-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz etnies #118050 üzenetére
Már nem fért bele a link, gyertya kupak eltávolító.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #118043 üzenetére
"Nagyon jo ido, RS125 top ido 41 kornyeke."
Sejtettem, köszi.
(#118045) gongerJópofa és olcsó, de nem jobb egy nyeregtáska, vagy egy hengertáska? Nekem van egy Givi hengertáskám, az nem melegít menet közben.
-
hugi0
őstag
válasz Topiccsendőr #118054 üzenetére
Abban az esetben mi a helyzett, ha "tulhutes" van ?
Tegyuk fel 5-15°C-al alacsonyabb lesz (olaj, viz) - akor az mar nem uzemi homerkseklet ?
Jelentosebb surlodas lephet fel ? - vagy ezt "lagyabb-higabb" olajjal kompenzaljak ?
Egyebkent menyi az anyi ? - homerksekletben milyen hataron belul mondjuk az, hogy ez meg uzemi homerkseklet ?
(Nyilvan minden "motornal" elterhet ez az ertek, de azert van egy atlag ?)"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz -Mosquito- #118009 üzenetére
Az lenne a kérdésem, hogy hosszú utakon mennyire lehet kényelmes 2 nem éppen alacsony személynek. (Én 185 párom 174cm)
Már beszéltem a Suzuki Magyarországgal, hogy szeretnék tesztvezetni egy ilyet, de kétlem hogy olyan hosszú időre oda adnák. Egy óra alatt meg semmit sem fogok megtudni ebből.Gipsz Jakab
-
Geresics
addikt
válasz Jakab66[hun] #118057 üzenetére
Bérelj ki egyet 1 napra
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hugi0 #118055 üzenetére
Ha 5-15 fokkal alacsonyabb az olaj vagy viz homerseklete az emlekeim szerint 1-3 loero pluszt jelent a teljesitmenyben. Nem a surlodassal van baj, egy bizonyos homerseklet alatt mar nagyobb a toresveszely. 2T nel ez olyan 45 fok kornyeken van (rotax 122 hoz lehet kapni a gyarinal elobb nyito SP termoszratot 75 vagy gokart 45 fokost. Ez nem azt jelenti, hogy ennyire alacsony a homerseklete a viznek, mivel ennyire sosem hutod le olyan kicsi hutovel) 4T nel ha palyahasznalatnal egy stabil 80-90 fokod van viznel ahhoz egy motor elejet teljesen betolto viz es olajhutodnek kell lennie, es az olajhomerseklet igy is felmegy magasra terhelesnel, tehat barmilyen viszkozitasu olajat raksz bele, az ugyanolyan folyos lesz melegen. 5-15 fok egyszeruen nem jar akkora viszkozitasvaltozassal 80 fok kornyeken, hogy ezzel foglalkozni kellene.
Utcai motorokba, ahol 200 loero es felett jarunk, mar epitenek az olajhutohoz termosztatot, amugy nem jellemzo.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Jakab66[hun] #118060 üzenetére
a motorbérbeadó cégek viszont abból élnek, hogy bérbe adnak motorokat. Megvan a megfelelő papír, amivel vállalod a felelősséget az általad okozott károkért (de van CASCO). Ugyan annyiért adják Neked is bérbe, mint nekem, vagy Persunak, vagy Runnernek, vagy bárki másnak, legyen az öreg, vagy fiatal.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mosquito-
őstag
válasz Jakab66[hun] #118057 üzenetére
Kényelmesnek,kényelmes. De utassal/csomaggal,ez a Le lehet kevéske lesz. Ki kell próbálni, akár pár órára vagy 1-2 napra. Pl Kecskemét: Rodeo Ride 34 [link] , Érd: Moto24 [link]
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
veterán
válasz Jakab66[hun] #118057 üzenetére
Nah a kenyelem az ami meghatarozhatatlan.
Nagyon szeles a skala.
Ahhogy a tobbiek javasoltak, berelni kell.
Aztan kiderul melyik is a kenyelmes nektek. :) -
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #118062 üzenetére
"De utassal/csomaggal,ez a Le lehet kevéske lesz."
Ez is viszonylagos. Országúti kirándulásra gond nélkül elég. Ha nyugisabb, kirándulósabb társasággal mész el többnapos túrákra, akkor nem fogja kevésnek érezni.
Nem tudom, hogy az újabbaknál volt-e ebben változtatás,nekem a legelső V-Strom 650 volt, az a hosszú autópályázást nem szereti, legalábbis nekem nem tetszett, hogy egész nap folyamatosan 7000 körül kell tartani a fordulatszámot, hogy 130-140 körül haladjak vele.
100-120-al viszont olyan érzésed van rajta, hogy a világból kimenne veled. -
Jakab66[hun]
senior tag
Mindenkinek köszi aki válaszolt!
Úgy látom egyhangúan a bérlés mellett vagytok. Gondoltam rá én is, hogy annyit megér vásárlás előtt. Csak több embertől is azt hallottam, hogy 30év alattiaknak nem szokás motort bérbe adni.
Rápróbálok, amennyiben sikerül bérelni, akkor minden kiderül.
Köszi még egyszer!Gipsz Jakab
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz vlevi #118064 üzenetére
Eddig 35kw-al is elvoltunk, mentünk nagyobb túrákat. (Igaz nem hegyekbe, nem szerpentinen) Felpakolva ketten volt azért amikor kevésnek éreztem. Egyedül tökéletesen elég volt az is. 120as utazóval (ami nekem bőven elég) a világból kimenne ez is. (Bmw F650st) Itt inkább a szélvédelemmel vannak gondjaim, illetve 100km után már zsibbadnak a kezeim olyan rezonancia van az egy henger miatt.
[ Szerkesztve ]
Gipsz Jakab
-
csongi
veterán
válasz Jakab66[hun] #118066 üzenetére
Ha az F650-el elvoltatok, akkor egy TDM, vagy NT700, vagy F650S is simán elég lehet. Ezek simábbak mint az egyhenger.
-
Tamás9x
őstag
Körvonalazódik már egy kicsit mivel szeretném meglepni magamat, ezek a sor2-es blokkoknak mi a rákfenéjük? vásárlásnál mire érdemes figyelni? [link] Ő speciel nagyon megtetszett. De ha csak a szívemre hallgatok, akkor óriási bukó lehet belőle.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#31733248
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #118065 üzenetére
Ha a RodeoRide-tól bérled a DL650-et és úgy döntesz, hogy megveszed, nem fognak bérleti díjat számlázni. Értelemszerűen ha nincs üzlet, akkor fizeted a bérletet és motorozol egy jót.
Kevés pénzért a csongi által javasolt 700-as Deauville is jólehet nyugis túrázásra. Nagyon robosztus konstrukció. Ezt például megnézetném egy hozzáértővel, 2006-os és 950 ezerbe kerül irányáron.
-
etnies
senior tag
válasz Jakab66[hun] #118065 üzenetére
Szerintem ebben a gazdasági helyzetben könnyen fogsz motort kapni, én is tervezek bérelni egy GS-t augusztusban. Meg szeretném nézni a Fogarast, Alpinát a feleségemmel, de nincs most időm hazamotorozni meg vissza. A szállításból pedig kijön a bérlés...
Ha ketten mentek hegyekbe, akkor érdemes valami alul nyomatékos motort venni. Én is voltam kétszer VTR250-el és felvitt mindenhova a maga kis 22 Nm-vel, de DL650 60 Nm-e jobban esett. Ha teljesen kompromisszum mentes motorozást szeretnél utassal, dobozokkal, hegyekben, akkor érdemes valamit venni, ami 100 Nm körül ad le, minél kisebb fordulaton.
Hegyekben kanyar van, sokszor szűk visszafordító, ott elvéreznek a fordulaton erős gépek.Ha viszont sík terepen szeretnél túrázni, akkor kb vehetsz bármit. Egyébként te tipikus DL650 user vagy Még nem tudod, de majd eljutsz odáig később.
Az egy henger felejtős, 2 óra után hangyás lesz a kezed akármilyen modern is az adott gépezet. Fizikát nem lehet megerőszakolni.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Jakab66[hun] #118072 üzenetére
Szerintem alapvetően kétféle járművásárló van:
1. a saját személyiségének alárendelt járművet választ
2. a jármű tulajdonságaihoz alkalmazkodikA leírásod szerint te a kettes csoportba tartozol, itt van a DL is. Egyébként a Dövil nem egy rossz gép, a kardán miatt nálam is sokáig számításban volt. És igen, nem egy szép darab és a dobozai is kicsik szerintem, de azért nem olyan rossz szerkezet.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
#31733248
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #118074 üzenetére
"Ez már egy szubjektív dolog, de a deauville nekem kifejezetten nem tetszik. "
Megértem azokat, akik öregurasnak érzik, tényleg lassú, nyugis gép. Kétségtelen előnye viszont, hogy használtan nyugodtabban ajánlható, mint egy kihegyezettebb motor, persze nyilván minden állapot kérdése.
-
baboss
őstag
Valaki tud ajánlani ausztriai útvonalat 1 napos, szerpentines szakaszokkal. Indulás BP - M1 Győr-ig, hogy hamar oda érjünk.
-
hugi0
őstag
válasz Topiccsendőr #118059 üzenetére
Koszonom.
Szoval ha a kovetkezo telen nem takarom el a hutot, es tartosan 55-65°C kozt van a hutovizem, akkor nem kell szamolnom eros karosodassal.
Ettol fuggetlenul erdemes a hutes intenzitastat csokkenteni, hogy magasabb legyen a viz hofoka ?
- hogy kozelebb legyen a neveleges uzemi homerkseklethez ! ?
Telen 0-5°C fok kornyeken sokkal kontrasztosabb a hutes hatekonysaga "araszolas" kozben."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #118081 üzenetére
Hja, ez tenyleg elmebeteg ar egy ilyen allapotert, es olyan szoveggel, hogy "3 eve kapott uj gumikat" En ennyi penzt egy ilyen oreg, ennyire kamu km allassal rendelkezo 90 es evekbeli motorra soha nem adnek ki.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #118082 üzenetére
Már nem is mertem ezt észrevételezni.
Egy gyűjtői verziónál lehetne. -
Topiccsendőr
addikt
válasz hugi0 #118080 üzenetére
Ez most az MX a rotax 122 vel, vagy a masik, ami 4T?
palyahasznalatnal a rotaxot konstans ~65 fokon hasznalom, ez tul meleg, ezt lejjebb kell vinni egy nagyobb hutovel, ilyen korulmenyek kozott nincs baja.
ha lejjebb viszem, akkor sem hiszem, de beszamolok rola.A hutes intenzitasanal semmilyen tapasztalatom nincs a letakarassal, en ilyeneket nem szoktam csinalni, sztm a termosztat menedzseli. Biztos jobb neki, ha nem valtozik akkorat araszolas kozben, meg normalis temponal, de nekem ez tul sok macera, meg a lelkemet nem bantja. Inkabb az idegesit, ha felmelegszik varosban 110 fokra, mert elsporoltak a hutot.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JDMKid
tag
válasz baboss #118079 üzenetére
Ez a Rechnitz-Lockenhaus szerpentin jó útvonal. Esetleg megfontolhatod hogy kicsit délebbre mész át a határon, Pinkamindszent, vagy Pornóapáti magasságában, mert már onnantól is elég jó az a főút, van ott pár jó kanyar. Jó felvezető a további részre.
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
gergo5991
őstag
válasz baboss #118086 üzenetére
[link] erre jártál már? szlovák moto fórumokon mindig felbukkan ez a hely, sok itt a motoros nagyon, és sok a rendőr is az utóbbi időkben kb / talán olyasmi lehet mint a mátra mo-n?
[link] itt egy lista motorosok készitették inspiráció ha kéne esetleg.
[link] itt is voltam túrázni, igaz nem valami jó az aszfalt, de a szép táj nagyon odab.. a közelben van még egy viztározó is, és északabbra [link] a halálvöld, háborús emlékhely "hollywood" táblával és sok tankal. A nova sedlica amit linkeltem, van ott pár kivehető szállás 10-15 euró / nap nem tudom mennyire működnek most a covid miatt.bár ahogy nézem ez a keleti táj eléggé messze esik már neked, de gondoltam megemlitem.
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz #31733248 #118076 üzenetére
Az, hogy nyugis gép még nem is lenne akkora probléma, nem vagyok az a sebesség huszár fajta. Nekem maga a kinézete nem jön be. Mondom ez szubjektív senkit nem szeretnék megsérteni, de szerintem csúnya.
szerk.: és azt még el is felejtettem hozzá tenni, hogy olyat szeretnék amivel azért földúton is el lehet gurulni.
[ Szerkesztve ]
Gipsz Jakab
-
csongi
veterán
válasz Jakab66[hun] #118088 üzenetére
Melyik evjaratban keresgelsz, milyen arsavban?
-
hugi0
őstag
válasz Topiccsendőr #118084 üzenetére
A jelenlegi - WR250X
Az SX125 meghirdetes utan 2 nappal mar alairt adasvetelivel rendelkezett, alku nelkul - tenyleg szep es jo allapotban volt. Nem igazan porgettem 8000rpm fole amit irtam a hirdetesben is, volt aki megszolt erte, merthogy "belustul a gep" es "nem eg ki a kipufogo" utobbiban lehet nemi igazsag ?
A WR-t novemberben vettem. A hofok visszajelzom ezen az enyhe telen is nagyon lassan kuszot fel 55-60 kornyekere, 70-et csak ritkan erte el.
Ezert a huto kb 60-80% at eltakartam, es igy mar elerte a 80-90°C-ot.
Tegnap utanna neztem, az erzekelo a huto es a henger kozt az egyik csoben van.
- a viz folyasi iranyat nem tudom.
Ezt a gepet sem igazan hasznalom 8-8500 folott.
A gyari lanckerek attetel 13/42 (3.23) - a jelenlegi 13/43 (3.31) - vajon jo dontes lenne a 15/48 (3.20) ?
- vagy a 3.23 es a 3.20 kozt levo kulonbseg elhanyagolhato !?
Kerdem ezt ugy, hogy a gyari benzintakot nagyobra cserelem (nemsokara elkeszulok vele), unalmas a 2-3 napos takolas."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
prannk
őstag
Hali. Ha azt akarom hogy a sebesség minnél hoszabb legyen akkor milyen átétet használjak?
Jelenleg 13/48 van rajt.Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
runner 125
nagyúr
válasz prannk #118091 üzenetére
Az elsőt vagy nagyobbra, vagy a hátsó lánckereket kisebbre cseréled. Akkor lesz hosszabb.
Keress neten valamilyen lánckerék kalkulátort, ott pontosan láthatod h mennyiben fog változni a sebesség."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#31733248
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #118088 üzenetére
Itt van egy BMW K 1200 GT, nagy, dagadt madár, de nagyon kényelmesen lehet vele túrázni, az ereje két fővel, felpakolva is elég. De ha az új DL 650 belefér, érdemes azt venni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hugi0 #118090 üzenetére
Belustulni nem fog, ket dugattyucsere kozott nincs akkora kopas, hogy a hengerben vall alakuljon ki. (Ez kb mult szazadi okossag, hogy ha nincs porgetve egy motor, akkor nem megy fel annyira a dugattyu-ami igaz is- mint nagyobb fordulatnal, ekkor vall keletkezik a perselyben, ezutan nagy fordulaton a vall miatt kisebb lesz a teljesitmenye) Nikaszil hengere van, kb 10x lassabban kopik, mint a vaspersely.
Emlekeim szerint 7800 nal nyit a kipufogo szolenoid, vegulis kiegni valoban nem eg ki, de olajpumpaval kevesebb megy a kipufogoba, mintha benzinbe lenne keverve. amugy se tudsz vele mit kezdeni, a kipufogo egyszer tele lesz, ha porgeted, ha nem.Biztos nem a hengeren van a homersekletjelzo? 55 fok valoban hidegnek tunik, de ha nem a hengerbe van becsavarva, akkor az is lehet, hogy ilyenkor mar valamennyivel melegebb a viz.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #118094 üzenetére
valószínűleg butaságot fogok kérdezni, mert nem értek hozzá, de hogy lehetséges az, hogy "ha nincs pörgetve egy motor, akkor nem megy fel annyira a dugattyú, mint nagyobb fordulatnal"? Hogy tud feljebb menni nagyobb fordulatnál? Van valami mozgó/nyúló/akármi alkatrész a főtengely/hajtókar/dugattyú között, ami nagyobb erő hatására jobban nyúlik, vagy hogy? Én eddig azt hittem, hogy ott minden "fix".
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
JoinR
senior tag
válasz Geresics #118095 üzenetére
Nagyobb erő hatására minden jobban nyúlik, főleg olyan melegben. A hajtókar nyúlás önmagában létező fogalom, de ott az összes csapágytűrés, dugattyú billenés is, amitől változik az összeállítás hossza. Maga a nyúlás inkább azt szokta eredményezni, hogy beleér a dugattyú a hengerfejbe. A valóságban semmi nem fix.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #118095 üzenetére
Nincs buta kerdes.
Minel nagyobb a fordulat, annal nagyobb a tehetetlensege a dugattyunak, hajtorudnak. Magas fordulatnal a hajtorud megnyulik korulbelul a lokethossz 1%-aval.
De vannak gyartmanyok, ahol ez tobb is lehet. Ez amolyan okolszabaly.Jobban ertheto lenne, ha kiszamolnank, hogy egy 250g-os dugattyunak mekkora lesz a tomege, milyen dugattyukozepsebessegnel. Tenyleg hatalmas szamok jonnenek ki.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #118073 üzenetére
Egy ideje mozgat a világkörüli gurulás, vagy egyben vagy részletekben megszakításokkal.
De ami árakat látok a szebb gépek mellett az, kiveri a biztosítékot.
1 fő 100kg alatt 3 doboz, térfogatot még nem tudok, + 10kg üzemanyag
1 hengeres üzemmódra nem nagyon vágyom, kevésbé rázós sor2[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- PayPal
- Gurulunk, WAZE?!
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest