-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
válasz yodamastah #3100 üzenetére
conti raceattak street volt, most metzeler k3 interact van.
jól látom, hogy az már a huzalozás?[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #3100 üzenetére
Szerintem meg
Amikor elkezdtem, nálam ugyanazok a hibák voltak, mint Integránál. A gumi csúszáshatárához közel sem voltam, csak simán elestem, ugyanúgy ahogy a fiatalember is feljebb . mindig kiment a kerék hirtelen jelzés nélkül. Azért mert alap hibákat követtem el, pl nem figyeltem hogy a pályán az ideális íven kívűl annyi por van, hogy ott aztán akármilyen gumi lehet a motoron. Vagy totál rosszul mentem be a kanyarba és ezt kompenzálni akartam hogy nagyon korán húztam kifelé, agresszíven. Ez már jobban hasonlított a csúszáshatár közeli állapothoz, de továbbra is észnélküli manőver volt. Sorolhatnám ezeket a hibákat, először ezzel kell tisztában lenni, persze a jó gumi alap. De meg kell tanulni használni, meg bemenni a kanyarba normálisan. Bemenetnél megugye nagyon könnyű keresztbe menni, de gyorsnak lenni keresztbe, már nem annyira, és a legnehezebb a kigyorson ugyanez, az a mai napig nem megy nekem. Fékkel sokkal könyebb az egészet csinálni érzésem szerint.
Ami még ilyenkor visszatartja az embert, hogy ül az aszfalton és gondolkodik, hogy most meg miért? miért ment ki alólam ez a szar?
Az nagyon rossz érzés. mert ha legalább tudja az ember, akkor tudja mit nem szabad.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
doc
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
..komolyan, egyszerűen hihetetlen, h ott nem kötelezik a bukósisakot. Vajon mi a lehet a reális oka?!
Értem én a képregény poénját, de most jobban foglalkoztat az előző téma... - bár láttam 1-2 nagyon durva motorbaleset fotót, volt köztük jó néhány szénné égett amcsi.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
[lAyCsI]
addikt
-
shiNIN
tag
Nagyobbacska sebességnél gurulni kell. Az én kabátom nem szakadt szét jobban, amikor 80 körül estem, bár ott lövésem sincs, milyen sebességek alakultak ki, miután felugrott a motor a levegőbe és ő jobbra, én balra el... De jópár méterrel arrébb tértem magamhoz, a kabátom pedig egy-két új lyukat szerzett be, annyi. Csúszva nem lett volna jó, azt hiszem.
Az aszfalt simasága is rengeteget számít, egyszer gyalog sikerült egy csomó bőrt s némi egyebet elhagynom egy lejtős, kavicsos, rücskös aszfaltos eséssel. Nem gondoltam volna, hogy ilyesmi lehetséges.Tegnap este megjelent egy vékony hólepel itt a hegyen, ennek kapcsán Alvaro számára ideiglenesen nincs motoros szezon. Ez van, meredek földutakon ilyen kis semmi is elég.
-
alvaro
senior tag
Ja, vicces volt fölmászni rajta, kapart szerencsétlen egy helyben, kicsit dobálta a hátsóját, meg gondolom a havat, de nem láttam, mert egyrészt mögöttem volt, másrészt meg töksötét. De a végén egy kis emberi erővel rásegítéssel sikerre vittem az ügyet - szerencsére Teresa viszonylag könnyű, meg a lábam is stabilan fogja a talajt róla. Lefele viszont már nem mertem megpróbálni
-
Daywalker
addikt
Nabazmeg, megszűnik a MOL Olajexpressz webáruház...pff
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #3113 üzenetére
Jaja, jobb híján...csak itt nincs Mol, de biztos tudnak szerezni.
Illetve azon agyalok, hogy lehet, hogy most Motult rakok bele...csak nem tom eldönteni, hogy 10w40 vagy 10w50 legyen, mert csak az előbbiből van factory line (a márketing engem is meghülyített).[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3114 üzenetére
ragaszkodjunk a gyárihoz lehetőleg.
Bosszantó egy kicsit, hogy az emberek, akár szerelők is ész nélkül nyúlnak a sűrűbb olajért, ahogy meghallják, hogy versenyhasználat, vagy ha nyomja a szemét a motornak.
Nem a viszkozitást kell lecserélni ha nyomja az ember, hanem a teljesítményszintből kell a legjobb, és a viszkozitásstabilitásnak kell a legnagyobbnak lennie. A viszkozitás értékeknek a gyárban kitaláltnak kell lenniük. A csapágyaknál az illesztés miatti nyomásveszteség stb, ez mind így lett kiatalálva. Vannak motorok, ahol kalibrált olajfúvókák vannak az olajzási rendszerben, hogy azokon a helyeken, ahol nagyobb nyomásra van szükség ott nagyobb maradjon.
Ha már kopott a motor, akkor kell belerakni a sűrűbb olajat, de azt is azért, hogy meglegyen a nyomás, amit le kéne mérni egy bizonyos fordulaton olajnyomásmérővel. Na ezt ki szokta megcsinálni, hogy kell-e sűrűbb bele? Van egy ökölszabály, hogy 1000 fordulatonként kb 1 barnak kell a nyomásnak lennie. Ha ez megvan akkor csokolom. Akár hígítani is lehet addig, ha megvan. nem a viszkozitás fog kenni. A teljesítményszint a legfontosabb. A motul factory egy jó olaj 5w40est rakok bele én is. Yamalube-ból is a fullszintetikus 40es olajat raktam bele mindig is, annak a viszkozitásstabilitása roszabb volt, mint a motulé, most megnézem a motult én is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zack
nagyúr
Sziasztok!
Szeretnék rendelni városi és távolsági fényhez Xenon hatású izzót (H4 12V60W), és hozzá való LED-es helyzetjelzőt is (12V5W).
Nem árérzékeny a dolog, viszont a legjobb minőséget szeretném. Merre nézelődjek?
(#3114) Daywalker
Mindegy melyiket veszed, a "10W" a lényeges infó. Télire bőven elég a 10W40, mert nem fog kapni olyan hőterhelést a blokk mint nyáron pl. a Hringen, vagy a városi dugóban 40 fokban.
A Motul az egyik legjobb olaj, ha nem a legjobb.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Daywalker
addikt
-
zack
nagyúr
válasz Daywalker #3117 üzenetére
Tavasz-nyárra jobb a 10W50. Nem tudom milyen könyv lehet ez, mert a 20W olaj baromi vastag. Kétlem ha valahova 10W olajat ajánlanak, oda jó lenne a 20W is, mert általában az a kulcsa az ajánlásnak, hogy mekkora furatok vannak a blokkban, és mekkora az az olajvastagság, ami hidegen is elég vékony ahhoz, hogy mindenhova eljusson. Nekem a GSXR-be már a 15W Motul 300V sem volt jó, akadt a váltó tőle, hidegindításnál pedig hallhatóan hangosabban járt. 10W olajjal viszont kutya baja se volt.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3117 üzenetére
A hidegoldalit nem értem miért adják meg amikor az minél kisebb, annál jobb nekünk
De versenyhasználatnál:
"Az áramló olaj vastagságát cSt-ban mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10 cSt. Az igazán sűrű (vastag) többfokozatú olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cSt. Ez éppen a duplája a másiknak. A hőmérsékletet 100°C fokról 125°C fokra emelve a legtöbb ajánlott olaj viszkozitása 10 cSt-ről leesik 3 cSt-ra. Az előbb említett sűrűbb olaj 20 cSt-ról 4 cSt-ra hígul. Figyeljük meg, hogy a nagyon forró motorban mindössze 1-2 cSt a két olaj vastagsága közötti különbség. Mondhatnánk, hogy gyakorlatilag mindkettő azonos sűrűségű. Csak nagyon minimális a sűrűbb 20w-50-es olaj előnye nagy hőmérsékleten. Ezzel szemben hidegindításkor hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. Például 40°C fokon a 20w-50-es olaj viszkozitása (sűrűsége) 250cSt, míg a hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 150 cSt-al sűrűbb. Ez óriási különbség!"Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
Hát, pedig ez az ajánlás (nem csak a szervizkönyvben könyvben, hanem máshol is - motul weboldalán ez is fel van sorolva). Nyilván olyan helyeken jó, ahol nincsenek mínuszok. A meleg oldali viszkozitása meg annak sem rosszabb.
Mindenesetre 20-ast eszembe sem jutna belerakni. 10W50 MOL bevált, akkor tényleg marad Csak még egyszer megerősítést akartam Túltárgyaltuk.Persu: így már minden tiszta.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
.mf
veterán
Hehe... egy fél órája láttam egy motorost végigvágtatni a Váci úton, fekete talán R1, teljes Berik bőrruhában... valahol irígylem is meg nem is
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
shiNIN
tag
Alvaro mindig nagyon kiborul, ha tömegközlekedéssel kell munkába mennie (én is kiborulnék, ha 3:40-kor kéne kelnem és nem tudnék hazajönni napokig), ma megnézte az utat, picit havas, fagyott, deres, jóaz Majd vigyáz.
Tegnap szép nap volt, napsütéses, hazafelé a buszon, látva az utakat, ahol motorral szoktunk járni, hiányzott a motorozás, de most nem irigylem Alvarót kicsit sem.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
-
TayRol
veterán
válasz runner 125 #3126 üzenetére
főleg az utobbi a lenyeg.
sebaj, majd 10 ev mulva megtudjak.nincs olyan ruha, amin a rendszeres téli (es a hideg idoben valo) motorozas soran a szél ne talalna utat. az olyan mint a viz: ismeri a fizikat, tudja hogy merre kell mennie.
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #3126 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy önhibádon kívül csak egyszer kell elesni egy ilyen taknyos úton, hogy a kora reggeli Volánbusz alatt köss ki, utána meg a koporsóban.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #3126 üzenetére
hát...
valszeg a 3:40 es kelés még mindig roszabb, mint a téli motorozás.tapasztalatom szerint a ruha egyébként meg tud védeni, én is lenyomtam -10es telet, igaz robogóval, az csak 80at megy max, de a legnagyobb gondot nem a hideg áthatolása jelenti a ruhában, inkább nagyon lassan kihűl, minthogy a szél átmenne rajta.
Térdnél pláne nem, mert egy baszottnagy lágyptotektor volt nekem a ruhámban,gyakorlatilag ki volt purhabozva a térdem.
A test reakciója, hogy a végtagoktól elveszi a keringést, hogy a meleget a törzsnél tartsa. Emiatt gémberedik a kézfej, stb. Ami meg amiatt van, hogy az ember egy ülő, inaktív testhelyzetben vezet hosszú ideig, amikor is a keringés is roszabb.
A lábam sose fázott, csak a kezem. Térdem meg más ilyen legendás izületes dolog mindig melegebb volt a kézfejemnél. Egy markolatfűtéssel kimentem volna a világból.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz runner 125 #3126 üzenetére
Hol? Itt, basszus. Nincs életem, ha nem így csinálom, Ennyi.
És majd megmutatom nektek, hogy csak azért se lesz semmi bajom 10 év múlva, károgó gyülevész banda.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #3129 üzenetére
Na ezért fűtöm a kezem, és akármennyivel is tudna menni Teresa, ma én se mentem 85-nél többel egy pillanatra se, azt is csak azért, mert kint voltam a 81-esen (sőt, azt is óra szerint, szóval még annyi se volt). Ha más útvonalat választok, az út nagyrészét probléma nélkül megtehetem 50-nel is, ahol már sokkal kisebb a szél - mert azokon az utakon minimális a forgalom.
Egyébként meg vannak rétegek rajtam rendesen, alánadrág, 2 pulóver, maszksál. Nem véletlenül, érzem, hogy kellenek. A leggyengébb pontom most a lábfejem, ami akkor szokott kihűlni, mikor leszállok a motorról, és lelépek a fagyott talajra, aztán pedig akkor, mikor kilépek a csizmából is a hideg kőpadlón...
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #3132 üzenetére
Nem tudok róla - ellenben ez a K73 egészen úgy működik. Még mindig puha, még mindig veszettül kopik...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3119 üzenetére
ez a te topicod szerintem
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3134 üzenetére
nem.
megnéztem ezt a videót is, meg is beszéltem több haverral is. sok érdekes dolog van benne.én utánaolvastam, melóztam az ügyön. ezt mindenki meg tudja csinálni. itt a nép egyszerű gyermekének a véleményével találkozhatsz. érthető, nem foglalkoznak ilyesmikkel, mint a motorok működése, csak nem tudom mire ez a hatalmas magabiztosság.
mindig kérdeztem szakembereket, és ha valamire nem kaptam választ, akkor azt addig kerestem, amíg világos nem lett. viszont akiktől kérdeztem azok közül nagyon sokan rossznéven vették, amellett, hogy nem tudott válaszolni egyértelműen a kérdéseimre egyik se és semmilyen konkrét dologgal nem védték a véleményüket, de mocskosul ragaszkodtak hozzá.
a felületesség nagyon kényelmes dolog.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
Nem feltétlenül tíz évről van szó, hanem 40-50 éves korodra jönnek majd a problémák. Mindenesetre kíváncsian várjuk, bár remélem, hogy az ügy kimenetelét már nem ebben az országban kell elolvasnom
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zsoltee10
addikt
Elemes zseblámpát, világító matracot, bort, búzát, békességet, porszívót és turmixgépet, tűlevelű lóherét, és Békés Boldog Szentestét!!!!!
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
-
runner 125
nagyúr
..eszem ágában nem áll pénztárcákban turkálni, de ilyen lehetőségek mellett én már régen vettem volna valami kis autót, valami egyszerű, régebbi szívó dízelt, ami örök élet + 1 év, aztán télen elő lehet venni. Mennyivel kényelmesebb beülni egy meleg autóba, azon a tényleg teles 3-4 hónapban, mint motorral a szó szoros értelmében szopni és kockáztatni.
Boldog Karit mindenkinek!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsoltee10
addikt
válasz runner 125 #3139 üzenetére
Most csinálta a jogsit, eddig nem is tudott volna autózni. Mindemellett igazad van.
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #3139 üzenetére
Nincs még autóra jogsija. 3-4 télies hónap? Alvarónak erről más a véleménye Ha lesz autója, akkor is motorozni fog 0 fokban, ha száraz lesz az út, mert a motorozás többnyire élvezetes, de ilyenkor is minimum "megcsináltam vazz" jóérzés, de autózni már így előre nem szeret. Az kényszer, néha jól jön egy autó mint jármű, de Teresa az ő hűséges kicsi társa télen-nyáron.
-
shiNIN
tag
válasz zsoltee10 #3137 üzenetére
A matrac ne világítson, inkább legyen fűthető, mert itt speciel nincs meleg. A fűthető párna mondjuk sokat segít
A rózsaszín nem az esetem, de kellően fiatal és formás mellek jöhetnek bármikor
{Alvaro épp keresztülhúzza a kellemes karácsonyi időtöltésemet, bár gangsta Mikulást is poén rajzolni, napszemüveggel és blinggel. De én Playboy nyuszit akartam, Reisen személyében, aki holdnyúl egy játékból, Alvaro egyik kedvence, egyszer be is öltözött Reisennek. Most kénytelen leszek mindkettőt Hosszú az este és az éjszaka, jobb dolgom úgysincs.}Boldog karácsonyt s ha maradt benne elírás, akkor a billentyűzet eleme tehet róla, kimaradnak a betűk. Néha eljátssza, de nem tartósan.
-
TayRol
veterán
Sok boldogot mindenkinek!
-
Djuree
félisten
attól hogy nem fázol, meg nem érzed a hideget, az izületeid még szarrá fognak menni nekem elhiheted, eléggé benne vagyok ezekben a dolgokban. lehet kapni ilyen tablettát, télen sportolóknak izületmelegítő cucc, sajna én most nem szedhetem a betegségem miatt.
én persze megértem, én is ilyen hülye vagyok, de nekem a sport az életem, mindjárt megyek futni, csak érjen le a tőtikápiLEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #3139 üzenetére
Azt lehagytam, hogy hideg, fagyban álló autóba ülne be minden alkalommal. Persze szél nem lenne s csapadék sem hullana rá.
-
runner 125
nagyúr
Csak 7-8 perccel kell előbb felkelni, elindítani, h bemelegedjen. Egy részből a dízelnek kifejezetten jót tesz, más részből utána egyszerre melegbe ül be az ember.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
plaschil
aktív tag
Hali!
Vóna egy olyan problémám, amiben szeretném ha segítenétek. Kb 4 éve motorozom (B jogsival), igaz csak egy simsonon, de sokszor indultam neki 60-70km-es szakaszoknak, szóval van egy kicsi tapasztalatom motorozás terén. És most eljutottam oda, hogy nyárra összegyűlhet annyi pénzem, hogy vehessek magamnak egy nagyobb, motort, igaz csak egy 125-öst mivel az új szabályt (B125-nek nevezik, de tulajdonképpen A1) szeretném kihasználni, főleg az olcsóság miatt (természetesen a kérdésem érvényét veszti, ha a jogsi 40-50 ezer ft lesz). Akkor már inkább megcsinálom az A korlátlant, és szépen lépkedek felfelé a ccm létrán. Azt szeretném megvitatni, hogy vajon milyen motorok jöhetnek szóba, ha kb 250-350e ft között meg szeretném úszni a vásárlást (átíratás nélkül biztosítás, ruha nélkül tehát csak a motor ára lenne ennyi). Szóval az összeg kb ennyi lenne, és hogy milyen... hát chopper-t szeretnék. Amiket nem szeretnék azok a kínai koreai típusok (keeway stb). Nézegettem Shadow-okat, Virago-kat, Intruder-eket, Maraudereket. Nekem ezek tökéletesen megfelelnének, és mind tetszetős. Nem szeretnék egy olyan eszmefejtésbe belekeveredni, hogy minek a 125ccm-es chopper meg így meg úgy. Mindenki azzal megy amire pénze van. Csupán típussal, szervizeléssel, alkatrészárakkal kapcsolatban kérek segítséget.
Köszönöm szépen!
Creative G500 vezérlő panelt keresek// Hol vagy helyileg? - A kisszobába. // Szilvásbuktát, mert azt szeretem!
-
alvaro
senior tag
válasz runner 125 #3147 üzenetére
Kizárt, hogy ilyet csináljak. Inkább ülök be a hidegbe
-
runner 125
nagyúr
válasz plaschil #3148 üzenetére
Gyakorlatilag le van szűkítve a kör - ami által meg is válaszoltad magadnak a kérdést motorokat illetően.
A 125-ös cruiserek nem tartoznak a populáris kategóriába, kevés ilyen motor is van. Így az alkatrész ellátottság biztos nem Simson szintű, de ha itthon nem is - ebay-ről szerintem minden beszerezhető ezekhez korrekt áron. - Már, ha egyáltalán az olajcserén kívül szükség lenne hozzájuk bármi is.
..én még számításba venném a Virago-kat is. A feeling itt tuti megvan, hisz V2. Youtube-on keress rá, meglepően durva a 125ccm V2.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Renault, Dacia topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- EAFC 24
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- LEGO klub
- OLED TV topic
- iPad topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...