-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #62884 üzenetére
Őőő izé. Nyitott kipufogóm van. Viszont a jelenség új. A shorty kipuf már hónapok óta üzemelt a hiba előtt is.
Amúgy karbit még nem vizsgáltam át, hétvégén darabokra szedem, aztán meglátom mi milyen állapotban van. Egyikbe belenéztem csak röviden. Patika tiszta minden belül. A tolózár (az az amihez a membrán kapcsolódik?) felfekvő felületén látszik némi kopás, de sztem az mindegy. Könnyedén jár. A gumimembrán jónak tűnt, de fény alatt még nem néztem.
-
#79335424
törölt tag
válasz Teasüti #62903 üzenetére
A többi sem jó, sztem bőven a szervízlimit alatt vannak, de a hármas hengered gyakorlatilag nem dolgozik. A karbik nem csak külön-külön kell jól működjenek, hanem együtt is. Össze kell hangolni őket, hogy szinkronban legyenek. A gyengébb henger karburátorát másképp kell állítani, mint az erősebbét. Erre való a szinkronteszter nevű műszer, ami tulképp 4db vákummérő óra. De 6 -os kompresszióhoz nem lehet karbit állítani, mert az a henger gyakorlatilag nem üzemel, a többi viszi. Halvány remény van rá, hogy csak a szelep támaszt ki és ezért nincs kompresszió, de sztem az a henger nagyon kopott, vagy gyűrűtörésed van. Nem akarlak elkeseríteni, de nagyon valószínű, hogy az a blokk nagyon beteg.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #62895 üzenetére
Termeszetesen van.
Es attol, hogy jopar nem tudja mi az a hidegoldali viszkozitas, vagy nincs tisztaban a venturi elvvel, essatobbi, egy olajcseret, karbiszinkront, egyeb bonyolultabb feladatokat meg tud oldani.
A hozzaallassal szokott nekem a bajom lenni. Ez a szakma olyan, h addig, amig nem mersz, nem tudsz semmit. Es van aki meresek nelkul akar megoldani problemakat, es talal ki torvenyszerusegeket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #62903 üzenetére
dehogynem tud.
a gyanum, miszerint haromhengerezik, ezzel, hogy az egyikben 6 van, en mar lassan biztosra veszem.
mar 7.5 os kompresszioval Sem tudok gyakran mit kezdeni, ha a tobbi viszonylag jo allapotban van es 10-9 bar suritesi vegnyomassal rendelkezik. a Service Manual egyreszt megadja, hogy mekkora a hengerek kozotti suritesi vegnyomas kulonbseg, ami meg elmegy, illetve megadja, hogy mekkora a legalso erteke. ez a Motor nagyon kopott. 10 felett kellene lennie mindnek.
a kompresszivioszony, csak egy viszonyszam, azt mutatja, hogy mennyire nyomod ossze a beszivott kevereket. ez statikus kornyezetben, tehat a valosagtol ahogy egyre jobb a hatasfoka a motornak, annal inkabb elter.
most, hogy kompressziot mertel, meg kene nezni, hogy mi okozza a nagyonrossz kompresszioertekeket.
kezdenem egy szelephezag meressel, ugyanis a nagyfordulatu Japan sornegyek kivetel nelkul elfogyasztjak a hezagot, soha nem no a hezag. (kiveve, ha nagy baj van a vezermutengely csapagyazasban, es elkezd felfele maszni a vezermutengely, igy novelve a hezagot)
illetve henger-dugattyu illesztes, gyuruhezag meres kovetkezik.
ez a blokk jelenlegi allapotaban Kuka.a tolozarak a fojtoszelepek elott vannak, ezeket szivja fel a karburator torokban a gazoszlop vakuuma.
minel kisebb a nyomasa a karbi torkaban levo gazoszlopnak annal inkabb nyit a tolozar. igy nem fordulhat elo az, hogy hirtelen nagy fojtoszelepallasnal a gazoszlop sebessege annyira lecsokkenjen, (ezzel egyutt a nyomasa is megnojon) hogy ne tudjon eleg benzint felvenni az uszohazbol.
tehat a legkori nyomas, ami az uszohazra nehezedik nyomja ki a fuvokakon keresztul a benzint a mozgo gazoszlop kisebb nyomasa hatasara. a legkori nyomasnak mindig nagyobbnak kell lennie, mint a gazoszlop nyomasanak, ezert is allando nyomaskulonbsegu karburator a neve.
ha ez a tolozar nem lenne, mindig ugy viselkedne a Motor, mint ahogy most a tied, csuklana hirtelen gazra.
ezert a siktolattyus versenykarburatorokban egy gyorsitofuvokat hasznalnak, ami ilyenkor benzint spriccel a szivotorokba. mert ott nincs tolozar.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #62902 üzenetére
a karbi altalaban mindig tiszta. ha nem tiszta, nem mukodik a Motor. ezert Sem szokott semmit megoldani karbitisztitas, mert ha ott barmi mocsok van, az azonnal nem mukodik.
a legritkabb esetekben szokott piszkos karburator lenni a problema. hosszan, evekre lerakott motoroknal, vagy rozsdas tankkar rendelkezo motoroknal tud elofordulni. csak ugy nem piszkolodik, legalabbis en soha nem tapasztaltam olyat, hogy csak ugy tisztitani kellene egy karburatort.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
Jólvan. Akkor gyorsan összerakom, átrugdosom a vizsgán, aztán megy amíg megy... Ha már nem megy, akkor kuka az egész motor.
Köszönöm a segítséget! -
Teasüti
nagyúr
Amúgy a kompressziómérés is új nekem. Kb 5 percet melegítettem a motort, a blokk még nem volt kényelmetlenül forró a kezemnek, a termosztát már nyitva volt mikor leállítottam. Filóztam rajta, hogy ha ez 100% bemelegedne, akkor hogy a fenébe kéne matatni rajta a gyertyák körül égési sérülés nélkül, a meneteket nem megb.szva? A másik tényező, hogy a méréshez minden maradt az üzemszerű helyén, úgy értem légszűrő, stb. Egyedül a gázkart húztam mérés közben.
A kérdés, hogy ez így elfogadható, vagy fals adatokat kaptam?Amúgy hidegen is mértem, de ha a 6 bar szörnyű, akkor a hideg értékeket le se merem írni. :-)
[ Szerkesztve ]
-
sajtee
senior tag
Sziasztok, ismét a segítségetek szeretném kérni...
Sajnos nem biztos, hogy úgy fognak alakulni a dolgok, ahogy terveztem, így nem igazán lesz nyáron felesleges 7-800.000 Ft-om DRZ-re, vagy egyéb nagymotorra.
Városi közlekedésre, supermotozásra viszont úgy gondolom, elég lenne egy Yamaha XT 125 is erre az egy évre. A kérdésem az lenne, hogy mit gondoltok, két személlyel van rá esély, hogy különösebb erőlködés nélkül elvigyen a motor 90-95-ös utazótempóval, vagy ennél ez felejtős?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz sajtee #62911 üzenetére
Volt szerencsem xt125 hoz egy dirt track kepzesen. A 95 ot ket szemellyel csak kiforgatva fogja elerni, az kb a vegsebessege annak a motornak. Oruljunk, ha egy szemellyel eleri.
Nincs sok ereje, a labtartoi sztm rossz helyen vannak, nem tul magas, es a kormanya sem jo, igy nagyon faraszto volt terepen nekem. Ellenben keveset fogyaszt, es igenytelen.
A jo hir viszont az, h ha motorozas a fo szempont, azt barmivel meg tudod valositani, igy szinte mindegy, mivan alattad.
Legszivesebben azt a magyar piacon nemletezo 350 es kategoriat ajanlanam, amiben a tt350 es a dr350 szerepel.
Meg szoba johetne a 2T is, az 2 szemellyel sem jon zavarba, illetve a szazas utazohoz sem kell kinozni, de ahhoz nagyon kene erteni, mert rengeteg hulladek van a piacon.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
sajtee
senior tag
válasz Topiccsendőr #62913 üzenetére
Próbáltam már ilyen kis XT-t, és ment az 110-et is egyedül. Két személlyel ezt még nem sikerült megnézni...
Én is alacsonynak tartom, a lábtartókról nem tudok nyilatkozni.
Sajnos jobb alternatívát ebben a kategóriában nem igazán találtam. Esetleg még a Yamaha WR 125, de abból csak egyet találtam, azt is 900.000 Ft-os áron.
Kétüteműt nincs pénzem szerintem tankolniTöbb ismerősömnek is van/volt XT-je, mind ajánlotta - bár tény, hogy közel sem egy erőgép. Viszont ez a kétszemélyes tempó kicsit kiábrándító. Persze nem is vártam többet. Alszom rá még párat...
-
c4bB
csendes tag
válasz sajtee #62914 üzenetére
átlagos,olcsón elérhető 4t 125ös moci 110et hátszélben,szakadékban lefelé sem megy.
ezért kellett eladnom a 125ös yamahámat...képtelenség tartani vele a forgalom ritmusát,egy személlyel sem tudja a 90es utazót,pici szembeszél és 80 a max.
utas nélkül,szélcsendben,sík úton üvegelve 90-95 gps szerint.
előny h nem fogyaszt többet 3l-nél,de nem vicces ha állandóan kamionok érnek utol. -
Teasüti
nagyúr
Igen, amennyiben a gázkarral teljesen ki lehet nyitni.
-
Ferdzsoo
addikt
Nah kiderült én is vihetem vissza a vfr-t kardáncserére. Alvázszám alapján megnézték.
Fasza. Addig meg most nézegessem vagy mi?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
emre
veterán
Tegnap láttam, lesz az Aldiban is olcsó felnyitható bukósisak 18k-ért.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #62919 üzenetére
Állítólag az összes Vfr/Ct visszahívják. Minden igaz 2x fogják cserélni a kardánt.
Szerintem mennél előbb irasd fel a cserére.Kiss Atti írta.
"A csukló hibás,megkophat és eltörhet ( ez néhány esetben meg is történt), ezért a Honda úgy döntött, hogy új konstrukciójú csuklót készít, és minden, eddig kiszállított CT-n cseréli a hibás alkatrészt. Vissza kell vinni a motort, a szerviz ellenőrzi, ha szükséges azonnal cseréli újra ( a régi konstrukcióból valót tesz bele), majd márciustól várhatóan rendelkezésre áll nagyobb tételben is az új alkatrész, ami végül minden CT-be belekerül.
( tehát lesz, akinek kétszer is cserélni fogják, másfél óra/csere)"Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #62921 üzenetére
Májusban érek haza előtte semmit nem tudok intézni.
Addigra viszont mindenkinek az újat rakják majd sőt már márciustól.
Remélhetőleg addigra a honda is legyárt belőle eleget..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #62921 üzenetére
Legalább nem fognak unatkozni a Honda-szerelők. Elképzelem, hogy mivel tölthetik egyébként a napjaikat: max olajcserékkel.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #62925 üzenetére
Jóvanna, nem bííírtam kihagyni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #62925 üzenetére
Egy-két hétnyi elfoglaltságot a tegnap megtekintett CBF250 is adna a márkaszerviz szerelőinek
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #62930 üzenetére
Ezzel egyetértek. Csak a motorom van 840km távolságba tőlem.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #62930 üzenetére
Ő most a csúcson van.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #62932 üzenetére
ott ám!
Jöttök idén is tavasszal?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mosquito-
őstag
Nyereg/oldal táskák olcsón. #902 HSZ: [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #62936 üzenetére
Köszönöm. Már rá is mentem.... már ha lehet kérni Honda logó nélkül is.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
őstag
Sziasztok!
Több kétdéssel fordulnék hozzátok!
Elöször is,szeretnék motoros jogosítványt szerezni, koromból kifolyólag A2 vizsgát tudom letenni. Hova érdemes menni,melyik iskolát keressem fel,ha megfelelő minőségű oktatást szeretnék kapni? Másodszor pedig,ha megvan a jogsi,akkor egy suzuki gs500e\f motort szeretnék venni. Ebből következőleg örülnék neki,ha az iskolában egy ilyen motoron lenne lehetőségem tanulni. -
fattyu
veterán
válasz Kiki18 #62939 üzenetére
Elkeserítlek. a valóság az hogy nem fogsz az iskolában megtanulni motorozni. Azt majd élőben az első 5-10e km alatt fogsz valójában.
Esetleg vezeteéstechnikai tréningen ha áldozol rá. Eszerint a minőségi oktatást kb felejtsd el.Nézz után hol húznak le legkevésbé és férsz bele közel a 30 órába a KM limittel ( azért KÖZEL mert nem fogsz sehol. még ha istenadta tehetség vagy akkor sem egyedül mész hanem 2-3-4 motoros megy egyszerre ergó a leggyengébb láncszem a meghatározó. )
Ennyit tudtam hozzátenni, nekem már öreg az A jogsim, a Bsem friss ( én sem fértem bele a 30 órába úgy hogy 13 éve vezetek motort ( meg autót is de ezt hagyjuk ) )
Szerintem
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-Mosquito-
őstag
válasz V.Stryker #62937 üzenetére
Kizárt, csak HONDA logós van!
----
Más,
Tartós teszt eredménye. 52ekm után H4 Osram NBU és Cool Blue Intense 3db kapitulált. A Km-t kb felesben tették meg. Kérdés, mit vegyek helyettük ami esetleg nagyobb fényerővel rendelkezik. Valaki használ pl Philips X tremeVison, Cool blue hyper+?Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Kiki18 #62939 üzenetére
Csak egyetérteni tudok fattyúval.
Nem fogsz megtanulni motorozni az oktatáson. Oda menj ahol viszonylag olcsóbb...
Majd 10-15k km után érezni fogod. A helyedben a jogsi után nyomban elmennék veztech tréningre az valamit segít. De én a legfontosabbnak még mindig a levezetett km-ek számát tekintem..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Something_
őstag
válasz Kiki18 #62942 üzenetére
Szerintem oda menj, ahol a leggyorsabban le tudod rakni a jogsit, aztán tudsz menni 1-2 vezetéstechnikai tréningre, ahol ezerszer többet tanulsz meg, mint bármelyik jogsi tanfolyamon.
Én az SOS-be jártam rutinra ill forgalomba, aztán ők csinálnak külön vezetéstechnikai tréninget, ami 1 napot, de ezerszer többet tanítanak/tanulunk meg 1 nap alatt, mint a sok órán keresztül.Ha beáll a 15-20 fok, akkor valaki nem csatlakozik egy szezon eleji vezetéstechnikai tréningre? Erre mennék, tavaly is itt voltam..
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Khaosz55 #62938 üzenetére
Én az imént rendeltem meg.
Nekem nincs és nem is lesz konzolom, szintelen matrica lesz a fényezésre téve és kértem rá alsó hevedert, hogy össze tudjam húzni. Normális pacák, olyat csinálnak amilyet kérsz, nekem pl embléma nélküli, dupla fényvisszaverő csíkkal.
Jövő héten jön. Megírom milyen majd.
Viszont hol vehetek ilyen szintelen matricát??
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
őstag
válasz Something_ #62944 üzenetére
Ezt miből tudom leszűrni,hogy hol a leggyorsabb a képzés? Nem láttam leírásokat arról,hogy hol meddig tart az elméleri oktatás és azt se ,hogy utána a gyakorlat mennyi időt vesz igénybe. Azt se tudom felmérni hogy melyik iskola van éppen túlterhelve diákokkal.
-
Horvi
őstag
válasz Something_ #62944 üzenetére
Ez jól néz ki. Én is gondoltam rá hogy menni kellene egy ilyenre bár én a Motorradot néztem ki elsőre.
Bár, ahogy az időjárást elnézem messze van még az a 15-20 fokHello darkness, my old friend...
-
Horvi
őstag
válasz Something_ #62949 üzenetére
Mivel friss jogsis vagyok mindenképpen el akarok menni valamilyen tréningre. Ha eljön az idő össze lehetne hozni. Köszi!
Hello darkness, my old friend...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest