-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
baboss
őstag
Micsoda véletlen. Egy Svájci házaspárnak dolgozok a harmadikon, ha a Bartók Béla 11 alatt láttad a Zephyrt.
Még menni fogok,lehet, hogy legközelebb összefutunk. Kedden szakadt a hó nálunk, na mondom hogy fogok így szerdán motorral bemenni dolgozni, de szerencsére ma nagyon jó volt az idő. Igaz reggel csak 2 fok volt amikor indultam.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63304 üzenetére
Nem tehetek róla, hogy nagy vagyok...
Emlékeim szerint amúgy vezetéstechnikán is mintha így oktatták volna, hogy a fék felett legyen mindig pihentetve a láb (hirtelen fékezésnél amúgy is azt kell előbb húzni), tehát ez elvileg hibás technika, de mégis mivel nagy vagyok, így marad ez, különben vagy atom le kéne tekerni a fékpedált, ami nem tűnik túl jó ötletnek, vagy igen könnyen rátaposok finoman, főleg a kemény talpú motoros csizmámban. Eredetileg is ez volt a gond, hogy úgy sikerült nyomni (és elégetni a betétet) hogy észre se vettem, hogy nyomom... Utcai cipőben ez mondjuk nem történt volna meg.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz motoflug #63286 üzenetére
Ertem. Amit varsz, az egy utmutato kulon a tipusokhoz, gyerekbetegsegekkel esetleg. Ritka mivolta miatt en kulfoldi forumokat nezegetnek, sajnos melos dolog, es ahany motor, annyi fele tapasztalat. Ilyen tekintetben nem tudok semmit mondani sajnos.
Itthon egyszeruen nincs annyi, h eleg tapasztalat legyen roluk. Ha van is, az egy valahonnan behozott motorrol egy kep, ami teljesen torz.
Mivel igenytelen motorok, ezert senki nem is foglalkozott sosem veluk.
Az xl majd harminc eves motor. Ha amugy nincs vele gond, nincsenek tipushibai, akkor sem vennek magyarorszagon ilyen motort, mert egyszeruen lehetetlen oreg motorbol jot venni. Ezeknek mind log a beluk.
Ahogy nezegettem, nemetorszagban 1300 eurtol vannak gyari matricas nagyon szepnek tuno 350 es xt, dr, xl gepek. A blokkja lutri. Addig, mig nincs kimerve, mindennek lutri, de en leginkabb onnan vennek, 1500-1700 euroert eleg jonak tuno, szervizelt peldanyok vannak. Vannak olyan tulajok, akik egy szerviz alkalmaval siman rakoltik a motor ertekenek a felet a szervizre, termeszetesen ott is van szar, de magyarorszagon eselytelen a jo vetel ebben a szegmensben. Ez hatalmas penznek tunik egy ilyen motoroert, foleg ha megnezed, h lassan drz 400 at kapsz ilyen aron. Szoval leginkabb az az okolszabaly, h minel fiatalabb, annal kevesebb idejuk volt elrontani. Az ilyen idos motorokra mindig kellkolteni. Van aki megteszi, van aki nem. Egy viszonylag magas vetelarert lehet uzemeltetesi koltseget sporolni, tehat innen nezve nem is olyan egyszeru a helyzet, ugyanis a dragabb motorok alsobb szegmense megintsag igy vagy ugy lefingott darabok.
Bar most van egy xl350 nemet papiros a hahun 320 ert, azt erdemes lenne megnezni.
Nem fuzok hozza sok remenyt, h a km allas helyes, mert ilyen nincs. Ettol fuggetlenul lehet, h nem kell tul sokat kolteni ra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
fattyu
veterán
válasz Teasüti #63308 üzenetére
de azt te továbbra sem érzed hogy ez a hszed éktelen dilettáns flémkeltő nettó baromság volt?
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
kcsa
veterán
Abszolút no offense, de tőled meg csak ilyen kommentek jönnek
Cserébe itt egy funnypic (nekem legalábbis ), még témába is vág
-
.mf
veterán
válasz baboss #63303 üzenetére
"ha jól emlékszem akkor volt is valami malőr a túrád alatt hazafele."
Nem kicsi, majdnem ottmaradtam. Közös gurulásunk is ezért nem volt még, mert azóta még nincs új motor.
Motoflug (+ Persu): hasonló cipőben evezünk, én egy egyszerű, megbízható, könnyű, moderált teljesítményű ösvényjárós endurót keresek, már egy ideje. A régi vasak (DR350, XR400) elnyűttek, utolsó túlméretes dugóiknál tartanak a blokkcsere előtt; a DRZ-kből az olcsóbbak mind az üzemórás E verziók, az utcai nem-üzemórás papíros S-ből 720k most a legolcsóbb (amin mindig kiakadok, mert akkoriban 1.4-1.6M körül árulták őket; s ennyiért sokkal több technikát tartalmazó, hasonló korú vagy fiatalabb, új korában 2.4-2.8M-ért árult sor4-es sportmotorokat is kapni).
A másik, ami ma eléggé felidegelt, és sajnos jellemző a magyar piacra: pár hete volt egy rendszámos Husq WR250-es hirdetve, elég jó áron. Sajnos pont elvitték előttem. Ránéztem ma a hahura, és lám, egy rendszámos WR250, hasonló szín, matricák, nézem a képeket, és -- ugyanúgy hiányzó bal idom... A kurva anyját annak a rohadék faszfej neppernek. Elhappolta előlem, csak hogy 120 vagy 150k-val drágábban felrakja. Tehát ha valami véletlenül jó áron kerülne fel a hirdetőoldalakra, valami faszfej nepper le fog rá csapni, és bezsebeli a különbözetet.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Topiccsendőr
addikt
a dugattyu nem lenne baj, perselyeztetni is lehet, ez leghuteses blokk, acelpersellyel, viszonylag kis befektetessel ujja lehet varazsolni, itt meg nincs nikaszil, stb mint a komolyabb gepeknel. a baj csak az, hogy amit en eddig lattam, meg a "felujitott" is tele volt repapasztazva mindenhol.
csinaltam par 90 es evek beli motort, mindegyik agyon van ganyolva. en a sajatomra - ami 88 as- kb csak a vadonat uj tomitesekre 40 e forintot koltottem, mert mindenhol szilozva, repapasztazva volt. es osszeteszem a ket kezemet, hogy nem nyult semmilyen tomitofelulethez csavarhuzoval a paraszt, aki belenyult, es nem kurta szet a szimeringhazakat.
es ez egy 2T, a 4T nel bele sem merek gondolni, mi van a szelepekkel, a hengerfejjel. ha a vezermucsapagyazas kuka uj hengerfej kell, ami a motor aranak - saccolom - a fele.
es ha egyszer szetszeded, latod, hogy mindenki elsporolta az uj tomitesek arat, es minden ragasztva van, minden porlad, nincs ket egyforma csavar sehol, a salgopolctol kezde, van abban minden. ez itt a baj.(ugyanez volt nalunk, csak 125 os dt vel, volt fent nehany napig egy teljesen gyari, elvittek, es ra egy napra kirakta joval dragabban)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
Nem is értem, hogy sokat hogy hoztak össze. Többnél látszik, hogy túl sok a gáz kigyorsításkor, de van aki csak úgy eldőlt menet közben.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
Bírom az ilyeneket. Én is tudnék egy onboard kamerával olyan videókat összevágni, hogy tiltsanak be minden 50-es autóvezetőt, hogy csak úgy füstölögne... Annyi a se hall se lát felelőtlen abból a korosztályból hogy hűha...
Szomorú, hogy nincs annyi IQ, hogy a veszélyes vezetőket kéne kiszűrni, függetlenül attól, hogy sportmotort, biciglit, vagy kézikocsit vezetnek. -
kcsa
veterán
Nyugi, ismerem a fajtáját. Jeleztem neki hogy tessék észrevenni hogy a videó legtöbb jelenete lezárt úton készült ahogy néztem, és hogy nem szeretem a demagóg ostobaságot. Erre visszakérdezett hogy "Miért kell neked mindent ledeklarálni?" Itt már tudtam hogy nem nyerhetek ebben a vitában
-
#79335424
törölt tag
+1
Néha úgy fordulnak ki elém, hogy csak döbbenek. Fogalmuk sincs, hogy mit kockáztatnak. Egy kezdő kamionos talán beleáll a fékbe, vagy elrántja a kormányt, de egy rutinos sofőr nem borítja magára sem az árut, sem a kamiont. Úgy megy át rajtuk a 40 tonnával, mint a huzat. -
V.Stryker
nagyúr
No, ma megjött az itthon gyártatott nyeregtáska szett. Hááát, k.rva jól megvan csinálni. Fasza anyagból, igényesen összerakva, minden úgy van ahogy kértem.
A mérete jó, sőt elég nagy. A 3 hónapos gyerekem viccből beletettem és hát még vagy kettő belefért volna belőle.
Egy apróság, hogy az oldalsó keskeny zseb nem vízálló. De kb. ennyit tudok mondani. Az embernek még telefonon mondtam,hogy a kép alapján úgy látom,hogy a zseb cipzárja felett nincs esővédő és mire megjött a táska, megvolt csinálva.
Szóval ennyiért nagyon jó vételnek mondanám. Az ember is korrekt volt, értesített a feladásról, érkezésről.
Futárral együtt 15k volt a pár.
Bocs, a képért...hirtelen erre tellett.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz polimorf #63324 üzenetére
Azért ilyen baleset veszélyes dolgokat nem művelnék a gyerekekkel. Bár hasonló fotókat magam is láttam már.
Most már amúgy bőven van csomagtartóm, szerintem mostanában nem kell vennem. Én amúgy is legendásan kevés cuccal tudok utazni...mentem már egy hétre váltáskával Spanyolországa és nem volt hiányérzetem.
Na, itt egy kulturáltabb kép az egyik oldalról:
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
válasz #79335424 #63322 üzenetére
Igen... Nekem is ez az egyik kedvencem, mikor jó messze vagyok, nem fordul be keresztbe előttem, látom, hogy lát, vár, vár, már jó közel vagyok, és a legutolsó pillanatban valami rejtélyes okból mégis úgy dönt, hogy ő márpedig átmegy előttem, és bőgő motorral kaparó kerékkel csakazértis kivágódik elém keresztezve az utam, hátha beleronygolok oldalról....
-
Archer
őstag
válasz V.Stryker #63315 üzenetére
Nem értem egyébként az ilyeneket, amilyen vasakkal meg cuccban ott nyomják, talán lenne pénzük elmenni egy zárt pályára, ha lábtartót akarnak koptatni, pláne, hogy hírhedten sz@r ilyen téren az az útszakasz. Nincs az egész államban máshol kanyar csak ez a Mulholland vagy mi van.. Olyan mint nálunk Csesznek csak itt legalább nem olajozzák az utat
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63330 üzenetére
Úgy tűnik.
Azért nagyon gyorsan tegyük hozzá, hogy a fél liter körüli "kismotorok" annyira árérzékenyek, hogy ott olyan futóművet, fékrendszert találsz a legtöbbjükkben, hogy minimum siralmas. Ott szvsz nagyon nem a kanyar vagy nem kanyar ABS lesz a szűk keresztmetszet.Gondolom, a kanyar ABS-t a Bosch is "némileg" drágábban adja, mint a simát, arról nem is beszélve, hogy vélhetőleg komolyabb motorvezérlő is kell alá, mint ami a mezei félliteres géposztályban általában fellelhető.
(#63334) bob.zxr: Ez pedig a másik fele a dolgoknak.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Teasüti #63330 üzenetére
"ha már csak elvből sem veszek literes motort,"
Ezért van a KTM 1190 Adventure
Később biztos lesz, még néhány év, hogy nagyon beinduljon a szenzorok, elektronikák tömeggyártása, többmiliiós darabszámban, akkor majd olcsó lesz, és mehet akár kisebb, olcsóbb gépekbe. Mert most, egy 5-6 millás motorra párszázezer forintos extraként adják, de ki az, aki egy feleolyan drága gépre kifizetne ugyanekkora felárat -
BoB
veterán
válasz Teasüti #63330 üzenetére
Marketing.
Ugyanaz van mint minden más terméknél.
Kivehető, mosható, antibakteriálisan kezelt béléses sisak kell? fizess legalább 60-80 ezret. Annak ellenére, hogy fillérekbe kerül.
De lehetne szó autókról is. Rengeteg extra van, ami nem kérhető csak a nagyobb és drágább motorral szerelt változatokra.
Meg van vagy ezer dolog.
Szándékosan nem teszik bele az olcsó modellekbe. És nem azért, mert annyival drágább lenne.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #63337 üzenetére
Ha épp új motorra gerjednék, nem ez lenne a szűk keresztmetszet. De inkább megvárnám míg mások vesznek és eladják 3 évesen.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #63336 üzenetére
Amúgy viccen kívül épp azt néztük tegnap, hogy a sporttúra ezresek milyen gyengék a méterükhöz képest. Még a hatszázas sport is veri lóerőben némelyiket. Pl Yamaha 900-as XJ alig 90 ló (úgy tűnik ebből ez a legnagyobb), míg mondjuk egy Yamaha R6 meg a 120 lovat karcolja alulról.
Épp legyintettem haver kérdésére, hogy miért nem akarok ezrest. Erre mondom mit kezdjek közel kétszáz lóval, megölöm magam... Aztán nézzük, hogy a túrásabb gépek csak a felét hozzák kb.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Teasüti #63339 üzenetére
Szépen csavarod a szavakat. Szóval a válasz: NEM! Na,akkor majd kb úgy 3-5év múlva siránkozz addigra biztos elérhető lesz számodra,addig meg felesleges hisztizni. Legalább lesz időd megtanulni motorozni/kanyarodni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #63341 üzenetére
Kiegeszitenem meg azzal, h nagyon konstrukciofuggo is a dolog. Vannak motorok, amiknek nagy nyomatekuk, de kis vegfordulatuk van, pont a nagy loket miatti dugattyu kozepsebesseg miatt. Epp ezert nem biztos, h futasteljesitmenyben megveri, ha ugyanazt kapja a dugattyu, mint egy sportmotorban kb, csak alacsonyabb fordulaton. Persze a kompresszioviszony nem ugyanaz, igy nem pontos a hasonlat a ketfajta motor kozott.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63340 üzenetére
Sztm vegyel egy cbf 600 ast abs el, es tanuld meg kanyarban hasznalni. Nem kell tul sok gyakorlas, mert te is dh pocok vagy, legalabbis emlitettel valamit
Tenyleg hamar megtanulod. Nehany trening, es olcsobban meguszod, mint a bosch t.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #63343 üzenetére
Persze, csak nem akartam ennyire belemászni a részletekbe. De, a különbségek kb. ugyanazok. A sportos verziókban magasabb a kompresszió, "hegyesebb" a vezérlés, stb. Túrázáshoz más erények fontosak. Nyugodt járás, széles tartományban használható, egyenletes eloszlású nyomaték, stb.
-
HSM
félisten
válasz togvau #63338 üzenetére
Mondjuk szvsz mindkettőben. Gagyi futómű, nem túl nagy csoda fék. Bár személyesen csak a GS500-at volt szerencsém kipróbálni.
Ami "legjobb gumik tapadási képességeit" illeti, hát, nagyon finoman fogalmazva azt mondanám, meg lehet ezekkel a fékekkel is állni. De amikor mondjuk 100km/h-nál odahúzol neki egy komolyabbatt, netán lejtőn lefelé vagy utassal, vagy mindhárom egyszerre, akkor ezekkel az egyszerű fékekkel egyszerűen elfogy a tudomány, sehol nem lesznek a gumi tapadási képességeihez képest. Az úthibákat rendesen kimozogni képtelen telezkóp sem fog neked javítani a féktávon, míg pattog a kerék az út felett.
Nekem az SV650-en kétoldalt is van ugyanaz az úszónyerges Tokico fék, ami a GS500-on egymagában van féloldalon, és még az is nudli ezekhez a szituációkhoz, pedig a gumim is egy öreg, kemény vacak.Szóval a GSXR1000-hez képest, amit próbáltam, mint minőségi fékekkel és futóművel szerelt járgány, még az SV650 fékrendszere is inkább valami ilyesminek tűnt: [link].
(#63340) Teasüti: Igen, csak míg az R6 forog 15 000-et, addig az Xj900 már 9500-tól piros. A motor karaktere is könyen lehet más, a sportmotorok kis fordulaton általában nem nagyon tolnak, míg nagyobb fordulaton hátbarúg a nyomaték, egy túrásabb gépre viszont nem ez a jó karakterisztika, hanem amikor már alul/középen is jól használható, és a csúcsnak már korántsincs akkora jelentősége.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63344 üzenetére
Ismételni tudom csak magam, amit utálok. Sehol nem írtam olyat, hogy kanyar abs-t akarok venni. Csak érdekelt a téma és felháborít, h ha akarnék nem tudnék kategórián belül.
Capisce?
Második motornak megelégszem a budget belépő után egy átlag árkategóriával és sima abs-el. Esetleg életem utolsó motorja majd lehet 0 km-es és full extrás és majd úgy örökli meg az unokám a garázsból gyári újszerű állapotban.Amúgy a full idom a gyengém jelenleg, előbb lenne belőle egy CBR600 inkább. Nakedre nehéz ledeket pakolni. (Nem röhög! A jelenlegi is ki van világítva. )
Ezreshez:
Szóval azt mondjátok pl egy XJ 900-zal anélkül tudnék előzni országúton, hogy tiltásig kéne forgatni?
A jelenlegi vasam 80 lovas kb és 11k-t pörög, előzéshez 7-9000 között jön meg a lendület. Egyedül ebben a szituációban tudnék elképzelni több erőt, amúgy minden más helyzetben bőven elég nekem.[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Teasüti #63347 üzenetére
Egy XJ900-as egy gőzmozdony, kibaszott jó túragép és új korában is lenyomta volna a jelenlegi motorod, ami csak akkor volt 80 lovas. A kawádban a leírásod alapján most jó ha 60-70 paci vánszorog.
Egy XJ900-as túra képei.
Aprópénzes Kaland 2012, Krím - félsziget[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63347 üzenetére
Oooo... , mert ilyen kifejezeseket alkalmaztal korabban hogy "nekem azert kene" bocs, hogy felreertettem, biztos bennem van a hiba.
Most akkor ha jol ertem, beirtal hogy egyutt hepciaskodjunk azon, h nincs menetstabilizator minden motoron. Mert nem azert irtal, hogy vegyel olyat. Hat jo, capisce.A motorok tulajdonsagat elmeletileg a fordulatszamhoz tartozo nyomatekertekek alapjan tudnad megallapitani.
De. Ehhez tartozik sajnos egy valtoattetel ami nagyon beleszol a dolgokba.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest