-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
atom87
aktív tag
Üdv!
2012. január 1-től változott a reg.adó mértéke. Motorokra is érvényes ez vagy csak az autókra?
Kawasaki z1000
-
zack
nagyúr
Dehogy csökkent. A motorokra nem vonatkozott a csökkentés, azért nem szerepel a táblázatokban. Az autóknál is csak bizonyos fiatalabb tipusok reg. díja lett olcsóbb.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Daywalker
addikt
Akit érdekel MOL olaj normális áron, úgy tűnik biztos forrásból, az itt talál: [link]
Sajna nem 12 ezer felett ingyenes a kiszállítás mint az olajexpressznél volt, hanem 25k felett (ez alatt 2000 ft). Nem ismerősök, nincs közöm hozzájuk, nem azért linkeltem, csak tudom, hogy a kúton ugyanezekért kétszeres árat kérnek, itt pedig megfizethetőnek tűnik.
Esetleg össze is állhatunk páran (pestiek), ha kell vkinek...nekem kell 8 liter 10w-50 meg két liter 10w-30 4t olaj a fűnyíróba Ez még mindig nincs 25k.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zack
nagyúr
válasz boogie84 #3459 üzenetére
Meglátom, hogy fog alakulni a xenon projektem...Aztán ha sehogy, akkor ezt megveszem: [link]
Van 2 motor, tehát ki lenne használva.
A kanyarodásra visszatérve, mindenki úgy kanyarodik ahogy akar. Túl vagyok már elég sok kanyaron, és egyszer sem volt gondom. Persze lehet bizonygatni az ellenkezőjét annak amit mondtam, de én nem azért mondtam mert ezt olvastam, hanem mert tizenéves rutinnal ez a konklúzióm. Próbálj meg tempósan kanyarodni fékezve, gázt elvéve, és próbálj meg stabil gázzal, ill. ha engedi a kanyar akkor gyorsítva. Minimum stabil gáz kell ahhoz, hogy a motor optimálisan viselkedjen kanyarban.
Persze ha túl sok, akkor kénytelen vagy fékezni, de én nem is azt mondtam, ha elszámolod magad akkor ne fékezz, és inkább rohanj az árokba.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #3463 üzenetére
Ha jól látom (nem nyálaztam végig), Dyn 4T-ből csak 10W-50 kapható 2550-ért, tehát ez sajnos már nem olyan extra-akciós (1k/l), mint nyáron-ősszel volt -- hasonló viszkozitású Repsolt olcsóbban, illetve hasonló áron vagy nem sokkal drágábban már Motul 5100-ast is kapni... meg hát, a benzinhez képest az olajár már lassan a leszarom kategória. Tavaly 82k-nyi benzint (215l) motoroztam el 4100 km-rel - s egyik tankolásomon sem érte még el a 400-at a benzinár, most bezzeg...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Integra
titán
a fazer (még a régi acélbölcsős karbis) 2001-ben vettük. gyári akksival bírta az utolsó szezonig, mikor megváltunk tőle. sosem kötöttük le, sosem töltöttük, minden tavasszal indította a motort. valszeg ha öcsém nem esett volna vele, akkor utolsó szezonra sem kellett volna akksit venni bele.
szóval én nem lihegem túl az akksi kérdést. sajátomban sincsen lektöve az akksi, fateroméban sem.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
runner 125
nagyúr
válasz Daywalker #3463 üzenetére
Nekem meg kellene 3 liter MOL Dynamic Moto 2T (1l), viszont nem tudom mikor menek Bp.-re.
Írtam nekik mailt- h előreutalással tudok-e fizetni, hátha úgy olcsóbb lesz."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zack
nagyúr
SOS-be nem tudja valaki véletlenül, hogy a Yamaha Majesty YP400 12V 5W első helyzetjelzője csúszkás vagy bajonettes?
Fontos lenne!Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Ebből kiindulva, elvileg csúszkás nemde? Bár nem látszik jól...
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
runner 125
nagyúr
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #3474 üzenetére
Köszi.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3477 üzenetére
hm. ezt meg multiméterrel simán ki lehet mérni, na erre kíváncsi vagyok mennyi lehet. nincsen multiméterem
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
Az a mátyás/liter nem volt 50-esre soha, csak 40-esre
A Repsol nem nagyon jó kawába, melegen nagyon híg és a váltó eléggé....háát...szóval nem lesz jó.
A Motulon még én is agyaltam....csak hát nem tom van-e számottevő különbség az 5100, 7100 meg a Factory között (10W50 mondjuk csak az elsőből van), mol meg mindenhova jó"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Gaboman
nagyúr
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #3479 üzenetére
A 10W-40-es sem rossz, meg a könyv szerint is azt kéri. Szerintem nekünk, csak alkalmanként és csak lájtosan pályázóknak, az is bőven elég.
A Repsol 10W-50 nekem jó volt, sőt, avval simábban váltott, mint most a Motul 5100-zal. Igaz azóta a léptetővilla cserélve lett, de eleinte a Motullal jóval keményebb és darabosabb volt a váltó; most, 3-4ekm után kezd olyan sima lenni, mint volt.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
zack
nagyúr
válasz Daywalker #3479 üzenetére
A Motul az egyik legjobb olaj, ha nem a legjobb. Sportmotorba szinte csak 300V-t tettem. Próbáltam sok fajtát, de ez bizonyult a legjobbnak. Robogókba is 5100-at teszek, mert ide elég ez is. Fuchs Silkolene is baromi jó minőségű cucc (10W50 Racing), csak drága és nem lehet kapni. Talán még ezt mondanám Motulhoz közeli minőségnek.
A lényeg hogy a megfelelő vastagságú olaj kerüljön bele amit a gyár előír.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
runner 125
nagyúr
Nexus-ba én is Motul-t használtam.
Van kifejezetten maxi robogókba fejlesztett, 100%-ban szintetikus olajuk, Motul Scooter Power néven. Elég borsos a literje, de nekem 1,7l körül kellett cserélni, és azt is kb. 5500-anéként tettem meg, úgyhogy ennyi km-re levetítve abszolút megérte.
A Majesty-be is 100%, h jó. Abba is 5W40 viszkozitásút ír elő a gyártó, nem?Jah és kérdeztem a srácot, azt mondja még nem cserélt azt soha, de neki úgy rémlik csúszkás.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #3485 üzenetére
10W kell bele.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
yodamastah
őstag
Mi is a kerdes? Trail braking? ize... hat palyan nagyon sokszor kanyarba befele agresszvan fekezunk, kifele meg mar apextol huzzuk a gazt ... mindket esetben amennyire csak engedi a tapadas. Persze azert ennel sokkal arnyaltabb a dolog. Eloszor is nem mindegy milyen motorral. Az eros motorokkal inkabb szogletesen kell menni, kanyarba agresszivan befekezel, hirtelen befordulsz, csuma gaz.... gyenge motorral meg lenduletbol, ivesen amennyire csak lehet... Persze lehet 200le motorral is lenduletbol, menni, de gyengevel nem lehet izombol..... Kanyar es kanyar kombinacio fuggo is mennyire kell/lehet trail brakinget alkalmazni.... de alapvetoen mondjuk egy modern 120-200le sportmorral eleg nagyokat fekezunk kanyarba befele.... kifele meg meg a kanyar kijaratot se latod meg mar eleg rendesen gyorsitasz....... ha vegiggurulsz egy kanyaron lapra dontott motorral stabil gazon akkor benne marad siman 1-2 sec csak abban a kanyarban....
Kozutnak ehhez semmi koze. Ott vegig stabil gaz, hiszen teny es valo a legjobb tapadas akkor van amikor nagyon picit gyorsitas stabil gazzal. Tapadas persze elvileg van boven, hiszen a tapadas hatartol nagyon messze motorozunk kozuton, de ugye a lenyeg itt az, hogy kozuti motorozasnal a tapadasi korulmenyek barmikor nagyot valtozhatnak.. magyarul ha jon egy tehenszar akkor stabil gazon gurulva a legnagyobb esely a hirtelen tapadas valtozast kanyarban meguszni...
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3479 üzenetére
amit az ember érez, hogy csontos a váltó, vagy csúszik a kuplung, az mind adalékolás. Más motornál, más anyagú csúszótárcsánál máshogy történnek a dolgok. De nem biztos, hogy az olaj nem tudja ellátni a feladatát, hajtókaros nem lesz semelyiktől a motor JASO MA jóváhagyásokkal, nem lehet mellényúlni. Én pl sosem éreztem semmi különbséget, pedig próbáltam én már mindent. Castrol, Repsol, Yamalube... Most meg Motul Factory5W40 lesz.
nem hiába nincs factoryból 50es egyébként miafrásznak? aki versenyzik vele az ilyen sűrűt nem használ. Nem véletlen.Meg igazából én nem értem/hiszem, hogy márkákra lehet felosztani olajokat. van egy teljesítményszintje két különböző márkának, meg ugyanaz minden tulajdonsága viszkozitásstabilitás, meg a teljesítményszintből viszkozitásból következtetve a nyírásstabilitástól elkezdve minden lo*asz. Tudom, hogy a fórumokon megmondják, hogy melyik jobb, de ha megkérdezed, hogy miért, akkor mindenki bambul, mint ponty a szatyorban, meg te vagy a kötekedő. csontosváltó, meg ilyenekkel jönnek maximum. Hajtókar, vagy felrobbantblokk meg ilyenek olajtól... Ki se lehet vizsgálni, annyi mindentől lehetnek dolgok.
Én nem merném kijelenteni mi jobb, rosszabb.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #3490 üzenetére
Akkor azt mondod, hogy nyugodtan bevállalhatom a Motul 300V 4T Factory Line 10W-40-est?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #3492 üzenetére
Jóva'
Segítek neked:
Angol fórumokon is 10w-40-et írnak, hogy ők azzal etetik...bár ott nem szokott olyan meleg lenni mint itt.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
#81556480
törölt tag
HÁJ!
Van egy rendszámos, hibás fűzött SUPERMOTO kerekes KTM-em, ha valakit érdekel akár jobb egyes golfra is elcserélném. Vagy valamiféle kocsira.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3496 üzenetére
én tolnám bele a 40et, de nem tudom mennyire vagy finnyás ilyen zajokra, meg váltóra. Én a karbis R6 on is tapostam a rohadékot - beváltasz ha átlyukad a kartel, akkoris.
Szóval engem nem érdekelnek a cicergések, meg kattogások, ha egyáltalán vannak ilyenek.
mellényúlni nem tudsz. Hajtókaros nem lesz egyikkel sem, csak az 50 es az ugyanúgy elhígul 125 fokon, mint a 40es, (lásd a cikket, amit idéztem) tehát azt ne hidd, hogy az megvédi a melegtől a blokkot. Ha az felmelegszik odáig, akkor akármit csinálsz reszeltek a motornak. Tökmindegy mi kerül bele, a mai olajak csak hidegen nem működnek úgy ahogy kell.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #3497 üzenetére
Elég hangos a blokk alapból, van mechanikai zaj bőven. Bár a kawa szervizben azt mondták, hogy még így is sokkal halkabb minden szempontból, mint a hasonló korú blokkok Az a lényeg, hogy a váltó okés legyen. Lehet, hogy belepróbálom a legjobb motult 10w40-be...bár nem olcsó...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3488 üzenetére
Jóval vékonyabb.
Mivel az első szám utáni W a "winter"-t jelenti. Hidegen az 5W olaj jóval kevésbé dermedt, ill. vastag, mint a 10 ill. 15W 20W olaj. Mivel a motornál elsődleges, hogy indítás után mindent átjárjon a furatokon keresztül az akkor még hideg olaj, így blődség eltérni a gyár által megadott első az az "W" értéktől. Aki eltér ettől, az akár nagy bajt is okozhat a blokkban, hiszen a gyártó pontosan tudja, hogy a motorfuratokon milyen vastagságú olaj tud eljutni a megfelelő helyekre hidegen, és szinte azonnal. Most utcai használatról beszélünk amikor 6000km kb. egy olajcsere. Amikor a teljesítmény a fontos, akkor egy 5W olajjal azonos motor jóval erősebb lesz, mivel vékonyabb az olaj, kissebb erő veszik el az olaj sűrűségéből adódóan, viszont sokkal jobban kopik. Versenyeken általában ezért is használnak 5W olajat, és vékonyka 520-as láncot és könnyített lánckereket, mert ezektől mind mind erősebb lesz egy stock gép. Egy ilyen lánc, lánckerék viszont 1 verseny uán kuka, ahogy az 5W olaj is, és ezeknek az okozata az elég gyakori generál.
Tehát nem versenysportba, inkább a megfelelő kenés a fontos, mint pár plusz lóerő.
Ahol 5W olajat írnak elő (Piaggio X9 pl.), ott ezt kell használni, mert valószínű nagyon apró furatokat tartalmaz a blokk, és oda ez az optimális olajvastagság a gyártó szerint. 5W olajjal mondjuk nem szokás 6000km használni. Lehet kísérletezni vastagabb olajjal, mert az jobban védi a kopó alkatrészeket, de mint írtam, ez akár bajt is okozhat.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #3489 üzenetére
Ezzel így akár szóról szóra egyet is érthetek.
A stílusból adódóan mintha ismernélek...Tán csak nem Balagee barátom, a Hungaroring motoros ördöge?Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...