- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- btz: Internet fejlesztés országosan!
-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #141445 üzenetére
Ha 8k a félszint SL miért vegyem azt ha 11k a fullszint SN? Nekem csak a 7100 hazai mOtUl miatti felcopkodott ára volt az ami kinyomta a gombot… nem tudom már hány éve azt öntöttem még a kis Hyosungba is ha visszaolvastok. Nincs nagy difi és jobban véd folyamatos terhelésen a finom bevonat miatt(fullszint úgy rémlik stabilabb olajfilmet alkot), vagy sem de a lelkem nyugodt.
——
SL-t azért említettem mert sok webshop annak írja holott a gyártó sem annak hirdeti…
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
GTVili
tag
https://motorolajbolt.hu/API-minositesek
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #141449 üzenetére
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Somatom
veterán
válasz GTVili #141453 üzenetére
Miért nem úgy adják meg a gyártók, hogy ezt és ezt töltsd bele? Az autómba Elf valami való. A H-D -nál még egyszerűbb, mert a dobozán ott az embléma. 63 Erzsi. Megvesz, beletölt, örül. Nem kell mindenféle kódokon törpölni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141454 üzenetére
Altalaban a legjobb olajok adatlapjan a lobbanaspont lejjeb van, mint az altalad linkelt tablazat homersekletertekei.
160 fokos olaj nem termeszetes. Maga a motor is karosodik ilyen homerseklet felett.
Eleg lenne egyszer egy olajhomersekletet jelzo motorral menned, azonnal erezned, hogy 150 fok korul elgyengul a motor. Ezek az ertekek tul magasak[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #141456 üzenetére
Ugy adjak. Mindegyik gyarto egy bizonyos marka bizonyos tipusat ajanlja a motorojaihoz.
Bizonyos gyartoknal ha eltersz az ahhoz a tipushoz tesztelt, adalekolt olajtol, akar karosodhat a motorod.
Pl ktm 2007 ben valamelyik szeriajanal ezustbevonatos csapagyait a motorex kulon adalekolt olaja nem oldja. Mig ha mast raksz bele, az karositja a bevonatot. Ez a nagyon ritka esetek egyike, de ilyen van a nikaszil reteggel is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #141456 üzenetére
És Te figyi az is standard, hogy parkoló cellát adnak hozzá? Mármint pl az össznépit amiben alapból 2-3-an szoktunk állni egyedül kell használni? degecoff
Azért, hogy ennyire prosztó mód állj meg azt tanítani kell direkt kaptunk a mélyben szintenként 4 motoros rublikát külön kitáblázva pirosra... sikerült neki egyet amiben 2-3-an szoktunk állni egyedül...
Somatom olajra, és ha épp nem kapni akkor mit tesz bele az r=1 user? Pl elmegyek ~3-400km ++ távra otthonról és rá kéne tölteni mert bizony a 600km autópálya alatt benyalt egy 3-4 decit?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #141457 üzenetére
Ne keverjük a vizes blokkokkal, ez egy levegő-olaj, radiátor nélkül.
Nem utcai, használat.
Van rajta digitális és analóg szonda is, vagyis analóg csak volt, mert letörtem. Több szerelő szerint sem lesz baja, ismerek belőle majdnem 100k-s futásút is.
pitbike, és quad-ba sem hisztizik, csak megy.
Túl van ez misztifikálva.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Somatom
veterán
válasz Micsurin #141459 üzenetére
Ezt én rendszeresen tapasztalom mindenféle parkolóházakban. Szűkek a helyek, drága az autó, nem akarja, hogy összebasszák az ajtóval. Gondolom, vmi hasonló gondolat vezérelte emberünket is.
Olaj. Pont az a jó, hogy egységes, bármelyik H-D kereskedésben, motorépítő műhelyben tartanak belőle. Egyszer vettem plusz egy litert rátöltéshez, amit cserénél frissítgetek, mert eddig még nem kellett két csere között utántöltenem. Igaz, még csak 60 ezer van benne. Ha majd elkezdi enni, akkor kap egy 1550 köbcentis kittet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141460 üzenetére
Nem keverem a vizes blokkal.
Levego olajos motorrol beszeltunk eddig is.
150 fok felett versenypalyan sikerult felemelegiteni, es a motor erezhetoen gyenge volt. 200 fokra sosem megy fel. Es mint emlitettem, a legjobb olaj lobbanaspontja is 220 fok alatt szokott lenni.
Utcai hasznalatnal ezek az ertekek irrealisak. De versenyhasznalatnal is. 300 fok???
Elszinezodik 300 foknal az acel.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #141461 üzenetére
Annyira nem szűk, meg ha van eszed az oszlop mellé rakod én is azért teszem oda mert pont olyan széles az oszlop, hogy egy 3ajtós hosszú ajtót sem tudnak rám csapni.
Másik oldalt meg valaki dettó betudja annyira húzni, hogy elférjen... annyira érdekes csak HD, Duci-val volt eddig hasonló még a bajor 1200-ast is sikerült egyik nap egy srácnak berakni a VStrom mellé úgy, hogy elfért mindenki....szerintem van az a fordulat tartomány ahol ha beállsz már enné. Havernak a széria végéről származó alig futott elsőtulajos XL700-a is eszi pályán ha sietős a dolog ahogy főnök Tracer07-ese is ette meg is ijedt mikor Máltára menet kellett rakjon el tartalék 1l-est vagy el kellett felejtse a tartós 9k+ tartományt.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
pepucs
tag
válasz Micsurin #141459 üzenetére
Ohh hello evosoft. Beszélj a kiscsajjal aki jár vele, valóban nem elegáns megállás sose láttam még 3 motort 1 helyen itt, egyéb esetben pedig van még 2 üres szint ahol meg tudsz állni. A -4 pedig folyamatosan kong az ürességtől
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Somatom
veterán
válasz Micsurin #141463 üzenetére
Én oda biztosan úgy álltam volna be, hogy más is odaférjen, de nem vagyunk egyformák. Ráadásul hülye az ember, mert neki balra símán oda lehet állni úgy, hogy ő szopjon.
9+???
5500 -tól piros. Kicsivel 4 fölött van a 140 és az enyém sajnos még 5 gangos, nem 5 + overdrive. 140 fölött pedig sztem már egyik naked sem élmény.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #141462 üzenetére
Ne beszéljünk el egymás mellett, nem utcai motor, nem utcai felhasználás, olajhűtő nélkül. (Egyszer már átszúrtam, nem is jött haza a lábán, így kell a fenének.)
Az elgyengülés sem az olaj miatt alakul ki, hanem a beszívott levegő hőmérsékletváltozásán, amikor elkezd borulni a keverékarány, van amikor már nem lehet a hengerfej hőmérsékletet kompenzálni.Értem amit mondani akarsz, és tényleg hallottam, meséltek olyat amibe speciális olaj kellett a bevonatok miatt, de azokon külön 4 felkiáltójellel fel van tűntetve, hogy csak azt. Ki is tének a garanciavesztésre.
Az olaj bomlás, szenesedési hőmérsékletnek pedig érdemes utána nézni, mert nem 200 fokon fog végbemenni
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #141458 üzenetére
Akkor nem értem, hogy miért kell attól eltérni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Micsurin
nagyúr
válasz pepucs #141464 üzenetére
hogy tudja! Akkor holnap eggyel lejjebb teszem bár holnapra pont HO volt a terv. O2? O4? Fogadni mertem volna többen leszünk a topikban.
edit.: Haverokkal is rendszeresen össze szoktuk stackelni pár hete a GS500, CB500, Pega650 triumvirátust. Elfér az ha értelmezhetően teszed.
Kártyát Te hova a fenébe teszed? Én helyben kaparom elő de akkor meg a fityegőn veri a tankot míg leérek, bántja a lelkem.
Somatom arányaiban nézd meglepne ha nem lenne olyan tartomány amit még kellemesen bír és a kenésnél nem menne el egy kevéske olaj, erről hallgattam egy egész jó podcastet akartam is bedobni de elfelejtettem csak reggel a kocsiban indította a Spoti, majd kikaparom. Azt pedzegették elvileg minden blokknak van valami olyan tartománya ahol a rezonancia kiegyenlítődik és ahol maximális valamint van egy pont ahol elvileg a kenésben is van valami és tartós fordulat esetén hajlamos lehet elégetni egy kevéske olajat. Érdekes volt vagy hülyeség vagy nem de érdekes volt.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141466 üzenetére
Nem beszelunk el egymas mellett tovabbra sem.
Te altalanossagban megallapitottal valamit az olajokrol, mindenre rahuzva.Sosem lattam 200 fokos olajjal motort. Soha. Ami ilyen meleg, ott mar karosodas van. Ilyenkor mar szorul a dugattyu.
Abban igazad van, hogy a gyengules java resze a melegtol van, de nem a levegotol, mivel kornyezeti homersekletet sziv be airboxbol. A hatasfok csokken a meleg miatt. Ha nem epp a dugattyu ragad meg egy normalis motornal.
Ami sztm hibadzik a velemenyedben az az, hogy egy kinai pitbike blokkal szerzett tapasztalatokat huzod ra, hogy ez minden motorra ervenyes.
Teljesen mas literteljesitmenyekrol beszelunk.Leirnad az olaj szenesedesi homersekletet, vagy bomlasi homersekletet?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Micsurin #141468 üzenetére
Biztosan lenne olyan tartomány, de azt próbáltam vázolni, hogy az a tartomány nem csak a motornak lenne rossz, hanem a motorosnak is. Mentem már az enyémmel 180 -at is, de nagyon nem volt fincsi. Sztem egyetlen spoiler nélküli motoron sem az.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #141470 üzenetére
Akkor miért nem azt írja elő a gyár? Bíznisz miatt?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #141469 üzenetére
Akkor a detonáció is 160 fok alatt bocs szerinted 200 fok alatt kell lennie, hogy ne szoruljon Valami nem egyenes, ebben
Megint ferdítesz, én nem általánosságban állapítottam meg valamit, hanem azt az egyet állapítottam, meg, vagyis 2 típust, hogy még nem halt bele nálam a motor.
Illetve
likeltem, hazudok, mert csak betettem egy táblázatot, amit nem én kreáltam, tehát megtalálod a neten, (ezúton annak a szerőjével vitatkozzunk kérem ne velem, mert én csak ismétlője vagyok a "tudásnak") ami szerint én is és sokan mások is belőtték az igényeiknek megfelelő alap veggyületet. Még nem ebszélve az adalékokról, amihez kummára semmit nem értekNem egy, hanem sok, és nem csak kínai, hanem elég sokat próbáltam, csak a keret jelenleg azt a típust engedte meg. És sokat kérdeztem, amire sok választ kaptam amiket csak ismételni tudok
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141473 üzenetére
Nezd, probaljunk meg normalisan beszelgetni. Ha vmire nem tudod a valaszt, eleg annyit mondani: nem tudom.
En ezert kerdeztem, hogy mikortol szenesedik az olaj.
Ne kezdjunk bele ebbe a kostolgatos stilusba. En sem ezt csinalom, csak belekerdezek abba, amit mondasz.A detonalas teljesen mas jelenseg. A legfobb gond a vedo gazreteg lefujasa a dugattyutetorol, ami elszigeteli a langfronttol a dugattyu aluminiumat. Ezert karosodik a dugattyu ilyenkor.
En azt irtam, ha a motorolaj 200 fokos egy motorban, altalaban elobb szorul meg a dugattyu.Ez a ferdites, hat komolyan mondom Te egy hsz re reagaltal, amiben egy teljesen mas motorba toltott olajhoz kapcsolodoan emlitetted, hogy tul van ez misztifikalva. A te pitbike blokkodbol kiindulva, meg a szerelod velemenyere hivatkozva. Ha nem ez tortent, akkor felreertettem (bar krvara nem ugy tunik)
A tablazathoz te ragaszkodsz, ezert nem a szerzoknek fogok irni, mivel te kritika nelkul elhiszed, hogy 300 fok feletti olajhomerseklet van a motorban. Sztm ilyen nincs. Eddigi tapasztalataim alapjan ez egyszeruen lehetetlen.
En annak orulnek, ha mondjuk egy tablazatnal kerdesem van, akkor arra nem igy reagalsz.
Vagy olyan dolgokrol beszelnel, amit te magad is ertesz, nem vkinek a velemenyet bofogod fel anelkul, hogy ertened, mert azzal en is tobb lehetnek, mert valaszt kapnek a kerdeseimre.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #141474 üzenetére
Mellékelten linkelem a cikk íróját, akitől böfögtem
Remélem tudsz belőle tanulni, met itt van üzemanyagstabilitástól kezdve minden, csak tudni kell olvasni
Nem csak fejben, mint sokaknál, hanem laboratóriumi környezetben tesztelten.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141476 üzenetére
Megvan, hogy mit ertelmeztel felre.
A legjobban a folyamatos uzemben (amit az olajteknoben mersz homersekletet, azaz amirol eddig beszeltunk) a magas homersekletet a polieszter olaj birja. 240 fok felett. Ez az olaj motorolajkent nem letezik. Csak kompresszorolajkent.
Motorba toltheto szintetikus olaj a dieszter. (300V vagy castrol power1) Folyamatos uzemben 190 fokig birja. Eddig szabad melegiteni max az olajteknoben.
Illetve az, hogy milyen homersekletet bir nagyon rovid deig az olaj (szakaszos meleguzem) az nem azt jelenti, hogy a motorban ilyen homerseklet jelen van. Vagyis tarosan ennyire felmelegszik az olaj nagy mennyisegben.
Tehat 190 fok felett karosodik az olaj, nem beszelve magarol a motorrol.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #141475 üzenetére
Ehhez van vmi referenciád? Illetve, miért kell jobb olaj egy motorba, mint a gyár által ajánlott?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #141478 üzenetére
Az hulyeseg, hat 160 fok nem termeszetes, 150 nel elkezd gyengulni a motor... Hulyesget irnak, ismerek egy forumozot aki azt mondta mar reg megszorul... o pedig mar latta es hasznalta az osszes legyartott motort.
A 190 lehetetlen senki sem latott meg ilyet... Ezek es meg a szakaszos meleg uzemet figyelmen kivul hagyod, amin hogy is karosodik a motorolaj? mit veszit, es milyen kemiai folyamat zajlik le? Tenyleg erdekelne mert ezek szerint vegig olvastad az egesz esettanulmanyt ami fent van a weblapon. En nem
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz Somatom #141479 üzenetére
Fejlettebb az oxidacios es szennyezodeslebegtetesi kepesseg, kevesebb a lerakodas, magasabb a hoturese, kesobb kezd el bomladi az adalekolas, Olajfogyasztas eseten mas a kokszolodasi mertek. Illetve a katalizator karositas is mas merteku leginkabb a diesel jarmuveknel fontos.
Ezt csak akkor tudhatod ha ismered az osszes szabvanyt, es tudod mi mit "ut". Ez is egy vallas lassan.Geresics idejeben ilyen nem volt
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #141481 üzenetére
Dehogynem volt. Voltak témák amik mindig pont így elindították a gondolati mókust.
Somatom ha el vagy kenyéren vizen némi szalonnán és minimális zöldségen akkor miért próbálsz mégis egészségesen étkezni?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141480 üzenetére
Kezdunk olyan iranyba elmenni, ami nekem nem tetszik. Meg utoljara megprobalok egy ertelmes beszelgetest lefolytatni.
160 fok tovabbra sem termeszetes. Nem erre a homersekletre talaltak ki a motorokat. 176 fok es afelett peldaul azok a leg-olajosok, amikkel en foglalkozom, a muszerfal villog, hogy azonnal allitsd le a motort, mert karosodni fog.
Nem az osszes motorra ertem. Altalanossagban irtam, egy epkezlab literteljesitmenyu motorra, amit javareszt hasznalhatsz- vasarolhatsz utcara, tehat amirol altalanossagban beszeltunk. A hőkár egy letezo jelenseg.
En azt irtam, 200 fokos olajnal bizony meg tud szorulni a dugattyu, mert nem erre a homersekletre talaltak ki. Kerlek ertsd jol, amit irtam.~190 fok a te altalad linkelt tablazat szerint a max allando homerseklet, amin lehet uzemeltetni az olajat.
Amit linkeltel, abban az szerepel: eddig a homersekletig tartja meg a kivant viszkozitasat a motorolaj, amivel vedi az alkatreszeket. A te magad altal linkelt tablazatot sem olvastad el.
Hogy milyen kemiai folyamatok zajlanak le, nem tudom. Csak felhivtam a figyelmedet, mit ertelmeztel felre.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #141483 üzenetére
Nekem mar reg nem tetszik
Az hogy a muszerfal hol villog. az semmit nem jelent, beallitom neked 40 fokra, es nezheted egesz nap De ezek szerint a gyarto aki butabb mint mi 176 fokig engedi, valamiert csak csak... de buta o is Gondolom a felett mar kontrollalhatatlan a hotagulas es karosodhat. Illesztektervezes.
A 190 a maximum biztonsagos uzemi homerseklet. Szakaszosan pedig 190-340 fokig hasznalhato, azon tul szerkezetileg instabilla valik a vegyulet. Ott vannak a kapcsolodo parafinn es eszter kutatasok esettanulmanyok.
Tehat ha 160-ig fozom de csak 176-nal villogna a tulmelegedes jelzo, akkkor?
Ez koltoi kerdes volt, mert te sem tudod ra a valaszt, utannakeresni pedig nem vagy hajlando Jobban hiszek a jottment szerelonek es a sajat szememnek mint egy kereskedonek. Na meg a buta Mol PhD-s esettanulmanyoknak.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Somatom
veterán
válasz Micsurin #141482 üzenetére
Sztem 60 ezer alatt előjött volna, ha a gyári olaj nem lenne egészséges. Nem hiszem, hogy a gyári ajánlás a kenyér, víz, szalonna esete lenne. Ha van egy szakember által ajánlott, egészséges étrended, akkor miért akarnád megváltoztatni?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pepucs
tag
válasz Micsurin #141468 üzenetére
Kártyát a farmer zsebbe és mindig megy a kapkodás, hogy a 15mp-es lecsukás előtt vissza tudjam tenni Jobbat még nem találtam ki. A rebel tulaj nem tudjátok véletlenül melyik projekt?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
nagyúr
válasz pepucs #141487 üzenetére
Nekem kártyás időszakban volt egy kis karabineres kihúzható cuccom, amit az övemre tudtam oldalt csatolni (vagy öv nélkül a farmer öv bujtatójába) és azt egy műanyag kártyatartóra csatoltam. Így alap esetben nem lógott le túlzottan, de kártyát megfogva ki tudtad húzni kb 0.5-1m-re.
-
norbert1998
veterán
Indulnék pálya nyílt napra, bár igaz, autóval.
Kicsit azért tartok tőle.Az lenne a kérdés, hogy mi van pl. akkor, ha valaki elkottáz egy kanyart/mellényom a féknak/akármi, és mondjuk telibeküld engem, jelentős anyagi kárt okozva. Ebben az esetben nyilván az ő kötelezője nem fizet, hiszen versenypálya használat. Mi történik ekkor? Azt azért csak nem kéne csak úgy "lenyelni", ha valaki "heccből" totálozza a járgányt, és gondolom ez autó és motor esetében is ugyanaz.
Természetesen én ugyanúgy összetörhetem akaratlanul más járgányát -
nagyúr
Ma az orrom elött csaptak el egy motorost Araszoltunk előre az álló kocsisor mellett ~20-30km/h között, erre balról kifordult a srác elé egy Clio. A srác megijedt, belemarkolt a fékbe, rögtön el is dőlt alatta a motor, majd először a motor, aztán a srác csapódott az autóba. Én mögötte még időben érzékeltem hogy a csaj tuti kijön, úgyhogy szerencsére simán megálltam. Hál istennek nem lett baja senkinek, csak a motor sérült, az viszont kb kuka. Nyaknál eltört a váz, blokk is repedt. Alig bírtuk letolni az útról. Valami japán motor volt, térhálós (talán alu) vázzal, de meg nem mondom mi.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz norbert1998 #141489 üzenetére
Az biztos, hogy a pályabirtokos a pályára lépés elött aláiratja veled, hogy neki nincs felelőssége. Innentől meg max polgári per, kötelező biztosítás nem fizet.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Miről is vitatkoztok vagy cseréltek eszmét?
Sztem egy dolog mit bír az olaj, és egy dolog mit bír egy motor.
A kettő jelenleg nincs szinkronba.
Mire az olaj feladja az alkatrészek károsulnak.
Hiába bír a szintetikus olaj 200 fokot. A baj hamarabb meglesz.
Sztem itt megy el a beszélgetés.illetve nem mindegy hol lesz meleg és hova jut a meleg olaj.
Sztem az olaj szemszögéből a pillanatnyi terhelés csak az adott helyre érkező olajra értendő pl turbótengely. Ott elbír 200-at, utána hűtés. Mi kellene ahhoz hogy teljesen átmelegedjen az egész mennyiség kritikus szintre?
Motorkerékpárnál a kuplungnál lehet legnagyobb hőterhelés.
Egy szétégetett kuplung esetén a többi alkatrész nem ég meg, igaz jót sem tesz nekik.
Egy jó rendszerbe hűl annyit az olaj, hogy a többi főbb alkatrész ne kapja meg azt a hőmérsékletű olajat.
Vagy tévedek?
Egy dizel túrbós motornál pályás tartós terhelés alatt 130 fok környékén lesz az olaj, a mérési ponton. Kb a közvetlen terhelt helyen mérve.
(Lábjegyzetbe elég durva az ingadozás, itt lehet 70fok is. Turbótengelynél 130 a hűtőbe meg 60. Hogy a tökömbe adhatnak meg 20 ezres vallumot 3liter olajra. )
Ebbe sztem az EURO normák bugyraiban kell keresni a választ.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #141492 üzenetére
Reagaltam egy Repsol olaj-ra, hogy : "150-160 fokig szoktam főzni, ezt vagy a Racinget, eddig még nem csúszott meg a kuplung, és a váltó is jó. de majd 1M km után kiderül "
Tehat nekem bevalt, jo. Tobb mint 20 periodus utan is palya, vagy erdobe reszelve.Majd jott az okoskodas. Igazabol szerintem o sem tudja mire, csak kell a hsz szam
De utt mar 300 fok is van a gyurunel... [link]
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #141494 üzenetére
Sztem ugyan arról van szó, más irányból megközelítve és remélem értem mindkettőtök írását.
Más:
Tegnap bekerült a kuplung lamella. megjöttek a hézagolók.
Ma jön a vez lánc, azt be kellene fűznöm, és lehet összerakni a felét.
Aztán jöhet a szabadonfutó.
250 ezernél tartok alkatrészek terén. Faxom -
Micsurin
nagyúr
válasz pepucs #141487 üzenetére
Nem de én is néztem egész szép
-4 tényleg üres tanusítomtboy ez a bajom pont, veri a tankot. Most néztem a kis Givi combtáskákat lehet egyet majd beújítok ~10k és jó kompromisszum lehet.
Somatom szerintem egy ennyire visszafogott és nem hegyezett blokk még étolajjal is elmenne 60k-t majd egy ~5év múlva lehet erre visszatérni a 4. tulajnál.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
pepucs
tag
válasz tboy93 #141488 üzenetére
Köszi a tippet, már a kezemben is a kártyatartó.
@Micsurin: Egyik srác meló után futárkodik és ő szokott csak lent állni. Kártyatartót kihúzóval pedig a recin adnak. A hova akasszam, hogy ne zavarjon kérdéskört kell már csak megoldani
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #141499 üzenetére
A gyártó érdekelt abban, hogy megvedd a következő HD-d? Az XY olaj gyártó érdekelt abban közvetlen? Hamar kiforgatható ez a logika.
pepucs combtáskára voksolok
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest