-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Biqci #118250 üzenetére
Ha mégnézel videót a youtube-on vagy elmész Safety-re, megtanítják a középállvány helyes használatát és akkor nem lesz nehéz.
Az én Dl-em is fel van vasazva, kb 240-250 kg lehet. Tologatni szar, ha nem sík az út, amúgy gyerekjáték az én 72 kg-nak is."önmagam hite vagyok magamban"
-
Biqci
aktív tag
válasz etnies #118252 üzenetére
Nem az a baj, hogy nem megy, hanem mivel lejjebb van engedve, megváltozott a tömegközéppont. A gyári méretben semmi gond, akkor szinte hátratett kézzel, becsukott szemmel, csak foggal is megy, de így sokkal nehezebb. Nekem nem annyira, mert nemcsak a motorban van súly, hanem bennem is, de pl. a Bandit-fész csoportban sokan megszenvedik...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
vlevi
nagyúr
válasz Xaels #118249 üzenetére
Ez is igaz.
Annyira, hogy amelyiken van plexi, ott a fórumokban elég jelentős részt tesz ki annak megtárgyalása, hogy a gyári plexi mennyire szar, és ki milyent használ helyette.
Ez típustól függetlenül bármelyikre igaz.Pont a napokban láttam pl. a vadiúj BMW F900XR tesztjét. Alacsony plexi állásban még jó volt, de, ahogy felemelte a plexit magasabb állásba, elvileg csökkent a menetszél, de olyan turbulencia lett, hogy inkább visszarakta alsó állásba
-
Somatom
veterán
válasz vlevi #118256 üzenetére
Sztem egy naked zárt sisakban 130-140 -ig hosszú távon is ülhető. Egyszer kipróbáltam egy ilyen fejidomot. Egész jól eldobta a fejem fölött a levegőt. De, levettem, mert a szöszimnek nagyon rossz volt. Mögöttem csapódott le az örvény és rázta a sisakját. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen kis vacak idom ekkora galibát okozhat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pakfong
tag
válasz Somatom #118257 üzenetére
Naked-del túrázok (is) évek óta. Az elején engem is zavart, hogy le akar szakadni a fejem, de meg lehet szokni. Tartós 150-es tempó most már nem gond, 160 körül meg a hátsó doboz miatt amúgy is kezd mászni a hátulja.
Egyénfüggő ez is, van aki hozzá tud szokni, van aki nem.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Tamás9x
őstag
Mennyire érdemes amúgy oldalsó dobozokkal hajtani a gépeket? Lehet itt határvonalat húzni sebességben vagy motor függő?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
etnies
senior tag
-
Somatom
veterán
válasz pakfong #118258 üzenetére
Én ezt a 130-140 közöttit lőttem be magamnak a HD -n. Fölötte már aránytalanul nő a fogyasztás, nem éri meg tartósan gyorsabban menni. Ha mondjuk egy Bp. - Udine távon eggyel többször kell megállni, az több idő, mint amennyit a 130 helyetti 160 -nal nyerek. Meg, persze drágább is.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Tamás9x #118259 üzenetére
teljesen motor ÉS motoros függő! Az én 187cm magasságom és 108kg-m mellett egész másképp viselkedik egy motor feldobozolva, mint egy 165cm, 75kg pilóta alatt, és természetesen a KTM is egész másképp viselkedik alattam, mint a Pegaso. De másképp viselkedne a burkolt és a naked Bandit is... Szóval én már csak ez alapján sem mernék semmit egyértelműen kijelenteni.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Tamás9x
őstag
Értem köszönöm, akkor maradnak a teszt olvasgatások. a túraendurók amúgy se sebességkirályok, amiket nézegetek.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
pakfong
tag
válasz Tamás9x #118259 üzenetére
Tulajdonképpen mi a kérdés?
Túragépeket leszámítva, kb az összes motor gyártási folyamata doboz nélkül van "megtervezve". Gondolok itt a fogyasztásra, hogyan kap bele a szél, milyen széles a motor stb.
Viszont hosszabb távon már egy hátsó doboz is aranyat ér. Ha meg oldaldobozok is vannak, egy átlag férfi a komplett ruhatárát magával tudja vinni .A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #118260 üzenetére
"pályán csak 150-el megyek óra szerint"
Nekem 650-es V-Stromod van, igaz?
Én már sajnáltam annál a fordulatszámnál hajtani. Az enyém 2004-es volt, annál óra szerint 110-nél 5000-t forgott, a tartós 7000-es fordulatszám nekem nem teccet.Most a 900-as Tracer meg alig bír lassabban menni 150-nél De tényleg. Ha pályán megyek, oda kell figyelni, hogy ne húzzak egy kicsi gázt se, mert észre se veszem, és 160. Igaz, ennek a vége leszabályzással 225, anélkül valahol 250 fölött lenne
"Ha meg oldaldobozok is vannak"
Szerintem Tamás9x hosszabb kirándulásra gondolt, és oda kell a sok doboz.
A kisebb köbcentis túraenduróknak nem érdemes tépni a száját.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz pakfong #118264 üzenetére
Még iszonyat zöldfülű vagyok 2-3 dobozos témában, hogy miként viselkedik az utakon, így az a sebességhatár érdekelt ahol még az átlagban biztonságosan lehet haladni és a fogyasztásom sem ugrik az egekbe, ebből már lehet számolni áttételezést, hogy az utolsó fokozatban is ki tudjam pörgetni, ne csak kímélő mód legyen. Itt akkor már rövidül a hajtás, nő a nyomaték(a keréken, és nem a motorban, ez tudom jobban gyilkolja a kihajtást, a lácot és a lánckereket, de a csapágyazást a blokkban kíméli) stb stb jobban terhelhető, azaz pakolhatom, persze teló cserével. stb stb stb
De ha rossza logika akkor igazítsatok útba.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #118267 üzenetére
Fogyasztásból számolni áttételezést, szerintem felesleges.
Annyit iszik amennyit kell. Ha a dobozolt fogyasztáshoz áttételezed, akkor doboz nélkül meg vissza?
Engedd el szerintem. lassabban mégy 5km/h-val és meg is van a kisebb fogyasztás.
Itt nem fogsz 5 napig menni ugyan azon a tempóval. Ha meg pálya orientáció van, akkor Páneurópa és ehhez hasonló pálya cirkálókban kell gondolkozni.Azt meg, hogy mikor nagyobb terhelése a csapágyaknak, meg felesleges ezen agyalni.
Ez blokk karakterisztikától függ.
Használd a használhatósági fordulatszám tartományba és kész.
Egy egyhengeressel nem menj tiltáshoz közeli üzemben mert az káros a csapágyra.
Egy sport sor4-et meg ne szenvedtess 2500 fordulattal, mert attól megy tönkre.Ennyi
Minden doboz amit felteszel változtat a motor viselkedésen. Mindenki másképpen érzékeli.
Kb mindentől is függ. -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118144 üzenetére
"Ilyen magas fordulaton az ugynevezett munkautem nem nagyon letezik."
"Meg terjeszkedesnel is a hajtorudnak kell visszahuzni a dugattyut."
"13000 fordulatnal a hengerben a nyomas nem tudja elegge gyorsitani a dugattyut, nem annyira gyors az eges."Mi van? Magas fordulaton "nem nagyon létezik" expanzió? Nem közlünk energiát a rendszerrel? Akkor mi hajtja a főtengelyt? A saját lendülete? A munkaütem alatt hajtórúd húzza vissza a dugattyút, persze meg a befőtt teszi el a nagymamát.
A te leírásodban sosem közöltünk energiát a rendszerrel (főtengellyel), csak amikor lassítod a dugattyút, amit előtte a főtengely gyorsított fel?! Az a mozgási energia szerinted alapból a főtengelytől származik! HOL VITTÜK BE AZ ENERGIÁT A RENDSZERBE!? Elárulom, az expanzió során a tüzelőanyag égésekor. Mikor is az égéstérben lévő 50-60 bar lefelé gyorsította a dugattyút. De persze ez szerinted magas fordulaton nem történik meg mert lassú az égés...Ezzel ellentétben nn úgy tudom, hogy a fordulatszámtól függően úgy 40-60 főtengely szög között elég a tüzelőanyag kb. 90%. Igaz, hogy magas fordulaton fajlagosan kevesebb idő áll rendelkezésre az égéshez, de a nagy dugattyú sebesség miatt, turbulensebb az áramlás, ami gyorsítja a reakciót. És micsoda meglepetés, hogy teljes terhelésen, magas fordulatszámon akár 50 fokos előgyújtás is előfordul. Jéééé így pont a felső holtpont közelében lesz jó magas nyomás, hogy az szépen lefelé gyorsítsa a dugattyút. Micsoda meglepetés.
Tehát akkor ezek szerint magas fordulaton (13000 már magasnak számít?) Nem érvényes az OTTO körfolyamat? Ott valami mással lehet leírni a folyamatot?
Fejtsd már ki nekem ezt bővebben, mert egészen biztos vagyok benne, hogy félreértettem valamit. Amit te leírsz az a Perpetuum Mobile."Ezert talaltak ki a crossplane, vagy big-bang rendszereket."
Mi köze van ehhez a gyújtássorrendhez? Hogy csinálsz mondjuk egy egyhengeres motorból crossplane-t vagy big-banget?Simán elhiszem, hogy neked van igazad. De azért csak hallottam volna erről a BME Hőerőgépek és Berendezések szakirányán. Persze nagyon szívesen elnézést kérek mindenért és bevallom, hogy járatlan vagyok a témában, ha kifejted ezt nekem vagy legalább elirányítasz valami hiteles forráshoz, ami alátámasztja ezt az elméletet.
(Remélem nem veszed magadra) -
Tamás9x
őstag
válasz csongi #118269 üzenetére
Tudom, de szeretek ezzel pepecselni, meghatározni a max terhelést, és ahhoz igazítani a hajtást, mint a robogónál vagy kismotoroknál. Tavaly így vezettem le Nyíregyházáról- Mór-Balaton-ig egy 125-ös kismotorral. + táska. 90+55kg (ami remélem idén már könnyebb lesz, nem viszek annyi felesleges lomot...). Igaz a max sebességem 95km/h(7800-8000rpm) volt, de dinamikus lendületesebb mint gyári állapotában, a fogyasztás is 3L alatt(PZ19), mind a 4 sebesség teljes tartományban kipörgethető volt.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
-
Tamás9x
őstag
válasz canniball #118274 üzenetére
Alap szerszámok, villás kulcs készlet, inbusz, torx, krova készlet, csavarhúzókészlet, egy kis kalapács, defektjavító, lánc, lánckerék, több méretben, víz, benzin, váltó ruha, piperecucc, hálózsák, elemlámpák, pót aksik, Alkohol vagy 4 liter... minden hülyeség amit a fórumokon találtam, ennek 80%-a ki sem lett pakolva a táskából. Lejtőn jól jött, emelkedőn nem. Kicsit túl lett parázva az út.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Debilon
addikt
válasz Tamás9x #118275 üzenetére
ne értsd félre, de szerintem rosszul közelíted meg a dolgot, már ez a "minden fokozatot kipörgetni" dolog is furán hangzik, már csak erőben/nyomatékban sem összehasonlítható a 2 féle motor
egy rendes (értsd motorkerékpár, nem a Z-Tech-ed) motornál annyi amennyi, a 6.-at is ki akarod forgatni rendesen? az elég nagy tempó lesz.. ahogy már írták is, nem kell erre ráparázni, van egy adott fordulatszám sáv ahol értelmes fogyasztással használható a motor aztán kész,
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Somatom
veterán
válasz canniball #118273 üzenetére
Hááát... az most logisztikailag kicsit bonyolult lenne, de sztem nem kell hozzá sok képzelőerő. Korábban linkeltem képet a mocimról. Ecccerűen felrakom magam mögé az ülésre. A segédvázon azok a bütykök a csomagtartó tartóbütykei. Azokon fordítom át a pókot. A zsák pár centit túllóg a rendszámon, elöl meg támasztja a hátam. Tök kényelmes.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
canniball
nagyúr
válasz Somatom #118278 üzenetére
Nem is úgy gondoltam, hogy most azonnal a két szép szememért málházd fel a gépet.
De így már érthető/elképzelhető a dolog. Nekem (és a legtöbbünknek) a hátsó ülés sem ekkora, illetve mögötte sincs semmi ami alátámasztaná a táskát, ezért volt fura hogy hosszában, de így már zöld.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
fattyu
veterán
válasz Debilon #118277 üzenetére
ez megint elég egyéni. én használtam mindenen a teljes fordulatszámtartományt. ki van fizetve a hatodik teteje is és ebbe értendő fireblade is meg gixer is meg most a husky is. messze nem érzem hogy kínlódik fent. marha jó ez a ktm egyhengeres blokk
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Tamás9x
őstag
válasz Debilon #118277 üzenetére
Nem értem félre, de egyáltalán nem közelítem meg rosszul a dolgot szerintem. Tuning körökben százezreket-milliókat fizetnek egy motor-váltó méretezésért, hogy megjelenjen a gumikon is az adott teljesítménygörbe.
Elég jó alap a ZT- mert adott kevés HP-ból kell!, nem lehet, KELL okosan gazdálkodni,(Az internetes adatlapját pedig felesleges nézegetni, mert köszönő viszonyban sincs azzal ami a vázba lett építve) míg nagy motornál, félvállról lehet venni mert van tartalék. Bezsnei Andornál kíváncsi lennék, a Himalájánál, hogy a kuplungja ugyanúgy leégett-e volna ha méretezve van a hajtása. 5 éves távlatban szeretnék útnak indulni én is, és ha lehet nem megszenvedni azokat amiket eddig csak videóról néztem végig.Szerintem
canniball: Hála égnek.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Caboose #118270 üzenetére
szeretnelek megkerni, hogy mellozzuk ezt a bicskanyitogato "elarulom neked" satobbi sallangot.
2T motorbol indultunk, ki.
2T nyomatekvaltozasa egy fordulatra vetitve.
a vonal felett tolo ero a hajtorudon, alatta a huzoero. a big bangbe akkor en most nem mennek bele, hogy miert van, mert nem tanitjak a BME n.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
mokus1
addikt
Tudtok esetleg most sisakra valami jó akciót? Van egy zárt sisakom de gagyi, igazából nem életbevágó de ha véletlenül pont valahol kihagyhatalan ajánlat van akkor vennék egy normálisat.
Egyébként mi az a kategória zárt sisakban ami már megfelelő védelmet nyújt és pénz is marad a zsebemben? -
nagyúr
Vasárnap megnézek egy eladó cbf500-at. Általánosan miket érdemes tüzetesen átnézni egy használt motoron? Minden tippnek örülnék
-
csongi
veterán
válasz tboy93 #118288 üzenetére
Merjetek toltest 4500 rpm korul,azert 14V legyen. Nezzetek at a vazat. Keressetek nem oda illo hegesztest, vagy megmunkalasi nyomokat.
A festes javitasa elofordul, egyes tipusoknal van korroziora hajlam. l
Kerekek egyvonalba vannak e. Persze csak durva hibat fogtok meglatni.Kipufogo arulkodhat ha nincs agyon pucolva, olajfogyasztas vagy karbi beallitasrol.
Csak kizarolag hideg motort probaljatok.
Kek fust olajfogyasztas.Kormany csapagy logas. Teleszkopok konnyeznek e.
Lognak e a villaszarak.
A hatso telo poziciot allitastok a ket vegpontba, es be kell ringatni, figyelni van e valtozas a ket allas kozott.A kezelo szervek ne logjanak mint a lo,asz.
A valato mukodjon rendesen, ne legyen nehez, karcos vagy ures ket fokozat kozott. Olyan szepen mukodjon.
Lanc lanckerek allapota. Gumik allapota .
Fektarcsak allapota.
Kb ennyi.
A tobbi szervizelessel derul ki. -
Predator2
addikt
Helló
Lehet "megöltök" majd, de van egy bosszantó dolog amiben a segítségeteket szeretném kérni.
A tanuló motorokon ER6N és CB500F szenvedek azzal, hogy:
Nehezen találom az ürest. Próbálom finoman, de csak ritkán sikerül elsőre. De ezt tapasztaltam már a Hondán is. Leharcoltak lennének a motorok? Van ennek valami trükkje?
Megállok a lámpánál, de sokszor fognom kell a kuplungot mert sokadik próbálkozásra is 2. fokozatba rakom üres helyett.
Ami nehezíti a dolgom, hogy a Hondán nincs fokozat kijelző, a Kawasakin meg csak akkor mutatja a valós fokozatot, ha már felengedte az ember a kuplungot, ami szenvedős ha nem találom az ürest.Köszönöm a válaszokat, egy tanuló.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118284 üzenetére
Igen ez egy jó ábra. Ott van a Gas Force, ami az égésből származó erő. Ott az inertia force ami a tömegerő, és a kettő eredője a resultant force.
Már értem mire akartál kilyukadni, de olyan pongyolán fogalmazol, ami nevetségessé teszi a mondókádat. A felső holtpont után a dugattyú gyorsulni kezd, ehhez erőt kell kifejteni. Ez jelenik meg tömegerőként, ami ebben a helyzetben (felső holtpont után, de még löket közepe előtt) a dugattyúhoz képest felfelé hat. Azaz a gázerő ellenében hat, és igen ez magas fordulatszám esetén akár meg is haladhatja a gázerő nagyságát (mint az ábrán is), tehát az eredő erő a dugattyúhoz képest felfelé fog hatni, így a forgattyúművet lassítja, nincs hasznos munka. Majd a löket közepénél a tömegerő irányítottsága megfordul, a dugattyú lassulni kezd. Innentől kezdve a tömegerő segíti a forgattyúmű gyorsítását és az eddigre lecsökkent nyomás is effektíve "dolgozni kezd."
Na ezt kevered Te azzal, hogy: "Meg terjeszkedesnel is a hajtorudnak kell visszahuzni a dugattyut."
Ez egyszerűen egy fals állítás. Nem is értem, hogy írhatsz le ekkora baromságot, már ne haragudj. Annyi történik, hogy azt az energiát amit az imént a dugattyú gyorsításába helyeztünk most szépen visszakapjuk (részben persze). De ez az energia alapvetően az égésből származik, csak felvette a dugattyú gyorsítása, majd "leadja" amikor lassulni kezd.
De ez attól még munkaütem, megtörténik az expanzió. Te meg leírsz egy ilyet: "Ilyen magas fordulaton az ugynevezett munkautem nem nagyon letezik." De nagyon is létezik, ott van az ábrádon."Az egesbol adodo terhelest nem nagyon lehet szamitasba venni magas fordulaton."
Gondolom itt arra gondoltál, hogy mivel a tömegerő és a gázerő kvázi kiegyenlíti egymást, ezért a hajtórúd viszonylatában nem lép fel akkora terhelés?
De attól még számításba lehet és kell is venni!!! Hiszen levonódik a tömegerőből, tehát számít nemde?"13000 fordulatnal a hengerben a nyomas nem tudja elegge gyorsitani a dugattyut, nem annyira gyors az eges."
Már itt is sejtem, hogy mire gondoltál. De ezt is úgy fogalmaztad, meg, hogy szerintem félreérthető lett, és csak részben igaz. Ugyanis a löket felétől effektíve is gyorsítja, nemde? Az ábrádon is látszik, hogy növeli az eredő erőt, tehát gyorsítja dugattyút. De alapvetően a löket feléig valóban nem tudja eléggé gyorssítani a dugattyút. Értem mire gondoltál, igazad van.
És már értem, hogy miért hoztad fel a főtengely ékelést.Legközelebb kérlek fogalmazz pontosabban. Ez így rendkívül szakmaiatlan és amatőr hatást kelt. Én meg harapok az ilyenre. Sajnálom szakmai ártalom.
-
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Caboose #118292 üzenetére
nem sikerult a sallangot most sem elhagynod.
Nevetseges a mondokam, de vegulis erted, mire gondolt a kolto. :D hagyd ki az onerzetedet kerlek legkozelebb, kulonben nem fogunk beszelgetni :D
Esetleg beszeld meg Frits Overmars-al, mindenkepp ugyanilyen stilusban. Ezek a baromsagok tole szarmaznak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118296 üzenetére
Aha. Megértettem, miután beraktál egy ábrát, amit felteszem NEM TE készítettél.
Csak magamat tudom ismételni: Nem vagy képes (vagy csak lusta vagy) szabatos, érthető, egzakt, műszaki nyelven megfogalmazni a mondókádat. Ennél fogva az írásaid amatőr, hozzá nem értő stílust tükröznek.
Csak érdekességképpen: "a vonal felett tolo ero a hajtorudon, alatta a huzoero."
Milyen vonal felett? Melyik görbéről beszélsz? Én már rájöttem, de nem lett volna célszerűbb, azt írni, hogy: Az Eredő erő (Resultant F.) az X-tengely felett Nyomó erőként hat, az X-tengely alatt pedig húzóerőként? Ugye látod a különbséget?Mellesleg elolvastam Frits Overmans-t. Már értem honnan jött a sületlenséged. Megpróbáltál egy angol szöveg részletet, kontextus nélkül nagyjából tükörfordításban magyarra ültetni. Nos legközelebb, jelöld meg a forrást, ha nem saját kútfőből dolgozol. Vagy idézz nyugodtan akár angolul. Hidd el, akkor sokkal érthetőbb és pontosabb lesz.
Bár, ha neked a pontos fogalmazás sallang, lehet nincs is miről beszélgetnünk. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Caboose #118297 üzenetére
A sallang ez:
nevetseges a mondokad
elarulom neked
hogyan tudsz ilyeneket irni
Stb.
Termeszetesen nem en keszitettem, sajnos nincs lehetosegem kozelebb kerulni 2T gp motorokhoz, igy nem tudtam ezt az abrat neked sajat magam megcsinalni. :D
Lusta nem szoktam lenni, csak most elhavazas van, ezert csak akkor tudok valaszolni hosszabban, ha vki bunkozik :D
Ertem, a lenyeg, hogy a vegere en lettem a moslek :DDD
Jolvan :D[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118298 üzenetére
Ha neked az jött le, hogy moslék vagy, akkor sajnálom. Nyilván nem vagy az. A fogalmazásod már inkább.
Azért próbáld megfogadni a tanácsom és fogalmazz szabatosabban. Ne mások írását próbáld részben tükörfordítani, kontextus nélkül. Ne az én kedvemért, mindenki kedvéért.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen