyben van még az LX7-is, mert kb féláron megvan. De még nézegetek tesztvideókat...
Lehet ezeken valahogy fehéregyensúlyt állítani? Vagy akár menüből, reprodukálható módon mondjuk tetszőleges Kelvinértéket kiválasztani és nem csak a szokásos, 3200/5600/8000 fix értékeket? -
Whynot?
aktív tag
válasz
schawo
#20291
üzenetére
másik topicban azt írtátok, hogy LX7-tel kb egálban van a GF5. Az x-es obival már árban is egyformák, de nem igazán dicséritek a GF5-öt ebben a topicban sem, míg az LX7-re rákeresve még itt is felsőfokon beszéltek róla. A youtube-on talált videók alapján szerintem az LX7 videóban picit jobb is, ami fontos is lenne, mert egy 10 éves hi8-as kameránk van csak és annál már egy kompakt is jobb felvételt készít, de egy darabig nem lesz pénz fényképezőre és kamerára is, ezért szeretném, ha az új fényképező egyben leválthatná pár évre az öreg Sony kamerát is. De valahogy se fénykép minőségben, se videóban nem érzem a GF5 fölényét. Azt hiszem, hogy a plusz feature-ök közül az érintő kijelzős fókusz variálás fogott meg benne, de a neten fellelhető fotókat nézegetve néha azt mondanám, hogy egy árnyalatnyival rosszabb a compact testvérénél... Pedig pont emiatt kezdtem m43-ban gondolkodni. ezért érdeklődöm ebben a topicban is, hátha valaki megadja az utolsó lökést a helyes irányba

-
#22145024
törölt tag
válasz
schawo
#20282
üzenetére
Árban teljesen megfelel! A linkelt példavideó gondolom az elégtelen világítás miatt olyan amilyen (
)
Érdekes, hogy a napfényes felvételek közül ebben az ársávban ennek tetszik legjobban a képe, bár én szinte csak műfényben fogom használni (de pont ilyen tesztvideókat nem találtam YT-on)
A kitben hozzáadott (régi!) 14-42 egy jó komprommisszum, vagy inkább cserealku tárgyát képező vmi? Átfogás tekintetében nálam pont azt fedi le, amire gondoltam. Szerintem még a close-up vége is elég lesz. -
HalasKYO
aktív tag
válasz
schawo
#20271
üzenetére
Valóban az E-1 el kevertem.
Igaz EM-10 közép, ebben a kategóriában látom a legnagyobb fantáziát magamnak.
Első cserélhető obis gépem, lesz és kicsit ódzkodok a lencsecserélgetőstől, mind a por, mind a macera miatt. Lehet hogy kihagyott egy fotót mert épp egy 55-210 es van fenn és kén a 16-50 esnek az átfogása és fordítva.És ugyebár hordozni is kell.
Jelenleg 28-200 on vagyok, ami kényelmes (talán túlságosan is)
ami szerinte még megfelelne az a kb 28-100 as tartomány. (ekv)
a kit obik általában ez alá vannak belőve. kb 75-80mm es véggel.
Viszont én sokszor csinálom, hogy csak azt hagyom élesen amit meg szeretnék mutatni. Pl egy arcot, vagy más dolgot amit csak lehet DOF olok. Ezt most 2/3 os rendszeren csak úgy tudom ha 200mm en cirka 1m re vagyok a cértárgytól és mögötte minél messzebb van a háttér.
Emiatt szeretnék APS-C-t vagy MFT-t . Néha szoktam makrózni, arra is jó volt ez a 200mm, (mivel vagy 18mm en vagy 180-200 közt tud ez a kis minolta makrózni)
Hajlok a sony-ra de nem tudom mennyire leszek elégedett a 16-50mm el.JJeahh : köszönöm, át fogom tanulmányozni.
HollyBoni:
Direkt emiatt néztem a 18-200 ast, abban nincs is stabi. Lehet emiatt is ilyen olcsó.
Sok olyan adaptert lehet kapni amiben van beépített rekesz. kb 30 dodóért.MFT gépek egyébként mind ugyanazt a bajonettet használják? gyártók közt átjárható teljesen ?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#20094
üzenetére
A Fujinon XC 16-50mm megeszi reggelire minőségben a Sony zoom billentyűs szarját (képminőségben és szerelési minőségben is). Egyedül a kompaktság terén vérzik el, de ott látványosan. A kutyapöcs effektus miatt 50mm-re kitekerve a duplájára nő, ez is lehet zavaró.
Az tény, hogy Fujinál a szerva objektívek minőségében, ez a remek objektív is nagyjából a leggyengébb. Mondjuk ez az árakon is meglátszik.
(#20090) HalasKYO: Az összes olyan Fuji ami még nem a hibrid AF rendszerrel jön, gyenge AF-ben. Nem használhatatlan, de mondjuk egy Olympushoz vagy Panasonichoz képest lassú, főleg kevés fénynél. Ha zavar, hogy kevés fénynél nehezen és lassan talál fókuszt (illetve kell egy kicsit trükközni vele, például megnöveled az AF mező méretét), akkor már nem olyan best buy. Mondjuk egy Sony NEX-3N vagy A5000 sem sokkal jobb, a Sony flottában is a hibrid AF (A6000) javít látványosan az AF teljesítményen.
-
HalasKYO
aktív tag
válasz
schawo
#20092
üzenetére
Illetve az árban

Ha azt nézzük, hogy Sony A6000 230k egy gyenge obival, az A1 egy minőségibb obival, mindegyinél a 16-50mm.
Az ára a Fujinak így 130e Ft a Sony-é 230e. A viewfinder és a fókuszmotor és a jó videó megér vajon ennyit ?Egyébként, hogy lenne szerinted akkor értelme összehasonlítani ?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#20084
üzenetére
Pont ezért mondtam, hogy ezen az analógián 10-ből 9 ide betévedőt vissza lehetne fordítani, hogy ne vegyen cserélhető objektíves gépet, mert elég neki egy olcsó kompakt is.
Persze lehet egy kis cinizmust gyakorolni és mindenkinek rámondani, hogy jó lesz az neki amit kinézett, mert úgyis igénytelen hozzá. De senki sem gondolatolvasó, ha valaki azt írja, hogy fontos a videó is, akkor én azt a magyar nyelv szabályai szerint fogom értelmezni.
Meg amúgy szerintem a legkevésbé sem áll messze a valóságtól, hogy a Fujifilm gyenge videóban, gyakorlatilag a MILC piac egyik leggyengébb rendszere videós szolgáltatásokban és minőségben. Fotóban persze kiváló, ez elsősorban azoknak a rendszere akiknek a fotózás az egyetlen igénye.
Aztán lehet pontosítani az igényeken, van akinek ez is megfelel, ez is teljesen oké, de amíg csak annyit tudunk, hogy "fontos a videó is", addig még mindig vannak a Fujinál jobb vételek is. A Fuji videóminősége jellemezhető azzal, hogy alacsony dinamikájú moiré-tenger, hátba verve aliasing problémákkal. Ez már egy laikus szemét is sérti egy Full HD monitoron vagy TV-n visszanézve.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#20058
üzenetére
Ezért írtam MFT-t és nem MILC-et, úgy tűnik nem jött le, hogy tudom következetesen használni a kifejezéseket.
De írhattam volna a Nikon CX és APS-C közötti különbségről is. Tök lényegtelen, ezek a különbségek akkor is ott vannak ha az FF széleslátó háttérmosását hasonlítom a CX teléjéhez, amiből persze, hogy az jön le, hogy "ezzel sem maradsz le semmiről".jjeahh: Szűk rekesz mellett is telével lehet a legkönnyebben mosni a hátteret. Engem nem kell meggyőznötök, hogy az MFT is bőven jó tud lenni, csak ennek nincs értelme. Minden "kis" szenzoros fotós ehhez a trükkhöz nyúl, hogy igazoljon valamit, amit nem kell igazolni, aki az MFT és APS-C közötti különbségen fennakad az vagy nagyon jól tudja mit szeretne vagy semennyire nincs fingja hozzá.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#20056
üzenetére
Ez tény, de nem lehet elmenni amellett, hogy szemmel látható különbségek vannak. Volt már itt olyan vita, amikor valaki hozott egy FF vázzal készült, 50mm f/1.4 körüli egész alakos portrét amire több MFT tulaj is telefotós, távoli hátteres, arcportréval válaszolt "nini, ezen is olyan elmosott a háttér" felkiáltással.
APS-C és MFT között is van szemmel látható különbség még akkor is, ha a gyakorlatban nem olyan nagy.
Én csak az ilyen telefotós, extra távoli hátteres bizonyításoktól mászom falra, mert akkor abból az is kihozható, hogy az MFT még a nagyformátumot is megveri...
-
Tikakukac
titán
válasz
schawo
#20001
üzenetére
Meglátjuk.
Kiizadjuk, hogy rávárjunk-e a fórumtárs gépére, és ha nem akkor mi legyen az obiparkkal. Szeretnék már erre pontot tenni, mert elég frusztráló, hogy ízlésficam miatt itt (sem) tudok egyből megoldani valamit...tudnád mennyi idő lett meg anno az első notim, még mielőtt ez lett volna a mellékes szakmám...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#19903
üzenetére
Nem feltétlenül értek egyet. Optikailag semmi baj vele. Azon spórolt a Canon, hogy a legolcsóbb fröccsöntött műanyagból készítette el a tubust. Ha most azt nézzük, hogy 20k alatt hozzá lehet jutni használtan (de újonnan is 27-28k), míg a többiek kétszer drágábbak lehetnek, akkor az sem nagy gond ha fele akkora az élettartama (ami azért nem reális, ha nem gyilkolod, nem fog hamar megpurcanni).
Lehet szidni ezt az objektívet, de ennél álomszerűbb ajánlatot aligha kaphat egy amatőr, kezdő fotós. Olcsó, hamar lehet vele sikerélménye (nagy fényerő, szűk DOF, ez az első amitől hanyatt vágja magát minden kezdő, de azért élességben sem gyenge picit visszarekeszelve, de portrénál meg nem gáz nyitva sem). Ideális amatőr portré üveg egy 1,6x crop vázon az ekv. 80mm-es gyújtótávolságával. A Nikon ellenpárja sem sokkal jobb egyébként.
-
-
Lassú Víz
addikt
-
.mf
veterán
válasz
schawo
#19849
üzenetére
Hol láttál használtan 70 alatt 14-150-est? Én csak 90-ért láttam 1db-ot hirdetve az utóbbi 2-3 hónapban.
Sheratan: 14-150-es eddig kimaradt (még?), 40-150-esem volt, full-műanyag (bajonett kivételével) építése és pille súlya (190 g?) ellenére eléggé egyben volt, és ami a lényeg, optikailag teljesen rendben volt. Miután sikerült egy 14-140-II-t jó áron kitből vennem, összehasonlítottam a kettőt: ugyan a Pana képminőségben kicsivel gyengébb, de cserélgetés nélkül lefedi azt a tartományt, így az maradt, a 40-150-es ment.
A 14-140-II is baba, a tubus külseje és a bajonett fém, ennek ellenére 265 g, ha jól emlékszek, ilyen átfogással, beépített stabival...
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- The Game Awards 2025 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Nyaralás topik
- Éjszakai műszak
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Insta360 X4 360 fokos akciókamera - 3 akku, cage, 128GB SD, tartozékok
- Kamera objektív szűrők - UV, Polár, ND - 49, 55, 67, 72, 77, 82 mm
- VELBON Ultra Stick Super 8 - 8 szekciós ultrakönnyű monopod
- NIKON D7500 - DSLR fényképezőgép váz (+ teljes NIKON szett!)
- SONY FA-WRC1M Vezeték nélküli rádiós vezérlő
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.






![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



..értő olvasás alszik...
Mr.Csizmás
