-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre
veterán
Üdv Urak!
Lenne egy kis műszaki problémám amiben szükségem lenne segítségre.
A motor tavaly jó volt, most meg nem. Sor négyes karbis.Mennék műszakira de az 1-2 henger nem jár rendesen, kipufogó nem melegszik. A 3 és 4-es viszont úgy tűnik rendben van. Ha befogom kicsit az 1-es vagy 2-es torkot felpörög, ilyenkor melegszik rendesen a hozzá tartozó kipuff, de miután nem fojtom hamar nekiáll baromian ingadozni az alapjárat, majd dadog és leáll.
A karbi úszóházat kitakarítottam, nem volt nagyon gáz, de nem lett érdemi változás utána.
Holnap még megnézem a membránokat, én ezekre gyanakszok.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Sys85
veterán
Üdv Urak!
Egy kis infóra lenne szükségem.
Holnap megyek meglesni egy 2007-es Honda CB600FA Hornetet.
Leírás,képek és telefonos beszélgetés alapján elsőre elég bíztatónak tűnik.
A kérdésem az lenne,hogy szokásos ellenőrizendő dolgokon kívül van e valami amire érdemes jobban ránézni a Horneten?#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Micsurin
nagyúr
Dodor és a téli hideg indítgatás a 90-es évek sportmotorjaival, erősen indul a reggel és még egy meeting se ment le de már a vonaton meg kellett kapaszkodjak.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
duni84
aktív tag
válasz lumpy92 #140885 üzenetére
ahogy írták:
1, vedd ki az ABS-hez tartozó biztosítékot, majd nézd meg, hogy a visszajelző lámpa égve marad-e
2, a biztit "szemrevételezéssel" vizsgáld meg (ép? akkora, amekkorát a kézikönyv előír? mi kell bele? 30A?)
szerk.:
ABS motor fuse:TDM900A 30.0A
ABS control unit fuse:TDM900A 10.0A
3, a fenti tippemből a biztosítékra már sejtheted, hogy a következő kérdés az akksi lesz: mikori? nincs elfáradva? járó motornál hány voltot mérsz?némi anomália pár évvel ezelőttről egy 2008-as fz6-ról, amit egy döglődő akksival bármikor tudtunk reprodiukálni: indulásnál ABS lámpa kigyullad, majd elalszik (ahogy nálad, még álló helyzetben), majd elindulás és satuféknél, amikor az ABS-nek be kéne avatkoznia, akkor blokkol a kerék és kigyullad az abs lámpa, majd égve is marad
sa tdm900a-ban 40km/h alatt is közbelép az abs, max "picit" később, mint a modernebb motorokon
csak azért írom, mert lehet, hogy rossz helyen keresgélsz és nem az abs kockában kell keresni a hibát
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
veterán
válasz Micsurin #140907 üzenetére
Ha mar a hideginditas a regi gepekkel:
Karbis hornet, 2001
Melygarazsban parkolok, -2 emelet, tehat ket "emelkedon" is fel kell jonnom, mire kierek. Helyben jaratni nem igazan lehet a motort, mert beriaszt a CO erzekelo. Szivatot raadva, 10 mp utan egyesben az emelt alapjarattal szoktam parat korozni az adott szinten, aztan kihajtok a garazsbol a 2 emelkedon keresztul.Tobbet kene melegiteni valahogy, ha vigyazni szeretnek, vagy eleg, ha 4 ezer alatt hasznalom, amig bemelegszik?
Utana az arpad hidon es a szentendrein megyek rogton kifele, nem eppen a 40-el kecmergos irany.
Ha mar megtartja az alapjaratot szivato nelkul, levehetem, vagy addig kellene a dusabbal amig be nem melegszik?Mivel valami fura a kipufogoval, pont a 2000 kornyeki emelt alapjaraton zavaroan berezonal es nagyon hangos.
Everybody lies.
-
pepucs
tag
válasz Pttypang #140909 üzenetére
-3-on parkolok melóban, szintén beriaszt ha sokat állok. Bukó-kesztyű előtt ráindítok 1500-2000 közöttigre (magyarosan) belövöm. Ahogy megyek fel visszább veszem (mert ugye ahogy melegszik egyre feljebb megy) A kijárati sorompó előtt pedig teljesen leveszem, ez így bevált. Ráhuppanáskor is levehetném mert 1000 körül megtartja azonnal, de ezt így jobbnak érzem.
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
norbert1998
veterán
válasz Pttypang #140909 üzenetére
A melegítgetés baromság.
Az alapjáraton melegítés lassú és felesleges benzinpazarlás. Előbbi nagoybb gond: A hideg hengerfalra kicsapódik a benzinpára, ami lemossa a falról az olajat, ezzel fokozott kopást elérve.
A hideg motorral alacsony fordulaton kínzás szintén rossz ötlet, mert a sűrű olaj nehezen folyik be, főleg alacsony nyomással, a siklócsapágyakhoz, amiknél a kenés a fordulatszám és olajnyomás hatására válik az igazivá.
Beindítod, sisakot bekapcsol, ráülsz és mész. Kis gázzal, de nem kínzóan alacsony fordulaton. Fordulatszám tartomány 1/3-a 1/2-e közé bemehetsz gond nélkül, attól függően, hogy a tiltás 7 ezer vagy 17 ezer
-
nagyúr
válasz norbert1998 #140912 üzenetére
+1
-
veterán
válasz norbert1998 #140912 üzenetére
13 ezer a tiltas eleje, de akkor nem tudom, miert mondtak egy percig 3000-en jaratast, meg hasonlok indulaskor, koszi, nem aggodok ezen.
Everybody lies.
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #140904 üzenetére
Köszi!
Folyamatban .....
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
pepucs
tag
válasz Pttypang #140914 üzenetére
Mert a hidegüzem vallás kérdése bizonyos embereknél. A korábban említett kicsapódó benzinpára téli időszakban jelent problémát főleg. Két közös pont van az összes verzióban: Félórát nem pöfögtetjük fölöslegesen... és hidegen nem forgatunk tiltásba. Autókra szintén igaz. Az 1 perc 3000-ren járatás kárt nem okoz, inkább csak pazarol. A befecskendezős vasak is szép lassan veszik vissza a dúsítást ahogy melegszik.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Sys85
veterán
Ma végre hazajött az új családtag.
A nicknevemmel ellentétben Honda.
Jó volt a R1200RT is,de túl nagy dög volt.Messzite utazni jó volt,de mivel ez volt a ritkább hétköznapokon meg hiányzott belőle egy kis “boogie”,így Hornet lett helyette.Az első 150km után azt kell mondanom,hogy jól választottam,nagyon bejön.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #140912 üzenetére
A hideginditasnal a pára valoban problema, de a hengerfalrol sok minden lemoshatja az olajfilmet, a hideginditasnal nagyobb benzinmennyiseg is. Megsem fog "fokozottan" kopni a hengerfal, legalabbis nem annyira, hogy ez tobb 10e km en ketesztul egyaltalan erzekelheto lehessen.
Ezek a megallapitasok, miszerint ez-az lecsapodik, mossa a hengerfalat, igazak. amit nem lehet tudni, hogy az a fokozott kopas mennyire fokozott, vagy az a fokozott kopas mit jelent pontosan? Vashengeres a motor? Nikaszil bevonatos? Alusil?Amit peldaul az iskolapadban tanul az ember, az az, hogy az a szent olajfilm, aminek mindig meg kell lennie, kulonben azonnal baj van.
Ezzel szemben az olajgyartok a jarmugyartokkal ugy nez ki, nem pontosan erre torekszenek a szoroolajozasnal. Hogy miert? Mert a teljes olajfilmen futas nagyobb surlodassal jar, mint amikor felig a sziliciumkristalyokon felig olajfilmen futnak a gyuruk, dugattyupalast.
Ilyenkor a legkissebb a surlodas es elfogadhato a kopas erteke.
Tehat az olajfilm megszakadasa nem annyira nagy dolog, mint ahogy azt a youtube-on fb-on, forumokon olvashatjuk.Az alacsony fordulaton kinzas megint olyan dolog, amire azonnal szivehez kap az ember, mert osszekeverjuk a Göbi cikkeben levo oreg diesel auto felhigult olajanak esetet a sornegy benzines motor motorokkal. Es azonnal a benzines kozvetlenbefecses turbos LSPI jelenseget is ehhez kotjuk.
Termeszetesen a legjobb esetben nem csinal ilyet az ember, tehat alacsony fordulaton nem nyekteti az ember a motort. De mi az alacsony fordulat? 2000? 2500? Es valoban mi tortenik ennel a fordulatnal, amikor a hengertoltottseg annyira rossz, hogy nincsenek akkora erohatasok sem, amik karositani tudnanak valamit.
Hogy megint mit nem tudunk? Hogy mekkora erohatasok vannak, es pontosan mi tortenik a motorban, annal a motornal, amire ezeket a sztereotipiakat mondjuk.Egyertelmu, normalisan kell hasznalni a motort, de azt nem mondanam, hogy nagyobb kart okozna az alapjaraton jaratas.
Kornyezetszennyezo, de ezzel semmilyen nagyobb erohatasnak nem teszi ki az ember a forgattyusmechanizmust, ilyen dugattyusebessegnel es hengertoltottsegnel hatalmas erohatasok a henger-dugattyunal sincsenek. Talan a szeleptokeknel nincs akkora szoroolajzas, ezt tudnam negativumnak elkepzelni, amennyiben van szeleptoke. Tehat a veztengely butykoknek nem olyan jo. Ezert kellene turaztatni, mint ahogy a versenymotoroknal csinaljak a pitben.A suru olaj a csapagyakhoz nehezen folyik be, epp ezert a nyomas magas lesz, mar alacsony fordulaton is. Minel melegebb a motor, annal kevesebb az olajnyomas, de annal nagyobb az olajaramlas, ami a siklocsapagyaknal a leglenyegesebb, nem az olajnyomas.
Amennyiben a siklocsapagyaknal az olajzas "nem az igazi", a fotengely kemeny anyaga azonnal beragodik a csapagyfem nagyon puha anyagaba. Amint a siklocsapagynal valami "nem az igazi" az tortenik, mint az oldalrafektettet cb500 nal.
30 mp alatt vege van mindennek.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
Mechanikus szivatot ugy hasznalom, hogy a meleg oldali alapjarat es a hideg oldal kozotti fordulatig melegitem allva. Ez kulso homerseklet fuggo mennyi ido. 30-60 mp tol lehet 2-3 perc is.
Injektoros es karbis rendszereknel is elter.Ezt befolyasolja a hasznalat surusege.
Hetekig allo motornal, elso par alkalommal hosszabb lehet a dusitos uzembe mukodes.Ez sajat tapasztalat.
Napi szinten hasznaltan, kevesebb.
Kell egy par liter uzemanyagnak atfolyni a rendszeren, hogy jol mukodjon.(karbis).
Foleg egy regen uzembe levo rendszernel. Foleg a karbisok, amikbol 15 eves a legfiatalabb.Pl: meleg oldal 1400 hidegen 2300, akkor 15-700 fordulaton stabil alapjaratnal elindulok, a tobbit menet kozbe tolom vissza.
Automa injektoros rendszereknel az alapjarat vissza esesig varok.
Ennyi kell az olajnak is, kicsit mozogjon. Parasztosan megtorjon. .
Eleg sok regebbi robogos kezikonyvbe irjak, a napi elso elindulasnal a homero kimuzdulasakor lehet elindulni. Igaz, ott nem nagyon letezik koztes gazkar elforditas, egybol megy maxig.Egy 5w motor olaj, 4 hengeres auto motorba hulla fokon, 15-20mp korul van mire egyszer korbe er.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #140919 üzenetére
Azok a könyven nem mentem régi CB500-al és ama remek túlhűtött blokkjával itt ha nem indulsz meg reggel még kávézhatsz is mire megindul az a mutató.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #140918 üzenetére
Alapjába véve én sem úgy gondoltam, hogy a harmadik ilyen hidegen járatós, alapjáraton szenvedve felgurulós módszeres szezon után kuka a motor. Nyilván nem tesz jót neki, valamint pazarlás üzemanyagból.
Hosszú távon lehet némi hatása. Én mindenesetre kerülöm mindegyiket, mind motornál, mind autónál. Finom gázzal, de normál fordulatszámokon közlekedem, amíg hideg. Sajnos a motor és az autó is digitális, szegmenses hőfok kijelzővel bír, ráadásul az autóm mindössze két szegmensből áll Van egy kicsi, amikor elkezd langyosodni, meg van egy nagy, ami addig ér el, mint a normál analóg mutatósnál az üzemhőmérséklet. Na ezen igazodjon el, akinek két anyja van
Azt, hogy azon kívül van még két "forró" szegmens, azt meg a mostani keresés alapján tudtam meg. Ez a legjobb kép, amit találtam
-
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #140921 üzenetére
Ezek az infok le vannak egyezerusitve.
Felesleges tul bonyolitani.
Jelenleg az olaj hofokot meg lehet nezni egyes turbos autoknal. Van is belole ertetlenseg. .A moderndebb rendszereknel a belso kor liter mennyisge minimalis. A leheto leggyorsabb atmelegedes miatt. De ezt a hofokot nem monitorozhatja le mert ez is dezinformal.
Nezdmar, meleget mutat a homero de hideget fuj a futes. Szar, vihetem vissza. .
Vagy motornal, ez mar uzem meleg, mehet a nyelgaz.Keptelenseg jol informalni a kezelot. Ahany fej szinte annyi ertelmezes, tudas van hozza.
A riasztasi oldalnak kell egyertelmunek lenni. A tobbi csak van.
De ezt a felhasznalok komplikaljak. Van aki erdemben tudja kezelni van aki nem.
Pl. NT650V. Nincs hofokmero. Van riaszto lampa azt csokolom. Ment a nyavikolas, hogy hat az mennyire kellene. A 700 on lett. . El kell csalni. A mutato kozepen jo. Igaz itt mar 80 fokos a viz.
Es 103 foknal van risztas. Ergo ha valos homersekleti skalat minotorzza, akkor egy melegedos fosnak lenne tesztelve a motor, mert jajj latom, hogy 90-95 fokos homersekeleten uzemel, mindjart felforr. .
En csinaltam a 650-re. Rajottem totalis felesleges volt. . Pedig ertelmezni tudtam amit latok. -
vlevi
nagyúr
válasz csongi #140923 üzenetére
"Jelenleg az olaj hofokot meg lehet nezni egyes turbos autoknal."
Csodálkoztam is, hogy pl. a Skoda Octavia a vízhőfokot csak mutatóval jelzi, de az olaj hőfokát a műszerfal közepére 2-3 kattintással ki lehet tenni, ugyanúgy, mint az átlagfogyi, pill. fogyasztás, ... adatokat. -
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
Lassan kinéznénk pályára egy barátommal viszont ötlet nincs hogy melyik lenne jó, ebben kérnék tanácsot.
Ninja 650 nálam és GSXR600 barátomnál.
Nekem mindegy lenne, de nem akarom megszívatni, hogy túl kicsi pályát választok az ő motorjához. Tapasztaltabb jóval mint én.
Ser ring közel van de M ring vagy Kakucs sincs messze.
Euro és Pannónia szerintem nekem elsőre k.nagy falat lenne. -
#14787072
törölt tag
-
eron009
tag
Sziasztok
Ki milyen USB/szivargyújtó csatlakozót használ a motorra? Van esetleg valami bevált, ajánlott darab?
Néztem őket itthon illetve aliexpressen is, de javarészt itthoni webshopok ugyan azt árulják mint az aliexpress, csak drágábban.
Extra elvárásom nincs, ne tegye tönkre a motort, legyen vízálló és kormányra lehessen felfogatni (naked bike) :) -
V.Stryker
nagyúr
Háj,
Ez az endurózás egy k.rva jó dolog. Ma egy igazi endurós bagázzsal voltam a TET-es csoportból, volt mit tanulni. De többször másztam ki olyan helyeken, hogy amúgy gyalog se, no meg ha előre tudom,hogy mi jön, akkor lehet neki se merek feszülni. De a kis Voge nagyon jól viselkedik. Erővel elvagyok, a súlya egy áldás, de a gyári félterep gumi homokban nagyon gáz.
Nem mutatja a kijelző az órát? kit érdekel már?! Úgyis olyan retkes a portól, hogy lóf.szat nem látsz a kijelzőn.
Eddig két endurós napot nyomtam, mindkettőn sikerült elesni. Úgy látszik ez ilyen. Ma legalább a kézvédőm is eltört.Most már értem a sok fém kézvédőst....
Alig 530km van a motorban de már itt ott megcsiszoltam csórit.Viszont a ruhám, csizmám, bukóm... mindet újonnan vettem, többnyire nem az alsó polcról.. és most már értem,hogy miért nincs nagyon endurós cucc használtan. Kb. két alkalom után már mindenem úgy néz ki, mintha több éve nyúznám.
Viszont a (védő)felszerelések tekintetében tényleg nem szabad sajnálni a pénzt. Kivételesen igyekeztem jól választani és hát minden meg is dolgozott már kb. az áráért.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
Motoros bandát keresek Veszprém Várpalota tengelyen!
Írjatok privát ha érdekes -
LógaGéza
addikt
válasz eron009 #140933 üzenetére
Én ilyet vettem - mivel van rajta kapcsoló, lehet fixre kötni. Tartót mondjuk nyomtattam hozzá, lehet neked is van valami motorspecifikus tartód, amivel ízlésesen el lehet helyezni.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
norbert1998
veterán
Bevittem a motort ma a városba faluról. Sikerült garázst találni, gyakorlatilag ingyen, 500 méterre. A másik opció az tényleg ingyen lett volna, de oda azért nem sétáltam volna már el otthonról egy hirtelen felindult motorozasi kedv hatására, az 3-4 km-re volna.
Szóval újra közelebb van a motorom.
Azt hiszem, ha az idő engedi, pénteken újra azzal megyek a hosszú útra, egyetemre, az ország harmadán át.Nem néztem még meg a kormány telot, de lehet, hogy az lesz a ludas. Valami eleged kopog.
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #140939 üzenetére
"azzal megyek a hosszú útra, egyetemre, az ország harmadán át."
Biztosan jó lesz. Melyik ország ez?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
Ma megyunk Bajna-Heregezni par haverral, utana meg Zsambekon van 80-90-es evek Sportmotor talalkozoja 4-ig. Ha valaki arra jarna veletlenul
-
Predator2
addikt
Helló
Napi első használatnál, meddig melegítitek a motort, mielőtt komolyabban terhelitek?
Diesel autóm van, az nagyon szereti, ha hidegen komolyabban terhelik ezért, minimum 20km-t megyek mire kicsit jobban tolom neki. DE ügye ez autó.
Motornál mi az ideális? Ki hogy szokta (ha szokta)?
Nem szeretném szétcsapni a technikát.Az értelmes válaszokat köszönöm.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
válasz Predator2 #140942 üzenetére
Semeddig. Elindítod, ráülsz, felveszed a bukód, kesztyűd, aztán elindulsz.
Nekem annyi idő alatt 50-60 fokos a víz, és pár km után már nyit a termosztát, még pár km és már az olaj is jó.
10km múlva már tépheted.
Amúgy meg nem vajból vannak, viszont a benzin meg drága, feleslegesen ne fröcsöldどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #140946 üzenetére
Persze, hogy lesznek. En sarga rudoval nem mernek elindulni. .
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #140939 üzenetére
Szombathely-Fehérvár
Tudom, hogy ez sokaknak egy kajaszünetbéli kiruccanás, de azért ne ez legyen a norma. Ez egy nagyobb út egy átlag embernek.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Gaming notebook topik
- Hardcore café
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest